احتمال تشکیل کمیته سه‎نفره پیگیری مطالبات دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سرپرست وزارت علوم به دانشجویان دکتری پیشنهاد داد کمیته‎ای سه‎نفره توسط دانشجویان دکتری دانشگاه‎ها تشکیل شود تا راهکارهای لازم را برای پاسخگویی به مطالبات خود به سرپرست وزارت علوم ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور در دفتر دکتر سیدضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برخی از مسائل صنفی و آموزشی خود را با وی در میان گذاشتند.

سیدضیاء هاشمی در این نشست گفت: نقدها و پیشنهادهای دانشجویان در خصوص مسائل خود و مباحث کلان آموزش عالی کشور بسیار مغتنم است و مسئولان وزارت علوم، پاسخ به مطالبات دانشجویان را وظیفه خود می دانند.

وی با تاکید بر ارتباط هدفمند و نهادینه شده دانشجویان با مسئولان وزارت علوم اظهار داشت: دانشجویان برای انعکاس مسائل صنفی، آموزشی و تحصیلی خود از ظرفیت شورای صنفی دانشجویان که با حضور نمایندگان دانشجویان در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تشکیل می شود استفاده و این نهاد رسمی را تقویت کنند.

تعمیر تلویزیون ال جی

سرپرست وزارت علوم با استقبال از طرح مطالبات دانشجویان گفت: تلاش می کنیم تا جایی که اختیارات قانونی و امکانات آموزش عالی اجازه می دهد به این مطالبات پاسخ بدهیم لکن پاسخ به برخی از مطالبات به زمان بیشتر و فراهم شدن برخی بسترهای قانونی و ساختاری نیاز دارد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در بخش های مختلف جامعه گفت: نیازمند برقراری پیوند بیشتری بین آموزش عالی و جامعه اعم از بخش های صنعت، اقتصاد و فرهنگ هستیم.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی

هاشمی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان توسط وزارت علوم نیازمند قوانین و برنامه‌ریزی‌های دقیق است تاکید کرد: در همین راستا رشد بی رویه پذیرش دانشجویان دکتری را در همه زیر نظام های آموزش عالی محدود کردیم ولی به علت تقاضای اجتماعی بالا، محدودیت بیشتر در پذیرش دانشجویان دکتری به زمان و برنامه‌ریزی بیشتری نیاز دارد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: باید تمرکز اصلی دانشجویان دکتری بر آموزش، پژوهش و نوآوری باشد ولی در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، از نگاه همدلانه، دلسوزانه و نقادانه دانشجویان دانشگاهها به مسائل آموزش عالی استقبال می کنیم.

وی در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد کمیته ای سه نفره توسط دانشجویان دکتری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تشکیل شود تا با برقراری ارتباط و تشکیل جلسات با معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، راهکارهای لازم را برای پاسخگویی به مطالبات خود به سرپرست وزارت علوم ارائه کنند.

تعمیر تلویزیون در منزل

براساس این گزارش، تسهیل پرداخت وام ویژه دکتری، حذف شهریه سنوات اضافی، افزایش بودجه پژوهشی دانشگاهها، اجرای طرح سربازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاهها، مراکزپژوهشی و فناوری، پیشنهاد کاهش زمان سربازی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری با هماهنگی مبادی ذیربط قانونی و چاره‌اندیشی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها از مهمترین مطالبات دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از سرپرست وزارت علوم در این دیدار بود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری خواجه نصیر
شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

با سلام
به نظر من هم وام هیچ دردی را دوا نمیکند
مطالبه اصلی ما پرداخت حقوق ماهیانه مثل دانشجوهای دکتری وزارت علوم و تضمین بودن شغلمان هست.
لطفا این موارد را پیگیری کنید نه قضیه وام. وام را حذف کنید. ما چگونه بعد از دوره دکتری ده ها میلیون وام را به صندوق و بانک توسعه تعاون پرداخت کنیم. حال آنکه هیچ کاری نداریم
حقوق ماهیانه را برقرار کنید شغلمان را تضمین کنید و ما را بیمه کنید تا کشور در تولید علم ده ها برابر رشد کند.

Alireza
شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ ۰:۳۵ ق٫ظ

همانطور که دوستان اشاره کردند مطالبه ما دریافت وام نیست بلکه دریافت حقوق است. یکی دیگر از مطالبات مهم ما حذف شهریه سنوات دکتری است.

دکتری خواجه نصیر
شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام. حقوق ماهیانه و کار تضمین شده مطالبه ما هست
ما هیچ نیازی به وام و قضیه سربازی و … نداریم. شما همین دو مورد حقوق ماهیانه و شغل را درستش کنید ما دیگه هیچ مطالبه ای نداریم.

دانشجوی دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ ۷:۴۵ ب٫ظ

مطالبه اصلی ما پرداخت حقوق ماهیانه و شغل تضمین شده و بیمه هست. بقیه موارد جزو خاسته های ثانویه هست. اول این سه مورد باید سریعا پیگیری شود

موافق نیستم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

چه کسی گفته مطالبه ما دانشجویان دکتری تسهیل پرداخت وام ویژه دکتری هست؟!؟!!! مطالبه ما پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری هست که تعهد دادن تمام وقت در اختیار دانشگاه باشن و برای دانشگاهشون پژوهش بکنن و با همین کار تمام وقت و مقالات و رساله های خودشون برای وزارت علوم کشور اعتبار کسب میکنن. درخواست حقوق برای کار و پژوهش تمام وقت درخواست برحقی نیست؟

n
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

لطفا مطالبه حقوق برای دانشجویان علوم رو فراموش نکنید.
این حق ماست

محمد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۵۶ ب٫ظ

واقعا فارغ التحصیل دکتری با سن زیاد اگر بیکار بمونه دیگه چه انگیزه و امیدی به ادامه تحصیل باقی میمونه. واقعا فکری اساسی بایستی برای اشتغال دانشجویان دکتری بشه. و اینکه ظرفیت این مقطع حساس بی رویه زیاد نشه.

مهندس مکانیک
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۲۱ ب٫ظ

امیدوارییییییم