تشریح روند دریافت مجوز رشته‌های دکتری ۹۶ آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره لغو مجوز برخی رشته‌محل‌های دوره دکتری این دانشگاه که اخیراً مطرح شده و شائبه اختلافات میان این دانشگاه و وزارت علوم را ایجاد کرده بود، توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر مجتبی علوی‌فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در این باره با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت‌وگو کرده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

آیا اختلافی میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکترای سال ۹۶ این دانشگاه، بروز کرده است؟

این مسئله از آنجا نشئت گرفته که ما براساس توافق صورت گرفته میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۳ به صورت سالانه و به عبارتی موقت اقدام به دریافت مجوز برای رشته‌ها می‌کردیم، تا فرآیند زمانبر تصویب رشته‌ها که در سالهای قبل مسئله‌ساز شده بود به سرانجام برسد.

نکته‌ای که در مورد دفترچه سال ۹۶ وجود دارد این است که پس از انتشار دفترچه برخی رشته محل‌ها هنوز تأیید و تعیین تکلیف نشده بود که با حضور دکتر نوریان در مقام سرپرست دانشگاه و پیگیری ایشان این روند تسریع شد و به نتیجه رسید و ما توانستیم نسخه جدید را ارائه کنیم.

در حال حاضر ما از سال ۹۳ تا ۹۶ برای هر سال مجوز کتبی جداگانه از وزارت علوم داریم مبنی بر این که کلیه پذیرش ها مورد تأیید است و جذب دانشجو در کدرشته‌محل‌های درج شده در دفترچه بلامانع است , بنابراین ما هیچ رشته فاقد مجوزی را در دفترچه آزمون نداریم.

بنابراین حذف برخی از رشته‌محل‌ها که در دفترچه آزمون دکترای دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد ناشی از لغو مجوز این رشته‌ها نیست؟

خود ما ممیزی و ارزیابی‌هایی از رشته‌های دانشگاه داریم و به عنوان مثال برای سال ۹۵ پذیرش برخی رشته‌ محل‌ها را که در سال ۹۴ به شکل مشروط مجوز پذیرش یک دوره دانشجو به آن‌ها داده بودیم، لغو کردیم، اما دفترچه سال ۹۶ تفاوتی با دفترچه سال ۹۵ ندارد.

البته برخی اشتباهات در مرحله تایید دفترچه امسال وجود داشت که ناشی از عدم توجه به مجوزهای قبلی پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها که مربوط به سالهای قبل یعنی حدود ۱۰ سال پیش و یا بیشتر بود.
البته دوستانی که مسئولیت بررسی مجوزها را داشته‌اند فقط مجوزهای چند سال اخیر را مورد توجه قرار داده بودند و به همین دلیل برخی موراد حذف شده بود که با توضیح ما این رشته‌ها مجددا به دفترچه افزوده شد که جای تشکر از همکاران حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم دارد

آنچه بعضاً موجب نگرانی شده بود طرح برخی حرف‌های متناقض از سوی خبرگزاری‌ها و با نگاه و هدفی خاص بود که منجر به تشویش ذهن متقاضیان می‌شد.

شما به مشکلاتی در رابطه با تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته اشاره کردید. لطفا توضیح بیشتری در این خصوص بفرمایید که سابقه این موضوع چیست و به کجا منجر شده است؟

سابقه این مباحث به متوقف شدن رویه جاری برای تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های پیش بازمی‌گردد که منجر به باقی ماندن بیش از ۳ هزار کدرشته محل دانشگاه آزاد اسلامی در صف بررسی و تصویب وزارت علوم شده بود.

براساس قانون، دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر دانشگاه‌ها باید درخواست‌های خود برای تأسیس رشته محل‌های جدید را حسب نوع رشته به شورای گسترش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اعلام کند، ‌اما در عین حال از سالهای دور برخی رشته‌ها در این دانشگاه با استناد به ماده واحده تصویب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده بود.
در آن زمان ما رشته‌هایی را داشتیم که با وجود راه‌اندازی آن‌ها با مصوبه مجلس،‌ وزارت علوم نیز بر بررسی و از تصویب گذراندن آن‌ها تأکید داشت.

در هر صورت فرآیند درخواست برای ثبت رشته‌های جدید و کسب مجوز از وزارت علوم از زمان آقای دکتر جاسبی آغاز شده و این درخواست‌ها از همان زمان ثبت شده بود و با طولانی شدن مرحله تصمیم‌گیری و تصویب،‌ پس از به ریاست رسیدن آقای دکتر دانشجو این موضوع، ‌در سال ۱۳۹۱ پیگیری و صورت‌جلسه‌ای نوشته شد و شرایط ادامه پذیرش بویژه در واحدهای علوم و تحقیقات و شرایط تصویب رشته ها با استفاده از ظرفیت هیات علمی استانی تا به سرانجام رسیدن فرآیند طولانی تصویب رشته‌ها،‌ برخی مجوزها، شامل هم رشته‌ها و هم برخی واحدهای دانشگاهی، معتبر باشد.

فرآیند اجرای کامل آن توافق از سال ۹۳ شروع شد و با همکاری خوب وزارت علوم، ‌شورای گسترش و دانشگاه پیش رفت و در واقع بیشترین پیگیری این موضوع در زمان آقای دکتر میرزاده انجام گرفت و مدارک مورد نیاز رشته‌ها تکمیل شده و حتی هر رشته دو بار مورد ممیزی قرار گرفت.

در این راستا کارشناسان مجرب حوزه آموزشی دانشگاه با حضور در واحدهای دانشگاهی و بررسی مدارک اعضای هیئت علمی،‌ امکانات دانشگاه و ابعاد مختلف رشته مورد درخواست، درخواست‌های دارای شرایط قابل قبول را نگه داشته و درخواست‌ها ضعیف را حذف کردیم و یا برای واجد شدن شرایط لازم به آنها مهلت دادیم. در واقع اگر ما امکانات یک رشته را نداشتیم به هیچ وجه به دنبال راه‌اندازی آن نمی‌رفتیم و تحت هیچ شرایطی استانداردهای آموزشی را کنار نگذاشتیم.

باید بر این نکته تأکید کنم که درخواست‌های چند سال معطل مانده دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به مواردی بود که از نظر هیئت علمی، ‌تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی کامل بود.
حتما مستحضر هستید که وقتی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه غیردولتی اقدام به جذب هیئت علمی،‌ برپا کردن کلاس و فراهم کردن تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی می‌کند هزینه‌ای را صرف می‌کند که در صورتی این صرف هزینه توجیه‌پذیر است که بتواند به ازاء آن دانشجویانی را تربیت کند.پ بنابراین این که همه امکانات یک رشته فراهم شده باشد اما دانشجویی پذیرش نشود، در یک دانشگاه غیردولتی، معنا و مفهومی ندارد و البته ما برنامه ارتقا کیفیت در دانشگاه را در دستور کار داریم و با تأکید ریاست محترم هیئت مؤسس و هیئت امنا دانشگاه جناب آقای دکتر ولایتی به عنوان مهمترین اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است.

دانشگاه آزاد اسلامی در تعامل با وزارت بهداشت به چه نحو عمل کرده است؟

بحمدلله ارتباط دانشگاه آزد اسلامی با وزارت بهداشت بسیار خوب است و الزامات وزارت بهداشت نیز کاملا پذیرفته شده است. به طور نمونه ما در مهرماه سال ۱۳۹۲ حدود ۲۷ تا ۲۸ هزار نفر در مقاطع مختلف کاردانی، کاشناسی و دکترای حرفه‌ای گروه علوم پزشکی پذیرش دانشجو داشتیم،‌ اما با توجه به اهتمام ریاست وقت دانشگاه، آقای دکتر میرزاده و قائم مقام وقت ایشان در علوم پزشکی، ‌یعنی دکتر باقر لاریجانی، به عمل در چارچوب ضوابط و مقررات، این پذیرش به حدود ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در سال ۹۳رسید و از طرف دیگر جذب هیئت علمی در گروه علوم پزشکی و فرآیند کسب مجوز برای آن سرعت گرفت.

در حال حاضر نیز به پشتوانه استانداردسازی‌های صورت گرفته،‌ برای اولین بار مجوز دوره‌های تخصصی و دستیاری از وزارت بهداشت دریافت کرده ایم. در واقع سرمایه‌گذاری که از نظر تجهیزات، امکانات و استانداردسازی شد موجب اعتماد وزارت بهداشت برای اعطای مجوز به دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی دوره‌های تخصصی در این دانشگاه شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

57 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد رضا
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۹:۵۹ ب٫ظ

کارنامه و تاریخ مصاحبه در سایت سنجش

میر
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

باسلام واحترام.
من دکتری مدیریت آموزشی ازبین ۳۰۸۱ نفر مجاز به انتخاب رشته ۶۳۷شدم آیا میتونم به پذیرش دانشگاه آزاد خرم آباد امیدوار باشم؟؟

شبنم
خرداد ۴, ۱۳۹۶ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  میر

سلام دوست گرامی صد در صد امیار باشید . به مصاحبه دعوت میشید ام باید مصاحبتوت خوب بشه مصاحبه نمره رو تغییر میده

خسته خسته خسته خسته
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۸:۵۰ ق٫ظ

با سلام و عرض ادب.
سوال: توی انتخاب رشته برای دکتری دانشگاه آزاد کدام دانشگاه معتبرترهستش:علوم و تحقیقات، تهران مرکز، کرج، یا بقیه شهرستانها؟
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید. با تشکر از لطف شما

Mahshid
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

خب مشخصا علوم تخقیقات خیلی معتبره ، کرج هم من شنیدم دانشگاه خیلی خوبیه، ولی فک کنم سطح تهران مرکز از کرج بالاتره

خسته خسته خسته خسته
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Mahshid

سپاس فراوان از لطف بیکرانتان.

سیما
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶ ۸:۱۱ ق٫ظ

سلام آقا رسول
شما اطلاع دارید که نتایج دعوت به مصاحبه ی دانشگاه آزاد چه موقع اعلام میشه ؟ خیلی ممنون.

ایرانی
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان گرامی.با رتبه ۴۷۰ و تراز ۳۷۰۰ در بین ۲۳۲۱ نفر مجاز برای دانشگاه آزاد به نظرتان برای دانشگاه دعوت به مصاحبه میشم؟ ممنون میشم نظر بدید

شبنم
خرداد ۴, ۱۳۹۶ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ایرانی

سلام دوست گرامی صد در صد دت میشی

لوک بدشانس(حقوق جزا)
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶ ۶:۳۸ ب٫ظ

سلام و عرض ادب
دوستان لطفا اطلاع رسانی کنید ..‌
من هم ازاد و سراسری واسه دعوت به مصاحبه شرکت کردم اما نمیدونم کی دانشگاه ازاد جواب میده لطفا راهنمایی کنید

لوک بدشانس(حقوق جزا)
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶ ۱:۰۵ ق٫ظ

سلام لطفا کمک کنید

انتخاب داشگاه سراسری و ازاد از یکدیگر تفکیک شده بود با این حال دعوت به مصاحبه و زمان مصاحبه کی و چجوری اعلام میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Mahshid
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶ ۳:۳۶ ب٫ظ

منم اکثر فامیلامون میگن خیله خب حالا میخوای دکتری ازاد بخونی که چی بشه،دکتری قبول شدن اونم دانشگاه ازاد مگه چیکار داره، این درصورتیه که من پارسال دانشگاه ازاد قبول نشدم ، و واقعا نمیدونم چرا بعضیا قبولش ندارن.واقعا ادم متاسف میشه ، خیلیا خودشون دانشگاه ازادین اما میگن دانشگاه آزاد واسه آدمای تنبله این درصورتیه که من خودم و توی ارشد به آب و آتیش زدم و کلی درس میخوندم و روی پایان نامم کار کردم، بچه های دانشگاه آزادی بهتره دیگه به این افکار اهمیت ندیم و انشالله قبول بشیم و توی همین دانشگاه آزاد بتونیم بهترین خروجی علمی و داشته باشیم، و مطمئن باشید درس خون بودن ربطی به آزاد و سراسری و پردیس نداره، ادم توی هر جایگاهی فقط باید کارش و درست انجام بده، موفق باشید..

نیک پى
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

دکترى بحثش فرق میکنه

لیلی
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

سلام به شما بزرگوار من هم در دانشگاه ازاد بسیار درس خواندم.در حالی که درسهایم را با یکی از دانشجویان دولتی مقایسه می کردم من هم با سوادتر بودم وهم کتب بیشتری را مطالعه کرده بودم و استادان ما سخت گیر تر بودند.حالا چطوری بعضیا نمره می گیرند ما جزو انهاا نبودیم

لیلی
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

من زمانی که ارشد خواندم یک انتخاب و یک رشته می توانستیم داشته باشیم .تازه دانشگاه ازاد امکاناتش از دولتی کمتر و بدتر هم هست اما اسم دانشجویانش که بسیار درس خوان هستند بد شده است.جوجه ها رو اخر پاییز می شمرند.باید ادم کارش درست باشه به جا و مکان نیست

دکتری
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶ ۰:۴۹ ق٫ظ

من ورودی یکی از واحد ها در سال ۹۳ هستم که اون موقع میگفتن مجوز نداره ولی از سال قبل بهش مجوز دادن واقعا با وجود اینکه کلی روی پایان نانه کاررکردم آزمون جامع دادم زبان رو قبول شدم و شاید تا آبان دفاع کنم هنوز مطمئن نیستم آخرش مدرکم اعتبار داره یا نه لطفا بگید مطمئن باشیم یا نه؟؟

رستگاری
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

من ورودی ۹۴ هستم و مثل شما این مشکل رو دارم .چند بار تا الان خواستم انصراف بدم ولی بخاطر هزینه هایی که کردم و اصرار خانواده ادامه دادم.

شقایق
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

خب بهمین شماره که آقا رسول گفت زنگ بزنید وزارت علومه۰۲۱۸۲۲۳۱۰۰۰..خانم رضایی

سمیرا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۲:۳۶ ب٫ظ

منم با اقا رسول موافقم.بعضی ها جز ایجاد استرس و دلهره واسه بچه ها و تخریب دانشگاه ازاد کاری بلد نیستند. بابا ول کنین این داستان مجوزهارو.خودشون اعلام کردن چندوقت پیش که هر رشته ای که تو دفترچه هست تحت نظارت وزارت علوم مجوز داره. الان همه استرس نتیجه رو دارن که میرن مصاحبه یا نه شما میای میگی مجوز نداره و پذیرش کم شده.من به شخصه دوست دارم برم یه دانشگاه بدون مجوز درس بخونم.پس دوستان انقدر به دانشگاه ازاد گیر ندین.هر کی دوست نداره نره بشینه بخونه دوباره بره دانشگاه تهران.من و بعضی های دیگه میخوایم بریم مدرک الکی بگیریم.شما نگران ما نباش.

شقایق
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

وای آقا رسول ممنون از شماره ای که دادید..البته خانم رضایی دعوامم کرد گفت کی گفته نداره تمام گرایشهای مدیریت علوم تحقیقات از سال ۷۱مجوز داره….اگه نوشتیم مدیریت دولتی برای همه گرایشهای آن است..آخه تو فهرستی که مهر و شهریور بود جز جز گفته بود برای شهرهای مختلف عنوان کلی نبود..بهر حال خیالم راحت شد.چقدر نگران بودم…خدا راشکر..

رسول
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

خب خدا رو شکر که شمام از نگرانی خارج شدی. یه عده ای هستن که قصد دارن دانشگاه آزاد رو تخریب کنن، مدام بحث مجوزها رو پیش میکشن. اینم از وزارت علوم که شمام تماس گرفتی و خیالت راحت شد. با موفقیت به راهت ادامه بده.

شقایق
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

بله تشکر..ان شاالله همه تو راهی که برداشتید موفق بشید..من تا خودم تماس نگرفته بودم اعتماد نمیکردم به صحبتها..الان خیالم راحت شد.امیدوارم بعد اینکه وارد دانشگاه شدیم از این همه ذوق و شوقمون کاسته نشه و واقعا همون جا و چیزی باشه که آرزومون بوده

رسول
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

انشاالله

سارا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
انگار تعدادی از افراد کلا با دانشگاه آزاد مشکل دارند. خب دوست نداری دانشگاه آزاد درس بخونید برید دانشگاه سراسری.

reza
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

بنا بر اطلاعی که من از شورای گسترش گرفتم بسیاری از کدرشته های دفترچه دانشگاه آزاد امسال پذیرش نخواهد داشت چرا که نتایج نهایی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد و سایر کدرشته های دارای مجوز قطعی نیز بر اساس قانون آمایش آموزش عالی که از امسال عملی می شود پذیرش خواهند داشت. حداکثر ظرفیت برای کدرشته های دارای مجوز قطعی ۷ نفر است و تعداد پذیرش براساس ممیزی هییت علمی واحدهای دانشگاه آزاد است بعضا بسیار محدود تر از سال های قبلی است.
دوستانی که مخالف اطلاعات بنده هستند چهار پنج ماه صبر کنید و ببینید.

رستگاری
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  reza

سلام درمورددانشجویان ورودی قبل از ۹۵ چیزی نپرسیدین؟دانشگاههایی که مجوز نداشتند؟

رسول
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رستگاری

مشکل حل شده دوست عزیز.

رسول
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  reza

با نظر شما مخالفم. همه رشته محل ها مجوز دارن. بله زمان همه چیز رو ثابت میکنه. به امید خدا وقتی دوستان مهر ماه رفتن سر کلاس، خواهید دید که مشکلی وجود نداشته. من و خیلی از دوستان همین سایت، مستقیما با خود وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل کردیم. گفتند دیگر بحث عدم مجوز برای دانشگاه آزاد حل شده.

محمد
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  reza

انشاالله امسال بشدت ظرفیت آزاد کاهش پیدا کنه و به یک پنجم سال گذشته برسه
که حداقل تعدادی که قبول می شوند کمی به استخدام و یا در صورت داشتن شغل به ارتقا شغلی کمی امیدوار باشن.

سارا
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نمی دونم چرا همه اصل رو بر این می گذارند که داوطلبان دکتری کار ندارن الان خیلی از داوطلبین صرفا برای افزایش معلومات قصد ادامه تحصیل دارن

محمد
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۷:۱۷ ب٫ظ

خبر دارین چند نفر آزاد ثبت نام کردند اگر کسی خبر داره لطفا بگه

نیک پى / دانشجو دکتراى حقوق دانشگاه آزاد
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۱:۱۷ ب٫ظ

دوستان مشکل فقط در رشته هایى است که وزارت علوم ندارد اما دانشگاه آزاد دارد!!! مثل {دکترى حقوق محیط زیست} که واحد علوم تحقیقات دارد، لیکن هیچکدام از دانشگاههاى دولتى سراسرى آنرا ندارند. چرا که برنامه آموزشى دوره دکترى حقوق محیط زیست(شامل مشخصات کلى رشته ، برنامه و سرفصل دروس و تعداد واحدهاى رشته ) توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالى(شورایعالى برنامه ریزى و کمیته مخصوص بررسى ) تصویب نشده و به معاونت آموزشى وزارت فرهنگ و آموزش عالى ابلاغ نشده است. و از آنجا که تمامى موسسات آموزش عالى از جمله دانشگاه آزاد اسلامى تابع مصوبات شوراى عالى برنامه ریزى هستند ، دانش آموختگان حقوق محیط زیست که رشته آنها در شوراى مذکور تعریف نشده ، بالطبع و بالتبع مدرکشان از اعتبار ساقط خواهد بود. در غیر اینصورت دوستان هیچ مشکلى براى هیچ یک از رشته – شهرهاى پذیرفته شدگان سالهاى ٩٠ الى ٩۶ و حتى قبل از آن یا بعد از آن وجود نخواهد داشت.
مثلاً در رشته حقوق : {حقوق جزا} ، {حقوق خصوصى} ، {حقوق عمومى} و {حقوق بین الملل} در هیچ شهرى مشکل ندارد ، حتى واحدهاى برون مرزى و بین الملل . اما حقوق محیط زیست بنا بر آنچه که عرض شد، مشکل دارد. دوستانى که رشته آنها حقوق نیست هم با همین فرمول رشته خود را بررسى نمایند تا ببینند مجوز دار محسوب مى شود یا خیر.

رسول
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۱:۴۸ ب٫ظ

موافق نیستم با این صحبت شما. نبودن یک گرایش در دانشگاه های دولتی به معنی تعریف نشدن آن گرایش نیست. مثلا در همین رشته مالی که آقا علی مکرر در موردش کامنت میذاره، من چند روز پیش که بررسی کردم، دیدم چنتا گرایش مالی در دفترچه دانشگاه آزاد هست که در دانشگاه های دولتی وجود داره. از جمله گرایش بانکداری. که این دوستمون گفتن اوایل این گرایش بانکداری رو دانشگاه تهران هم داشته اما بعدا حذفش کردن اما در دانشگاه آزاد این گرایش موجوده. دانشگاه آزاد مکلفه که بر اساس مصوبات شورای گسترش سرفصل ها رو تنظیم کنه. بعضی گرایش ها رو از وزارت علوم مجوز گرفته و برخی رو از وزارت بهداشت. به هر ترتیب اینجوری نیست که کاملا خود رای گرایش ساخته باشن از خودشون و سرفصل براش ساخته بودن. همه اینها یک پشتوانه ای داره. اگر خلاف این بود که سازمان سنجش دفترچه دانشگاه آزاد رو تایید نمیکرد.

نیک پى / به رسول
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام و عرض ادب جناب رسول
رشته – گرایش {مالى بانکدارى } در دانشگاه آزاد که شما فرمودید اعتبار دارد ، آیا به خاطر این نیست که قبلاً (به گفته شما) در دانشگاه تهران بوده ؟ اگر قبلاً دانشگاه تهران بوده یعنى توسط شورایعالى برنامه ریزى تصویب شده بوده و نه صرفاً توسط دانشگاه آزاد.
لطفاً یک رشته – گرایش بفرمایید که قبلاً توسط شورایعالى برنامه ریزى تصویب نشده باشد ، ولى الان در دفترچه دانشگاه آزاد آمده و معتبر است؟!
تاکید مى کنم که بحث من اعتبار آن رشته یا گرایش است ، نه صرف وجود در دفترچه دانشگاه آزاد . با این حال یکى دو نمونه ذکر بفرمایید تا همینجا بررسى کنیم و ابهامات مرتفع گردد . با سپاس از همکارى شما

رسول
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱:۰۲ ب٫ظ

متوجه فرمایش شما نشدم.

شقایق
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

بله منم میخوام به وزارت علوم زنگ بزنم ولی شماره ای ندارم و داخلی مورد نظر رو هم نمیدونم لطفا کسی میدونه بگه..چون علوم تحقیقات تو منابع انسانی مجوز نداشت و من میترسم

رسول
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

با این شماره تماس بگیرید
۰۲۱-۸۲۲۳۱۰۰۰

بگید با خانم رضایی کار دارم، در خصوص مجوز رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی

شقایق
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

سپاس

رسول
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

خواهش میکنم

ستاره
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۸:۴۳ ق٫ظ

سلام
شما گفتید که طی تماس با وزرات علوم تمامی کد محل های فاقدمجوز سال۹۳ مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته است.
مطلب ذکر شده برای تمامی رشته ها و کد محل ها می باشد؟
برای اطمینان خاطر بیشتر با چه شماره ای در وزارت علوم تماس بگیریم؟
جایی هست که مطلب بیان شده شما را تایید کند؟
ممنون میشم جواب بدید

پوریا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۰۳ ب٫ظ

جناب رسول ایا اطلاع دارید باتوجه به اینکه انتخابات و ماه مبارک رمضان در پیش است ایا مصاحبه ها میره برا ١٠ تیر به بعد؟
بااحترام

مینا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

پارسال بعد از ماه رمضان ، مصاحبه آزاد شروع شد.

Aiirik
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

پارسال در ماه رمضان هم مصاحبه برگزار شد.من سال گذشته ۸ تیر مصاحبه دانشگاه آزاد داشتم

رسول
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

به نظرم از تیر ماه شروع میشه

رایان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام
آقا رسول من ورودی ۹۴ مدیریت بازرگانی هستم. یعنی الان برای ورودی من هم مشکل حل شده؟

رسول
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رایان

سلام. بله از متن این خبر کاملا برمیاد که مشکلات حل شده. طی تماسی که بنده و چندی از دوستان هم داشتیم با وزارت علوم، پرسیدیم که مشکل مجوزهای دانشگاه آزاد حل شده؟ گفتن که حل شده.

eli
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۰۸ ب٫ظ

الان بزرگترین مشکل ما پرداخت شهریه های سنگین دانشگاه آزاد هست. تا وقتی یه فکری برای این موضوع نشه دانشگاهها ظرفیتشون خالی میمونه. سال قبل رشته ی من خیلی از واحدها یا تشکیل نشد یا با تعداد خیلی اندک در حال فعالیت هستند.
لازمه یه مقدار شهریه ها کاهش پیدا کنه و وام بدن و همچنین به لحاظ هیئت علمی و اساتید با تجربه, واحدها تامین بشن. چون دانشجوی دکترا انتظار داره استادش توی اون رشته یه استانداردهایی رو داشته باشه حداقل.

رسول
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  eli

بله شهریه ها که واقعا بالاس اما این مورد فقط شامل حال دانشگاه آزاد نمیشه. با یک نگاه اجمالی به سایر پست های همین سایت و مشاهده شهریه های پردیس و گاها روزانه، کاملا واضح هست که به غیر از روزانه، هزینه تحصیل در مقطع دکتری در ایران گران هست.

علی مالی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۴۲ ب٫ظ

جناب علوی فاضل از ۲۸ رشته محلی که در مالی در دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو دکتری مالی می خواهند داشته باشند حدود ۲۰ رشته محل دانشیار مالی ندارند و حدود ۱۲ رشته محل حتی دکتری مالی استادیار ندارند. آنوقت چطور می شود که دارای مجوز باشند؟؟؟

سوال مهم
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۲۷ ب٫ظ

دوستانی که اطلاع دقیق دارند لطفا پاسخ دهند.
آیا افرادی که درسال گذشته در دکتری دانشگاه آزاد قبول شده اند و ثبت نام نکرده اند، امسال می توانند بدون پرداخت جریمه ترم هایی که ثبت نام نکرده اند، به دانشگاه محل قبولی قبلی مراجعه کرده و ثبت نام کنند. چون بخشنامه قبلی مهلتی را تا بهمن سال گذشته به آنها داده بود.

رسول
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

برای امسال همچین چیزی رو تا الان اعلام نکردن. شما صبر کنید تا مهر ماه که ترم تحصیلی آغاز میشه. شاید مجددا مثل پارسال اون بخشودگی رو اعلام کردن. اگر اعلام نکنن، ناچار باید جریمه رو پرداخت کنید.

علی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

بهمن پارسال تمدید شد تا ۳۱ شهریور ۹۶ مهلت ثبت نام دارید بدون شهریه و بدون احتصاب سنوات شماره بخشنامه ۳۰/۸۱۴۸۴ تاریخ ۹۵/۱۱/۱۰

سوال مهم
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با تشکر فراوان از شما دوست گرامی
آیا این بخشنامه از طریق اینترنت وسایت سازمان مرکزی قابل دسترسی است.

ali
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

بله در اینترنت هم می توانید متنش را دانلود کنید به واحد ها هم ابلاغ شده

شبنم
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام علی آقا این بخش نامه را دقیقا باید از کجا ببینیم لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر.

رسول
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۰۹ ب٫ظ

خب خدا رو شکر. باید خیلی زودتر از اینها این بحث مجوزها به اتمام می رسید. بالاخره دانشگاه آزاد نهاد کوچکی نیست و خیلی زشت بود که داوطلب موقع انتخاب رشته می پرسید، بچه ها این واحد دانشگاهی مجوز داره یا نه. چون نوشتن نام واحدهای دانشگاهی در دفترچه، بدون داشتن مجوز، یک خلاف آشکاره. به حمد الله مشکل حل شد و خیلی از دانشجویان دکتری میتونن با خیال راحت به درسشون ادامه بدن.

رایان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
آقا رسول من ورودی ۹۴ مدیریت بازرگانی هستم یعنی برای ورودی من هم مشکل حل شده است.