فراخوان ثبت‌نام بورس شهید احدی جهت پذیرش بدون آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متقاضیان استفاده از بورس شهید احدی جهت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی از ۱۵ آذر تا ۲۵ دی ماه فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه بنیاد ملی نخبگان بارگذاری کنند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در دوره دکتری اعطا می‌کند.

مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است:

1. صرفاً دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد (یا دکتری حرفه‌ای) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

2. متقاضیان استفاده از جایزه شهید احدی از تاریخ 95/09/15 تا 95/10/25 فرصت دارند اطلاعات خود را به‌طور کامل در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان بارگذاری کنند.

3. تسهیلات اعطایی به مشمولان به شرح زیر است:

1-1. معرفی دانش‌آموخته برتر برای پذیرشِ بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور

1-3. اعطای جایزه تحصیلی بنیاد ملّی نخبگان برای سال اول دوره دکتری تخصصی

یادآوری 1: بنیاد برگزیدگان را به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور معرفی می‌کند و پذیرش نهایی برگزیدگان برعهده دانشگاه/ پژوهشگاه است.

یادآوری 2: دانش‌آموخته‌برتر، تا چهار نیم‌سال تحصیلی بعد از برگزیده شدن، فرصت دارد از یکی از دانشگاه‌ها/ پژوهشگاه‌ها پذیرش دریافت کند، در غیراین‌ صورت جایزه مذکور کان لم یکن تلقی می‌شود.

4. شرط لازم: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل کشور که حداکثر سه سال و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور که حداکثر شش سال از زمان دانش‌آموختگی آنان گذشته و وضعیت فعلی آنان دانش‌آموخته باشد.

5. شرط کافی: دانش‌آموختگان باید اولاً حدنصاب امتیاز لازم از فعالیت‌های نخبگانی را مطابق مقررات بنیاد به‌دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دوره بررسی باشند. مهم‌ترین مصادیق فعالیت‌های نخبگانی به شرح زیر است:

الف. موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فنّاورانه و …)

ب. داشتن نمره آزمون زبانِ مورد تأیید وزارت علوم

ج. کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد

د ‍. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی،پژوهشی،‌ فنّاورانه مورد تأیید بنیاد

ه‍ ‍. فعالیت نوآورانه (اختراعات برگزیده و …)

یادآوری مهم: دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی در زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات جایزه شهید احدی بهره‌مند شوند.

6.  بارگذاری توصیه‌نامه علمی از استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد

7. بررسی پرونده دانش‌آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان (soraya.bmn.ir)  تا تاریخ تعیین شده است و پس از این تاریخ هیچ اطلاعاتی از فرد دریافت نمی‌شود.

یادآوری: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه‌فقط از این درخواست بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلب دکترا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ب٫ظ

من معدلم چندان خوب نیست، اما مقاله زیاد دارم، دانشگاه طراز اول، چندتا مسابقه و … بنظرتون شانسی دارم?

سرباز گمنام
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

سلام لازم میدونم بگم دوستانی که مثل رامین، اطلاعات ندارند، ملت رو الکی نترسانند و ناامید نکنند

عظیمه پاینده
آذر ۲۸, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام. دوبار بورس دکتری احدی تقاضا داده ام ولی امتیازم در بین سایر متقاضیان کم بوده است اگر امتیازاتم تا ۲۵دی به ۲۸۰برسد دوباره میتوانم تقاضا بدهم؟ممنون

داوطلب دکترا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ

فکر میکنم برای هر بورس، تنها دوبار میتونید درخواست بدید

mah
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام میتونید راجع به شرایط و نحوۀ ثبت نام در بنیاد ملی نخبگان بیشتر توضیح بدین؟ من تو سامانه ثریا خیلی وقت هست که اطلاعاتم را پر کردم ولی هیچ تغییره خاصی نکرده که ارزیابی کردن یا نه. اصلا ازش سر در نمیآرم. اگه توضیح بدین که اصلا چه جوری ثبت نام کنیم و نحوۀ ارزیابیشون چی هست تا بشه عضوی از بنیاد نخبگان بشیم.

میثم
آذر ۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

کسی خبر موثقی داره که حداقل نمره زبانی که میخوان چنده؟ و اینکه اگه کسی به تایید بنیاد و دانشگاه رسید، هزینه تحصیلش کاملا رایگانه و به عهده بنیاده یا … ؟

استعداد
آذر ۹, ۱۳۹۵ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

نمره زبان امتیاز مثبت داره.
کلا شما دانشجوی روزانه حساب میشید و تمام امکانات بهتون تعلق میگیره و علاوه بر این بنیاد یه مبلغی هم به دانشگاا میده. خود شما هم در سال اول تحصیل بدون محاسبه امتیاز مشمول جوازز تحصیلی بنیاد میشید.

shima
آذر ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  استعداد

ببخشید شما میدونید رزومه افرادی که قبول شدند چطور هست؟

90
آذر ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ

به شرطی که استاد راهنما تایید کنه. بله فقط صفحه اول باید به تایید استاد راهنما برسه

90
آذر ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  90

یا همون نامه پذیرش مورد تایید استاد راهنما

shima
آذر ۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۱ ق٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع داره پذیرش مقاله هم امتیاز داره یا فقط به مقالات چاپ شده امتیاز تعلق میگیره؟

رامین
آذر ۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  shima

با سلام خدمت شما به حضورتان عرض شود که شرایط دریافت این بورسیه برخلاف ظاهرشان بسیار بسیار سخت و غیر قابل دسترس است و رقابت واقعی بین دانش آموختگان ارشد دانشگاه های برتر با تعداد مقاله ISI دورقمی است ضمن اینکه نیاز به معرفی نامه های بسیار خاص و شرایط ویژه دیگری دارد که شاید دانشمندان برجسته ای چون اینشتین هم نتوانند از عهده آن برآیند لذا از پذیرش بدون آزمون دانشگاه های درجه یک دولتی هم سخت تر است. پیشنهاد می کنم وقت و انرژی خود را هدر ندهید مگر اینکه حقیقتا دانش آموخته استثنایی و خارق العاده با تعداد مقالات معتبر دورقمی ISI و توصیه نامه های خاص از دانشگاهیان سرشناس باشید.

سیما
آذر ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

دقیقا حرف آقا رامین رو تایید میکنم .

shima
آذر ۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

ممنونم از پاسخوگی شما ولی این تعداد مقاله خیلی عجیبه تو رشته های علوم انسانی که اکثرا داخلی مقاله میدن، حتی هییت علمی ها هم بعضی هاشون این تعداد مقاله ندارن چطور توقع دارن ما این تعداد رو داشته باشیم