انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری نیمه‌متمرکز 96 – 97 دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری تخصصی 96-97 دانشگاه آزاد اسلامی و دکتری بدون آزمون این دانشگاه میسر شد.

به داوطلبان عزیز شدیداً توصیه می کنیم جهت اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته، مصاحبه و اعلام نتایج دکتری ازاد به عضویت کانال تخصصی پی اچ دی تست درآیند… کلیک کنید…

به گزارش پی اچ دی تست، دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ این دانشگاه خبر داد.
وی با اشاره به این که چگونگی و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان دوره بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی نیز در این دفترچه منتشر شده است افزود: رشته‌های دایر در واحدهای برون مرزی، مراکز و پردیس‌های بین‌الملل و دوره‌های مشترک واحدهای داخل با دانشگاه‌های خارج از کشور متعاقباً اعلام خواهد شد.
دکتر حسین زاده لطفی از شروع انتخاب رشته داوطلبان از اویل هفته آینده خبر داد و افزود زمان شروع فرآیند انتخاب رشته داوطلبان طی اطلاعیه‌ جداگانه‌ای اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۶ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 96 – 97 باآزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری ازاد 97 از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 97

دانلود اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته دکتری ازاد 97

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 97 از روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

191 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷ ۳:۲۱ ب٫ظ

چرا دفترچه ی دکتری آزاد نمیاد ؟

معصومه
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۶ ب٫ظ

سلام. رتبه کلم شده ۹۰۳ از ۱۱۱۵ نفر حاضر درجلسه.رتبه ۸۴۱ که اخرین فرد قبول در دانشگاه ازاد ۱۰۷۶ هست. رشتم مهندسی کشاورزیه. نظرتون امیدی به دانشگاه ازاد هست؟

مهسا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

سلام
چون دانشگاه ازاد ظرفیتشو اعلام نمیکنه، نمیشه در این باره دقیقا پیش بینی کرد که چه اتفاقی میفته. اما با توجه به رتبه تون و میزان مجازها به نظر نمیاد شانستون خیلی بالا نیست. با این حال حتما انتخاب رشته کنید.

میثم
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ب٫ظ

ادمین محترم، با سلام و احترام
هن فکر میکنم چون دکتری سراسری تا ۸ اردیبهشت وقت انتخاب رشته داره، پس باید تا قبل از اون دفترچه دوم دانشگاه آزاد بیاد تا بشه کد رشته هاش رو در انتخاب رشته رو وارد کرد. درسته؟

چون سایت Azmoon.org هنوز تا ۸:۴۸ روز ۴ اردیبهشت دفترچه دوم رو نداشته توی سایتش!!!

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

سلام
نه لزوما مشخص نیست که دانشگاه ازاد هم تا اون موقع دفترچه ش بیاد. چون انتخاب رشته دانشگاه ازاد کلا مجزا هست و از طریق سایت مرکز ازمون دانشگاه ازاد انجام میشه و ارتباطی به انتخاب رشته دکتری سراسری نداره.

همایون
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۱۱ ق٫ظ

با سلام با توجه به اینکه پیامک رسیده که داوطلب گرامی برای ثبت انتخاب رشته دکتری سال۹۷ می توانید هم اکنون به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.
متاسقانه هنوز دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سایت وجود ندارد
لطفاً صریحاً بفرمایید چه تاریخی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مقطع دکتری سال ۹۷ اعلام خواهد شد متشکرم

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  همایون

سلام
متأسفانه هنوز دفترچه انتخاب رشته دکتری ازاد ۹۷ منتشر نشده و امروز فقط اعلام شده که طی روزهای آتی منتشر میشه.
سلام
دفترچه انتخاب رشته دکتری ازاد ۹۷ به محض انتشار در همین سایت قرار داده میشه و در کانال تلگرامی به ادرس زیر هم اطلاع رسانی میشه:
https://telegram.me/joinchat/BBL_7jv5yCTw1CwARMbkGA

ساحل
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

اقا این دفترچه انتخاب رشته دکتری ازاد ۹۷ کوش؟ نمیتونم پیداش کنم

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

سلام
دفترچه انتخاب رشته دکتری ازاد ۹۷ به محض انتشار در همین سایت قرار داده میشه و در کانال تلگرامی به ادرس زیر هم اطلاع رسانی میشه:
https://telegram.me/joinchat/BBL_7jv5yCTw1CwARMbkGA

جواد
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶ ۰:۲۳ ق٫ظ

دوستان تکلیف ما که کد رشته ٢١۶۵ را طبق شرایط ثبت تان انتخاب کردیم چى میشه؟ چرا کسى پیگیر نیست کسى پاسخگو نیست؟؟

جواد
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

چرا هیچکس پاسخگو نیست..کد ٢١۶۵ مدیریت راهبردى و آینده پژوهى چى شد؟!

جواد
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

کد ٢١۶۵ مدیریت راهبردى و آینده پژوهى در دفترچه انتخاب رشته دکترى دانشگاه آزاد ٩۶ نیست. خواهشاً در این خصوص اطلاع رسانى فرمایید.
تکلیف هزار و اندى داوطلب چى میشه؟؟؟؟!!!!!

جواد
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان کد رشته ٢١۶۵ مدیریت راهبردى و آینده پژوهى چى شد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!خواهشاً پاسخ بدین..

بهناز- مدیریت راهبردی و آینده پژوهی
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سلام دوستان . لطفا راهنمایی کنید تکلیف کد ۲۱۶۵ مدیریت راهبردی و آینده پژوهی که در دفترچه آزاد موجود نیست چه می شود؟آیا این رشته پژوهش محور هم دارد ؟

parisan
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۶ ۵:۵۹ ب٫ظ

میشه یکی به من بگه دفترچه ی دانشگاه آزاد کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رو سایت که چیزی نیست
امکان خرید فیش کجای سایت درج شده
ممنونم راهنماییم کنین

ب امید دکی شدن
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۳:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  parisan
اموزش.ش.
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  parisan

دوست عزیز از سایت ازمون دات نت دفترچه رو دریافت کنید

قاسمی
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۶ ۳:۴۷ ب٫ظ

با اهدای سلام ووقت بخیر مبلغ واریزی بابت ثبت نام دکتری که زمان ثبت که به حساب دانشگاه آزاد واریز شده و دو بار شماره حساب خواسته شده بودند که شماره حساب اعلام شده ولی متاسفانه هنوز چندماه از زمان ثبت گذشته مبلغ دریافتی به حساب مان واریز نشده .

رضا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۶ ۱:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان در دانشگاه آزاد فقط دو محل بیشتر برای پژوهش هنر وجود ندارد، کسی اطلاعات بیشتر دارد؟

اهورا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

با سلام.دوستان کسی اطلاع داره تعداد نفراتی که هر دانشگاه در هر رشته میگیره رو از کجا میشه فهمید؟!

سعید
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱:۳۹ ب٫ظ

سلام.
دوستان یک سئوال تخصصی دارم اگه دوستی مطمئن هست محبت جواب گویش رو بکشه.
فرض میکنیم در انتخاب رشته همین چند روز آینده دانشگاه آزاد ما میاییم ۴۰ تا محل رو انتخاب میکنیم و ما با توجه به رقابتی که وجود داره ( جتی دوستان رتبه های تک رقمی و اون هایی که حتی هزینه پرداخت شهریه رو هم ندارن که احتمالا شرکت هم خواهند کرد ) الویت ۳۰ ام و یک شهرستان دور قبول میشیم آیا در مرحله تکمیل ظرفیت میتونیم محل هایی که نزدیک محل سکونت خودمون هست رو مجدد انتخاب کنیم یا دانشگاه با توجه به قبولی در مرحله اصلی دیگه اجازه شرکت در تکمیل ظرفیت رو بهمون نمیده >؟ چون به مراتب اگه تکمیل ظرفیتی وجود داشته باشه کد محل های بهتری میشه قبول شد.
با تشکر از سایت و همگی دوستان.

دانشجوی دکتری برق
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دانشگاه آزاد در این زمینه هر سال سیاست متفاوتی رو اتخاذ کرده و باید دید امسال با توجه به شرایط جدید چه تصمیمی میگیرند ولی در سالهای گذشته به طور معمول امکان پذیر بود که افراد قبول شده دوباره در تکمیل ظرفیت شرکت کنند البته اگر واحد مد نظر شما اعلام نیاز کرده باشد.

دکتر آینده!!!!
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱:۴۳ ق٫ظ

دوستانی که اطلاع دقیق دارن لطفا پاسخ بدن
اگه برا مصاحبه مقاله isi Ya isc اکسپت شده باشه ولی چاپ نشده باشه ارزشی داره و امتیاز کامل رو میگیره روز مصاحبه؟!
خواهشاا کسانی که مطمئن هستند پاسخ بدن،حیاتیه

دانشجوی دکتری برق
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱:۴۹ ب٫ظ

بله شما گواهی پذیرش مقاله تون بعلاوه نسخه ای از مقاله ای که نوشتید رو ببرید حتما بررسی میکنند و در نمره پژوهشی شما تاثیر داره. گواهی اکسپت یک مقاله ژورنال ISI حقیقی (نه بلک لیست و …) از ده مقاله کنفرانسی داخلی که این روزا مد شده همه هم در سیویلیکا و ISC نمایه می شوند با ارزش تر است.

دکتر آینده!!!!
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

ممنون از پاسختون

نیما خسروی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام
من الان سربازم میتونم بدون ازمون دکتری ازاد ثبت نام کنم؟
ابان ۹۷ خدمتم تموم میشه

نکته مهم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۴:۵۳ ب٫ظ

خبر موثق دارم چون امسال سازمان سنجش نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد فقط رشته محلهایی که مجوز وزارت علوم را دارند می توانند دانشجو دکتری پذیرش کنند و مانند سال گذشته آزاد نخواهد توانست در واحدهای بدون مجوز دانشجو پذیرش کند.

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  نکته مهم

خب بدون مجوز باشه که اصلا توی دفترچه چاپ نمیشه. مگر مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم به دفترچه دسترسی ندارند؟ آخه چرا انقدر شایعه درست می کنید؟ دانشگاه آزاد اعلام کرد که دفترچه با هماهنگی سازمان سنجش منتشر شده.

مالی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

جناب رسول بعید است این دفترچه با هماهنگی وزارت علوم یا سازمان سنجش باشه چون در رشته مالی که من خبر دارم از ۲۵ رشته محل که در دفترچه آمده فقط ۸ رشته محل استاد با رتبه دانشیاری دارند.

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

آخه این چیزی که شما داری میگی باعث اعتراض دسته جمعی میشه. شما فرض کن یه عده دانشگاه هایی رو انتخاب کردن که توی اون لیست تاریخ مصرف گذشته نیست. بعد که داوطلبین پول داد و انتخاب واحد کردن، یهو سازمان سنجش بگه نصف شهرهایی که انتخاب کردید خط میخوره. اصلا منطقی نیست. من ۱۰۰% مطمئن هستم که همه رشته محل های توی دفترچه قابل انتخاب هستن و پذیرفته شدگان هم سر کلاس خواهند رفت. شما اگر نظرتون خلاف این هست، صبر کنید تا زمان همه چیز رو ثابت کنه.

داوطلب
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

بله. من هم کاملا موافقم. اصلا منطقی نیست و باعث کلی درد سر واسه خود سنجش میشه.

agah
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

دوست عیزیز جناب رسول خان پارسالم این اتفاق افتاد .خیلی کد رشته ها تو دفترچه بود که بعدا موقع اعلام نتایج دعوت به مصاحبه حذف شدند. پس امسا هم میتونه این اتفاق بیفته.

رسول
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  agah

اون فرق داشت. اینکه یکسری واحدها اعلام عدم آمادگی کنن و یا اینکه حتی دانشگاه آزاد بخواد خودش بدون مجوزها رو برداره، خیلی فرق داره با اینکه سازمان سنجش بخواد اسامی پذیرفته شدگان رو خط بزنه. کلا سیستم بهم میریزه و جو بدی راه میوفته. دانشگاه آزاد هم طفل خردسال نیست که بخواد یک اشتباه رو دوبار انجام بده.

agah
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

دوست عزیز رسول جان پارسالم تحت فشتر سازمان سنجش بود که کد رشته هاب حذف شدند. و در مورد دومی باید عرض کنم که دانشگاه آزاد حتی بچه هایی که یه رشته دیگه رو خونده بودند تحت فشار وزارت علوم مدرک یه رشته دیگه رو بهشون داد و حتی تو مقطع لیسانس یه رشته ای که مجوز نداشت مدرکی برای بچه ها صادر کرده بود که که وزارت علوم قبولش نداشت و بچه هایی که تو امتحان ارشد اون رشته تو سداسری قبول شده بودند به مشکل ثبت نام خورده بودند چون دانشگاههای سراسری اون مدرک رو برای ثبت نامشون قبول نمی کردند اتفاقا دانشگاه آزاد در این مورد طفل خردسال نیست عزیز بلکه منوشما بیشتر وضعیتمون به طفل خردسال میخوره که نمیخواییم حقیقت رو قبول کنیم.

مالی
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

هیچ دانشگاهی تعهد ندارد که دانشجو دکتری باب میل داوطلبین بپذیرد مگر این بدعت را آزاد گذاشته باشد دانشگاه های دولتی بعد از مصاحبه و حتی با رتبه های خیلی خوب و حتی در رشته های پولی اش مثل شبانه و پردیس بعضا اعلام می کند هیچ کدام از دانشجویان شرایط علمی را نداشته اند.
وای بحال نداشتن مجوز که اصولا خلاف قانون و خلاف قانون جرم است.

رسول
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  agah

شما داری صحبت گذشته رو بیان می کنی. بله این اتفاقات افتاد اما مشکل حل شد. من حتی به خاطر اینکه مدرک ارشدم مربوط به واحدهای تجمیع شده علوم و تحقیقات بود و اصطلاحا مدارکمون نیابتی شده بود، خیلی عصبی و نگران بودم. حتی توی اون لیست وزارت علوم هم نبود. اما خب ما دانشنامه رو بردیم برای ترجمه و بدون هیچ مشکلی انجام شد. نه فقط دانشنامه ما، بلکه مال همه. شما نمی خوای قبول کنی که مشکل مجوزها حل شده. اما من خودم عملی انجام دادم و دیدیم که واقعا مشکل حل شده.

agah
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

دوست عزیز واحدهای تجمیع شده رو از اول گفته بودند که مشکلش حل میشه ولی این واحدهای بدون مجوز رو بصورت عملی پارسال حذف کردند صبحت از گدشته نیست صحبت از روالیه که همین الانم ادامه داره حتی تو نکمیل طرفیت هم این روال ادامه داشته که جند ماه پیش بود. البته این دلایل رو برای شما نمیارم چون شواهد نشون میده شما دنبال دلیل نیستی برای اتخاب رشته خوت اینو برای سایر دوستان متذکر شدم. موفق باشی

قادری، حقوق جزا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام دوستان، با نمره کل ۲۳۶۱ و رتبه ۲۰۰۲ از ۷۴۷۵ امکان قبولی در دانشگاه ازاد هست یک کتاب هم دارم

نکته مهم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۴:۵۶ ب٫ظ

مگه در سال چند هزار جرم در کشور رخ می دهد که بخواهند ۲۳۰۰ دکتری جزا بگیرند.

جرمشناس
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۶ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  نکته مهم

جرمشناسی به این معنی نیس جرمی حادث بشه در کشور اصول جرمشناسی شناسایی و پیشگیری از پدیده ها و همچنین درمان مجرمین که یک نوع مریض هستند بازگرداندنشان به اجتماع به قول دکتر جناب دکتر ازمایش علم جزا علم مجازت کردن نیس باید یاد بگیریم چطور مجازات نکنیم که این امر با جرمشناسی تحقق پیدا میکنه

حمید
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۲:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان برای شرکت در دکتری پژوهش محور باید آزمون میدادیم یا میشه الان ثبت نام کنیم مثل بدون آزمون ؟

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

پژوهش محور آزمون نداره دوست عزیز

حمید
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

من الان دفتر چه آزاد رو نگاه کردم شرایط پذیرش رو ٣٠ درصد آزمون متمرکز که توسط سازمان سنجش برگزار شده نوشته ؟ منم تعجب کردم میشه کسی که مطمین هست جواب بده منو از نگرانی در بیاره ، ممنون

علی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب٫ظ

دوستان
به نظرتون با رتبه ی ۹۵۰ از مجموع ۱۲ هزار نفر حاضر در جلسه در رشته ی روان شناسی به مصاحبه دعوت میشم برای شهرستان دانشگاه آزاد ؟ احتمال قبولی دارم ؟

علی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

حدود ۱۱ هزار نفر هم مجاز شدن

داوطلب
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

فقط برای آزاد شهرستانهای دور ایشالا قبول میشید

داوطلب دکتری....
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱:۵۹ ب٫ظ

دوستان سهمیه بسیجی فعال دیگه نیست مثل پارسال …که آزاد توبیانه ای اعلام کرده بوددرموردسهمیه بسیجی فعال دانشگاه آزاداطلاع رسانی خواهدکرداماتودفترچه فقط ایثارگران بسیجی وووورواعلام کرده.البته این روهم اشاره کرده که بایدتوفرم ثبت نام اولیه سنجش پرمیکردیم …

reyhan
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱:۴۶ ب٫ظ

چرا واحد الکترونیک جز واحدهای دکتری نیست؟تا پارسال که بود

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  reyhan

واحدهای الکترونیک رو جمع کردن.

مهدی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

۱۵۰ هزار توماننننننننن
آخه بابت چی؟
برای آزمون که پول گرفتید
دست گداهای تهران را از پشت بستن این مسئولین دانشگاه آزاد

حامد
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سلام بچه ها.تست شماره ۲۶ ازمون امسال ریاضی محض نمادگذاری اشتباه داره در گزینه ها.از نماد اعداد حقیقی استفاده شده .باید حذف میشده.یعنی اونایی که این تست رو زدن اما اشتباه بوده اگه حذف بشه رتبشون شاید ۳۰پله صعود کنه.بچه ها بریم سیستم اعتراض سنجش تا پیگیری کنند خواهشا

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

تموم شد دیگه. اعتراض چی

رضا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

نکته بسیار مهم
با توجه به بند ج قسمت ۲ در ابتدای صفحه ۴ دفترچه درباره نحوه پذیرش در دانشگاه آزاد اعلام نتایج توسط سازمان سنجش صورت می پذیرد لذا بسیاری از کدرشته هایی که در دفترچه ذکر شده است ولی مجوز ندارد توسط سازمان سنجش حین اعلام نتایج حذف خواهد شد.
از این رو به دوستان توصیه می شود کدرشته های دارای مجوز که در سایت وزارت علوم دارای مجوز است را انتخاب نمایند
سایت وزارت علوم:
http://old.msrt.ir/fa/news/Pages/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%20%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%20%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%20%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%82%D8%B7%D8%B9%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.aspx

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

رضا لطفا شایعه درست نکن. بنده هم اون بند ج رو چند کامنت قبل گفته بودمش اما نتیجه گیری شما از این بند ج اصلا صحیح نیست. اون فایل وزارت علوم هم دیگه قدیمی شده و کسی دیگه کاری به اون فایل نداره. مشکلات مجوز حل شده.

دکتری
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

ممنون از لطف شما دوست عزیز
به راحتی میشه با کمی جستجو در این لینک معتبر فهمید که بسیاری از کد رشته های دانشگاه آزاد فاقد مجوز و اعتبار است. حداقل در رشته خود ما بیش از ۶۰ درصد کدرشته های تعریف شده در این لیست نیست

محمد
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

وااااااا
از کل ۴۷ تا کد رشته تو دفترچه آزاد تو این لیست فقط ۴ تاشون مجوز داره. یعنی چی اونوقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی اگه اطلاعات کاملتری داره لطفا بگه

سعید
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

یه سوال؟ اینکه گفتید کد رشته حذف میشه رو من هیچ جای صفحه ۴ ندیدم. فکر نمیکنی قضاوت شخصیتونه و نمیشه اینقدر قاطع بیانش کرد دوست عزیز؟
در ضمن این فهرست که گذاشتید مال چه تاریخیه؟ اگر کسی میدونه راهنمایی کنه لطفا؟

مالی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آقا رضا کاملا درست می گویند چون نتایج آخر را سنجش اعلام خواهد کرد قطعا رشته ها بدون مجوز حذف خواهند شد از ۲۵ رشته محل مالی فکر نکنم ۷ رشته محل بیشتر مجوز بتوانند امسال بگیرند.

سهیل مالی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

کلاس های دوره دکتری معمولا در ازاد به چه صورت تشکیل میشه ؟ تجمیعی در یک روز در هفته یا هر ۲ هفته یکبار؟

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل مالی

هر هفته. البته شنیدم واحدهای بین الملل دو هفته یکبار هست.

دکتری
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل مالی

هر هفته و یک روز و نیم معمولا

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

با سلام
رتبه ام در رشته مهندسی شیمی ۶۸۴ شده اخرین نفر قبولی ۱۵۲۷ بوده ممکنه ازا قبول بشم؟

بازاریابی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

سلام دوستان لطفا جواب من وو بدید من خیلی استرس دارم مصاحبه رو باید توی هر دانشگاهی که انتخاب کردیم بایدانجام بدیم سا اینکه مثل سال قبل یک بار توی تهران هستش تو رو خدا جوابم رو بدید؟؟؟

منتظر
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  بازاریابی

بله
نگران نباشید همون دانشگاهی که اولویت اول میزنید

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۸:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

با سلام
دوستان عزیز رتبه من در مهندسی شیمی۶۸۴ شده و اخرین نفر مجاز شده ۱۵۲۷ دانشگاه ازاد قبول میشم؟

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  بازاریابی

مصاحبه تهرانه

مالی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

بچه ها به نظرتون بارتبه ۷۱۴وتراز ۱۵۷۶مالی امیدی به مصاحبه دانشگاه ازاد تهران دارم ؟ضمن اینکه بیست و پنج واحد اعلام ظرفیت کردن .ممنون

رضا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مالی

تهران که بعید است شهرستان اگر تکمیل ظرفیت باشه شاید امید داشته باشید بستگی به رتبه های بهتر از شما و پول آنها دارد.

مهتا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۵۶ ق٫ظ

با سلام
اگه با ازمون دانشگاه ازاد فقط بخواهیم انتخاب کنیم دفترچه جدایی هست؟
من گیج شدم ازاد قبول شدم تو ازمون ادغام شده ؟
تا کی زمان برای ثبت نام ازاد هست جایی از دفترچه ذکر نشده؟

Mahshid
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۵۰ ق٫ظ

دفترچه با پارسال متفاوت شده،دانشگاه ازاد مث پارسال فقط یه جا دعوت به مصاحبه میکنه یا امکان داره چندتا رشته محل دعوت به مصاحبه بشیم و شانسمون و امتحان کنیم؟ بین دو تا شهر موندم ،نمیدونم کدومش و اول انتخاب کنم

زهرا-مخابرات
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۳۸ ق٫ظ

سلام
دوستان مخابراتی راجع به سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران که به عنوان آخرین انتخاب روزانه در دفترچه اومده اطلاعی دارین؟ ظاهرا دانشگاه نیست نه؟ مدرکش ارزش داره؟

نرم افزار
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۱۳ ق٫ظ

سلام
رتبه ام ۳۶۰ شده و تا ۲۹۰۰ مجازه
به نظرتون ازاد تهران میارم ؟!!

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  نرم افزار

متاسفانه امسال دوتا از واحدهای استان تهران توی لیست نیست. برای گرایش نرم افزار عرض می کنم. واحد تهران شمال و واحد ورامین. ولی ۳۶۰ رتبه خوبیه. احتمالش هست تهران قبول بشی.

آراز
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۰۶ ق٫ظ

سلام دوستان- رشته مهندسی فناوری اطلاعات نزدیک هزار نفر مجاز شدیم ولی در کل بیست و سه نفر دولتی برمیداره و آزاد هم فقط دانشگاه سبزوار که اگه اینم هفت نفر برداره کلا میشه سی نفر – کسی میدونه چرا اینقد تعادل رعایت نشده بین تعداد مجازی ها و تعداد پذیرش؟

مهندسی فناوری اطلاعات
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  آراز

سلام
آیا دانشگاه سبزوار مجوز دکتری این رشته را دارد؟

آراز
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

آری

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  آراز

شما باید رشته کامپیوتر میخوندی. متاسفانه یا خوشبختانه، رشته فناوری اطلاعات همیشه به عنوان یه رشته فرعی در کنار رشته کامپیوتر بهش نگاه کردن. شما سه تا گرایش اصلی کامپیوتر رو نگاه کن، ببین چنتا دانشگاه براش هست. کلا رشته IT در کنار رشته کامپیوتر کمرنگ دیده میشه و خیلی هم بهش بها نمیدن.

Ensi
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۴۰ ق٫ظ

سلام دوستان با رتبه ٨۵٠ حسابداری به دانشگاه آزاد اصفهان أمیدی هست؟

مدیریت دولتى
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۳۸ ق٫ظ

سلام عزیزان
توى سرفصل هاى دفترچه دانشگاه آزاد مدیریت و برنامه ریزی فرهنگى زیر مجموعه مدیریت دولتى اومده این درسته؟؟؟
یعنى ما که مدیریت دولتی هستیم میشه این رو هم انتخاب کنیم؟؟

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۱۸ ق٫ظ

در صفحه ۴ دفترچه دانشگاه آزاد، بند ج نوشته شده که نتایج با آزمون دانشگاه آزاد هم از طریق سازمان سنجش اعلام میشه. یعنی دانشگاه آزاد اسامی پذیرفته شده ها رو میده به سازمان سنجش و نتیجه نهایی روی سایت سازمان سنجش قرار میگیره.

sn
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۷:۴۷ ق٫ظ

دانشگاه ازاد تو مقطع دکترا امکان جابجایی میهمان یا انتقالی هست آیا؟؟؟؟

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  sn

با آزمونش داره، اما طبق قوانین. بدون آزمون و پژوهش محورش نداره.

مهرتاش
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱:۴۶ ق٫ظ

سلام برای شرکت در دکتری بدون آزمون نیازی به ثبت نام اولیه بوده یا اینکه زمان ثبت نامش همین حالاست؟

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهرتاش

زمانش همین حالاس بدون آزمون و پژوهش محور.

بیچاره
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱:۴۴ ق٫ظ

سلام . وقت بخیر دوستان کسی میدونه بارتبه ۲۷۲۷ازاد حقوق خصوصی میشه قبول شد؟
بمن گفتن راه دو بزنم اما موندم ..خودم شمالم اما نمیدونم چکار کنم مراغه کرمانشاه و نیشاپور از نظر من خیلی دوره میشه اونجا قبول شد؟
کسی از این دانشگاه ها خبر داره ؟ممنونم میشم جواب بدید ،خیلی سردرگمم

agah
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیچاره

دوست عزیز فکر نکنم شما با این رتبه حتی جای دور هم قبول بشید. ولی اگه دعوت به مصاحبه شدید حتما برید ولی در کل شانشتون کمتر از یک درصده. موفق باشید.

شقایق
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۷:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  agah

شما چطوری این آمار دقیق رو میگید..باین فکر کنید که اکثرا در یه کد رشته اصلی شرکت کردیم ولی رشته های خودمون تفکیک شده..و این رتبه تغییر میکنه

agah
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

سلام دوست عزیز پارسال همه در یک کد رشنه اصلی شرکت کرده بودن و گرایش ها معلوم نبود ولی امسال برخلاف پارسال هر کسی تو گرایش خودش شرکت کرده و نه در یه گرایش کلی در نتیجه رتبه ها در یه گرایش خاص تغییر نمیکنه. در ضمن ظرفیت هر گرایش معلومه و راحت میشه پیش بینی کرد که حدودا تا چه رتبه لی دعوت به مصاحبه میشه

___*سناتور*___"علوم سیاسی"
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱:۳۱ ق٫ظ

دوستان عزیز::
.
.
برای ما داوطلبینی که دانشجوی ترم اخر کارشناسی ارشد هستیم و هنوز از پایان ناممون دفاع نکردیم: {{نمره پایان نامه در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد__ کد ۲۷ }} رو باید چه طوری پر کنیم؟

پاسخ به سناتور
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۳۶ ق٫ظ

دوست گرامی اون فرم انتخاب رشته و ثبت نام که در دفترچه درج شده و نمره پایان نامه هم در آن هست مربوط به دکتری بدون آزمون و پژوهش محور هست و احتمالا در فرم انتخاب رشته اصلی برای با آزمون ها مثل ما نیازی به درج نمره پایان نامه بصورت مجزا نخواهد بود ،موفق باشید انشاالله

زهرا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱:۰۲ ق٫ظ

امسال با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد و حساسیت بجای وزارت علوم و مجلس، بعید میدونم پذیرش مثل سه سال قبل باشه.

سارا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

دانشگاه آزاد وحشتناک اعلام کرده!!!
۱۵۰ تومن باید بدیم اونم وفقط واسه دو تا شهر به جز تهران!!!

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خب برای شما اینجوری بود. بعضی گرایش ها بالای ۳۰ تا دانشگاه رو میتونن انتخاب کنن. در ضمن این ۱۵۰ تومن نسبت به مصاحبه دانشگاه های دولتی زیاد نیست. چون هر دانشگاه دولتی که بخواید برید مصاحبه، باید حدود ۱۰۰ تومن خرج کنید.

سارا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستان لطفا یه نفر پاسخ بده شرط بدون آزمون ۶ ترمه شده یعنی؟؟
پارسال ۴ ترم شده بود اما دقیق تو دفترچه اعلام نشد مصاحبه هم کردن و بعد توی نتایج اینو زدن. چرا دقیق نمیگن

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

همه سال ها ۶ ترمه بود. فقط پارسال ۴ ترمه بود. الانم دوباره شده همون ۶ ترمه. چون یه عده اعتراض کردن.

سامیه
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان
پژوهش محور رشته مدیریت اموزشی رو کدام شهرداره

محسن-مدیریت راهبردی و آینده پژوهی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

دوستان! یکی پاسخ بده. بعنی حالا که کد ۲۱۶۵ مدیریت راهبردی و آینده پژوهی تو دفترچه نیست، امیدی نداشته باشیم؟ تو دانشگاه آزاد فقط باید در همون کد سراسری شرکت کرد؟!

agah
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۲:۳۷ ق٫ظ

اگر این کد رشته سال های قبل بوده و امسال نیست حتما با تلفن یا ایمیل یا هر راه ارتباطی دیگه حتما با مسیولان دانشگاه آزاد درمیان بزارید. به احتمال قوی میتونید تصمیمشون رو تغییر بدید

سحر
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ق٫ظ

مشکل من هم همینه
اما در پایین کارنامه زده کد انتخاب رشته ازاد و اینکه میتونیم رشته متجانس انتخاب کنیم یا نه
یکی کمک کنه

مهندسی شیمی بیوتکنولوژی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

منم همین مشکل دارم کاش یکی ج بده تا شنبه دیونه میشم

سیدرضا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

آیا دانشگاه آزاد امسال در کد رشته ۲۵۰۱ (مدیریت پروژه و ساخت )پذیرش ندارد

امین
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سیدرضا

گرایش های عمران رو چک کنید

دکتر آینده مدیریت
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

سلام ..دوستان حالا ما که رتبه مون بالا هست باید چکار کنیم ؟ این همه چرا مجاز کردن واقعا ؟؟

عباس
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام. دوستان از واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اطلاع دارید؟ تفاوتش با واحدهای دیگه چیه؟

امین
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  عباس

اگر اشتباه نکنم شهریه ۲۵ درصد بیش تر از شهریه آزاد هست

حقوق خصوصی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۵۶ ب٫ظ

بسیجی فعال دارم چطوریه؟ ایا اعمال میشه یا نه؟

20
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۱۳ ب٫ظ

سلام
یه سوال. نحوه دعوت به مصاحبه چگونه است؟
مثلا بر اساس اولویتی که خودمون انتخاب کردیم دعوت میشیم و چند جا دعوت به مصاحبه می کنن و ما هر کدوم رو که خواستیم میریم یا اینکه فقط یک رشته محل دعوت میشیم؟

20
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  20

و اگر اون یه جا قبول نشیم با همون نمره مصاحبه جای دیگه میریم

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۶:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  20

دانشگاه آزاد فقط یکبار مصاحبه میگیره، اونم به صورت متمرکز در تهران. مثل دانشگاه های دولتی نیست که طرف مجبور باشه ۵۰ جا بره مصاحبه.

arezoo
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

اقای رسول سلام من یک سوال تخصصی دارم ممنون میشم جواب بدین من رشته انتخابیم مدیریت مالی هست الان مالی تو دفترچه ازاد کلی گرایش داره امکان انتخاب گرایش مهندسی مالی یا مالی صنعتی رو دارم؟ یک سوال دیگه هم که ایا واسه ثبتنام باید ١۵٠ تومن بدیم؟من با تراز ٢١٢٩ تو رشته مدیریت مالی که اخرین فرد پذیرفته شده ٢۶٠٠ هست امکان قبولی تو دانشگاه ازاد رو دارم؟؟؟

محمد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۰۵ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
من رتبم ۶۶۵ شده آخرین فرد مجاز توو آزاد ۱۸۵۰ هستش، به نظرتون با ۹ محل پذیرش که توو رشته ی ما هست امیدی به قبولی توو آزاد دارم؟
خواهش میکنم جواب بدین

آزاد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

احتمالش زیاد نیست اما با توجه به اینکه ظرفیت واحدهای دانشگاه آزاد تابع هیچ قاعده و قانون مشخصی نیست به واحدهای شهرستان کاملا امیدوار باشید و اگر خدای نکرده تو نتایج اولیه قبول نشدید حتما تو تکمیل ظرفیت شرکت کنید جون مثل همیشه آزاد تو تکمیل ظرفیت تعداد زیادی رو میگیره

علی(مدیریت دولتی)
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام محمد آقا امیدوار باشید ان شاالله دعوت به مصاحبه میشید . موفق باشید

بازرگانى
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۴۶ ب٫ظ

لطفا هر کسى اطلاع داره بگوید طرح واره دکتراى پژوهش محور چطورى به تصویب یکى از سازمانها برسانیم انها قبول نمى کنند بنده چند جا رفتم ولى قبول نکردن

حمید
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام ، من متاقضی دکتری بدون آزمون هستم و سهمیه بسیجی فعال دارم اما نمیدونم چطور باید اعلام کنم که از سهمیه بسیجی استقاده کنم ، اگه مدارک رو روز مصاحبه ببرم اعمال میشه برام یا نه ؟ داخل دفترچه هم چیزی ننوشته برای بدون آزمون ها ، لطفا میشه راهنمایی کنید ممنون

آزاد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بسیجی فعال امتیازی برای دکتری بدون آزمون نداره عزیزم

حمید
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

ممنون که جوابم رو دادید ! یعنی برای با آزمون امتیاز داشت ؟ چون دفترچه شماره ١ سازمان سنجش رو نگاه کردم اسمی از بسیجی نیاورده بود فقط رزمنده و ایثارگران رو نوشته بود که امتیاز داره ، اما سالهای قبل که ادغام نشده بود دانشگاه آزاد برای بسیجی فعال ها امتیاز در نظر می گرفت ، البته برای با آزمون !!!!

آزاد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

امسال در هیچ نوع گزینشی برای بسیجی فعال امتیازی قائل نشدن

سحر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۲۳ ب٫ظ

آقا من یه سوال دارم اینکه میگن سه برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت میشن مثلا اگه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات ۵ نفر ظرفیت داشته باشه ۱۵ نفر دعوت میکنه درسته ؟ خب حالا روزانه تهران هم مثلن ۵ ظرفیت داره خب همون ۱۵ نفر رو دعوت میکنه یعنی کل کشور همه اون ۱۵ نفرو دعوت میکنن دیگه ؟ پس بقیه چی !؟ نمیدونم منظورمو متوجه شدید یا نه لطفا اگه کسی متوجه شد جواب بده ممنون

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

امسال چون کشوری بود تعداد بیشتری برای مصاحبه دعوت میشن

علی(مدیریت دولتی)
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام سحر خانم معلوم نیست چند نفر برای مصاحبه دعوت کنند احتمالا تعداد چند برابر بیشتر از دانشگاههای دولتی دعوت بشن

حجت
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۱۵ ب٫ظ

اقا داستان چیه : مدیریت بازاریابی کد۲۱۶۲ دانشگاه سراسری و ازاد و هیچ دانشگاه دیگری رشت نمیگیره ؟
سال گذشته هم دانشگاه ازاد نمیگرفت ؟
خیلی عالیه

سحر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۱۳ ب٫ظ

دوستان خواهش میکنم جواب بدید تو رو خدا
ظرفیت هر دانشگاه معلوم نیست؟؟؟ از کجا بدونیم ظرفیت چند نفره در دانشگاه آزاد

جالبه
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

خیر معلوم نیست و کاملا سلیقه ایه

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

وزارت علوم گفته ۵ تا ۷ نفر ولی فکر کنم دانشگاه روال قبل ۱۵ تا ۲۰ نفر را قبول و پذیرش کنه

اقتصاد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

۱۰ نفر ترم اول و ۱۰ کفر هم تکمبل طرفیت و….

شهریار
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

با سلام سرکار خانم ظرفیت پذیرش هر واحد در دانشگاه ازاد اسلامی حداکثر ۶ نفر میباشد.با ارزوی توفیق

آزاد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۱۰ ب٫ظ

بنظرم بهتره حالا ک آزمون ها ادغام شده همه دوستان از این فرصت استفاده کنن و ضمن انتخاب رشته در دانشگاه آزاد حتی شده بصورت آزمایشی تو مصاحبه دانشگاه آزاد شرکت کنند چون این یه فرصت مناسبه که با فضا و جو مصاحبه آشنا بشید و حتی اگر دوست ندارید در دانشگاه آزاد ادامه بدید اما این تجربه مصاحبه با ارزشه. بخصوص ک قبولی در آزاد و نرفتن هیچگونه محرومیتی برای سال بعد ایجاد نمیکنه

سحر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

میدونی اینطوری حق چند نفر ضایع میشه ؟ به نظرم پیشنهادتون اصلا خوب نیست

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

کاملا با نظرت موافقن سحر چون فرصت قبولی دیگران گرفته می شود

آرش
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

منم با نظر شما کاملا” موافقم چون واقعا” نمیدونیم تو این هیر و ویر چه اتفاقی قراره اتفاق بیفته

منا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

اصلا پیشنهاد خوبی نیست حق بقیه ضایع میشه ضمنا باید صدو بیست سی تومن بابت مصاحبه پرداخت کرد چرا بیخودی این پولو بدن

شقایق
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۵۸ ب٫ظ

دوستان مصاحبه تهرانه یا مثل دولتی هر واحدی که به ترازش بخوریم؟؟؟

رسول
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

مصاحبه فقط تهرانه.

آقای دکتر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۳۶ ب٫ظ

سلام
واحدهای بین الملل و پردیس های بین الملل زیرمجموعه علوم تحقیقات و تهران جنوب در رشته های مهندسی و غیره هیچکان نیستند. می دانید داستان چیست؟ راهنمایی کنید چون پارسال و سآل قبلش در دو نوبت دانشجو گرفتند.

پاسخ به آقای دکتر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آقای دکتر

دوست عزیز همانطور که در لینک دانلود دفترچه در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد (Azmoon.net) نوشته :

توجه : رشته های دایر در واحد های برون مرزی ، مراکز و پردیس های بین الملل و دوره های مشترک واحد های داخل با دانشگاههای خارج از کشور متعاقبا اعلام خواهد شد.
موفق باشید انشالله

رسول
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۳۲ ب٫ظ

در مورد سهمیه پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد کسی اطلاع داره؟ هر دانشگاه چند نفر بدون آزمون میگیره؟ شنیدم ۱ الی ۲ نفر.

مهندسی شیمی بیوتکنولوژی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۳۱ ب٫ظ

بچه ها تورخدااااا جان هرکسی دوست دارید جواب بدید چرا رشته من نیست یعنی ما باید باکد٢٣۶٠ انتخاب رشته کنیم؟

علی(مدیریت دولتی) به مهندسی شیمی بیو تکنولوزی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۴۶ ب٫ظ

سلام کد امتحانیتون و کد رشتتون که درج شده رو پیدا کنید در برگه ورود به جلسه امتحان ببینید چه چه کدی زده . باز با دقت دفترچه رو ببینید. و همچنین میتونید سوالتون رو در سامانه پرسش و پاسخ مرکز آزمون دانشگاه آزاد بفرستید یا با شماره ۰۲۱۴۷۴۳ تماس بگیرید تا دقیق پاسخ بگیرید . نگران نباشید . موفق باشید .

مکانیک-دینامیک و کنترل و ارتعاشات
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان ،این چه وضعشه گرایش ما که ارتعاشات و کنترل هست چرا هیچ دانشگاهی نداره فقط مجموعه جامدات پذیرش داره دانشگاه ازاد

مونا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان به ظرفیت دانشگاه نمیشه اظمینان کرد سلیقه ای عمل می کنند من نیمه بهمن قبول شدم مهر ۲۰ نقرپذیرش کردند بهمن ۷ نفر
فقظ رزومه خودتان قوی کنید و مسلط به پایان نامه باشین
با ارزوی موفقیت همه دوستان

مهندسی شیمی بیوتکنولوژی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان چرا رشته مهندسی شیمی بیوتکنولوژی باکد٢٣۶٢ در دفترچه ازاد نیست؟ کسی اطلاع نداره؟

مونا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام دوستان به ظرفیت دانشگاه نمیشه اظمینان کرد سلیقه ای عمل می کنند من نیمه بهمن قبول شدم مهر ۲۰ نقرپذیرش کردند بهمن ۷ نفر
با ارزوی موفقیت همه دوستان

عمران
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۴۹ ب٫ظ

الان همه ی شهرهایی که توی این دفترچه اعلام شدن مجوز دارن قطعا؟ با خیال راحت انتخاب کنیم؟

دکتری
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

خیر

عمران
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

پس از کجا بدونیم امسال کدام واحد ها مورد تایید وزارت علوم هستند؟
من واحدهای علوم تحقیقات و تهران مرکز و تهران جنوب+ قزوین و تبریز رو میخوام بزنم ولی الان نمیدونم آیا مجوز دارن یا نه.

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۴۵ ب٫ظ

رزومه ام خوبه ۳ تا علمی پژوهشی ۶ تا علمی تخصصی ۶ تا علمی ترویجی آی اس سی ۱۸ مقاله کنفرانس آی اس سی یک کتاب البته ۲ تا آی اس آی در حال داوری دارم

متقاضی دکتری
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم

خسته نباشید.

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۳۸ ب٫ظ

پاینده باشی متقاضی

سمانه
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۴۵ ب٫ظ

این دفترچه ایکه اول گذاشتن تو سایت که بعدا ادغام شد برداشتند.چون باید سایت ازمون او ار جی بذاره

رسول
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

سمانه خانم اشتباه نکنید. این دفترچه جدیده

مهدی
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۶ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

آقا رسول طبق مشکلات پیش آمده مبنی بر عدم هماهنگی و یکسان سازی بین رشته ها طبق سوالی که از مرکز آزمون دانشگاه آزاد داشتم گفتن دفترچه نهایی همزمان با انتخاب رشته و در سایت azmoon.org منتشر خواهد شد.

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۴۲ ب٫ظ

از رشته روان شناسی کودکان استثنایی کسی هست با رتبه ۸۹ دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد میشم

ملیسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم

قطعا دعوت میشین

مهرداد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۴۰ ب٫ظ

بله بعضیا گیر میدن کشوری با هشتاد میلیون جمعیت باید ۱۷نفر پذیرش روزانه داشته باشه دوست عزیز چون دولتی پذیرش کمه باید آزاد هم کم باشه!!!! کار درست رو دانشگاه ازاد میکنه ک متناسب با نیاز پذیرش رو بالا برده نه دانشگاه دولتی ک برای کل کشور ۱۷نفر پذیرش داره!

رسول
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۸ ب٫ظ

کسی اطلاع داره که ظرفیت بدون آزمون هر واحد دانشگاه آزاد چقدره؟ یکی میگفت هر دانشگاهی ۱ نفر بدون آزمون میگیره. یکی میگفت ۲ نفر. توی دفترچه هم اشاره ای نکرده که چند درصد سهمیه کل رو اختصاص میدن به بدون آزمون.

مهرداد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۳ ب٫ظ

مطمنا مثل سالهای قبل رشته شهر های جدیدی اضاف میشن الان رشته خود من شش واحد دانشجو پذیرش کردن سالهای گذشته با هیت علمی ولی الان تو دفترچه نیست اینا اضاف میشن مطمنا

رسول
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

بعید میدونم اضافه بشه. چون به عنوان مثال، گرایش نرم افزار واحد تهران شمال حذف شده، اما گرایش معماری کامپیوتر و گرایش هوش مصنوعی واحد تهران شمال توی لیست هست. یعنی واحد تهران شمال فقط برای گرایش نرم افزار نتونسته کارهای اداری رو انجام بده؟ هر سه گرایش مربوط به رشته کامپیوتر هستن.

مهندسی مالی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

در خیلی از رشته ها مثل مهندسی مالی تعداد واحدها دو بابر سال گذشته شده است.

phd سازه
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۲ ب٫ظ

خدا رو شکر گویا کم کم دارن ظرفیتها رو کمتر می کنن.
ایشالا همینجور جور طی یکی دو سال اینده هر سال ۴ و ۵ واحد تو هر رشته رو حذف کنن
الهی شکر که نزاشتن خیلی خیلی دیر بشه و از امسال کم کردن رشته محلها رو.

امین
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۲ ب٫ظ

دوستان رتبه من ۲۷۵ شده در عمران ژئوتکنیک که روزانه و شبانه ۱۰۰ نفر می گیره.
آزاد هم ۱۳ دانشگاه پذیرش دارن.به نظرتون می تونم جایی قبول بشم؟

محسن-مدیریت راهبردی و آینده پژوهی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۲ ب٫ظ

رشته مدیریت راهبردی و آینده پژوهی کد ۲۱۶۵ در آزاد وجود نداره؟ رشته دیگه ای نمی شه شرکت کرد؟

رسول
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۷ ب٫ظ

شرط ۴ ترمه بودن رو برای بدون آزمون برداشتن و شده ۶ ترم. مثل سال های قبل از ۹۵ شده. فقط سال ۹۵ بود که ۴ ترمه شد. اما باقی شروط مثل سال ۹۵ هست.

رسول
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۴ ب٫ظ

دوستان به نظر میرسه که واحدهای بدون مجوز رو حذف کردن و این واحدهایی که توی دفترچه هست همگی بدون مشکل باشند. چون در گرایش بنده یعنی نرم افزار کامپیوتر، ۷ واحد کم شده. همونطور که سایر دوستان گفتن، در گرایش های اونها هم ظاهرا کم شده.

واحدهای دارای مقطع دکتری تخصصی رشته کامپیوتر، گرایش نرم افزار در سال ۱۳۹۶

۱٫ شبستر
۲٫ میانه
۳٫ ارومیه
۴٫ نجف آباد
۵٫ خوراسگان
۶٫ کرج
۷٫ تهران مرکزی
۸٫ علوم و تحقیقات تهران
۹٫ تهران جنوب
۱۰٫ بیرجند
۱۱٫ فردوس
۱۲٫ مشهد
۱۳٫ نیشابور
۱۴٫ دزفول
۱۵٫ سمنان
۱۶٫ قزوین
۱۷٫ قم
۱۸٫ سنندج
۱۹٫ کرمان
۲۰٫ یاسوج
۲۱٫ گرگان
۲۲٫ رشت
۲۳ بروجرد
۲۴٫ بابل
۲۵٫ ساری
۲۶٫ اراک
۲۷٫ یزد
۲۸٫ میبد

واحدهای حذف شده نسبت به سال ۱۳۹۶:
۱٫ تهران شمال
۲٫ ورامین
۳٫ واحد الکترونیکی
۴٫ کاشان
۵٫ آشتیان
۶٫ محلات
۷٫ خمین

مهرداد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

نه دوست عزیز اینا روند اداری هست بعضی واحدها دیر اعلام میکنن به سازمان مرکزی برای همین توی دفترچه نیست مطمنن واحدهای جدید اضاف میشن توی سایت اعلام میشه

شقایق
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۲ ب٫ظ

سال قبل رشته مدیریت دولتی جدا واحد داشت و منابع انسانی جدا..حالا همه ادغام شده تو چند واحد..اصلا دیگه هیچ فایده ای نداره

جمال
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

سلام.شقایق خانوم الان ما که مدیریت دولتی هستیم از همه گرایش ها میتونیم انتخاب رشته کنیم؟

شقایق
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  جمال

سلام…من دفترچه رو نخوندم ولی چون یه کد اصلی داره بنام مدیریت دولتی بنظرم بشه

جمال
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

سلام.دوستان رشته مدیریت دولتی با ۵گرایش و بیش از ۶۰ واحد دانشگاهی ایا امید به قبولی داشته باشم؟رتبه من ۱۹۱۶ و اخرین نفر مجاز ۸۶۵۵
تو رو خدا جونه هر کی دوس دارید نظرتونو بگید واسم مهمه

دکتری
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  جمال

فقط شهرستان انتخاب کن و راه دور و بقیش بسته به ظرفیت داره

sareh
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۱ ب٫ظ

ظرفیت ها مشخص نیست که

نازگل
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۱۶ ب٫ظ

خداروشکر عمران سازه هم ٧ شهر کم شده با این وجود میگم همه ی شماها با اطمینان قبولین

مسعود آینده پژوهی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۱۵ ب٫ظ

رشته من رو که اصلا نداره…. حداقل پارسال میتونستم دانشگاه آزاد یه رشته مشابه شرکت کنم…. امسال ولی هیچی

محسن-مدیریت راهبردی و آینده پژوهی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۱ ب٫ظ

رشته مدیریت راهبردی و آینده پژوهی کد ۲۱۶۵ در آزاد وجود نداره؟ رشته دیگه ای نمی شه شرکت کرد؟

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۱۴ ب٫ظ

غصه نخور رشته ما فقط سه واحد دانشگاهی پذیرش دارد بالاخره در تکمیل ظرفیت همه قبول می شوند البته دانشگاه آزاد فقط علوم تحقیقات تهران ارزش دارد که ادامه تحصیل بدهید

سید علی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۱۴ ب٫ظ

من فقط باید رشته جزا و جرم شناسی که امتحان دادم رو انتخاب کنم؟نمیشه حقوق خصوصی هم انتخاب کنم؟

&&&
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سید علی

سلام دوستان.دانشگاه آزاد کارنامه میده و بعد متوجه میشویم که مجاز به انتخاب رشته هستیم باید کارت اعتباری ۱۵۰ هزار تومانی رو بخریم؟

فیض
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان….
من پایان نامه خرداد دفاع میکنم،نمرشو موقع ثبت نام باید چند بزنم؟

فیض
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فیض

دوستاااااااااااااااااان با تجربه جواب دهیددددددددد

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فیض

دوست عزیز برای اطمینان از سامانه پاسخگویی سنجش دانشگاه سوال بپرسید چون هر سال قوانین تغییر می کنه چون ما اطلاع دقیقی نداریم خدای ناکرده اشتباه راهنمایی نکنیم تا حقتون ضایع نشه

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فیض

نه نمیشه فقط طبق کد رشته امتحانی می تونی انتخاب کنی

مهندسی مالی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۰۹ ب٫ظ

الان نگاه کردم دانشگاه آزاد در ۱۹ واحد در رشته مهندسی مالی پذیرش دارد
کل ظرفیت روزانه، شبانه، پردیسها کلا در سراسر کشور تنها ۱۷ نفر است
حالا اگر فرض کنیم هر واحد آزاد یکنفر پذیرش کند تازه دو نفر بیشتر پذیرش کرده است
خواهش حداقل هر واحد در سال ماکزیمم ۵ نفر دانشجو پذیرش کند که کلا ظرفیت پذیرش آزاد ۵ برابر کل ظرفیت دیگر دانشگاه های کشور بشود.

مینا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

ظرفیت ها رو کجا زدن؟

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

ظرفیت ها را نزدن ولی وزارت علوم اعلام کرده بین ۵ تا ۷نفر البته دانشگاه آزاد مثل پارسال تا ۱۵ ۲۰ نفر پذیرش میکنه از طریق تکمیل ظرفیت

مسعود آینده پژوهی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

ظرفیت اعلام نکردن

مهرداد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۰۵ ب٫ظ

چرا رشته شهر ها رو کاهش دادن؟ برای رشته ما ک کنترل هست از ۱۶ رشته شهر شده ۱۳ رشته شهر افزایش ک هیچ نداشته کاهش هم داشته!!!!

قاسم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

کاهش ندادن مجوز نداشتند حذف کردند