پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۶ پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پژوهشگاه مهندسی شیمی برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در رشته‌های شیمی آلی و مهندسی شیمی دانشجوی دکتری بدون آزمون می‌پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران از بین دانش آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی ارشد در رشته گرایش های شیمی آلی و مهندسی شیمی، بر اساس دستورالعمل اجرایی پذیرش دانشجو در دوره دکتری بدون آزمون سال تحصیل ۹۷-۹۶ وزرات علوم، تحقیقات و فناوری دانشجو می پذیرد.

تاریخ های مهم:

  • حداکثر تاریخ تحویل مدارک و مستندات پژوهشی ۹۶/۳/۱۷
  • زمان تقریبی اعلام نتایج اولیه توسط پژوهشگاه: تا پایان تیرماه ۱۳۹۶
  • اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور: شهریور ۱۳۹۶

شرایط لازم:

دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور، که تا پایان شهریور ماه سال ۹۶ دانش آموخته شوند، در صورتی که واجد شرایط زیر باشد، می تواند تقاضای خود را برای پذیرش در دوره دکتری بدون آزمون، در موعد مقرر به دفتر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه ارائه نمایند.

  • ۱-۱- بیش از ۲ سال از تاریخ دانش آموختگی دوره کارشناسی ارشد متقاضی نگذشته باشد.
  • ۱-۲- کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه.
  • ۱-۳- داشتن میانگین کل ۱۶ پس از اعمال ضریب همترازی مربوط به دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی در دوره کاشناسی و میانگین ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد (بدون احتساب نمره پایان نامه، مشروط بر دفاع از پایان نامه حداقل با درجه بسیار خوب)
  • ۱-۴- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE (یا معادل آن در سایر آزمون های مورد قبول پژوهشگاه) تا قبل از آزمون جامع دکتری
  • ۱-۵- متقاضی می بایست دوره کارشناسی ارشد خود را در یکی از دانشگاههای دولتی (روزانه) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانش آموخته شده باشد. (دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، موسسات آموزشی غیر انتفاعی و غیره شامل نمی گردند.)
  • ۱-۶- رشته تحصیلی مورد تقاضا برای ورود به دوره دکتری شیمی آلی و مهندسی شیمی بوده که می بایست با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط باشد و تشخیص این ارتباط بر عهده پژوهشکده مربوطه است.
  • ۱-۷- متقاضی باید دوره کارشناسی ارشد را حداکثر طی ۵ نیم سال تحصیلی به پایان رسانده باشد.

نحوه ارزیابی و پذیرش علمی داوطلبان:

۲-۱- متقاضی باید در مهلت مقرر که توسط پژوهشگاه اعلام می شود، نسبت به تحویل مدارک به آموزش پژوهشگاه اقدام نماید.

۲-۲- پژوهشگاه پس از بررسی اولیه و احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل، اسامی متقاضیان واجد شرایط را جهت بررسی و ارزیابی علمی به پژوهشکده مربوطه ارسال می کند.

۲-۳- پژوهشکده پس از دریافت فهرست واجدین شرایط، بر اساس اصل شایسته سالاری و کیفیت علمی پرونده متقاضیان، پس از برگزاری مصاحبه علمی، نظر خود را اعلام می کند.

۲-۴- کمیته منتخب شورای هدایت استعدادهای درخشان پرونده افرادی را که صلاحیت علمی آنها مورد تأیید پژوهشکده قرار گرفته، مورد بررسی نهایی قرار می دهند و در صورت تأیید، تشریفات اداری لازم برای معرفی پذیرفته شدگان به سازمان سنجش آموزش کشور را انجام می دهد.

۲-۵- حداکثر ظرفیت پذیرش از طریق این دستورالعمل، معادل ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی- پژوهشی دوره روزانه دکتری رشته محل تحصیل است.

۲-۶- در شرایط کاملا مساوی، اولویت با پذیرش دانش آموختگان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران است.

۲-۷- ثبت نام قطعی از پذیرفته شدگان علمی، منوط به تأیید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. بنابراین پژوهشگاه از صدور هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

نحوه ثبت نام:

متقاضی می بایست کلیه مدارک به همراه فرم شماره ۱ را حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۳/۱۷ به واحد آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تحویل نماید.

مدارک مورد نیاز:

۱- تکمیل فرم ثبت اطلاعات داوطلب (فرم شماره ۱)

۲- یک قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ پشت نویسی شده

۳- اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه (کپی از تمامی صفحات)

۴- اصل و کپی گواهی یا مدرک دیپلم دارای معدل کل

۵- اصل و کپی گواهی یا مدرک دوره کارشناسی دارای معدل

۶- اصل و کپی گواهی یا مدرک دوره کارشناسی ارشد دارای معدل دوره و تاریخ فراغت از تحصیل

تبصره ۱: دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد می بایستی به جای مدرک کارشناسی ارشد فرم معدل(مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون یا دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور) را تکمیل و از سوی دانشگاه محل تحصیل تایید شده باشد، ارائه نمایند.(الزامی)

تبصره ۲: ارائه نامه تایید استاد راهنما مبنی بر اتمام تحصیل (دفاع از پایان نامه) تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ الزامی است.

۷- توصیه نامه علمی محرمانه از اساتید دوره کارشناسی ارشد که ضروری است یکی از آنها استاد راهنمای اصلی باشد. (به صورت محرمانه و در پاکت در بسته هنگام تشکیل پرونده باید ارائه شود)

۸- اصل و کپی گواهی رتبه اول الی سوم دوره کارشناسی از مدیریت امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل در صورت دارا بودن رتبه مربوطه

۹- اصل و کپی گواهی رتبه اول دوره کارشناسی ارشد از مدیریت امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل دوره در صورت دارا بودن رتبه مربوطه

۱۰- ریزنمرات کارشناسی

۱۱- ریزنمرات کارشناسی ارشد

۱۲- گواهی زبان انگلیسی معتبر

۱۳- کپی چکیده پایان نامه (برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد)

۱۴- کپی مقالات علمی- پژوهشی/ علمی- ترویجی / کنفرانس های معتبر

۱۵- کپی نامه پذیرش چاپ قطعی مقاله یا مقاله هایی که تا کنون چاپ نشده باشند (تذکر: نامه وصول مقاله قابل قبول نیست)

۱۶- اصل و کپی مستندات اختراع به ثبت رسیده( گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران)

۱۷- اصل و کپی مستندات برگزیدگان جشنواره، مسابقات بین المللی و المپیادهای معتبر(گواهی صادره از دبیرخانه یا مراجع ذی ربط)

۱۸- اصل و کپی مستندات مربوط به تالیف کتب یا  ترجمه کتب مرتبط با رشته تحصیلی(تصویر روی جلد، شناسنامه کتاب و گواهی انتشار از ناشر مربوطه)

۳-۲۴) گواهی سابقه تدریس در مراکز آموزش عالی با تایید معاون آموزشی دانشگاه/ موسسه

۳-۲۵) گواهی طرح ها/ پروژه های تحقیقاتی اتمام یافته، دارای گواهی از مراجع ذی صلاح

۳-۲۶) فیش پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ ریال به شماره حساب ۲۱۷۲۱۲۹۰۰۱۰۰۷ سیبا تحت عنوان “تمرکز وجوه درآمد اختصاصی” به نام پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ایران

تذکرات مهم:

۱- کلیه مقالات داوطلبان اعم از علمی- پژوهشی، علمی- ترویجی و مقالات چاپ شده در کنفرانس ها در صورتی قابل امتیازدهی هستند که مستخرج از پایان نامه یا مرتبط با حوزه تخصصی داوطلب باشند.

۲- مقالاتی که در مجلات ممنوعه (فاقد اعتبار علمی از نظر وزارتین علوم و بهداشت) چاپ شده باشند قابل بررسی و امتیازدهی نیستند.

۳- در صورت ارائه تالیف یا ترجمه کتاب بایستی تالیف یا ترجمه مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب باشد. در غیر اینصورت امتیازی به آن تعلق نمی گیرد.

۴- پذیرفته شدگان این پژوهشگاه مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشند.

۵- پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاه های دولتی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت باتحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.

۶- پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران فاقد خوابگاه و هرگونه امکانات خوابگاهی می باشد.

۷- پذیرفته شدگان علمی که هنوز دانش آموخته نشده اند، بایستی در زمان ثبت نام، گواهی اتمام پایان نامه با درجه حداقل بسیار خوب را ارائه کنند. در صورت عدم ارائه گواهی های مربوط، پذیرش اولیه آنها لغو خواهد شد.

۸- متقاضیان واجد شرایط، در زمان مقرر، جهت مصاحبه علمی دعوت خواهند شد و مراتب از طریق سایت پژوهشگاه اطلاع رسانی خواهد گردید.

۹- ارائه درخواست و دارا بودن شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نیست، بنابراین به داوطلبان توصیه می شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی ورود به دوره دکتری را نیز رعایت نمایند.

۱۰- پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

۱۱- وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت عدم پذیرش، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

۱۲- موارد مرتبط با نظام وظیفه متقاضیانی که مورد پذیرش قرار می گیرند باید تا قبل از انجام ثبت نام توسط متقاضی مرتفع شود.

۱۳- دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بایستی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۹۶ دانش آموخته شوند، در غیر اینصورت پذیرش اولیه آنها کان لم یکن خواهد گردید.

۱۴- آموزش و تحصیلات تکمیلی از قبول مدارک در خارج از تاریخ اعلام شده معذور می باشد.

۱۵- داوطلبان در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این اطلاعیه می توانند در روزهای اداری (شنبه الی چهارشنبه) و غیر از تعطیلات رسمی از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صرفا با شماره تلفن ۴۴۷۸۷۷۹۵ تماس بگیرند و از تماس با شماره تلفن های دیگر پژوهشگاه خودداری نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها