عدم پذیرش محدودیت در مقطع دکتری از سوی دانشگاه پیام نور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه پیام نورگفت: در هیچ کجای دنیا دانشگاه‌های آموزش از راه دور محدودیتی در جذب دانشجوی دکتری ندارند.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور، دکتر فراهانی معاون آموزشی  و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نوردر پنجاهمین همایش معاونان آموزشی دانشگاهها و مر اکز آموزش عالی گفت : ررسی های تطبیقی بین دانشگاه پیام نور با دانشگاه های باز دنیااز قبیل دانشگاه باز انگلستان، دانشگاه باز هلند،دانشگاه باز کاتالونیای اسپانیا،دانشگاه باز هلنیک یونان و ایندیرا گاندی و دانشگاه باز ژاپن نشان می دهد که در دانشگاه های باز یاد شده در کلیه مقاطع(کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد ودکتری ) و رشته های تحصیلی(علوم انسانی،علوم پایه و فنی مهندسی) پذیرش دانشجو انجام می شود و هیچگونه محدودیتی در پذیرش دانشجو در رشته های فنی و مهندسی یا مقاطع دکتری در آنها وجود ندارد حتی بعضی از این دانشگاه ها در رشته های زیر شاخه علوم پزشکی نیز پذیرش دانشجو دارند.

دکتر فراهانی همچنین گفت: دانشگاه پیام نور اولین و تنها دانشگاهی است که به استناد مصوبه ۹۹و ۱۰۰ سال ۱۳۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور توسعه برنامه های آموزشی در قالب نظام های آموزش باز و از راه دور، و تحقق آموزش برای همه، همه جا و همه وقت، و با هدف ؛ «همگانی کردن آموزش عالی و ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه»، «کاهش محدودیت ها و فراهم آوردن امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی برای علاقه‏مندان»، «تربیت بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه» و «اهتمام به گسترش مرزهای دانش به منظور دستیابی به نظریه‏های جدید علمی و تولید علم» تاسیس شد و تا امروز متولیان دانشگاه پیام نور به حق سعی کردند تا نسبت به اجرای کلیه ظرفیت های مندرج در اساسنامه این دانشگاه و در راستای اسناد بالادستی از قبیل برنامه های پنج ساله و سیاست های وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری گام بردارند.

وی در ادامه افزود : این دانشگاه باتوزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشوردر اجرای سیاست های کلی علم وفناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پیشگام بوده و  با تهیه بیش از ۷۰۰۰عنوان محتوای آموزشی خودآموز (نوشتاری و الکترونیکی) توانسته گام مهمی را در توسعه آموزش از راه دور ایفا نماید.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه افزود : از آنجایی که وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران نیز در زمینه توسعه یادگیری الکترونیکی وارد شده و در سال ۱۳۹۴ در بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی دیده شده ، این موضوع به خوبی گویای این بحث است که در توسعه آموزش از راه دور محدودیتی نبایست قائل شد.

دکتر فراهانی در خصوص آموزش ترکیبی نیز گفت: ضمنا بررسی ها بیانگر این است که آموزش در اکثر دانشگاه های باز دنیا به صورت ترکیبی انجام می شود و کمتر دانشگاهی در دنیا وجود دارد که آموزش آنها صرفا به صورت مجازی انجام شود و اینکه مطرح می شود این دانشگاه بایست صرفا به صورت مجازی فعالیت نماید در نظامهای معمول و رایج دنیا دارای پایه و اساس علمی نمی باشد.

ایشان در ادامه گفت: متاسفانه یا خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه ها در داخل کشور ، طی دهه های اخیر اقدام به راه اندازی دوره های مجازی نموده اند که ماموریت و فلسفه وجودی آنها آموزش حضوری می باشد و اینکه شاهد این باشیم که دانشگاه هایی که مطابق نظام آموزش حضوری اداره می شوند متولی دوره های صرفا مجازی و الکترونیکی حتی در رشته های فنی و مهندسی باشند و تنها دانشگاه مبتنی بر آموزش از راه دور کشور از مجوز برگزاری دوره های الکترونیکی حتی در بعضی از رشته های علوم انسانی محروم باشد نشان از چیست؟!

وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی مبتنی بر آموزش باز و از راه دور بوده و تا کنون راهی به غیر از اسناد بالا دستی و سیاست های وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری را طی ننموده وکلیه رشته های این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری با مجوز وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری دایر می باشد و اینکه دانشگاهی براساس مجوزها و سیاست های ابلاغی وزارت عتف و مطابق با استانداردها و نظام های باز وآموزش  از راه دور دنیا فعالیت نماید در حالی که متهم به خروج از ریل اصلی باشد دور از انصاف و مباحث علمی و دانشگاهی بوده و هدف از این بحث ها و اقدامات را باید در مسایل دیگری جست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

46 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدقی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

ارشد پیام نور خوندم. تمام دروس اصلی کاملا به روز و به انگلیسی بودن شاید بخاطر ماهیت رشتمون (ای بیزینس). استاد هم داشتیم ولی از‌جزوه خبری نبود فقط کتاب مرجع به انگلیسی. گاهی کلاس مجازی گاهی حضوری. ولی بهرحال کلاس بود… نیم نمره هم قابل ارفاق و این حرفا نیست. هر چی حساب کتاب خودشو داره. سطح بچه ها سطح بچه بازی و لوس بازی و گدایی نمره کردن نبود. اغلب کارمند سازمانی بودن و اهل درس خوندن…

خاوری مدیریت بازرگانی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام به همگی ایا از دانشگاه پیام نور با کسی تماس گرفتن ؟

علی
مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۰۶ ب٫ظ

۹۵ درصد حاضرین در جلسه مجاز شده اند نه ۷۰ درصد

یاس
مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۴۴ ب٫ظ

من کارشناسی شیمی رو دانشگاه شهید باهنر کرمان خوندم.به خاطر اینکه بچه داشتم ارشد رفتم پیام نور.و به یقین میگم سواد من در دانشگاه پیام نور بیشتر شد نفر اول دانشگاه و نفر نهم کشور هستم. برای دکترا دانشگاه صنعتی اصفهان شدم ولی به خاطر بچه و بعد مسافت نمیتونم برم و دکترا هم پیام نور میخونم.خوشحالم که خدا کمکم کرد درس بخونم ولی خیلی پشیمونم چون واقعا حتی یک درصد از هزینه هایی که کردم رو نمیتونم جبران کنم و کاری که درشان یه دکترباشه نیست و هنش میگم ای کاش دنبال یه هنر رفته بودم

پریسا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

بله خانم یاس متاسفانه من هم مثل شما هستم

..........
مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

من دانشگاه کارشناسی پیام نور بودم بعد از اون ارشد را دولتی قبول شدم برای انتخاب استاد راهنما استادم می‌گفت من دانشجوی پیام نوری برنمیدارم اما بالاخره منو با دو تا از بچه هایی که همون دانشگاه کارشناسی را خونده بودند برداشتند اما شروع عذاب من بود حتی با این که من از نظر کاری و آزمایشگاهی از اون دو نفر قوی تر عمل میکردم همش می‌گفت اونا به قول خودش آشنای خودش هستند و من غریبه سر هر موضوعی مسخره می‌کردند و اصلا به حرف و ایده من توجهی نمیکرد حتی روز دفاع من باوجودی که پایان نامه من از اون دو نفر بهتر بود و اینو داورا هم تایید کردند و خواستن نمره بهتر نسبت به دو نفر دیگه به من بدهند به جای خوشحالی و حمایت از من با نمره بالاتر دادن به من مخالفت کرد و نمره من ا یک صدم از هم استادیام پایین تر داده شد در صورتی که هم استادیای من حتی از پس یک حساب کتاب ساده بر نمی اومدن حتی وقتی دید من رتبه خوب دکترا آوردم به من گفت بهتره بود دانشگاه درجه ۳ را انتخاب میکردی چون با پیام نور بودن کارشناسی دانشگاه خوب قبولت نمیکنه در صورتی که من معدل خوبی داشتم و به خاطر شرایطی خاص دوران کارشناسی را پیام نور خونده بودم و واقعا در چند تا از مصاحبه ها هم عکس‌العمل خوبی نسبت به این قضیه ندیدم یکی نیست بگه خداییش پیام نوری ها هم زحمت کشیدند و از نظر علمی خوب هستند وگرنه به… ادامه نظر»

منتظر
مرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ..........

ببخشید الان کدوم دانشگاه دکترا قبولتون کردند؟

عباس
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

دوستان کی نتایج نهایی میاد؟!خبر دارید؟!

حسن
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان من کارشناسی اولم را ازدانشگاه پیام نور گرفتم و با همان کارشناسی در ازمون وکالت رتبه زیر ۵۰کانون مرکز را اوردم و کارشناسی دومم را در دانشگاه تهران خواندم به نظرم هرکدام از این دانشگاهها سختی خودشو داره البته من همزمان خوندم اواخر اولی رو با اوایل دومی اما درکل دانشگاه تهران بهتر بود اما به مراتب میتونم بگم پیام نور از ازاد بیشتر بهم سواد داد چون مقطع ارشدم رو هم در علوم تحقیقات خوندم

مادورو
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۴۶ ب٫ظ

ولی متأسفانه بعضی از دانشگاه ها … کلاً طبق آئین نامه آموزشی وزارت علوم، تطبیق واحدهای داشگاههای پیام نور را قبول نمی کنند و آنرا همردیف دانشگاه آزاد می دانند آیا این بی انصافی نیست؟ لطفاً این موضوع را به شدت پیگیری کنید آنهایی که دستشان می رسد .لطفاً این موصضوع مهم که یک تبعیض بزرگ است، چه اشکالی دارد که مطرح شود؟

زیبا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۷:۲۹ ب٫ظ

سلام ووقت بخیر دوستان ازمون دکتری کی برگزار میشه هم سراسری وهم ازاد و هم پیام نور ممنون میشم دوستان خبر بدن

برنامه ریزی شهری.
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

سلام زیبا خانم . ثبت نام آذرماه و اسفند ماه هم کنکور برگزار میشه

داوطلب
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۶:۰۶ ب٫ظ

سلام. کاشکی دانشگاه پیام نور رشته های هنری هم داشت. متاسفانه تعداد رشته ها و پذیرش دانشجو در دکترای هنر دانشگاه های دولتی و آزاد خیلی کمه و پیام نور هم که اصلا نداره.

لیلی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دانشگاه آزاد پذیرش کمی در رشته هنر نداره..

داوطلب
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

اتفاقا به رشته محل های اون نگاه کنید چه در آزاد و چه در دولتی و با دیگر رشته های دفترچه مقایسه کنید.

رسول....
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۵:۰۰ ب٫ظ

اقا رسول حتما قبول میشی.مطمعن باش

رسول-کامپیوتر
مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رسول....

ممنون از لطف شما. اما هیچ چیزی معلوم نیست.

علی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۳۰ ب٫ظ

در کشورهای خارجی تا انجا که من خبر دارم آموزش ضمن خدمت معادل تا مدرک دکتری وجود دارد و برای همگان وجود داره بخصوص برای شاغلین که یک مدرک داخل سازمانی و نهایت برای کارهای اجرایی است نه برای هیات علمی شدن.

رسول-کامپیوتر
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جناب، از ۱۰۰% شرکت کنندگان امسال فقط ۷۰% مجاز شدن. از بین همین ۷۰% هم باز خیلی ها دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه آزاد. شما اواسط شهریور ماه که نتایج اعلام شد، تشریف بیار توی سایت و جمعیت قبول نشده ها رو که مکررا میگن تکمیل ظرفیت کی هست رو ببین. من خودم با معدل الف و پایان نامه ۲۰ و دوتا مقاله isi و مصاحبه به نظر خودم خوب، هنوزم شک دارم برای یکی از واحدهای شهرستان پذیرفته بشم.

علی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۵:۲۵ ب٫ظ

معدل بالایی که نتونه ۴ تا تست رو جواب بده که حداقل به طور متوسط ۴۰ درصد آزمون رو پاسخ درست بده معدل بالا نیست

رسول-کامپیوتر
مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز، در هر مرحله یکسری از افراد فیلتر میشن تا نهایتا یک عده قلیلی پذیرش بشن. فیلتر اول مجاز شدن هست که فقط ۷۰% مجاز شدن و ۳۰% مجاز نشدن. فیلتر دوم دعوت به مصاحبه هست که خیلی از مجاز شده ها حتی دعوت هم نشدن. میتونید به پست های اعلام دعوت به مصاحبه همین سایت مراجعه کنید و ببینید که تعداد دعوت نشده ها اصلا کم نیست. فیلتر سوم خود مصاحبه هست که کمتر از یک ماه دیگه شاهد خواهید بود که چه تعداد افراد در همین سایت کامنت میذارن و میگن چرا قبول نشدیم، ما که مصاحبمون خوب بود.

برای دکتری قبول شدن باید زحمت کشید. برای یک دانشگاه کمتر و برای یک دانشگاه بیشتر. همچنین اصلا امسال رو با هیچ کدوم از سال های گذشته مقایسه نکنید، چون نظارت شدیدی بر روی دانشگاه ها هست. موید و پیروز باشید.

رسول-کامپیوتر
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۵۸ ب٫ظ

در سیستم پیام نور امتحانات از ۱۴ نمره هست و ۶ نمره مربوط به فعالیت های کلاسی هست که معمولا این ۶ نمره بدون فعالیت خاصی داده میشه.

ناصر
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

یادمه تو مقطع ارشد تا واسه هر درس حداقل یک مقاله نمیدادیم نمره نمیدادن حتی اگر از ۱۸ کامل ۱۸ میشدیم! درس ۲ واحدی داشتیم که واسه میان ترم ۲ تا کتاب و پایان ترم ۴ تا کتاب خوندیم و در آخر امتحان تشریحی! از ۳ ماه قبل امتحانات پایان ترم هم شروع میکردیم درس خوندن بجز کارای عملی مثل مقاله و …! الان طرف صبح بلند میشه میگه امروز امتحان چی داریم!!!

##
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

اینجور که شما از پیام نور تعریف میکنید هر فارغ التحصیل ارشد پیام نور باید هنگام فارغ التحصیلی بیشتر از ۱۰ مقاله چاپ شده داشته باشه و با این حجم درسی که میفرمایید مطالعه کردید نسبت به مابقی دانشگاه ها باید رتبه های تک رقمی آزمون دکترای هر سالم بچه های پیام نور باشن!!

رضا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ##

منم پیام نور یمدت بودم
یک مساله ساده رو که استاد میتونه در ۲ جمله واضح و گویا توضیح بدهد در یک کتاب در ۳۰ صفحه بصورت بغرنج به خیال خودش ساده توضیح داده تا خودخوان یاد گرفته شود.
بنظر من ۲۰ صفحه جزوه دانشگاهی که استاد رو سر دانشجوشت بمراتب بهتر از ۳۵۰ صفحه کتاب خودخوان هست
من هر دو سیستم را تجربه کرده ام

ناصر
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ##

دوست عزیز منظورم دانشگاه دولتی بود نه پیام نور!!!

pnu
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

بدون فعالیت خاص نمره ای داده نمیشه مگر اینکه دانشجو آنقدر به استادش التماس کنه و مقاله همایش بده تا نمره را بگیره و از مردودی امتحان سخت پایانی نجات پیدا کنه

رسول-کامپیوتر
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۳:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  pnu

اتفاقا ممکنه دوست عزیز. البته من چندبار تجربه واقعی یکی از بستگانم رو نوشتم که چطوری این ۶ نمره رو کسب میکرد. اما کامنتم تایید نشد!

استاد مربوطه به جای فعالیت کلاسی از دانشجوها میخواست که براش کتاب ترجمه کنن. ابتدای هر ترم یک کتاب انگلیسی رو انتخاب میکرد، به هر دانشجو یک فصل از کتاب رو میداد ترجمه کنه. البته اغلب دانشجوها هم خودشون ترجمه نمیکردن و میدادن دارالترجمه و سایت های ترجمه. استاد هم خرسند بود که کتاب مورد نظرش ترجمه شده بود.

این مطلبی که عرض کردم عین واقعیت هست و نشون میده که در برخی از مراکز و واحدها، این ۶ نمره به این شکل کسب میشه.

پریسا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام اقای رسول استاد خود من دقیقا همین جوری بود مقاله میداد که ترجمه کنیم ودر نهایت هم هر نمره ای دلش می خواست به دانشجوها میداد هیچ مبنایی نداشت و در جواب به اعتراض من فرمودند استاد از یکی که خوشش بیاد نمره بالا میده از یکی که خوشش نیاد نمره نمیده واضح گفتم که دیگه پیگیر نشی.)فکر کن!!!!!!!!!!!!!!

رسول-کامپیوتر
مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

بله پریسا خانم، کاملا در جریانم.

دکتری تهران
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۷:۴۹ ب٫ظ

ای بابا هرکسی ادعای برتری داره چ آزاد چ شبانه چ پیام نور

pnu
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

ادعا نیست بیشتر درددل دانشجویان پیام نوره

..............
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۷:۵۷ ق٫ظ

بنده هم دانشجوی پیام نور بوده‌ام و آنچه دوستان در خصوص سختی در هر درس وجود دارد را می‌پذیرم اما دوستان عزیز عنایت بفرمایید که با خواندن کتاب‌های مرجع حتی از بهترین اساتید ما توفیقی در سواداندوزی به معنای حقیقی نخواهیم داشت. بی‌شک ارتباط مستقیم با استاد است که می‌تواند یاریگر دانشجو در فهم مطالب عمیق باشد. کتاب روح ندارد استاد دارد. تحلیل را نمی‌توان از کتاب آموخت. کتاب ناتوان از پاسخ به پرسشی است که در لحظه برای خواننده پیش می‌آید و …

اسد الله خان
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ..............

در کلاسی که ۳۰ صفحه به شما درس میدهند کدام درک عمیق منتقل میشود!!
وقتی شما برای سه واحد ۷۰۰ صفحه عصاره ذهنی یک نویسنده را میخوانید به مبحث مسلط میشوید!
به نظر من فارغ التحصیلان پیام نور بسیار با سواد تر از سایر دانشگاه ها بیرون میآیند.
وقتی شما استادی ندارید که بدانید چه مباحثی برایش مهم و سوال است و طراح سوال را نمیشناسد و در ارشد به هر درس با ۱۰ سوال تشریحی از حداقل یک یا دومنبع پاسخ میدهید باید خیلی به آن درس مسلط باشد و گر نه خواهید افتاد !!!

20
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  اسد الله خان

با اسدالله خان کاملا موافقم

محمدحسین
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  اسد الله خان

کی میخوایین این بحث ها رو تموم کنید؟ مسلمه که برای دروس تخصصی استاد لازمه. طبق صحبت های خودتون کتاب رو برای امتحان می خوندید. آیا این کتاب تنها مرجع تخصصی برای اون درس بوده؟ اصلا تمام مباحث مطرح شده در این کتاب به روز و مناسب بوده؟ هر چند وقت یکبار بازنگری میشه؟
یکی از دوستانم که هیئت علمی پیام نور بود، می گفت بعضی از اساتید التماس می کنند تا کتابی که نوشتن، رفرنس تدریس در پیام نور بشه و مطالبی که در مورد کیفیت این کتاب ها و نحوه ترجمش بود بماند.
بنظر من هم خوندن منابع تخصصی لازمه ( اونم نه فقط یک کتاب)و بهمون اندازه ارتباط با استاد تخصصی اون زمینه

.....
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  اسد الله خان

اولا بنده گزاره ای را که به نظرم منطقی می آمد با استدلال مطرح نمودم و قصد جانبداری از هیچ سیستم آموزشی را ندارم.
ثانیا همه دانشگاه ها جزوات ۳۰ صفحه ای معرفی نمی کنند.
ثالثا عصاره ذهن یک نویسنده که شما مدعی هستید در سیستم پیام نور بدست می آورید همواره اتفاق نمی افتد و به فرض وقوع، شما به زعم خودتان با نظر یک نویسنده آشنا می شوید و از آشنایی با نظرات موافق و مخالف دیگر محروم می مانید.
رابعا کاملا در اشتباهید که فارغ التحصیلان پیام نور را با سواد تر از دیگران می دانید. به شخصه از دوره کارشناسیم با معدل بالا در دانشگاه پیام نور هیچ چیز بدست نیاوردم و بعدا با تلاش بسیار توانستم توان علمی خود را بالا ببرم.

م
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

واقعا پیام نور خیلی سخته، بخصوص آزمون های سراسری و تستی آن هم از کتابهای انتشارات مهم کشور
نخوانی افتادی و استاد هم حتی اگه بخواد نمی تونه کمک کنه
مثلا در معماری اکثر کتابهای پروفسور گلابچی منبع درساشه و باید همه را بخونی تا قبول شی به سختی

دانشجوی پیام نور
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۸:۴۶ ب٫ظ

با ج موافقم آفرین با توضیح کامل و جامع شما

ناصر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۵:۵۰ ب٫ظ

بله درسته تو دانشگاه های دیگه جهان محدودیتی در پذیرش نیست اما یادتون باشه مدارک آموزش از را دور در اون کشور ها هم اصلا ارزشش با مدارک حضوری قابل مقایسه نیست و فقط تو همون کشورها اعتبار پایینی داره و تو هیچ جای دیگه دنیا قابل ترجمه نیست! اما متاسفانه تو کشور ما همه این مدارک تقریبا یک ارزش داره چه دانشگاه تهران باشی چه هر دانشگاه دیگه ای

ج
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

امتحانات سخت پیام نور برای هر درس همانند کنکوره برادر
آزمونها سراسریه چه تهران باشی چه زابل سنجش یکی است
استاد طراح سوال برای دانشجو ناشناخته
تصحیح آزمون توسط سیستم الکترونیکی
اینها برای هر یک درس اتفاق میوفته!!
پیام نور خیلی سخته، با استاد استاد گفتن نمیشه نمره گرفت، باید مطالعه کرد نه یک جزوه را، بلکه کتاب استاندارد را

Nila
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ج

فرمایشات ایشان درخصوص سیستم‌آموزش و سنجش استاندارد دانشگاه پیام نور کاملا صحیح میباشد

افسانه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ج

بنده کارشناسی خودم را پیام نور گرفتم ، بزرگترین مشکل پیام نور عدم حضور در کلاس و استفاده از تجربیات اساتید برجسته است، یکی دیگراز مشکلات امتحانات تستی است که ارزش یابی دقیق نیست ، دانشجویان پیام نور فقط در تست زنی حرفه ای می شوند وقتی ارشد قبول شدم دو ترم طول کشید تا بتوانم خودم را به سیستم دانشگاه روزانه عادت بدهم و باعث کم شدن معدل ارشد من شد من توان حل مسئله پیچیده را نداشتم .

....
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  افسانه

شایدم چون پیام نوری بودید و همونطور که خودتون گفتید تستی بودن پیام نور باعث قوی شدن شما و قبولیتون در کنکور ارشد شده، در حالیکه هم رده همکلاسهای روزانتون از نظر علمی نبودید

اسد الله خان
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ....

اگر تست را میتوانید با پاسخ صحیح از سر بگذرانید دلیل تسلط است نه چیز دیگر !!

پ
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۴:۱۳ ب٫ظ

احسنت