اعلام آخرین آمار انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۱۴ داوطلب آزمون ورودی دکتری نیمه‎متمرکز سال ۹۶ نسبت به انتخاب کدرشته‎های خود در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کرده‌اند.

به داوطلبان عزیز شدیداً توصیه می کنیم جهت اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته، مصاحبه و اعلام نتایج دکتری به عضویت کانال تخصصی پی اچ دی تست درآیند… کلیک کنید…

حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: با توجه به مجوزهای جدید برای برخی از رشته ها و ظرفیت های مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶، بیش ۴۰ کدرشته به مجموعه ظرفیت ها این مرحله اضافه شد و داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته تا روز شنبه ۲۲ مهرماه فرصت دارند، ۱۵ کدرشته محل را انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند می توانند فرم انتخاب رشته خود را با توجه به رشته ها و ظرفیت های جدید ویرایش کنند.

توکلی گفت: داوطلبانی که در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ ثبت نام و شرکت کرده اند و با توجه به کارنامه آزمون دارای نمره کل مثبت هستند، می توانند، براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون (شماره یک) و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون مذکور و همچنین اطلاعیه‌های سازمان سنجش نسبت انتخاب رشته اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۹ هزار و ۱۴ داوطلب آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۶ نسبت به انتخاب کد رشته های خود در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: آن دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ قبلاً در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۶ قرار گرفته و به عنوان پذیرفته شده اعلام شده اند مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند، اما اگر در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند قبولی قبلی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی شده و باید در کدرشته قبولی جدید ثبت‌نام کنند و ادامه تحصیل دهند.

توکلی گفت: گزینش‌ نهایی‌ در هر یک‌ از کدرشته‌های تحصیلی‌ اعلام شده در این اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه های راهنمای شرکت در آزمون و انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۱ و ۲) و اطلاعیه‌های قبلی آزمون‌ مذکور انجام‌ خواهد شد.

وی یادآور شد: نتایج معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه در تاریخ دوشنبه ۱۵ آبان ۹۶ از طریق سایت اینترنتی این سازمان برای انجام مراحل مصاحبه دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

عارف در دیدار با اعضای #کمپین_مطالبات_دکتری تاکید کرد؛ ضرورت توجه به وضعیت معیشتی #دانشجویان_دکتری یک نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به وضعیت معیشتی دانشجویان دکتری تاکید کرد و گفت: اگر چه برخی دانشگاه‌ها به معیشت دانشجویان دکتری توجه می‌کنند اما با باید این موضوع در اولویت های سایر دانشگاه‌های کشور و مسئولان آموزش عالی نیز قرار بگیرد. به گزارش #ایسنا،‌ دکتر محمدرضا عارف در دیدار با دانشجویان دکتری عضو #کمپین_مطالبات_دکتری_وزارت_علوم مطالبات این دانشجویان را بسیار جدی و ریشه بسیاری از مشکلات آنها را نگاه مدیریتی به آموزش عالی دانست و اظهار کرد: اولین بار زمانیکه فرصت مطالعاتی یک ساله دانشجویان دکتری مطرح بود، آیین نامه­‌ای مبنی بر پرداخت تمامی هزینه های بورسیه این دانشجویان توسط خانواده‌ها، ابلاغ شد که البته این آیین نامه در حال حاضر به دلیل کمبود منابع و فشار بر روی ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری، تغییر کرده است. وی در ادامه از شیوه پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه انتقاد کرد و تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا استاد تعیین می کند که چند نفر دانشجوی دکتری نیاز دارد. اما در کشور ما به دلیل بیکاری دانشجویان بعد از لیسانس در کنکور فوق لیسانس و پس از آن در کنکور دکتری شرکت می­‌کند که این وضعیت بر ظرفیت پذیرش دانشجویان در دوره دکتری فشار وارد می‌کند ضمن اینکه برگزاری کنکور برای دکتری، امکان انتخاب دانشجویان دکتری توسط اساتید را کمتر می کند. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مورد ارتباط دانشگاه و صنعت خیلی مواقع شعار دادیم ولی اتفاقی که در کشورهای اروپایی و… ادامه نظر»

آلی 1397
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

اگر تو دوره روزانه قبول شده باشم بعد دوباره بریم مصاحبه دانشگاه دوم می دانند ما جز قبول شدگان نهایی هستیم؟

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آلی 1397

سلام
خیر عموما دانشگاه در این زمینه اطلاعی ندارند. اما ممکنه در جلسه مصاحبه از شما در این باره سوال بشه که توصیه میکنم با صداقت بگید که پذیرش شدید و در ادامه دلایل منطقی درخصوص شرکت در تکمیل ظرفیت ارائه بدید.

متظر
مهر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام منظور از تراز مثبت چیه راهنمایی بفرمایید

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  متظر

سلام
در کارنامه ازمون دکتری چک کنید که نمره ترازتون منفی نباشه و بیشتر از صفر باشه.

Mahsa
مهر ۱۹, ۱۳۹۶ ۶:۵۶ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید
ایا کسی ک فقط شبانه و پردیس و غیر انتفاعی مجاز شده بود واسه بار اول الانم فقط همین ها مجاز هست یا نه روزانه هم میتونه؟توروخدا جواب بده ی نفر

ریحانه شیمی
مهر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام
اگه نمره کل ترازش مثبت باشه یعنی بیشتر ازصفردر هروضعیت وهر حالتی میتونه انتخاب رشته کنه هم برای روزانه و هم سایر مواردولی اگر نمره تراز کسی خیلی پایین باشه با وجود این که میتونه انتخاب رشته کنه احتمال دعوت شدنش به مصاحبه روزانه خیلی کمه!

میلاد
مهر ۱۹, ۱۳۹۶ ۴:۵۱ ب٫ظ

سلام بر دوستان وتشکر از آقا رسول سنگ صبور متقاضیان .می خواستم بدونم این تکمیل ظرفیت شامل دانشگاه ازادم میشه ؟آیا کسی که در محلی قبول شده وثبت نام هم کرده باشه بازم میتونه شرکت کنه؟ آیا اگر در این مرحله بتونه ثبت نام کنه دوباره باید بره به مصاحبه؟ لطفا دوستان پاسخ بدید لطفا .آقا رسول………..

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد انجام شده و نتایج هم اعلام شد. در حال حاضر امکان انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ سراسری فراهم هست.
بله همه کسانی که ترازشون مثبت باشه و حتی پذیرش نهایی شده باشن، میتونن انتخاب رشته کنن و پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، در مصاحبه حاضر بشن.