فراخوان پذیرش دکتری ۹۶ دانشگاه علوم اسلامی رضوی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ از طریق برگزاری آزمون کتبی اختصاصی و مصاحبه علمی، دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اصالت حوزوی از طریق آزمون اختصاصی و انجام مصاحبه، در مقطع دکتری در شش رشته: علوم قرآنی و حدیث و فلسفه و کلام اسلامی، حقوق کیفری و جرم شناسی، حقوق بین الملل فقه جزائی و حقوق از کلیه برادران واجد شرایط دانشجو می پذیرد.

شرایط عمومی:

  1. اعتقاد و التزام به دین مبین اسلام و تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی
  3. نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذیصلاح
  4. نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی
  5. نداشتن تعهد خدمتی به هیچ مرکز یا ارگان رسمی کشور

شرایط اختصاصی:

۱- ارائه مدرک رسمی کارشناسی ارشد و بالاتر یا مدرک رسمی سطح سه و بالاتر از حوزه علمیه به هنگام ثبت نام نهایی در دانشگاه در تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰

۲- کسب حد نصاب لازم در آزمون های ورود به دوره دکتری شامل آزمون کتبی عمومی مشترک کتبی تخصصی و مصاحبه علمی

۳- آزمون زبان عمومی و زبان تخصصی در کلیه رشته های این دانشگاه انگلیسی خواهد بود.

۴- پذیرفته شدگان باید تا قبل از امتحان جامع در یکی از آزمون های زبان مورد تایید وزارت علوم مثل TOLIMO – MCHE – TOEFL شرکت و حد نصاب لازم مورد نظر دانشگاه را کسب کنند.

 ۵- بدیهی است دانشجویان دوره دکتری تا قبل از احراز قبولی در یکی از آزمون های زبان، حق شرکت در امتحان جامع را نخواهند داشت و چنانچه عدم قبولی در زبان از مهلت مقرر سنواتی تجاوز نماید، طبق مقررات دانشگاه با وی رفتار خواهد شد.

۶- پذیرفته شدگان باید برنامه آموزشی دانشگاه شامل دروس حوزوی و دانشگاهی این مقطع را زیر نظر گروه های آموزشی مربوطه تحصیل نمایند.

نکات مهم:

۱- تحصیل در دوره دکتری این دانشگاه تمام وقت بوده و پذیرفته شدگان از بدو ورود حق اشتغال به هیچ شغل و کاری خارج از دانشگاه را ندارند و مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه خواهند بود.

۲- دانشجویان پس از گذراندن دروس دوره دکتری و موفقیت در امتحان زبان و امتحان جامع به منظور ارتقاء کیفی پایان نامه در صورت نیاز و ضرورت با هزینه دانشگاه برای مدت حداکثر شش ماه به یکی از کشورهای خارجی اعزام خواهند شد.

۳- مدت تحصیل در این دانشگاه حداقل شش سال و به صورت رایگان خواهد بود و پذیرفته شدگان از کمک هزینه تحصیلی، امکانات آموزشی – پژوهشی – رفاهی برخوردار خواهند بود.

۴- دارندگان شرایط از کلیه مزایای تحصیلی حوزه علمیه مشهد برخوردار خواهند بود.

۵- در پایان تحصیلات به فارغ التحصیلان مدرک رسمی (Ph.D) مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعطاء خواهد شد.

۶- این دانشگاه در مقطع دکتری شرط سنی ندارد.

۷- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، برگزاری امتحانات و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب دارای هر یک از شرایط ورود به دوره دکتری مذکور در این آگهی نبوده است بلافاصله از ثبت نام، شرکت در آزمون و ادامه تحصیل و تحویل مدرک او جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

مراحل برگزاری آزمون:

۱- آزمون کلیه دروس عمومی مشترک و تخصصی به صورت تشریحی خواهد بود.

۲- کلیه داوطلبان باید در آزمون دروس عمومی مشترک مندرج در جدول شماره یک شرکت نموده و حداقل ۵۰٪ از مجموع امتیازات را کسب نمایند. داوطلبانی که حد نصاب کمتر از ۵۰٪  امتیازات را به دست آورند به عنوان هردود علمی شناخته شده و اوراق آزمون تخصصی این افراد تصحیح نخواهد شد.

۳- مواد امتحانی رشته انتخابی داوطلبان مطابق جدول شماره دو این آگهی بوده و سوالات در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مصوب آموزش عالی می باشد.

۴- هنگام انجام مصاحبه به همراه داشتن تالیفات مقالات و کارهای علمی انجام شده، ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ضروری می باشد.

۵- هنگام انجام مصاحبه، همراه داشتن معرفی نامه حداقل دو تن از اساتید کارشناسی ارشد مبنی بر صلاحیت علمی جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری الزامی است.

۶- احراز حد نصاب قبولی در آزمون کتبی تخصصی شرط لازم برای شرکت در مصاحبه علمی است که این حد نصاب توسط هسته پذیرش دانشگاه تعیین می شود.

۷- مصاحبه علمی به منظور سنجش انگیزه های ادامه تحصیل و توانایی های تحقیقی و غیره برگزار می گردد و امتیاز آن توسط هسته پذیرش دانشگاه تعیین می شود.

 ۸- نمره کل داوطلب شامل مجموع امتیازات آزمون کتبی مشترک و تخصصی . مصاحبه علمی و سوابق تحصیلی است و حداکثر امتیاز آن در آزمون هر رشته برابر ۱۰۰ می باشد.

سهمیه ها:

رزمندگان و ایثارگران: با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، ۲۵٪ از ظرفیت به داوطلبان واجد شرایط به شرط کسب حد نصاب نمره لازم اختصاص می یابد. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان می توانند بر اساس شرایط مذکور در دفترچه راهنمای آزمون ورودی سال ۱۳۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرده و مدارک خود را به آدرس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ارسال دارند.

بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مورخ ۱۳۸۹/۰۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی، ۱۰٪ ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان رسمی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به شرط کسب حداقل ٪۸۰ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش اختصاص می یابد.

مدارک لازم برای نام نویسی:

  1. تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی موجود در سایت دانشگاه
  2. تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب با فرمت و اندازه حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل که حجم فایل عکس کمتر از ۷۰ کیلو بایت باشد جهت ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی.
  3. پرداخت الکترونیکی مبلغ هفتاد هزار تومان معادل هفتصد هزار ریال

زمان و محل برگزاری آزمون و توزیع کارت داوطلبان:

  1. آزمون ورودی در روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه در نوبت های صبح و بعد از ظهر در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، واقع در مشهد مقدس ضلع شمال شرق حرم مطهر برگزار خواهد شد.
  2. کارت ورود به جلسه آزمون و برگ راهنمای آن در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه از طریق سایت دانشگاه قابل دریافت می باشد.

مهلت ثبت نام و چند تذکر مهم:

  1. کلیه داوطلبان تا ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ فرصت دارند که در سایت دانشگاه ثبت نام کنند. کلیه داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنمای آزمون موجود در سایت دانشگاه و در صورت داشتن شرایط مندرج در آن نسبت به ثبت نام از طریق سایت دانشگاه http://azmoon.razavi.ac.ir/exam/index.php اقدام نمایند. لازم است داوطلبان، در پایان ثبت نام یک برگ پرینت اطلاعات که شامل مشخصات ثبت نامی آنها است ، را نزد خود نگهداری نمایند که به هنگام درخواست دانشگاه ارائه گردد.
  2. آدرس دانشگاه علوم اسلامی رضوی : مشهد مقدس، حرم مطهر حضرت رضا (ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، صندوق پستی : ۱۱۹۳ – ۹۱۷۳۵ دفتر هسته پذیرش دانشگاه است.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسعود
فروردین ۲۱, ۱۳۹۶ ۰:۳۸ ق٫ظ

کسی هست قبلا ررا ازمون دکتری این دانشگاه شرکت کرده باشه؟
اگه زبان رو نتونیم خوب بزنیم یا قوی نباشیم مخصگصا توی تشریحی٬ آیا بازم امیدی هیت؟

مسعود
فروردین ۲۱, ۱۳۹۶ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

کسی هست قبلا در ازمون دکتری این دانشگاه شرکت کرده باشه؟
اگه زبان رو نتونیم خوب بزنیم یا قوی نباشیم مخصوصا توی تشریحی٬ آیا بازم امیدی هست؟

وزین
فروردین ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

سلام برادر خانم من دکتری حقوق اونجا میخونه چیز زیادی هم از زبان نمیدونه مهم دروس تخصصی و حوزوی هست

ک
فروردین ۲۰, ۱۳۹۶ ۹:۲۱ ق٫ظ

دیگر آزمونی به نام MCHE برگزار نمیشه باید بگویید MSRT یا همان MCHE سابق