برگزاری مصاحبه آزمون دکتری ۹۶ پژوهشگاه شیمی در خرداد ماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جدول زمان‌بندی و فهرست مدارک موردنیاز جهت حضور در مصاحبه آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران اعلام گردید.

به گزارش پی اچ دی تست، با توجه به آیین نامه پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph.D)، پذیرش دانشجو در این آزمون شامل اجرای فرایند دو مرحله ای خواهد بود که اجرای این مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۶ صورت خواهد گرفت. مرحله اول مربوط به سنجش علمی بوده که برگزاری آزمون آن از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و مرحله دوم آن شامل بررسی سوابق علمی داوطلبان است که توسط دانشگاهها و پژوهشگاه های پذیرنده دانشجو صورت می گیرد. در راستای اجرای مرحله دوم آزمون دکتری ۹۶ پژوهشگاه شیمی موارد ذیل را به اطلاع داوطلبان می رساند:

۱- حد نصاب پژوهشگاه:

داوطلبان حاضر در جلسه آزمون که برای آنها کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است در صورت داشتن حد نصابهای اعلام شده در جدول (۱) می توانند در آزمون تخصصی پژوهشگاه شرکت نمایند. بدیهی است داوطلبانی می توانند جهت ارزیابی تخصصی در هر کد رشته محل به پژوهشگاه درخواست ارائه نمایند که نمره کل مندرج در کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۶ آنها در رشته امتحانی مربوطه مساوی یا بالاتر از حد نصاب مندرج در جدول شماره (۱) باشد.

شایان ذکر است حد نصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگر ۷۰ درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط ۸۰ درصد حد نصاب اعلام شده برای داوطلبان آزاد (مندرج در جدول شماره ۱) خواهد بود.

جدول شماره (۱): کد رشته محلهای مورد پذیرش پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و حد نصابهای اعلامی برای ورود به مرحله ارزیابی تخصصی

کد رشته محلکد رشته امتحانینام رشته امتحانیکد گرایشنام گرایشکد دورهنام دورهظرفیتحد نصاب نمره کلمحل تحصیل
۲۵۰۰۲۲۱۲شیمی۱شیمی آلی۱روزانه۷۳۰۰۰تهران
۲۶۲۷۲۲۱۴شیمی۱شیمی معدنی۱روزانه۵۱۸۰۰تهران
۲۵۶۸۲۲۱۳شیمی۱شیمی تجزیه۱روزانه۴۲۲۸۴تهران
۲۴۴۰۲۲۱۱شیمی۱شیمی فیزیک۱روزانه۵۲۰۰۰تهران
۴۳۵۶۲۳۶۰مهندسی شیمی۱مهندسی شیمی۱روزانه۳۲۶۰۰تهران

۲- برنامه زمانی ارزیابی تخصصی:

جدول شماره (۲): کد رشته محلهای مورد پذیرش پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و تاریخهای مراجعه حائزین شرایط مرحله ارزیابی تخصصی

کد رشته محلکد رشته  امتحانینام رشته امتحانیکد گرایشنام گرایشکد دورهنام دورهظرفیتتاریخ مصاحبهمحل تحصیل
۲۵۰۰۲۲۱۲شیمی۱شیمی آلی۱روزانه۷۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ خرداد ماهتهران
۲۶۲۷۲۲۱۴شیمی۱شیمی معدنی۱روزانه۵۷، ۸ ، ۹ و ۱۰ خرداد ماهتهران
۲۵۶۸۲۲۱۳شیمی۱شیمی تجزیه۱روزانه۴۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ خرداد ماهتهران
۲۴۴۰۲۲۱۱شیمی۱شیمی فیزیک۱روزانه۵۷، ۸ ، ۹ و ۱۰ خرداد ماهتهران
۴۳۵۶۲۳۶۰مهندسی شیمی۱مهندسی شیمی۱روزانه۳۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۰ خرداد ماهتهران

۳- مدارک مورد نیاز:

۳-۱) تکمیل فرم ثبت اطلاعات داوطلب (الزامی)

۳-۲) یک قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ پشت نویسی شده (الزامی)

۳-۳) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه (کپی از تمامی صفحات) (الزامی)

۳-۴) اصل و کپی گواهی یا مدرک دیپلم دارای معدل کل (الزامی)

۳-۵) اصل و کپی گواهی یا مدرک دوره کارشناسی دارای معدل (الزامی)

۳-۶) اصل و کپی گواهی یا مدرک دوره کارشناسی ارشد دارای معدل دوره و تاریخ فراغت از تحصیل (الزامی)

تبصره ۱: دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد می بایستی به جای مدرک کارشناسی ارشد فرم معدل(مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون یا دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور) را تکمیل و از سوی دانشگاه محل تحصیل تایید شده باشد، ارائه نمایند.(الزامی)

تبصره ۲: ارائه نامه تایید استاد راهنما مبنی بر اتمام تحصیل (دفاع از پایان نامه) تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ الزامی است.

۳-۷) کارنامه مرحله اول سنجش علمی (الزامی)

۳-۸) توصیه نامه علمی محرمانه از اساتید دوره کارشناسی ارشد که ضروری است یکی از آنها استاد راهنمای اصلی باشد. (به صورت محرمانه و در پاکت در بسته هنگام تشکیل پرونده باید ارائه شود)

۳-۹) اصل و کپی گواهی رتبه اول الی سوم دوره کارشناسی از مدیریت امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل در صورت دارا بودن رتبه مربوطه

۳-۱۰) اصل و کپی گواهی رتبه اول دوره کارشناسی ارشد از مدیریت امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل دوره در صورت دارا بودن رتبه مربوطه

۳-۱۱) ریزنمرات کارشناسی (الزامی)

۳-۱۲) ریزنمرات کارشناسی ارشد (الزامی)

۳-۱۳) گواهی زبان انگلیسی معتبر

۳-۱۴) کپی چکیده پایان نامه (برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد) (الزامی)

۳-۱۵) کپی مقالات علمی- پژوهشی/ علمی- ترویجی / کنفرانس های معتبر

۳-۱۶) کپی نامه پذیرش چاپ قطعی مقاله یا مقاله هایی که تا کنون چاپ نشده باشند (تذکر: نامه وصول مقاله قابل قبول نیست)

۳-۱۷) اصل و کپی مستندات اختراع به ثبت رسیده( گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران)

۳-۱۸) اصل و کپی مستندات برگزیدگان جشنواره، مسابقات بین المللی و المپیادهای معتبر(گواهی صادره از دبیرخانه یا مراجع ذی ربط)

۳-۱۹) اصل و کپی مستندات مربوط به تالیف کتب یا  ترجمه کتب مرتبط با رشته تحصیلی(تصویر روی جلد، شناسنامه کتاب و گواهی انتشار از ناشر مربوطه)

۳-۲۴)  گواهی سابقه تدریس در مراکز آموزش عالی با تایید معاون آموزشی دانشگاه/ موسسه

۳-۲۵) گواهی طرح ها/ پروژه های تحقیقاتی اتمام یافته، دارای گواهی از مراجع ذی صلاح

۳-۲۶) فیش پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ ریال به شماره حساب ۲۱۷۲۱۲۹۰۰۱۰۰۷ سیبا تحت عنوان ” تمرکز وجود درآمد اختصاصی” به نام پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ایران (الزامی)

نکات مهم:

  • کلیه مقالات داوطلبان اعم از علمی- پژوهشی، علمی- ترویجی و مقالات چاپ شده در کنفرانس ها در صورتی قابل امتیازدهی هستند که مستخرج از پایان نامه یا مرتبط با حوزه تخصصی داوطلب باشند.
  • مقالاتی که در مجلات ممنوعه (فاقد اعتبار علمی از نظر وزارتین علوم و بهداشت) چاپ شده باشند قابل بررسی و امتیازدهی نیستند.
  • در صورت ارائه تالیف یا ترجمه کتاب بایستی تالیف یا ترجمه مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب باشد. در غیر اینصورت امتیازی به آن تعلق نمی گیرد.
  • پذیرفته شدگان این پژوهشگاه مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشند.
  • پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاه های دولتی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت باتحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.
  • چنانچه داوطلبان در تاریخ های معین شده برای انجام آزمون تخصصی مراجعه ننمایند، به درخواست پذیرش وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نخواهد بود.
  • اطلاعات تکمیلی در صورت نیاز طی اطلاعیه های بعدی و صرفا از طریق صفحه وبگاه پژوهشگاه به آدرس www.ccerci.ac.ir اعلام خواهد شد و داوطلبان بایستی تا زمان اعلام نتایج، اطلاعیه های مربوط را از وبگاه مذکور ملاحظه و پیگیری نمایند و پژوهشگاه مسئولیتی در قبال اطلاع رسانی جداگانه از طرق دیگر به داوطلبان نخواهد داشت و عدم مراجعه داوطلبان در هر مرحله ای در موعدهایی که اعلام خواهد شد به منزله انصراف آنان تلقی می شود.
  • داوطلبان در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این اطلاعیه می توانند در روزهای اداری(شنبه الی چهارشنبه) و غیر از تعطیلات رسمی از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صرفا با شماره تلفن ۴۴۷۸۷۷۹۵ تماس بگیرند و از تماس با شماره تلفن های دیگر پژوهشگاه خودداری نمایند.

۴-  شرایط عمومی داوطلبان:

کسب حد نصاب لازم در آزمون مرحله اول (سنجش علمی). همچنین به کلیه داوطلبان تأکید می شود که شرکت داوطلبان در این مرحله بر اساس اطلاعات و مدارک خود اظهاری آنان انجام می شود. لذا، لازم است داوطلبان واجد کلیه شرایط و ضوابط و توضیحات مذکور در دفترچه راهنمای آزمون ورودی دکتری سال ۹۶ و مندرجات این اطلاعیه و اطلاعیه های بعدی این پژوهشگاه باشند و چنانچه داوطلبی واجد شرایط و ضوابط الزامی نباشد و یا هر گونه مغایرتی در اطلاعات و اصالت مدارک وی وجود داشته باشد مسئول عواقب آن است و در صورت قبولی در هر مرحله ای از تحصیل که باشد به تحصیل ایشان خاتمه داده می شود.

توجه: در صورت راه یابی داوطلب به مصاحبه علمی ضروری است اصل مدارک شناسایی و نسخه کامل کلیه  سوابق آموزشی و پژوهشی خود را (طبق بند شماره ۳) به همراه کپی آنها در هنگام تشکیل پرونده ارائه نماید.

۵- شرایط اختصاصی پژوهشگاه:

۵-۱) آزمون در کلیه رشته گرایش های این پژوهشگاه صرفا از طریق آزمون شفاهی (بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و مصاحبه علمی) خواهد بود.

۵-۲) باطلاع کلیه داوطلبان می رساند که پژوهشگاه فاقد خوابگاه بوده و اکیداً توصیه می شود که داوطلبانی که امکان تهیه محل مناسب برای اسکان خود در کل مدت تحصیل را دارا
نمی باشند، از ثبت نام برای شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری در پژوهشگاه خودداری نمایند.

۶- محل برگزاری مصاحبه یا آزمون تخصصی:

کیلومتر ۱۷ اتوبان تهران- کرج، بلوار پژوهش، خیابان دانش، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

۷- نحوه درخواست پذیرش از پژوهشگاه (شیمی فیزیک و شیمی معدنی):

داوطلبان بایستی پس از دریافت فرم شماره ۱ و تکمیل آن (تایپ شده) از تاریخ ۹۶/۰۲/۰۳ الی ۹۶/۰۳/۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح یا از ساعت ۱۴الی ۱۶ بعداز ظهر جهت تشکیل پرونده و تعیین نوبت مصاحبه (طبق جدول شماره ۲) به پژوهشگاه مراجعه نمایند.

۸- نحوه درخواست پذیرش از پژوهشگاه (شیمی آلی و شیمی تجزیه):

داوطلبان بایستی پس از دریافت فرم شماره ۱ و تکمیل آن (تایپ شده) نسبت به ارسال آن از طریق آدرس الکترونیکی تحصیلات تکمیلی(education@ccerci.ac.ir) حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۳/۱۰ اقدام نموده و از تاریخ ۹۶/۰۳/۱۶الی ۹۶/۰۳/۱۷از ساعت ۹  الی ۱۲/۳۰صبح جهت تشکیل پرونده و تعیین نوبت مصاحبه (طبق جدول شماره ۲) به پژوهشگاه مراجعه نمایند.

۹- نحوه درخواست پذیرش از پژوهشگاه (مهندسی شیمی):

داوطلبان بایستی پس از دریافت فرم شماره ۱ و تکمیل آن (تایپ شده) نسبت به ارسال آن از طریق آدرس الکترونیکی تحصیلات تکمیلی(education@ccerci.ac.ir) حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۳/۱۷ اقدام نموده و از تاریخ ۹۶/۰۳/۲۱الی ۹۶/۰۳/۲۴از ساعت ۹ الی ۱۲/۳۰صبح جهت تشکیل پرونده و تعیین نوبت مصاحبه (طبق جدول شماره ۲) به پژوهشگاه مراجعه نمایند.

 * به همراه داشتن کلیه مدارک بند ٣ الزامی میباشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشته
خرداد ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

توی سایت خود پژوهشگاه چیزی نزده
من هر روز سایتشو چک کردم
امروز یهو دیدم تاریخ تشکیل پرونده هم گذشته

فرزانه
خرداد ۹, ۱۳۹۶ ۳:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان
محل تحصیل پژوهشگاه رو تهران زده، مگه محل تحصیل خود پژوهشگاه نیست؟

فرزانه
خرداد ۸, ۱۳۹۶ ۶:۱۴ ب٫ظ

سلام دوستان
از کدوم قسمت سایت باید مدارک پژوهشگاه رو بفرستیم لطفا راهنمایی کنید

بردیا
خرداد ۶, ۱۳۹۶ ۲:۰۷ ب٫ظ

با سلام، اخه این چه وضعیتی؟؟ سازمان سنجش زمان مصاحبه دکتری شیمی فیزیک رو زده ۲۱ خرداد. منم تا دیروز توی سایت یا جای خاصی تغییری در زمان مصاحبه پزوهشگاه شیمی ندیدم. الان امروز یهویی یه اطلاعیه دیدم روی سایت که شیمی فیزیک تاریخ مصاحبش ۷،۸،۹،۱۰ خرداده و تازه باید از ۲/۳تا۳/۲ باید مراجعه حضوری برای درخواست و تعین روز مصاحبه میداشتیم. آخه یکی بگه الان چه باید بکنم. اینهمه تفاوت در اعلام زمان؟؟؟؟؟