انتقاد رئیس واحد علوم و تحقیقات از استانی‌شدن مصاحبه‌های دکتری ۹۶ آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس واحد علوم و تحقیقات با انتقاد از استانی شدن روند برگزاری مصاحبه‌های دکتری ۱۳۹۶ این دانشگاه، گفت: این نحوه بر رویه مصاحبه‌های دکتری اثر منفی گذاشته و باعث سردرگمی داوطلبان شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسپور گفت: امید است روند فعلی برگزاری جلسات مصاحبه بیش از پیش مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد، زیرا فارغ از بحث افزایش هزینه ها، نهایتاً به دلیل اتخاذ روش نامناسب روند اجرای مصاحبه ها، متاسفانه نتایج منفی هم برای دانشگاه و هم برای داوطلب در بر خواهد داشت. سالهای گذشته مصاحبه های دکتری به طور متمرکز در تهران برگزار می شد اما امسال برای اولین بار این مصاحبه ها به طور استانی و غیرمتمرکز در حال برگزاری است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر رقابت واحد علوم و تحقیقات با بسیاری از دانشگاه‌های دولتی تنگاتنگ است، افزود: روش غیرمتمرکز برگزاری جلسات مصاحبه دکتری که از سوی وزارت علوم اتخاذ شده روشی غیرقابل قبول است. این روند هم به دانشگاه آزاد که متکی به شهریه دانشجویان است و هم به منافع دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی لطمه می زند.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر عباسپور تصریح کرد: با توجه به آغاز شدن مصاحبه های دکتری، متاسفانه هنوز از برگزاری جلساتی برای حذف و اضافه رشته های دانشگاهی از سوی مسئولان وزارت علوم خبردار میشویم که این رویه درست نبوده و به استانداردهای آموزش عالی کشور خدشه وارد می کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

38 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عرفان
مرداد ۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

بحث فقط این نیست که ممکنهآشنا بازی شه خیلی از داوطلبین علاقه دارن برن دانشگاه های تهران درس بخونن و دیگه برای مصاحبه شهرستانا نمیرن بخاطر همین خیلیراز کرسی های شهرستانا خالی میمونه ظرفیت تهرانم که محدوده اینطوری خیلی ضرر میشه به همین سادگی.

جاوید
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۳:۲۶ ب٫ظ

با سلام
بنده به دلیل عدم سو استفاده نه گفتم مقاله دارم ونه گفتم سمینار دارم ،اگر دانشگاه آزاد،واقعا ازاد باشد مارا در اینجا میگیرد و دانشجوی آبان ماه دکترا میشویم نخواهد راه دیگری است .اول باید تماما دانشگاه آزاد و ما گوش به فرمان رهبر باشیم.

جاوید
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۳:۲۱ ب٫ظ

با سلام
بنده به دلیل عدم سو استفاده نه گفتم مقاله دارم ونه گفتم سمینار دارم ،اگر دانشگاه آزاد،واقعا ازاد باشد مارا در اینجا میگیرد و دانشجوی آبان ماه دکترا میشویم نخواهد راه دیگری است .اول باید تماما دانشگاه آزاد و ما گوش به فرمان رهبر باشیم

مسولین کمک
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۸:۲۲ ب٫ظ

چ تضمینی ک پارتی بازی نشه

مسولین کمک
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۸:۲۱ ب٫ظ

شماروخدا مصاحبه یک جا واحد ببرید.نذارین اساتید خود دانشجو مصاحبه کنتد.خدا نکنه استادی از قیافه دانشجویی دوره ارشد خوشس نیاد یا دانشجو کیلویی نمره میداده بخاطر پوش اینطوری راحت ناحق میشه.سطح علمی اساتید دانشگاهها یکی نیس.با این حجم بیکاری توروخدا بردلرین ایت روش اشتباهو.حق ماهارو ضایع تکنید.دوربین کار بذارید ببینید چ افتضاحیه چ پارتی بازییه

ژاکلین
تیر ۲۹, ۱۳۹۶ ۹:۱۶ ق٫ظ

امسال با تصمیم گیری های ضرب العجل فشار روانی زیادی بهمون تحمیل شد، هم تو قضیه ادغام شدن هم تو استانی شدن مصاحبه ها،
اگر قرار بر بومی شدن بود باید قبلا اعلام میشد که ما این همه شهر رو نمیچرخیدیم . خب هر دانشگاه شاگردای خودشو برمیداره کسایی مثل من هم که فارغ التحصیل تهرانن و ترازشون برای تهران کمه اواره می مونن !!!

رویا
تیر ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام.دوستان من پایان نامه دفاع نکردم و در حال نوشتن فصل چهارم هستم.برای مصاحبه ۳فصل رو پرینت بگیرم و بهشون نشون بدم؟

سیبرنتیک
تیر ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۱۲ ق٫ظ

من فقط ۲ مقاله دارم آیا چنانچه رتبه خوب داشته باسم در مصاحبه دانشگاه ملی پذیرفته خواهم شد

آرزو
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

سلام
من دیروز صبح دانشگاه کرج ۲ تا مصاحبه و دانشگاه تهران مرکز ۱ مصاحبه داشتم عصر هم تهران مرکز و قم مصاحبه داشتم بدترین روز زندگیم بود از خستگی زیاد اصلا نه تمرکز داشتم نه الان فهمیدم چی گفتم.
برای منی که از شهرستان رفته بودم تهران و از تهران به کرج و دوباره از کرج به تهران با اون گرمای هوا واقعا طاقت فرسا بود. چرا روسای سازمان سنجش قبل از اتخاذ تصمیم کمی خودشون را جای داوطلبین نمیذارن واقعا خودم حیفم اومد از هزینه و سختی که دیروز کشیدمو بی نتیجه ست.

20
تیر ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام ، همه دانشگاههای پردیس دولتی و نوبت دوم شهریه هایشان را برای سال تحصیلی جدید اعلام کردند چرا دانشگاه آزاد اطلاعرسانی نمیکنه؟کسی میدونه شهریه رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد چقدر خواهد بود؟؟؟

20
تیر ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  20

بین ۸۰ تا ۹۵ میلیون

دکتری حقوق کیفری علوم و تحقیقات ورودی ۹۵
تیر ۲۲, ۱۳۹۶ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  20

ما که ورودی ۹۵ علوم و تحقیقات در رشته حقوق کیفری هستیم مبلغ تمام شده در بهترین حالت برای ۸ ترم چیزی حدود ۶۶ میلیون میشه واسمون. (هر ترم چیزی حدود ۷ میلیون در واحدهای تئوری و دوترم هم رساله که هر ترمش حدود ۱۷ میلیون)

سولماز
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۳۷ ق٫ظ

با سلام آقا رسول هر واحدی که به مصاحبه دعوت شدیم باید بریم یا اونی که دوست داریم اگر همه واحد ها رو نریم و اون واحدی که دوست داریم بریم واگر بقیه رو نریم واحد ی که مصاحبه رفتیم حذف میشه منواحدهای کرمانشاه و همدان رو انتخاب کردم و هر دو رو دعوت به مصاحبه شدم کرمانشاه شهر خودم و همدان رو هم به خاطر نزدیکی به شهرمون انتخاب نموده اگر کرمانشاه مصاحبه برم و همدان نرم کرمانشاه حذف میشه با تشکر .

رسول
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۸:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سولماز

سلام. نه برعکس. واضحه. اگر شما مصاحبه همدان رو نری، همدان حذف میشه. اگر مصاحبه کرمانشاه رو ندی، کرمانشاه حذف میشه. اگر شما میخوای فقط کرمانشاه بری و تمایلی به همدان نداری، میتونی فقط مصاحبه کرمانشاه رو شرکت کنی.

سولماز
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

ممنون از پاسخ شما

رضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام. دوستان من دو ساله فارغ التحصیل از مقطع ارشد شدم و به مدرک ارشدم دسترسی ندارم چون در ارگانی ازم گرفته شده . دکتری می خوام برم مصاحبه چه کار کنم ؟

مهدی فیزیک ۹۶
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کپی دانشنامه‌ها و ریز نمرات رو داشته باشه احتمال خیلی زیاد کافیه. چند جایی که رفتم با این که تاکید کرده بودند اصل دانشنامه و ریز نمرات رو هم بیاریم اما روز مصاحبه نخواستند و فقط کپی‌ها رو گرفتند.

دانشجوی دکتری
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۳۸ ب٫ظ

کاملا موافقم انشالله سال بعد متمرکز بشه امسال استانی کردن ولی فعلا همشون بی تجربه هستن کاش استانی نمیشد و ای کاش کنکور ادغام هم نمیشد به خدا امسال ما شدیم موش آزمایشگاهی

بهرام بهرام بهرام
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

سلام
بیشتر این ادغام سشدن مارو داغون کرده است!
از مسئولین تقاضا داریم صدای مارو بشنون و تاثیر بدن
ازشون تقاضا داریم که کنکور دکترا سال بعدی ادغام نشود

داوطلب
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۷:۵۷ ب٫ظ

به اقا رسول و سایر دوستانی که اطلاع دارن
من دفاع کردم ولی ٢نمره مقالمو هنوز نگرفتم،تازه دارم مقالمو مینویسم که سابمیت کنم، و حدس من اینه که تا ابان ماه طول میکشه تا مقالم داوری شه.سوال من اینه که اگه شهریور دانشگاه دولتی یا ازاد در بیام،میتونم با برگه های دفاع ثبت نام کنم تا نمره مقالمو بگیرم؟؟چون همونطور که میدونید،تاریخی که دفاع میکنیم،تاریخ فارغ التحصیلی حساب میشه،
لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

مهدی فیزیک ۹۶
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

از من می‌شنوی به خاطر نمره مقاله از این ریسکا نکن.
این قضیه مقاله هم عجب بساطی شده، به ویژه برای دانشجوهای ارشد! پروژه ارشدی که یک ساله انجام بشه و مجله‌ای هم که یکی دو ماهه بخواد چاپش کنه تا نمره‌اش لحاظ بشه معمولا کیفیتی نداره.
تجربه ارشد، من رو مجاب کرده پروژه دکتری رو باید از روز اول تحصیل شروع کرد.

رسول
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

شما قانونا باید تا آخر شهریور فارغ التحصیل بشید. اما شما میتونید ترم اول رو اصلا اقدام نکنید برای ثبت نام. بهمن برید برای ثبت نام تا ترم مهر رو به عنوان مرخصی براتون منظور کنن. چون همونطور هم که خودتون گفتید، تاریخ فارغ التحصیلی میشه تاریخ دفاع که اون هم تا قبل از انتهای شهریور بوده.

منا
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام بچه ها موسسه ای رو بهم معرفی میکنین که بتونه تو ده روز نهایتش اکسپت مقالهiscرو برام بگیره ؟کارشم خوب باشه مقالم آمادست فقط اکسپت تو کوتاه ترین زمان رو میخوام

پوریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  منا

منا خانوم همچین موسسه ای وجود نداره،و هرکسی هم بگه همچین کاری میتونم بکنم،شک نکنید کلاه برداره،اون مقالات خارجی هم که میبینید یک هفته ای پول میگیرن و اکسپت میکنن،ارزش نداره و تو مصاحبه نمره ای تعلق که نمیگیره هیچ …
من خودم یه ژورنال علمی پژوهشی داخلی فرستادم مقالمو الان سه ماهه تو داوریه،که نمایه ISC میشه،حالا ISI که بین ۶ تا ١٢ ماه داوریشه…
به سایت وزارت علوم مراجعه کنید،ژونال های معتبر رو میذاره هرماه…
توجه کنید که چاپ کردن مقاله به هر قیمتی تو ژورنال های بی اعتبار،هیچ ارزشی نداره،تازه به ضررتون هم هست.
هرژورنال خوبی کمتر ٣ ماه طول نمیکشه…

منا
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

ممنون از توضیحاتتون.تاییدیه هم بدن کافیه.میدونم مجلات معتبر داوریشون طول میکشه

پوریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  منا

تا زمانی که اکسپت نشه،تاییدیه نمیدن،و هیچ ژورنالی معتبری هم زود داوری نمیشه،توصیه من اینه که دستاورد علمیتون رو با عجله از دست ندید،و یه جای بی اعتبار نفرستید

پوریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  منا

و اصلا تاییدیه یه ژورنال بی کیفیت چشم اساتید رو نمیگیره،و تاثیری نخواهد داشت،

مهدی فیزیک ۹۶
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

درسته. مقاله مستخرج‌از پایان‌نامه ارشدم در تنها مجله علمی‌پژوهشی فیزیک ایران (مجله پژوهش فیزیک ایران) دقیقا یک سال طول کشید تا چاپ بشه.

مهدی فیزیک ۹۶
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

البته در مجله‌های معتبر بین‌المللی اگر یکی از نویسنده‌های مقاله که در مورد ما دانشجوها استاد راهنما است، مقاله‌های با ارجاع بالا داشته باشه (و در واقع اون نویسنده از نظر اون مجله معتبر باشه) طبیعتا سرعت پذیرش مقاله بالا میره و به‌علاوه کمتر گیر می‌دن.

منا
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۴۲ ب٫ظ

مشکل من اینه دانشجو دکتری هستم مرداد امتحان جامع دارم استاد از اون استاداس…گفته اگر برام پذیرش یه مقاله رو نیاری نمیزارم امتحان جامع بدی من بیچاره هم کلافه در بدر دنبال پذیرش.میدونم خودم یه مقاله علمی پژوهشی در دست داوری دارم الان شش ماهه اصلاحیه خورد دوباره فرستادم هنوز جوابش نیومده اگر اونو داشتم اسم استادو تو اون مینوشتم مشکل اینجاس هنوز جوابش نیومده

مهدی فیزیک ۹۶
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  منا

شنیده‌ام بعضی از مجله‌های بین‌المللی که اغلب تازه‌کار هستند در ازای دریافت پول و با داوری سریع مقاله رو چاپ می‌کنن.
توی گوگل دنبال این جور مجله‌ها در رشته خودت بگرد.

رسول
تیر ۲۰, ۱۳۹۶ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  منا

همچین مجله ای وجود نداره منا خانم.

مهدی فیزیک ۹۶
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۴۱ ب٫ظ

بیان عباراتی مثل خوبه، بده، ضرر داره، اثر منفی داره، لطمه می‌زنه، غیر قابل قبوله و … علمی نیست. باید با دلیل و برهان مزایا و معایب هر روش بیان بشه و کارشناسان اون موضوع، سبک و سنگین کنند و روش‌ها رو به ترتیب «بیشترین مزایا و کمترین معایب» معرفی کنند.

19
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۲۳ ب٫ظ

متاسفانه در واحد تهران مرکز مصاحبه شوندگان بسیار سردر گم بودند.
هوا گرم
اتاقها سیستم خنک کننده نداشت.
پاسگویی ضعیف
.
.
.
.
اطلاع رسانی ضعیف
.
.
دو سه بار جاها و اتاق انتظار داوطلبین را جا به جا می کردند.
.
.
.
خلاصه فضا،محیط،مکان،….و کسانی که بایستی خوب پاسخگوی دانشجویان باشند،نبود
خیلی ها دنبال اتاقهای انتظار،
عده ای دنبال محل مصاحبه،حتی بعضا درست راهنمایی نمی شدو زفتار درستی هم نداشتند.
ولی با این حساب از لحاظ اساتید مصاحبه کننده بد نبود،خصوصاجناب دکتر میر سپاسی و گروه ایشان ،بسیار بسیار رفتار مناسبی داشتند(گرایش منابع انسانی)
و برای من بسیار راضی کننده بود.
و گروه مصاحبه کننده(گرایش رفتار) هم فقط یکی از انونها سوال می کرد.وبقیه نظاره گر بودند.دکتری تصمیم گیری داشت.
خلاصه به نطرم من خیلی عالی نبود،ولی بد هم نبود و در حد متوسط به بالا …

ram
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۲ ب٫ظ

کاملا درست میفرمایند………. امسال به دلیل اعلام نشدن ترازها قبل از انتخاب رشته خیلی از ماها با تراز بالا بدلیل انتخاب واحدهای تهران به مصاحبه دعوت نشدیم حال آنکه بسیاری از داوطلبان با ترازهای پایین تر برای مصابه به شهرستانها دعوت شدن این هم یکی دیگر از پیامدهای مصاحبه غیر متمرکز هست چون در سالهای پیش مصاحبه کلی برگزار و دانشجو با توجه به نمره اکتسابی در یکی از واحدها قبول میشد. اما امسال فیلتری به فیلترهای قبلی اضافه شد !

رسول
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۵۶ ب٫ظ

موافقم. این استانی شدن هیچ سودی برای ما نداره. امیدوارم سال آینده دوباره متمرکز بشه.

19
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
آقای رسول شما امسال قبولید،دیگه تو فکر سال آینده چرا هستید.

رسول
تیر ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  19

معلوم نیست. امسال ظرفیت ها کم شده.