شرایط نامناسب اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری در حیطه کاری خود

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: در کشور شاهد رشد فارغ‌التحصیلان دکتری هستیم که اکثراً فاقد شغل مناسب در حیطه کاری خود هستند.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده شامگاه روز یکشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان و اعضای عالی شورای عالی بنیاد نخبگان که در استانداری تشکیل شد افزود: مشکل عمده و اصلی تفکر دولت محوری است به طوری که برای تمامی امور از دولت انتظار داریم و این امر متاسفانه در کشور ما ریشه دوانده و پیامد آن به عقب افتادن توسعه است.

وی با بیان اینکه توسعه بنیادی و اساسی در چارچوب دولت شکل نمی گیرد گفت: نخبگان ما نباید صرفا به فعالیت در سیستم اداری اکتفا کنند چرا که این امر سبب محدودیت و مانع بروز ایده و نوآوری می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: متاسفانه مشکل عمده این است که هرم آموزش کشور نامتعادل است به گونه ای که قاعده هرم باید وسیع تر باشد در حالی که شاهد چنین پدیده ایی در کشور نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور شاهد رشد فارغ التحصیلان دکتری هستیم که اکثرا فاقد شغل مناسب در حیطه کاری خود هستند. البته فارغ التحصیلان تکنسین در کشور کاهش یافته و این ضعف بزرگی محسوب می شود چرا که داشتن مهارت لازمه ی تحقق اهداف بلندمدت است.

نصراللهی زاده گفت: معتقدم می توان از سرما و گرما که ظرفیت کشور محسوب می شود ثروت تولید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان اضافه کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ کار، خلاقیت و نوآوری در کشور پیاده شود و از هر ظرفیتی نیز بتوان ثروت خلق کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسی
بهمن ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

دوستان دنبال تحصیلات تکمیلی نرید من پشیمانم به خدا اول کار فقط و فقط تحصیل فرصت ها رو میگیره ازتون

فائزه سادات
بهمن ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام این نتیجه سخت گیری در آزمون ورودی و آسان بودن فارغ التحصیلی هست. در ثانی ، در بازار کار هم هرکس در هرسطحی با هر مدرکی در هرجا که آشنا و پول لازم رو داشت استخدام میشه برای همین دکترها در تخصص خود بیکار هستند! یک معضل دیگه هم اینکه هرکدام برای استخدام مراجعه کنین از شما سابقه کار میخوان! تا جوون بیچاره یک جا برای اولین بار استخدام نشه سابقه کارش را از کجا بیاره؟!

ریاضی کاربردی
بهمن ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه سادات

سلام من با شما موافقم چون یکساله دنباله کارم ب هرجا ک رفتم فقط ازم سابقه خاستن و الانم بیکارم بدبختانه…من ک تاحالا درس خوندم نمیدونم اخه سابقه ازکجا باس بیارم والا

Ph.D
بهمن ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

واقعا گناه ما چی بوده؟ همه کار کردیم همه سختی کشیدیم.اما اخرش هیچی؟ خدایا تو شاهدی و حق مارو اینا بگیر.

Nemati
بهمن ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

اگر دکتری رو شبیه خارج، برااساس گرنت کنند، یعنی تحقیق و حل مساله صنعت و کشور رو بگذارن وسط و برای اون دانشجو بگیرن و پولشو بدهند، درست میشه

وحید
بهمن ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

هرکسی کار نداره ارشد هم نباید بخونه چه برسه به دکترا .والا من تو ساله بیکار بودم تا اینکه خودم و دوستام یک شرکت زدیم این کارو با همون لیسانس هم میتونستیم انجام بدهیم

صنایع غذایی
بهمن ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

بنظر من بعد از اتمام کارشناسی اول کار بعد دکترا

somayeh
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع غذایی

سن میره بالا و پذیرش دکترا سخت میشه