موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعتراض رئیس کمیسیون آموزش مجلس به رأی دیوان عدالت اداری درخصوص دکتری آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دیوان عدالت اداری حکمی را داده که در صلاحیت او نبوده و داوطلبان فقط باید به اطلاعیه‌های سازمان سنجش توجه کنند و ثبت‌نام‌ها بر اساس قانون سنجش و پذیرش انجام می‌شود.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با چگونگی تعیین تکلیف ثبت‌نام‌ آزمون‌های تحصیلات تکمیلی گفت: قانون سنجش و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی همه مسائل را مشخص کرده است و ثبت‌نام‌ها براساس این قانون انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف داوطلبان سرگردان چیست، اظهار داشت: داوطلبان فقط باید به اطلاعیه‌های سازمان سنجش توجه کنند.

به گفته زاهدی، شورای سنجش و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی فردا در جلسه‌ای این مسئله را بررسی می‌کند، قانون مشخص است و این شورا هم در چارچوب قانون عمل می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اعتراض خود نسبت به رای دیوان عدالت اداری، گفت: دیوان عدالت اداری حکمی را داده که در صلاحیت دیوان نبوده است، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی تصریح دارد در جاهایی که مسائل آموزشی مرتبط با وزارت بهداشت و علوم است، دیوان حق دخالت ندارد زیرا در تخصص آن نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

34 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با سلام
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ق٫ظ

با سلام. مسولین باید داوطلبان را هم لحاظ کنند چرا آزمون دکتری از آزمون نیمه متمر کز جدا باشد این حق داوطلبان است که این همه وقت و هزینه را صرف دو تا امتحان مجزا کنند آنکه می خواهد آزاد بخواند مجاز است دانشگاه آزاد را انتخاب کند اما بسیاری از داوطلبین مایلند هر دو امتحان را شرکت کنند این قانون در خصوص کارشناس و کارشناسی ارشد عملی شده اما در مقطع دکتری نه؟ما همیشه موش آزمایشی مسولینی هستیم که فرادا تصمیم می گیرند.بالاخره این امتحان یکی می شود پس از همین حالا شروع کنید.نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند یا نفع خودشان را می بینند. آیا این بزرگواران با رای مردم انتخاب نشدند؟

شهرزاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

با سلام
واقعا باعث تاسف که هر لحظه یک تصمیم برای آزمون دکترا گرفته میشه ، دانشگاه آزاد وقتی هنوز تکلیفش مشخص نیست چرا دفترچه رو سایت میذاره، واقعا کی پاسخگو؟؟؟؟؟!!!!!!!!

دانشجو
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ

سلام دوستان و مسیولین با توجه به منتفی شدن ازمون مستقل دانشگاه ازاد تکلیف این ۱۶۰۰۰۰ تومان که ثبت نام کردیم چی میشه,پس میدن یا به چه صورت

شهرزاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

واقعا مسخرست الان که ثبتنام کردیم دانشگاه آزاد نباید زیر بار بره

$$
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان راستی خبری از تکمیل ظرفیت ۹۵ بهمن ماه نشده کسی خبری نداره بهم اطلاعی بده ؟؟؟ممنون میشم

رضا. عمران
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

سلام دوستانی که میخوان آزاد شرکت کنند با خیال راحت ثبت نام کنید. فقط باتوجه به اینکه امسال وزن مصاحبه از ۲۵ به ۵۰ افزایش پیدا کرده حتما وحتما گرایش ارشد خود را در دکترا انتخاب کنید .در غیر اینصورت اگر کتبی را هم خوب داده باشید در مصاحبه رد میکنن مثل پارسال ۲۵ نیست که خیلی تعیین کننده نباشه.وسیاست دانشگاه آزاد امسال این است .و گرایش ارشد و دکترا یکی نباشه هیئت علمی دانشگاه هم نمیتونید باشید. از منبع موثقه و موثق. موفق باشید

بهار
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا. عمران

سلام شما اطلاع دارید نتایج مصاحبه ى متاخرین بدون آزمون کى اعلام مى شه ؟
ممنونم

رضا. عمران
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۵ ب٫ظ

به داوطلب .برای اینکه اول باید کنکور بدین اگر مجاز به انتخاب رشته شدین اردیبهشت ماه دفترچه انتخاب رشته میاد اونجا میبینید

داوطلب
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ

دانشگاه ازاد چرا شهرها را اعلام نمیکنه اخه مااز کجا بدونیم شهرهای نزدیک به محل زندگیمون کدوما هستند

معصومه فداکار
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام
پس فعلا دانشگاه ازاد ثبت نام نکنیم؟

خانم دکتر
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۱۹ ب٫ظ

سراسری رو چیکار کنیم تا فردا مهلت داره

ریحانه
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۷ ب٫ظ

لطفا تکلیف رو روشن کنید
اگر ثبت نام نکنیم در دانشگاه آزاد و مهلت ثبت نام تمام بشه ودانشگاه آزاد وقت رو تمدید نکنه چکار باید کرد

سلمان
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۰ ب٫ظ

اصرار دانشگاه آزاد بر مستقل بودن برگزاری بی جهت هست به نظر من چه اشکالی دارد این تجمیع برگزاری؟ در ضمن فرصت بیشتری برای مطالعه وجود داره و کنکور سازمان سنجش حداقل استاندارد هست امیدوارم آقای زاهدی و سازمان سنجش موفق به تجمیع برگزاری آزمون شوند البته رای دیوان عدالت هم خوب الان مساله ساز شده است.

سعید
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۰ ب٫ظ

با سلام
به نظر من دانشگاه آزاد یک موسسه ی غیر دولتی هست و با توجه به برگزاری آزمون های متعدد در این مدت چندسال که از تاسیس اون میگذره از عهده ی این آزمون هم با موفقیت بر خواهد آمد و هیچکس حق دخالت در مورد اون را نداره

موسوی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۲۵ ب٫ظ

اگر قراره مستقل باشه ای کاش حداقل زمان را تغییر میدادند و یا منابع با منابع دولتی یکی می شد چون رمان برای تغییر منابع و خوندنش خیلی کمه ……….

حقوقى
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ

دانشگاه ازاد بهتره تکلیف تکمیل ظرفیت دکتراشم تو بهمن مشخص کنه,تا کسى الکى واسه ۹۶ ثبتنام نکنه

lena
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ

بچه ها منطقی نگاه کنید چرا ما افرادی که میخوایم دانشگاه ازاد بریم باید منابع غیرمرتبط با ازادرو بخونیم ما موافق جدایی ازمون دکترای ازاد از سراسری هستیم چون منابع ازاد و سراسری متفاوت هست

بهار
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ

دوستان اطلاع داریدنتایج مصاحبه ى متاخرین بدون آزمون کى اعلام مى شه ؟!! ممنونم

محمدرضا
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان. به نظرم ملاک نظرات سازمان سنجش است. ما باید منتظر اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش باشیم. به نظرم بهتره فعلا دانشگاه آزاد ثبت نام نکنیم تا اطلاعیه نهایی توسط سازمان سنجش اعلام بشه وگرنه ممکنه پولمون هدر بره.

حسین
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ق٫ظ

دانشگاه آزاد هم با محدودیت های غیر منطقی که خود برقرار کرده زمینه را برای ادغام ایجاد کرده است از جمله انتقالی برای دوره دکتری ممنوع است و منطق اینکار معلوم نیست چرا یک دانشجوی دکتری که در منطقه دور تر از محل سکونت قبول شده نمی تواند به دانشگاه همتراز نزدیکتر منتقل شود.

حقوق عمومی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ق٫ظ

دوستان توجه کنید، دیوان عدالت رایی صادر نکرده که اجرایی بشه ! دیوان تنها دستور موقت صادر کرده ، دستور موقت یعنی بخاطر ضررهای احتمالی، ابتدا ثبت نام متوقف میشه و بعد از اینکه به شکایت رسیدکی شد ، رای نهایی صادر میشه! دستور موقت به خودی خود تکلیف موضوع رو معین نمیکنه ! پس صبور باشید تا جلسه رسیدگی تشکیل بشه و مطابقت با قانون و اصول حقوقی بررسی و در نهایت رای صادر بشه

کامبیز
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس تلاش نموده است تا افراد علاقمند به تحصیلات تکمیلی را که با توجه به تابوی ایجاد شده از سوی دانشگاههای دولتی ایجاد شده بود و بر مبنای آن سالی ۲ الی ۳ نفر آنهم با شرایط دلبخواه دانشگاهها و … در مقطع دکتری پذیرش می شدند را، از ناامیدی خارج سازد.
هر چند گفته می شود پذیرش دانشگاه آزاد آسان است؛ لیکن هرگز چنین نیست بلکه بیاری خداوند متعال این دانشگاه توانسته است ظرفیت پذیرش را بالا ببرد و از انحصاری بودن خارج سازد. خوب این چه اشکالی دارد؟ مگر جمعیت مملکت ما نسبت به ۳۰ سال پیش کاهش داشته است، که حالا باید در پذیرش دانشجو صرفه جویی کنیم؟
چرا ظرفیت پذیرش در دکتری بالا نرود؟ اگر بیکاری هست، چه ربطی به بالا رفتن قشر تحصیل کرده دارد؟ در دانشگاه آزاد، دانشجو برای هر واحد درسی اش مبلغ زیادی هزینه می کند، استرس درس خواندن و آزمونهای آخر ترم، ارائه پروپوزال، تدوین رساله و … دارد. حالا باید برای این انتخابش در زندگی، به انحصارطلبان دانشگاههای دولتی هم پاسخگو باشد. آخر کجای این موضوع در قاعده انصاف جای دارد؟
بجای آنکه از مسئولین محترم دانشگاه آزاد تقدیر گردد، و چنانچه انتقاد و پیشنهاد سازنده ای وجود دارد، با روش صحیح و منطقی بیان شود، مدام شاهد تخریب این دانشگاه هستیم.
البته بحمدلله با تلاش مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت قشر فرهیخته و دانشجو و دانش آموخته ی این دانشگاه، این چالش نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشته شد.

بهراد
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  کامبیز

صد هزار لایک

...
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهراد

میلیون ها لایک آفرین احسنت

در انتظار قبولی
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۹ ب٫ظ

با سلام.به زیر نویس اخبار شبکه ۶ توجه فرمایید.سازمان سنجش اعلام کرده تا اطلاعیه بعدی صبر کنید و ثبت نام را فعلا انجام ندهید.

محمد
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

رای دیوان برابر قانون قطعی بوده و لازم الاجراست و سازمان سنجش نیز متاسفانه یا خوشبختانه در این موضوع قدرت تصمیم گیری نخواهد داشت.

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ب٫ظ

آیین اجرایی باید در دولت تصویب می شد، تا ۱۶ آذر تصویب نشده است ، پس دانشگاه آژاد حق داشت ، تا آزمون خودش را بصورت مستقل برگزار کند .
خیلی ها ثبت نام کردند ، انشالله آقای زاهدی سال آینده آزمون دکتری را تجمیع کند

استرا
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۳۹ ب٫ظ

ای که بر مه کشی از عنبر سارا چوگان
مضطرب حال مگردان من سر گردان را

محمد زارعی
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۱۵ ب٫ظ

امسال برگزاری آزمون دکترای آزاد به علت ابهامات قانون سنجش قطعی است دیوان عدالت بالاترین مرجع اداری کشوراست که درباره ادارات وسازمانهای دولتی حق انشای رای دارد.من لیسانسم حقوق بوده فوق لیسانس رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری ، دکترای آزاد میتونم حقوق امتحان بدم ولی در دکترای دولتی نمیتونم حقوق شرکت کنم.

L.s
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد زارعی

سلام…. آقای محترم دیوان عدالت رای موقت داده… شما که حقوق خوندی باید بدونی رای موقت لازم الاجرا نیست!

mehrdad
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  L.s

رای موقت تا زمان صدور رای نهایی لازم الاجرا هست

محمد
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  mehrdad

منظور از موقت در رای دیوان اینه که امسال موقتا دانشگاه میتونه آزمون بگیره وگرنه رای قطعی بوده و لازم الاجراست

داود
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۵۱ ب٫ظ

دوستان فعلا دانشگاه آزاد ثبت نام نکنند تا ببینیم تکلیف آزمون دکتری آزاد چی میشه و به اطلاعیه های سازمان سنجش توجه کنند.
در صورتی هم که آزمون دکتری آزاد مستقل شد احتمالا تاریخ ثبت نام آزاد تمدید میشه، البته اگر نتایج به بعد از ۲۷ آذر موکول شود.

بهراد
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  داود

دوستان حتما ثبت نام کنید در دانشگاه آزاد مطمئن باشید حق با دانشگاه آزاد است وسیاسی کاری مسئولین کمیسیون آموزش مجلس ره به جایی نخواهد برد.