برگزاری آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی ۹۶ دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی امروز پنجشنبه چهارم خرداد ۹۶ برگزار شد.

به گزارش مهر، این دوره از آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) به منظور دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی و همچنین گروه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر باهم رقابت می کنند.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ به صورت متمرکز توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی در ۸ شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان و کرمانشاه برگزار شده است.

کلید اولیه ساعت ۱۸ به بعد روز ۷ خرداد ۹۶ منتشر می شود و مهلت ارسال اعتراض به سؤالات آزمون (فقط به صورت اینترنتی) تا ۹ خرداد است.

کلید نهایی ساعت ۱۸ به بعد روز ۲۰ خرداد منتشر می شود.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی با آزمون کتبی و بررسی سوابق سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می گیرد.

در دکتری تخصصی سهم آزمون کتبی ۵۰ درصد، سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد است.

در دکتری پژوهشی سهم آزمون کتبی ۳۰ درصد، سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد و سهم تهیه طرح واره ۲۰ درصد است.

آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت تستی، توسط وزارت بهداشت و آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دوره دکتری تخصصی توسط مناطق آمایشی (دانشگاه ها) و برای دوره دکتری پژوهشی توسط سازمانها / مؤسسات و دانشگاه های علوم پزشکی مجری دوره دکتری پژوهشی برگزار خواهد شد.

از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را ( با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت آن رشته انتخاب می شوند و بر اساس اولویت نمره کتبی و انتخاب محل به مناطق آمایشی معرفی خواهند شد.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه) در مناطق ۱۰ گانه آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

مناطق دهگانه آمایشی :

منطقه آمایشی ۱: بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران

منطقه آمایشی ۲: ارومیه، تبریز

منطقه آمایشی ۱: کردستان، کرمانشاه، همدان

منطقه آمایشی ۴: اهواز

منطقه آمایشی ۵: شیراز، بندرعباس

منطقه آمایشی ۹: زنجان، قزوین، قم

منطقه آمایشی ۹: اصفهان، شهرکرد، کاشان، یزد

منطقه آمایشی ۸: کرمان

منطقه آمایشی ۷: بیرجند، مشهد

منطقه آمایشی ۱۰ : ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیه الله(عج)، تهران، جهاد دانشگاهی – رویان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، شهیدبهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه آزاد اسلامی – واحدهای علوم دارویی و علوم تحقیقات.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم.
خرداد ۶, ۱۳۹۶ ۹:۲۶ ق٫ظ

باسلام خدمت همه بزرگواران یک سوال دارم لطفا جواب بدید. حالا که جدا نتایج دانشگاه ازاد حدا اعلام میشه ایا رتبه ها هم تغییر میکنه