حذف تصادفی حدنصاب پذیرش دکتری ۹۶ دانشگاه ارومیه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اشتباه رخ‌داده در اعلام حدنصاب نمره لازم جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ۹۶ از سوی دانشگاه ارومیه منجر به پذیرش ۱۵۴ داوطلب با امتیازی کمتر از حدنصاب مدنظر این دانشگاه گردید.

به گزارش پی اچ دی تست، متن اطلاعیه منتشره از سوی معاونت آموزشی دانشگاه ارومیه در مورد نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری سال ۱۳۹۶ به شرح زیر است:

ضمن سپاس از همه همکاران هیئت علمی و مسئولان محترم دانشکده ها که زحمات زیادی برای انجام مصاحبه علمی و محاسبه امتیازهای آموزشی و پژوهشی داوطلبان ورود به مقاطع دکتری متحمل شدند و با عرض تبریک و خیر مقدم به دانشجویان عزیز، تذکر موارد زیر را برای تنویر افکار استادان ارجمند، کارکنان محترم و دانشجویان عزیز ضروری میدانیم:

۱-  دست کم در سه سال اخیر، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور سه شیوه متفاوت برای پذیرش دانشجو برای مقاطع دکتری  اعمال شده است. تا سال ۱۳۹۴ عموماً خود آن سازمان بر اساس آزمون متمرکز اقدام به گزینش میکرد. در سال ۱۳۹۵ با تغییر رویکرد سازمان سنجش برای دادن سهم در خور توجه به دانشگاهها جهت پذیرش دانشجو ، برگزاری آزمون دو مرحله ای مد نظر قرار گرفت؛ بدین نحو که داوطلبانی که دارای حد نصاب ورود به مرحله دوم بودند به دانشگاههایی که داوطلبان برای تحصیل خود انتخاب کرده بودند معرفی شدند و دانشگاهها براساس مصاحبه تخصصی توسط گروههای آموزشی و جمع بندی امتیازهای پژوهشی و آموزشی آنها، داوطلبانی که حدنصاب قبولی را کسب کرده بودند به عنوان دانشجو به سازمان سنحش معرفی کرد. در آن سال دانشگاهها مخیّر بودند که هر ضریبی که شورای تحصیلات تکمیلی میخواست برای آزمون مرحله نخست تخصیص بدهد. دانشگاه ارومیه در آن سال جزو معدود دانشگاههایی بود که با حذف تأثیر امتیاز مرحله نخست، دانشجویان دکتری را صرفاً با توجه به امتیازهای کسب شده در مرحله دوم پذیرفت.

۲ـ در سال جاری سازمان سنجش آموزش کشور با برگزاری آزمون دو مرحله ای با ضریب تأثیر مساوی برای هر دو مرحله اقدام به پذیرش دانشجو نمود. یعنی بر خلاف سال قبل که دانشگاههایی مانند ارومیه می توانستند تأثیر آزمون نخست را به صفر کاهش دهند امتیاز هر دو مرحله به طور مساوی میان آن دو آزمون تقسیم شد. با این تفاوت که دانشگاهها مخیر بودند که حدنصاب کفی برای مرحله دوم خود در نظر گیرند. براین اساس دانشگاه ارومیه کف امتیازهای لازم برای پذیرش در مقطع دکتری رشته های خود را ۳۰ از ۵۰ اعلام نمود که این مورد به طور شفاف و صریح در اطلاعیه دانشگاه ارومیه به آگاهی گروههای آموزشی و داوطلبان رسید در حالی که بسیاری از دانشگاهها از تعیین کف برای امتیاز مصاحبه و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خودداری کرده پذیرش دانشجو را کاملاً به سیاست سازمان سنجش وانهاده بودند. بعد از انجام مصاحبه و جمع بندی امتیازهای آموزشی و پژوهشی، اطلاعات به آموزش کل دانشگاه رسید، در این مرحله کارشناسی که مسئول ثبت داده ها در پورتال سازمان سنجش بود به قیاس ویژگیهای پورتال سال قبل، سهواً و به خطا از وارد کردن کف ۳۰ امتیاز در فیلد مخصوص آن پورتال غفلت ورزید. سازمان سنجش با خطای کارشناس مذکور، دانشگاه ارومیه را هم در عداد آن دانشگاههایی قرار داد که حدنصاب کف برای امتیازهای مرحله دوم تعریف نکرده بودند؛ با این اتفاق، سازمان سنجش دانشجویان را براساس امتیازهای کسب شده از دو مرحله آزمون و ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه برای رشته های مختلف معرفی نمود. یعنی با این اتفاق علی رغم میل و اراده اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاه ارومیه، همان رخ داد که برای سالهای متمادی پیش از سال ۹۵ رخ میداد.

۳ـ در پذیرش دانشجویان دکتری سال ۹۶، سازمان سنجش تنها در قالب ظرفیتهای اعلام شده از سوی گروههای آموزشی اقدام به معرفی دانشجو به دانشگاهها از جمله دانشگاه ارومیه نمود و به هیچ وجه افزایش خارج از ظرفیت در پذیرش و معرفی دانشجو رخ نداد. در این میان تنها گروههایی دچار مشکل شدند که با وجود اعلام ظرفیت قبلی، حسب عدم اقناع و ارضا از کیفیت مصاحبه و امتیازهای آموزشی و پژوهشی داوطلبان معرفی شده از سوی سازمان سنجش، میخواستند یا دانشجو نپذیرند یا تعداد کمتر از ظرفیت پیش بینی شده را پذیرا باشند، اما با عنایت به عدم ثبت حدنصاب ۳۰ امتیاز در فیلد پورتال سازمان سنجش، همه ظرفیتی را که پیشتر اعلام کرده بودند پرشده یافتند.
۴ـ از ۴۰۹ دانشجویی که برای دوره های روزانه، شبانه و پردیس دانشگاهی ارومیه معرفی شده اند تنها ۱۵۴ نفر امتیازی کمتر از کف ۳۰ امتیاز مصاحبه و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی را احراز کرده اند و از این تعداد نیز شمار قابل توجهی(حدود دو سوم) امتیازی بین ۲۰ الی ۳۰ را احراز کرده اند و این در حالی است که کف امتیازهای مصاحبه و فعالیتهای پژوهشی و آموزشی داوطلبان ورود به مقاطع دکتری پردیس دانشگاهی ارومیه  ۲۴ اعلام شده بود، از این رو بخش قابل توجهی از این تعداد مربوط به دانشجویان پردیس دانشگاهی است.

۵ـ با توجه به اینکه دانشگاه ارومیه حسب رایزنی با سازمان سنجش آموزش کشور مکلّف و موظّف به ثبت نام همه معرفی شدگان است، همه آن عزیزان را پذیرفته و ثبت نام خواهد کرد اما پذیرفته شدگانی که امتیازی کمتر از حد نصاب اعلام شده در بند ۳-۴ اطلاعیه  شیوه نامه اجرایی آزمون دکتری سال ۹۶ را احراز کرده اند باید متوجه این نکته باشند که گروههای آموزشی به هیچ وجه از اولویت ارتقای کیفیت آموزشی خود تنزّل نخواهند کرد و امیدواریم آن عزیزان با تلاش مضاعف خود، در مسیر درخشانی که پیش روی آنهاست موفق و مؤید باشند. گروههای آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزشی آن عزیزان مخیّر به اتخاذ سیاستهایی براساس مصوبه شورای گروه و آیین نامه آموزش مقطع دکتری هستند.

۶ـ دانشگاه ارومیه با وقوع چنین اتفاقی که ناشی از سهل انگاری یکی از کارشناسان آموزش بود، دست به تجدید نظر کلی در مورد نحوه بکارگیری کارشناسان آموزش زده، تغییرات عمده در بدنه کارشناسان آموزش دانشکده ها و آموزش کل را وجهه همت خود قرار داده است که دانشجویان عزیز نتایج مثبت آن را ان شاءالله بزودی در دقت و تسهیل امور آموزشی خود خواهند دید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

130 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۰ ب٫ظ

این افتضاحه اینجوری یک دانشگاه با هجوم مصاحبه شونده روبرو می شه و یک دانشگاه با کاهش مصاحبه شونده شاید کسی که ترازش بالا شده بخواد در دانشگاهی با تراز کم درس بخونه. اون از امتحان مزخرف اینم از مصاحبه مزخرف

س.ا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۶ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام خانم یا آقای ا.ل وخانم یاس چجوری میشه درعرض ۲ساعت درامتحان کنکور طرف پزشکی قبول میشه ویکی دیگه آزاد شهرستان یا چجوری میشه ظرف دوساعت طرف درامتحان کنکور تخصص قبول میشه ویکی دیگه نمیشه یکی تخصص پوست قبول میشه یکی دیگه علوم آزمایشگاهی قبول میشه چطور میشه درامتحان کارشناسی ارشد درعرض دوساعت امتحان کنکور یکی تهران قبول میشه یکی دیگه دانشگاه درجه ۳ تنها منبع سنجش درکشور ما که جهان سومی بوده وپارتی بازی ولابی بازی خیلی زیاده برگزاری کنکور میباشد تازه امتحان کنکور حفظیات نیست اونیکه کاملا مسلطه به مطالبی درعرض ۶سال خونده میتونه جواب بده این نظریه درست نیست که بگیم کنکور یعنی خواندن
تعدادی محفوظات. به نظر بنده این مطلب رو اون افرادی بیان میکنند که حفظیاتشان خوب وقدرت تحلیلشان ضعیفه ونمیتونند نتیجع خوبی درکنکور بدست بیارند وضمنا بعضی ها چون در اینجور پذیرش ها میشه لابی بازی کرد راضی هستند

.....
شهریور ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  س.ا

والا منو سه تا دوستام هر سه دکترا دانشگاه درجه یک قبول شدیم
هیچ کدوم نه پارتی داشتیم نه چیز دیگه
فقط مصاحبه خوبی اونم از نظر اساتید نه از نظر خودمون داشتیم
شما از کجا رزومه و چگونگی مصاحبه بقیه را می‌دونید از شما بهتر نبوده
مسلما یه برتری نسبت به بقیه داشتند
اصولا کسایی که قبول نشدن ضعفای خودشون را با این صحبتا میخواند بپوشانند
وگرنه به استاد بی خود از کسی خوشش نمیاد
مصاحبه نسبیه و ممکنه شما مصاحبه خوبی داشته باشی اما اونایی که قبول میشند از شما خیلی بهتر باشند
ناگفته نماند که بعضیا هم خودشونا خیلی دست بالا میگیرند این عقیده خودشونه و نباید توقع داشته باشند دیگران هم همین حس را بهشون داشته باشند
پس سعی کنید به جای تهمت و پیدا کردن مقصران خیالی ضعفای خودتون را تقویت کنید
همین بدبینی ها و خود بزرگ بینی ها ضعف کمی نیست
به امید موفقیت

...
مهر ۱, ۱۳۹۶ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  .....

احسن بر شما. عالی بود جمله به جمله گفته هاتون.

بهاره
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶ ۱:۱۲ ب٫ظ

من واقعا متوجه نمیشم نوشتن مقاله و کتاب امروزه هیچ زحمتی نداره چون جدیدا پول میدی به راحتی پایان نامه رو به کتاب تبدیل میکنن پول میدی و به راحتی مقاله برات چاپ میکنن اینها که سطح علمی کسی رو تعیین نمیکنه و از این متعجبم کسی که کتاب چاپ میکنه و مقاله های متعدد داره چرا تو آزمون کتبی نمی تونه به سوالا جواب بده و رتبه ای کسب کنه

یاس
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

خانم بهاره نباید همه رو فک کنید مقاله و کتاب میخرند اماده از بیرون. من پنج ساله بهترین روزهای زندگیم پای لب تاپ مقاله مینویسم و خون دل خوردم تا چاپ بشن. در ضمن من هم برای کنکور خیلی زحمت کشیدم درس خوندم ولی چون اولین بار بود با یک گرایش دیگه شرکت کردم رتبه ام دو رقمی شد. ما هم به رتبه های تک رقمی که زحمت کشیدن و هم به پژوهشگرا باید احترام بزاریم

الف. ل
شهریور ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

بهاره خانم کدوم دانشگاه معتبر جهانی پذیرش دانشجوی دکتراش براساس نمره تستی هست؟ بعد هم این حرف شما توهین به خیلی از ماهاست که عمرمون رو گذاشتیم پای مقاله. عزیزم امسال حداقل در رشته ما درصدها خیلی نزدیک بود و اختلاف ترازهای خیلی کم گواه همین قضیه. من تخصصی ۳۳ زدم و رتبه م ۳۹ و کسانی که ۳۸ زده بودن زیر ۱۵ شدند.

یاس
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶ ۱:۰۶ ب٫ظ

سلام منم رتبه ام بالای سی بود و تراز دانشگاه تهران روزانه رو اوردم. رزومه من اینقدر قوی شامل ۴مقاله isi با دوتاش با ایمپکت بالای پنج و یک علمی پژوهشی و کتاب انگلیسی و چندین کنگره و سابقه تدریس و معدل بالای ۱۸بود. و روز مصاحبه اساتید تهران خیلی استقبال کردن از مقالاتم. ولی شبانه تهران قبول شدم. ارومیه هم بدون توجه به رزومه ام قبول نشدم

بهاره
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶ ۱:۰۳ ب٫ظ

سلام تبریک میگم به کسایی که قبول شدن همدردی میکنم با کسایی مثل خودم که هم درس خوندیم یکسال از همه زندگیم گذشتیم و بدون هر تفریح و گردش و استراحتی بی وقفه درس خوندیم رزومه قوی هم داشتیم کلی مصاحبه رفتیم کلی هزینه کردیم ولی ابر و باد و مه خورشید و فلک همه دست به دست هم دادن که قبول نشیم مهم نیست ما هم خدایی داریم

...
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

بهاره خانم باور بفرمایید ما هم برای کسایی امثال شما ناراحتیم که این همه تلاش کردید و قبول نشدید، اما باور بفرمایید بعضی دوستان خواسته یا ناخواسته چنان اسم رتبه های نجومی رو بر زبان میارن که انگار امثال من بی لایق محض هستیم چرا که شش هفت تا تست کمتر زدیم. خودتون میدونین کنکور دکتری مثل کنکور کارشناسی نیست که یه نفر بیاد تمامی دروس رو ۱۰۰ بزنه و اون یکی زیر ۱۰٫ کاملا درصدا نزدیک به همه. حق بدید ما هم وقتی میبینیم هر کس قبول نشده میاد از قبولی ما رتبه های نجومی صحبت میکنه ناراحت بشیم.

لیلا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

در جواب شخصی ک با …نظرشونو گفتن.ما نیومدیم اینجا ک با کسی دعوا کنیم.ی عده ناراحتن از اینکه پذیرفته نشدن و بقیه هم نظر میدن.قسمت شما این بوده ک درس نخونی و قبول بشی بقول خودتون حفظ نکنید و….منم گفتم ملاک مصاحبه بوده. ماب کسی توهین نمیکنیم.ب بچه هایی ک میخوان سال بعد کنکور بدن هم توصیه میکنم ب دانشگاههای برتر فکر کنن.دانشگاه تهران هیچ موقع رتبه های نجومی رو برای مصاحبه دعوت نمیکنه اینم گفته باشیم .ما حفظ کردیم و شما کتاب چاپ کردی.انگار کجا قبول شدیم.

...
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

لیلا خانم من ارومیه قبول نشدم، اصفهان قبول شدم. اگه پام به تهرانم میرسید اونجا هم بعید نبود قبول بشم.

نسیم
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۸:۴۷ ب٫ظ

عجب شانسی آوردن امسال همه اونا که قبول شدن، حالا ما که سال بعد همین جارو میخواییم کلی سخت میگیرن :( امسال پذیرش همه دانشگاه ها کلی تأمل داشت یکی که هیچ مقاله نداره فقط دوتا همایش داشتداشت روزانه قبول شده کی به کیه!

لیلا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ ۸:۰۹ ب٫ظ

من دانشجوی خودشون بودم قبلا هم نظر داده بودم. با اینکه پایین ترین رتبه رو من داشتم بین شرکت کننده ها ، ولی بیشتر مصاحبه براشون ملاک بوده و سطح پایان نامه دوره ارشد والسلام . اعتراض ب سنجش هم فایده ای نداره.چونکه خود دانشگاه ب سنجش اشتباهشو اعلام کرده ولی بالاخره تصمیم نهایی رو سنجش گرفته.اگه میتوانید ب وزارت علوم اعتراض خودتون رو اعلام کنید….امیدوارم بتونید نتیجه ای بگیرید.

رسولی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

چه رشته ای هستید رتبه شما چند بوده؟

لیلا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسولی

رتبه ام بین ۱تا ۱۰ بوده .ببخشد دقیق نمیتونم بگم برام دردسر میشه. واسه گرایش اولی ک انتخاب کرده بودم منو برنداشتن و برای گرایش دوم برداشتن.در حالیکه ی دانشگاه دیگه واسه همون گرایش اول نفر دوم شدم تو مصاحبه…

رها
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

اگه رتبه شما تک رقمی بوده که پایین ترین نمره محسوب نمیشید من رتبه ۱۰۰ رو می شناسم که روزانه ارومیه قبول شده

رسولی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

مگه چند تا رتبه تک رقمی اومدن دانشگاه ارومیه که شما پایین ترین نمره رو داشتین به قول خودتون تک رقمی هم بودین

لیلا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسولی

تو رشته ما رتبه اول مال من بود.حالا میخواید باور نکنید.واسه گرایش اول تو کارنامه مصاحبه زده نفر ۵م واسه گرایش دوم زده اول.ب هر حال من الان دانشجوی این دانشگاه شدم و ثبت نام هم کردم.و اعتراضی هم نکردم داریم کسایی ک با رتبه ۱۰۰ هم قبول شدن.پس ملاک رتبه نبوده…..

...
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسولی

من یکی از اونایی هستم که به قول شما با رتبه نجومی از دوره روزانه قبول شدم. دانشگاه هایی که من واسه مصاحبه رفتم کلا از من رتبه ضعیف تر اونجا نبود و وقتی داشتم با رتبه های تک رقمی و برتر صحبت میکردم دو سه نفرشون بهم گفتم که بهت برنخوره ها اما اصولا دانشگاه ها رتبه های ضعیف تر رو واسه این دعوت میکنن که پول مصاحبه رو ازشون بگیرن. اما من چون رزومم از همه اون رتبه های برتر بهتر بود گفتم خدا بزرگه. رفتم جلسه مصاحبه، بعد از مصاحبم با این که اساتید اصلا منو نمیشناختن یکیشون برگشت گفت از نظر من تو یه دانشجوی واقعی هستی. اینجوری شد که یه نمره مصاحبه عالی بهم دادن و من از سد خیلی از اون رتبه های برتر گذشتم و من قبول شدم و اونا نه. حالا میخوام بگم که چیه همش میگین دانشگاه ها رتبه های نجومی رو گرفتن. خب اون موقع که شماها داشتین کتابا رو حفظ میکردین منم داشتم مقاله و کتاب به چاپ میرسوندم، بیکار که ننشسته بودم.

خ
شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

این دانشگاه حواسش نبوده عادلانه پذیرش داشته و ۵۰درصد رتبه را همونطور که از قبل گفته بودن لحاظ کرده فقط ناراحتی اساتید محترم اینه که نتونستن دانشجوهای مدنظر خودشون رو بردارن
امیدوارم همیشه این اشتباهات انجام بشه که حق امثال ما با ندادن حدنصاب ضایع نشه

سجاد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  خ

منم معتقدم عادلانه ترین پذیرش مال دانشگاه ارومیه ست

M.B
شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

منم موافقم، من نمیدونم این مردم چی میگن؟ مگه همه نمیخواستین حد نصاب حذف شه؟ خوب شد دیگه، مجموع نمره کنکور و نمره مصاحبه جمع شده، رتبه بندی شده و پذیرش انجام شده است

ژیلا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۰۴ ب٫ظ

من یه پیشنهادی به سازمان سنجش دارم. اونم اینکه لطف کنه این آزمون کتبی رو که هر ساله از چند تا کتاب تخصصی هر رشته و گرایش میده رو حذف کنه، درعوض عین بسیاری از آزمون های ورودی دانشگاه های مطرح دنیا، تست هوش و توانایی حل مساله و خلاقیت و اینجور چیزا رو بگیره. چرا که این آزمون ها پایایی دارند، یعنی شخصی که امسال با شرکت در اون آزمون ضریب هوشیش ۱۰۰ میشه، ده سال دیگه هم بیاد اون آزمون رو بده ضریب هوشیش همون ۱۰۰ خواهد بود. آخه باور کنین این آزمون تخصصی زیاد توانایی های افراد رو نمیسنجه، بلکه میزان زمانی که واسه حفظیات و تست زدن گذاشته رو میسنجه. امیدوارم که یه روز این پیشنهاد بنده عملی بشه.

.....
شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ژیلا

گل گفتی
خیلیا فقط خوب میتونند تست بزنند و حفظ کنند
ولی بار علمی چندانی ندارند و حتی تو کارهای عملی هم گیر میکنند اساسی و رزومه پژوهشی جالبی ندارند و از پس یه سوال ساده خارج از حفظیاتشون بر نمیاند

داوطلب
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۱۱ ب٫ظ

سلام.
یه دانشگاه حدنصاب میذاره داد یه عده درمیاد که چرا این کارو کردن و حق ما رتبه های خوب رو ضایع کردن‌‌، یه دانشگاه دیگه حدنصاب رو برمیداره و بر اساس رتبه قبولی ها رو اعلام میکنه بازم یه عده دیگه اعتراض میکنن که چرا اینجوری شد. کلا ملت ناراحتی هستیم.درضمن بهاره خانم این چیزی که شما میفرمایید عقلانی نیست. بر اساس اینکه ۵۰ درصد در اختیار سنجش بوده و شما هم میگین که نمره مصاحبه خوبی داشتین پس چجوری نمره کل شما که مجموع مصاحبه و آزمون بوده از اون کسی که رتبه ۳ برابر شما داشته کمتر شده

دکترا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سه برابر رتبه آزمون را براحتی میتوان با نمره خوب مصاحبه جبران کرد. نمره آزمون نصف یا ۵۰ درصد آن در نمره نهایی تاثیرگذار هست .پس در عمل شما ۱.۵ برابر از آن شخص جلوتر هستید در آزمون. اگر شما رتبه ۲۰ بوده باشی ان شخص رتبه ۶۰ هست شما فکر میکنی تفاوت نمره آزمون شما چید به حتی به ۵۰۰ نمره نمیرسه که نصف و پنجاه درصد آن میشه ۲۵۰ نمره که با ۲.۵ نمره از صد نمره مصاحبه و یا با ۵ نمره مصاحبه از ۵۰ قابل جبران هست به همین راحتی….به قول مرحوم شکسپیر.. هیاهوی زیاد برای هیچی…

زهرا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بنده خدا بهاره خانم داره میگه رتبه خوبی داشته و حدنصاب هم آورد ان شاء الله حق به صاحب حق برگرده

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

یه نفر اومده مشکلش رو بیان کرده راهنمایی خواسته شما به جای راه حل خودش رو بردین زیر سوال خوب منم جای بهاره خانم بودم که یه نفر با رتبه ۳ برابر من قبول میشد ناراحت میشدم

ژیلا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آخه بهاره خانم میگن این اقدام کارشناس دانشگاه ارومیه یعنی حذف حدنصاب دانشگاه باعث قبول نشدنشون شده، با این که این حذف کلا به نفع رتبه های خوب بوده یعنی کسانی امثال بهاره خانم. اینکه میگیم عقلانی نیست.

داوطلب
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ژیلا

آفرین به شما دوست عزیز. دقیقا منظورم همین بود

ایلیا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

کجای متن نوشته کارشناس؟؟؟

الف میم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ژیلا

هنوز متنشون موجود هست اصلا ایشون اسمی از کارشناس نیاوردن فقط گفتن رتبه خوب و رزومه خوب داشتن ویه نفر با رتبه نجومی قبول شده ارومیه

رسولی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

به نظر من هم عقلانی و هم امکان پذیره چون دوست من با رتبه ۶ قبول نشد دوست من معلومات خوبی داره و رزومه قوی داره حتی سابقه تدریس هم داره پس سلیقه اساتید می تونه معجزه بکنه یکی رو از فرش به عرش برسه یا مثل بهاره خانم از عرش به فرش برسونه

بهاره
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۵۱ ب٫ظ

من حدنصاب دانشگاه ارومیه رو آوردم و رتبه خوب و رزومه خوب و مصاحبه خوبی هم داشتم ولی قبول نشدم و متوجه شدم کسی که رتبه آزمونش دقیقا ۳ برابر من شده با یه رتبه نجومی روزانه ارومیه قبول شده و متاسفانه متوجه شدم که دانشجوی خودشون بوده حالادتعجب من از اینه اگه رتبه وتراز مهمه من بهتر از ایشون بودم واگر مصاحبه مهمه من حدنصاب رو آوردم بر چه اساسی این فرد قبول شده

ا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهاره

سلام حتما نمره مصاحبه ایشونو اونقدر بالا دادن که میانگین نمره مصاحبه و آزمون ایشون بیشتر از نمره میانگین شما شده

زهره
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۰۴ ب٫ظ

منظور از این متن چیه دوستان ؟؟میشه یکی تحلیل کنه کارنامه رو

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۱:۲۶ ب٫ظ

سلام چرا اعتراض نمی دیم نمره مصاحبه از شرط قبولی حذف بشه و حداکثر با تراز ازمون جمع بشه شرط بودن مصاحبه اعمال سلیقه کامل تلاش دانشجو برا تراز میشه هیچ

سجاد
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۱:۲۴ ب٫ظ

با حذف حدنصاب حقی ضایع نمیشه بلکه حق به حق دارمیرسه کاراون بالایی بوده

بیولوژی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۵:۴۱ ب٫ظ

من دانشجوی خودشون ارومیه بودم هر دو دوره رو،علاوه بر اینکه پذیرفته نشدم ،برام غیبت زدن تازه،پیگیری کردم نتیجه ای نداشته متاسفانه

بابک
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  بیولوژی

شما مورد توجه اساتید نبودین چون دانشجوی خوبی نبودین

اعتراض کنید
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۳۱ ب٫ظ

دوستان ایقد اعتراض کنید که کسی به ناحق جایگزین شما نشود.و از پیشامدهای اینچنینی جلوگیری شود

بهاره
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  اعتراض کنید

من که تا جایی که توان داشتم اعتراض کردم به امید آنکه حق به صاحب حق برگردد

جامانده
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام.کسی از سازمان سنجش جواب اعتراضش رو گرفته تا حالا؟دانشگاه کلا ۵ نفر میگرفته تو کارنامه زده آخرین رتبه قبولی۸٫

.....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  جامانده

این یعنی ۳ نفر این وسط اولویت های قبل این دانشگاه را قبول شدند

!!!!!!
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  جامانده

خب دوست عزیز این یعنی اینکه ۳ نفر از نفرلت اول اولویت های دیگشون رو قبول شدن و افراد دبگری جاگزین اون ۳ نفر شدن

UHTC
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  جامانده

این یعنی اینکه سه نفر از اون پنج نفر اولویت‌های انتخابی قبلیشون قبول شدن، به این معنی نیس که دانشگاه ۸ نفرو گرفته

دکتری سپهر
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۳:۵۱ ب٫ظ

باور کنید اونایی که برا روزانه قبول می شوند از قبل هماهنگ شدند و اوکی گرفتند حتی یکی رتبه ۱ بیاره احتمال قبولیش صفره مگر قبلا مصاحبه هماهنگ شده باشند رزومه اینا هیچ ارزشی نداره استاد فلان دانشگاه دانشجوشو میشناسه میگه شما کنکور بده امتیاز بیار بیا مصاحبه من بر میدارمت یارو رتبه ۸۰ میاره میره مصاحبه رتبه ۱ رد میشه رتبه ۸۰ قبول این خلاصه ماجراست به نظر بنده

وحید- تبدیل انرژی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری سپهر

من که با رتبه ی ۵ دانشگاه تهران قبول شدم اصلا هاهنگ نکرده بودم ولی دانشگاه تبریز که هماهنگ کرده بودم واونجا رو هم انتخاب اولم زده بودم قبول نشدم

دوستان اعتراض کنید
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۳۲ ب٫ظ

دوستان نذارید حقمون پایمال شه.اعتراض کنید..قبولی اونایی که کمتراز حد نصاب شدن رو کنسل کنند.

بهاره
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۴۶ ب٫ظ

من تو سایت سازمان سنجش اعتراض کردم

نگاه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۰۵ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان
قوانین دانشگاه ها را با مداد مینویسن که هر وقت بخوان بتونن زود پاک کنن،یه توصیه ای هم که به همه دوستان دارم اصلا برای درس خوندن در مقطع دکتری به دانشگاه پردیس فکر نکنید و فقط در روزانه ادامه تحصیل بدین،باور کنید ارزش نداره خوندن در دانشگاه های پردیس..یه خورده تلاش کنید و روزانه قبول بشیین..باتشکر

.......
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگاه

توصیه تون آرمانگرانه بود با این ظرفیت های روزانه

sh
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۰۰ ب٫ظ

فقط یاد گرفتیم اعتراض کنیم…حد نصاب بود میگفتیم چرا حد نصابه خلاف مقرراته…حد نصاب برداشته شده باز یه سری میگن با رتبه خوب و مصاحبه خوب قبول نشدیم بی انصافیه! کلا مصاحبه هم برداشته بشه باز یه سری میان میگن سوالا استاندارد نبود و یه سری استادا سوال و درمیارن که دانشجوهاشون رتبه خوب میارن بقیه بد! همیشه و همه جای دنیا این مسائل وجود داره…کاش ریشه همه اینا رو تو خودمون جست و جو کنیم…اونوقته که موفقیت حاصل میشه

داوطلب
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  sh

این حرفای شما رو با طلا باید حک کرد

بهاره
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  sh

شما دوست عزیز متوجه قضیه نشدید دانشگاه ارومیه حدنصاب داشته ولی وقتی دانشجوهای خودش حدنصاب رو نیاوردن به راحتی حدنصاب رو برداشتن من خودم با حدنصاب مخالفم چون به راحتی دانشجوهای با رتبه خوب رو از گردونه رقابت حذف میکنه

sh
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

۳۰ نمره مصاحبه س…اگه میخواستن دانشجوی خودشون رو بگیرن ۳۰ رو کامل میدادن…یعنی چی دانشجوشون حد نصاب نیاورده!!! سنجش این اشتباه رو کرده

داوطلب
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  sh

احسن. بابا زود قضاوت نکنین، مگه شما آمار همه اون ۱۵۴ نفر رو دارین که الان با قاطعیت میگین دانشجویان خودشون بوده بهاره خانم. این ۱۵۴ نفری که نمره مصاحبشون زیر حد نصاب بوده و الان قبول شدن، حتما رتبه های خوبی داشتن که اومده اون نمره پایین مصاحبه رو جبران کرده. وگرنه کسی که هم رتبش ضعیف باش هم رزومش، امکانش خیلی سخته که از دکتری اونم از دوره روزانه قبول بشه. حداقل یکیش باید خوب باشه این وسط.

رسولی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

شما مثل اینکه اطلاع ندارین که کسی که حد نصاب رو کسب نکرده کلا از دور رقابت حذف میشه و اصلا نمره مصاحبه با نمره آزمونش جمع نمیشه

داوطلب
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

چرا اطلاع داریم اما داشتن حدنصاب الزامی نبوده، چون چند تا دانشگاه دیگه هم بودن که اصلا حدنصاب نداشتن، شما هم فکر کنین دانشگاه ارومیه هم مثل اونا از اول حدنصاب نداشته.

حسن
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهاره

سلام زیاد فرق نمی کنه زیرا مجموع نمره آزمون و مصاحبه تعیین کننده قبولی است و شرایط برای همه یکسان مصاحبه میشه از کجا می دونید شما می تونستید حدنصاب رو بیارید با اعمال حدنصاب مصاحبه به نظر من بی عدالتی بیشتر میشه زیرا باعث میشه افرادی که رتبه های تک رقمی و یا خوب آوردن از گزینش بمونن
البته بنده از قبولین دانشگاه ارومیه نیستم ولی اگه کامنت های بعضی از دوستان رو در اخبار این سایت دیده باشید بودن افرادی که رتبه های خوب داشتن ولی با اعمال حدنصاب دانشگاه نتونستن قبول شوند

حسن
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

اصلاح می کنم محاسبه

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

سلام پیشنهاد من اینه سنجش پنجاه و مصاحبه صفر تا پنجاه باشه اما این دو باهم جمع بشه نه اینکه حد نصاب شرط باشه یکی رتبش خوب میشه حد نصاب نمی اره حذف میشه این انصاف نیس

خ
شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا
این بهتربن کاره
این کار را گویا دانشگاه ارومیه ناخواسته کرده

Phd سازه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلام
نوشته اکثرا پردیس…ولی همین عبارت نشون می ده که در هر دو ورودی بوده.چون دانشگاه ارومیه نوبت دوم نمی گیره و فقط دوره های روزانه و پردیس داره یا اگر هم بگیره خیلی خیلی محدود هست نوبت دومش.
پس این حرف نشون می ده مثلا از ۱۵۰ نفر شاید ۱۰۰ نفر یا ۹۰ نفر پردیس هستن و ۵۰ یا ۶۰ نفر روزانه…
متاسفم براشون :-(

لطفا جواب بدید
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام دوستان.نمره موسسه من شده ۳۵ ولی قبول نشدم..الان یعنی امکان داره قبول شم؟

.....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

نخیر
دیگه تموم شد
رفت برای تکمیل ظرفیت و سال اینده

دکتر٩۶
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

واقعا معلوم نیست ،این مصاحبه ها چطوره، جایی که قبول شدم نمره مصاحبه ٣٨ شدم، یه دانشگاه سطح پایین دیگه بهم ۶ داده و علم و صنعت ٢٣!!! رزومه خوبی داشتم،همه مصاحبه هام هم خوب بوده،حالا چطور یه جا ٣٨ یه جا ۶ دادن الله و اعلم.

.....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر٩۶

یکی از دانشگاه ها در یک رشته به تمام داوطلبین نمره ۳۰ از مصاحبه داده بود و هر کس در واقع نمره آزمون بالاتری داشت قبول میشد
جالبه که از هیچ کدوم از بچه ها حتی یه سوال هم نپرسیدن و فقط مدارک را تحویل می‌گرفتند و چند تا سوال شخصی می‌پرسیدن و تمام
انگار اصلا دوست نداشتند حتی مصاحبه برگزار کنند و به اجبار اونجا نشسته بودند و در آخر نمره ۳۰ به همه دادند و رفتند

سجاد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  .....

درستش هم همینه

.....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

هر کسی برای رزومه تلاش کرده
یکی که معدل پایین و هیچ رزومه ای نداره
با کسی که معدل بالا و مقاله و مدرک زبان داره باید نمره یکسان بگیرند

علی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  .....

در ضمن اون معدلی که میگی هم اگه مثل دبیرستان نهایی و هماهنگ بود مشکلی نداشت ولی سیستم نمره دهی دانشگاه ها خیلی درهم برهمه. باز این نمره معدل تو خود کنکور هم لحاظ شده

.....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  .....

با یه کنکور نمیشه گفت صلاحیت افراد را تایین کرد با ۱تست رتبه و تراز کلی جابه‌جا میشه بعضیا هنر حفظ کردن و تست زدنشون بالاست ولی
امتحان تشریحی بود میشد سنجید نه تستی
یکی از دوستای من حفظ کردن و تست زدنشون عالیه و رتبه خوبی آورد اما از پس سوالات تشریحی و خارج از جزوه برنمیاد و جایی قبول نشد

.....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

بی انصافی تو تمام مراحل کنکور هست چه ارشد چه دکترا
وقتی سوالات آزمون را اساتید بعضی دانشگاه های خاص طراحی میکنند مسلما رتبه های بهتر نسیب اونا میشه
چون سوالات به راحتی تو جزوه اونها یافت میشه
تو مرحله ازمون هم یه نوع اعمال سلیقست
چه برسه به مصاحبه

علی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

سلام من قبولی ارومیه هستم استاد میگه شاگرد اولم هشت ساله تموم کرده اموزش میگه بعد پنج سال باید شهریه بدین سنجش میگه انصراف بدین سال بعد محرومی چی کار کنیم ده سال دکترا خونن یعنی چی

.....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

چه رشته ای؟

Titi
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

جون بدی یه سال درس بخونی از هزار جور فیلتر رد بشس اخر سر یکی اشتباه وارد کنه تمام زحماتت بره..خدا صبر بده به دانشجوهایی که اینطوری اتفاق افتاد براشون

علی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Titi

اینایی که قبول نشدن جای کس دیگه ای رو نگرفتن اگه قبول نمیکردن جاشون تو دانشگاه خالی میموند

داوطلب96
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

کاش مصاحبه حذف میشد اصلا.
مصاحبه شده اعمال سلیقه و والسلام.

کاش مثل ارشد بر اساس همون نمره آزمون سنجش حساب می کردند تا عادلانه باشه و حق کسی ضایع نشه.

Maryam
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

به نظر من این جور دانشگاهایی کم نیستند بهتر بگویم در تمام دانشگاه ها این موضوع وجود دارد

فاطمه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۵۴ ق٫ظ

سلام، حد نصاب مصاحبه بیشتر یه فیلتر برای اعمال سلیقه اساتید ونمره ازمون کتبی تا وقتی داوطلب حد نصاب نیاره ارزشی نداره. نمونش خود من امسال رتبم تک بود واز ۲۵% حد نصاب مصاحبه ۲۴/۹۰ دادن و تو دانشگاه تهران قبول نشدم در صورتی که سر جلسه و ازمون کتبی و رزومه ام خوب بود. اما خدا رو شکر یکی از دانشگاه های خوب دیگه تهران پذیرش شدم. حرفم اینه خیلی نباید رورتبه ونمره ازمون حساب کرد مهم حد نصاب مصاحبه است و نمره ازمون بعد کسب حد نصاب به درد میخوره

قبولی96
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۴۶ ق٫ظ

۵۰% ازمون وقتی ارزش داره که حدنصاب داوطلب بیاره من امسال رتبم تک رقمی بود تو دانشگاه تهران از ۲۵% حدنصاب مصاحبه به من دادن۲۴/۱۰یعنی چون میدونستن رتبم تک و اگه حد نصاب بیارم حتما قبولم عمدا ۱۰% ندادن که پذیرش نشم. اما خدا روشکر تویکی از بهترین دانشگاه های تهران پذیرش شدم واولوبت اولم .حرفم اینه کلا رتبه سنجش تا زمانی که داوطلب حدنصاب دانشگاه نیاره بیمعنی وحدنصاب مصاحبه یه فیلتر واعمال سلیقه برای اساتید.

کیمیا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  قبولی96

واقعا تاسف داره به امثال شما حدنصاب ندادن تا از رقابت حذف بشین. ولی به بعضی افراد بارتبه های پنجاه و شصت اینقدر خوب نمره دادن که بدون مقاله هم قبول شدن…!

سازمان سنجش استدعای ما را بشنو و عدالت را برقرار کن
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۴۰ ق٫ظ

بجای مصاحبه های پخش و پراکنده یک مصاحبه ی متمرکز برای ثبت امتیاز علمی پژوهشی بگذارید ، ۲۰ یا ۲۵ درصد

بخدا خیلی جاهااصلا تخصصی نپرسیدند و زیر حد نصاب دادند
خیلی جاها ۴ تا سوال به ارزش ۴ تست کنکور پرسیدند و با حد نصاب بچه ها را حذف کردند
نه همه ی دانشگاهها ، اما اکثر انها به شدت به شدت سلیقه ای عمل کرده و نمره دادند
نمی گویم این روش بررسی سوابق متمرکز ، بی عیب است ، اما حتی یک صدم روش فعلی بی عدالتی ندارد
خواهشا خواهشا هر نوع سنجش شفاهی انجام می دهید لطفا متمرکز مستند و در یک محل انجام بشود و لطفا حد نصاب مصاحبه را بردارید
چون سنجش دقیقی صورت نمی پذیرد که با کمک ان گروهی کلا از رقابت حذف شوند
هرگز با چند سوال شفاهی که سلیقه ای هم انتخاب شده است و در زمان ربع یا نیم ساعت ، نمی توان تشخیص داد که شخص فلانی حتی شایستگی بررسی نمراتش برای کسب کرسی فلان دانشگاه را ندارد و باید از گردونه حذف شود
ما را دریابید
سنجش جان ما را دریابید

هرکسی مصاحبه ش بالای ۳۰ بوده
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۲۱ ق٫ظ

هر کی مصاحبه ش بالای ۳۰ بوده و قبول نشده یعنی نمره ی علمیش کم بوده
به امید روزی مصاحبه کنار گذاشته بشه و فقط بررسی سوابق علمی پژوهشی، ۲۵ یا ۲۰ درصد باشه
ان هم توسط خود سنجش متمرکز انجام بشه با یک گروه از اساتید خبره
دیگر هیچ حقی ضایع نخواهد شد
چه بسیارند دانشگاههایی که حتی یک سوال علمی نپرسیدند و زیر حد نصاب دادند

تیریون
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۴۰ ق٫ظ

این حد نصاب همون بهانه ای است که کمک می کند دانشگاه هر کسی رو که می خواهد برداره فارغ از اینکه طرف نمره کتبی اش چند شده باشد

Computer Networks
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۱۹ ق٫ظ

اولا گذاشتن حد نصاب از طرف دانشگاه ، قانون ۵۰-۵۰ را کلا خنثی نموده است چون اساتید دانشجویانی که مد نظرشان نیستند نمره مصاحبه کمتر از حد نصاب می دهند و این امر باعث می شود حتی اگر رتبه آزمون کتبی شما یک هم باشد از گردونه پذیرش خارج شوید که این خود بی عدالتی است و این امر حداقل برای من اتفاق افتاده است و بجز دانشگاه ارومیه ، بقیه دانشگاه ها به من نمره کمتر از حدنصاب و بعضا نمره ۱٫۳ از ۵۰ و یا ۲ از ۵۰ داده اند!!!! ثانیا در رشته شبکه های کامپیوتری حدنصاب دانشگاه تهران ۲۵ ، اصفهان ۲۵ اعلام شده است در نظر گرفتن نمره حدنصاب ۳۰ آنهم برای دانشگاه ارومیه با منطق رتبه بندی دانشگاه ها جور در نمی آید. ثالثا از بین تمامی دانشگاه هایی که مصاحبه رفته ام تنها دانشگاه ارومیه بوده است که حداقل به من نمره منصفانه که به عدالت نزدیک است، داده اند و سایر دانشگاه نمراتشان کاملا سلیقه ای بوده است. اگر چه در دانشگاه ارومیه نیز پذیرفته نشده ام لیکن از برخورد تقریبا منصفانه گروه کامپیوتر دانشگاه ارومیه جا دارد تشکر نمایم. رابعا نگاهی به نتایج مصاحبه به آسانی نشان می دهد که نمرات مصاحبه اعلامی کاملا سلیقه ای بوده است. چگونه است که من فارغ التحصیل از یک دانشگاه اروپایی با معدل عالی و داشتن ۱۳ مقاله کنفرانسی و مسلط به زبان انگلیسی، نمره مصاحبه من از ۵۰ در دانشگاه های مختلف اصفهان ۱٫۳ ، علم و صنعت ۲ ، صنعتی شیراز ۹ ،… ادامه نظر»

پ
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۰:۲۹ ق٫ظ

تا حالا که همه اعتراض داشتند که چرا دانشگاه ها حدنصاب می گذارند. حالا که دانشگاه ارومیه حدنصاب نگذاشته باز هم اعتراض می کنید؟ آخرش نفهمیدیم شماها می خواهد دانشگاه ها حدنصاب بگذارند یا نه؟

علی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  پ

من دوست دارم مثل کارشناسی ارشد فقط آزمون سازمان سنجش تعیین کننده باشه تا این همه شائبه در قبولیها ایجاد نشه و احساسات و روابط و پارتی بازی و سفارش وجود نداشته باشه چون به هر حال سلیقه و اختلاف نظر در قبولی و رد یه دانشجو خیلی نقش داره

محمد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۵۶ ب٫ظ

سلام من هم با توجه به رزومه ای که داشتم و صحبت هایی که سر جلسه مصاحبه شد قطع به یقین فکر می کردم قبول بشم نمره مصاحبه ام بالای حدنصاب شد ولی قبول نشدم.

دکترا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در مجموع حق کسی ضایع نشده …. نمره کتبی آزمون که مشخصه و با مصاحبه هم جمع شده بترتیب بالاترین امتیاز افراد قبول شده اند… هیاهوی زیاد برای هیچ .شاید یکی باشه بگه نمره مصاحبه من بیش از حد نص ابه چرا قبول نشدم برادر شما نمره ازمونتان خیلی کم بوده که در مجموع نمرات شما کمتر از آن آقای بوده که حد نصاب نیاورده..مجموع ۲ نمره آقا از شما بیشتره

رسولی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

به نظر من شما اطلاع کافی از آزمون ندارین بخاطر اینکه وقتی کسی حدنصاب موسسه و دانشگاه رو نداشته باشه کلا حذف میشه و اصلا نمره آزمون بی تاثیره چون توی کارنامه من جایی که حد نصاب آوردم برای من رتبه درج شده ولی جایی که حدنصاب دانشگاه رو نیاوردم هیچ محاسبه ای انجام نشده و نمره آزمون بی تاثیره فقط یه عدد ۵ گذاشتن و در زیر کارنامه نوشته عدم حد نصاب دانشگاه یعنی اگه حدنصاب کسب نشه با نمره آزمون جمع نمیشه

دکترا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسولی

درسته رسولی جان این را میدانم با این اوصاف اگر حد نصاب اعمال میشد .افرادی که زیر ۳۰ بودند از گردونه خارج و تکمیل طرفیت پیش می آمد. البته بالای ۳۰ قبول میشدند و براحتی حق این افراد پایمال شده…

داوطلب
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

پس این قضیه الان کلا به نفع کسایی شده که نمره آزمونشون خوب بوده، نه به نفع کسایی که نمره مصاحبشون خوب بوده. اما دوستان اینم در نظر بگیرین که داشتن حدنصاب اجباری نبوده و چند تا دانشگاه دیگه هم بودن که از اول حدنصاب نداشتن.

دکتری ورودی 94-mechanic
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۴۲ ب٫ظ

خدا بده شانس. به قبول شده های اتفاقی.(حتما سرنوشت دوسشون داره و…..)………ولی چه خوبه لو دادند اشتباهشون رو……..و چه جالب تصمیم ندارند کنسل کنند و…..من فکر کرم میخوان بگن سنجش دوباره همه قبولیها رو چک کنه و…..البته قبولیهای برخی افراد دیگه ممکنه کنسل شه در اثر قبول نشدن این افراد در اینجا و ..قبول شدنشون در جاهای دیگه و………..هر جور حساب کنیم ریس روسا باید اون کارشناس رو خیلی بیشتر از این حرفا توجیح میکردند…کارشناس نهایتا اسامی و نمرات رو به مسیولاش میده و مسئول مربوطه ..تایید نهایی رو میزنه که دقت نکرده و…….مطمینا اگه دانشگاه رنک بالاتری بود … سنجش از اول بررسی میکرد و قبولیها و ..رو و نتیجه نهایی رو از صفر بررسی میکرد….

زهرا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۱۷ ب٫ظ

بخاطر اشتباه یه کارشناس من که حدنصاب رو کسب کردم ورتبه و رزومه خوبی هم داشتم خیلی راحت حذف شدم و افراد خوش شانسی با رتبه های نه چندان خوب قبول شدن و یکسال از عمرمون به راحتی هدر رفت

هیدرو 4877
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

تو همین دانشگاه ارومیه؟؟
لطفا جواب بدین…

بهاره
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  هیدرو 4877

بله

تیریون
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

خوب اونی که قبول شده مجموعا بهتر از شما نمره گرفته حد نصاب فقط یک بهانه است گه دانشگاه گسانی رو گه می خواهد رد کند و کسانی رو که می خواهد برداره…

خ
شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

قطعا رتبه شما خوب نبوده که قبول نشدید این اشتباه باعث شده حق رتبه های برتر ضایع نشود و فقط ۵۰درصد رتبه برای همه لحاظ شود

افسانه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۰۸ ق٫ظ

البته کنسل نمیکنن چون بیشتر قبولیها پردیس هستن و کلی پول باید بدن …

مری
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۱۴ ب٫ظ

با توجه ب اینک امسال ازمون پنجاه درصد تاثیر داشت با این حدنصاب دست اساتیدو برا اعمال سلیقه باز گذاشتن!!بنده ۵شهر مصاحبه رفتم حدنصاب ۴تاشو اوردم یکیشم بخاطر اینک انتخاب آخرم بود نذاشته وارد رقابت رتبه بشم

دکترا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۷:۰۹ ب٫ظ

در صورت کلی چون دانشگاه حد نصاب نگذاشته و نمره قبولی نهایی فرد در مجموع دو نمره آزمون کتبی و مصاحبه هست در عمل حق کسی ضایع نشده و سیستم سنجش افراد قبولی نهایی را بر اساس بالاترین نمره نهایی مجموع ۲ آزمون انتخاب کرده….. اساتید با توجه به حد نصاب نمره مصاحبه را رد کرده اند و اگر این حد نصاب در سی تم قبولی رعایت میشد ما با ظرفیت خالی ۱۵۴ نفری روبرو میشدیم که در تکمیل طرفیت بهمن ماه باید جایگزین میشد. ولی الان دیگه خبری از تکمیل طرفیت نخواهد بود…. اساتید هم اگر بخواهند دانشجوی خود را بگیرند با توجه به حد نصاب نمره مصاحبه مسلما نمره بالاتر از حد نصاب به دانشجویان خود میدهند ..اساتید درست نمره داده اند مشکل از کارمند تحصیلات تکمیلی بوده که حد نصاب هر رشته را موقع اعلام نمرات مصاحبه به سنجش اعلام نکرده… دوستان اگر به کارنامه نهایی نگاه کنند حد نصاب هر رشته ای اعلام شده…مگر تعداد اندکی دانشگاه باشند که ند نصاب نداشته باشند والا دانشگاه درجه ۳ شهرستان حد نصاب ۲۵ را داشته…

بهاره
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

وقتی استاد می تونه به دانشجوی خودش نمره بالایی بده و به بقیه نمره پایینی بده که حد نصاب دانشگاه رو نتونن بدست بیارن و به راحتی باعث کنار گذاشتن بقیه دانشجوها بشن پس نمره آزمون بی تاثیر است حتی اگر رتبه تک رقمی باشی ولی حدنصاب دانشگاه رو کسب نکنی از دور رقابت حذف میشی

س.ا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۳۲ ب٫ظ

سلام بهاره خانم رتبه بنده ۱۷شده بود.ودوبار هم قبلا رد شده بودم درمصاحبه پارسال وپارسال هم رتبم ۱۶بود درمصاحبه چیزی ازم نپرسیدند وبه مقالات هم ایراد گرفتند که ارزش نداره وبهم نمره ۱۴دادند نا رتبه های بالای ۵۰ خودشون قبول بشه این درحالیه که باهمون اسناد ومدارک دردانشگاه ساری بهم ۲۷دادند ۱۳نمره اختلاف برای چی هستش.

بهاره
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  س.ا

بله واقعا ناامید و متاسف میشم وقتی می بینم حقم ضایع شده و افرادی که بدون هیچ زحمتی فقط به خاطر اینکه دانشجوی همان دانشگاه بودن راحت قبول میشن اون هم با رتبه های نجومی روزانه قبول میشن کاش سازمان سنجش نظارت بیشتری روی اختیارات دانشگاه ها داشته باشه

مهندس مکانیک
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

انشاالله حقتون یه جای خیلی بهتر نصیبتون میشه خانم بهاره.
توکل بر خدا کنید
موفق باشید

بهاره
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۱۲ ق٫ظ

ممنون ان شاء الله برای شما هم بهترین ها رقم بخوره

س.ا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۲۸ ب٫ظ

سلام بهاره خانم رتبه بنده ۱۷شده بود.ودوبار هم قبلا رد شده بودم درمصاحبه پارسال وپارسال هم رتبم ۱۶بود درمصاحبه چیزی ازم نپرسیدند وبه مقالات هم ایراد گرفتند که ارزش نداره وبهم نمره ۱۴دادند نا رتبه های بالای ۵۰ خودشون قبول بشه این درحالیه که باهمون اسناد ومدارک دردانشگاه ساری بهم ۲۷دادند ۱۳نمره اختلاف بین دو دانشگاه واسه چیه. واقعا دانشگاه ارومیه به رتبه اهمیت نمیده بیشتر به دانشجوی خودشون اهمیت میدند.

س.ا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۲۸ ب٫ظ

سلام بهاره خانم رتبه بنده ۱۷شده بود.ودوبار هم قبلا رد شده بودم درمصاحبه پارسال وپارسال هم رتبم ۱۶بود درمصاحبه چیزی ازم نپرسیدند وبه مقالات هم ایراد گرفتند که ارزش نداره وبهم نمره ۱۴دادند نا رتبه های بالای ۵۰ خودشون قبول بشه این درحالیه که باهمون اسناد ومدارک دردانشگاه ساری بهم ۲۷دادند ۱۳نمره اختلاف بین دو دانشگاه واسه چیه. واقعا دانشگاه ارومیه به رتبه اهمیت نمیده بیشتر به دانشجوی خودشون اهمیت میدند. بنده پیشنهاد میکنم سازمان سنحش امتحان برگزار نکنه ودانشگاها خودشون مدارک رو ازداوطلبان دکترا بخواهند وپذیرش بکنند وبقیه رو الاف نکنند.

بهاره
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۱۷ ب٫ظ

من حد نصاب دانشگاه رو کسب کردم رتبه ام ۳۹ شده رزومه خوبی هم داشتم و در مصاحبه به تمام سوالاتشون جواب دادم ولی قبول نشدم و متوجه شدم دانشگاه ارومیه دانشجوی خودش رو با رتبه ۱۰۰ جذب کرده واقعا که

!!!!!!
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

شما رشته فیزیولوژی گیاهی هستید؟

بهاره
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  !!!!!!

نه عزیزم

لیلا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهاره

سلام دوست عزیز.من دانشجوی خودشون بودم با رتبه تک رقمی.واسه گرایش اولی ک زده بودم منوبرنداشتن برای گرایش دوم برداشتن. در حالیکه کسی ک از ی دانشگاه دیگه بود با رتبه ۱۰۰و خرده ای برداشتن.کاملا سلیقه ای نمره دادن البته اینم بگم ۹۰% از دانشجویان خودشونو برداشتن.

مدیریت ورزشی
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

واقعا دمشون گرم آقایون هیئت علمی خیلی زحمت کشیدن

عزیز طلوعی
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۴۱ ق٫ظ

این دانشگاه سال قبل روز مصاحبه گروه فیزیک اعلام کردند امتحان کتبی می گیرند آن هم در روز دیگر که قبلا اعلام نشده بود با این حال ده نفر در رشته فیزیک هسته ای ازمون دادیم ۸ نفر برگه سفید دادند من و یکی دیگه خوب نوشتیم اخر از ائنهایی که سفید دادند دو نفر برداشتند
به ما هم نمره مصاحبه ۱۵ دادند در حالی که اصلا مصاحبه ای در کار نبود

مدیریت ورزشی
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱:۴۳ ق٫ظ

کسی اگه سر در آورد بگه چی شده.
جالب اینجاست که من مصاحبه رفته بودم ولی منو تو کارنامه غایب زده

محمدى
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

داره میگه کارشناس آموزش ما یادش رفته حد نصاب ٣٠ رو اعمال کنه !
و خیلى ها على رغم حد نصاب پایین تر از ٣٠ در مصاحبه به لطف این اشتباه قبول نهایى شدند. مثلاً یک شخصى نمره مصاحبش شده ٢٠ و اصلاً نباید قبول میشده . اما چون نصاب ٣٠ اعمال نشده ، ٢٠ با مثلاً نمره کتبى ۶٠ جمع شده و در نهایت نمره کل فرد شده ۴٠ و قبول شده . در صورتى که نباید قبول میشده . خیلى عامیانه تر بخوام بگم : امسال حال دادن به همه . متوجه شدین؟!

س.ا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام خانم یا آقای یاس اونهایی که زیر حدنصاب ۳۰ آورده وقبول شده اند قبولی اونها وضعیتش چجوری میشه؟من که متوجه نشدم

رسول-کامپیوتر
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  س.ا

قبولیشون پا بر جاست. دیگه شانسشون گرفته و با امتیاز کمتر از حد نصاب قبول شدن.

یاس
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  س.ا

منم نمیدونم قضیه چیه. من نمره ام بالای ۳۰شده. رزومه ام قوی بود و مصاحبه ام خوب بود نمیدونم چرا قبول نشدم.

دکتر باشی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

احتمالا ترازتون خیلی بالا نبوده.

البته در رشته های مختلف فرق میکنه

یاس
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان. کساییکه نمره مصاحبه اشون در دانشگاه ارومیه بالای ۳۰شده و قبول نشدن طبق این اطلاعیه تکلیفشون چی میشه؟

رسول-کامپیوتر
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

هیچی دیگه. کار از کار گذشته.

محمدى
شهریور ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

این اطلاعیه واسه اوناست که کمتر از ٣٠ بودن .

مهندس مکانیک
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  یاس

ببخشید یعنی شما بالای ۳۰بودید ولی قبول نشدید و دوستان دیگر که پایینتر از ۳۰بودن قبول شدن؟!!
مگه میشه؟ حد نصاب رو که حذف کردن شما که باید حتما قبول میشدید!!
آدم سر در نمیاره واقعا

محمدى به مهندس مکانیک
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۰:۵۱ ق٫ظ

خب نمره کتبى شون پایین بوده

یاس
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱:۰۷ ق٫ظ

ترازم تقریبا ۴۰۰۰بود. حدنصاب ۲هزار وخورده ای بود. ولی ترازهای بالاتر از من هم بودن اونجا

مهندس مکانیک
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

درسته.
ممنون از هر دو عزیز که پاسخ دادید.

مهندس مکانیک
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

انشاالله که خانم یاس حتما جای بهتری قبول خواهید شد.
توکل بر خداوند