ثبت نام دکتری 99 + ویدئو

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 

 

ثبت نام آزمون دکتری 99 احتمالاً در آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی دارند، لازم است در موعد مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در این مطلب سعی کرده‌ایم تاریخ دقیق ثبت نام کنکور دکتری 99، مراحل ثبت نام و نیز جزئیات برگزاری آن را شرح دهیم و نکاتی که لازم است داوطلبان مدنظر داشته باشند را گوشزد کنیم.

 

 

ثبت نام دکتری 98

زمان ثبت نام آزمون دکتری 99

زمان ثبت نام آزمون دکتری 98

شرایط ثبت نام در آزمون دکتری 99

ثبت نام کنکور دکتری 98

نحوه ثبت نام کنکور دکتری 99

زمان برگزاری آزمون دکتری 99

مصاحبه دکتری 98

مراحل پس از آزمون کتبی دکتری 99

تعداد داوطلبان دکتری سال‌های گذشته

 

همه چیز درباره آزمون دکتری 99

 

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری 99

ثبت نام دکتری 98 - 99 سراسری و ازاداحتمالاً امسال نیز همچون سال گذشته، زمان ثبت نام آزمون دکتری 99 در نیمه اول آذرماه خواهد بود. ثبت نام دکتری 98 از 6 آذر ماه سال 97 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا 12 آذرماه ادامه داشت. البته هر ساله زمان ثبت نام آزمون دکتری پس از اتمام مهلت مقرر، تمدید نیز می‌شود. لازم است داوطلبان عزیز در موعد مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

داوطلبان می توانند برای اطلاع لحظه ای از شروع ثبت نام آزمون دکتری 99 به عضویت در کانال تلگرامی آزمون دکتری پی اچ دی تست درآیند.

 

از سال 1396 آزمون دکترا تخصصی دانشگاه‌های سراسری و آزاد تجمیع شد.

 

زمان ثبت نام دکتری آزاد 99

آزمون دکترا سراسری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1396 ادغام شده است و به صورت یکپارچه برگزار می شود.

بنابراین، زمان ثبت نام آزمون دکتری آزاد 99 نیز همزمان با ثبت نام دکترا سراسری 99 در سایت سازمان سنجش خواهد بود.

بجز مرحله ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد و برگزاری آزمون کتبی به صورت مشترک با آزمون دکتری سراسری از سوی سازمان سنجش، سایر مراحل شامل انتخاب رشته دکتری، دعوت به مصاحبه دکتری و نیز اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد به صورت مستقل از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی طی می شود.

ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 98 ، 10هزار نفر اعلام شده است.

کانال تلگرام دکتری

نکات و شرایط ثبت نام در آزمون دکتری 99

داوطلبان کنکور دکترا 99 لازم است با مدنظر داشتن نکات و شرایط زیر نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری اقدام نمایند:

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 98

1- ازجمله شرایط ثبت نام دکتری 99 ، عدم پذیرش در دوره روزانه در آزمون دکتری 98 است.

در حقیقت پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه مقطع دکتری در سال 98 یک سال از شرکت در آزمون دکتری تخصصی سراسری و آزاد محروم هستند. (برای کسب اطلاعات بیشتری مطلب محرومیت از ثبت نام آزمون دکتری را بخوانید)

البته بنا بر اعلام سازمان سنجش، در سال 98، پذیرفته‌شدگان دوره بورس اعزام به خارج در سال 1397 در صورتی که روند پذیرش آنها تا زمان ثبت نام آزمون در سازمان امور دانشجویان تکمیل نشده و در دوره‌های روزانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سال 97 پذیرفته نشده بودند، اجازه شرکت در آزمون دکتری سال 1398 را داشتند.

2- امکان تحصیل همزمان در دو رشته در مقطع دکتری وجود ندارد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری 99، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در این آزمون نیستند. 

3- همچنین لازم است داوطلبان تا پایان شهریورماه 1399 از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شوند تا بتوانند از مهرماه 99 به عنوان دانشجوی دکتری شاغل به تحصیل شوند.

ملاک زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد، زمان دفاع از پایان نامه است. بنابراین نیازی نیست که داوطلبان در زمان ثبت نام آزمون دکتری 99 و نیز شرکت در کنکور دکتری 99 از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده و از پایان نامه خود دفاع کرده باشند.

4- شرکت در برخی رشته های آزمون دکتری نیازمند داشتن مدرک مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط اعلام شده در دفترچه ثبت نام دکتری 99 است.

بنابراین لازم است داوطلبان دقت لازم را جهت ثبت نام در رشته ها به عمل آورند. گفتنی است مجاز بودن به شرکت در رشته های متجانس در آزمون دکتری تنها به معنای قانونی بودن شرکت داوطلب در آزمون کتبی است و در مرحله دوم (مصاحبه دکتری) دانشگاه ها ممکن است با توجه به معیارهای مدنظرشان امتیازدهی متفاوتی داشته باشند.

5- با توجه به این که تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، دانشجویان دوره دکترا مجاز به اشتغال همزمان با تحصیل در این مقطع نیستند.

در صورت اشتغال به کار داوطلبان، لازم است موافقت کتبی محل کار خود مبنی بر ادامه تحصیل را تهیه کرده و نزد خود نگه دارند و در صورت لزوم به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

6- درخصوص داوطلبان آقا لازم است که وضعیت نظام وظیفه مشخص باشد.

به طور کلی داوطلبان زیر به لحاظ وضعیت نظام وظیفه مجاز به شرکت در آزمون دکتری و شروع به تحصیل در این مقطع هستند:

  1. داشتن کارت پایان خدمت
  2. داشتن کارت معافیت دائم
  3. امکان استفاده از شرایط معافیت تحصیلی (برای داوطلبانی که به لحاظ نظام وظیفه غایب محسوب می شوند، امکان صدور معافیت تحصیلی وجود ندارد و از ادامه تحصیل این داوطلبان جلوگیری به عمل خواهد آمد.)

7- فراموش نکنید که ثبت نام آزمون دکتری آزاد 99 نیز در آذرماه در سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

 

نحوه ثبت نام کنکور دکتری 99 سراسری و آزاد

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 99 بدین صورت است که لازم است داوطلبان دکتری 99 سراسری و آزاد با ورود به سایت سازمان سنجش، دفترچه ثبت نام دکتری 99 را دریافت کرده و پس از مطالعه شرایط ثبت نام هر رشته، با پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 99 ، نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری 99 (که حاوی شماره سریال ثبت نام است) اقدام می نمایند.

پرداخت جهت دریافت کارت اعتباری تنها به صورت آنلاین صورت می گیرد. سپس داوطلبان با استفاده از کارت اعتباری خریداری شده و آپلود کلیه مدارک و درج اطلاعات لازم، نسبت به ثبت نام دکترا 99 اقدام می کنند.

قابل توجه است که با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد، دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 99 به صورت مجزا منتشر نمی شود و کلیه ضوابط دفترچه دکتری 99 سراسری شامل داوطلبان دکتری 99 دانشگاه ازاد نیز می شود.

پس از دریافت کارت اعتباری ثبت نام دکتری 99 لازم است داوطلبان نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری 99 اقدام نمایند و کد رهگیری ثبت نام را نزد خود نگه دارند.

کانال تلگرام دکتری

زمان برگزاری آزمون دکتری 99

زمان آزمون دکتری 99 در اسفند ماه سال جاری خواهد بود. کارت شرکت در جلسه کنکور دکتری 99 چند روز پیش از آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 

جزئیات ضرایب دروس امتحانی آزمون دکتری 99

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در آزمون دکترا 99 نیز همانند سالیان گذشته، سؤالات آزمون کتبی شامل دو بخش عمومی (دروس زبان عمومی و استعداد تحصیلی) و نیز دروس تخصصی است. ضرایب دروس کنکور دکتری 99 به شرح زیر است:

عنوان دروس
ضریب
زبان دکتری
۱
استعداد تحصیلی۱
آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد۴

 

تعداد سوالات دروس عمومی آزمون دکتری برای همه رشته های امتحانی 60 سوال (شامل 30 تست درس زبان عمومی و 30 تست درس استعداد تحصیلی دکترا) است و تعداد سوالات دروس تخصصی آزمون دکتری برای رشته های امتحانی مختلف متفاوت است که تعداد سوالات پیش از برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش اعلام می شود.

جهت دریافت رایگان سوالات و پاسخنامه سؤالات عمومی و تخصصی آزمون دکتری سال های گذشته می توانید به صفحه زیر مراجعه نمایید:

دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری

 

سرفصل‌های آزمون دکتری 99

آزمون دکتری 99 در شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزاری می شود. تعداد رشته های امتحانی هر یک از گروه های آزمایشی به شرح جدول زیر است:

گروه آزمایشی
تعداد رشته های امتحانی
گروه آزمایشی علوم انسانی62
گروه آزمایشی علوم پایه
46
گروه آزمایشی فنی و مهندسی60
گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی35
گروه آزمایشی هنر7
گروه آزمایشی دامپزشکی 26
گروه آزمایشی زبان 9

 

سرفصل‌ ها و رشته‌ های کنکور دکتری 99 که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده به شرح زیر است:

مشاهده سرفصل ها و رشته های امتحانی آزمون دکتری 99

 

مراحل پس از آزمون کتبی دکتری 99

پس از برگزاری آزمون کتبی دکتری، نتایج اولیه آزمون دکتری شامل اعلام رتبه و نمره تراز کسب شده توسط هر داوطلب، عموماً در اواخر فروردین ماه منتشر می شود. مدتی پس از اعلام نتایج اولیه، امکان انتخاب رشته‌ برای داوطلبان آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی به طور مجزا فراهم می شود.

 

تعداد داوطلبان آزمون دکتری سال‌های گذشته

تعداد داوطلبان آزمون دکتری طی سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است. به نحوی که تعداد داوطلبان آزمون دکتری 95 نسبت به تعداد داوطلبان کنکور دکتری تخصصی سال 93 بیش از 80هزار نفر کاهش داشت. در سال 96، با توجه به این که آزمون دکتری سراسری و آزاد ادغام شد، تعداد داوطلبان افزایش یافت، اما مجدداً در سال 97 با کاهش حدود 27هزاری نفری داوطلبان آزمون دکترا مواجه بودیم. باید دید امسال تعداد داوطلبان ازمون دکترا 98 به چه صورت خواهد بود.

ثبت نام دکترا 98

 

 

این مطلب را به صورت فایل پی دی اف دریافت نمایید:

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

332 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشته
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۸ ق٫ظ

کسی که ارشد ، دانشگاه ازاد خونده برای دکتری سراسری قبولش میکنن کلا یا نه؟

الهه
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

قبولی در آزمون دکتری دو بخش داره آزمون و مصاحبه
اگر در کنکور حد نصاب تراز دانشگاه را بیاری و در مصاحبه روزمه ات خوب باشه ربطی نداره که سراسری خونده باشی یا آزاد
البته چون آزاد ارشد بودی باید روزمه ات واقعا خوب باشه چون مصاحبه قسمت بیشترش سلیقه اساتید است در روز مصاحبع

شادی افروزیان
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۱ ب٫ظ

آیا امکان تمدید ثبت نام برای جا مانده از ثبت نام کنکور دکتری ٩٩ وجود نداره؟

مهدی
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

ای کاش یه نفر به این سوال پاسخ میداد…

فراز
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ب٫ظ

تورو خدا یکی ج بده

سولماز
دی ۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ب٫ظ

اگه جواب سوْال رو گرفتین ما رو هم مطلع کنید

بلال
فروردین ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

سلام این سوال منم است

مشی
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ق٫ظ

سلام من میتونم تو دو تا کنکور دکتری شرکت کنم؟ یعنی دو رشته مختلف

مجتبی
مهر ۲۸, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ب٫ظ

با،سلام
ایا بدون داشتن حدنصاب نمره زبان میشه در ازمون کتبی دکترا ثبت نام کرد؟؟؟
از این جهت که فقط خودم محک بزن و ببینم ازمون کتبی چطوره

وزارت بهداشت
با تشکر

یه دانشجو
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۴:۲۵ ب٫ظ

سلام مهسا خانم
من دانشجو ارشد مهندسی برق هستم گرایش قدرت ، برای شرکت در ازمون دکتری تنها میتونم در گرایش قدرت دکتری شرکت کنم یا نه میتونم علاوه بر قدرت در کنترل یا الکترونیک یا…. هم شرکت کنم؟؟؟

نازی شیمی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ

زمان دقیق ثبت نام دکتری ۹۹ کیه؟

مهسا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازی شیمی

سلام
زمان دقیق ثبت نام دکتری هنوز اعلام شده. هر وقت مشخص بشه در همین سایت و کانال تلگرام https://t.me/phdtest اطلاع رسانی میشه.

فیروزه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۳ ب٫ظ

سلام خسته نباشید آزمون دکتری هر داوطلب با داوطلب دیگه سوالای متنفاوت داره؟؟ مثلا خود دفترچه a چندین کد داشتن منظورشون چیه

مهسا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فیروزه

سلام
ترتیب سوالات با هم متفاوت هستش. اما سوالات تفاوتی با هم ندارند.

Zahra
دی ۶, ۱۳۹۷ ۶:۴۲ ق٫ظ

سلام. ببخشید حداکثر و حداقل امتیاز واسه قبولی در دانشگاه سراسری شیراز واصفهان چند باید باشه. منظورم امتیاز مصاحبه هست

مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

سلام
حدنصاب هر رشته با رشته دیگه ممکنه متفاوت باشه. ضمن این که حدنصاب رو متأسفانه دانشگاه ها به صورت عمومی اعلام نمیکنن.

زردویی
دی ۴, ۱۳۹۷ ۴:۲۶ ب٫ظ

سلام متاسفانه من از ثبت نام دکتری ۹۸جا موندم :(
به نظرتون حضوری برم سازمان سنجش میتونم امیدوار باشم که ثبت نامم انجام شه؟
کسی تا بحال حضوری رفته برای ثبت نام؟

مریم
دی ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  زردویی

سلام
به نظرم به قسمت پاسخگویی به سوالات سایت سنجش بدین و درخواست بدین
اگه تهران هستین شاید حضوری بشه کاری کرد
ولی موقع دریافت کارت هم یک درخواستی مجدد بدین

وفا
دی ۸, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  زردویی

منم همینطور.کاش جواب بدن. من درخواست فرستادم به سازمان ولی جواب ندادن هنوز

کیمیا
دی ۹, ۱۳۹۷ ۳:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  وفا

سلام
منم میخام ثبت نام کنم توروخدا اگ تونستید بمنم بگید

سینا
آذر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

سلام من مدرک کارشناسى ارشد آموزش زبان انگلیسى دارم،
آیا میتونم در مقطع دکترى در رشته روانشناسى کنکور بدم ؟

بهاره نادرپور
آذر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام من از اول شهریور شروع کردم به خوندن و تست زدن
مدرک زبان دارم و دو مقاله هم نوشتم
میتونم به قبولی درآزمون دکتری ۹۸ امیدوار باشم؟

erfan mohamadi
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ

سلام گروه آزمایشی علوم پایه میتونن دکتری رشته های گروه فنی و مهندسی رو انتخاب کنن؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  erfan mohamadi

سلام
البته الان که مهلت ثبت نام تموم شده. ولی بله مشکلی نیست و رشته های فنی مهندسی شرط تجانس رشته امتحانی ندارند.

ایمان کبیری
آذر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

به نظرتون امکان فرصت مجدد ثبت نام هست؟

emad66
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

ببخشید ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش داوطلب دکتری ۹۸ نسبت به سال گذشته چه تغییری کرده؟
کمتر شده؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  emad66

سلام
ظرفیت پذیرش دکتری ۹۸ هنوز اعلام نشده و نمیشه چیز دقیقی در این رابطه گفت. ظرفیت دکتری در دفترچه انتخاب رشته دکتری مشخص میشه.

دنیا تهرانی
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام روزتون بخیر
ببخشید درخصوص چاپ مقالات در مجلات معتبر راهنمایی کنید.
ممنونم

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا تهرانی

سلام
لطفا سوالتون رو دقیق بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

فاطمه
آذر ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام ثبتنام دکترا دیگه تمدید نمیشه؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
خیر اما اگه موفق به ثبت نام نشدید، میتونید به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش پیام بدید. احتمالش هست ثبت نامتون کنن.

شراره
آذر ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۲۲ ب٫ظ

سلام
یعنی دیگه اصلا امکانش نیس اطلاعات مون رو ویرایش کنیم؟

شعله
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  شراره

کاش میشد
منم نیاز به ویرایش اطلاعات دارم :(

مریم
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  شراره

میشه ولی سخت

shabnam mahmudi
آذر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

ببخشید میشه لطفا بگین مدارک و نمره آزمون های زبان در مصاحبه دکتری چطور محاسبه میشه؟
قاعده و قوانین خاصی براش تعریف شده؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  shabnam mahmudi

سلام
لینک زیر رو ملاحظه کنید (البته توجه کنید که دانشگاه ها لزوما به این جداول پایبند نیستن)
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

artin
آذر ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ق٫ظ

سلام
به نظرتون من از الان شروع کنم از پایان نامه م مقاله ای بنویسم ، برای مصاحبه ها میرسه که بشه برای امتیاز مصاحبه روش حساب کرد؟

مریم
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  artin

بستگی داره ولی عموما نه

شیدا
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۲۹ ب٫ظ

سلام
هیچ فرصت مجددی برای ثبت نام جامانده های آزمون دکتری ۹۸ وجود نداره ؟؟؟
:( :(

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

سلام
خیر اما اگه موفق به ثبت نام نشدید، میتونید به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش پیام بدید. احتمالش هست ثبت نامتون کنن.

لقمان
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ب٫ظ

میشه لطفا بگین مصاحبه های دکتری تقریبا از چه ماهی آغاز میشن؟
تاریخ مصاحبه های آزاد رو هم لطفا بفرمایید

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  لقمان

سلام
عموما از اردیبهشت یا خرداد شروع میشه. پارسال از هفته اول خرداد شروع شد اما سالهای قبلش از اواسط اردیبهشت شروع شده بود.
سال گذشته مصاحبه های دکتری آزاد نیمه دوم تیرماه برگزار شد.

sohrabi
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام روزتون بخیر
ببخشید آزمون دکتری امسال ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد پژوهش و مصاحبه س؟ یا ۳۰ به ۷۰ ؟
ممنون میشم پاسخ بدین

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  sohrabi

سلام
امسال میزان تاثیر نمره کتبی و مصاحبه در پذیرش نهایی هر یک ۵۰ درصد هستش.

سعید
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ق٫ظ

من معدلم رو اشتباه وارد کردم :(
به نظرتون امکانش هست قبل از آزمون سیستم فعال شه بتونیم ادیت کنیم؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام
در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ امکان ویرایش اطلاعاتی مثل معدل براتون فراهم میشه.

mehrdad
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۴:۴۲ ب٫ظ

سلام ببخشید مدارک زبان محدودیت زمانی دارن؟
من مدرک زبانم برای سال ۹۵ هست میتونم برای مصاحبه دکتری ۹۸ ازش استفاده کنم؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  mehrdad

سلام
همه مدارک زبان انگلیسی به مدت ۲ سال اعتبار دارند و اگه سال ۹۵ مدرک گرفتید قاعدتا برای مصاحبه های دکتری ۹۸ اعتبارش تموم میشه.

الهام
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۳:۳۲ ب٫ظ

دوستان لطفا جواب بدین
امکانش هست زمانی رو اختصاص بدن به فرصت ویرایش اطلاعات ثبت نامی دکتری ۹۸؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام
ویرایش محدود در حد معدل کارشناسی ارشد در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ امکان پذیره.

ehsan moradian
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام من هیچ مدرک زبانی نگرفتم تاکنون
میخوام تا زمان برگزاری دکتری ۹۸ برای دریافت مدرک زبان اقدام کنم.
به نظرتون کدوم یک از آزمون های زبان بهتر هست؟

امیرعلی
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  ehsan moradian

سلام من بررسی کردم آزمون تولیمو سازمان سنجش خوبه

ehsan moradian
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

ممنون
دوستان لطفا درخصوص منابع آزمون تولیمو راهنمایی بفرمایید.
متشکرم

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ehsan moradian

سلام
برای کسب اطلاعات در خصوص آزمون تولیمو به لینک زیر مراجعه کنید:
https://phdtest.ir/1394/10/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%D9%8A%D9%85%D9%88-tolimo/

شهاب
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۳:۴۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر . ببخشید یه سوال داشتم. من دانشجوی ترم اول ارشدم . میخواستم ببینم میتونم آزمایشی و جهت آشنایی توی آزمون دکتری شرکت کنم؟ مشکلی نداره؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

سلام
بله مشکلی نیست و میتونید به صورت آزمایشی در آزمون دکتری شرکت کنید.

بیتا
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

سلام توروخدا میشه کمکم کنید من تاریخ ثبت نام و فراموش کرده بودم و دیشب فهمیدم ١٢ شب اخرین فرصت ثبت نام بوده دیگه هیچ تایمى نمیتونم ثبت نام کنم؟؟؟زحمت یه سالم به باد فنا رفت لطفا کمکم کنید

الی
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

هنوزم سایت بازه

شبنم
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام من ارشدم حقوق جزا دانشگاه آزادتهرانه،. الان ثبت نام دکتری حقوق عمومی کردم. یه مقاله فارسی حقوق جزا با تاییدیه کنفرانس بین المللی کنار پایان نامه دارم.آیا اون مقاله، واسه قبولی دکتری حقوق عمومی با توجه به تفاوت گرایش تحصیلی، اعتباری داره؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

سلام
هم بستگی به موضوع داره که تا چه حد به حقوق عمومی هم ربط داشته باشه و هم بستگی به نظر اساتید مصاحبه کننده. اما به طور کلی مقالات مرتبط با رشته امتحانی امتیاز میگیره.

نسرین
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

با سلام…برای ثبت نام در دکتری دانشگاه ازاد باید گزینه ی خاصی رو انتخاب کنیم؟ چون من در سال گذشته که برای سراسری ثبت نام کردم؛ دکتری دانشگاه ازاد رو نمیتونستم انتخاب رشته کنم

مهسا
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسرین

سلام
خیر نیازی به انتخاب گزینه خاصی نیست و با ثبت نام آزمون دکتری سراسری، داوطلب دکتری آزاد هم محسوب میشید.

mohsen
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ

میشه لطفا بفرمایید شهریه دکتری رشته های فنی ترمی چقدر و در مجموع چقدر میشه ؟
ممنونم

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  mohsen
مهرانه رجبی
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان میشه راهنمایی بفرمایید
من اسفند ۹۷ دفاع میکنم
تاریخ فارغ التحصیلی ارشد رو چی باید بزنم؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهرانه رجبی

سلام
همون اسفند ۹۷ بزنید. مشکلی نیست.

مینایی
آذر ۱۴, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ترم دوم ارشدم
پایان نامم افتاده اول مهر ۹۸
به نظر شما میتونم در مقطع دکترا ۹۸ شرکت کنم که اگه انشااله قبول شدم ترم مهر رو مرخصی بگیرم بهد از ترم بهمن شروع کنم برم کلاس؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینایی

سلام
برای دانشگاه سراسری که اصلا چنین اتفاقی نمیفته و دانشگاه ها همکاری نمیکنند و اگر روزانه پذیرش بشید، قبولی تون لغو و یک سال هم از شرکت در کنکور محروم میشید.
برای دانشگاه ازاد ممکنه همکاری کنند. اما قطعی نیست.

مینو
آذر ۱۴, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ق٫ظ

سلام لطفا درخصوص تفاوت آزمون های زبان انگلیسی و امتیازات شون در مرحله مصاحبه دکتری توضیحاتی بفرمایید.
متشکرم

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینو

سلام
در صفحه زبان دکتری که لینکش بالای صفحه هست میتونید درمورد ازمون های زبان انگلیسی جزئیات خوبی بخونید.
درمورد امتیاز مدرک زبان در مصاحبه هم لینک زیر خدمت شما:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

lida
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

سلام معدل کل ارشد رو با پایان نامه وارد کنیم یا معدل بدون نمره پایان نامه؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  lida

معدلی که در مدرکتون درج شده ملاک هستش. چند سالی هست که معدل ارشد بدون معدل پایان نامه است.

عباسخانی
آذر ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۴۱ ب٫ظ

در ثبت نام چون رشته من مدیریت اجرایی است او رشته وجود ندارد کدام کد را بنویسم

یوسف
آذر ۱۴, ۱۳۹۷ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  عباسخانی

کد۱۱۴۸مدیریت اجرایی حذف شده و به کد۲۰۹۵مدیریت کسب وکار شهری تغییر نام داده

فرشاد
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

سلام. ببخشید من هم ارشد مدیریت اجرایی دارم و کد ان برای ثبت نام در دکتری موجود نیست. یعنی به جای مدیریت اجرایی باید کد ۲۰۹۵ رو وارد کنم؟ ببخشید میشه منبع خبر این تغییر رو رو ارسال کنید؟ باتشکر

عباسخانی
آذر ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام میشه راهنمایی کنید برای دکتری مدیریت دولتی چون وقت کمه چه کتابی را بخوانم

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  عباسخانی

سلام
لطفا از جدول پایین همین صفحه وارد انجمن تخصصی رشته تون بشید و از همرشته ای هاتون در این باره سؤال کنید تا پاسخ دقیقی دریافت کنید.
موفق باشید

مرادیان
آذر ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۴۳ ب٫ظ

معدل بدون نمره پایان نامه رو باید در بخش معدل ارشد درج کنیم؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرادیان

سلام
معدلی که در مدرکتون درج شده ملاک هستش. چند سالی هست که معدل ارشد بدون معدل پایان نامه است.

ابراهیم
آذر ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۸ ب٫ظ

درخصوص آمار پذیرش هر گروه آزمایشی چطور میتونیم مطلع بشیم؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

سلام
جزئیات امار پذیرش فقط در دفترچه انتخاب رشته دکتری مشخص میشه. میتونید برای داشتن دید کلی به دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۷ مراجعه کنید.

امیر
آذر ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۳۲ ق٫ظ

سلام لطفا درخصوص دکتری استعدادهای درخشان راهنمایی کنید
متشکرم

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
در صفحه زیر همه جزئیات پذیرش دکتری بدون ازمون توضیح داده شده:
https://phdtest.ir/1391/03/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86/

مهدی قوامی
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ

من در حل سوالات استعداد تحصیلی خیلی مشکل دارم
لطفا راهنمایی بفرمایید

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی قوامی

سلام
از صفحه استعداد تحصیلی که از منوی بالای سایت در دسترس هست، میتونید کتاب رایگان سایت رو دریافت کنید و درسنامه شو مطالعه کنید.

taha
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

سلام من در دو رشته مدرک ارشد گرفتم
در انتخاب رشته دکتری فقط میتونم یکی از این دو رشته رو انتخاب کنم؟
هیچ راهی نداره بتونم هر دو رو آزمون بدم؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  taha

سلام
خیر متأسفانه در ازمون دکتری شما فقط مجاز به انتخاب یک رشته هستید.

mehriii
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام من تازه مقاله رو نوشتم و برای مجلات ارسال کردم
به نظرتون تا زمان اعلام نتایج دکتری میتونم به چاپ یا تایید شدنش امیدوار باشم که برام امتیازی محسوب شه؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  mehriii

سلام
به خیلی چیزا بستگی داره، ازجمله کیفیت مقاله شما که چقدر زمان برای اصلاح مجدد ببره، داورانی که مقاله بهشون ارجاع شده و …
اما در مجموع احتمالش هست که برسه به مصاحبه تون.

آرش شهبازی
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۰۳ ب٫ظ

سلام ببخشید من ارشد معماری دارم دکترای علوم سیاسی میخوام بدم قبول شم اگر تو مصاحبه پذیرش میشم؟چون خبر ها ضد و نقیضه و هستند کسایی که برق بودن رفتن دکترا علوم سیاسی

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرش شهبازی

سلام
فقط رشته هایی که در لینک زیر ارائه شده مجاز به شرکت در ازمون دکتری علوم سیاسی هستند:
https://phdtest.ir/1391/02/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C/

مجید
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام کسانی که امریه سربازی می گذرونن تمام شرایط شون برای شرکت در آزمون مثل بقیه ی سربازهاست یا شرایط ویژه ای دارن اینا؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام
شما در ازمون شرکت میکنید، در صورت قبولی ترخیص میشید و ادامه خدمتتون بعد از تحصیل خواهد بود.

مژده
آذر ۷, ۱۳۹۷ ۸:۳۷ ق٫ظ

سلام من دوتا مقاله دارم که در کنفرانس پذیرفته شدن حالا میخوام یه جایی چاپ بشن مراحل ش به چه صورته وچطوری میتونم اقدام کنم؟

مهسا
آذر ۸, ۱۳۹۷ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مژده

سلام
مقالاتتون فارسی هست یا انگلیسی؟ منظورتون از جایی، مجله هست؟

mehrdad
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

من زبانم خیلی ضعیفه
دروس تخصصی رو خیلی بهترم و تقریبا بیشترش رو خوندم
ممکنه برای بهتر شدن زبان تو این مدت زمان تا آزمون راهنمایی بفرمایید؟

مهسا
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  mehrdad

سلام
به صفحه زبان عمومی دکتری که لینکش بالای صفحه هست مراجعه کنید. در اونجا کتاب رایگان زبان دکتری هست که میتونه کمک زیادی بهتون بکنه.

زهرا
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

به مهسا خانم
سلام به نظرتون کتاب استعداد مسیح خواه کدام جلدش خوبه جلد نقره ای یا اونی که سوالات کنکور رو داره با پاسخنامه؟

مهسا
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
کتاب نقره ای درسنامه هست و طولانی. به هر حال شما حتما باید سوالات کنکور سال قبل رو بخونید. بنابراین توصیه میکنم اول کتاب سوالات رو بگیرید، اگه تستهاشو بعد از مدتی راحت تونستید درک کنید و پاسخ بدید که همون کافیه. اما اگه دیدید کافی نیست، کتاب نقره ای رو تهیه کنید و شروع به خوندن کنید و بعد دوباره به تستها برگردید.

زهرا
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون دوست عزیز از راهنمایی شما

علی رضا
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ق٫ظ

سلام
اگر دوره سربازی تا مهر آینده تموم نشده باشه و من در آزمون دکتری پذیرفته بشم مشکلی پیش میاد؟

مهسا
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی رضا

سلام
از سربازی ترخیص میشید و ادامه خدمتتون به بعد از تحصیل در مقطع دکتری موکول میشه.

الی
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

سلام. در این فرصت باقی مانده برای شروع منابع اصلی را پیشنهاد می کنید یا کتاب ها و جزوات کنکوری؟ ممنونم

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
فرصت مناسبی تا زمان کنکور دکتری ۹۸ باقی مانده و توصیه میکنم برای رسیدن به موفقیت منابع اصلی رو مطالعه کنید و برای جمع بندی از کتاب های موسسات استفاده کنید.

الی
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم خانم مهسا. در رشته پژوهش هنر تعداد منابع اصلی زیاد هست. بنظر شما در این فرصت سه ماهه امکان خوندن همه اش وجود داره؟ یا منظورتون خواندن گزینشی است؟

عدنان
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۹:۴۱ ق٫ظ

من از وقتی که نتایج اومد و دیدم که دعوت به مصاحبه نشدم شروع کردم به درس خوندن برای دکتری ۹۸٫ تقریبا دو بار خوندم همه دروس ولی فقط یه مقاله و مدرک زبان دارم.
میتونم امیدی داشته باشم به قبولی؟

سونیا
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  عدنان

چه رشته ای هستین؟

عدنان
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

رشته حسابداری

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  عدنان

سلام
با توجه به این که فرصت مناسبی دارید، توصیه میکنم شروع به نوشتن مقاله کنید. احتمالش هست بتونید تا مصاحبه پذیرش یه مقاله بگیرید.
شرکت در کنفرانس ها هم که راه ساده ای برای داشتن مقاله است رو توصیه میکنم. میتونید حداقل به لحاظ کمی رزومه رو تقویت کنید.

اشکان محمدپناه
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

لطفا درخصوص امتیازبندی مقالات در مصاحبه دکتری راهنمایی بفرمایید
ممنونم

مهسا
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۳:۲۸ ب٫ظ
kasra
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

سلام لطفا درخصوص شرط معدل دکتری بدون آزمون راهنمایی بفرمایید

مهسا
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  kasra

سلام
داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره‌ی کارشناسی و میانگین ۱۷ (بدون احتساب نمره‌ی پایان‌نامه) در دوره‌ی کارشناسی ارشد برای پذیرش دکتری بدون ازمون سراسری نیاز هستش.

مهدی
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۰:۴۹ ق٫ظ

سلام خسته نباشید
امکانش هست کسی مقاله ای نداشته باشه، مدرک زبانم نداشته باشه ولی..
معدل مقطع دکتری عمومیش خوب باشه، ترازش تو ازمون خوب باشه و جز تک رقمیا باشه
و اینکه مسلط باشه به زبان انگلیسی و پایان نامه
توی دانشگاه سراسری قبول بشه؟؟؟!!!

مهسا
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
بله سال های قبل بودن دوستانی که با این شرایط پذیرش شده باشن. اما توجه کنید که وضعیت رقبای شما هم مهم هستش.
بنابراین حداقل تا زمان مصاحبه ها سعی کنید از پایان نامه تون مقاله دربیارید و حداقل به یک مجله ارسال کنید تا نشون بدید که میتونید رزومه پژوهشی خوبی داشته باشید.

مهدی
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بنظر شما چه معدلی برای مقطع دکتری عمومی قابل قبول هست؟ ۱۴ به بالا خوبه؟

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
این موضوع نسبی هست و بستگی به رشته شما و نیز دانشگاهی که تحصیل کردید داره.

isan
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۱:۴۷ ب٫ظ

لطفا درخصوص منابع کنکور دکتری مهندسی شیلات کمکم کنید
متشکرم

jahani
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام من تاریخ دفاعم برای نیمسال دوم ۹۷ هست
آزمون امسال رو شرکت کنم مشکلی پیش نمیاد؟

مهسا
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  jahani

سلام
مشکلی نیست. شما باید تا پایان شهریور ۹۸ فارغ التحصیل بشید. قبل از اون هر تاریخی میتونه باشه.

نگین الماسی
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

سلام رد شدن چند بار در آزمون های زبان خارجه تاثیر منفی در مصاحبه دکتری نداره؟
اصلا مصاحبه کننده ها امکانش هست از این موضوع باخبر شن؟

مهسا
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگین الماسی

سلام
خیر مصاحبه کننده ها از این موضوع باخبر نمیشن و مشکلی پیش نمیاد براتون. نگران نباشید.

نگار
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۷ ب٫ظ

سلام وقت تون بخیر
من دی ماه تاریخ دفاع ارشدم هست
موقع ثبت نام دکتری تاریخ فارغ التحصیلی ارشدم رو چندم بزنم؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مهسا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام
میتونید بزنید بهمن ماه ۹۷٫ مشکلی پیش نمیاد.

iman sharifi
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۴۲ ب٫ظ

ببخشید مصاحبه های آزمون دکتری ۹۸ در چه تارخی انجام میشه؟
مشخص شده؟

مهسا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  iman sharifi

سلام
بعد از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته انجام میشه و بعد انتخاب رشته و بعد از اون نتایج دعوت به مصاحبه میاد.
زمان مصاحبه ها حدودا خرداد و تیر میشه احتمالا.

ریحانه سلیمی
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام من مقاله ای ننوشتم تا به حال :(
مدرک زبان دارم و پایان نامه م رو هم با نمره ۲۰ تموم کردم
از اول مهر هم شروع کردم به خوندن
اما باز هم نگرانم چون دوستان میگن اصل روز مصاحبه و مقاله و پژوهش ه که من دستم خالیه

الی
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ق٫ظ

سلام. به جای نگرانی که فقط وقت و انرژی تون را هدر می ده از همین حالا در کنار درس خوندن با کمک استاد راهنماتون از پایان نامه مقاله بنویسید و برای مجلات معتبر بفرستید. با توجه به اینکه از پایان نامه هست تنظیمش چندان زمانی نمی بره. بدین صورت تا روز مصاحبه حداقل یک یا دو مقاله می تونید داشته باشید. ناامیدی بدترین مانع هست دوست من!

ریحانه سلیمی
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  الی

ممنون از راهنمایی تون
بله حتما شروع میکنم

مریم
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام وقتتون بخیر.
من شهریور امسال دفاع کردم و ارشدم تموم شده.نمره پایان نامه هم ۱۸ کامل شدم.تعهد مقاله دادم ولی هنوز مقاله کاراشو نکردم.
معدل ارشدم هم بدون پایان نامه۱۸/۱۳شده.و معدل کارشناسیم ۱۷/۲۱ .
می خواستم ببینم می تونم دکتری رو سهمیه استعدادهای درخشان قبول شم؟
ارشد دانشگاه آزاد بودم واسه بدون آزمون باید دکتری هم دانشگاه آزاد برم؟
ثبت نام دانشگاه ازاد بدون آزمون چه تاریخی هستش؟

ممنون میشم پاسخ منو بدین
تشکر

شرمین
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱:۰۴ ب٫ظ

یعنی امکانش نیست دیگه هیچوقت دانشگاه آزاد جداگانه برای خودش آزمون برگزار کنه؟

مهسا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شرمین

سلام
خیر بعید هست چنین اتفاقی بیفته. چون مصوب شده که دیگه آزمون ها به صورت یکپارچه برگزار بشه.
مگر این که مصوبه کلا تغییر کنه و لغو شه.

سامان
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۸:۵۲ ق٫ظ

سلام من دانشجوی دکتری آزاد هستم ولی میخوام دوره دولتی رو قبول شم
میتونم با شرایطی که انصراف ندم آزمون امسال رو شرکت کنم؟
ممنون میشم زودتر جواب بدین

مهسا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

سلام
معمولا داوطلبان دکتری بدون انصراف ازمون رو شرکت میکنن و مشکلی پیش نمیاد. نگران نباشید.

محمودی
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۴:۵۸ ب٫ظ

سلام وقت تون بخیر
من کارشناسی رو دولتی بودم ولی ارشدم رو دانشگاه آزاد خوندم
خیلی از دوستان میگن برای پذیرش دکتری و مصاحبه ش اساتید سخت میگیرن برای بچه های آزاد
یعنی به قبولی امیدی نداشته باشم؟ :(

مهسا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی

سلام
درسته که این مورد در مصاحبه دکتری مهم هست، اما همه مصابه امتیاز آموزشی نیست و خیلی موارد دیگه در مصاحبه مهم هست، مثل رزومه پژوهشی و عملکرد شما که میتونه جبران کننده باقی موارد باشه.
ضمن این که سالهای قبل بودند دوستانی که فارغ التحصیل دانشگاه ازاد بودن اما دکتری سراسری پذیرش شدن.

سودابه اکبری
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

ببخشید مدرک زبان که گرفتیم تا کی اعتبار داره؟
چون من دو سال پیش مدرک msrt گرفتم یعنی میتونم برای آزمون دکتری امسال ارائه بدم ؟

shima
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۴۹ ق٫ظ

لطفا درخصوص امتیازات پژوهشی مصاحبه دکتری توضیحاتی بفرمایید
متشکرم

مریم ادیبی
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۴۵ ب٫ظ

من سه مقاله نوشتم ولی هیچکدوم رو نفرستادم برای مجله ای چاپ بشه
یعنی هیچ امتیازی برای دکتری بهش تعلق نمیگیره؟

مهسا
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم ادیبی

سلام
اصولا مقالات در مصاحبه دکتری بهشون امتیاز تعلق میگیره که پذیرش شده باشن (لزوما لازم نیست چاپ شده باشن).
مقالاتی که سابمیت شده یا چاپ نشده، امتیازی نمیگیرن و فقط ممکنه در دید اساتید مثبت جلوه کنه.

مرجان
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام میشه لطفا بفرمایید از سرفصل های آزمون دکتری اگر یکی یا دو تا رو حذف کنیم و کلا سفید بزنیم و وقت مون رو برای سایر دروس بزاریم میشه به قبولی امیدی داشت؟

مهسا
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام
بستگی داره که از اونها چند تا سوال مطرح بشه در کنکور. سوالات ازمون های سال قبل دکتری رو بررسی کنید ببینید چقدر ازشون سوال اومده. البته ممکنه امسال تغییر کنه و تضمینی نیست که همون تعداد باشه سوالات.

samane
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ

سلام چه عواملی باعث شده سال ۹۵ داوطلب دکتری انقد کاهش پیدا کنه بعد دوباره ۹۶ و ۹۷ افزایش داشته؟

مهسا
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  samane

سلام
از سال ۹۶ ازمون دکتری سراسری و ازاد تجمیع شد. برای همین افزایش داشت تعداد داوطلبا و بعدش می بینیم که مجدد داره کم میشه.

حدادی
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام.
معمولا برای قبولی دکتری چند تا مقاله لازم هست؟
ممنون میشم جواب بدید.

مهسا
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حدادی

سلام
بستگی به رشته تون داره و البته بستگی به خیلی موارد دیگه. مثلا سطح دانش شما، عملکردتون در مصاحبه، مدت زمانی که از فارغ التحصیلی تون گذشته و … .
در مجموع میشه گفت نمیشه عددی برای تعداد مقالات ذکر کرد، چرا که مجموع شرایط قبولی شما رو در ازمون دکتری تعیین میکنه.

علیرضا
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۴۶ ب٫ظ

سلام.
لطفا بگید از کجا باید بفهمیم که از سرفصلهایی که برای کنکور دکتری ۹۸ اعلام میشه هر کدوم چند تا سوال میاد؟

مهسا
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
این مورد ثابت نیست و ممکنه هر سال تغییر کنه. با این حال شما میتونید با بررسی سوالات ازمون دکتری سالهای گذشته یه دید کلی درمورد تعداد سوالات هر سرفصل به دست بیارید. البته چون ازمون دکتری تغییرات زیادی داشته، توصیه میکنم سوالات دکتری ۹۷ و ۹۶ رو چک کنید.

محمدی
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ق٫ظ

سلام به نظرتون اگر دروس تخصصی رو بتونیم ۶۰ تا ۷۰ درصد بزنیم و استعداد و زبان سفید باشه، امیدی به قبولی هست؟

مهسا
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سلام
بستگی به رشته تون داره. بعضی رشته ها دروس تخصصی رو از یه حدی بالاتر معمولا نمیشه زد و رقابت در دروس عمومی هست و یا برخی رشته ها که عموما دروس عمومی رو خوب جواب میدن داوطلبان، صفر زدن اونها میترسه تاثیر زیادی بگذاره.
البته بودن کسانی که یک درس عمومی رو صفر زدن و قبول شدن، اما هر دو درس شانستون رو خیلی پایین میاره.

سوری
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۰:۱۷ ق٫ظ

سلام آیا در دوره دکتری رشته های پژوهش محور هست که نیازی به پایان نامه نباشه مثل بعضی رشته های ارشد
ممنون
اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه لطفا

منصور
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوری

شما کاملا بر عکس میگید.رشته های پژوهش محوری کلا پایان نامه است.احتمالا منظور شما آموزش محور است که در دوره دکترا وجود ندارد و فقط در ارشد هست

yazdan
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سلام من سال گذشته دوره شبانه پذیرفته شدم و بعد از یک ترم مرخصی گرفتم بخونم امسال روزانه قبول شم، میتونم دوره امسال رو شرکت کنم یا بایستی اول انصراف بدم؟

مهسا
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  yazdan

سلام
در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری گفته میشه که داوطلبان باید انصراف بدن قبل از ثبت نام. اما معمولا داوطلبان انصراف نمیدن و مشکلی هم پیش نمیاد.

ترلان
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  yazdan

والله میگن باید انصراف داد ولی من پارسال همین شرایط رو داشتم و انصراف ندادم و امسا قبول شدم و بدون مشکل ثبت نام کردم.البته من مدارک مقاطع قبلیم رو تحویل نداده بودم به دانشگاه.نمیدونم اگه اونا نباشه چطور میشه چون گرفتنشون ممکنه مشکلساز بشه.
ضمنا من آزاد بودم و سراسری قبول شدم

samira
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ق٫ظ

سلام من در حل تست های استعداد تحصیلی خیلی بین ۲ گزینه میمونم و برای انتخاب جواب درست به شک میفتم ، میشه کمکم کنید چطوری به قطعیت برسم؟ :(

مهسا
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  samira

سلام
از منوی بالای صفحه برید صفحه استعداد تحصیلی، اونجا یک کتاب رایگان برای دانلود هست که میتونید دریافت کنید و مهارت هاشو بخونید. کمک زیادی در حل تستهای استعداد تحصیلی بهتون میکنه.

دکتری برق
آبان ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ق٫ظ

برای درس زبان عمومی دکتری چی بخونم؟

مهسا
آبان ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری برق

سلام
منابع زبان عمومی دکتری ۹۸ در صفحه زبان عمومی که از منوی بالای صفحه در دسترس هست معرفی شده و میتونید به اونجا مراجعه کنید.

مهران
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۴:۵۲ ب٫ظ

سلام من الان سربازم و تا پایان سال تموم میشه دوره سربازی م ، میتونم امسال آزمون دکتری رو شرکت کنم؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

سلام
بله هیچ مشکلی نیست. فقط برای زمان آزمون دکتری ۹۸ باید بتونید در جلسه ازمون حاضر بشید.

الهامه
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۳:۰۶ ب٫ظ

کسی که فقط بخواد دانشگاه آزاد رو بره باید حتما کنکور دولتی شرکت کنه؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهامه

سلام
بله چون ازمون دکتری سراسری و ازاد ۹۸ به صورت یکپارچه برگزار میشه، برای شرکت در دکتری دانشگاه ازاد هم باید کنکور ی که سازمان سنجش برگزار میکنه رو شرکت کرد.

فروزان
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

رشته ای که ارشد خوندیم و رشته ای که میخوایم برای دکتری شرکت کنیم باید عینا یکی باشه؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فروزان

سلام
خیر نیازی نیست عینا یکی باشه. در دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸ رشته های مجاز اطلاع رسانی میشه.
توی انجمن هایی که لیستش پایین همین صفحه هست هم رشته های مجاز به شرکت در ازمون دکتری رشته های مختلف اومده.

ناصر
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فروزان

در تعدادی از رشته ها بله باید متجانس باشه اما در بیشترشون خیر.سایت سنجش بخش دکترا رو ببینید.در یک اطلاعیه کاملا مشخص شده

هلن
آبان ۱۹, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ق٫ظ

این که کنکور دکتری ۹۸ آزاد همزمان با آزمون دکتری ۹۸ سراسری برگزار میشه، یعنی این که باید دو تا کنکور بدیم توی یه روز؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  هلن

سلام
خیر یک کنکور دکتری برای هر دو دانشگاه ازاد و سراسری برگزار میشه.

هستی
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ب٫ظ

برای قبولی پردیس های بدون کنکور از کی اقدام کنیم؟

مهسا
آبان ۱۸, ۱۳۹۷ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  هستی

سلام
از منوی بالای صفحه میتونید وارد صفحه پردیس بشید. در اون جا فراخوان دانشگاه ها و رشته های دارای پذیرش در موعد مقرر اطلاع رسانی میشه.

َ///
آبان ۱۵, ۱۳۹۷ ۰:۵۰ ق٫ظ

توی یه سایتی زمان ثبت نام دکتری ۹۸ رو نوشته از اول اذر. اشتباهه یعنی؟

مهسا
آبان ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  َ///

سلام
بله متأسفانه سایت ها تاریخ های غلطی رو با توجه به زمان ثبت نام دکتری سالهای گذشته درج کردن.
زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ از ۶ آذر ماه شروع میشه و تا ۱۲ آذر (بدون در نظر گرفتن مهلت تمدید) ادامه داره.

Shimi
آبان ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۲۰ ب٫ظ

میشه دو تا رشته مختلف تو آزمون دکتری ۹۸ سراسری و آزاد شرکت کرد؟

مهسا
آبان ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Shimi

سلام
خیر متأسفانه در ازمون دکتری ۹۸ فقط مجاز به شرکت در یک رشته امتحانی هستید.

maryam
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی دکتری پردیس هستم آیا می تونم امسال کنکور بدم
البته بدون انصراف
چون شاید قبول نشم

مهسا
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

سلام
در دفترچه دکتری گفته میشه که باید انصراف بدید و بعد ثبت نام کنید. اما عموما داوطلبان بدون انصراف دادن نسبت به ثبت نام اقدام میکنند و مشکلی هم پیش نمیاد.

ریاضی
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام
ببخشید ثبت نام کنکور دکتری ۹۸ توی دو تا رشته میشه انجام بشه؟

مهسا
آبان ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

سلام
خیر متأسفانه در آزمون دکتری فقط میتونید در یک رشته شرکت کنید.

آیلار
مهر ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

سلام برای دکتری زبانشناسی همگانی نمیدونم از چه منابعی واز چه موسسه ای استفاده کنم که مطالبشان موثر باشه،لطفا راهنمایی بفرمایید

علی
مهر ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۲۸ ق٫ظ

سلام من توی ثبت نام دکتری ۹۸ تحصیلیکو خوندم زده بود ثبت نام توی آذر ماهه ولی زمان دقیق نزد بود این زمان دقیقشو مطمئنید؟

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
اون سایت دقیق نیست. زمان ثبت نام دکتری ۹۸ که اعلام شده در این صفحه از سوی سازمان سنجش اعلام شده.

جعفری
مهر ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۸ ب٫ظ

شرمنده یه سوال دیگه من رشته ام فوق لیسانس زیست فناوری صنایع غذایی ام ایا می تونم تغذیه به خونم؟

ناصر
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  جعفری

اطلاعیه سنجش رو ببینید

جعفری
مهر ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۶ ب٫ظ

سلام یه سوالی داشتم من تا ۶ ماه دیکه دفاع پایان نامه دارم ایا می تونم دکترا شرکت کنم

ناصر
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  جعفری

بله

ماکس وبر جوان به مهسا
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام مهسا خانم
در ضمن برای یادگیری زبان به عنوان زبان دوم بهترین راه چیه؟واسه مطالعه کتابها و روزنامه های انگلیسی زبان والبته نوشتن.ممنون میشم دقیق و علمی جواب بدین.متشکرم

مهسا
مهر ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام
مجموعه های مختلفی هستش برای این کار و از جمله effortless english هست که بدون تلاش برای یادگیری گرامر و با تکرار و تمرین کمک زیادی به بهبود سطح زبان میکنه.
از طرفی رفتن به کلاس های ترمی و داشتن روند منظم هم میتونه کمک زیادی کنه.
دیدن فیلم و تلاش برای فهمیدنش میتونه به شنیداری تون کمک کنه و واژه های جدید هم یاد بگیرید.

شایان
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

زمان انتخاب رشته دکتری ازاد ۹۷ دقیقا چه زمانیه..؟ تشکر

فریبا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام خسته نباشید شما اطلاع دارید زمان برگزاری ازمون دکتری ۹۸ چه تاریخی هست؟

نیما
خرداد ۶, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

سلام ثبت نام واسه آزمون مثل سال گذشته آذر ماه هست و آزمون نیز اسفند ماه انجام میشه و هردو آزاد و دولتی با هم است ضمنا سولات سال گذشته به نسبت سالهای گذشته که جدا گانه (آزاد و دولتی) انجام می شد آسان تر بود ولی اگه دانشگاه خاصی مدنظر دارید از مقاله های هیات علمیشون مطالعه کنید در زمان مصاحبه

designer
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

۶آذر ۹۷

آرمین
بهمن ۹, ۱۳۹۶ ۵:۰۹ ق٫ظ

سلام و وقت بخیر .
در مورد کنکور phd ، شما با اطمینان میفرمایید که با ثبت نام کنکور سراسری ، میشه آزاد رو هم انتخاب رشته کرد !؟

مهسا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرمین

سلام
بله قطعا. از سال گذشته ازمون دکتری ازاد و سراسری ادغام شده و با ثبت نام در کنکور سراسری، داوطلب دانشگاه ازاد هم محسوب میشید. کافیه در زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد، در صورت مجاز شدن، انتخاب رشته کنید.

ناصر
مهر ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
البته از دو سال گذشته.
امسال که میشه سومین سال

مریم
دی ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

سلام.من آزمون دکتری دولتی ثبت کردم.اما اونجا هیچ چیزی برای ثبت نام دانشگاه آزاد ندیدم .آیا اتوماتیک برای دانشگاه آزاد هم ثبت نام شده ام؟ با تشکر.

مهسا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
ازمون دکتری ازاد و سراسری ادغام شده و با ثبت نام در کنکور سراسری، داوطلب دانشگاه ازاد هم محسوب میشید. لازم نیست گزینه ای انتخاب بشه یا جای دیگری ثبت نام کنید.

ناصر
مهر ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام.
هنوز که ثبت نام شروع نشده.چجوری ثبت نام کردید؟

زهرااحمدی
دی ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

سِلام برای ثبتنام دکترا باید حتما مدرک فوق رو گرفته باشی یا مثلا ترم ۳باشی هم میشه ثبتنام کرد؟

تهرانی
بهمن ۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرااحمدی

سلام خانم احمدی برای شرکت در ازمون دکتری میتونید ترم ۳ هم اقدام کنید لازم نیست حتما فارغ التحصیل شده باشید

ناصر
مهر ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرااحمدی

سلام.برای ثبت نام نیاز به مقطع خاصی نیست اما در صورت قبولی باید حتما نا ۳۱ شهریور سال دیگه فارغ التحصیل شده باشید

حسین حسن نژاد
دی ۲۰, ۱۳۹۶ ۳:۱۵ ق٫ظ

سلام.
من هر هفته پیگیری می کردم ، اما کسی مطلع نبود از زمان دقیق آزمون دکتری. آیا الآن میشه ثبت نام کرد؟
۱ سال صبر کردم و منتظر بودم.

مهسا
دی ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام
زمان برگزاری ازمون ۴ اسفند ماه امسال هست. ثبت نام خیلی وقته تموم شده، با این حال از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش سؤال کنید، شاید راهی باشه.

اردلان
دی ۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

باسلام عرض خسته نباشید.آیا الان امکان ثبت نام هست؟باتشکر

طاهره
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

سلام . من هم ب دلیل بیماری از کنکور دکتری جامانده ام. کسی موفق به ثبت نام شده؟ خواهشا اطلاع بدید. این شماره ک دادید پاسخ نمیده

فاطمه . ادبیات
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  طاهره

من به همین شماره زنگ زدم داخلی صفر . کارشناس ادرس داد مدارک رو پست کردم. امروز هم تو کانال پی اچ دی تست زده بود اخرین مهلت ارسال مدارک.

فرم پیش نویس رو از دفترچه دانلود و پر کنید.
دو قطعه عکس
کپی شناسنامه و کارت ملی
فیش واریزی ۶۰۵۰۰ تومان به حساب ۴۰۰۱۰۲۱۱۰۱۰۰۷۴۸۹
بانک ملی درامد امتحانات عمومی سنجش

پست کن به ادرس
کرج مشکین دشت بلوار خمینی جنب پژوهشگاه خیابان متوسلیان . سازمان سنجش
صندوق پستی ۳۱۵۳۵۳۱۶۶

فاطمه . ادبیات
آذر ۲۵, ۱۳۹۶ ۸:۲۱ ق٫ظ

سلام . کسانی که جاموندن با این شماره تماس بگیرن
۰۲۶۳۶۱۸۲۳۵۹

فاطمه
آذر ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام
روزهمگی بخیر
دوستان من میخوام ازمون دکتری علوم تحقیقات شرکت کنم
فرصتش تموم شده؟

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
بله. با توجه به ادغام ازمون دکتری و برگزاری یکپارچه ازمون دکتری سراسری و ازاد، ثبت نام هم یکسان بوده که به پایان رسیده.
با این حال از سمت چپ سایت سازمان سنجش، بخش سیستم پاسخگویی، پس از ثبت نام برید درخواست بدید، احتمالش هست باهاتون همکاری کنند.

کیامرث
دی ۲۰, ۱۳۹۶ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

من به شما علاقه پیدا کردم. حالا چیکار کنم؟

یه بنده خدا
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام
به تمامی دوستانی که از ثبت نام کنکور دکتری ۹۷ جا موندند:
جهت ثبت نام حضوری با در دست داشتن مدارک ذیل به آدرس تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان استاد نجات الهی (ویلا) – کوچه شهید امانی – واحد ارتباطات مردمی سازمان سنجش مراجعه کنند، توجه کنید که گویا آخرین مهلت ثبت نام حضوری تا فردا (پنج شنبه ۲۳ آذر ۹۶) است.

مدارک:
۱- فرم موجود در آخرین صفحه فایل پی دی اف راهنمای ثبت نام کنکور ۹۷؛ پرینت شده و پر شده
۲- دو قطعه عکس پشت نویسی شده
۳- کپی پشت و روی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه
۴- واریز مبلغ ۶۰۵٫۰۰۰ ریال به حساب بانک ملی سازمان سنجش که اونجا شماره حساب رو بهتون میدن
* بانک ملی نبش همون خیابان استاد نجات الهی، تقاطع کریم خان هست

همگی تو کنکور موفق باشید

مرتضی
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۶:۳۷ ب٫ظ

با سلام من ازثبت نام ازمون دکتری به خاطر بیماری فرزندم جا موندم ایا به نظرتون تمدید میشه