توضیحات مرکز سنجش آموزش پزشکی درخصوص تأخیر در اعلام نتایج آزمون دکتری آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص علت تأخیر در اعلام نتایج آزمون دکتری پزشکی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص علت تاخیر در اعلام نتایج آزمون تحصیلات وزارت بهداشت، تاکید کرد: علت اصلی این تاخیر، قانون جدید سهمیه ۵ درصدی ایثارگران است که در برنامه توسعه ششم دیده شده و این برنامه برای سال جاری ابلاغ گردیده است و تا زمانی که ما تاییدیه اسامی داوطلبان را از بنیاد شهید بگیریم، زمان زیادی می‌برد؛ لذا ابلاغ دیرهنگام این قانون جدید باعث تاخیر در اعلام نتایج آزمون وزارت بهداشت و همچنین نتایج کنکور سراسری ۹۶ سازمان سنجش شده است.

وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی آزمونی جداگانه‌ از کنکور سراسری کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم در زمان متفاوت برگزار می‌کند. در این میان بسیاری از رشته‌ها از جمله روانشناسی، اقتصاد، کامپیوتر، زیست ، شیمی و … می توانند به صورت هم زمان در هر دو آزمون شرکت کنند و اگر در هر دو پذیرفته شدند، بایستی تصمیم بگیرند که در کدام دانشگاه میخواهند ثبت نام کنند.

نتایج نهایی آزمون وزارت علوم ۱۰ شهریور ماه جاری اعلام شد و هم زمان با آن دانشگاه‌های زیر نظر این وزارتخانه از۱۵ تا ۲۶ شهریور ماه ثبت نام اینترنتی و حضوری را آغاز کرده‌اند.

اما در این میان نتایج نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت هنوز اعلام نشده است و در اینجا داوطلبانی که در آزمون وزارت علوم پذیرفته شده باشد و از طرفی برای وزارت بهداشت نیز شرکت کرده‌ند، دچار سردرگرمی خواهند شد، چرا که اگر در دانشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم ثبت نام نکنند و در آزمون  وزارت بهداشت نیز پذیرفته نشده باشند، یکسال از تحصیل به خاطر تاخیر در این اعلام نتایج وزارت بهداشت محروم خواهند شد و از سوی دیگر نیز اگر در دانشگاه های وزارت علوم را ثبت نام کنند و پس از اعلام نتایج وزارت بهداشت، متوجه شوند که در این آزمون قبول شده‌اند، تکلیف این دانشجویان چه خواهد شد؟

 پیگیر حقوق داوطلبان بازمانده از ثبت نام‌ در دانشگاه‌های وزارت علوم خواهیم بود

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تاخیر در اعلام نتایج نهایی متقاضیان آزمون تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت، گفت: طی نامه‌ای از سازمان سنجش وزارت علوم تقاضا خواهیم کرد داوطلبانی که به دلیل تاخیر در اعلام نتایج وزارت بهداشت از ثبت نام در دانشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم باز مانده‌اند، نهایت مساعدت را برای ثبت‌نام آن‌ها در این دانشگاه‌ها داشته باشد.

به گفته دکتر پورکاظمی، قانون جدید سهمیه ۵ درصدی ایثارگران درحالی در برنامه توسعه ششم مصوب شد که ثبت‌نام متقاضیان در اسفندماه انجام شده بود؛ بنابراین در خصوص تاخیر در اعلام نتایج آزمون، مرکز سنجش وزرات بهداشت مقصر نیست و اگر این قانون زودتر ابلاغ شده بود، ما نیز نتایج را سریعتر اعلام می‌کردیم.

وی اضافه کرد: سهمیه ۵ درصدی ایثارگران قانونی است که طی آن فرزندان و همسران کسانی که در جبهه‌های جنگ در دفاع از کشورمان حضور داشتند، می توانند از این سهمیه در کنکور بهره مند شوند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: من حق را به داوطلبان می دهم و تمام تلاشمان این است که تا پایان این هفته ابتدا نتایج آزمون دکتری و در هفته آینده نیز نتیجه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را اعلام کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیکا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۳۱ ب٫ظ

سلام بچه ها خواهش میکنم جواب بدین شرایط دکتری پزشکی ازاد چیه ؟ یعنی من که ارشد ژنتزکازاد خوندم میتونم این دکتری شرکت کنم ؟

مرجان
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

با سلام
سوالی داشتم
من دکتری وزارت بهداشت شرکت کردم که ۴ خرداد امتحان دادیم. موقع ثبت نام و بعد اون هیچ گزینه ای واسه ۵درصد سهمیه نبود. تا اینکه جواب مرحله اول اومد و رفتیم مصاحبه بعدش گفتن ۵ درصد اومده اما در سایت فقط واسه کارشناسی ارشد یه آیتم در سایت گذاشتن فرصت جهت وارد کردن سهمیه اما در قسمت دکتری اصلا چنین جایی رو نداشته بودن
قضیه چیه؟ توروخدا یکی دقیق توضیح بده

مریم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

شاید برا همه بچه ها از بنیاد شهید و امور ایثارگران استعلام گرفته باشن که ببینن کیا سهمیه ۵ درصدی دارن

فاطمه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام
بله همینطوره
فقط اینگار برا ارشد این سهمیه رو اعمال کردن

S
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۵۹ ب٫ظ

واقعا چه وضعشه؟؟چرا اعلام نمیکنن نتایج رو؟حداقل یه تاریخ دقیق بگن.با روح و روانمون دارن بازی میکنن

شقایق
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۳:۴۲ ب٫ظ

شنبه هم نمیزنند

شقایق
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۳:۴۱ ب٫ظ

هیچ خبری نشد باز

Sara
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

خدایا امروزم خبری نیست مثل اینکه

استاد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

هر سهمیه ای باعث تضعیع حقوق سایرین خواهد بود
بنظر من همه باید با یک شرایط مشابه مورد امتحان قرار گیرند

Sara
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۵۶ ب٫ظ

سلام بچه ها به نظرتون فردا نتایج رو اعلام میکنن؟ بخدا صبر ما هم یه حدی داره

حسن
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۰۵ ب٫ظ

خوب دکتر باشی جان در نهایت روی رتبه و تراز اعمال میشه و جای نفر دیگه رو پر میکنه!!

سیما
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

کجا می خوان این سهیمه رو اعمال کنن؟
روی رتبه کل؟؟
چون سهیمه فقط باید روی امتحان کتبی اعمال بشه در غیر اینصورت حق خیلی ها ضایع میشه!

دکتر باشی
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام

سهمیه روی رتبه و تراز اعمال نمیشه.
اعمال سهمیه به این صورت است که شما ابتدا در ظرفیت آزاد بررسی میشوید و اگر قبول نشدید مجددا در ظرفیت مربوط به سهمیه بررسی میشوید
به اصطلاح دو شانس برای قبولی دارید