افزایش دانشجویان تحت پوشش وام دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تاکنون به ۱۲هزار نفر از دانشجویان دکتری وام پرداخت شده است و پرداخت وام به ۳هزار نفر از دانشجویان دیگر نیز در حال پیگیری است.

ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: وام ویژه دکتری به مبلغ ماهانه ۷۰۰ هزار تومان با همکاری یکی از بانک ها از ابتدای سال عملیاتی و بخش عمده آن نیز پرداخت یا در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: با رایزنی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با مدیرعامل بانک مربوطه در جهت مراعات و کمک به دانشجویان دکتری تسهیلات ۶ ماهه اول سال به صورت یکجا و به مبلغ چهار میلیون و دویست هزار تومان پرداخت یا در حال پرداخت است.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو متقاضی برای وام ویژه دکتری در سامانه صندوق رفاه ثبت نام کردند و همانطور که قول داده بودیم به محض تایید و ارسال فهرست دانشجویان توسط معاون دانشجویی دانشگاه در اسرع وقت، پرداخت شروع شد. تاکنون وام به حدود ۱۲ هزار دانشجوی متقاضی توسط صندوق و بانک پرداخت شده است.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: وام حدود ۳ هزار نفر هنوز پرداخت نشده که صندوق رفاه دانشجویان به طور مرتب در حال پیگیری است تا وام مذکور پرداخت شود.

وی ادامه داد: برخی از متقاضیان هم هنوز پرونده شان تکمیل نشده و دارای نواقصی هست که هر چه زودتر برای دریافت وام، باید برای رفع نقص پرونده اقدام کنند.

یزدان مهر افزود: سال گذشته ۱۲ هزار نفر و امسال ۱۵ هزار نفر از تسهیلات وام ویژه دکتری استفاده می کنند.

به گزارش مهر، ثبت نام وام ویژه دکتری از ۱۳ خرداد شروع شده بود و قرار بود تا ۱۵ تیرماه به پایان برسد که با توجه به استقبال گسترده دانشجویان متقاضی و تقاضای دانشگاه ها و به منظور پوشش حداکثری دانشجویان تا ۲۵ تیرماه تمدید شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

32 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تبریک به دوستان
شهریور ۵, ۱۳۹۶ ۸:۳۵ ق٫ظ

سلام دوستان
ممکنه کسی راهنمایی کنه!
به بچه های آزاد هم وامی تعلق میگیره؟؟؟؟؟
حالا حقوق نخواستیم
وام میدن برای کمک به شهریه یا نه؟؟؟

حسن
شهریور ۱, ۱۳۹۶ ۷:۵۳ ق٫ظ

دوستان باید به شرت پیگیر حقوق ماهیانه باشیم تا تحقق پیدا کنه. صدای اعتراضمون رو باید بلندتر کنیم.

شیمی
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۳:۴۲ ب٫ظ

واقعا.منم مخالفم حرف الی هستم.دانشجوی دکترا کل وقتشومیزاره براپژوهش.تمام کارای استاد رودوششه.حتی تصحیح برگه های امتحانی استادکه مربوط به خود استادهست.مراقب جلسه شدن استاد.همش اجبار.واحدای استادتودرس بدی پول بهت نده.تمام وقت میخوان که کارای خودشونومجانی انجام بدیم.بعدش بشیم دکترای بیکار.باید حقوق ماهیانه بدن حالاکه نمیزارن شاغل باشیم

آموزش
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۳:۰۴ ب٫ظ

شاید باورتون نشه ولی درآمد سنجش از کنکور هایی که میگیره میلیاردی هست. مثلا برای کنکور دکتری از هر نفر ۵۰ هزار تومن میگیره. این پول کجا میره؟ این وام ها به هیچ دردی نمیخوره. فقط یه مسکنه گذرا هست. باز پرداختش بماند. متاسفانه باید خود دانشجو ها دریافت این وام هارو تحریم کنن.

........
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش

سنجشم کلی کارمند داره بعد فکر میکنی برگزاری کنکور و طراحی سوال و تصیح اوراق و اعلام نتایج و ….. هزینه بر نیست؟؟؟

محمد
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۲:۱۸ ب٫ظ

من با پرداخت این حقوق ماهیانه موافق هستم. باید زودتر از اینها هم انجام می شد.

samira
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

من با خانوم الی صد در صد موافقم. به جای پراخت حقوق به دانشجویان، دولت باید به فکر ایجاد شغل و توسعه صنعت باشه.

........
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  samira

منم با الی موافقم. مطمنم هستم للان شرایط اقتصادی کشور جوریه که ماهی ۲۰۰ تومنم حتی به دانشجوهای روزانه نمیتونن بدن. حتی اگر دانشجوهای روزانه رو در نظر بگیرید متوجه میشید دادن حقوق چه هزینه ایی واسه دولت داره… اگر طبق درخواست برخی دوستان بخوان به شبانه و پردیس و اون همه واحدهای آزاد حتی ماهی ۲۰۰ بدن که هیچی!!!! از یارانه ها بیشتر میشه هزینه ش واسه دولت!

محمد
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۲:۰۵ ق٫ظ

با سلام. بنده از وام سه ماه اول جاموندم و نتونستم بگیرم. اما برای وام سه ماه تابستان چرا دوباره اطلاع رسانی نشد تا ثبت نام کنیم؟ آیا راهی هست برای ثبت نامش؟
ممنون میشم از دوستانی که جواب این سوال رو بدن

دکتر
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۰:۱۲ ق٫ظ

اواخر خرداد ماه بود که برای وام بانک تعاون اقدام کردم. همون موقع هم با ضامنینم به بانک مراجعه کردیم و ضامن ها رو معرفی کردم اونا هم ضامن ها رو قبول کردن فقط گفتن فعلا لیست شما نیومده. اواسط تیرماه دوباره به بانک مراجعه کردیم، خودم و ضامن ها حساب باز کردیم و زیر همه تعهدات بانک رو امضا کردیم و همه مراحل تموم شد، و از بانک بهم گفتن ۱-۲ روزه وام واریز میشه. یک هفته گذشت و از وام خبری نشد! دوباره رفتم بانک…این بار هم گفتن: وام شما در مرحله ی واریزه، عجله نکنید ۱-۲روزه واریز میشه. ۲ هفته بعد از بانک تماس گرفتن و گفتن کپی سند خونتون به همراه فیش اب یا برق رو بیارین تا وامتون رو واریز کنیم، همین کار رو هم کردم ولی وامی در کار نبود. تا اینکه ۲ روز پیش که به بانک مراجعه کردم گفتن آقا ما ضامنین شما رو قبول نمی کنیم…و به همین راحتی بعد دو ماه سر کار گذاشتن من وامی در کار نیست!!
مسولین محترم مچکریم!!

سارا
مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۷:۱۱ ب٫ظ

سلام بر دوستان عزیزم
دوستان این وارم فقط برای دانشجویان روزانه هستش؟
دانشجویان پردیس رو شامل نمیشه؟

دانشجو مملکت
مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام بچه ها
توروخدا خواهشا کمتر با هم بحث کنید
الان نوع دانشجو اصلا مهم نیست ، تلاش کنیم حقمونو بگیریم ،حقوق ووام و خیلی چیزای دیگه حق همه ی ماست.
ما هم حقوق می خواییم هم وام با تسهیلات خوب و هم کار بعد از درس خوندن.
حقمونه به هر حال ما بچه هایی هستیم که دکتری تخصصی داریم میگیریم و تمام تلاشمونو بکنیم که حقمونو بدن.
دعوا کردنو ….. بتعث میشه بل بدیم به طرف های مقابلمون
یکی بگه نه حرف اون میشه سند
متحد باشیم تا حقمونو بگیریم.

جامعه شناس
مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۵:۴۷ ب٫ظ

از بچه های دکترای ازاد سالهای پیش خواهشمندیم درباره وام های صندوق رفاه توضیح بدهند تا ما هم از کم و کیف وامها باخبر بشیم ممنون از همه

دانشجو دکتری
مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۹:۱۵ ق٫ظ

ما برای دریافت وام جز سختی و دردسر هیچ جیزی ندیدیم. مخصوصا کسانی که ضامن بازنشسته دارند. بانک توسعه قبول نمی کند. یکبار مسیر دشوار دریافت وام با دو ضامن و هزار بازی رو در ترم یک رفتیم. برای ترم دو شرایط تغییر کرد.برای وام توسعه ثبت نام کردیم. علاوه بر اینکه بانک به ما وام نمی دهد وام صندوق را هم از دست دادیم. اگر یک لحظه گذاشتند بدون دغدغه بنشینیم و به پژوهش برسیم جای تعجب دارد. واقعا متاسفم

fff
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۳۷ ب٫ظ

سلام به پی اچ دی تست عزیز. اگه میشه در مورد وضعیت وام دانشجویی دکتری برای ورودی های مهرماه امسال از مسئولین صندوق رفاه توضیح بخواید. اینکه ورودیای قبلی ثبت نام کردن ولی ورودیای ۹۶ چجوره ثبت نامشون و کی پرداخت میشه بهشون. بخدا ما هنو قبولیمون قطعی نشده دغدغه وام رو داریم

سحرالف
مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  fff

اره موافقم

سلام
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۵:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان
یعنی هر دانشجو میتونه در طول دوره دکتری یبار بگیره این وامها رو یا همیشه و هر ماه و هر ترم میتونه بگیره؟

unnamed
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۱ ب٫ظ

در خارج از کشور کمک مالی به دانشجویان دکترا به چندین صورت میباشد، یکی از محل گرنت استاد، که حالا بستگی داره اون پول رو دولت به استاد داده باشه یا بخش خصوصی برای پروژه مشخص، دو بورس از هر نوع که شرایط خودش رو داره. بعضی از رشته ها هم مثل علوم پایه به واسطه اهمیت و اینکه الزاما شاید پروژه صنعتی مستقیم درگیر نباشند حداقلی از حقوق رو مستقیم از دولت یا دانشگاه دریافت می کنند. ( یعنی مثلا دانشگاه بخشی از درامدش در رشته های کاربردی تر رو خرج می کنه تا رشته های دیگه هم دانشجو بتونه پژوهش کنه)

حالا بعضی از بورس ها شاید از طرف نهاد خاصی باشه و شرطش بازپرداخت این بورس تحت عنوان کار کردن برای اون نهاد خاص به مدت معین باشه.

خیلی بهتره سریع تر وزارت علوم یک سیستم مدون برای تمامی رشته ها و دانشجو های تحصیلات تکمیلی در نظر بگیره. تا از منابع مشخصی دانشجویان زندگیشون رو بگذرونن و بدونن در ازای این پول به کجا بدهی دارند و بازپرداختش هم در حد توان یک انسان در شرایط کشور باشد.

م
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

این فردی ک میگه نباید حقوق بگیرن ب نظر من در جریان نظام علمی کشور نیست و باید بدوند که آیندۀ علمی و پیشرفت کشور در دست همین قشر از جامعه است. اصلا ربطی نداره ک مجبورند درس بخوانند یا نخوانند اگر اینطور باشد باید دولت ب افرادی ک تصادف میکنند و رایگان درمان میشوند هم از جیب خودشون پول درمان بگیرن ن بیمه چون خودشون تصادف کردن.پس حرفتوت منطقی باشد.

پیچ واپیچ
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  م

نفسش از جای گرم در میاد

دانشجوی دکتری
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

وام که ضروری هست و باید بیشتر شود. ولی حقوق ماهیانه حق مسلم دانشجوی دکتری روزانه هست و همچنین بیمه در طی این سال ها. دانشجوی دکتری چندین سال به صورت تمام وقت خود را وقف علم و پیشرفت کشور و کمک در طرح های پژوهشی میکند. پس حقوق ماهیانه در حد وزارت بهداشت، وام، بیمه و دیگر مزایا حق دانشجوی دکتری روزانه است.

دانشجو دکتری
مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۹:۱۷ ق٫ظ

واقعا هم هست
اما کو گوش شنوا؟؟؟؟
سر همین وام هم هزار تا منت سرمون میذارن
انگار قراره فرار کنیم.

سازه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

آیا به دانشجویان ورودی ۹۶ هم این مبلغ ۴٫۲۰۰ تعلق میگیره یا نه؟

ندا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

چه جور باید پس بدیم وام رو

احسان
مرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

صندوق رفاه دانشجویان باید به جای وام، تسهیلات بلاعوض به دانشجویان دکترا بده.

الی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۸:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

من یه سوال برام پیش اومده، واقعا چرا برخی از دانشجویان دولتی یا غیر دولتی ، انتظار حقوق و تسهیلات بلاعوض دارن؟
مگر دقیقا دانشجویان دکتری چه پروژه سودآوری را در طول دوران تحصیل دارن انجام میدن که انتظار حقوق دارن؟
در دانشگاه های خارجی، دانشجو به واسطه مشارکت در پروژه های مشخص، حقوق دریافت می کند، اما در ایران که اینطور نیست و صرفا شبیه دوران دانش آموزیست. پس چرا واقعا برخی انتظار حقوق دارن؟
مگر دولت کسی را اجبار کرده که درس بخوانید؟ هر کس مختار است که دانشگاه بیاید و یا نیاید، درس بخواند و یا نخواند.
لطفا کمی با خود خلوت کنید و به این مساله فکر کنید که این چه انتظاری است که اخیرا در فکر دانشجویان دکتری افتاده، اگر حقوق می خواهید، بهتر است دانشگاه را انصراف بدید و به دنبال کار باشید تا حقوق بگیرید.

ماهان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  الی

چیزی تحت عنوان طرح های پژوهشی وجود داره و بسیاری از پروژه ها اجرایی هستن و برای کسی ک حداقل ۵ سال از عمرش رو موظف به صورت تمام وقت برای این کار بگذاره باید حقوق و مزایایی در نظر گرفت وقتی برای وقت کسی ارزش قائل بشید طوری ک اون بدونه ارزش وقتی ک گذاشته شده رو می دونن بهتر عمل می کنه و اگر نمی دونید در جریان باشید بسیاری از پروژهای نفتی زیر نظر همون اساتیدی پیش میرن ک به نظر شما دولت مجبورشون نکرده بوده برن درس بخونن!!
طوری صحبت می کنید ک گویا هیچ اطلاعی نداارید!!

sima
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  الی

احتمال خیلی زیاد شما دانشجو دکترا نیستین .. خود بنده دو ماه از برلین اومدم ایران .. بندههای خداها دانشجوهای دولتی ایران.. بدون هیچ حقوقی شب تا روز به پژوهش میپردازن .. افتخار علمی کشورن باید بهشون حتما رسیدگی شود

سلام
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  الی

ببخشید که از یه دانشجوی دکتری بالاجبار اونقدر کار میکشن و بعضی وقتا استاد یجورایی خودشو بازنشسته میکنه و همه کارا رو دوش دانشجوش می افته اونم بی مزد یعنی حقوق رو استاد میگیره و کارا رو دانشجو انجا میده.
ضمن اینکه اگه قراره انتظار حقوق نداشته باشیم خب اونا هم انتظار دانشجوی تمام وقت رو به ترجمه و توصیف خودشون از ما نداشته باشن. چکار دارن کسی کار میکنه یا نمیکنه که بالجبار میگن باید تمام وقت دانشگاه باشی خب طرف کلاساش رو میاد، واحدهاش رو هم با نمره خوب پاس میکنه پس دلیل نداره تحقیق کنن ببینن طرف شاغل هستش یا نه و اگه شاغل هست عذرش رو بخوان.
حرفتون غیر قابل قبوله چون صد در صد توی شرایط یک دانشجوی دکتری با شرحی که بنده دادم قرار نگرفتید.

شیمی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  سلام

دقیقا همینطوره

دکتر
مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  الی

دانشجوی دکتری از بدو ورود به دانشگاه در حال تحقیق و پژوهش و نهایتا گسترش مرز علم هستش..اگر به نتیجه این تحقیقات توجه کافی صورت بگیره وخیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد..ولی چون بعضیا دانشجوی دکتری رو مثل یک دانش اموز می بینن! نتیجه کارها و تحقیقات اون روهم نادیده می گیرن و نتیجش همینیه که الان شاهد اون هستین…دانشجوی دکتری بعنوان پژوهشگر و مغز متفکر جامعه در رشته تخصصی خودش هستش…و اگر بهایی به این مغز متفکر داداه نشه نتیجش نه پیشرفت بلکه پسرفت جامعه است!

مرضیه
شهریور ۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  الی

سلام دانشجو های شبانه پیامنور… تازه کلی شهریه میدن روزانه هیچ شهریه ای نمیدن تازه حقوق هم میخوا؟