بازنگری سیاست‌های پردیس‌های دانشگاهی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: اساسی‌ترین دلیل بازنگری سیاست‌های پردیس‌های دانشگاهی، دور شدن آن‌ها از مأموریت اصلی خود است.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با مهر درباره ساماندهی پردیس های دانشگاهی گفت: سیاست فعالیت پردیس‌های  دانشگاهی در دوره جدید در دست بازنگری است.

وی ادامه داد: امیدواریم که به جمع بندی مطلوبی دست یابیم تا پردیس‌ها بتوانند به خدمات خود ادامه دهند، آنچه مسلم است این است که پردیس‌ها باید بستر مناسبی باشند برای توسعه تعاملات بین المللی و گسترش خدمات علمی به بخشی از جامعه که به دلایل مختلف ممکن است نتوانند در مجتمع های مرکزی دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در واقع ما در حال تدوین راهکار قانونی هستیم تا این پردیس ها بتوانند براساس ماموریت اصلی که از ابتدا برای آنها تعریف شده به فعالیت خود ادامه دهند.

وی درباره اینکه آیا امکان توقف پذیرش دانشجو دراین پردیس ها وجود دارد، گفت: خیر، به اعتقاد من پردیس‌ها خوب است که گسترش یابند، مشروط بر اینکه روی ریل خود و با ماموریت خود فعالیت کنند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: عامل مهمی که باعث شده ما در سیاست فعالیت پردیس ها بازنگری داشته باشیم، این بود که بعضا این پردیس ها از ریل و ماموریت خود خارج شده بودند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم فعالیت این پردیس ها را اصلاح کنیم تا به فعالیت خود ادامه دهند، به هرحال ایجاد پردیس ها، گام خوبی بود که برداشته شده و در برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز به آن اشاره شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: دستگاه آموزش عالی باید نظارت جدی تر بر مراکز اقماری تحت عنوان پردیس ها که توسط دانشگاه‌های خوب کشور تاسیس می شوند داشته باشد تا در مدار خود ادامه فعالیت دهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم
بهمن ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ

کسی میدونه کار بازبینی ب کجا رسیده؟

مسعود
بهمن ۸, ۱۳۹۵ ۵:۵۸ ب٫ظ

سلام من هم باعلی اقا موافق نیستم
درهیچ جا قبول نشدم
وقیاس ازاد با سراسری و پیام نور کاملا اشتباه هست!!

پوریا
بهمن ۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

خودمم کنکوری دکتری هستم،به نظرتون دانشگاه ازاداینقد پذیرش کنه و اشباع کنه دکتری رو خوبه؟

مدیریت A
بهمن ۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ب٫ظ

دوستان عزیز سلام – من واحد کرمان رو با۵ نفر اختلاف مردود شدم احتمال اینکه دعوت کنند هست یاخیر ؟

رسول
بهمن ۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت A

دعوت نداره. همینه دیگه

علی
بهمن ۶, ۱۳۹۵ ۴:۳۵ ب٫ظ

شبانه و پردیس و پیام نور و غیرانتفاعیها ظرفیتی معقولی در دکتری دارند.
در رشته حسابداری کل ظرفیت (روزانه، شبانه، پردیسه و پیام نور و غیر انتفاعیها) در مجموع ۴۰ نفر است
اما آزاد با دو بار تکمیل تا کنون بیش از ۱۲۰۰ نفر پذیرش داشته است یعنی بیش از سی برابر کل دانشگاه های دیگر خواهشا جلوی آزاد را بگیرید.

علیرضا - مدیریت منابع انسانی
بهمن ۶, ۱۳۹۵ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من امسال در هیچ دانشگاهی قبول نشدم . ولی علی آقا حرف شما رو قبول ندارم

پوریا
بهمن ۶, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ

من خودمم جایی در نیومدم،ولی واقعا ازاد شورشو در اورده،دکتری همه رشته ها رو داره اشباع میکنه،دولتی هم روند بدی در پیش گرفته

صالح
بهمن ۶, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من امسال در هیچ دانشگاهی قبول نشدم . ولی علی آقا حرف شما رو قبول ندارم

محمد
بهمن ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

متاسفانه به نظر میرسه کسی به حرف ما اهمیت نمیده