بررسی مشکل مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی رفع مشکل مدرک فارغ‌التحصیلان رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد گفت: این مسأله در حال بررسی و حل شدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری و المپیادهای علمی در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکل فارغ‌التحصیلان رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد گفت: هر رشته‌ای که قانونی بوده است مورد تأیید است.

وی در رابطه با رفع مشکل فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرقانونی گفت: این مسئله در حال بررسی و حل شدن است.

وی ادامه داد: کمیته 5 نفره‌ای برای بررسی رشته‌های تحصیلی تعیین شده که جلسه می‌گذارند و مسئله را بررسی می‌کنند که ضوابط نیز طبق چارچوب‌های تعیین‌شده اجرا می‌شود و اگر رشته‌ای مسیر رسمی و قانونی را طی کرده باشد مشکلی ندارد.

وزیر علوم در رابطه با تخلفات علمی نیز گفت: آئین‌نامه‌ای برای بررسی احتمالی تخلفات به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که ثبت پایان‌نامه‌ها جدی و قطعی شده است و در 2 ماه گذشته مشابهات را استخراج کردند و با تخلفات صورت‌گرفته از تذکر تا تعلیق برخورد شده است.

وی ادامه داد: قانون مقابله با تخلفات تکمیل شده و در صحن مجلس مطرح می‌شود و با قوه قضائیه نیز مطرح کرده‌ایم.

وی در زمینه چگونگی برگزاری برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها گفت: هیچ‌گونه سختگیری نداریم و دانشگاه‌ها مانند گذشته می‌توانند به صورت قانونی مجوز بگیرند. یعنی افراد سخنران به هیأت 3نفره پیشنهاد می‌شود و پس از بررسی، مجوز لازم صادر می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

36 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMAN
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ق٫ظ

دوستان عزیز نگران نباشید. من ورودی مهر۹۵ قبول شدم هیچ خبری هم نیست. کلا ۲ نفر ثبت نام کردیم.واقعا شهریه زیاده. ترمی ۱۰ تا ۱۲ میلیون واقعا کمر شکن هست.

دانشجو
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ق٫ظ

سلام دوستان واقعا ی سوال برام پیش اومده
شما مگه خبر چند روز پیش مبنی بر ۵۰۰۰۰ بیکار دکتری را نشنیدید که هنوز دارید تلاش میکنید?
من روزانه تهرانم بیخیال درس شدم زدم تو کار کسب و کار
حالا احتمال میدم شاغل باشید درسته?

sam
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۱۹ ب٫ظ

اقا تکمیل ظرفیت سومی دیگه در کار نیست

زهرا
بهمن ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  sam

برای ۹۴ ها خرداد ۹۵ اعلام کردند – شما از کجا می دانید ؟ شاید اعلام شود

روانشناسی عمومی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۹ ب٫ظ

من امسال آزاد دکتری قبول شدم بعد از سه سال مصاحبه دادن قبول شدم همه فکر میکنن آزاد قبولیش راحته ولی این طور نیست

احمد
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ب٫ظ

این منظورش از رشته هاى فاقد مجوز چیه ؟ منظورش رشته-شهر هست ؟ خب مثلاً رشته حقوق مجوز داره ، اما شاید واحد قشم یا چالوس مجوز نداشته باشن . پس بهتر بود مى گفت شهرهاى فاقد مجوز نه رشته هاى فاقد مجوز!!

مرتضی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ

سال ۹۵ هرکی دکتری دانشگاه آزاد قبول شد خوش به حالش وگرنه از ۹۶ با این رویه ای که گذاشتن فکر کنم از سراسری سختر بشه.

فیزیولوژی ورزشی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

دوستان عزیز،کسی از علوم تحقیقات تهران هست یا دو جریان ثبت نام بهمن ماه هست جواب بده ممنون،،، من ساکن شیرازم و نمیتونم حضورا برم تهران تا اخر بهمن،،،مسئول اموزش گفتن چون ورودی بهمن نداشتیم، در صورتی ک مدیر گروه قبول کنن میتونم از این ترم ثبت نام کنم، و در کل تا ٢٧بهمن ک حذف و اضافه هست فرصت ثبت نام، من ٣٠بهمن تا ٢ ٣ اسفند میتونم اقدام به ثبت نام کنم، آیا در این بازه منو ثبت نام میکنن؟؟؟ اگه موفق به ثبت نام شدم مدیر گروه واسم واحد تعیین میکنن؟؟؟ خیلی استرس دارم لطفا اگه کسی در جریان هست جواب بده

دانشجو
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام خواهش میکنم یکی بمن جواب بده لطفا
آیا امکان داره تاریخ امتحان دکترا عوض شه مثلا عقب بیفته؟ من خیلی نگرانم اینجوری بشه

mechanic
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

نه سالار….غیر ممکنه
..مگه برف سنگین کشوری و….مثل ازمون ارشدسال۹۲..که یکی دو هفته با تاخیر برگزار شدش..

زهرا
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

توی سه سال گذشته این اتفاق نیفتاده

دکتری 96
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

چرا نگران محالات هستین شما!
۹۷ درصد موضوعاتی که ما نگرانشیم هرگز اتفاق نمی افتن.

مینا
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 96

واقعاً – گل گفتید .

دانشجو
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ

سلام خواهش میکنم یکی بمن جواب بده لطفا
آیا امکان داره تاریخ امتحان دکترا عوض شه مثلا عقب بیفته؟ آخه من دارم از ایران خارج میشم بعد از امتحان و میترسم تاریخ امتحان تغییر کنه :-(

مدیریت اموزشی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام.امیدوارم دیگه بحث غیر مجوز نباشه و ما راحت بشیم

امیر رضا
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ق٫ظ

به سونیا خانم
منظورتون از روزنه برای تکمیل سوم؟ یا ورودی های مهر ۹۶؟ کدامشان.

سونیا
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر رضا

نظر و تحلیل شخصی خودم رو نوشتم.اگه به این زودی و طی روزهای آتی برای رشته محلهای حذف شده ، مجوز صادر بشه مطمئن هستم برای همین ترم بهمن ماه پذیرش رو انجام خواهند داد.
تکیل سوم هم دور از انتظار نیست . اگه هنوز افرادی که ثبت نام نکردن ، تعدادشون قابل ملاحظه باشه حتی ممکنه برای نفرات بعدی ، به صورت انفرادی دعوتنامه بفرستند

ایرانی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ق٫ظ

https://phdtest.ir/1395/11/%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-96-97-%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AF/ محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح چگونگی پذیرش داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد پس از تجمیع آزمون ورودی این دانشگاه با دانشگاه‌های دولتی گفت: پس از اعلام نتایج آزمون، داوطلبان انتخاب رشته خواهند کرد و در ادامه سازمان سنجش نمره کل آزمون را در اختیار دانشگاه آزاد گذاشته و پذیرش‌ها براساس رشته‌های مصوب شورای گسترش وزارت علوم صورت می‌گیرد، در مرحله بعد پیرو نمرات اعلامی از سوی سازمان سنجش، مصاحبه‌ها در گروه‌های علمی دانشگاه آزاد انجام و نتایج توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود. نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق “مصوبه جلسه شماره ۳ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی” یکی از وظایف سازمان سنجش بررسی میزان پایبندی دانشگاه آزاد به قانون در زمینه “پذیرش‌ دانشجویان متناسب با ظرفیت‌ها و همچنین تدریس رشته‌های درسی طبق مصوبه شورای گسترش وزارت علوم” است. پذیرش‌ها در مقطع دکترای دانشگاه آزاد باید به تایید وزارت علوم برسد وی در ادامه تاکید کرد: باید این حق را برای دانشگاه‌های محل پذیرش و گروه‌های علمی قائل شد که خودشان بتوانند مصاحبه‌های داوطلبان‌شان را انجام دهند. باید با ماجرای سهیمه‌های غیرشفاف و تحمیل‌ سهمیه به دانشگاه‌های دولتی برخورد شود صادقی در پاسخ به این دغدغه که ممکن است پس از برگزاری آزمون دانشگاه آزاد زیرنظر وزارت علوم، بخشی از سهمیه‌های دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه آزاد نیز دخیل شود، توضیح داد: این موضوع نگرانی‌های حاشیه‌ای است درحالی که اکنون اجرای درست قانون حائزاهمیت است بنابراین باید در آینده برای مسائل پیرامون این… ادامه نظر»

هادی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ق٫ظ

بذارین انسانها هر طور ارزو دارن بهش برسن اگه محدود جذب کنن از خارج کشور میرن مدرک میگیرن … فرقی هم نداره ازاد و پردیس و شبانه و پیام نور تو رشته روانشناسی بالینی فقط ۳ شهر برا اولین بار دانشگاه ازاد گرفته از سراسری مجموعا کمتر گرفته اینو در جریان باشین دولتی ۳۵ نفر ازاد نزدیک ۳۰ نفر فقط ……. تازه بچه ها طفلی با استعداد شاغل بیمارستان درسخوان قبول میشن پول ندارن برن بخونن …. حالا بعضی که رتبه کم اوردن یا مصاحبه رد شدن دنبال تکمیل دوم و سوم و چهارم هستن این درست نیس زحمات بچه هائی که در کل کشور رقابت کردن و مصاحبه سختی رو پشت سر گذاشتن ولی پول ندارن همین ازاد بخونن نادیده بگیرین ازاد بسیار پروسه سختی داشت برا تخصص بالینی منم هر ۳ شهر قبول شدم اما جالب پول ندارم به اندازه کافی که برم …. این درد ولی بدونین فرقی نداره دولتی و ازاد هر ۲ قبولی سخته تعدادشم فرقی نداره بستگی به رشته هم داره .

دکتری روانشناسی بالینی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

برای ترم بهمن روانشناسی بالینی رودهن ۷نفر پذیرش شدن که تا کنون فقط ۴ نفر ثبت نام کردن.

Ladannnn
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام شما رتبه چند بودین در مهر؟

...!!!!
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

دوست گرامی پذیرش در دانشگاه های خارجی نیز به این راحتی نیست که هرکس نتواند در داخل پذیرش شود بتواند درخارج از کشور پذیرش شود. نمره زبان بالا وهزینه سرسام آور زندگی درخارج از کشور نمونه هایی از این مشکلات است. مگر فرد تصمیم به پذیرش از دانشگاه بی کیفیتی در خارج از کشور داشته باشد

...!!!!
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

بسیاری از داوطلبین علی رغم پذیرفته شدن در واحدهای ممتاز دانشگاه آزاد بدلیل اینکه امکان پرداخت شهریه کمر شکن را ندارند،نمی توانند ثبت نام کنندواز ادامه تحصیل بازمانده اند.

روانشناسی تربیتی
بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۹ ب٫ظ

واحد دانشگاه ازاد…… در تکمیل ظرفیت بهمن ماه در روانشناسی تربیتی ۷ نفر پذیرش کرده

فرشته
بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ب٫ظ

حداقل به ما دانشجوهای ۹۴ که مجوز نداشتیم حالا ۹۵ مجوز دادن مجوز بدهند یعنی منظورم اینه دانشگاههایی که یکدفعه مجوز ۹۵ دارند قبلی ها رو هم نگران کنند واعلام کنند که خوندن ما مشکلی نداره

سونیا (پذیرش سوم)
بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۰۲ ب٫ظ

روزنه ای پیدا شد که شاید برای برخی رشته محلها مجوز صادر بشه .امیدوارم به زودی در برخی رشته محلهای محذوف پذیرش کنن.

SM
بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۴۵ ب٫ظ

الهی آمین

امیر رضا
بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۳۳ ب٫ظ

سلام
یعنی برای تکمیل سوم؟ یا ورودی های مهر ۹۶؟

مدیریت دولتی حمید
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۱ ق٫ظ

بیشتر توضیح بدین تروخدا چه روزنه ای؟؟

SM
بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

انشاءاله به زودی با پیگیری‌های مسئولین محترم ما دیگه دغدغه دانشگاه‌های دارای مجوز و غیر مجوز را نخواهیم داشت و همگی با خیال آسوده ادامه تحصیل می‌دهیم
و همچنین امیدوارم به زودی شاهد خبرهای خوشی در مورد دارا بودن مجوز برای تمامی دانشگاه‌های آزاد باشیم