موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تمدید مهلت ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد در سال ۱۳۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فرصت ثبت‌نام متقاضیان پذیرش دکتری استعداد درخشان سال ۱۳۹۶ دانشگاه شاهد تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه شاهد، بنا به درخواست تعداد زیادی از داوطلبان محترم پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) دکتری تخصصی سال ۹۶ این دانشگاه، مهلت ارسال مدارک تا پایان روز سه شنبه ۹۶/۰۲/۲۶ تمدید گردید.

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در رشته های مورد پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۶ دانشگاه شاهد به شرح ذیل می باشد:

الف- شرایط وضوابط عمومی
۱- اعتقاد به دین مبین اسلام والتزام عملی به احکام
۲- اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
۳- عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان ها و گروه های غیر قانونی
۴- نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
۵- پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه
۶- رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شؤنات اسلامی برای خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملی به چادر به عنوان حجاب برتر برای خواهران ضروری است)
تبصره: در خصوص صلاحیت های عمومی متقاضیان، بررسی و مصاحبه لازم از سوی هسته گزینش دانشگاه صورت می پذیرد که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام میگردد.
ب- شرایط اختصاصی
دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یکی از دانشگاههای داخل کشور.
۱- دارا بودن میانگین کل ۱۶ و یا بالاتر در مقطع کارشناسی.
۲- دارا بودن میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد.
۳- بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.
۴- کسب حداقل ۷ امتیاز پژوهشی از ردیف اول جدول شماره (۱)
۵- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی – پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست (جداول شماره ۱، ۲، ۳ و ۴)
تبصره۱: محاسبه معدل تراز شده در دوره کارشناسی وکارشناسی ارشد پس از ارسال مدارک متعاقبا اعلام خواهد شد.
تبصره۲: مدارک ارسالی دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی، کلیه موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی، پیام نور، جامع علمی-کاربردی، دانش آموختگان‌ دوره های مجازی، نیمه حضوری، پردیس های بین الملل، دانش آموختگان اتباع خارجی، فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور و پردیس های خودگردان سایر دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار نمی گیرد.
ج- مدارک لازم جهت شرکت در فراخوان
۱- فرم تکمیل شده شماره (۱) بطور دقیق و خوانا
۲- فرم تکمیل شده شماره (۲) با امضای معاون آموزشی موسسه و یا مقام مجاز از طرف وی
۳- تصویر شناسنامه و کارت ملی
۴- دو قطعه عکس که مشخصات داوطلب در آن پشت نویسی شده باشد
۵- تصویر مدرک نمایانگر وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مذکر
۶- تصویر گواهینامه و ریز نمرات تایید شده در دوره کارشناسی ارشد که در آن معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب و با احتساب نمره پایان‌نامه به تفکیک ذکر شده باشد.
۷- متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته  باید میانگین واحدهای گذرانده شده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به تفکیک هر مقطع ارائه کنند.
۸- دانشجویان کارشناسی ارشد نیمسال آخر باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را با ذکر میانگین کل و ریزنمرات واحدهای گذرانده ارائه نمایند.
۹- یک نسخه تصویر گواهینامه و ریزنمرات تایید شده در دوره کارشناسی (متقاضیانی که مقطع کارشناسی آنها ناپیوسته است، باید علاوه بر مدرک و ریزنمرات کارشناسی، مدرک و ریزنمرات کاردانی را نیز ارائه کنند).
۱۰- ارائه گواهی رتبه مکتسبه دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی الزامی نیست (ولی در صورت کسب رتبه می توانند مدرک معتبر مربوطه را ارائه نمایید).
۱۱- یک نسخه تصویرگواهی دال بر احراز حد نصاب یکی از آزمون های زبان معتبر مطابق با جدول شماره ۴ (برای دارندگان مدرک زبان).
۱۲- معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی برای برگزیدگان المپیاد.
۱۳- معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی( خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) برای برگزیدگان جشنواره ها.
۱۴- تصویر کامل کلیه مقالات علمی _ پژوهشی، علمی- ترویجی، ISC ،ISI که چاپ شده و یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد (در صورت چاپ مقاله، تصویر جلد مجله ضمیمه شود).
۱۵- گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند.
۱۶- گواهی اعتبار درجه ی علمی -پژوهشی یا علمی ترویجی، ISI ،ISC مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.
۱۷- فرم تکمیل شده ی تعهد نامه مخصوص دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد.
۱۸- کپی از فیش واریزی به مبلغ ۷۹۸۶۰۰ ریال به شماره حساب ۰۱۰۸۸۹۷۶۷۷۰۰۹ به نام در آمدهای اختصاصی معاونت آموزشی دانشگاه شاهد (حساب غیر قابل برداشت خزانه) نزد بانک ملی شعبه دانشگاه شاهد قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور (ارایه اصل فیش واریزی به همراه سایر مدارک در روز مصاحبه الزامی است)
د- زمان و نحوه ارسال مدارک
۱- مهلت ارسال مدارک حداکثر تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ می باشد.
۲- به مدارکی که ناقص و یا بعد از مهلت مقرر ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی شود و مسوولیت آن متوجه داوطلب است.
۳- زمان و مکان برگزاری مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیتهای عمومی از طریق سایت دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
توجه: داوطلبان باید کلیه مدارک لازم را فقط از طریق ایمیل به آدرس الکترونیکی ( t.takmili_edu@shahed.ac.ir) ارسال کنند (مدارک ارسالی از طریق دستی و پست بررسی نمی شود).
ه- نحوه ارائه و ارزشیابی فعالیت های علمی،آموزشی و پژوهشی
۱- مقالات ارائه شده مطابق جدول شماره (۱) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چا پ بوده و مرتبط با پایان نامه باشد.
تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶، فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت پذیرش وی لغو خواهد شد
تبصره ۲: گواهی پذیرش چاپ باید مورد تأیید هیات تحریریه با ذکر شماره مجله و دوره آن بوده و زمان چاپ آن تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ (پایان دی ماه سال ۱۳۹۶) باشد.
۲- هر گونه ثبت اختراع باید به تأیید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران رسیده باشد.
۳- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر( خوارزمی، فارابی،رازی وابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.
۴- برگزیدگان المپیادهای علمی- دانشجویی باید تأیید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.
۵- آزمون های زبان معتبر مطابق با جدول شماره ۴، به قرار ذیل است (داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است).
MSRT (MCHE) – IELTS –TOEFL(PBT)-TOEFL(IBT)-TOEFL(CBT)-TOLIMO
تبصره ۳: چنانچه داوطلب دارای مدرک زبان معتبر باشد، مطابق با جدول شماره ( ۴ ) امتیاز لازم را کسب خواهد کرد. متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند می توانند در این فراخوان شرکت نمایند، لیکن امتیاز مدرک زبان را کسب نخواهند کرد. این افراد در صورت پذیرش و قبولی نهایی در دانشگاه شاهد باید تا قبل از آزمون جامع دوره دکتری، مدرک زبان معتبرخود را با کسب حد نصاب لازم ارائه کنند، در غیر اینصورت قبولی آنان لغو می گردد.
۶- دانش آموختگان درصورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی (نمره ۲۰-۱۹ ) و بسیار خوب ( ۹۹/۱۸-۱۸ ) موفق به کسب امتیازات مربوط، مطابق بند ۵ جدول شماره (۱) خواهند شد.
۷- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیاز دهی، مطابق با جدول شماره ۲، در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ نیمسال است. بدیهی است سایر دانشجویانی که سنوات تحصیل آنها بیشتر از حد مجاز باشد، می توانند در این فراخوان شرکت کنند لیکن امتیاز سنوات تحصیل را کسب نخواهند کرد.
تبصره ۴: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مقطع کارشناسی ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۵ نیمسال تصویب شده است، امتیازات لازم رامطابق با جدول شماره (۲) اخذ خواهند نمود.
۸- ارائه یک نسخه از پایان نامه و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیتهای آموزشی- پژوهشی و اجرایی داوطلب در روز مصاحبه الزامی است. (کپی مقالات باید از قبل و در زمان ارسال مدارک، از طریق ایمیل به دانشگاه فرستاده شود).
و: نکات مهم
۱- هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام می گردد، لذا به داوطلبان توصیه می شود، به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هر گونه اطلاعات لازم، اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه بطور منظم پیگیری نمایند.
۲- دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، لذا داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.
۳- دانشجویان نیمسال آخر، در صورت فراغت از تحصیل حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۶/۳۱، مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارائه مدارک لازم در این فراخوان شرکت نمایند.
۴- رشته مورد تقاضا باید با رشته کارشناسی ارشد داوطلب مرتبط باشد، در غیر این صورت متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.
۵- تغییر رشته و گرایش در زمان مصاحبه و نیز بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
۶- مدارک ارسالی داوطلبان و هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.
تبصره: عواقب ناشی از هر گونه کم توجهی به شرایط پذیرش، متوجه داوطلب می باشد و در هر مرحله ای که ثابت شود داوطلب خلاف مقررات مربوطه، اقدام کرده باشد از روند پذیرش و در صورت پذیرش از ادامه تحصیل وی ممانعت می گردد.
۷- با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری بصورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی در صورت پذیرش نهایی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را برای تحصیل در دوره دکتری کسب نمایند.
۸- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

توجه: در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر لطفا سوالات خود را از طریق ایمیل ارسال فرمایید تا پاسخ لازم داده شود.

رشته های مورد پذیرش دوره دکتری تخصصی بدون آزمون ۹۶ دانشگاه شاهد
دانشکده هنرپژوهش هنر
تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی
دانشکده علوم انسانیروانشناسی بالینی
فلسفه تعلیم و تربیت
مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی با چهار گرایش (جامعه شناسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران ـ اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی ـ بازتاب انقلاب اسلامی در جهان اسلام ـ آینده پژوهی انقلاب اسلامی )
فنی و مهندسیمهندسی پزشکی ـ بیوالکتریک
مهندسی برق مخابرات ـ میدان و موج
مهندسی برق مخابرات ـ سیستم
مهندسی برق ـ قدرت
مهندسی برق ـ الکترونیک
مهندسی صنایع
علوم پایهمیکروبیولوژی
زیست فناوری میکروبی
زیست شناسی ـ فیزیولوژی گیاهی
ریاضی کاربردی ـ آنالیز عددی و تحقیق در عملیات
ریاضی با سه گرایش (جبر ـ آنالیز و هندسه)
 علوم جانوری-فیزیولوژی جانوری
علوم کشاورزیزراعت
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها