ضرورت تأیید میزان پذیرش دانشجوی دکتری آزاد از سوی وزارت علوم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعداد پذیرش‌ دانشجو و رشته‌های ارائه‌شده برای مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی را منوط به تأیید وزارت علوم دانست.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح چگونگی  پذیرش داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد پس از تجمیع آزمون ورودی این دانشگاه با دانشگاه‌های دولتی گفت: پس از اعلام نتایج آزمون، داوطلبان انتخاب رشته خواهند کرد و در ادامه سازمان سنجش نمره کل آزمون را در اختیار دانشگاه آزاد گذاشته و پذیرش‌ها براساس رشته‌های مصوب شورای گسترش وزارت علوم صورت می‌گیرد، در مرحله بعد پیرو نمرات اعلامی از سوی سازمان سنجش، مصاحبه‌ها در گروه‌های علمی دانشگاه آزاد انجام و نتایج توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق “مصوبه جلسه شماره 3 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی” یکی از وظایف سازمان سنجش بررسی میزان پایبندی دانشگاه آزاد به قانون در زمینه “پذیرش‌ دانشجویان متناسب با ظرفیت‌ها و همچنین تدریس رشته‌های درسی طبق مصوبه شورای گسترش وزارت علوم” است.

پذیرش‌ها در مقطع دکترای دانشگاه آزاد باید به تایید وزارت علوم برسد

وی در ادامه تاکید کرد: باید این حق را برای دانشگاه‌های محل پذیرش و گروه‌های علمی قائل شد که خودشان بتوانند مصاحبه‌های داوطلبان‌شان را انجام دهند.

باید با ماجرای سهیمه‌های غیرشفاف و تحمیل‌ سهمیه به دانشگاه‌های دولتی برخورد شود 

صادقی در پاسخ به این دغدغه که ممکن است پس از برگزاری آزمون دانشگاه آزاد زیرنظر وزارت علوم، بخشی از سهمیه‌های دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه آزاد نیز دخیل شود، توضیح داد: این موضوع نگرانی‌های حاشیه‌ای است درحالی که اکنون اجرای درست قانون حائزاهمیت است بنابراین باید در آینده برای مسائل پیرامون این قانون فکری کرد؛ البته باید با ماجرای سهیمه‌های غیرشفاف و تحمیل‌ سهمیه به دانشگاه‌های دولتی که منجر به پذیرش‌های مازاد بر ظرفیت شده در وقت مناسب برخورد شود.

نباید مصوبه مجلس درخصوص دانشگاه آزاد را سیاسی جلوه داد

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی  با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حوزه تحصیلات تکمیلی باید به سمت استانداردسازی برود، تاکید کرد: نباید این مصوبه مجلس درخصوص دانشگاه آزاد را سیاسی جلوه داد چراکه به دلیل توسعه کمی بی‌رویه دانشگاه آزاد باید تغییراتی در “میزان پذیرش ” و “رشته‌ها دانشگاه آزاد” ایجاد شود و شخصا با روند ایجاد شده در نحوه پذیرش‌های دانشگاه آزاد موافق هستم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

36 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزا
بهمن ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

من سوال دارم کسی میتواند جواب بدهد . من در شهری دور قبول شده ام بهم گفته اند ثبت نام کن و انصراف بدهم تا شرایط ادامه تحصیل تا شهریور ۹۶ برایم محفوظ باشد و الا قبولی من می سوزد تا بتوانم کنکور اسفند را هم بدهم تا شاید شهر خودم قبول شوم – خوب این هفته باید ثبت نام کنم (این هفته حذف و اضاف است)ٰ . حالا کی باید انصراف بدهم؟ و چقدر هزینه می دهم یعنی کل ترم را باید پرداخت کنم ؟

سجاد
بهمن ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رزا

سلام
بعید بدونم برای انصراف نیاز به پرداخت هزینه باشه

mahsa
بهمن ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رزا

دوست عزیز اگه دانشگاه آزاد ثبت نام کنی بعد بخوای انصراف بدی نزدیک ۸ملیون ازت میگیرن ولی اگه بعد قبولی در واحد دیگه دانشگاه آزاد بخوای انصراف بدی نزدیک ۲۰۰تومن برا انصراف میگیرن

حسابداری---
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان.امروز بازم با سازمان تماس گرفتم و بکلی ناامید شدم گفتن دیگه تکمیل ظرفیتی در کار نیس.

SM
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری---

ای خدا یه نظری به ما بکن

زهرا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری---

شاید الان نیست – برای بهمن هم که من دی زنگ زدم همین را گفتند

حسابداری
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع داره این سایت نقل و انتقالات و جابجایی ارشد و دکتری دوباره کی باز میشه ؟؟؟؟؟

Ladannnn
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری

مرداد ماه

حسابداری
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سلام دوستان کس اطلاع داره این سایت نقل و انتقالات و جابجایی ارشد و دکتری دوباره کی باز میشه ؟؟؟؟؟

زهرا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت سوم چی شد ؟ هست یا نیست

مریم
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

سلام ما در واحد تهران مرکز فقط ۳ نفریم شایعه پراکنی نکنید برید درستون رو بخونید به امید موفقیت همگی

Ladannnn
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

برای ترم بهمن ؟؟؟

لیا
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان من که دیگه ناامید شدم .
اگه کسی اطلاعاتی در مورد تحصیل در خارج از کشور دوره دکتری در آذربایجان یا گرجستان داره لطف کنه بگه

مهسا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  لیا

سلام
لطفا سوالتون رو از منوی بالای سایت، در صفحه دکتری خارج از کشور مطرح کنید.

لیا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

متشکرم

مدیریت بازرگانی
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ

*بسیار مهم*

دوستانی که ترم اول هستند و ثبت نام انجام دادند ,
مراقب باشید شهریه دروس جبرانی معادل واحد های مقطع کارشناسی ارشد باید حساب شود.
برای ده واحد ترم اول دو نیم تا سه میلیون اختلاف هست .
به جای ۴۰۰.۰۰ تومان برای هر واحد حدود ۱۱۰ هزار باید محاسبه شود.
متن خبر در همین سایت آورده شده:
شهریه دروس جبرانی مقطع دکتــری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی برابر با شهریه دروس مذکور در مقطع کارشناسی ارشد است.
به گزارش پی اچ دی تست، به استناد مصوبه بند۲-۲ جلسه شماره ۱۵۷ مورخ ۹۵/۲/۸ هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، میزان شهریه دروس جبرانی موضوع بخشنامه شماره ۳۰/۴۷۰۲۲ مورخ ۹۴/۷/۷ در مقطع دکتری برابر با شهریه دروس مذکور در مقطع پایه (کارشناسی ارشد) اخذ می گردد.
https://phdtest.ir/1395/05/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-95-96/

کامران
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۲۰ ب٫ظ

ان شالله که مقداری پذیرش ها محدود شود که حداقل کسی که انگیزه و حوصله درس دارد دکتر شود نه هر کسی پول داره .
محدودیت در دکتری یعنی سواد واقعی یعنی توسعه
بر عکس وضعیت پذیرش کنونی یعنی بی اعتبار شدن سوار و مدرک دانشگاهی یعنی انحطاط علم یعنی برتری پول بر سواد و مدرک .

rz
بهمن ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

دوست عزیز در همه جای دنیا واسه یاد گرفتن و برداشتن درس و کلا یادگیری باید پول خرج کنی تا بتونی سرویس بگیری بعدم پول خرج کردن در راه علم و رفتن سر کلاس واسه بهتر شدن و تکامل چه ایرادی داره ؟ ادم در زندگیش واسه خیلی چیزها خرج میکنه اینم روش حداقل چیزی یاد میگیری و بهتر میش در مسیر بهتر شدنی البته باید پول داشت .

دانشجووو
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ب٫ظ

باز هم بد شانسى به ما رسید دیگه باید بى خیال قبولى بشیم کاشکى تکمیل ظرفیت سوم بود با اغصاب خوردى درس مى خونم نمى دانم چرا همه بد شانسیا به ما مى رسه

سلام من درمدیریت باسه نفرماندم مدیریت اموزشی. شایدامشب برم تهران تورا خدا به مسولین زنک نامه هرمیتونیدکاری کنید زندکی هیچ ندارم میخواستمً ب
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ

خواهشمنداست است تکمیل ظرفیت برای اسفند بکذارید

احمد
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

دیگه تکمیل ظرفیتی وجود نخواهد داشت و بجای این حرف ها و امید واهی داشتن متمرکز شید روی آزمون امسال

مینا
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

اگر بخواهند تکمیل ظرفیت اعلام کنند مطوئن باشید بعد از ۶ اسفند خواهد بود نه زودتر تازه اگر بخواهند اعلام کنند

فرزاد
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ب٫ظ

با سلام
با تشکر از وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی در جهت جلوگیری از پذیرش بی رویه دانشجوی دکترای تخصصی و کاهش سطح علمی دانشجویان دکتری به دلیل بی انگیزگی و …

فیزیولوژی ورزشی
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ

دوستان عزیز،کسی از علوم تحقیقات تهران هست یا دو جریان ثبت نام بهمن ماه هست جواب بده ممنون،،، من ساکن شیرازم و نمیتونم حضورا برم تهران تا اخر بهمن،،،مسئول اموزش گفتن چون ورودی بهمن نداشتیم، در صورتی ک مدیر گروه قبول کنن میتونم از این ترم ثبت نام کنم، و در کل تا ٢٧بهمن ک حذف و اضافه هست فرصت ثبت نام، من ٣٠بهمن تا ٢ ٣ اسفند میتونم اقدام به ثبت نام کنم، آیا در این بازه منو ثبت نام میکنن؟؟؟ اگه موفق به ثبت نام شدم مدیر گروه واسم واحد تعیین میکنن؟؟؟ خیلی استرس دارم لطفا اگه کسی در جریان هست جواب بده
پاسخ دادن

فرین
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ

بند ت ماده ۱ از قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلینحوه پذیرش را مشخص کرده است. این بند قانونی است که باعث تصمیم جدید شورای سنجش و پذیرش شده است….
ت ـ پذیرش: فرآیندی است که با شرکت داوطلب در آزمون آغاز و با بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، انجام مصاحبه علمی و سنجش عملی تکمیل و با اعلام نتایج قبولی توسط وزارتین از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایان می یابد.

احمد
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ق٫ظ

عضو محترم کمیسیون آموزش حرف شما کاملادرست است و امیدواریم جلوی این پذیرش های بی رویه گرفته شود که قطعا معضلی برای کشور هست،فرقی نمیکند می خواهد دانشگاه آزاد باشد،پیام نور باشد،علمی کاربردی باشد،غیرانتفاعی ها باشد یا پردیس های دولتی،واقعا این همه پذیرش در دکتری عجیبه

. . .
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان
اینجا ننوشته که بعد از کنکور، نتایج را آزاد اعلام نمی کند . . .
نوشته بعد از آزمون و انتخاب رشته، نتایج در اختیار دانشگاه آزاد قرار می گیرد و بر اساس رشته های مصوب وزارت علوم، پذیرش، صورت می گیرد.

paran
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  . . .

خط هفتم متن:”…نتایج توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.”

رسول
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  . . .

این قسمت از متن رو بخونید:

“پیرو نمرات اعلامی از سوی سازمان سنجش، مصاحبه‌ها در گروه‌های علمی دانشگاه آزاد انجام و نتایج توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.”

قسمت آخر جمله رو دقت کنید. گفته بعد از مصاحبه ای که دانشگاه آزاد میگیره، نهایتا سازمان سنجش اسامی قبول شدگان نهایی رو اعلام میکنه. اما خودم به شخصه بعید میدونم نتایج نهایی رو سازمان سنجش اعلام کنه. چون انتخاب رشته/محل ها روی سایت azmoon.org انجام میشه و به احتمال خیلی زیاد نتایج نهایی هم بر روی سایت azmoon.com انجام میشه. دانشگاه آزاد میگه مگر خودم نمیتونم نتایج نهایی خودم رو اعلام کنم.

رسول
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  . . .

همچنین هنوز ثبت نام پژوهش محور و ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مونده. از اونجایی که ثبت نام بر روی سایت azmoon.org انجام میشه و نتایج پژوهش محور و بدون آزمون هم بر روی azmoon.com اعلام میشه، مطمئن باشید که نتایج با آزمون هم روی همون سایت azmoon.com اعلام میشه نه اینکه روی سایت sanjesh.org باشه. سازمان سنجش فقط نمره آرمون کتبی رو میده به دانشگاه آزاد و دیگه کاری به دانشگاه آزاد نداره، خیالتون راحت باشه.

فرین
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

آقای رسول نظرات شما دقیقا برعکس اظهار نظر این نماینده مجلس است که عضو کمیسیون آموزش مجلس و نماینده این کمیسیون در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی است.
ایشان تصمیم جلسه سوم این شورا را اعلام کرده و شما نظر خود را…
ضمن آنکه پیرو بند ت ماده ۱ قانون جدید سنجش و پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی نتایج باید توسط سازمان سنجش وزارت علوم اعلام شود که اگر این کار انجام پذیرد سازمان سنجش نتایج را صرفا بر اساس کدرشته های دارای مجوز که تعدادشان بسیار محدود است اعلام می کند

الکترونیک تهران
بهمن ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  . . .

” در ادامه سازمان سنجش نمره کل آزمون را در اختیار دانشگاه آزاد گذاشته و پذیرش‌ها براساس رشته‌های مصوب شورای گسترش وزارت علوم صورت می‌گیرد، در مرحله بعد پیرو نمرات اعلامی از سوی سازمان سنجش، مصاحبه‌ها در گروه‌های علمی دانشگاه آزاد انجام و نتایج توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.”

بانو
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

با این حساب پذیرش دانشگاه ازادم متاسفانه از شانس بدتر ما کم خواهد شد . ای،کاش امسال قبول میشدیم

دانشجوی دکتری
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

اتفاقا سال بعد هم در سایت سنجش انتخاب رشته میکنیم و هم در سایت دانشگاه آزاد همون سایت آزمون

علی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام، نتایج تکمیل ظرفیت دکتری ۹۵ سراسری رو سنجش کی اعلام میکنه؟

kia
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ق٫ظ

با این حساب نتایج را دانشگاه آزاد اعلام نمی کند و سازمان سنجش بر اساس فقط کدرشته های مجاز اعلام می کند
درنتیجه برای سال آینده پذیرش ها بسیار کم و اصولی خواهد شد