انتخاب رشته ۵۸ درصد داوطلبان آزمون دکتری ۹۶ تا امروز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار نفر و ۷۸۹ داوطلب مجاز در آزمون دکتری ۹۶ انتخاب رشته کرده‌اند که این میزان معادل ۵۸ درصد افراد مجاز است.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: از میان شرکت کنندگان در آزمون دکتری تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که تاکنون تعداد ۱۱۵ هزار و ۷۸۹ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند که توصیه می شود سایر داوطلبان سریع تر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) ۹۶ و پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی که تاکنون انتخاب رشته نکرده اند این فرصت تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۶ تمدید شده است.

توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که تاکنون ثبت نام کرده اند نیز می توانند تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۶ با توجه به اطلاعیه و اصلاحیه های دفترچه راهنما نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تا زمان اعلام شده می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و اصلاحات آن نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته های تحصیلی (در صورت موجود بودن) به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته علاقمند به انتخاب کدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد، باید برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس دفترچه های این دانشگاه، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

123 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن 229
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۵:۵۹ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز
به نظر شما باتوجه به شرائط ذیل:
رتبه در سهمیه ۱۱۸ و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها ۱۸۵ امیدی به قبولی دارم با تشکر از نظرات مفید دوستان و آرزوی موفقیت شما در دکتری ۹۶

سیدحسین
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

با سلام به دوستان
لطفا منو از نگرانی خارج کنید.
رتبه امسال من ۳۱ شده کل ظرفیتی که دانشگاههای سراسری تو دفترچه درخواست دادند ۲۰ نفره یعنی ۵ نفر بورس خارج ۱۲ نفر روزانه و ۳ نفر شبانه میخواهند. از این بین دانشگاه تهران ۵ نفر روزانه و ۳ نفر شبانه در دفترچه اعلام کرده. به نظر شما من برای روزانه تهران دعوت به مصاحبه می شوم؟
ممنونم از راهنماییهاتون

زهرا
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۸:۴۱ ق٫ظ

سلام من رتبم توی رشته شیمی شده ۱۱۲ و تا رتبه ۵۳۰ مجاز در دوره روزانه شدن و ظرفیت دوره روزانه رشته ما هم ۱۳۲ نفر هست یدونه مقاله دارم و پانزده ترم متوالی سابقه تدریس توی دروس تخصصی رشته خودم دارم آیا امیدی به قبولی در دوره روزانه شهرستان هست؟؟؟؟ لطفا جواب بدید

m
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۷:۵۵ ق٫ظ

سلام یکی از دوستان مطلع لطفا پاسخ دهد با تو جه به این که ما دکتری آزاد را تا امتحان جامع خوندیم آیا میشه الان که مجاز شدیم به روزانه ، از آزاد انصراف بدیم و آیا دانشگاه دولتی واحدهای پاس شده رو قبول مکنه و تطبیق واحدها صورت میگیره؟ تشکر از پاسخگویی شم

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  m

سلام..تو دفترچه تاکید کرده است که دانشجویان مشغول به تحصیل حق شرکت در آزمون سال بعد را ندارند.یعنی بایستی قبل از آزمون سراسری انصراف قطعی بدهند..شامل همه دانشجویان دکتری می شود.ولی قبولین قطعی پارسال سراسری اعم از روزانه-شبانه-پردیس-پیام نور و غیرانتفاعی حق شرکت در آزمون امسال را ندارند.حتی با انصراف.قبولین قطعی روزانه امسال هم حق شرکت در مون سال ۹۷ را ندارند.مابقی دوره ها باید قل از ثبت نام در آزمون سال بعد انصراف دهند.

ویدا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۷:۰۲ ب٫ظ

به نظر من اونایی که رتبشون خوبه اما حالا به هر دلیلی رزومه ی علمی قوی (مقاله و کتاب و …) ندارن اگه میخوان درصد احتمال قبولیشون رو بالا ببرند به هیج وجه نباید از واحدهای روزانه و یا شبانه (ونه پردیس) دانشگاههای معتبر سایر شهرستانها که با پایتخت فاصله دارن غافل بشن.احتمال قبولی در دانشگاههای معتبری مثل دانشگاه بوعلی همدان- دانشگاه رازی کرمانشاه و یا دانشکاه لرستان به مراتب بیشتر از دانشگاههای تهران و اصفهان و شیراز و فردوسی مشهده چون تعداد داوطلبهای کلان شهرها خیلی بالاست و در نتیجه رقابت واسه ی پذیرش وحشتناک و احتمال قبولی ضعیفتره. در رابطه با احتمال جذب به عنوان هییت علمی با مدرک آزاد یا پردیس هم شک نکنید که مدرک آزاد با توجه به تعداد بیشمار واحدهای آزاد که تقریبا” در تمام شهرستانها و مراکز استانها پراکنده هستن به مراتب بهتر از پردیس جواب میده. درواقع مدرک پردیس واسه ی جذب در واقع یه مدرک از اینجا رونده و از اونجا موندست. حالا یکی ممکنه آمار بده و بگه که پذیرش در پردیسها خیلی محدودتر و دشوارتر از پذیرش در واحدهای آزاد است. بله! شما درست میگید. اما بحث من دیدن واقعیت و آینده ی شغلی و جذب به عنوان هییت علمی شدنه. هیچکی نمیتونه کتمان کنه که دانشگاههای دولتی درجه یک و دو هیچ تمایلی به جذب فارغ التحصیلان پردیس ندارند اما در عوض اگه کسی بتونه مدرک دکتری آزاد رو بگیره حداقل در یک واحد آزاد شهرستان با توجه به مکلف بودن دانشگاه آزاد به اولویت جذب فارغ التحیلای… ادامه نظر»

iraj
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  ویدا

اطلاعات غلط انتشار ندین لطفا.پردیس با روزانه فرق نداره ولی دانشگاه تهران با دانشگاه همدان متفاوته .دانشگاه همدان هم از دانشگاه لرستان سطح بالاتر داره.دانشگاه تهران سطح یک.دانشگاه همدان سطح دو.دانشگاه لرستان سطح سه.

ویدا
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  iraj

فکر کنم این شمایید که دارید اطلاعات غلط انتشار میدید.
از کی تا حالا پردیسی که حتی خود دانشگاهای دولتی هم رغبتی به جذب هییت علمی اونا ندارن با روزانه یکی است؟؟؟
من کی گفتم دانشگاه تهران با دانشگاه همدان یا کرمانشاه و یا لرستان یکین؟؟؟
لب مطلب من این بود اگه رتبتون خوبه اما رزومه ی قوی واسه ی مصاحبه ندارید بهتره روی دانشگاههای معتبری مثل بوعلی همدان و رازی کرمانشاه و لرستان و سایر مراکز استانهایی که مسلما” نسبت به دانشگاه تهران, اصفهان, شیراز و فردوسی مشهد رقابت دکتریشون آسونتره متمرکز بشید.
شما بهتره یه بار دیگه چیزی رو که من گفتمو وعین واقعیته رو یه بار دیگه با دقت بخونید.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویدا

من خودم دوره روزانه دانشگاه تربیت مدرس هستم..ولی با پردیس هیچ تفاوتی نداریم.همه سر یک کلاس و یک استاد و یک برنامه آموزشی ،یک مدرک رسمی دانشگاه،یک مقررات آموزشی و ….پس فرقش چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!فقط شهریه پرداز است یا از لحاظ مالی سهمیه خودگردان می باشد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویدا

اصلا برای هیات علمی فقط نوع دانشگاه مهم است.نه دوره.مثلا دانشگاه تهران.لرستان-آزاد-پیام نور-غیرانتفاعی-

20
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۵:۰۴ ب٫ظ

مهمترین فرق پردیس با روزانه این است که برروی مدرک فارغ التحصیلیتان خواهد نوشت محل تحصیل پردیس خود گرادان دانشگاه فلان و این مدرک تا آخر عمر با شما خواهد ماند و دانشگاه ها برای جذب هیات علمی، فارغ التحصیلان روزانه را رها نمی کنند و فارغ التحصیلان پردیس را جذب نمایند.

داوطلب ازمون دکتری خطاب به iraj
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  iraj

دوست گرامی شما اولین نفری هستید که بنده می بینم می فرمایید پردیس با روزانه برابره بر چه اساسی این حرف رو می زنید؟منظورتون چیه که پردیس با روزانه یکی هست؟صد البته که از نظر بنده روزانه دورترین دانشگاه دولتی در دورترین شهرستان معتبرتر از پردیس بزرگترین دانشگاه در تهران است این نوع دوره هست که اعتبار دانشگاه ها رو از هم جدا میکنه نه چیز دیگه.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۳:۵۲ ب٫ظ

به آیین نامه جذب دانشجویان نخبه ست رخشان دانشگاه تهران برای دکتری (بدون آزمون)مراجعه کن.مطابق شیوه نامه دانشجویان پردیس خودگردان مجاز به شرکت در این آزمون نیستند.ولی برای دانشجویان پردیس بین المللی کیش و البرز دانشگاه تهران،مستثنی قائل شده اند که می توانند در پذیرش استعداد درخشان شرکت کنند این در حالی است که دانشجوی نخبه دوره روزانه دانشگاه ملی سطح ۳ مثل لرستان نمی تواند در آزمون استعداد درخشان دانشگاه تهران شرکت کند.و.یا حد نصاب پذیرش در مصاحبه دکتری برای پردیس دانشگاه تهران و نوبت دوم یا شبانه یکی است برابر ۴۰ از ۱۰۰٫٫٫حالا پردیس دانشگاه تهران بالاتر است یا روزانه لرستان یا همدان

داوطلب ازمون دکتری خطاب به جغرافیا و برنامه ریزی شهری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۴:۱۷ ب٫ظ

دوست گرامی پردیس کیش و البرز وابسته به دانشگاه تهران است شما انتظار دارید دانشگاه تهران دانشجویان پردیس خود دانشگاه تهران را برای بحث استعداد درخشان نپذیره؟!!!!اگه مثلا دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان و فارغ التحصیلان پردیس دانشگاه تهران را می پذیرفت حرف شما صحیح بود.بنده همچنان بر این عقیده ام که روزانه دورترین شهرستانها بسیار معتبرتر از پردیس بهترین دانشگاه ها در تهران است.

20
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  iraj

دوست عزیز شما اگرروی پردیس خیلی تعصب داری برو پردیس. اما سطح علمی روزانه را هیچگاه با پردیس مقایسه نکن. روزانه کجا پردیس کجا.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  20

تعصب من رو دوره نیست..رو دانشگاه است.چون با این حرفها اعتبار دانشگاههای مهم کشور مثل دانشگاه شریف-علم و صنعت-تهران-امیرکبیر-تربیت مدرس-خواجه نصیر–شهید بهشتی-علامه- فردوسی-صنعتی اصفهان-شیراز-تبریز زیر سوال می رود.

داوطلب ازمون دکتری خطاب به جغرافیا و برنامه ریزی شهری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۴:۲۲ ب٫ظ

کسی اعتبار این دانشگاه را نمیتونه زیر سوال ببره….این دانشگاه ها بهتربن دانشگاه های کشور هستند بحث بر سر مقایسه دوره های مختلف است.

علی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۴:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان یه سوال
آیا مدرک شبانه شانس هیئت علمی شدن در آزاد رو داره ؟ با حتی در ملی شانس داره؟؟؟ کلن آزاد علوم تحقیقات بهتره یا شبانه به نظرتون؟

کامران
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آزاد علوم تحقیقات رو اگر با شبانه های دولتی تهران مقایسه کنی شبانه ها قطعا اولویت دارن ولی اگر با شبانه های شهرستان ها مقایسه کنی نه تنها علوم و تحقیقات ترجیح داره بلکه حتی از بسیاری از روزانه های شهرستان ها هم دارای اساتید و امکانات و شرایط جذب بهتری هست در ضمن اولویت واحدهای آزاد برای جذب هیات علمی با فارغ التحصیلان خود این دانشگاه به خصوص واحد علوم و تحقیقات است و بعد فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر در دوره روزانه

داوطلب ازمون دکتری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

به گمان بنده در هر صورت و فرضی شبانه چه تهران و چه شهرستان بر آزاد تهران اولویت دارد از عنوان آن هم مشخص است شبانه دانشگاه دولتی است.نیازی نیست صرفا بر مبنای مقایسه امکانات و اساتید دانشگاه ها عمل نمایید مهمترین عامل خروجی موضوع و اعتبار مدرک است.که از دیدگاه بنده شبانه در هر حالتی بر آزاد ترجیح دارد.

mountaineer
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۳۹ ب٫ظ

یعنی به تعداد سال هایی که در دانشگاه دولتی درس خوندی باید کار کنی و گواهی کار داشته باشی. بعد از اون مدرک اصلی رپ بهت میدن. مثلا واسه رفتن اونور آب باید مدرک اصلی رو داشته باشی

سحر
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  mountaineer

پس با این حساب شبانه بهتره مدرکت بهت میدن

مهرناز
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

برای دوره های روزانه هم میتونیم به موسسات کاریابی مراجعه کنیم اگر تا ۶ ماه کاری پیدا نشد که معمولا نمیشه میتونی مدرکت رو ازاد کنی (من خودم این کار را انجام دادم). یا اینکه معادل هزینه شبانه رو پرداخت کنی و مدرکت رو ازاد کنی.

پریا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب٫ظ

دوستان اینکه بعضی ها میگن تو مدرک شبانه میزنه تعهد خدمت ندارن یعنی چی ؟ میشه یکی کامل توضیح بده

مهرناز
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

یعنی کسانی که در دانشگاه به صورت رایگان درس خوندن در دوره کارشناسی معادل ۸ سال و در ارشد معادل ۱٫۵ سال باید در کشور کار کنند و گواهی کار داشته باشند و بعد از این دانشنامه هر مقطعی رو میتونن ازاد کنن که معمولا ازاد کردن مدرک برای کسانی هست که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور رو دارن. و دوره شبانه چون خودشون هزینه تحصیل رو میدن پس تعهد خدمتی ندارند و بعد از فارغ التحصیلی دانشگاه اصل مدرک رو به اونها میده. و تنها تفاوت بین مدرک روزانه و شبانه همین قید تعهد خدمت هست وگرنه عنوان شبانه در مدرکشون ذکر نمیشه

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۰۰ ب٫ظ

همه دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم حتی دانشگاههای غیردولتی.پیام نور و آزاد معتبرند..کسی حق نداره دانشگاه آزاد را همدتخریب بکنه.اینجا فقط بحث رقابت و کیفیت و سطح اعتبار نلاک است.و گرنه همه دوره ها و دانشگاهها مورد تایید هستند

معماری
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۳۱ ب٫ظ

دوستان به نظرتون من بورس اعزام به خارج قبل از روزانه انتخاب کنم یا بعدش؟ به نظرتون جواب بورس جدا از روزانه داده میشه یا فقط از یکیش شهریور قبولی میاد؟ از دوستانتون کسی تجربه ی بورس داشته؟ لطفا جواب بدید؟

دانشجوی دکتری پردیس انصرافی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۲۷ ب٫ظ

دوستان مصوبه وزارت علوم هست که پردیسیها جذب دانشگاه های سطح یک ودو نمیتونن بشن؟؟؟؟؟؟؟
نظرات رو بخونیددرپایین توضیح دادم درجواب دوستان

رسول
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۱۸ ب٫ظ

درست میفرمایی. قاعدتا باید تحصیل رایگان باشه در دانشگاه های دولتی. مثل مدارس که تحصیل در اونها رایگانه. برای کسانی هم که نمیتونن از این سهمیه رایگان استفاده کنن، به غیر انتفاعی ها مراجعه بشه. دقیقا مثل مدارس. الان چندین مرکز و موسسه دولتی در کنار هم فعالیت میکنن و همگی با یک هدف پیش میرن. روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیر انتفاعی. بعد خود اینها هم چندین مدل جذب دانشجو دارن. با آزمون، بدون آزمون و پژوهش محور. چندین نحوه تحصیل هم دارن. پیام نور فراگیر، پیام نور با آزمون، پیام نور مجازی، دانشگاه دولتی به شیوه مجازی، شیوه آموزش محور بدون پایان نامه و …
دیروز داشتم برای برادرم دفترچه سازمان سنجش رو نگاه میکردم، برای رشته عمران، کارشناسی ارشد. فقط ۱۲ صفحه از دفترچه مربوط به رشته عمران بود. انواع و اقسام پذیرش ها رو نوشته بود. همه اینها به کنار، دانشگاه آزاد هم بهش اضافه بشه. نیاز به یک بازنگری اساسی داریم تا این همه شعبه های مختلف یکپارچه بشن و در نتیجه شاهد نظم بهتری باشیم.

حقوق خصوصی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۳ ب٫ظ

سلام
راهنمایی کنید
مصاحبه ها بعد از رمضان شروع میشه؟

شریف
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

با سلام،بنظر من در دوره های دکتری شبانه و پردیس که دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه های بسیار سنگین هستند ،دانشجویان بجای تمرکز روی تحقیق و پژوهش که لازمه دوره دکترا است باید به فکر کارکردن سخت و تامین هزینه های دوره باشند و بنابراین عملا از هدف اصلی دوره دکترا باز میمانند ،امیدوارم که دست اندکاران با در نظرگرفتن این موضوع ظرفیت این دوره ها رابه روزانه اضافه کرده وعملا پذیرش دانشجوی دکتری بر مبنا آزمون استاندارد و سوابق پژوهشی استاندارد وبا هزینه رایگان صورت گیرد تا اهداف دوره دکتری تامین و فارغ التحصیلان دکتری بتوانند در خدمت به کشور و پیشبرد مرزهای دانش نقش موثرتری داشته باشند.

داوطلب ازمون دکتری
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  شریف

دوست عزیز تحقق این مطلبی که بیان می فرمایید عملا غیر ممکن است و بار مالی سنگینی دارد.

Power Electronic
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شریف

شما میخوای دکتری هم مثل کاردانی و کارشناسی بشه؟ به نظرم همین ظرفیت های الان رو هم باید پایین بیارن. به هر حال اونی که دکتری میگیره باید متخصص توی فیلد خودش باشه نه اینکه سالی ۱ میلیون نفر دکتر بشن!

mountaineer
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

کسی میدونه روز مصاحبه اساتید میدونن اولویت بندی ما در انتخاب دانشگاهها چجوری بوده؟ دروغ بگیم میفهمن!؟؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنین

Power Electronic
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  mountaineer

اطلاعی ندارن.

رسول
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

آقا ایرج، اگر صحبت شما درست باشه و تفاوتی بین پردیس و شبانه نیست، پس چرا این دو نحوه پذیرش از هم تفکیک شدن؟ اگر به قول شما اساتید و محل تحصیل یکسان هستن، پس چرا ما این دو نوع پذیرش رو مستقل از هم میدونیم؟ بعضی دوستان میگن شبانه و پردیس دقیقا یکی هستن، فقط شهریه پردیس کمی بیشتره. در حالی که شاهد هستیم در برخی دانشگاه ها، شهریه شبانه و پردیس هم یکسان هستش. در ابتدا که پردیس ها راه اندازی شدن، قرار بود که محل تحصیل پردیس ها جدای از محل تحصیل روزانه و شبانه باشه. حتی اینطور بود که اساتید هم تفاوت داشتن. البته حالا دقیقا نمیدونم که این صحبت شما چقدر درسته که میفرمایی اساتید و محل تحصیل روزانه و شبانه و پردیس مثل هم هستش. اگر واقعا اینجوری هست، چه دلیلی داره با دو اسم متفاوت دانشجو جذب بشه، در حالی که خدمات ارائه شده به دانشجو دقیقا یکسانه. اگر اینجوریه خب بیان شبانه و پردیس رو ادغام کنن با هم، اسمش رو بذارن دانشگاه دولتی شهریه ای.

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

تازه آقا رسول…بعضی دانشگاهها به خاطر کیفیت عالی پردیسها،دوره شبانه را حذف کرده اند.مثل شهید بهشتی و شیراز

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

هدف از ایجاد پردیسها تربیت دانشجوی خارجی توسط دانشگاههای مهمی مثل تهران.شریف.امیرکبیر و ..بود.اما متاسفانه پردیسها را به سمت دیگه سوق دادند و با افزایش ظرفیت به فکر دریافت پول از داوطلبن بودند چون این دانشگاهها متقاضی زیاد داشتند بعضی مدیران وقت برنامه خوب نداشتند.تا اینکه رسالت پردیس بین الملل فراموش شد.اما اکنون پردیسها در حال ساماندهی هستتد.و پردیسهای دانشگاه تهران عنوان دوره روزانه شهریه پرداز دارند.بقیه پردیسها هم در حال بازنگری است.احتمالا نوبت دوم و پردیس خودگردان یکی بشه..و شهریه هاشون هن کمتر بشه.

رسول
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

به نظر بنده باید یک بازنگری اساسی بر روی اسامی نحوه پذیرش دانشجوها صورت بگیره. ما یک دوره ای داریم به اسم دوره شبانه یا نوبت دوم. جالب اینجاست که در این دوره ها دانشجویان نوبت اول سر کلاس میرن و کلاس هاشونم مثل روزانه، هم صبح ها تشکیل میشه و هم بعد از ظهرها. اما همچنان این واژه غلط داره استفاده میشه. یک زمانی کلاس ها عمدتا بعد از ظهرها تشکیل میشد و بیشتر مخصوص کارمندها بود که صبح سر کار بودن تا بتونن بعد از ظهرها دانشگاه برن. به خاطر همین اسمش شد شبانه. از طرفی مدتی نحوه پذیرش دانشجوها در نوبت بود. ورودی مهر و ورودی بهمن که با عنوان نوبت اول و نوبت دوم شناخته میشدن. در حال حاضر توی دفترچه دوتا ستون گذاشته، نوشته نیمسال اول و نیمسال دوم. بعد جالب اینجاست که هم روزانه نیمسال دوم داریم، هم نوبت دوم نیمسال اول. خب اگر این نوبت دوم هست، دیگه چرا نیمسال اول دانشجو میگیره؟ شما فرض کن یک خارجی مقیم ایران بیاد دفترچه دانشگاه ما رو نگاه کنه. چجوری میشه براش توضیح داد که نوبت دوم نیمسال اول یعنی چی؟ جالب اینجاست که برای این نوع نحوه پذیرش دوتا اسم هم گذاشتن ولی هیچ کدوم از اسامی درست نیست. نه شبانه است و نه نوبت دوم. از طرفی واژه روزانه هم چندان صحیح نیست. واژه روزانه این معنی رو میرسونه که هیچ کلاسی در بعد از ظهر تشکیل نمی شود در حالی که دانشجو ممکن است روزانه قبول شده باشه اما کلاسش ساعت ۵… ادامه نظر»

فرنام
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

احسنت

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام.احسنتم.ولی بهتره از دانشجویان دانشگاه دولتی شهریه گرفته نشود..و یا خیلی کمتر از دانشگاه آزاد.غیرانتفاعی و پیام نور..دانشگاه دولتی بایستی دو دور آموزشی به نام ملی و بین المللی داشته باشد.از دانشجویان خارجی فقط شهریه اخذ بشه.دیگه پردیس و روزانه و شبانه مفهو خوبی ندارد.تازه عنوان دوره روزانه شهریه پرداز به پردیس بین المللی اختصاص دارد.کلا گیج کننده است

احسان
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام.لطفا راهنمایی بفرمایید داوطلبی با نمره کل ۷۰ و رتبه ۸۷۷ در سهمیه امکان دعودت به مصاحبه در دانشگاه آزاد را پیدا می کند یا نه

به احسان
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

خیر

بهار
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

ازاد صد در صد قبولید

پردیس یا ازاد
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

دوستان این سوال من طوری نباشه که باعث دلرنجی بعضی ها بشه
در هر صورت ممنون از نظرات همگی

فرنام
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

فارغ التحصیلان ممتاز پردیس ها رو براى دکترى بدون آزمون قبول نمیکنن

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرنام

فقط پردیس البرز و بین المللی کیش دانشگاه تهران را برای بدون آزمون دکتری دولتی دانشگاه تهران پذیرند.سایر پردیسها خیر.

فرنام
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  iraj

پردیس البرز بله چون خودگردان نیست . اما پردیس خودگردان کیش و دیگر خودگردان ها خیر . شما که میگید پردیس کیش را قبول مى کنند ، لطفاً این زیر آگهى آنرا قرار بدید . هرچند که مطمینم پیدا نخواهید کرد .

امیدوار
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۹:۲۲ ق٫ظ

سلام دوستان ، آیا مجلات علمی تخصصی برای مصاحبه امتیاز دارند؟ لطف کنید با استناد پاسخ دهید.

داوطلب
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

خیر . امتیازی نداره.

م
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

شاید امتیازی نداشته باشد اما از کسی که اون مقاله علمی تخصصی رو هم ندارد ۱۰۰ در ۱۰۰ بالاتر هستید

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۴۳ ق٫ظ

یک نکته مهم که آگاهی بخشی غلط موجب زدودن امید برای فرهبختگان می گردد.برای هیات علمی شدن..نوع دوره مهم نیست.روزانه .شبانه و پردیس عنوان دوره های دانسگاههای سراسری هستند.چیزی که مهم است اعتبار و سطح و نوع دانشگاه است.فارغ التحصیل کلیه دوره های(روزانه.پردیس و نوبت دوم)دکتری دانشگاه تهران.شهید بهشتی.تربیت مدرس.علامه.شریف.صنعتی اصفهان.شیراز.مسهد.تبریز.امیرکبیر.علم و صنعت.در کل حهان در اولویت هستند.هم برای استخدام هم هیات علمی و هم ادامه تحصیل.

پوریا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  iraj

اقا ایرج درست میفرمایید،خودشون هم خوب میدونن دوره پردیس چه دوره باارزش مثل روزانه و شبانه در یک دانشگاه مادر برگزار میشود،الان دانشگاهی مثل شهید بهشتی دوسال هست که داره پردیس میگیره به جای شبانه،اما خب ظرفیت دوره های پردیس بسیار پایینه و دوستانی که نمیتونن در بیان به طرفداری از دانشگاه ازاد حرف های غیرمنطی میزنند،همین دوستان شک نکنید اگه رتبشون میخورد حتما پردیس میرفتند،

پوریا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پوریا

راستی یاداور شم خداشاهده یکی از اشناهای بنده رشتشون هم ریاضی هست،پارسال با دوره پردیس تهران،هیئت علمی شهید باهنر کرمان شدند

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  پوریا

رتبه های بالای۱۰۰ پردیس و شبانه دانشگاههای سطح یک و دو قبول نمی شوند

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۳۴ ق٫ظ

سلام..تذکر به آقای ویدا.کامران.خانم یا آقای ۲۰ و سایر دوستان..اظهار نظر در خصوص نوع و اعتبار و کیفیت دانشگاه بایستی بر اساس مستندات و شاخصها باشد.همه میدانیم ظرفیت دکتری پردیس.روزانه و شبانه از ظرفیت دانشگاه آزاد کمتره..همه می دانیم پردیس .روزانه و شبانه دوره های دانشگاه ملی و دولتی هستند.همه میدانیم ارزش و اعتبار دانسگاه به کیفیت آموزشی.امکانات.موفقیتهای علمی.و در کل سطح دانشگاههاست.وقتی وزارت علوم دانشگاه تهران را سطح یک و دانشگاه رازی کرمانشاه را سطح ۲اعلام میکنه،دیگه پردیس و روزانه و شبانه ملاک نیست.ملاک دانشگاه مادر است.وقتی دانشگاه تهران برای دکتری بدون آزمون فقط از دانشگاههای دولتی سطح یک و دو دعوت به مصاحبه میکنه و تبصره یک شیوه نامه را برای پردیس البرز و پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران مستثنی می کند(رجوع شود به یوه نامه اخیر)یعنی بین پردیس دانشگاه تهران و روزانه فرقی نیست.وقتی شرایط حد نصاب قبولی در مصاحبه دکتری پردیس و شبانه دانشگاه تهران۴۰است.پس شک نکنید..ولی پردیس دانشگاه درجه ۳قطعا با دانشگاه درجه ۱فرق داره ولی پردیس دانشگاه درجه۳ باز از علوم تحقیقات بالاتره.چه برسه به پردیس دانشگاه درجه یک.

دانشجوی دکتری پردیس انصرافی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  iraj

دانشجودکتری پردیس انصرافی
سلام به همه برادران ودوستان عزیز
دوستان عزیز مدرک پردیس هیچ جایگاهی نداره تودانشگاهها حتی دانشگاه های شهرستان وسطح دو وسه وهمچنین دانشگاه ازاد شمارو جذب نمیکنه ومصوبه داره، وتوبخش خصوصی وسازمانها هم نگاه خوبی به پردیس نیس، من باتجربه خودم میگم که ۴ترم پردیس خوندم وانصراف دادم چون هیچ ارزشی نداره وفقط وفقط برا کسانی ساخته شده که کارمندن وشرایط جذب دارن توسازمان خودشون و مدیراجرایی چیزی هستن وگرنه برا کسی که مثل من شغلی نداره وازضفرمیخوادبخونه وهدفش جذبه پردیس هیچ ارزشی نداره واینو برادرانه گفتم که دوستان استفاده کنن وخودشون درگیرپردیس نکنن.دانشجوی دکتری پردیس علامه طباطبایی تهران

پردیس یا ازاد
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

دوست عزیز چرا انصراف دادین ؟
آیا دلیلش عدم فرصت جذب نیست آیا ؟
دیدگاهتون در مورد آزاد علوم تحقیقات چیه ؟
واقعیتش رشته ما ک عمران گرایش محیط زیست هست روزانه و شبانه و پردیس کلهم ۲۹ نفر میخواد و آزاد فقط واحد علوم تحقیقات ۱۰ نفر .
رتبه های خوب رو که میان دانشجوهای خودشون رو برمیدارن . این از این
موند پردیس و ازاد
من پارسال رتبه ۵ علوم تحقیقات شدم . از ۱۰ نفری ک برداشتن افرادی از خواجه نصیر ، تربیت مدرس، و تهران بودن
ک چون سراسری برشون نداشتن اومدن ثبت نام هم کردن
واقعا موندم چیکار کنم

آریا ایرانی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۱۶ ق٫ظ

سلام
.
.
.
.
.
لطف پاسخ بدهید.
.
.
.
دوستان من نسبت به نمره و تعدادی جواب تست اعتراض زدم
ولی تا کنون هنوز در دست بررسی است وکارشناس مربوطه،و پاسخی نداده اند.
لطفا راهنمایی بفرمایید که چکار کنم،
و چه اقدامی جهت تسریع در جواب اعتراض از سازمان سنج بایستی انجام دهم .
از بیست نهم فروردین اعتراض زدم.
خواهشمند است راهنمایی بفرمایید.
با سپاس از شما عزیزان

آریا ایرانی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۱۵ ق٫ظ

سلام
دوستانعزیز
.
.
.
.
.
لطف جواب اینجانب را بدهید.
.
.
.
دوستان من نسبت به نمره و تعدادی جواب تست اعتراض زدم
ولی تا کنون هنوز در دست بررسی است وکارشناس مربوطه،و پاسخی نداده اند.
لطفا راهنمایی بفرمایید که چکار کنم،
و چه اقدامی جهت تسریع در جواب اعتراض از سازمان سنج بایستی انجام دهم .
از بیست نهم فروردین اعتراض زدم.
خواهشمند است راهنمایی بفرمایید.
با سپاس از شما عزیزان

عبود
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  آریا ایرانی

دوست عزیز

بهترین آرزوها رو برات دارم ولی گمون نکنم دل بستن به جواب اعتراض اگه تا الان نیومده منطقی باشه.

داوطلب ازمون دکتری
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  آریا ایرانی

با توجه به تصحیح اوراق به صورت ماشینی احتمال اشتباه بعید می باشد.مگر اینکه اعتراض شما به کلید اعلامی باشد که تغییر آن هم با توجه به انقضای زمان عملا غیر ممکن است.

م
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آریا ایرانی

دوست عزیز اگر جواب مرا میخونید فقط و فقط باید حضوری اقدام کنی. یه روز کامل وقت بذار و برو سازمان سنجش قسمت حراست اعتراض کن.

راهنماییییییییییییییی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۳۲ ق٫ظ

سلام دوستان
کسی اطلاع داره که با دارا بودن مدرک دکترا از دانشگاه دولتی امکان شرکت مجدد در آزمون دکترا وجود دارد یا خیر؟
ف

عبود
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۵۵ ق٫ظ

اگر قبلا روزانه خوندی خیر نمیشه دوباره از تحصیلات رایگان استفاده کنی اما شبانه یا پردیس فکر نکنم ایرادی داشته باشه.

yasser
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۸:۴۴ ق٫ظ

بعلت ظرفیت محدود در مقطع دکتری، افرادی که داری مدرک دکترا هستند نمیتوانند مجددا در این مقطع پذیرفته شوند.

یاسر
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۰:۵۸ ق٫ظ

سلام
آیا باید به ترتیب اولویت ها مصاحبه رفت؟ یا میشه مثلا انتخاب دهم که شانس بیشتری برای خودت متصور هستی را بجای انتخاب های بالاتر شرکت کرد؟
پیشاپیش ممنون از پاسخگویی شما عزیزان

پریناز به یاسر
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  یاسر

جاهایی که احتمال قبولی هست برای مصاحبه بهت ه

s
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۰:۱۶ ق٫ظ

سلام..
رتبه ۹ اوردم و ۳۴ نفر روزانه پزیرش داره..
تهران. خوارزمی. شاهد. اصفهان.فردوسی مشهد. شیراز. ااهواز. کرمان این انتخاب رشته مه… به نظرتون آیا باید به همه شون برا مصاحبه برم؟؟ یا ریسک نکنم؟

پریا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  s

میشه بگی ریسکش چیه !؟؟؟ اگه نری خب ریسکه !!!!

عبود
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  s

اگه هزینه‌ی برو بیا و مصاحبه و طی طریق طولانی تو تابستون برات مساله‌ای نیست چرا نری؟

پردیس یا ازاد
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

از دوستایی که کامنت گذاشتن سپاس
ولی واقعا سردرگم هستم که علوم تحقیقات تهران برم یا مثلا پردیس امیر کبیر ؟
اینطور ک شما فرمودین پس اشتباه کردم ک سال پیش نرفتم؟!
بله خیلی ها از دکتری خوندن هدفشون هیات شدن هست از جمله من .
یعنی اگه پردیس باشه حتی فرصت جذب تو آزاد کمتره نسبت به بچه هایی که تو خود آزاد خوندن ؟
رشتمون کلا با روزانه و شبانه و پردیس ۲۹ نفر ظرفیت داره
آزاد هم فقط علوم تحقیقات هست که پارسال ۱۰ تا ظرفیت پذیرش داشت
چیکار کنم بنظرتون لطفا ؟

اسد
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۰:۱۶ ق٫ظ

کاش این کامنتم تایید میشد تا همه از این نوع و آن نوع دانشگاه راحت بشن.
دوست من برای جذب هیچیک از پردیس و آزاد و روزانه مهم نیست. مهم این است که آشنا داشته باشی.
زیاد درگیر پردیس و آزاد نباش؛ هر کدوم رو دلت میخواد انتخاب کن و بخون. برای جذب همانطور که گفتم باید یه دستی تو بالاها داشته باشی.

علی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  اسد

واقعیت تلخی ست.

سعید
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بلی، برای کسانی که همیشه مراحل زندگیشون با پول و پارتی اومدن بالا، واقعیت بسیار تلخیه. یعنی این همه دانشجوی دکتری با پارتی اومدن؟ چند درصدشون؟ شما داری همشون رو میبری زیر سوال. همه خودشون رو علامه میدونن و وقتی قبول نمیشن میگن بقیه پارتی داشتن. به جای تکرار این جمله و در جا زدن، دو زار همت بیشتر کنید.

مهدی فیزیک ۹۶
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۴:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

موافقم باهات.
شاید توانایی کسانی در میان مثلا ۱۰ نفر اول یه رشته نباشه اما یکی از بهترین ۱۰ پوزیشون شغلی اون رشته رو اشغال کنن. دلیلش اغلب اینه:
علی دایی می‌گفت من بهترین نبودم اما دوستان و مشاوران خوبی داشتم (مثلا چه زمانی بره بیله‌فلد، چه زمانی بره بایرن‌مونیخ، چه زمانی هرتابرلین و کی برگرده و اول مربی کجا بشه و غیره)

iraj
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۰۹ ق٫ظ

پردیس اگه قبول بشی…همسطح روزانه است از نظر اعتبار

نیازمند اعلام نظر دوستان گرامی و مطلع
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

دوستان گرامی آیا کسی میدونه با رتبه ۶۸ در مهندسی هوافضا در بین ۱۸۷ نفر (گرایش دینامیک پرواز و کنترل) و ظرفیت ۳۰ نفر سراسری
و آزاد که فقط دو تا کد رشته واحد علوم تخقیقات داره امکان پذیرش هست یا نه، متشکرم اگر از دوستان کسی نظر یا راهنمایی دارد اعلام فرمایید، با سپاس و احترام و آرزی موفقیت همگی انشالله

پریناز
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۰۳ ق٫ظ

بستگی به مصاحبه
و دانشگاه ارشد شما داره

ویدا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

به نظر من اونایی که رتبشون خوبه (و نه تک رقمی ها) اگه میخوان درصد احتمال قبولیشون رو بالا ببرند به هیج وجه نباید از واحدهای روزانه ی معتبر سایر شهرستانهایی که با پایتخت فاصله دارن غافل بشن.احتمال قبولی در دانشکاههای معتبری مثل دانشگاه بوعلی همدان- دانشگاه رازی کرمانشاه و یا دانشکاه لرستان به مراتب بیشتر از دانشکاههای تهران و اصفهان و شیراز و فردوسی مشهده چون تعداد داوطلبهای کلان شهرها خیلی بالاست و در نتیجه رقابت واسه ی پذیرش وحشتناک و احتمال قبولی ضعیفتره.

ali
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۹:۰۵ ب٫ظ

با سلام با توجه عدم اعمال مدرک سوم از سوی دستگاه های دولتی برای شاغلان سال به سال به شدت از میزان داو طلبان کاسته می شودبطوریکه تعداد انتخاب کنندگان نا امروز فقط به ۵۸در صد رسیده این در حالی است که تعداد مراکز دکتری افزایش یافته است

پریناز به علی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ali

آقا علی این مصوبه دولت کجا بود
من نشنیدم

علی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ali

عدم اعمال مدرک سوم از سوی دستگاه های دولتی یکی از بهترین کارهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود.
کاش خیلی زودتر این کار انجام میشد.

اقتصاد
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ali

مدرک سوم یعنی چی؟ یعنی سه سطح بالاتر از موقعی که استخدام شدیم منظورتونه؟

حسین پناهی
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  اقتصاد

مدرک سوم یعنی بعد از استخدام هر کارمندی بعد از استخدام فرضا بامدرک لیسانس در صورت ادامه تحصیل فقط می تواند تا فوق لیسانس ادامه تحصیل دهد در صورت ادامه تحصیل دردکتری مدرکش در حکم کارگزینی اعمال نمی شود بر اساس بخشنامه اسفند ۹۳سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور

Math
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۷:۲۹ ب٫ظ

دوستان، کسانی که شبانه یا همون نوبت دوم بخونن تو مدرکشون ذکر میشه?

کنکوری
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Math

نه نام شبانه در مدرک ذکر نمیشه

کنترل
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

ولی در مدرک مینویسه که نامبرده تعهد خدمت نداره.

پریا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  کنترل

تعهد خدمت چیه؟

شادی معدنی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظرتون با رتبه تک رقمی و یه مقاله isi و یه کتاب و مدرک زبان این انتخابها خوبن؟
تهران .بهشتی. صنعتی شریف .مدرس. خواجه نصیر. الزهرا .علم و صنعت

شیمی معدنی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  شادی معدنی

سلام تبریک می گم بابت رتبه و رزومه
ولی الزهرا فکر میکنم درجه دو باشه..حداقل بگذارید انتخاب آخر. حیفه

شادی معدنی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی معدنی

خیلی ممنون.

من
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  شادی معدنی

شریف انتخاب سوم؟؟؟؟ جای تهران و شریف رو عوض کن

شادی معدنی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  من

خیلی ممنون

خانم دکتر
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۶:۰۱ ب٫ظ

با سلام من رتبه ۱۷ شیمی گرایش شیمی فیزیک شدم . اانتخاب رشته کردم فقط دانشگاه شهر خودم باهنر کرمان زدم. آیا امیدی به قبولی هست؟ لیسانس و ارشد همون جا بودم. من مقاله ندارم میترسم بخاطر نداشتن مقاله رد بشم. دوران سه ترم دستیار استاد در آزمایشگاه شیمی عمومی اونجا بودم

منتظر
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  خانم دکتر

عزیزم اینکه دانشجوی خودشونی خیلی خوبه برات.کافیه توجلسه مصاحبه تواناییتو نشون بدی قبولی حتما

شیمی معدنی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

چرا فقط اونجا؟؟ حیف نیست انتخاب های بهتر دیگه رو از خودتون بگیرین،؟حداقل انتخاب های بعدی باشن ..از رزومه بقیه که خبر ندارین شما

خانم دکتر
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی معدنی

بخاطر خانواده ام و یکی خودم می خواهم راحت باشم احساس غریبی نکنم ؟با این رتبم کجا میشدم؟

m
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام..پردیس دانشگاه تهران از دوره روزانه دانشگاهی مثل همدان بالاتر است..و در کل پردیس با روزانه هیچ فرقی ندارد.فقط شهریه میدن.به صورت کلی پردیس دانشگاه دولتی قابل مقایسه با دانشگاه غیر انتفاعی-پیام نور وآزاد نیست!!

20
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  m

دوست عزیز در پاسخ به اظهار نظر شما در موردپردیس ها همین بس، که بهتر است برخی از اطلاعیه های دانشگاه های روزانه مختلف را که در همین سایت برای کسانیکه باشرط معدل قرار است در این دانشگاه ها پذیرفته شوند را مطالعه بفرمایید تا متوجه شوید که در شرایط پذیرش خود بطور واضح تاکید کرده اند که پذیرش آنها شامل فارغ التحصیلان پردیس ها نمی شود.
این یعنی اینکه سطح مدارک پردیس را در ردیف روزانه ها نمی دانند.
همچنین بهتر است با فارغ التحصیلانی که از پردیس مدرک دکتری خود را اخذنموده اند و برای جذب هیات علمی به دانشگاه ها مراجعه نموده اند نیز مشورت نمایید تا بیشتر متوجه شوید که جذب هیات علمی روزانه نیز معمولا از فارغ التحصیلان پردیس صورت نمی پذیرد.برخی از اظهار نظرهای این افراد در بخش هایی از همین سایت را مطالعه فرمایید.

ویدا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  20

به ۲۰
دقیقا” همینطوره که شما میگید
ضمنا” با توجه به تعداد فراوان واحدهای دانشگاه آزاد احتمال جذب و هییت علمی شدن اونایی که مدرک آزادشون هستش به مراتب بیشتر از پردیساست چون تمام واحدهای دانشگاه آزاد در استخدام هییت علمی مکلفن که اول به فارغ التحصیلای خودشون بها بدن.

پریا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۰۸ ب٫ظ

احتمال تمدید انتخاب رشته دانشگاه ازاد چقدر هست؟؟

محسن مدیریت صنعتی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان یه سوال دارم
بین پردیس و دانشگاه آزاد کدوم بهتره؟
به ترتیب از نظر کیفیت کلاس ها و یادگیری، هزینه، اعتبار، هیئت علمی شدن، دید اجتماعی مردم به اون مدرک و …

اگر کسی واقعا در موردش میدونه جواب بده که مطئمن هستم سوال خیلی از داوطلبین هست ممنون

m
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام..پردیس دانشگاه تهان از دوره روزانه دانشگاهی مثل همدان بالاتر است..و در کل پردیس با روزانه هیچ فرقی ندارد.فقط شهریه میدن.به صورت کلی پردیس دانشگاه دولتی قابل مقایسه با دانشگاه غیر انتفاعی-پیام نور وآزاد نیست!!

کامران
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۵:۲۱ ب٫ظ

بدون تردید واحد علوم و تحقیقات و واحدهای آزاد تهران اولویت اکثر داوطلبان نسبت به پردیس های خودگردان هستند، برخی دانشگاه های غیر انتفاعی هم مانند علم و فرهنگ تهران بسیار معتبرتر از پردیس ها هستند، در کل کسانی که روزانه، شبانه و آزاد تهران و غیرانتفاعی تهران پذیرفته نشوند تحصیل در پردیس ها را انتخاب می کنند که البته به خودی خود هیچ ایرادی ندارد و اگر خروجی پردیس ها فارغ التحصیلان موفق و باسواد با رزومه پژوهشی مناسب باشد به تدریج جایگاه خود را خواهند یافت

پردیس یا ازاد
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

آخه من با رتبه ۵ پارسال علوم تحقیقات قبول شدم نرفتم
امسال هم خوب نبود، شاید پردیس امیرکبیر بیارم
یعنی اشتباه کردم ک پارسال نرفتم ؟؟؟

کامران
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۹:۴۸ ب٫ظ

اگر مشکل پرداخت شهریه ندارید و اگر روزانه و شبانه تهران قبول نشدید علوم و تحقیقات و واحدهای آزاد تهران در اکثر رشته ها به بسیاری از دوره های روزانه و شبانه دولتی در شهرستان های کوچک ترجیح دارد چه رسد به پردیس های خودگردان که هنوز تکلیفشون روشن نیست و تثبیت نشده اند، تحصیل در واحد علوم و تحقیقات بخصوص اگر به دنبال جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد باشید موثر خواهد بود.

پردیس یا ازاد
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۵:۲۵ ب٫ظ

دوستان این سوال من هم هست
صاحب نظران بسم الله

ویدا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۹:۳۵ ب٫ظ

اگه هدفتون هییت علمی شدن هستش شک نکنید که مدرک دانشگاه آزاد واسه ی هییت علمی شدن حداقل در یکی از واحدهای شهرستان جواب میده اما پردیس فقط اسمش دولتیه به نحوی که حتی دانشکاههای دولتی واسه ی جذب هییت علمی فقط روی روزانه و شبانه حساب میکنن. البته ممکنه یه واحد خیلی دورافتاده ی دولتی هم پردیس رو به دلیل نبود نیروی انسانی داوطلب روزانه و شبانه هم قبول کنن.
در مجموع اینکه با توجه به تعداد بیشمار واحدهای دانشگاه آزاد احتمال جذب و هییت علمی شدن اونایی که مدرک شون آزاد هستش به مراتب بیشتر از پردیساست چون تمام واحدهای دانشگاه آزاد در استخدام هییت علمی مکلفن که اول به فارغ التحصیلای خودشون بها بدن.

پریا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۲:۴۲ ب٫ظ

دوستان یه سوال و واقعا تمنا میکنم کسانی که اطلاع دارند فقط راهنمایی کنند من رتبه م ۱۸ اومده و رشته ام ۱۳۰ شرکت کننده داشته تهران ۴ نفر روزانه میگیره ۲ نفر شبانه اهواز هم ۴ نفر روزانه و ارومیه ۳ نفر روزانه و شیراز ۳ نفر و شهرکرد ۳ نفر و در کل ۱۷ نفر روزانه داریم و ۳ نفر شبانه
حالا من به دلایلی علاقه ادامه تحصیل در تهران دارم و از لحاظ مالی هم مشکلی ندارم میتونم شبانه برم
به نظرتون شبانه تهران رو اول بندازم که فقط ۲ نفر میخاد و رزومه و زبان آنچنانی ندارم به نظرتون احتمال قبولی صد در صدم برا شبانه تهران هست یا این ریسک رو نکنم ؟؟؟ خواهشا منطقی جواب بدید ممنون

دوست
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

سلام
بنده فک میکنم ریسک خاصی نداره. شما که میخاین شبانه تهران قبول بشید ابتدا تهران رو انتخاب کنید محدودیتی هم توی انتخاب رشته محل وجود نداره پس شما میتونید با خیال راحت اول تهران رو انتخاب کنید بعد از اون شهرستان رو. اگه تهران قبول شدید که بهتر ولی اگه هم به هر دلیلی نشدید مانعی برای قبولی در شهرستان نیست

داوطلب ازمون دکتری
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

به گمان بنده اگر ادامه تحصیل در تهران برای شما اهمیت دارد و مشکل مالی هم ندارید منطقی ترین انتخاب بدون کوچکترین تردیدی شبانه تهران به عنوان انتخاب اول است و به نظر بنده در این صورت حتی یک درصد هم احتمال عدم موفقیت سرکار وجود ندارد.
پیروز باشید.

بهار
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

چرا روزانه تهران رو اول نمی زنید؟

پریا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

هیچ رزومه ای ندارم و زبان هم ندارم و مدرک ارشدم مال دانشگاه شهرستانه ریسکه بزرگیه

کنترل
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

فقط ۲۰ درصد از کل نمره به رزومه تعلق داره و بقیه مربوط به نحوه عملکرد شما در جلسه مصاحبه بستگی داره. از دوستان من بودند که بدون مدرک و مقاله پذیرفته شدند.

ویکتاریون
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

من متوجه نمی شم چه ریسکی داره. روزانه ش رو اول بزنید شبانه ش رو دوم.

ب
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱:۵۱ ب٫ظ

ممکنه بعد از شنبه هم تمدید شه؟

علی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ب

خب هرکسی مایل به انتخاب رشته بود تا الان انجام داده….خیلی ها همون دو روز اول تموم کردن.

علی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ب

خب هرکسی مایل به انتخاب رشته بود تا الان انجام داده….خیلی ها همون دو روز اول تموم کردن…

یاسر
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱:۳۹ ب٫ظ

سلام
آیا باید به ترتیب اولویت ها مصاحبه رفت؟ یا میشه مثلا انتخاب دهم که شانس بیشتری برای خودت متصور هستی را بجای انتخاب های بالاتر شرکت کرد؟
پیشاپیش ممنون از پاسخگویی شما عزیزان

کامران
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  یاسر

طبیعتا اگر در مصاحبه کد رشته ای شرکت نکنیم یعنی از گزینه ها حذف شده است و انتخاب از بین گزینه هایی که مصاحبه داده ایم انجام می شود

پریناز
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

اگه بعد از انتخاب رشته. برای معرفی به مصاحبه
رتبه ما در هر رشته دانشگاهی مشخص میشد خیلی خوب بود
اونوقت میتونستیم از بین چندتا مصاحبه انتخاب داشته باشیم

به پریناز و یک خواهش از سایت وزین پی اچ دی تست
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریناز

بله دوست گرامی ای کاش سازمان سنجش در هنگام انتشار کارنامه نتایج انتخاب رشته علاوه بر اعلام تراز آخرین فرد معرفی شده به مصاحبه برای هر دواطلب در هر کد رشته انتخاب شده ، رتبه فرد در میان انتخاب رشته کنندگان آن کد رشته محل و آخرین رتبه دعوت شده به مصاحبه را هم اعلام میکرد بدین ترتیب معرفی شدگان با توجه به رتبه خود در آن کد رشته محل انتخاب شده میتوانستند دید دقیق تری در مورد وضعیت علمی خود نسبت به دیگر داوطلبانی که آن رشته محل را انتخاب کرده اند بیابند و تصمیم درست تری برای انتخاب موارد مورد علاقه برای شرکت در مصاحبه اتخاذ نمایند متاسفانه در سال گذشته تنها حد نصاب و معرفی یا عدم معرفی شدن مشخص گردید. از سایت محترم پی اچ دی تست خواهشمند است در صورت امکان با ساختن یک تاپیک جدید یا هر طور صلاح میدانند این موضوع اعلام نتایج انتخاب رشته با جزییات دقیق تر را منعکس فرمایند. متشکرم