فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۳۹۶ دانشگاه خلیج فارس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون سال تحصیلی ۹۶-۹۷ دانشگاه خلیج فارس تا ۱۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه خلیج فارس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع دکتری دانشگاه های کشور و در راستای اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری به شماره ۲۱/۶۷۲۷۲ مورخ ۹۳/۴/۱۸، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های دکتری رشته های مختلف در سال ۹۷- ۹۶ اقدام می نماید.

رشته های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۳۹۶ دانشگاه خلیج فارس

الف: شرایط:

بر اساس ماده ۱: دانشگاه ها اختیار دارند حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره های روزانه و غیر انتفاعی دکتری خود در هر کدرشته محل تحصیلی را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تایید وزارت (یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریور ماه سال در خواست پذیرش دانش آموخته) به صورت مازاد بر ظرفیت با  رعایت موارد زیر، پذیرش نمایند:

الف) بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

ب) کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی مربوط به آیین نامه مذکور

تبصره: بر اساس ابلاغیه شماره ۱۲۱۷۰۷/۲ مورخ ۲۳/۶/۹۴ حداکثر ۱۰ امتیاز از ۷۰ امتیاز فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه تعدیل گردید.

پ) داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هریک از دوره های مذکور طبق دستور العمل مصوب شورای  تحصیلات تکمیلی دانشگاه ).

ت) کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان (MCHE یا معادل آن در سایر آزمون ها) قبل از آزمون جامع دکتری

ث) نحوه امتیاز دهی به داوطلبان در هریک از ردیف های جداول ارزشیابی، طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود که لازم است که لازم اسنت قبل از ثبت نام متقاضیان ، از طریق فراخوان دانشگاه به همگان اطلاع رسانی گزدد.

ج) پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

ب: گزینش نهایی دانشجویان بعد از انجام مصاحبه صورت می گیرد.

تذکر:  به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در روز مصاحبه الزامی می باشد. تقاضا می گردد اصل و کپی مدارک “الف” الی “و” در پوشه ای قرار گرفته و روی پوشه مربوطه مشخصات فردی اعم از نام ، نام خانوادگی ، رشته تحصیلی و رشته مورد تقاضا الصاق و در روز مصاحبه به کمیته اجرایی آزمون تحویل داده شود. در پایان مصاحبه اصل مدارک به متقاضی تحویل داده خواهد شد و کپی مدارک برای بررسی نهایی به دانشگاه ارسال می شود. مدارک دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز:

  1. تکمیل فرم تقاضای پذیرش بدون آزمون دکتری بدون آزمون دانشگاه
  2. اصل و تصویر همه صفحه های شناسنامه و پشت و روی کارت ملی
  3. اصل و تصویر و ریز نمره های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  4. مقاله های چاپ شده در مجله های علمی پژوهشی معتبر(در صورت وجود)
  5. مقاله ها و گواهینامه های ارائه در همایشهای معتبر علمی (در صورت وجود)
  6. کتاب (تصویر جلد کتاب)(در صورت وجود)
  7. گواهینامه های دوره های علمی و تخصصی مرتبط با رشته / گرایش
  8. گواهینامه آزمون های معتبر زبان
  9. پایان نامه کارشناسی ارشد (الصاق جلد)
  10. گواهی سهمیه برتر استعداد درخشان از دانشگاه محل تحصیل خود در دوره کارشناسی ارشد
  11. گواهی جایزه از جشنوارهها (در صورت موجود بودن)

نشانی: بوشهر – دواس-بلوار شهید ماهینی – دانشگاه خلیج فارس کد پستی: ۷۵۱۶۹۱۳۸۱۷ . تلفن: ۳۱۲۲۲۲۲۲ – ۰۷۷

نکات مهم:

  •  شرکت داوطلب در مصاحبه، منوط به تأیید اولیه از سوی دانشگاه مبنی بر داشتن شرایط بهره مندی از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین می باشد.
  • پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته – گرایش های مندرج در آگهی می باشد.
  • متقاضیان حداکثر در دو رشته- گرایش  (رشته – گرایش مقطع کارشناسی ارشد و رشته – گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام ، شهریه ثبت نام جداگانه پرداخت نمایند.
  • به درخواست هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

“آخرین مهلت ثبت نام ۱۵ اردیبهشت ۹۶ می باشد”

تاریخ برگزاری مصاحبه:

  تاریخ برگزاری مصاحبه پس از بررسی در دانشگاه و ارسال اسامی به دانشکده ها اعلام خواهد شد. لذا خواهشمند است از هر گونه تماس و مراجعه غیر ضروری به دفتر تحصیلات تکمیلی و دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه و همچنین دانشکده مربوطه خودداری فرمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها