انتقاد رئیس فرهنگستان علوم از نحوه گزینش در پذیرش دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس فرهنگستان علوم تأکید کرد: متاسفانه در ایران همه چیز به کنکور ختم می‌شود؛ در حالی که استاد خود باید دانشجوی دکتری را انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر رضا داوری‌اردکانی در دومین همایش ملی آموزش عالی با عنوان سرآمدی آموزش که صبح امروز با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:‌ «در دانشگاه‌ها مشکلات زیادی داریم که اگر حل نشوند در آینده با مشکل برخورد می‌کنیم، آموزش و پرورش باید اصلاح شود، چرا‌که آینده کشور به آموزش بستگی دارد، البته این بدان معنی نیست که کارهای خوبی صورت نگرفته، بلکه کارها باید به اندازه کافی باشد. زمانی که دانشگاه راه‌اندازی شد فقط یک موسسه آموزشی بود، دانشگاه نه مدرسه و نه پژوهشگاه است؛ بلکه هم مدرسه و هم پژوهشگاه است.»

رئیس فرهنگستان علوم ادامه داد:‌ «۴۰ سال پیش دانشگاه‌های ما پژوهش را شروع کردند، نمی‌دانم پژوهش با آموزش در تناسب قرار نگرفت یا آموزش با پژوهش هماهنگ نشد، باید آموزش و پژوهش مکمل هم باشند، نمی‌دانم چقدر مکمل هم شده‌اند، یا اینکه چقدر جای پژوهش را آموزش تنگ کرده است، ما در این باب چیز زیادی نمی‌دانیم. معتقدم از ابتدا ما علم نمی‌خواستیم ولی چون علم عظمت دارد و تکنولوژی را با خود همراه می‌کند ناگزیر شدیم علم را دریافت کنیم و ناچار بودیم دانشگاه داشته باشیم. این موضوع ریشه تاریخی در کشور ما ندارد بلکه برخورد دو تاریخ است. دانشگاهی که پژوهش نکند پیشرفت نمی‌کند، اگر پژوهش منطبق با نیازهای حقیقی ما باشد درست حرکت کرده‌ایم و اگر این‌گونه نباشد راه را اشتباه رفته‌ایم.»

داوری اردکانی با انتقاد از برگزاری کنکور دوره دکتری گفت:«با سوال تستی دانشجوی دکتری انتخاب می‌شود و این انتخاب بدی است وقتی استاد نمی‌تواند دانشجوی دکتری انتخاب کند بد است.»

ثبت‌نام
باخبرم کن!

56 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ج
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۳۹ ب٫ظ

ولله من دوسال با سختی مقاله نوشتم بول نداشتم مقاله بخرم اکرم داشتم نمیخریدم
خیلی نکرانم هفته بعد دعوت میشوم مصاحبه یا نه

دارم کم کم میخونم اماده شم

دانشکاههای که شانس ندارم یا حس میکنم بارتی بازی هست نزدم

البته زدم فقط تراشون دستم بیاد و بدونم ولی مصاحبشون نمیرم

حق کشی هست بی شک

ولی جه میشه کرد،

جز توکل و امید

یاعلی

پروانه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

اقای دکتر شما اگاهی دارید که شیوه پشنهادی شما تا چه میزان در پذیرش عدالت رعایت میشه؟

غمگین از بی عدالتی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۴۴ ب٫ظ

با تمام وجودم دعا میکنم خدا نسل همه استادا رو نابود کنه…استادایی که برای این همه زحمت ارزش قایل نیستند…من کلی زحمت کشیدم پارسال برای کنکور حتی یک درصد تاثیر نداشت…نمیبخشمشون…خدا نابودشون کنه ایشالله

بنیامین
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۶ ۱:۰۳ ب٫ظ

اقای دکتر، وقتی که متقاضی زیاد است باید و باید کنکور باشد . این تز ایشون مال کوریه که متقاضی کم است و فارغ التحصیلان در مرحله کارشناسی با حتی قبل از اون وارد بازار کار و حرفه تخصصی شدند

متوچهر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۶ ۵:۰۴ ب٫ظ

دوستان سلام
با رتبه ۱۰۰۰ روزانه میشه قبول بشه
رشته مکانیک

پروفسور آرش
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۶ ۴:۲۳ ب٫ظ

کاملا درسته درسته بنده دانشگاه علوم.تحقیقات تهران تهران برا مصاحبه دعوت شدم…
رتبه سوم کشوری از پیام نور تهران معدل ۱۷.۹۶ چاپ ۴مقاله بین المللی و عضو کارگروه خانه نخبگان سپاه و…
از در که رفتم داخل همین که گفتم پیام نورم………………

ژنتیک
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۷ ب٫ظ

با تجربه ای که از مصاحبه دارم دکتری باید بلد باشی حرف بزنی از لحاظ علمی باید دانش داشته باشی و اعتماد به نفس علمی بالا اگه بتونی از نظر علمی منطورتو برسونی کم پیش میاد ردت بکنن نمیگم خلاف نیست حق کشی نیست حداقل از لحاظ نوع دانشگاهی که قبول میشی. من خودم پارسال رد شدم ولی خودمو مقصر میدونم اونا از تلاش و توانایی من خبر ندارن من باید بهشون ثابت کنم لطفا نا امید نباشید و خودتون رو اماده کنید برای مصاحبه

داوطلب ازمون دکتری
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۲:۲۶ ب٫ظ

بنده امیدوارم همه عزیزان به این خواسته خود که عبارت باشد از قبولی در آخرین مقطع تحصیلی نایل آیند حقیقتا حقیر معتقدم که افزون بر ارتقای جایگاه تحصیلی و موقعیت اجتماعی زمینه ساز ایجاد روحیه علمی و افزایش سرانه تحقیق و پژوهش گشته و موجبات رشد و توسعه علمی کشور عزیز ما را فراهم خواهد آورد.

نعیمه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

کاش ی تعداد اساتید و فقط در یک شهر مثل تهران مصاحبه از همه می گرفتند و نمره رو اعلام می کردند. اون وقت دیگه پارتی بازی در کار نبود ..این همه دردسر مسافرت به شهرهای مختلف هم نداشتیم

maryam
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نعیمه

مثل دانشگاه آزاد.
خوبیش اینه که نه استاد دانشجو رو میشناسه و نه برعکس. پارتی بازی نمیشه.
هزینه های رفت و آمد هم خیلی کم میشه.

پدیده نو در جغرافیا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان و از اینکه مطالب خوبی را در نظرات شما بیان می شود ولی باید قبول کنیم دوره دکتری دوره تخصصی محسوب می گردد و دانشجویی که وارد این مقطع می شود باید شناخت همه جانبه نسبت به رشته مورد نظر خود داشته باشد و تحلیل های علمی و عملی در خور و شایسته ای را ارائه نماید. وجود سدی به نام سد کنکور برای سنجش و توانایی علمی داوطلب دوره دکتری خوب است چون تا زماینکه من داوطلب اشرافیت به موضوعات تخصصی نداشته باشم قطعا پاسخ دادن به همان چهار تا تست آزمون دوره دکتری نیز برایم مشکل می باشد. لذا فارغ از ورود و اعمال گزینش از سوی اساتید،(که شاید یک رسالت بزرگی برای اساتید دانشگاه جهت پرورش استعدادهای علمی است) به نظر میرسد آزمون کتبی تستی فعلا ً برای سنجش علمی مناسب می باشد.

الهه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

سلام
همن الانشم اساتید انتخاب میکنن که کی دکترا بخونه
پارسال من کنکور دادم و تومصاحبه رد شدم ولی دوستان خودم قبول شدن
یکی با اینکه نه مدرک زبان داشت نه حتی یه مقاله ی همایشی جز پایان نامه اش چیزی نداشت
و دوست دیگرم حتی از پایان نامه اشم دفاع نکرده بود یعنی عملا هیچی نداشتن
ولی چون استادشون از قبل بهشو قول داده بودن و دانشگاه خودشونم بود دکترا قبول شدن
حتی توی مصاحبه ده دقیقه هم نماندن.
وقتی یکم دقیق میشی میبینی عملا کنکور دادن و امتیاز دادن و مصاحبه هیچی نیست جز یه بازی
این نظر استادهاست که میگه کی دکترا بگیره کی نگیره

maryam
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سهم کنکور باید صد در صدی بشه.
یا اگه خیلی اصرار به مصاحبه دارن باید از روش مصاحبه ی دانشگاه آزاد پیروی کنن..نمیگم این روش بی نقص هس ولی خیلی بهتر از اینه که دانشجو بره دانشگاه خودش و چون آشنا داره پارتی داره خیلی راحت قبولش کنن.
در سالهای اخیر خیلی ار رتیه های تک رقمی مون هیچ جای ایران قبول نشدن با اینکه رزومه قابل قبولی هم داشتن.

سعید
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

همین امسال با توجه به اینکه ۵۰ درصد نمره نهایی کنکوره، بازم دانشگاه ها از پیش انتخاب کردن، یعنی بازم خود استادا انتخاب می کنند

فائزه سادات مدرسی یزدی به شهر باران
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۶ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اصلا کنکورش هم کنکور نیست طوری سوال طرح میکنن که دو سه تاش به کل غلطه کلید سوالات هم واقعا مشکل داره حتی زمانی که مثلا تصحیح میشه به اعتراضات هم در مورد کارنامه ها اونطور که باید و شاید پاسخ نمیدن … کلا همه چیز رو هواست!

عبود
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۵۶ ق٫ظ

آموزش ما از ریشه مشکل دارد. بسیاری از داوطلبان دکتری متاسفانه املای فارسی را هم غلط می نویسند، درصد ساده را بلد نیستند حساب کنند و…

چرا؟ چون آموزش پایه که از دبستان و پیش دبستانی شروع میشود به خصوص در سالهای اخیر بسیار ضعیف بوده است. نه کسی تجدید می شود نه مردود و بچه ها با سواد و بی سواد به ضرب توصیه ی پدر و مادر و فشار بر معلم ها نمره می آورند.

من چند وقتی معلم بودم و شاهد بودم که چطور شاگردی که هنوز بلد نبود الفبای فارسی را بنویسد سر کلاس سوم نشسته بود. این ها درد است.

در دوره دکتری با آدم هایی برخورد کردم که تا سال سه نمی دانستند باید چه بکنند. این ها هم مثال همان بچه های دبستانی بالاخره به هر ضرب و زوری هست فارغ التحصیل می شوند و لقب کذایی را دشت می کنند. اما آخرش چه؟

مسابقه‌ای است که راه افتاده و همه دارند می دوند. تازه با گرفتن مدرک مسابقه ی بعدی آغاز می شود برای جذب برای مهاجرت به خارج و دوباره مسابقه برای گرفتن ترفیع و مقاله بیشتر چاپ زدن به هر قیمتی تا گرفتن القاب قلنبه تر و پروفسور شدن و پرورودن شاگردهایی که از استادشان می آموزند چطور فقط فکر منفعت شخصی خودش باشد…و این دور و تسلسل همچنان ادامه دارد.

شیمی فیزیک
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  عبود

شدیدا با شما موافقم، متاسفانه حرفاتون درسته، و اینا یعنی فقر فرهنگی…….

Dirok
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۴۱ ق٫ظ

در ایران اکنون، فقط با کنکور عدالت برقرار میشه و بس…. آخه اساتید محترم هرکدوم به مذاق خودشون مصاحبه میکنند دانشجوی بیچاره گیرم فلان کتاب رو مطالعه نکرده باشه یا فلان مدرک رو پولشو نداشته که بگیره یا فلان مقاله رو فرصت نکرده و امکانات کتابخانه ای نداشته که بنویسه و بره به چاپ… اساتید اینا رو آیا در نظر خواهند گرفت؟؟؟ فقط سطحی و عرض ۶۰ دقیقه دانشجو رو در منصه قضاوت علمی قرار میدهند و این اشتباه محضه! مصاحبه می بایست ۱۰ درصد امتیاز داشت نه ۵۰ درصد! حالا آقای رئیس فرهنگستان هم لابد همین میانبرها رو ترجیح میدن و اینکه به مذاق خودشون دانشجو وارد دانشگاه بشه … استعدادهاو مغزها در این صورت در خطر هستند

جغرافیا////
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  Dirok

لابد استعداد هم میشه تست زدن. دانشجو میخواد وارد مقطع دکتری میشه. کما فی سابق یه روز بیاد کلاس باقی روزا را بره خوابگاه. هیچ سررشته ای از کارپژوهشی هم نداره. از هنگامی ای که وارد دانشگاه میشه تا وقتی که خارج میشه هم هیچ تغییر محسوسی درش دیده نمیشه. فقط اینکه بره نهایتا یه پایان نامه ای رو از یه جایی کپی کنه بیاره، یا دنبال موضوعی بگرده که به هر عنوانی قبلاً صد نفر کارش کرده باشن…همین سخت نگرفتن ها کار دست ما دادن. چون می خواهیم همواره این آسایش رو داشته باشیم.

Dirok
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  جغرافیا////

مشکل همین جاست که شما و امثال شما فکر میکنند که اگر ورودی دانشگاهها به شدت و ضمن سختگیری های مدرکی زبان و مقاله و … که همشون امروزه پولی شده!!!! کنترل بشه دیگه همه باسواد میان بیرون در حالیکه ربطی نداره و ما برای دانشجوهای باسواد باید ضمن تحصیل دکتری سختیگری کنیم و از دانشجو انتظار داشته باشن!!! و نباید بخاطر مصاحبه ی چند دقیقه ای سواد و استعداد دانشجو سنجیده بشه! مدارک و مقالات امروزه هم که هیچ اعتباری ندارن مگراینکه زیر نظر استاد باشه و طی تحصیل

...
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Dirok

احسنت

داوطلب کنکور
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۲ ق٫ظ

من سیستم الان رو قبول دارم. اول کنکور تستی سنجش،بعد آزمون کتبی تشریحی بعضی دانشگاه ها، بعد بررسی رزومه علمی، ودرنهایت نحوه مصاحبه خود داوطلب. به نظر من عادلانه س. این قدر هم نگید پارتی بازی

مریلا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۵۷ ق٫ظ

من باهاشون موافقم
وقتی که پژوهش درآمد زا باشه و به طور واقعی بین صنعت و دانشگاه پیوند برقرار بشه دانشگاه به لحاظ اقتصادی رشد میکنه و کیفیتش بالاتر میره
اونوقت استاد از دانشجویی استفاده میکنه که توانایی علمی و پژوهشی بالایی داشته باشه
اونوقت دانشجو با حفظ کردن مطالب مدرک نمیگیره
توانمند و کارا رشد میکنه
ولی مشکل اینجاست که وقتی بخوایم سیستم را از وسط کار اصلاح کنیم به مشکل برمیخوریم
تکلیف دانشجویان شهرستانی چی میشه که دانشگاهشون هر رشته ای رو نداره
تکلیف کسانی که چندسال پشت کنکور دارن زحمت میکشن چی میشه
به نظر من در کشورهای کمترتوسعه یافته نمیشه هیچ نظمی برقرار کرد چون همین خودش میشه عامل بی نظمی…

فرزاد
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۵۴ ق٫ظ

دکترا با کنکور ۵ سال نیست که داره اجرا میشه که تازه دانشجوهاش دارن فارغ التحصیل میشن، ایشون فراموش کردن که وضع الان نتیجه دکترای بدون کنکور استاد محوره که چند دهه باب میل خودشون دانشجو گرفتن.

بهار به سحر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۵۳ ق٫ظ

دوستان یک نکته رو توجه داشته باشید. اساتید وقتی خودشون دانشجو انتخاب می کنند معمولا بر اساس رزومه و سی وی این کار رو انجام میدن و علی رغم مسایلی مثل پارتی و… هیچ وقت استادی نمیاد دانشجوی ضعیفی رو انتخاب کند

سعید
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار به سحر

درسه، دانشجو های قوی خودشون، نه دانشجو قوی دانشگاه های دیگه، حتی اگه خیلی از دانشجو خودشون بهتر باشع

0000
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

من دانشجوی یک دانشگاه دیگه ای هستم. با اساتید دانشگاه ایکس کلی کارپژوهشی انجام دادم و همکاری داشتم. اونا هم قصد دارن ما را بردارن. هیچ استادی در هر جایی از دانشجوی قوی و زحمت کش بدش نمیاد

maryam
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  0000

دقیقا مشکل ما همینه که اساتید نباید قبل از مصاحبه به منه نوعی قول قبولی بدن چون ممکنه دهها نفر بهتر و قوی تر از من هم باشن.
اگه از الان به من قول قبولی بدن این بد است این بی عدالتی است این حق الناس است.

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

دقیقا. والا من دانشگاه سطح الف هستم. و کلی مقاله . بازم از این قولا ندادن. خدا شانس بده به بعضیا

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۴۰ ق٫ظ

کاملا اشتباست دیدگاه. ما یکسال خوندیم تا از پس همون سوالات تستی براومدیم. در ضمن الانشم استاد دانشجوی خودشو بر میداره. به نظر من صد درصد کنکور باشه بهتر تا این همه مصاحبه و خرج کردن پوله. همین مصاحبه ۲ میلیون از دست ادم میره دست کمش. و اینکه همش استرس وارد میکنن. یکسال و نیم درگیر یه کنکور. ! خیلی زجر اوره

پریا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۳۰ ق٫ظ

به نظر من باید مثل خارج کشور بیان و سی وی دانشجوها را بگیرن.ما با آزمون تستی سوادمون مشخص نمیشه/. باید کارهایی که انجام میدیم و یا تا الآن انجام دادیم ارزیابی بشه.
به نظر من هزینۀ اولی که ما بابت کنکور میدهیم اون را باید حذف کرد. و همین طور هزینۀ مصاحبه ها را. چون که اولا همه را که قبول نمی کنند. تازه بعد از قبولی در دکتراست که اون هزینه های جانبی شروع میشه. مثل خورد و خوراک و هزینۀ رفت و آمد و خرید کتاب و منابع اطلاعاتی و … البته به نظر من که باید کمک هزینه ای را هم داخل جیب دانشجوها بذارند و نه اینکه ازشون پول بگیرند. جذب دانشجو چه از داخل و چه از خارج بایستی با دادن فاند باشه. همون کاری که بقیه می کنن.

پی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

دقیقا صحیح میگی شما
کاملا بدون اطلاع اظهار نظر کردندایشان.
همین الان هم همه جیز به استاد سپرده شده. من پارسال با رتبه ۶ هیج جا قبولم نکردند ولی فردوسی رتبه ۱۵۰ رو قبول کرد. دست استاد برای انتخاب کاملا بازه. حتی بدون کوچکترین ضابطه ای میتونه حدنصاب رو به دانشچو نده و رتبه یک رو رد کنه همانطور که دوشتان بنده با رتبه ۲ و ۴ رد شدن. هیج کس تا حالا بخاطر رتبش پذیرش نشده

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پی

وای مگر میشه؟بعیده

0000
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  پی

به خاطر همین دیدگاه ماشینی بودنه…اینکه فردوسی یکی را با ۴ رد کرد و یکی را با ۱۵۰ قبول، نشان از این دارد که باید این تفکر جا بیفته که نباید وقتی شدیم ۱ یا ۲ یا… اطمینان داشته باشیم قبولیم. اینایی هم که میگن مقالات پولی یه چیزی شنیدن فقط. من تو رشته خودمون تمام نشریات علوم سیاسی کشور را معرفی میکنم و همگی میشناسید، بگین کدام پولی است؟ شما دارید گول یکسری تبلیغ دروغ و بنرهای تبلیغاتی دروغی تو خیابون ها تهران را می خورید. کدام نشریه پژوهشی کشور پولی است؟ به خدا قسم دروغ تر از این حرف؛ حرفی نیست. ما دانشگاه شهید بهشتی خوندیم. بدون هیچ واسطه ای هم به خیلی از نشریات معتبر دانشگاه تهران، علامه، بهشتی، فردوسی، امام خمینی و…. مقاله فرستادیم و با زحمت زیاد اکسپت گرفتیم و چاپ کردیم. من بازهم میگم در باره نشریات خارجی نظری ندارم(کما اینکه نشریات معرف وزارت علوم معتبرن) ولی صددرصد نشریات پژوهشی داخلی معتبرند و روند منطقی داوری و پذیرش و انتشار دارن…..ماشینی بودن و تست زدن ممنوع.

...
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  0000

ببین جناب ۰۰۰۰ من تو ی همین دانشگاه تهران خودمون دانشجوهای ارشد و دکتری ای رو میشناسم که برای گذران زندگی مقاله ها و پایان نامه های ملیونی مینویسن. مقاله هاشون هم تو بهترین ژورنالهای داخلی و خارجی اکسپت میشه. منظور از مقاله پولی همیناس

...
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

مقاله و پایان نامه های میلیونی واس دیگران مینویسن

همکلاسی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۳۶ ق٫ظ

جناب رییس فرهنگستان علوم،سال گذشته استادان محترم خودشون دانشجو گرفتن،درصد بالایی با سفارش و بند پ ،دانشجوی دکتری شدند ، شما اگر به آموزش و پژوهش اهمیت می دید ، از ریشه شروع کنید الان وضعیت آموزش و پرورش را ببینید ، پژوهشگران آینده دارن میان بالا ،
راستی مگه شما خودنون کنکور ندادید؟

احمد
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۲۹ ق٫ظ

ضمن احترام به ایشان با حرفشان کاملا مخالفم. سیستم فعلی مناسب است.

ژئومورفولوژی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۰۵ ق٫ظ

سنجش علمی بهتر از سنجش سلیقه ای است . جناب استاد

omed
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۸ ق٫ظ

به نظر من اگر پذیرش دکترا در ایران ۱۰۰% به وسیله کنکور باشه خیلی بهتر تا اینکه انتخاب دانشجو با پارتی بازی انجام بشه

پریا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  omed

به نظر من پذیرش دانشجوی دکترا با کنکور اشتباه است. می بایست پذیرش با بررسی مدارک پژوهشی دانشجوها و در صورت نیاز مصاحبه با آنها جایگزین آن شود.

0000
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  omed

اره بهتره. چون از اولش ما به این راحتی عادت کردیم… اصلاً پایان ترم و تز و … هم ۱۰۰ درصد تستی باشه خوبه.

maryam
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  omed

آره واقعا.
خسته شدیم از این بی عدالتی ها.
پارسال حتی رزومه ی منو بررسی هم نکردن.
جو طوری بود که مشخصه از قبل انتخابشون رو کرده بودن.
سهم کنکور باید صد در صدی بشه. باید انقدر اعتراض کنیم تا مزیر علوم صدامون رو بشنوه.
همچنین تشکر از پی اچ دی تست که چنین فضایی رو برای اعلام نظرات ایجاد کرده.

مهرداد
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۵۷ ق٫ظ

استاد محور بودن خوبه الان کشور های توسعه یافته استاد دانجشوی دکترا رو انتخاب میکنه طبق رزومه و طرحی ک داره ولی باید سازوکار باشه ک روابط بر ضوابط حاکم نشه

mountaineer
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۵۴ ق٫ظ

خیلی از دانشگاهها که دانشجوهاشون رتبه خوب آوردن از الان یارکشی کردن و قصد دارن دانشجوهای خودشون رو وردارن. یک انتخاب ناعادلانه میتونه مسیر یک انسان رو اینقد تغییر بده که شاید دیگه هیچوقت به جایگاهی که لیاقتش رو داره نرسه. همه کسانی که الان واسه مصاحبه میرن بالای ۲۸ سال سن دارن حداقل و خیلی با توجه به شرلیط سخت زندگی فرصتی دوباره برای درس خوندن و رتبه آوردن ندارن. حالا اگه استادی سرنوشت یک نفر رو با بی وجدانی عوض میکنه و شاید بدترین شرایط رو واسش رقم بزنه……. انسانم آرزوست…..

داوطلب
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۲۶ ق٫ظ

کاملا حرف ایشون غلطه.
کنکور بهترین راه سنجش سره از ناسره تو سیستمیه که با اعمال سلیقه کاملا حق بسیاری از افراد محق ضایع میشه.

کنکور
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۰۵ ق٫ظ

با این حساب اگر دانشجوی دانشگاهی باشی که مقطع دکترا نداره برای همیشه باید قید ادامه تحصیل در دوره روزانه را بزنی.این فقط یکی از مشکلات استاد محور بودن هست.

لیلا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۰:۳۱ ق٫ظ

اینجوری عدالت رعایت نمیشه. باعث هزار جور فساد میشه و دانشجویی که واقعا علم بالایی داره ولی آشنا نداره از تحصیل باز میمونه.
همین کنکور تستی بهترین راه ممکن برای جذب دانشجو هستش.
الان با اینکه ۵۰ ۵۰ شده ولی خبر دارم بعضی دانشگاهها گفتن ما دانشجومون رو انتخاب کردیم! در حالی که هنوز مصاحبه ها شروع نشده.

کامران
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۰:۱۹ ق٫ظ

استاد با چه ملاکی دانشجو رو انتخاب کنه؟
مقاله های پولی که مثل علف هرز دارن تکثیر میشن.

اتفاقا دانشجو در کشور ما باید در هر مطقعی با کنکور انتخاب شود.

روانشناسی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

دقیقاً من هم با نظر شما موافقم..
البته این جریان موافقین و مخالفین خاص خودش رو داره.
اگه یه دانشجو واقعاً خوب باشه رتبه قابل قبولی در کنکور کسب میکنه.
پارسال به اندازه کافی شاهد بی عدالتی در جذب دانشجوی دکتری بودیم..

0000
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

خواهشاً اطلاعات ناصحیح منتشر ندهید. کدام نشریه علمی-پژوهشی کشور مقاله پولی میده؟ مقاله معتبر، مجله معتبر؛ همه اینها مشخصن. نشریات نامعتبر هم در لیست سیاه وزارت علوم مشخصن که همه را هم انتشار داده. ۱۰۰ درصد نشریات علمی-پژوهشی داخلی معتبرن.. این پولی ها که شما میگوید یه تعدادی از ژرنال های آی. اس. آی هستند که یا یه اکسپتی جعلی به شما میدهند یا نشریه ای هست در لیست سیاه وزارت علوم… من از پی.اچ دی تست عزیز خواهش میکنم اجازه نشر این اکاذیب را ندهد. چون واقعاً من خودم اطلاع دارم که خیلی از دوستان پژوهشگر چقد بابت یه مقاله با کیفیت پژوهشی داخلی جدا زحمت می کشند و وقت میزارن. اگه عادت کردیم به آزمون تستی و مکانیکی بودن و غیر قابل انعطاف بودن چه اصراری داریم که زحمت دیگران را با این نشر اکاذیب ضایع کنیم. خواهشا دوستان اگه عقیده ای دارن دلیل نشد برای اثبات این عقیده، سرپوشی از ضعفشون یا بولد توانایی های خود به مطالب نادرستی را نشر دهند

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  0000

منم قبول ندارم. مقاله پولی دیگه چه صیغه ای هست. ما که جون کندیم مقله نوشتیم. خیلیا توانایی مقاله نوشتن ندارن فقط میگن پولی. چی پولی شده به ما هم بگین که چند تایی رو بخریم

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۴:۴۰ ب٫ظ

ولی یاید صد درصد قبولی دکتری از طریق کنکور عین مقطع ارشد باشه.

علی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  0000

جدی؟ یه مدت قبل داشتم یه مقاله تو همین علمی پژوهشی های داخل می دیدم آمارش غلط داشت! و بعدرو اون آمار نتیجه گیری شده بود!
در ضمن تا جایی که میدونم شما برای بررس ۵۰تومن و چاپ ۱۰۰ تومن به حساب مجلات باید پول واریز کنی.
و راستی این مجلات خیلی معتبر که اصلا هم تو روند انتخاب مقالاتشون رفیق بازی دخالتی نداره چرا این استاندارد بالاشون رو بین المللی بروز نمی دن تا همه محققان دنیا منتفع بشن. شاید به خاطر گوگلی بودن بعضی چکیده های انگلیسی شونه! که نشان از بررسیهای خیلی دقیق داره!

علی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  0000

و یه نکته دیگه. زمانی استادی داشتیم که از روند مقاله نویسی دانشجویان ارشد متعجب بود و می گفت اگر بلدند مقاله به قول شما علمی پژوهشی بنویسند دیگر چرا دکتری می خوانند؟ دکتری جایی است که شما پژوهش را یاد می گیری و اگر آنقدر بلدی که پا به پای اساتید دوره دکتری ، و بلکه بیشتر، مقاله سطح بالا بنویسی دیگر چرا میروی سر کلاسهای آنها می نشینی ماشاله خودت که واردتری!

maryam
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

کاملا با نظر شما موافقم.مقاله نوشتن الان دیگه خیلی کار سختی نیست.
یا این مقاله های پولی یا اصلا یه پولی میدن یه نفر براشون مقاله ی معتبر مینویسه! خیلی نمیخوام این موضوع رو باز کنم ولی همه اطلاع دارید وقتی تو خیابون قدم میزنید این آگهی های انجام پایا ننامه و نوشتن مقاله رو دیدید..یه پولی میدی و برات یه رزومه ی خیلی قانونی درست میکنن. حالا فردا با همینا پا میشه میره مصاحبه.
البته خب همه اینجوری نیستن و هستن کسانی که خودشون توانایی علمی خوبی دارن.
مصاحبه و رزومه ی پژوهشی عملا راه رو باز گذاشته برای پارتی بازی.
کنکور باید سهم ۱۰۰ در ۱۰۰ داشته باشه..