پایان ماراتن دکتری ۹۶ و چند نکته

در تازه‌ترین گزارش هیأت عالی تجدید نظر دانشگاه‌ها، اعتراض به عدم پذیرش در مقطع دکتری پرارجاع‌ترین شکایات دانشجویان طی دو سال اخیر بوده است.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اعلام شد؛ آزمونی که در آن بیش از ۲۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب در جلسه آزمون حضور یافته‌اند، ۲۰۵ هزار و ۵۳۳ نفر کارنامه خود را مشاهده کرده‌اند و سرانجام حدود ۲۰۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. یعنی تقریبا تمام کسانی که ‌انگیزه ثبت‌نام در آزمون دکتری و توانایی اخذ کارنامه از سایت سازمان سنجش را داشته‌اند، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

۷۵ هزار و ۱۴۸ داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه و همچنین سایر دوره‌های آموزش عالی شده‌ و همچنین ۱۲۴ هزار و ۱۵۵ داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی به جز دوره‌های روزانه شده‌اند. در کنکور سال جاری ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در دوره‌های روزانه و سایر دوره‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر تعیین شده است که این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است. همین اعداد و ارقام خود بسیار جای تامل و بررسی دارد که در این مجال نمی‌گنجند، ولی توصیفی آماری از شرایط موجود داوطلبان کنکور دکتری سال جاری است.

در چهار سال گذشته بیشترین تغییرات و نوسانات در چگونگی برگزاری آزمون، زمان‌بندی، سرفصل‌ها، ظرفیت‌ها و هرآنچه به کنکور دکتری مربوط می‌شود، اتفاق افتاده است. به طوری که در سال ۹۵ منابع آزمون تغییرات عمده‌ای در بسیاری از رشته‌ها داشت و این تغییرات با دگرگونی روند آزمون در سال ۹۶، ادامه پیدا کرد. همچنین در سال ۹۳ و ۹۴ سهم نمره آزمون کتبی و مصاحبه ۳۰ به ۷۰ بود، سال ۹۵ این نسبت برای اغلب دانشگاه‌ها به‌صورت ۰ به ۱۰۰ تغییر کرد (برخی دانشگاه‌ها سهم کوچکی نیز برای آزمون کتبی در نظر گرفتند، عموماً بین ۱۰ تا ۳۰ درصد) و در نهایت در سال ۹۶ شاهد تأثیر ۵۰درصدی مصاحبه بودیم.

گفتنی است با وجودی تأثیر ۵۰درصدی مصاحبه دکتری ۹۶، باز هم برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه تهران به صورت جداگانه آزمون کتبی برگزار کرده و نمره آن را بخشی از مصاحبه، محاسبه می‌کردند، که البته این روال در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران از گذشته نیز وجود داشته است. حال دانشجویی که از این هزارتوی آزمون عبور کند، شرکت در فرآیند مصاحبه خود قصه مفصلی دارد. برای سال جاری هر دانشجو هزینه قابل توجهی برای مصاحبه در دانشگاه‌های مختلف را پرداخت کرده است. این در حالی است که این هزینه عموماً در ازای ارائه خدمات خاصی نبوده است؛ منتظر شدن دانشجویان در ساعات طولانی در مکان‌هایی نامناسب، تداخل در زمان مصاحبه‌ها در دانشگاه‌های مختلف، انجام چند مصاحبه مختلف برای داوطلب در چند دانشگاه مختلف در یک روز و … مواردی هستند که برنامه‌ریزی چندان دقیقی را در این حوزه نشان نمی‌دهند.

در خصوص شرایط مصاحبه نیز همواره شکایاتی از سوی داوطلبان مطرح بوده که به نظر نمی‌رسد طی سال‌ها به آن رسیدگی شده باشد؛ از جمله عدم بررسی دقیق رزومه آموزشی و پژوهشی داوطلب، اهمیت دادن به اولویت انتخاب رشته داوطلب و نادیده گرفتن توانمندی‌ها در جلسه مصاحبه، مصاحبه‌های تک‌بعدی و سؤال در مورد موضوعات خاصی که لزوماً همه داوطلبان بر آنها احاطه ندارند و موارد مشابهی که سال‌هاست در جمع داوطلبان دکتری شاهد آن هستیم، اما همچنان راه‌حلی برای پیدا نشده است.

از دیگر اتفاقات جالب آزمون دکتری ۹۶ (که البته چند سالی است با همین روال صورت می‌گیرد)، امکان تغییر اولویت‌های انتخابی بعد از مصاحبه‌ها بود که به صورت اطلاعیه رسمی به دانشجویان اطلاع داده نشده بود و آنهایی که از طریق سیستم پاسخگویی سنجش پیگیری کرده بودند از این امتیاز مطلع و بهره‌مند شدند و قابل تامل این‎‌که این تغییر اولویت را هم ‌باید به صورت دستی و از طریق فکس به سازمان سنجش اطلاع می‌دادند.

این موارد همه نکاتی بودند که شاید بعضی جزئی یا کلی بودند، اما تجمع آنها برای یک داوطلب آزمون دکتری، می‌تواند مشکل‌زا باشد. مؤید این سخن اینکه: در تازه‌ترین گزارش هیأت عالی تجدید نظر دانشگاه‌ها، اعتراض به عدم پذیرش در مقطع دکتری پرارجاع‌ترین شکایات دانشجویان طی دو سال اخیر بوده است.

اما همه این سختی‌ها برای داوطلبان دکتری گذشته است. عده‌ای که قبول شده‌اند، این راه صعب را به شیرینی حصول نتیجه التیام بخشیده‌اند و آنهایی که قبول نشده‌اند، امیدوار به سال‌های آتی هستند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

289 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سودا
شهریور ۲۰, ۱۳۹۶ ۰:۲۰ ق٫ظ

با سلام. من هم دقیقا سوال خانم نرگس رو دارم. البته تحقیقاتی که برای من انجام شد قبل از اعلام نتایج بود و معمولا تحقیق هم برای افرادی صورت میگیره که قبول شده باشن ولی منم قبول نشدم

نرگس
شهریور ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه. من رتبه در آزمون ۱۱۰ شده و ولی مصاحبه رد شدم الان که چیزی حدود روز از اعلام نتایج میگذرد رفتن تحقیق.یکی از اساتیدم که معرف بوده پرسیده گفتن تحقیق از قبول شده های دکتری است.خیلی گیج شدم؟!!!

خدایار
شهریور ۲۰, ۱۳۹۶ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام. تحقیقات از همه مصاحبه شده ها انجام میشه چه قبول شده باشن چه نباشن

بهنام
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۲:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان، میخوام بدونم کسایی که به دلیل عدم فرستادن به موقع فرم صلاحیت عمومی، جوابشان دیر اعلام شد، موفق به ثبت نام اینترنتی دانشگاه مربوطه شدند.
از من میگه که دانشجویی با چنین مشخصاتی وجود ندارد، از شما چطور؟

V.N
شهریور ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

جوابتون اعلام شد؟ رشتتون چیه؟ برای یکی از دوستان من اعلام نشده بنده خدا استرس شدید داره

بهنام
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  V.N

سلام، اره، متالورژی

t.a
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۱:۴۱ ب٫ظ

من هم با رتبه ۷ نتونستم قبول بشم.بخدا بی عدالتیه که اینهمه زحمت بکشی و مطالعه کنی ولی بدلیل شاغل-متاهل و ساکن شهرستان بودن قبول نشی.

ینده خدا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

با منم انگار سر لج افتادن با رتیه زیر ۵۰ به خاطر ۴ دهم رد شدم. من دانشگاه رنک یک درس خوندم. دو تا مقاله کنفرانسی و مدرک زبان هم داشتم

بهزاد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۲:۰۶ ق٫ظ

با سلام بنده هم با رتبه ۱۹ در مصاحبه ۶ دانشگاه شرکت کردم ولی متاسفانه نمرات مصاحبه را طوری دادند که رد شدم
مثلا اولویت اول با ۴ دهم زیر حد نصاب و اولویت دوم ۸ دهم زیر حد نصاب دادند اگر حد نصاب را به من میدادند حتما جز نفرات اول بودم ولی متاسفانه فقط میخواستند ردم کنند
به سنجش و دانشگاه محل مصاحبه نیز مراجعه و اعتراض نمودم امیدوارم نتیجه دهد
واقعا دانشگاهها رتبه های بالاتر از ۵۰ را گویا بهتر جذب می کنند و اهمیتی به رتبه خوب نمی دهند و در نیم ساعت مصاحبه میخواهند سرنوشت یک نفر را رقم بزنند که جالب نیست . در حالیکه ۴ ساعت جلسه امتحانی با آن سوالات سخت را مد نظر قرار نمی دهند .
اگر چه صدایمان به جایی نمی رسد و فقط باید اظهار تاسف و ناراحتی کنیم واقعا کاش کسی از وزارت علوم دلسوزانه این شکایات و این موارد را پیگیری کند

مردود
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

دقیقا من هم شرایط شما رو دارم

به اقا بهزاد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۶ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

سلام سنجش حضوری مراجعه نمودید ؟
اصلا ادم را راه می دهند ؟
کسی جوابگو هست ؟

و.ی.
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۸:۳۲ ب٫ظ

سلام

امروز یعنی میشد برای دانشگاه شیراز ثبت نام کرد. یه سری فرمها پر کردم و ایرادی هم نبود آخرش اما نفهمیدم ثبت نام حضوری کیه. کسی اینجا تا آخر کارهای ثبت نام اینترنتی دانشگاه شیراز رو انجام داده؟

رها
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  و.ی.

سلام وقتی وارد اتوماسیون دانشجویی شدید و همه فرم ها پر کردید و مدارک آپلود کردید اگه همه مراحل انجام داده باشید دفعه بعد که وارد اتوماسیون میشید دیگه صفحه فرایند ها ظاهر نمیشه و وارد صفحه اصلی میشید بالای صفحه تاریخ بعدی مراجعه براتون نوشته . برای حضوری هم سایت دانشگاه شیراز چک کنید اطلاعیه میزنه. موفق باشید

و.ی.
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام

خیلی ممنون که پاسخ دادین.راستش چون گفته شده بود تناریج ثبت نام حضوری در حین انجام ثبت نام اینترنتی اعلام میشه گفتم نکنه چیزی جا افتاده باشه. واریز هزینه خوابگاه هم انگار از ۱۹ آغاز میشه.امیدوارم فقط اون اتاقی که انتخاب کردم واقعا انتخاب شده باشه و نپره یه وقت!!!

رها
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  و.ی.

سلام خواهش میکنم. شیراز هم شهرش و هم دانشگاه واقعا فوق العاده است امیدوارم روزهای خوبی در شیراز داشته باشید

و.ی.
شهریور ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  رها

باز هم سلام

بله هر دو خوبند فقط اگه به تماسها پاسخ می دادند یا سامانه ثبت نامشان را زودتر درست می کردند بهتر هم می بود. یکی از شماره هایی که دادند کسی گوشی برنمیداره.چقدر خوب بود اگه میشد هزینه خوابگاه رو همون موقع انتخابش به درگاه پرداخت هدایت شده و پرداخت می کردیم.هنوز نه می دونم ثبت نام حضوری چه زمانیه نه می دونم چطور میتونم ۲ واحد دیگه که هنوز ارائه ندادن ولی بدون اون انتخاب واحد ناقص مونده بگیرم و بدتر از همه اینکه نمی دونم با برنامه کاری اینجام تداخل داره یا نه. آخه چرا مثل دانشکاههای دیگه نیومدن همون اول تاریخ ثبت نام حضوری رو هم مشخص کنند که ادم تکلیفش رو بدونه؟

دکتری 96
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان .من در مقطع دکتری درپردیس دانشگاه علامه قبول شدم و همجنین در دانشگاه ازاد واحد علوم وتحقیقات هم پذیرفته شدم که هردو جا شهریه میگیرند …به نظر شما کدامیک بهتره برم برای ثبت نام…در باره پردیس ها چیزی میدونید …مدارکشون چه جوریه …لطفا مرا راهنمایی کنید …ممنون

دکتری 96
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان .من در مقطع دکتری درپردیس دانشگاه عتامه قبول شدم و همجنین در دانشگاه ازاد واحد علوم وتحقیقات هم پذیرفته شدم که هردو جا شهریه میگیرند …به نظر شما کدامیک بهتره برم برای ثبت نام…در باره پردیس ها چیزی میدونید …مدارکشون چه جوریه …لطفا مرا راهنمایی کنید …ممنون

و.ی.
شهریور ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 96

درود

پردیس دانشگاه علامه به نظر بهتر می اید چون هم دانشگاه اسم و رسم داریست و هم گویا در ظر دارند مدرک پردیس دانشگاهها را جدیتر بگیرند چون به هر حال دانشگاه دولتیست.

راهنمایی5
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۵:۲۳ ب٫ظ

سلام بچه ها
من دو سه سالی هست که کنکور میدم و رتبم دوبار تک رقمی شد. چون واسم خانوادم مهمه جای دورم واسه مصاحبه نرفتم. جاهای نزریک میرم و رد شدم. بنظر تون امیدی به قبولی من هست؟در ضمن من ارشدمو دانشگاه ازاد خونده بودم فقط بهاطر اینکه از خانوادم دور نشم‌ . ادم جدیی هستم و اینکه بخام استادارو از پیش ببینمم نیستم. چکار کنم؟ دیگه خسته شدم . حسابی.

مرتضی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  راهنمایی5

سلام دوست عزیز
شما سعی کنین رزومه تون رو هم قوی کنین. مقالات کنفرانس، علمی تروجی، علمی پژوهشی و ISI.زبان رو تقویت کنین و همچنین سعی کنین یکی از آزمونای زبان MSRT، تولیمو، تافل و … رو شرکت کنین و نمره قابل قبولی بگیرین.

sh
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سلام دوستان
من روزانه قبول شدم کارمندم الان موافقت نمیکنند برم بخونم به نظرتون میشه پنهانی خون اخه خیلی واسش زحمت کشیدم موندم تو ی دوراهی سخت

الهه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  sh

روزانه یا شبانه و چه رشته ای
اگه رشته ت ازمایشگاهی نباشه و نیاز به حضور دائمت نباشه شاید بتونی وگرنه کارت سخته

و.ی.
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  sh

سلام

واقعا حیفه! حتما براش تلاش کنین مثلا با استاداتون گفتگو کنید اگه شده پروژه بیشتری برارید یا کنفرانس و این چیزای بیشتری انجام بدین تا جبران غیبت و این چیزها بشه. جزوها ها رو هم البته باید بتونین از همکلاسیها بگیرید.شده حتی با مدیر گروهتون هم شده گفتگو کنید و ازشون بخواید چاره ای براتون بیاندیشند.

الهه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  sh

بستگی به رشته ات و اینکه روزانه ست یا شبانه

ازمایشگاهیه یا تئوریک ؟؟
کارت رسمیه یا نه ، ممکنه یکی دو سه سال مجبور به مرخصی بدون حقوق بشی در سالهای بعد و نه سال اول

سمیرا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوستان سلام یه سوال داشتم میشه لطفا پاسخ بدید؟؟؟
من اولویت اولم رتبه ۱۳ آوردم درحالی که آخرین رتبه قبولی ۸ است. امکانش وجود داره اگر دانشگاه تکمیل ظرفیت اعلام کنه منم پذیرش بشم؟ ؟؟ مصاحبه از هر لحاظ خوب بودم اما خیلی نمره کمی بهم دادن!!!

فیزیولوژی 96
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۰۵ ب٫ظ

دوستان مطلع خواهشا پاسخ بدهند
تاریخ ثبت نام دکتری دانشگاه کرمان را کسی اطلاع داره ؟
از من می نویسه تاریخ ثبت نام گذشته یا در مرحله ثبت نام نیستید ؟
من هنوز ثبت نام انجام ندادم باید چه کار کنم.
ممنون

الهه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان
من در یک دانشگاه خوب با رتبه ی عالی ، زیر حد نصاب مصاحبه بهم دادندو مردود اعلام شدم نفراتی که مد نظرشان بوده همگی انتخاب قبلی قبول شده اند و فقط یک نفر از پنج نفر ظرفیتشان قبول شده است ، سنجش به دانشگاه رسما گفته حدنصاب باید پایین بیاد وگرنه ظرفیتای دانشگاه خالی میمونه
اینا هم پایین اوردند و من دومین نفری هستم که انجا قبول میشم اما دانشگاه دیربه سنجش اعلام کرده
و سنجش منو مردود اعلام کرده
تحصیلات تکمیلی به من میگه قبولی شما اوکی خواهد شد ، دیگه پیگیری نکن چون سر سنجش شلوغه و زمان لازمه
بگذار روال طبیعیش طی بشه و چون سنجش خودش گفته کاهش بدین ، پس شما را قبول می کنند
اما من نگرانم که کار به مرحله تکمیل ظرفیت بکشه و دوباره خدای نکرده قبولم نکنند
به نظرتون اخر این ماجرا چی میشه ؟

الهه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

اول شهریور ، دانشگاه نامه ی رسمی اینترنتی به سنجش داده در جواب درخواست سنجش برای کاهش دادن حد نصاب

Fayezeh
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه که برای ثبتنام حتما باید مدرک موقتو ارائه بدیم و نمیشه نامه فراغت از تحصیل برد. من با اینکه قبل سال ۹۶ دفاع کردم ولی تازه تصویه حساب کردم و مدرکم هنوز اماده نیست از طرفی هم ثبتتام دانشگاه شروع شده. کسی خبر داره که دانشگاهها ایا ثبتنام میکنن و یه ماه مهلت میدن که ما مدرک ببریم یا نه؟

معمار-شهرساز
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  Fayezeh

با سلام ، اطلاع دارم مدرک گواهی موقت رو تعهد میگیرن به همراه سفته یا چک و در صورتی که اصل مدرک رو تا شروع ترم ۲ تحویل ندهید اجازه ثبت نام نمی دهند

زیست محیطی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام و تبریک به دوستانی که قبول شدن و خسته نباشید به سایر دوستان… من سراسری شیراز و ارومیه رفتم مصاحبه شیراز که توی کارنامه خالی زده ولی ارومیه هم روزانه بودم و هم شبانه فقط یک مصاحبه برگزار شد ول من دو تا فیش واریزی و دو سری مدارک دادم.حالا الان رتبه روزانه رو برام زده ولی شبانه رو زده غایب… کسی هم هست که این اتفاق براش افتاده باشه؟ غیر از سنجش کجا باید اعتراض کنیم؟

pouya
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام
دوستان کسی درباره رتبه های تو کارنامه نهایی مصاحبه راهنمایی میکنه هرکدوم بیانگر چیه دقیقا

مرتضی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  pouya

سلام دوست عزیز
نمره کل مرحله اول ک تراز آزمونه
نمره موسسه هم نمره ای ک داوران برای مصاحبه به شما دادن و اگه پایین تر از حد نصابی باشه ک تو کارنامه زده شما قبول نمیشید.
حالا برای محاسبه نمره نهایی ک در کارنامه زده، بایستی نمره مصاحبه رو در ۱۰۰ ضرب کنید و با نصف نمره یا تراز آزمون جمع کنین. ک این بیانگر نمره نهایی شما خواهد بود

جلال
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶ ۰:۵۳ ق٫ظ

اون آقامهرانی که بارتبه ۶ نانوشیمی هیج جاقبول نشدین شاید من یادتون بیاد روز مصاحبه من دانشگاه تهران قبول شدم با رتبه ۳۲ ولی پردیس کیش نمیدونم ارزش رفتن داره یانه

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

شما قبولی دانشگاه تهران هستید.پردیس کیش هم تابع مقررات دانشگاه تهرانه-عنوان پردیس دانشگاه تهران هم در حال اصلاح و تغییره-چون برداشتهای منفی شده و مثل همین صحبت شما که میگی برم یا ن.

مهرا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  جلال

سلام مبارک باشه
ارزش هر چیزی بستگی به خودتون داره اگه می تونید با این مدرک کار خوب پیدا کنید ارزش داره.

*** ****
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان.اگه دانشگاهی بگه اصل مدرک ارشد باید باشه نمیشه گواهی موقت براشون ببریم.ممنون میشم جواب بدید.

ویکتاریون
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  *** ****

معمولا منظورشون همون گواهی موقته.برای ادامه تحصیل داخل کشور نیازی به آزاد کردن مدرک نیست. منظورشون اینه که کپی نبرید.

*** ****
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون از پاسختون.موفق باشید.

معمار-شهرساز
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  *** ****

اصل مدرک رو حتما تا پایان ترم یک باید ببرید

و.ی.
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام

از آقای رسول-کامپیوتر چه خبر؟ واقعا امیدوارم ایشون حالا که تهران شد در یکی از دانشگاههای خوب شهرستانها پذیرفته شده باشند. واقعا و بی اغراق کمک بسیاری به همه در پاسخگویی به پرسشها می کردند ایشون.

مارال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان
توی کارنامه من کنار تمام انتخاب ها عدد ۵ نوشته اما کنار انتخاب آخرم هیچی نوشته نشده. و بطور کلی هم نوشته مردود، چرا انتخاب آخرم هیچ علامت یا نوشته ای نیست؟! کسی علت رو میدونه؟

دکتری96
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

ان کد اگه انتخاب اولتون بود قبول می شدید

مارال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری96

عجب!!!! من این نکته رو نمی دونستم، فک می کردم بر اساس انتخاب بهتر تا ضعیف تر انتخاب میکنی و تمام انتخاب ها بررسی میشن

V.N
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

حد نصاب ان دانشگاه را نیاورده اید، من انتخاب اولم تهرانه جلوش هیچی نیست، ۰.۵ نمره از حد نصاب دانشگاه کم دارم، یعنی در رقابت شرکت داده نشده ام، بنابراین مجدد تلاش کنید انشاالله که امسال قبول میشید

مارال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  V.N

خب حدنصاب انتخاب های بالاتر رو هم نیاوردم اما عدد ۵ نوشته شده، اگه این انتخاب رو هم نیاوردم چرا مثل بقیه هیچی نوشته نشده؟!
کلا متوجه نشدم، اگه فقط اولویت اول بررسی میشه دیگه انتخاب چه معنی داره خب از همون اول یه کد که فکر می کنیم احتمال بیشتری داره انتخاب می کنیم!!

sh
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

ربطی به اولویت ها نداره…

sh
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

من الان کارنامم رو نگاه کردم…وقتی چیزی ننوشته یعنی حد نصاب رو آوردین ولی آخرین رتبه قبولی بالاتر از شماست….مثلا رتبه آخرین رتبه قبولی ۲ هست و رتبه شما ۳ یا بیشتر

مارال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  sh

آهان، متوجه شدم!!
ممنون از راهنمایی تون، موفق باشید

پاسخ به مارال- مهم
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

دوست گرامی اگر حد نصاب انتخاب آخر را هم نیاورده باشید قاعدتاً باید عدد پنج آنجا هم درج شده باشه ، پیشنهاد میکنم احتیاطا از سنجش سوال فرمایید،موفق باشید انشاالله

مارال
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

بله درسته هیچ چیزی نوشته نشده.
توی سایت سازمان سنجش تو سیستم پاسخگویی عنوان کردم اما جواب نمیدن
ممنون از شما، موفق باشید

سحر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

سلام
کیا تونستن دانشگاه فردوسی مشهد ثبت نام کنند؟؟؟؟؟؟
من که به آدرسش رفتم اونجا چیزی نبود واسه ثبت نام

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

دیروز اطلاعیه اشون رو اصلاح کردند که یکشنبه ثبت نام شروع میشه اما تا این لحظه که بخش ثبت نام الکترونیکیش غیر فعاله

دکتری96
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

هنوز فردوسی ثبت نام اغاز نشده نگران نباشید تو سایت هم نوشته اگه مراجعه کنید

شیما
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من حدود یک ساعت پیش چک کردم لینک فعال بود

بهاره
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام دوستان

دانشگاه فردوسی کسی تونست ثبت نام کنه؟؟؟؟

جواب نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Only Food Science
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۸:۵۹ ق٫ظ

کسی ساری قبول نشده؟؟؟؟؟؟؟؟

شیما
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Only Food Science

یکی از دوستان من صنایع غذایی قبول شده

دکتری96
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۸:۴۵ ق٫ظ

دوستان اگه انتخاب سومتون امتیاز اورده باشین راهی هست که انتخاب اول نرید و انتخاب سوم را ثبت نام کنید،متاسفانه من نمیدانستم بعد نتایج نهایی حق انتخاب نداریم و باید انتخاب اول را بریم

سعید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری96

خیر

مهرا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۰:۲۸ ق٫ظ

سلام دوستان
ناراحت نباششید من با رتبه ۶ نانو شیمی در هیچ جایی قبول نشدم. مصاحبه ام هم بسیار عالی دادم.علتش اینه که من شاغلم و متاهلم در حالی که در هیچ کجای قانون این محدودیت ها رو نگذاشتن
اساتید اومدن و حد نساب دانشگاه رو به من ندادن ولی با این حال از آخرین نفر قبولی توی دانشکاه تهران من نمره نهاییم بیشتره ولی چون حد نساب رو نیاوردم مردود شدم

داود
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهرا

خیلی سخته تحمل این وضعیت

مردود
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهرا

منم دقیقا بخاطر تاهل و شاغل بودن با رتبه خوبی که داشتم حد نصاب رو بهم ندادن

V.N
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهرا

سلام، جسارتا گرایش های شیمی دانشجوی بالاتر از تمام وقت میخواد، مخصوصا فناوری نوین مثل نانو، از کسانی که بتوانند ۷ صبح وارد ازمایشگاه شوند و تا ۹ یا ۱۰ شب هم بمانند، حداقل دانشگاه ما اینطور است، واقعا سخت هست و طولانی، شاغل و متاهل؟ وقت ازمایشگاه رفتن داشتید؟ به نظرم برای سال آینده بیشتر فکر کنید و بعد برای کنکور وقت بگذارید، در ضمن اساتید را راضی کنید که وقت دارید، موفق باشید.

95
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهرا

عزیزم اینا بهانه است
تو رشته ما من مجردم منو قبول نکردن اونوقت یه متاهل سن بالا و فرهنگی رو قبول کردن . رتبه ما شبیه هم بود. چون خانم قبلا دانشجوی خودشون بوده. خیلی ناراحت شدم.

مهرا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  95

گر ببندد زحکمت دری گشاید ز رحمت در دیگری

بهزاد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۶ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهرا

با سلام دقیقا برای من هم چنین کاری کردن و رتبه های ۵۰ و ۹۰ و ۱۰۰ به بالا رو قبول کردن اما من با نمره کل نهایی بالاتر از همه اونها حد نصاب رو نگرفتم.

ایرج فهیمی خلیل آباد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

مصاحبه زمانی درسته که استاد وجدان داشته باشد. درست تشخیص دهد، نه اینکه یه نفر با رتبه ۲۹۰راکه در پاسخ گویی به سوالات نه تنها بهتر از رتبه ی۱۶نبود بلکه گفته هیچی نتونستم جواب بدم را انتخاب کند چون دلیل شو خدا می داند یا دانشگاهی می گه فلانی رتبه اش خوبه به سوالات مصاحبه هم بهتر جواب داد ولی چون سنش بالاست نمی تونیم انتخاب کنیم حالا من از کل دست اندر کاران سنجش سوال دارم کجا محدودیت سنی گذاشته اند کجاگفتند اونایی که ارشدشان آزاد نباید قبول شوند که اساتید به خودشان اجازه می دند قانون وضع کنند

امیررضا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

سلام به همه
امسال بنده بعد از سه سال توانستم در این بی رقابت پذیرفته شوم اما چند تجربه کسب کردم
پولدار بودن- بومی بودن- پارتی داشتن و صحبت قبل از آزمون
با این سه مورد به گونه ای خاص شرایط اکثر داوطلبین عوض شد. اما با وجو سه مورد ذکر شده یک پارتی همه انسانها دارند و آن خدا است که با توکل به او و تلاش شخصی مطمئنا همه چیز درست خواهد شد.
با آرزوی موفقیت همه

وحید- تبدیل انرژی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیررضا

من هیچ کدوم از اینا رو نداشتم و متاهل هم بودم ولی قبول شدم..فقط رتبم خوب بود..

شادی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۷:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان کسی در رابطه با خوابگاه های دانشجوهای دکتری دانشگاه بوعلی سینا همدان اطلاعاتی دارد؟

mehr
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

از نظر خوابگاه مشکلی نخواهید داشت

امید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۷:۱۴ ب٫ظ

حد نصاب موسسه یعنی لغو قانون ۵۰ – ۵۰ و تایید بی قانونی ۰-۱۰۰٫
یعنی هر کسی رو بخوان می تونن رد کنند و هر کسی رو تشخیص بدن می تونن قبول کنن!
با همین بندی که توی کارنامه به ناحق اومده می تونن نفر اول مجاز به مصاحبه در موسسه ( دانشگاه ) رو حذف کنن و نفر آخر مجاز به مصاحبه رو قبول کنن.
کسی نظری به جز این اگه داره لطفا اعلام کنه.
امیدوارم سازمان سنجش جواب بده.
منتظریم.

sh
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  امید

اتفاقا تاثیر آزمون اینجوری بیشتره! چون تو مرحله اوله که مشخص میشه کی میتونه واسه کدوم دانشگاه مصاحبه بره…دانشگاها حق دارن حد نصاب تعیین کنن…درسته ممکنه مواردی هم باشه که بی قانونی باشه اما در کل قانون درستیه…

ن
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  sh

در صورتی درسته که حدنصاب اولیه برا شرکت در مصاحبه رو بالا بگیرن تا رقابت بین رتبه های بالا باشه بعد تراز بزارن دانشگاه بهشتی رشته ما ۲نفر میخواست نزدیک ۹۰ نفر در مصاحبه شرکت کردند.
اگر مثل سالهای گذشته سه برابر ظرفیت برا مصاحبه مجاز میشدند اونوقت هیچ حرفی برا گذاشتن تراز پیش نمیامد

sh
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ن

خب اون دیگه سلیقه دانشگاهه…اتفاقا تو رشته من نزدیک ۱۵۰۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و فقط رتبه های زیر ۳۰ تونستند برن مصاحبه بهشتی…تو رشته های مختلف فرق داره…لابد اساتید تجربیاتی از سالهای قبل دارن

ایرج فهیمی خلیل آباد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۳:۳۵ ب٫ظ

“سئوال اینجاست چطور در آزمون سنجش که به نظر من خیلی جامع تر از مصاحبه می باشد داوطلب تراز اعلام شده توسط دانشگاه روآوردمثلا بتده (نمره ی کلم۵۴۰۲ورتبه ام ۱۶)در حالی که در مصاحبه های چند دقیقه ای وبعضا فرمالیته حد نصاب نیاورده؟؟ دانشگاه ها باتعین حد نصاب مصاحبه عملا دارن رتبه و وزن سجش را دور می زنند تا هر کی دلشان خواست رو قبول کنند

هلیا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

متاسفانه منم با رتبه۲۸ و تراز بالا پنج هزار هیچ گجا حدنصاب به من ندادن به خدا من برای آزمون سنجش خیلی زحمت کشیدم اما همش به هدر رفت. حدنصاب مصاحبه ها فقط برای بی عدالتی گذاشته شده

شیما
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۲:۱۸ ب٫ظ

سلام
دوستان دانشگاه فردوسی شروع کلاس ها رو ۲۵ شهریور اعلام کرده و ثبت نام حضوری را ۳ مهر. به نظرتون اگه همون موقع ثبت نام حضوری برم دانشگاه ایرادی داره؟ کلاس ها همون تاریخ شروع میشن؟
اخه من باید از اهواز برم. رفت و امد مشکله

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

من هم برام سواله آخه فکر نکنم ۲۵ کسی بره کلاس…در مورد خوابگاه اطلاع دارید که چطور باید اقدام کنیم؟

شیما
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۵:۳۸ ب٫ظ

من پرسیدم همون روز ثبت نام کارت دانشجویی میدن و بعد خودشون خوابگاه رو مشخص میکنن.
ببخشید شما تونستید ثبت نام اینترنتی رو انجام بدید؟ تاریخ شروع ثبت نام رو امروز زده ولی لینک فعال نیست

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

بعله هنوز که باز نشده لینکش احتمالا به زودی فعال بشه…قطعا گفتند که ازز ۲۵ ام کلاس شروع میشه؟ یعنی همون ۲۵ ام خوابگاه رو تحویل میدن؟

بیوتک
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام ضمن عرض تبریک به شما. میشه بگین رتبه و نمره شما در بیوتک مشهد چند شد؟ ضمنا اطلاع دارین که شیراز پذیرش داشته یا نه؟ ممنون

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بیوتک

سلام…رتبه من بعد از مصاحبه در مشهد ۳ شده است و تراز نهایی ۷۲۰۰٫

بیوتک
شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۱۲ ب٫ظ

ببخشید. رتبه و تراز قبل از مصاحبه را میخواستم بدونم متشکرم.

n
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

دانشگاه فردوسی خوابگاه های خیلی خوبی داره و همون روز هم اسکانتون می ده.
می تونید بعد از ثبت نام بمونید تا شروع کلاس ها

شیما
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  n

خب مشکل دقیقا اینه که شروع کلاس ها قبل از ثبت نام حضوری هست

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

خب ثبت نام الکترونیکی که انجام شده و مشخصاتمون رو دارند.

سحر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

سلام
من ارشدمو فردوسی بودم و کلاسها واقعا از همون تاریخ شهریور برگذار شد و خیلی هم براشون مهم بود.
خوابگاه قبل از شروع کلاسها یک تا دو روز قبلش میدم چون الان بچه های ترم تابستونی اونجایند

95
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان
خواهش میکنم جواب بدین کسی میدونه رفتن به سازمان سنجش تاثیری داره؟ ممکنه ریز نمرات قسمت مصاحبه ها رو نشون بدن؟مردودی با رتبه تک رقمی ام.

امین
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  95

منم دقیقا همین مشکل رو دارم…با رتبه ۷ هیچ حد نسابی رو نتونستم بگیرم…یعنی در اصل ندادند…مصاحبه ها به شدت فرملیته بود متاسفانه…همه انگیزه ام از بین رفت…

mm
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی راجع به دانشگاه صنعتی شاهرود اطلاعاتی داره؟ البته راجع به خوابگاه ها و ررفت و آمدش از تهران

Sahar
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  mm

سلام به روزانه ها اغلب خوابگاه میدن که خواهران تقریبا نزدیک دانشگاهه حدودا ۲۰ دقیقه پیاده روی داره البته اگر رشته تون مهندسیه پردیس مهندسی فاصلا اش به خوابگاه زیاده برا شبانه ها هم توابگاه خودگردان شنیدم داره . از تهران به شاهرود اتوبوس که هر یک ساعت داره قطار هم زیاد دارا چون مسیر مشهد هست.

n
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  mm

دانشگاه شاهرود دو تا خوابگاه اصلی داره. ۷ تیر و مسکن. تا دو سال قبل که ما اونجا بودیم، ۷ تیر رو به دانشجوهای دکتری نمی دادن. امیدوارم توی دوره شما این قانون حذف بشه و بتونید برید ۷ تیر. چون از نظر من خیلی بهتره.
مسکن واحدهایی هستن خونه مانند. بنظر راحت تره (بنظر بعضی از بچه ها). ولی بنظر من ۷ تیر واقعا بهتره. سالن مطالعه هاش خوبه . از همه مهمتر نظارت خود مسئولین بر روی بچه ها از نظر انضباطی و ایجاد ارامش فقط و فقط توی ۷ تیر نظارت وجود داره. مسکن و خوابگاه های خودگردانش از نظر انضباطی صفرن.
در مورد رفت و امد از تهران هم که دوستمون گفتن همیشه قطار داره. اتوبوس هم بخواید نیم ساعت به نیم ساعت هست. ترمینال هم کمی بالاتر از دانشگاهه و کلا رفت و امدش راحته.
موفق باشید

k
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۹:۵۸ ق٫ظ

دوستان کسی میدونه تاییدیه تحصیلی چیه؟ همون ریز نمراته یا اونو باید جدا از آموزش بگیریم؟

محمد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۳:۱۶ ق٫ظ

به نظرم افرادی که قبول شدند و در ذخیره دانشگاه بهترهم هستند به سازمان سنجش فشار بیاریم تا قبل از مهر نتیجه ذخیره ها رو مشخص کنند والا اگر ثبت نام کنیم به احتمال زیاداز لیست ذخیره ها هم حذف بشویم.

مردود به محمد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام شرمنده آخه ذخیره داریم امسال؟؟؟دوستان گفتن امسال ذخیره نداریم و
و فقط تکمیل ظرفیت هستش…آیا ذخیره داریم؟؟؟؟

sh
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

نه نداریم…میره برای تکمیل ظرفیت

محمد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  sh

نفراتی که رتبه شون بعد از پذیرفته شده هاست ذخیره محسوب می شوند

sh
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مگه سیستم پارساله؟ اون زمانی درسته که مثه پارسال یکی ممکن بود اسمش دوتا دانشگاه دربیاد، خب قطعا میتونست یه دانشگاه ثبت نام کنه و تو دانشگاه بعدی اسمش خط میخورد و نفر بعدی جایگزین میشد…امسال هر کسی فقط یه جا قبول شده و اگه نره ثبت نام کنه و دانشگاه ظرفیتش خالی باشه تو تکمیل ظرفیت اعلام میشه….مثه سالهای پیش

حقوقدان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۰:۴۸ ق٫ظ

به نظر می رسه دوستانی که به خاطر نیاوردن حد نصاب دانشگاهها پذیرفته نشدن باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنند چون این کار دانشگاهها کاملا مغایر با مصوبه مجلس در خصوص وزن پنجاه درصدی آزمون سنجش است.

امین
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حقوقدان

چطور این کارو باید انجام بدیم…چون واقعا نا عدالتیه :(

و.ی.
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام

به نظرتون اگه به دلایلی ثبت نام بیافته روزهای آخری که تعیین کردند ممکنه مساله ای داشته باشه؟

مصاحبه
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۸:۲۷ ب٫ظ

باسلام.یه سوال داشتم.من سال قبل کنکوردادم ولی رتبم خوب نشد.امسال خوندم و کنکوردادم و رتبم خوب شد.و حدنصاب دانشگاه رو تومصاحبه اوردم.ومیخواستم بااستادراهنمای دوران ارشد خودم کارکنم.بعد اومدن رتبه هم رفتم پیشش و باهاش حرف زدم.نظرش مثبت بود.ولی الان یکی دیگه جای من قبول شده که میگن امتیاز مصاحبش بالاتراز من بوده.استادراهنمام خودش منو برنداشته؟یا بخاطراین بوده که امتیاز مصاحبه اون بیشترازمن بوده بااینکه منم حدنصاب رو اورده بودم.خیلی فکرم رو مشغول کرده.لطفا جواب بدین

sh
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه

نخواسته شما رو برداره…اگه میخواست میتونست یه جوری نمره بده که شما بالا بیاین…یا اینکه واقعا استاد اخلاق مداریه و دیده کسی بهتر از شماست و نخواسته حقی ضایع کنه

مصاحبه
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  sh

ممنون براجوابت.دیگه نرفتم پیشش ببینم چرا زده زیر حرفش.اخلاق مدار که چه عرض کنم بیشترسفارشی کارمیکنه.بازخداداند.

sh
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه

منم امسال یه دانشگاه رفتم استادش ۱۰۰ درصد اوکی بهم داد حتی بهم گفت که برای پست داک هم میگیرمت…بهم گفت بهترین گزینه ای هستی که اومدی اینجا مصاحبه ولی وقتی فهمید انتخاب دوممه بهم نمره نداد!!!!من فقط شانس آوردم انتخاب اولم قبول شدم…در کل نباید به هیچ کدوم از حرفاشون اعتماد کرد

مصاحبه
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  sh

اره من اشتباه کردم بهش اعتمادکردم.خداروشکرقبول شدی.موفق باشی

sh
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه

هیچ برگی از درخت نمیفته مگر به اذن خدا….قطعا حکمتی توش بوده…انشاالله که سال دیگه بهترین جا قبول میشین

V.N
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه

دوست عزیز فقط یک استاد که نمره نمیدهد، ممکن است استاد شما حتی نمره کامل به شما داده باشد اما بقیه اساتید حاضر در جلسه نمره نداده باشند، به استادتون بدبین نباشید، اگر تمایل به کار کردن با ایشون رو دارید و اگر راضی هستند به عنوان راهنمای دوم بگیرید یا مشاور، کار کنید. موفق باشید.

مصاحبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  V.N

ممنون از جوابت.ولی من مردود شدم

مصاحبه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه

بااینکه حدنصاب دانشگاه رو تومصاحبه اوردم و رتبمم خوب بود ولی مردود شدم.استادم یکی دیگه رو برداشته که میگن امتیازش ازمن بیشترشده

محمدرضا
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۷:۵۹ ب٫ظ

با سلام
بین کامنتها همه چی دیده میشه الا صلاحیت عمومی.
من با سازمان سنجش تماس گرفتم گفتن که قبول نهایی به منزله تایید صلاحیت نیست. بعضیا صلاحیتشون بررسی شده و بعضیا هنوز موندن.
اگه کسی تو این مورد اطلاعات دقیق داره لطفا راهنمایی بکنه.
با تشکر

دکتری96
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۵:۵۳ ب٫ظ

یک سوال داشتم من در دانشگاه فردوسی رتبه ۲ رشته خودم اوردم و کلا دو نفر میخواستن و حتی نمره موسسه را هم بدست اوردم اما الان جلوی نتیجه من کد ۹ زده به این معنا که سهمیه ازاد پذیرش صورت نگرفته
این الان یعنی چی شده کس دیگری بجای من با سهمیه خاصی اوردن ؟
من باید چکار کنم؟

یازهرا
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری96

سلام,احتمالاکسی باسهمیه مربیان یاایثارگران پذیرفته شده

مسعود
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۵:۴۹ ب٫ظ

به دوستانی که دانشکاه علامه ثبت نام کردن
من در نهایت یک پرینت دو صحفه ای شامل کد رهگیری و شماره دانشحویی گرفتم به همرا مشخصات فردی… ایا دیگه ثبت نام اینترنتی کامله؟

سازه
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۲:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا اگه اطلاع دارین در مورد وام ویژه دکتری و نحوه اخذش از همین ترم اول توضیح بدین، آیا غیر از این وام از وام دیگه ای هم بهره می بریم؟!
با تشکر

پرستو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۲:۲۸ ب٫ظ

از دوستان ، هر کسی مشکل ثبت نام دانشگاه خوارزمی براش برطرف شده لطفا اینجا بگه که ما چیکار کنیم؟؟

nn
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱:۲۰ ب٫ظ

سلام به زریوار عزیز ممنون از پاسختون اخه مشکل اینجاست که من قبول شدم ولی گویا یک نفردیگه که میخواستن قبول بشه گویا قبول نشده و حالا اون بنده خدا اعتراض کرده واونا هم گویا حمایتش دارن میکنن که سازمان سنجش قبولیش رو اعلام کنه وجالبه میگن تو مصاحبه اشتباه شده

زریوار
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  nn

به nn سلام ودرود بر شما.. من دقیقا نمیدونم مشکل چیه اما حرفهاشون رو باور نکن وسفت سخت پیگیری کن وبه هیچ وجه کوتا نیا.. مگر در صورتی که به نتیجه برسی واقعا حق بااو بوده واشتباه شده.. رتبه ات را بارتبه اش مقایسه کن برو سر پرونده ات ببین نمره مصاحبه اتون چطوری بوده رزومتو بارزومش مقایسه کن ببین واقعا حق باچه کسی است.. اگه حق با ایشان بود شک نکن خیری از اون قبولی نمی بینی.. اگه حق هم باشما باشه ازش دفاع کن نذار ضایعش کنن..

زریوار
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  زریوار

به nn.. حالا کجا قبول شدی چه رشته ای؟؟ روزانه هست یا شبانه و….؟؟

:((((((((((((((((
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

من همه فیلد هایی رو که لازم برای ثبت نام اینترنتی خوارزمی پر بشه پر کردم ولی جلو دوتاش کلمه تایید رو نمیاره که من تایید رو بزنم چکار کنم
آیا کسی تونسته ثبت نام غیر حضوریش رو کامل کنه؟تو رو خدا کمک کنید

پرستو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  :((((((((((((((((

سلام، من هم دانشگاه خوارزمی قبوا شدم و همین مشکل رو دارم تایید نمیشه دو تا از مدارکم، و ثلت نام ارور میده.

nn
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۹:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان عزیزم آیا دانشگاهی میتونه به سازمان سنجش نامه بنویسه وبگه که این دانشجو رو ما نمیخواهیم آیا دانشگاهی میتونه الان به نتیجه که ازسازمان سنجش امده اعتراض بزنه آیا میتونه اینکارو بکنه لطفا اگه می دونید پاسخ بدید ممنونم

زریوار
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  nn

به nn بستگی داره اگه نمره علمی را نیاورده باشه وسنجش در بررسی نمره سهوا اشتباه کرده باشه که- همچین موضوعی خیلی بعید هست_ آره میتونه ولی اگه نمره وتراز لازم را آورده باشه هیچ کاری نمیتونن انجام بدن.. دانشگاه ارثیه پدری کسی نیست.. قانون پیشبینی کرده واجازه داده شما وبقیه بری اونجاو این حق طبیعی شماست. فراموش هم نکنیم که اونه به خاطر امثال شما اونجا هستند..

ایرج فهیمی خلیل آباد
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۹:۱۶ ب٫ظ

سلام بنده رتبه ی۱۶کنکور دکترای ۹۶ریاضی کاربردی بودم ولی باکمال ناباوری نمرات مصاحبه مو طوری داده اند از هیچ جا قبول نشده ام ۱۵دانشگاه مصاحبه رفته بودم. حتی از دانشگاه تبریز بهم زنگ زدن واستاد که منو مصاحبه نموده بود بهم گفته بود قبولی حتی نام استاد راهنمارا هم مشخص کرده بود ولی واقعا نمی دونم چی شد وچرا در نهایت قبولم نکردند

sh
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

کارشناسی و ارشد کجا بودین؟

صلاحیت عمومی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۱ ب٫ظ

باسلام به همه دوستان

آیا امکان داره بخاطر صلاحیت عمومی کسی رو رد کنن؟ کسی اطلاعی نداره؟ مجددا فرم صلاحیت رو ارسال کردیم ولی خب نگرانیم که چه مشکلی بوده که نقص مدرک اعلام شده.

مهسا
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام
نگران نباشید مشکلی نیست. احتمال رد شدن خیلی خیلی پایینه. بخصوص در حال حاضر که فضای دانشگاه ها اروم هست و مشکل خاصی نیست.

بهاره
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان

دانشگاه فردوسی کسی تونسته ثبت نام کنه؟؟؟؟
چرا اینجوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

منم هنوز منتظر اطلاعیه دانشگاه فردوسی هستم.هنوز که اطالیا ای ندیدم.شما چطور؟

دکترا۹۶
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۸:۳۱ ب٫ظ

بچه ها کسی میدونه دوره روزانه شهریه پرداز منظورشون چیه؟

روانشناسی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا۹۶

سلام.
به دوره پردیس برخی دانشگاههای معتبر مانند دانشگاه تهران دوره روزانه شهریه پرداز میگویند..

حسین حمدی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام.بنده ثبت تام دانشگاه خوارزمی رو انجام دادم و گواهی ثبت نام هم گرفتم.هیچ فیلدی نباید خالی بمونه.میتونید هر مدرکی مثلا شناسنامه هم آپلود کنید.اینطوری دیگه ارور نمیده

م
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین حمدی

من همه فیلد هارو پر کردم نمی دونم چرا بازم نمیشه

م
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین حمدی

ببخشید میشه راهنمایی کنید که دقیقا کدوم قسمت ها باید پر بشه؟

محسن
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین حمدی

دوست عزیز میشه بیشتر توضیح بدی؟

حسین حمدی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین حمدی

در بخش ارسال مدارک هر فیلدی که جلوش عبارت بله رو میبینید رو پرکنید.بلد تاییدیه ارسال رو بزنید تا بنویسه که تایید شد.حتی اگر برای فیلدی هیچ مدرکی نداشتید بازهم پر کنید و یه چیزی بفرستید.اینطوری دیگه ارور نمیده.

حمید صالحی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۴:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی از میزان شهریه نوبت دوم دکتری خبر داره؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.من نوبت دوم قم در رشته ادببات فارسی قبول شدم.

حسین پناهی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۱ ب٫ظ

متاسفانه فردی که بانمره کتبی کمتراز۸۰۰ در دانشگاه ازاد برای مصاحبه دعوت شده در مصاحبه به خاطر رابطه وپارتی بازی نمره ۳۵۰۰ را بدست آورده ببین تفاوت مقبره درحالی که عادلانه مصاحبه بشه به خدا قسم نمره ۵۰۰ هم نمی تونه به دست بیاره نتیجه مصاحبه استانی جز این نمیشود

دانش اموخته دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
من اتفاقی اومدم توی این تاپیک. فقط خواستم بگم بیخود اعصاب و روان و سلامتی تون را به خاطر موضوع دکتری به خطر نندازید. من الان یکسالی هست کع با هزاران سختی مدرکم گرفتم. کو استخدام؟ حداقل بگزارید اگر جایی جذب نشدید سلامتی تون داشته باشید. زندگی چیزهای زیادی داره که این مدرک در مقابلشون هیچ هست.
ارزوی موفقیت
با حق

ززز
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

شما کجا درس خوندین؟ من همیشه بین کار و تحصیل تردید داشتم و دارم. واقعا نمیدونم کدوم رو جدی تر بگیرم.

دکتری ورودی 94-mechanic
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ززز

صددرصد کار………

دانشگاه خوارزمی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

سلام کسی هست که ثبت نام غیر حضوری دانشگاه خوارزمی رو بطور کامل انجام داده باشه؟

ریاضی کاربردی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام نمیدونم سایتش چرا مشکل داره همه مدارکو ارسال کردم میگه مدارکو کامل ارسال کنید دیگه نمیدونم چه باید کرد تا الان همه جا رو ۱۰۰ بار بررسی کردم درست تشده که نشده. لطفاً اگر موفق شدید اعلام کنید

خوارزمی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱:۰۵ ب٫ظ

سلام
منم همچین مشکلی دارم.
ارور من ۱۳-۸۸۱۳ هستش.

ریاضی کاربردی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  خوارزمی

بله برای منم دقیقاً همن ارور رو میده. همه مدارکم آپلود کردم بازم میگه مدارکو باید کامل ارسال کنید

م
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  خوارزمی

شما تونستید ثبت نام کنید؟

ریاضی کاربردی
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  م

سلام. نه متاسفانه نتونستم در سایت گلستان خوارزمی ثبت نام کنم. نمیدونم مشکل چیه سر در نیاوردم. شما تونستید؟؟ خواهشمندم هر کسی موفق شده بیاد و بقه رو راهنمایی کنه ببینیم چکار کردن.

م
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۴:۲۳ ب٫ظ

خوب اگه تا فردا مشکل برطرف نشده و نتونیم پرینت رو بگیریم تکلیف چیه؟

پرستو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۲:۲۲ ب٫ظ

منم همین مشکل رو دارم
ارور میزنه

الهه
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان با عرض تبریک به همه قبول شده ها منم رتبه ام ٧٢ بود اما عملا نمره من رو برای مصاحبه صفر منظور کردن چون بین بازه صفر تا ۵٠٠٠ نوشته بود صد که لطف کردن ١ دادن دوتا مقاله داشتم تو ژورنال بین المللی که یکی از اساتید گفتن قبولش نداریم و اشاره کردن به همکارشون که نمره لحاظ نکن کلی هم سوالات تخصصی از دکترا پرسیدن چون فهمیدن ارشد و دکترام متفاوته و وقتی اشاره کردم که اینا مال دکتراست گفتن باید بلد باشی کلا از اول برای قبول نکردنم تلاش کردن من که خیلی نا امید شدم شاید اپلای بگیرم برم هرجای دنیا باشی بهتر از اینجاس که همه جا پارتی و پول حرف اولو میزنه

پاسخ به الهام
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

دوست گرامی ناراحتی شما و دوستان با شرایط مشابه شما قابل درک هست اگر میتونی اپلای کن در خارج از ایران تغییر گرایش و رشته راحت تر هست و گزینش و پذیرش روش منطقی تر و عادلانه تری داره، البته اینجا هم نا امید نباش انشاالله تلاش بیشتر و توکل بخدای بزرگ راه گشا خواهد بود حتما، موفق باشید و امیدوار همیشه

حقوق بین الملل به اله
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

خب ارشد و دکترى شما متفاوت بوده دیگه چه توقعى داشتید؟!

ن
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

دوست عزیز من با رتبه ۲۲و سه مقاله کنفرانسی یک مقاله علمی پژوهشی و همکار طرح پژوهشی و کارشناسی و ارشد مرتبط با انتخاب رشته دکتری نمره مصاحبه ام را زیر حد نصاب دادند با حد نصاب ۳۰دانشگاهی به من ۷داد و دانشگاهی دیگر ۱۹٫۵ این همه اختلاف نمیدونم چه تعریفی داره که رتبه من هم بی اثر شد.
اگر رتبه های بهتر قبول میشدند یا همین نمره های مصاحبه را در نظر میگرفتن و حد نصاب نمیذاشتن و رتبه ای برای ما هم قائل میشدند اگر قبول نمیشدم اینقدر ناراحت نمیشدم که الان ناراحتم من کلا انگیزه ام را برای خواندن دکتری از دست داده ام چون با این وضع اگر رتبه تک رقمی هم داشتم با این نمره دادن ها و حساب کتابای دانشگاه ها قبول نمیشدم.

مشهد
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۷:۱۵ ق٫ظ

عبارت ۵۰ درصد ازمون ۵۰ درصد مصاحبه اشتباهه. باید سازمان سنجش رسما اعلام کنه ۵۰ درصد ازمون ۵۰ درصدمصاحبه ً****فقط برای افرادی که حدنصاب نمره مصاحبه دانشگاهها رو کسب کرده باشندً****. اینجوری ملت سرکار گذاشته نمی شن.

شمیم
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

سلام دوستان.
کسی فیزیک شهید مدنی تبریز قبول شده ؟

هو
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  شمیم

من….حالت جامد

فیزیک
شهریور ۱۰, ۱۳۹۶ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  شمیم

من نظری قبول شدم

عادل
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

به نمره کلتون نگاه کنید امسال دانشگاه ازاد مصاحبه را ۶۶ در صد حساب کرد نه ۵۰ درصد

پاسخ به عادل
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  عادل

دوست گرامی اگر شما نصف نمره کتبی را با نمره مصاحبه (از پنج هزار) جمع کنید متوجه می‌شوید دانشگاه آزاد دقیقا پنجاه ،پنجاه حساب کرده در کارنامه من دقیقا اینجوری بود، دقیقا با همین فرمول حساب کردم همونی شد که در کارنامه زده بود.در ضمن نمره کتبی از ده هزار بوده و لذا نصفش لحاظ شده.

زریوار
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان.. بنده بارتبه نسبتا خوب و رزومه خوب ۸ دانشگاه مصاحبه رفتم ۸ تارو قبول شدم در دوکد رشته محل رتبه ام ۱ شده..اما قبول دارم واقعا اجحافاتی در حق برخی دوستان صورت گرفته.. به نظر من شیوه ی پذیرش به این شکل ایراد دارد..سئوال اینجاست چطور در آزمون سنجش که به نظر من خیلی جامع تر از مصاحبه می باشد داوطلب تراز اعلام شده توسط دانشگاه روآورده در حالی که در مصاحبه های چند دقیقه ای وبعضا فرمالیته حد نصاب نیاورده؟؟ دانشگاه ها باتعین حد نصاب مصاحبه عملا دارن رتبه و وزن سجش را دور می زنند تا هر کی دلشان خواست رو قبول کنند ..وزارت علوم و کمیسون آموزش مجلس باید این ساختار معیوب رو اصلاح کنند.. به نطر من سازمان سنجش مصاحبه ها رو متمرکز دریک جا با نظارت خودش برگزار کنه.. برای هر گروهی چند استاد شناخته شده از دانشگاه های مختلف را تعیین باساز وکارهای مشخص وشفاف تا واقعا حق کسی ضایع نشه…

فصل مصاحبه
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زریوار

“سئوال اینجاست چطور در آزمون سنجش که به نظر من خیلی جامع تر از مصاحبه می باشد داوطلب تراز اعلام شده توسط دانشگاه روآورده در حالی که در مصاحبه های چند دقیقه ای وبعضا فرمالیته حد نصاب نیاورده؟؟ دانشگاه ها باتعین حد نصاب مصاحبه عملا دارن رتبه و وزن سجش را دور می زنند تا هر کی دلشان خواست رو قبول کنند”((( نکته همین جاست خدا خیرت بده نور به قبر امواتت بباره )))

زریبار
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  زریوار

سلام زریوار ، چه رشته ای قبول شدی؟

زریوار
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  زریبار

به زریبار… سلام ودرود برشما.. روزانه دانشکاه بین المللی قزوین رشته تربیت بدنی

tarbiat
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زریوار

با سلام
دانشگاه گیلان در یکی از رشته ها تراز رو به کمترین مقدار خودش رسوند، بیشترین هزینه برا مصاحبه رو گرفت (۱۲۰ هزار تومان)و جالب اینکه از ۵ نفر ظرفیت هر ۵ تارو از دانشگاه خودش برداشت و در هنگام مصاحبه هم اصلا رفتار مناسبی نداشتن.

م
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  tarbiat

دقیقا ، این دانشگاه در رشته ماهم همه رو از خودشون گرفتن در حالی که من لز دانشگاه سطح بالا و رتبه تک رقمی و رزومه خوبی رفته بودم بااینحال نمره ای دادن که اصلا قابل هضم نیست و مردود شدم بااینکه بومی بودم! واقعا تاسف داره

فصل مصاحبه
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

با وجودی تأثیر ۵۰درصدی مصاحبه دکتری۹۶؟؟ زمانی فرمایش شما درست هست که نمره مصاحبه جداگانه داده بشه به سازمان سنجش و سازمان اونو با نمره کتبی کنکور جمع کنه و نمره نهایی کُل ملاک قبولی باشه نه اینکه دانشگاه با اعلام حدّ نصاب نفراتی رو از دور خارج کنه و نمره کتبی رو در عمل صفر منظور کنه و عملا بیشترین تاثیر رو همون مصاحبه داشته باشه چرا باید تویه کارنامه نوشته بشه” مردود درج عدد ۵ به این دلیل است که شما حدنصاب موسسه رو نیاوردید !! پس وزن ۵۰ % آزمون کتبی چی شده این وسط مصاحبه و این حرفا واسه بلاد توسعه یافته اس اینجا ۱۰ درصد رو هم به مصاحبه اختصاص بدن همون با ۱۰ درصد شیرازه کار رو بهم میریزن برخی دانشگاها و اینطور که من از کامنت بچه ها میخونم همچین تعداشون کم و ناچیز هم نبوده گویا .

حسن
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۳۶ ب٫ظ

سلام

کسی می تونه سوال جواب بده:

در کارنانه من این جمله آمده است:.

در بخش نتایج عدد یک آمده است.

و نوشته شده است که:به دلیل عدم تایید سهمیه مربی در ردیف معرفی شدکان قرار نحواهید کرفت.

این جمله بعنی جه.

امسال من ار سهمیه مربیان استفاده کردم.

ممنون

به حسن
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

دوست گرامی بنظرم منظور این هست که مدارکی که بابت استفاده از سهمیه مربیان ارائه کرده است کافی نبوده یا شرایط استفاده از سهمیه مربیان را البته از دید اونا نداشته اید در هر حال نیاز ست حتما ترجیحا حضوری پیگیری کنید، انشاالله اوکی بشه،موفق باشید و همیشه امیدوار

erfun
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

یعنی دانشگاهی که شما مربی هستید تاییدتون نکرده متاسفانه.

و.ی.
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام

شاید از نظر اونا به مرحله رسمی آزمایشی نرسیده وضعیتتون. البته باید بررسی کرد.

علی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۲۲ ب٫ظ

دوستان کسی دانشکاه علامه ثبت نام کرده؟ چرا سایتش اینجوریه؟

علی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله من امروز صبح ثبت نام کردم. موقع ورود باید آن بالای صفحه از کرکره ورود به جای گزینه دانشجو گزینه ورودی جدید را انتخاب کنید. بعدش با شماره ملی و شماره داوطلبی کنکور وارد شوید. شروع می کنید به پر کردن فرم ها و هر فرم که تکمیل شد ذخیره را می زنید. صفحه خودبخود رفرش می شود. روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید. وارد مرحله پایش سلامت که شدید دوازده فرم است. یکی یکی پر می کنید و می زنید بخش بعدی پرسشنامه. وقتی به آخر رسید می زنید مرحله بعد. مدارک خواسته شده را با مشخصات خواسته شده (زیر ۱۰۰ کیلو بایت و بدون عنوان فارسی با فرمت (jpg) آپلود می کنید.
نکته یک. برخی گزینه ها در فرم اجتناب ناپذیرند مثل “در معرض کدام مشکل قرار داشته اید” و سه چهار مورد دیگر. من همینجوری یک گزینه که کمتر مشکل ساز بود را انتخاب کردم.
نکته دو. برای اینکه کد رهگیری را بدهد باید مرحله به مرحله از گزینه مرحله بعد استفاده کنید، از اول تا آخر. خودش کارت را می دهد. با مزه این است که در نهایت هم بسیاری از گزینه ها را خودش پیش فرض دارد (مثل اینکه من خوابگاه نمی خواهم) با وجود اینکه من نوشتم متقاضی خوابگاه هستم. انگار کاریش نمی شود کرد.

ح
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام.دوستان نحوه اعتراض چگونه است؟

جواد
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۶:۲۷ ب٫ظ

من خودم ثبت نام کردم
اسکرین لینک ثبت نامم دارم
ولی با این وجود مشکلی نیست
یا دوباره فعالش میکنن یا دستی ثبت نام میکنین

شیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

عجیبه!!! احتمال زیاد دوباره فعال میشه

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

شما چه موقعی ثبت نام کردید؟ من که هر موقع رفتم لینکی نبود! در ضمن هنوز مدارک لازم رو اعلام نکردند و هیچ اطلاعیه ای نگذاشتند برای ثبت نام .

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۹:۴۸ ب٫ظ

چرا دانشگاه فردوسی حداقل یک اطلاعیه نمیزنه تا تکلیفمون رو بدونیم؟

بهنام
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۴:۳۲ ب٫ظ

من شبانه تهران قبول شدم در حالی حقم روزانه بود.اما چون این دانشگاه برام مهم بود فقط و فقط همین جا برای مصاحبه رفتم اما اصلا خوشحال نیستم به خاطر پولش اما چاره ای ندارم جز رفتن

پ
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

چقدر خوب. من شبانه فارابی قبول شدم و ناراحتم اگه شبانه تهران قبول می شدم بدون تردید می رفتم ولی الان مردد هستم.

یاس
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

سلام منم شبانه تهران قبول شدم.منم خیلی احتمال میدادم روزانه برم داره تهران. الان خیلی ناراحتم. شاید نرم بمونم برای سال

جواد
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۵۰ ب٫ظ

قابل توجه دوستان پذیرفته شده در فردوسی مشهد
ثبت نام الکترونیکی شروع شد و خیلی زود هم لینکش از دسترس خارج شد و هفته ی بعد هم انتخاب واحده
میتونید زنگ بزنید دانشکده و خبر دقیق ترشو بپرسید ولی خیلی از بچه ها ثبت نام کردند.

سحر
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

کی اطلاعیه ببخشید زد؟
واقعا کسی ثبت نام کرد از دانشجویان جدیدالورود فردوسی مشهد؟

شیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من هر کسی رو میشناختم ثبت نام نکرده

مکانیک
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

نه هیچکی ثبت نام نکرده و این حرف شایعه ای بیش نیس. انتخاب واحد ورودی های جدید هم توسط گروه انجام میشه در ابتدا نه خود شخص

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

خیلی ممنون از پیامتون…من هم از صحبت دوستان خیلی مضطرب شدم با اینکه مدام صفحه رو چک میکنم.

شیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

قابل توجه پذیرش شدگان محترم مقطع دکتری تخصصی دانشگاه فردوسی مشهد سال تحصیلی ۹۷-۹۶

ضمن عرض تبریک به مناسبت پذیرش شما در دانشگاه فردوسی مشهد،
به استحضار پذیرفته شدگان محترم می رساند که از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به مدیریت آموزشی دانشگاه خودداری و منتظر اطلاعیه های بعدی دانشگاه فردوسی مشهد که در وبگاه دانشگاه درج خواهد شد، برای برنامه ریزی و مراحل بعدی ثبت نام (بدون توجه به تاریخ اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور) باشند.

این اطلاعیه دانشگاهه
یکی از دوستان حضوری پرسیدن گفتن شروع نشده

سحر
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

ممنونم شیما جان
ارشدمو فردوسی بودم دو سال پیش هم وقتی ثبت نام الکترونیکی شروع شد دو سه روزی فرصت دادن برای ثبت نام

شیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

خواهش میکنم. پارسال هم بهد از ۲۰ شهریور ثبت نام اینترنتی را شروع کردن.

م
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام به همه دوستان و تبریک به همه قبول شده ها. اتفاق جالبی در جلسه مصاحبه بنده در یکی از دانشگاه های صنعتی افتاد. اگر دوستان تجربه مشابهی داشتند لطفا عنوان کنند. من با سوال و بررسی که از بقیه دوستان شرکت کننده در مصاحبه داشتم متوجه شدم رزومه بنده از بقیه دوستان با اختلاف فاحشی خیلی بالاتر هست. وقتی وارد اتاق مصاحبه شدم یکی از اساتید همون لحظه به حالت قهر پاشد و جلسه مصاحبه رو ترک کرد. بعد از چند دقیقه استاد دیگری بلند شد و جلسه رو ترک کرد و باز پس از چند دقیقه یک استاد دیگه بلند شد و جلسه رو ترک کرد!!! تنها دو استاد موندن توجلسه مصاحبه و از من هیچ سوال علمی هم اصلا نپرسیدند!! من با هیچ کدام از این اساتید نه سابقه آشنایی داشتم و نه شناختی اونها روی من داشتند و واقعا نمی دونم این رفتارشون برای چی بود؟! نمره آموزشی و پژوهشی بنده خیلی بالا بود و تقریبا تمام آیتم ها رو نمره کامل گرفتم اما نمره مصاحبه ام رو فکر می کنم صفر داده اند!! لطفا دوستان عزیز اگر تجربه مشابهی داشته اند بیان کنند.

الف
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  م

چه قدر عجیب و قابل تامل!!!

مجتبی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۲۴ ب٫ظ

این یک واقعیت تلخ هست. هر کی می خواد خوشش بیاد یا بدش بیاد اما امسال هم مثل سال های پیش و حتی بدتر از سال های پیش رزومه و مقاله و رتبه تقریبا هیچ نقشی در قبولی افراد نداشته و فقط آشنا نقش داشته!! این رو که می گم اطلاع دقیق دارم که می گم مثلا در پذیرش بدون آزمون یکی از دانشگاه های صنعتی من رو با ۱۲ مقاله و ۲ کتاب و مدرک زبان با نمره عالی و شاگرد اولی نگرفتند تو همون دانشگاه طرف رو بدون حتی یک مقاله با مدرک ارشدی که ۶ سال پیش اخذ شده چون معرفی شده بود گرفتند!!!

!
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

نه دوست عزیز! مطلقا اینطور نبوده… من دو جا حد نصاب آوردم که اولین بار بود می دیدمشون و یکیشون برخوردهای بدی هم باهام داشتن طوریکه گفتم منو رد کردن در حالیکه همونجا قبول شدم.
البته حرف شما درسته ولی همه جا اینطور نبوده

نفس
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۱۹ ب٫ظ

دوستان عزیز منم در مصاحبه دانشگاه شیراز شرکت کردم و برام غیبت رد شده که نشون دهنده آشنا بازی بالا در این دانشگاه هست.

دوستان گلم کسی از دانشگاه ساری نیست؟

قبولی دکتری نازنین )اقا رسول کمک)
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۲:۵۶ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
دوستان من از ۵ واحدی مصاحبه رفتم دوتاش بیشتر توی کارنامه برام نیومده یکیش شیرازه که جای خالی گزاشته توی اون قسمتی که باید قبولی بزنه ( نه مردود نوشته و نه قبول ) و دیگری شهر کرد که نوشته قبول بنظرتون میشه برم شیراز؟
یا انتقالی بگیرم برای شیراز ؟ چطوری میتونم پیگیری کنم ممنون میشم کمکم کنید

علی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۲:۴۵ ب٫ظ

دوره دکتری دوره تست زدن نیست، باید کار پژوهشی انجام داد. باید به استاد حق داد دانشجویی را پذیرش کند که با خصوصیات اخلاق و رفتاری طرف اشنا باشد چون قرار است چهار یا حتی ۵ سال با همدیگر کار کنن

Jaber
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اما نه اینکه دانشجویی با رتبه ۳۹ بدون مقاله روزانه قبول بشه و رتبه های ۴ و ۵ و ۱۰ تو همون رشته هیچ جا قبول نشن.در حالی که کلا ۱۶ نفر پذیرش روزانه داشته.
بهتره جملتون رو اینطوری اصلاح کنم که اساتید هر دانشجویی که دلشون بخواد رو برمیدارن و توانمندی علمی و رزومه اولویت دوم یا پایین تر هست.

...
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Jaber

آقای جابر درست می گویند. در واقع همه چیز به استادان بر می گردد. حتی در تصحیح اوراق در مورد دانشگاه هایی که آزمون کنبی هم برگزار کرده اند، چه کسی می رود اوراق تصحیح شده را می بیند تا چک کند که نمره ای که استادان محترم داده اند بر چه مبنایی بوده؟!
حکایت نمره مصاحبه شفاهی هم که کاملا روشن است. هیچ باز خواست و سنجشی ندارد.

نیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ازمون تستی از پایه و اساس اشتباه است. برای پذیرش در مقطع دکتری باید هر دانشگاهی جداگانه مثل گذشته عمل کنه. کمتر کشوری ازمون برگزار میکنه.

sh
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

خیلی طول داره تا ما به اون مرحله برسیم…هنوزم افرادی هستند که معتقدن برای پذیرش دکترا نباید مصاحبه باشه و کنکور کفایت میکنه!

فرشته نجات
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مصاحبه ای که من رفتم خصوصیات اخلاقی و رفتاری هیچ نقش و تأثیری در پذیرش نداشت! طراحی مصاحبه هم به گونه ای بود که فرق نمی کرد من باشم یا یک ربات بجای من! تعجب می کنم از دوستمان! آیا ایران مصاحبه رفتید؟!

م
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته نجات

خیلی خیلی عالی مصاحبه را بیان کردید، موافقم

سحر
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۲:۴۲ ب٫ظ

ببخشید کسی از ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فردوسی مشهد خبری نداره؟؟؟؟؟؟

بیوتکنولوژی۹۶
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بخش مدیریت آموزشی دانشگاه داره اطلاعیه ها رو میزنه ولی هنوز در مورد ثبت نام خبری نگذاشته

بیوتک
شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ ۸:۳۱ ب٫ظ

سلام وعرض تبریک به شما. ببخشید رتبه وتراز شما چند بود…

شیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

منم مشهد قبول شدم. نوشته منتظر اطلاعیه باشید

اصغر مکانیک
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام، یه مشکل بزرگ برای من پیش اومده. دانشگاه باهنر کرمان میگه باید اصل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را به من تحویل بدید و تا زمان فارغ التحصیلی این مدرک پیش من بمونه. آیا این کارش قانونی هست؟ اصلا میتونه گروکشی کنه که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را پیش خودش تا زمان فارغ التحصیلی از دکترا نگه داره؟؟ تو رو خدا کمک کنید. من شاید اصلا انصراف بدم به خاطر این قضیه.

شیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر مکانیک

همه دانشگاه ها اصل مدرک را میگیرن نه فقط دانشگاه کرمان.
در هر مقطعی که باشید اصل مدرک مقاطع قبل را میخوان

نرگس
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر مکانیک

سلام

بله میتونه و قانونا هم همینطوره.

علی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

واقعا میتونه؟! چرا پس خیلی از دانشگاه های تهران و اهواز این کار را نمی کنند؟
این کار حتی اگر همه دانشگاه ها هم این کار رو بکنند غیرقانونی هست. چون اصلا حق ندارن اصل مدرک را بگیرن و پیش خودشون تا زمان فارغ التحصیلی نگه دارن. اصل مدرک پیش خود دانشجو باید باشد تا اگر خواست ازش استفاده کند.

امیر خصوصی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باسلام
دوست عزیز وقتی شما گواهی درحال تحصیل دوره دکتری رو به هر جایی ارایه بدید این به این معناست که کارشناسی و ارشد رو گذرئندید پس احتیاجی به ارایه اصل مدرک کارشناسی یا ارشد به جایی ندارید.
موفق باشید

شیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من دانشگاه اهواز درس خوندم برای مقطع لیسانس مدرک دیپلم و برای ارشد هم مدرک کارشناسی را ازم گرفتن و بعدد از فارغ التحصیلی به من تحویل دادن

اصغر مکانیک
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

یعنی وقتی گواهی موقت را گرفتید قبلی ها را بهتون دادن؟ یا باید حتما دانشنامه را بگیرید تا بهتون اصل مدارک قبلی را بدن؟

فیزیک 0
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان من با رتبه ی زیر بیست و رفتن به ۶ دانشگاه درجه ی ۲و۳ رد شدم.ولی دیگه مهم نیست…به نظر من فقط روز مصاحبه مهمه و اصلا رتبه ی خوب هیچ ارزشی نداره
از دوستان این سوال رو دارم من که دیپلم ریاضی دارم امسال اگه بخوام کنکور سراسری تجربی شرکت کنم باید دیپلم تجربی بگیرم؟اگه از دوستان کسی اطلاعی در این زمینه داره ممنون میشم راهنمایی کنه.

مردود
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک 0

نه نیازی نیست دیپلم تجربی بگیرید… با دیپلم ریاضی هم میشه کنکور تجربی شرکت کرد

ریحانه
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک 0

من قبلا جایی خونده بودم افراد در هر مقطع فقط یک بار حق دارند از قانون تحصیل رایگان استفاده کنند یعنی شما اگر کارشناسی سراسری خونده باشید احتمالا حق شرکت ندارید مگر شبانه!نمی دونم اصلا کسی که ارشد گرفته یا دکتری بهش اجازه شرکت در کنکور سراسری رو میدن؟

و.ی.
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک 0

سلام

واقعا ناراحت شدم نوشته تون رو خوندم. حیفه اما که به خاطر تجربه امسال بخواید به طور کامل مسیرتون رو تغییر بدید اون هم تازه بعد از این همه سال که براش تا این مقطع وقت گذاشتید و هزینه کردید. باز هم تلاش کنید دلم روشنه که اگه تکمیل ظرفیت قبول نشید سال دیگه نتیجه بهتری می گیرید به امید خدا.

شمیم
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک 0

سلام.
منم فیزیک هستم. خیلی ناراحت شدم. و امیدوارم بهترین مسیر و بهترین هدف رو در نظر بگیری و طی کنی و به موفقیت برسی

النا
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

دوستان حدنصاب که تهران زده به من فقط ۴ دهم ندادن و باعث شد تهران قبول نشدم و دانشگاه سطح دو قبول بشم چطور میشه پیگیری و اعتراض کنم؟؟

صدیق
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

دوستان میان حرف از بی عدالتی میزنن، درسته که سیستم پذیرش دانشجو تو دوره دکتری شده یک بوم و چند هوا و هر دو از این باغ بری می رسد ولی بی انصافی هست که اینقد زیر سوال ببریم. دوستان میگن رتبه های برتر مثل ۳-۹- ۱۱- ۱۲ و خیلی دیگه رتبه ها با رزومه های خوب اصلا هیچ جا قبول نشدن، اینم در نظر بگیرید که همین دوستان انتخاب درستی نداشتن. مثال میزنم براتون.
تو گروه ما رتبه ۱۴ فقط قم و ایلام رفت مصاحبه، رتبه ۴۰ فقط قم و مازندران رفت مصاحبه، با اینکه این دوستان با رتبه ای خوب می تونستن دانشگاههای بهتری برن، رزومه دوستان هم چندان مناسب نبود. پس اگر این دوستان جایی قبول نشن ما نمی تونیم گله کنیم که چرا رتبه ۱۴ ما جایی نیاورد و این ضعف و آشنا بازی دانشگاههارو می رسونه.

داوطلب دکتری
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  صدیق

وقتی با این رتبه دانشگاه هایی مثل اینها که شما می گید قبول نشدن دانشگاه های باسطح بالاتر و تهران هم مسلما….

مهندسی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  صدیق

سلام…من پارسال با رتبه یک و داشتن رزومه خوب هیچ دانشکاهی قبول نشدم…امسال با رتبه با رتبه بدتر و همون رزومه قبول شدم…حرف شما صحیح نیس چون توی مصاخبه بسیار سلیقه ای اعمال میشه و اگه قبلش لابی نکنی قبولت نمیکنن..واقعا ناراحتم دوستانی رو میبینم که با رزومه و رتبه عالی قبول نشدن

به هلیا
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

این حرف شما اصلاااا پذیرفته نیست و ارزش کار و تلاش خیلی هارو میاره پایین.«««آن کسی که رتبش دویست یا صد و پنجاهه یعنی حداقل سواد رو در رشته ش داره و این قابل کتمان نیست»»».
من به چشم خودم دیدم کارنامه دوستان رو، در گروه ما کارنامه رتبه ۹۰ و رتبه ۴۰ رو دیدم درصد دروس اختصاصی رتبه ۴۰ از درصد اختصاصی رتبه ۹۰ پایین تر بود!!!!! و تنها دلیل برتری رتبه ۴۰ درصد استعداد تحصیلی بود که ۲۰ درصد بیشتر از رتبه ۹۰ بود. و به طبع ملاک بررسی سواد داوطلبا در رشتشون میزان درصد دروس اختصاصی هست.
خواهشا درست قضاوت بکنیم.

امیر
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  به هلیا

استعداد تحصیلی واقعا سخته.اونم اگه میتونست میزد.همین استعداد تحصیلی خودش چالش بزرگی شده.دست کم نگیرید این درس رو.دقیقا من کسی رو دیدم دروس تخصیصی و زبان رو خوب زده بود ولی استعداد رو منفی زده.بی انصافیه بگید استعداد تحصیلی راحته.

به هلیا
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

نمی گم استعداد تحصیلی آسونه اتفاقا خیلی هم سخته به خصوص برای بچه های انسانی که ریاضی قوی ای ندارند…
جوابم به دوستمون هلیا بود که گفت رتبه های ۲۰۰ و غیر اون سواد کمتری دارند،،، ممکنه شخصی سواد خیلی بالایی داره ولی روز آزمون حالش بد بوده رتبش خوب نشده دلیل نمی شه سوادشو پایین بدونیم،،، هر چند که تلاش رتبه های برتر نادیده گرفتنی نیست ولی خیلی از افراد رتبه شونو مدیون استعداد هستند تا دروس تخصصی پس اصلا رتبه ملاک برای تشخیص سواد افراد نیست و این دید مناسبی نیست.

الف
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  به هلیا

مگه چند نفر تو روز ازمون حالشون بد میشه؟؟؟؟
اینجور که شما میگین همه اونهایی که بالای ۱۰۰ شدن روز ازمون حالشون خوب نبوده؟؟؟؟
این حرف شما صرفا توحیهی است برای عدم موفقیت شما در حالی که اگر بیشتر تلاش کرده بودید قطعا نتیجه بهتری میگرفتید.

ریحانه
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  الف

امسال من خودم حالم که خوب نبود و به دلیل فوت مادربزرگم هم شب تا صبح بیدار بودم که هیچ!!روز جلسه یک خانم شنگول که بار اولش بود کنکور میدادمرتبا برمی گشت عقب و اصرار داشت بهش تقلب برسونم !من هم که خسته شده بودم بهش گفتم شمارتو می دم سنجش!تا ربع ساعت اروم اروم غر میزد و با من بحث می کرد!تو اون جلسه دونفر گوشی همرامشون بود که یکیشون این خانم بود وقتی وسطای جلسه گوشیشو گرفتن شروع کرد بلند بلند با من بحث کردن منم که آب از سرم گذشته بودجوابشو میدادم حالا اون خانم از یک طرف باید به خاطر گوشی به افراد متعددی که میومدند بالا سرش توبیخش می کردند جواب میداد از یک طرف به من بدوبیراه می گفت هرچی هم مسئول جلسه بهش می گفت این خانم به من نگفته خودم دیدم قبول نمی کرد وقتی برگه های استعدادو دادند ذهنم هنگ کرده بود!مسئولینی که منو میدند دلشون به حالم می سوخت مجبورشدم جاموعوض کنم به قدری بردنشو آوردنش که از صدای های های گریه کردنش دلم بدجوری به حالش سوخت و‌همون جا براش کلی دعا کردم اون روز هیچ کدوممون امتحانمو خوب ندادیم!!!نزدیک سی نفر دررشته شیمی!

م
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  الف

اگر دانشجویی در رشته خودش قوی باشه باید علاوه بر رتبه رزومه و مقالات خوبی هم داشته باشه!! یک آزمون چند ساعته که توش شانس و سوالات غیر تخصصی زبان و استعداد خیلی اثر داره نمی تونه ملاک و اثباتی برای تایید علمی یک فرد باشه!! اصلا تو هیچ کجای دنیا دانشجوی دکترا رو با یک آزمون تستی گزینش نمی کنند!!؟؟

صدیق
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  الف

جناب خوشبختانه من هم رتبم خوب بود هم رزومم خوب بودو هم خداروشکر قبول شدم، شما هم اشتباه منظورمو متوجه شدید من میگم آزمون کتبی دکتری اصلا ملاک خوبی نیست برای سنجش سواد داوطلبا، و افرادی که رتبه خوب نیاوردن و بی سواد خطاب نکنیم، اشکال از سیستم آموزشی ماست که با دو ساعت و ۷۰-۸۰ تست و اون وضعیت استرس و فشار روانی ناشی از بی برنامگی سعی در رتبه بندی افراد باشه..
خواهشا درک درستی داشته باشیم و با تعصب حرف نزنیم

الف
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  به هلیا

در مورد استعداد هم باید بگم من نفر اول رشته خودم هستم و استعداد ۱۲ درصد زدم!

و.ی.
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام

مشکل استعداد تحصیلی اصلا سخت بودنش نیست بلکه بیشتر بی ربط بودنش به رشته ایه که داوطلب تا مقطع ارشدش رو گذرونده! انصافا تا چه حد این آزمون استعداد تحصیلی به خوبی میسنجه اون داوطلب استعداد این رشته رو داشته یا نه؟

فرشته نجات/ استحاله به فرشته خشم
شهریور ۹, ۱۳۹۶ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  و.ی.

موافقم، جالب است بدانید استعداد تحصیلی همان تست هوش دهه ۴٠ است که کمی تغییر شکل داده

بی عدالتی ها
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  به هلیا

چه ربطی داره…اخه اصلا نمره مصاحبشون ربطی به پژوهش نداره…کسی میشناسم با رتبه بالا و پژوهش کم قبول شده و کسی بوده با رتبه خوب و پژوهش بالا قبول نشده….انقدر حقها خورده شده در جریان مصاحبه….الان خیلی اساتید کاری به پژوهش ندارن فقط با استاد اشنا باش یا سفارشت کنن….بعدم اون دانشگاههای خارج که میگید قابل مقایسه با ما نیستن…از اینجا طر ح پژوهشی براشون میفرستی ورزومه بدون اینکه بشناسن تو رو قبولت میکنن..

مردود
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  به هلیا

بی عدالتی رو وقتی میتونی ببینی که به یک دانشجو دو نمره کاملا متفاوت به مصاحبه دادن

مثلا یک دانشگاه نمره مصاحبه بمن داده ۳۱ و دانشگاه دیگری ۴

چگونه قابل توجیه است ؟ ؟ ؟

....
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مردود

بله درسته بی عدالتی وجود دارد، دوتا دانشگاه از تهران اصلا منو به حد نصاب نرساتده اند در صورتیکه یه دانشگاه دیگه از شهرستان نفر اول پذیرش شدم

امیر
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

به نظرم با این صحبتهای که افراد کردن بهترین روش برای جذب دانشجوی دکتری این است که ۷۰درصد ازمون باشه که در کشور ما بهترین روش گزینش هست و ۱۰درصد سوابق تحصیلی و ۱۰درصد رزومه پژوهشی و ۱۰ درصد مصاحبه بنظرم این عادلانه ترین روش جذب هست.واقعا من الان کسی رو دیدم که از اساتید خودش بالاتره ولی متاسفانه بخاطر این بی عدالتی ها پذیرش نشده کسی که میشینه میخونه و رتبه زیر ۱۰۰میاره واقعا حقشه جذب بشه.همونطور که توی کارشناسی که معتبر ترین ازمون کشور هست تمام افراد با ازمون جذب میشن.

ک م
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

با سلام چرا بنده در بین ۳۲ دانشگاه فقط ۲ دانشگاه (ازاد)مصاحبه رفتم که دانشگاه اول با اختلاف دو نفر رد شدم ولی متاسفانه نمره شهر دوم موجود نیست خواهش می کنم جواب دهید خواهش می کنم

فرشته نجات
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ک م

سلام شما نمره حد نصاب دانشگاه را نیاورده اید پس برایتان درج نشده

بی عدالتی ها
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

من هم با وجود رتبه خوب و رزومه خوب قبول نشدم…..ودر رشته ما که مشاوره هست دانشگاههای علامه و الزهرا و خوارزمی واقعا بی عدالتی میکنن…و میشه گفت تاثیر مصاحبه صدهست و ازمون صفر ….چون در رشته ما در این سه دانشگاه فقط سه رتبه تک رقمی تونستند قبول بشن….ورتبه های سه و نه و یازده و دوازده و خیلی رتبه های دیگه هم هیچ جا قبول نشدن…در حالیکه رتبه های ۷۸ و۵۰ قبول شدن و خیلی رتبه های بالای دیگه و تنها مسیله ای که من میبینم اینه که اشنا بازی شده دکتری….اخه دکتری برای پژوهشه نه اشنابازی…خواهشا به داد ما برسید …اخه بی عدالتی تا کی اگر میخواین پژوهشها رو بررسی کنید برای سنحش مدارک رو اپلود کنیم و اگر میخواین مصاحبه باشه تااخر این بی عدالتیها هست….مگر تخصص پزشکی مصاحبه داره که ما داریم….خواهشا حرف مارو به مسیولین برسونید

مهممهم
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان مطمن باشید که نا عدالتی وجود داره من خودم قبول شدم یکی از دانشگاه های شهرستان که در رشته ما جز دانشگگاه های برتر هست. تو این دانشگاه به من نمره ۳۹ کسب کردم . اما جالب من با همین رزمه در دانشگاه مدرس نمره ۱۷ رو دادن اونم بخاطر اینکه سوالاتی اون روز میپرسیدن که مربوط به گرایش من نبود و ذهن خسته بعد از ده ساعت حرکت شبانه و معطلی چند ساعته دانشگاه نمیتونست به اون سوالات جواب کامل بده . با این وجود از لحاظ اموزشی و پژوهشی نمره شاید گرفته باشم اما اساتید مصاحبه کننده نمره رو صفر رد کردن

نفس
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

دوستان عزیزم کسی دانشگاه ساری قبول شده؟

مهندسی مالی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز.
من در یکی از شعب دانشگاه ازاد تهران در دوره دکتری پذیرفته شده ام . با توجه به مشکلاتی که برای من به وجود امده قادر به ثبت نام نیستم حالا سوالم اینه که قبولی من به مانند گذشته تا یک سال دیگه نگه داشته میشه یا نه ؟

معترض به هزینه ها
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

در ادامه بگم،
وقتی محدودیت تعداد کدرشته برای شرکت در مصاحبه برداشته میشه و دانشجو از بین موارد مجاز هر تعداد دانشگاه رو که خواست میتونه شرکت بکنه؛ این طبیعیه که هزینه های مصاحبه رو بالا ببرن.
اما میطلبه از طرف سنجش یا وزارت علوم روی هزینه های اعلام شده یه نظارتی باشه حتما. هزینه ها از ۶۰ هزار تومن بود تا ۱۲۰ هزار تومن !!!
همچنین انصاف حکم میکنه از قبل دانشگاهها حداقل نام یا فیلد کاریه اساتیدی که دانشجو میگیرن رو بزنن که فرد با آگاهی بتونه تصمیم بگیره آیا در مصاحبه شرکت بکنه یا خیر.

کاش رسیدگی بشه.

سعید
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

من با اینکه دانشگاه تربیت مدرس قبول شدم ولی ناعدالتی در پذیرش در برخی از دانشگاهها دیدم. برخی از دانشگاهها براشون اولویت مهم بود و به رزومه و رتبه فرد کاری نداشتند. و خیلی عجیب بود در یک دانشگاهی طبق گفته خودشان در مصاحبه نفر اول شده بودم و رتبه سنجش من هم تک رقمی بود اما زنگ زدن گفتن اگر این دانشگاه را اولویت اول نکنی حذف میشی و وقتی کارنامه اومد دیدم پایین ترین نمره رو در این دانشگاه گرفتم….

معترض به هزینه ها
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

با سلام.
خیلی ممنون از نویسنده متن. کاش مسئولین بخونن و ترتیب اثر بدن.

هزینه های مصاحبه ها انصافا بالاست.
دانشگاه شهید بهشتی ما هزینه رو ریختیم، توی ماه رمضون رفتیم مصاحبه تو اوج گرما آدم مسافر که روزه نیست، بوفه ها تعطیل… آب سردکنها بدون آب… وسط ظهر هم اساتید حدود ۱٫۵ ساعت تعطیل کردن رفتن.
بعد از مصاحبه توی سایت دانشکده اطلاعیه زدن اساتیدی که قراره دانشجو بگیرن فیلدشون این هست!!!
خب چرا قبلش نزدن؟! که حداقل منی که فیلدم نمیخورد شرکت نکنم. چون نمیدونستیم فلان استادی که فیلدش میخوره بهمون دانشجو نمیگیره! ۸۰ -۹۰ هزار تومن فقط هزینه مصاحبه اش بود!!

مردود
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

من با رتبه ۱۹ و داشتن رزومه متوسط و شرکت در مصاحبه شش دانشگاه قبول نشدم… سه تا شهرستان هم رفتم..

تاثیر آزمون رو با ندادن حد نصاب صفر کردند

تاثیر مصاحبه صد در صد بود

بی عدالتی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۹:۳۶ ق٫ظ

سلام خدمت تمام دوستان عزیز
من هم با نظر دوستان مبنی بر تاثیر ۵۰_۵۰ مصاحبه و ازمون کتبی موافقم
بنده با رتبه ۱۸ در رشته ای که ۱۸۰ نفر پذیرش روزانه دارد در یکی از دانشگاه های تهران دوره روزانه قبول شدم اما نکته جالب این است که هیچ کدام از دانشگاه های درجه دو و سه شهرستان ها قبول نشدم.
در رشته ما رتبه ۶،۱۵،۱۶،۱۹ و ۳۲ قبول نشدند اما رتبه های۳۵۰، ۲۴۰،۳۹۳ و ۸۰۰!!!!!!!!!
قبول شده اند.

شیرین
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۲۶ ق٫ظ

سلام. با رتبه ۵۱ و دعوت شدن به ۵ دانشگاه برتر کشور و با وجود ۷ مقاله شامل ۱ آی اس آی دو علمی پژوهشی و ۴ کنفرانس داخلی و خارجی و مدرک زبان با نمره ی عالی و معدل بالا من نه تنها هیچ جا قبول نشدم بلکه حد نصاب هیچ کدوم از دانشگاه هارو نیوردم. ولی میدونم که یه نفر بدون کنکور با استعداد درخشان بدون هیچ مقاله ای حتی یه مقاله کنفرانسی‌بدون مدرک زبان بدون طرح پژوهشی و هیچ چیز خاصی در رزومه، دکترای روزانه دانشگاه اصفهان قبول شد. کسی که خودم روز آزمون توی سالن دیدمش و حتی رتبه کنکورش به هیچ جایی نرسیده بود که دعوت به مصاحبه بشه. متاسفم .. فقط همین

علی طلوعی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

دوست عزیز من هم از ناحیه دانشگاه اصفهان بی عدالتی دیدم با اینکه شرایطم مساعد قبولی بود و ارشدم هم همونجا بود با یک رتبه اختلاف ردم کردن.

امیررضا
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۰۳ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان
نحوه اعتراض به فرآیند مصاحبه و حد نصاب اعلامی رو کسی میدونه؟

دکتری 96
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۷:۴۸ ق٫ظ

انچه مسلم است شیوه نامه جذب دانشجوی دکتری کشکه!
می گن ۵۰ ازمون ۵۰ مصاحبه!
ولی با احتساب نمره حد نصاب باید گفت شیوه پذیرش ۱۰۰ درصد به مصاحبه بستگی داره.یعنی دست دانشگاه ۱۰۰ درصد بازه برای جذب نفرات مورد نظرش.
این روش به نظر صادقانه نیست.
البته با نظر اون اقا موافقم که دانشجوی دکتری باید تحقیق کردن بلد باشه و قبولی در امتحان کتبی کفایت نمی کنه
از phdtest خواهش می کنیم این مسئله نمره حد نصاب موسسه را بررسی نماید.
با تشکر.

ملیکا
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۱۸ ق٫ظ

بنده با حقوقدان موافقم و با نظر هلیا مخالفم.زیرا صرفنظر از شرایط های خاص که حق کشی می‌شود ایشان تنها بر رتبه تاکید کرده اند در صورتی که قبولی در دکترا همچون استخدام است و باید یک رزومه صادقانه که با پشتکار خودتان به دست آمده را در کنار همسویی رزومه تان با خط پژوهشی اساتید مصاحبه گر باهم داشته باشید.این یک واقعیت در پدیرش دکتری در تمام دنیاست.به همین دلیل باید رتبه ازمون تستی چندساعته تحت الشعاع نظر عده ای از اعضای علمی برای انجام کار پژوهشی باشما قرار بگیرد.
موفق باشید و امیدوار

مهدی فیزیک ۹۶
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ملیکا

کاملا درسته، به‌ویژه اون مورد همسویی.

از دوست
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۲:۱۶ ق٫ظ

با سلام
دوستان بنده خداروشکر دوره روزانه یکی از دانشگاه های تهران قبول شدم
ولی به چشم خودم بی عدالتی های گسترده رو تو مصاحبه ها دیدم. دانشگاه نوشیروانی بابل برای مصاحبه رفته بودم، با رتبه خوب و شش مقاله آی اس آی چاپ شده در بهترین ژورنال ها، و سه کنفرانسی. با معدل ارشد ۱۷٫۵ و معدل لیسانس ۱۵٫۵٫ هر دو مقطع هم دولتی بودم. دانشگاه ارشدم هم دانشگاه بسیار خوبی بود اگرچه دانشگاه لیسانسم دانشگاه خیلی خوبی نبود ولی دانشگاه دولتی بود. با همه این موارد، نمره بنده رو در مصاحبه دانشگاه نوشیروانی بابل ۱۲٫۵ رد کرده بودند. فقط به این خاطر که دانشجویان خودشون رو بگیرند. خدا میداند ب خاطر رفت و برگشت و پول مصاحبه و هزینه اقامت بالای سیصد هزار تومان هزینه کردم ولی نهایتا با یک نامردی چنین نمره ای دادند. واقعا بی عدالتی در این مصاحبه های دکتری وحشتناک بود
من که دانشگاه خوبی قبول شدم ولی دلم به حال کسانی میسوزه که تلاش کرده اند و متاسفانه در مصاحبه ها به چنین وضعی گرفتار میشوند.
با تشکر

فاطمه
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  از دوست

دقیقا منم با نظرتون موافقم در مورد دانشگاه نوشیروانی که خودم به عینه این مسئله رو دیدم

V.N
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۴۶ ق٫ظ

به دوستانی که معتقدند مصاحبه باید نمره زیادتری داشته باشد:
اتفاقا منم به عنوان رتبه تک معتقدم رزومه باید نمره زیادتر داشته باشد، اصلا کلا بذارن رزومه، در دانشگاه تهران فقط ۲۰ نمره داشت، دوباره هم ۴۵ نمره کتبی بود،
من یک patent و یک ای اس ای داشتم با ۴ تا سایتیشن، معدل بالای ۱۸، دانشگاه درجه یک تهران، رتبه ۱ فارغ التحصیلی، با چندین پروژه پژوهشی صنعتی (که البته فقط نوشتیم امتیاز نداشت) و عضو بنیاد ملی نخبگان،
۳ بار کنکور دادم تا تک شدم، هر بارم فکر میکردم رزومه ام خوبه اما رتبه ام خوب نیست… دیگه نمیدونم چی میخوان، گیج شدم…
به دوستانی که پیشنهاد خواهند داد که چرا استعدد نرفتی؟ جواب: چون من ۴ سال پیش فارغ التحصیل شدم اول رفتم دنبال کار و درامد، به شما هم پیشنهاد میکنم …

هلیا
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۱۵ ق٫ظ

وقتی رزومه با پول جمع میشه و سنجش میگه پنجاه پنجاه باشه آزمون و مصاحبه و دانشگاه با ترفند حدنصاب آزمون رو دور می زنه کجا عدالت رعایت میشه؟ آن کسی که رتبش دویست یا صد و پنجاهه یعنی حداقل سواد رو در رشته ش داره و این قابل کتمان نیست یادمون باشه که آزمون کارشناسی که سرنوشت سازترین کنکوره تستی برگزار میشه و به خوبی دانش آموزان باهوش و کوشارو غربال میکنه پس آزمون دکتری هم اصلا کم ارزش نیست

نیما
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  هلیا

ازمون کتبی تاثیر بیشتری از پنجاه درصد داره. چون در ابتدا به صورت یک فیلتر عمل میکنه و اجازه نمیده همه شرکت کنندگان به یه دانشگاه خاص دعوت به مصاحبه بشن و در پایان هم اثر پنجاه درصدی خود در نمره را دارد.

خسته
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

خیر دوست عزیز اینطوری نیست. مواردی بوده حد نصاب تراز تمام دانشگاههایی که رشته ای رو داشتن به شدت پایین بود و تقریبا همه وارد مرحله مصاحبه شدن و از اون سمت برای مصاحبه فیلتر ۲۵ نمره از ۵۰ برای روزانه اعمال شده

Jaber
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

اصلا اینطور نیست. ازمون کتبی تا روز مصاحبه ۵۰ درصد تاثیر داره اما بین افراد دعوت شده به مصاحبه ازمون کتبی هیچ تاثیری نداره. به راحتی میتونن رتبه ۴ رو قبول نکنن و ۳۹ رو قبول کنن

sh
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  هلیا

وقتی نفر اول با نفر صدم در حد دو سه تا تست تفاوت داره این کنکور هیچ معیاری برای سواد ادم ها نیست!

به sh
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  sh

نفر اول رشته من دوستم بود و ترازش ۷۰۰۰ و خورده ای و نفر پنجاهم ترازش صد و خورده ای. شما خودتون حساب کنید این تفاوتش چندتا دونه تسته فقط؟ درضمن یه نفر حالش خوب نبوده روز آزمون دو نفر حالش خوب نبوده…چند نفر دیگه واقعا حالشون خوب نبوده؟

فرشته
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  هلیا

خوب شاید یکی خوب نخوندده باشه رتبش زیاد شده به سواد چه ربطی داره.

یک مردودی معترض
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۰۹ ق٫ظ

بنده نیز به شدت معترضم .با رتبه ۴۳ و چند مقاله علمی پژوهشی و کنفرانسی و طرح پژوهشی و گواهی رتبه اولی و استعداد درخشان در رشته ای که نزدیک ۸۰ نفر ظرفیت روزانه داشت قبول نشدم هیچ، دو دانشگاه نمره صفر برای من رد کردن
.. در صورتی که من بهترین رتبه ای بودم که اون دانشگاه برای مصاحبه میرفتم. و همه رتبه ۱۵۰ به بعد بودن..تاثیر ۵۰ درصدی آزمون کجاست پس؟

مجتبی
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱:۰۰ ق٫ظ

سلام من که با توجه به نلاشی ک کردم رضایت دارم ولی باید مصاحبه رو ۷۰ درصد باشه به نظرم هر کسی میتونه با ۶ ماه خوندن رتبه ۱ بیاره ولی اصل تخصص و کاره دکتری ک تجریه داره کار کرده بهتره تا یکی که فقط کتاب خونده

sh
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

دقیقا همینه….من با سه هفته خوندن رتبه دو رقمی خوب آوردم!

سعید
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۰:۵۰ ق٫ظ

با سلام و احترام خدمت دوستان گرانقدر
یه سوال داشتم از خدمتتون….قبول نهایی که تو کارنامه نوشته به معنای تایید صلاحیت عمومی نیز هست؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید تو این مورد. ممنون

معمار-شهرساز
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

با سلام ، اگر دانشگاه آزاد قبول شده باشید ، خیر

سعید
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۹:۳۳ ق٫ظ

روزانه قبول شدم تو دانشگاه دولتی…..یعنی تایید صلاحیت شدم؟