اعطای جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان برای سال اول مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه تحصیلی به دانشجویان برتر شاغل به تحصیل در سال اول دوره‌ دکتری اعطا می‌کند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه تحصیلی شامل موارد متعددی از قبیل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توان‌مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توان‌مندی کارآفرینی و… به دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

شرایط بهره‌مندی از جوایز و مهم‌ترین نکات آن به شرح زیر است:

  1. دانشجویان سال اول دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری حرفه‌ای، دکتری تخصصی همۀ رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق‌تخصص رشته‌های علوم پزشکی در هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.
  2. بررسی پرونده دانشجویان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان (soraya.bmn.ir) و سپس انتخاب گزینه «شروع فرایند» در فرایند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌های سامانه» است.

  3. شرط لازم: متقاضیان برای بهره‌مندی از این جوایز باید دارای دست‌کم یکی از ویژگی‌های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی باشند:الف.کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملی و جهانی؛ب. کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور؛ج. کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملی دانشجویی؛

    د. کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع علوم پایه، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی؛

    ه. کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه؛

    و. کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری؛

    ز. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی،‌ فناورانه مورد تأیید بنیاد؛

    ح. برگزیدگان هنری، ادبی یا قرآنی (بر اساس مقررات بنیاد)؛

    ط. برگزیده شدن در مسابقه‌های ملی و جهانی مهارت؛

    ی. ثبت اختراع برگزیده بر اساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده.

  4. شرط کافی: دانشجویان باید اولاً حدنصاب مورد تأیید بنیاد را از فعالیت‌های نخبگانی (شامل فعالیت­های فناورانه، پژوهشی و آموزشی) به‌دست آورند و ثانیاً دارای بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان باشند.یادآوری: بررسی داشتن حد نصاب لازم و کسب بیشترین امتیاز در بین متقاضیان، بر اساس فعالیت‌های نخبگانیِ اعلامیِ متقاضی، توسط سامانه اطلاعاتی بنیاد محاسبه و نتیجۀ آن از طریق سامانه به متقاضی اعلام می‌شود.
  5. مصادیق فعالیت‌های نخبگانی دارای امتیاز به شرح زیر است:الف. موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فناورانه و…)؛ب. کسب رتبه برتر در آزمون‌های علمی (مانند کنکور، آزمون­های سراسری علوم پزشکی، المپیادهای دانشجویی و…)؛ج. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی،‌ فناورانه مورد تأیید بنیاد (مانند جشنواره­های خوارزمی، رازی، فارابی، رویش و…)؛

    د. برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت‌های‌قرآنی مورد تأیید بنیاد.

  6. باتوجه به اینکه امتیازهای دانشجویان به کمک نرم‌افزار تخصصی محاسبه می‌شود لازم است:

۶-۱٫ همه اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود.

۶-۲٫ فرصت نهایی برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، از تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱ تا ۱۳۹۶/۷/۲۰ است و ضروری است دانشجویان اطلاعات خود را به همراه مدارک مثبته حداکثر تا این تاریخ در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری کنند و سپس گزینه «شروع فرایند» را در فرایند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب کنند.

 

یادآوری مهم: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه‌فقط از این جایزه بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و موضوع به لحاظ حقوقی پیگیری می‌شود.
یادآوری مهم: تحویل اطلاعات،‌ بررسی اطلاعات و اعلام نتایج صرفاً از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد و به شکل الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

27 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
مهر ۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام
ببخشید رتبه اول دکتری یعنی هیچ جا جایزه نمیدن یا یه کمک هزینه تحصیلی بدن؟ من هزینه ندارم کامپیوتر بخرم
حداقل یه کمکی نمیکنن
دکترا که انقده خرج داره خوب یه کمکی بدهند حداقل جایزه کوچک تر بدهند

فاطمه
مهر ۵, ۱۳۹۶ ۸:۳۵ ب٫ظ

سلام میخاهم برای جایزه های تحصیلی به دانشجویان برتر ورودی در سامانه
ثریا ثبت نام کنم اما در قسمت درخواستها برای من درخواست بررسی پرونده
برای جایزه‌های تحصیلی را نشان نمیدهد چکار کنم لطفا توضیح دهید

دانشجوی دکترای 94
مهر ۶, ۱۳۹۶ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

شما باید گواهی اشتغال بتحصیلتون رو برای مقطعی که شروع کردید آپلود کنید تو سامانه اول، بعد درخواستها خودکار براتون میاد

دکتر
مهر ۴, ۱۳۹۶ ۲:۲۶ ب٫ظ

رتبه برتر دکترا اصلا امتیاز نداره و جایی برا وارد کردن رتبه دکترا نیس تو سایت، چرا اینجا نوشته کسب رتبه برتر در آزمون های سراسری؟؟؟؟؟ دکترا که جزو آزمون های سراسری نیس گویا!

مهسا
مهر ۴, ۱۳۹۶ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام
منظور از ازمون سراسری کنکور مقطع کارشناسی هست و ازمون دکتری امتیازی نداره. توجیه بنیاد نخبگان این هست که جامعه اماری کنکور دکتری پایینه.

مدیریت
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

سلام.
من رتبه یک کنکور دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد استان شدم.یک مقاله علمی پژوهش دارم سه تا تالیف، این شرایط و تسهیلات که بالا گفتن شامل من میشه

مهسا
مهر ۴, ۱۳۹۶ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

سلام
رتبه آزمون دکتری در بنیاد نخبگان متأسفانه امتیازی نداره و باید حائز سایر شرایط باشید.

استعداد درخشان
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

استعداد درخشان دکتری امتیاز داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه مدرکی باید ارائه داد بهشون؟؟؟من که گزینه ای ندیدم

دانشجوی دکترای 94
مهر ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

گواهی دفتر استعداد درخشان دانشگاه محل تحصیل مبنی بر اینکه شما (براساس ملاک های مدنظر دانشگاه) دانشجوی ممتاز هستید

ز
مهر ۲, ۱۳۹۶ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام
شامل دانشجویان دانشگاه آزاد هم میشود؟

مهسا
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ز

سلام
بله در متن خبر اومده که به دانشجویان دانشگاه ازاد نیز این جایزه تعلق میگیره.

psychology
مهر ۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سلام،دانشجوی ممتاز دانشگاه،منظور دانشجویان رتبه اول در کلاس است؟
و اینکه این جایزه به کسانی که تازه برای دکتری ثبت نام کرده اند، تعلق میگیرد؟

مهسا
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  psychology

سلام
این جایزه برای دانشجویان سال اول هست و قاعدتا به کسانی که تازه ثبت نام کردند هم تعلق میگیره. اما دانشجوی ممتاز منظور کسانی هست که با رعایت شرایطی که دانشگاه گفته به عنوان دانشجوی ممتاز در سطح دانشگاه شناخته شده اند و رتبه برتر در ورودی ملاک نیست.

M
مهر ۱, ۱۳۹۶ ۱:۴۵ ب٫ظ

با سلام
رتبه برتر کنکور دکتری هم جزو این شرایط میشه؟

گندم
مهر ۱, ۱۳۹۶ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  M

سلام

بله حتما

م.شیمی
مهر ۱, ۱۳۹۶ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  M

خیر، رتبه ی کنکور دکتری در کمال تعجب در حال حاضر هیچ امتیازی نداره، حتی رتبه ی ۱ در میان ۴۰ هزار نفر!!
با اینحال ورود بدون آزمون به دوره ی دکتری با رقابت با ۵-۶ نفر امتیاز بالایی داره!!
و پیدا کنید پرتغال فروش را…

ساناز
مهر ۲, ۱۳۹۶ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  م.شیمی

سلام. کجا نوشته بدون آزمون امتیاز داره؟ اون شایعس فکر کنم که برخی دوستان راه انداختن.

م.شیمی
مهر ۲, ۱۳۹۶ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

مگه زمان قاجاره که همچین موردی هم براش شایعه درست کنند،
هر کسی که کارت ملی و شناسنامه داره و حتی نداره میتونه توی سامانه ی ثریا (soraya.bmn.ir) ثبت نام کنه و بدون مطالعه ی هیچ کدوم از آیین نامه های به روز ببینه که امکان آپلود چه مدارک امتیاز داری وجود داره.

ساناز
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  م.شیمی

خب حالا که زمان قاجار نیست، شما بفرمایین کجای آیین نامه نخبگان نوشته که دانشجویان بدون آزمون دکتری جز نخبگان حساب میشن؟

پروین
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  م.شیمی

سلام
شما می دونید بدون آزمون ورود به دانشگاه ها امتیاز باید ۶۰ باشه و حتمن دانشجو حداقل یک مقاله علمی پژوهشی و یا آی ای آی داشته باشه و رتبه اول دربین همکلاسیاش باشه و مدرک زبان معتبر هم داشته باشه؟؟؟ اینایی که گفتم حداقله و باید از مصاحبه هم ۳۰ امتیاز رو کسب بکنه تا بتونه سهمیه استعداد درخشان استفاده کنه. در حالی که از کنکور حتمن نیاز نیست تو رتبه اول باشی و مقاله داشته باشی تا امتیازهات کامل بشه. من دکتری با استعداد و با آزمون قبول شدم.با استعداد خیلی سختر از با آزمون بود و فشار و استرسش خیلی بیشتر از بچه های با آزمونه.اینم بگم که برای قبولی تو استعداد هم بچه ها کنکورم اغلب شرکت میکنن و از نظر دانشگاه پذیرنه حداقل ۶۰ درصد تراز آخرین نفر قبولی رو داشته باشن.
پس می بینید که ملاک رقابت با ۵-۶ نفر نیست. رقابت توی تلاش بیشتره.

اعظم
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  پروین

سلام خانم پروین شما از تسهیلات بنیاد نخبگان تا حالا استفاده کردید؟ ایا به دانشجوی دکتری ماهانه ۹۰۰تومن به مدت نه ماه اگه جزو شرایط نخبگی باشه جایزه میدن؟ من ۴تا مقاله ای اس ای-دوتا علمی پژوهشی-و یک فصل کتاب انگلیسی و چندین کنگره و معدل بالای ۱۸دارم. امسال دکترا دانشگاه تهران قبول شدم. درخواست تسهیلات دادم به نظرتون امتیاز نخبگی شامل من هم میشه؟

دانشجوی دکترای 94
مهر ۶, ۱۳۹۶ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  اعظم

بله مشمولین جوایز تحصیلی میتونن بعد از ثبت درخواست برای هریک از جوایز در سامانه در صورتیکه به تایید کارشناس برسن (بعد از ارئه مدارک لازمه) از جوایز بهره مند بشن. البته این ۹۰۰ تومن ماهیانه ب ازای پژوهشیاری یا آموزشیاری استاد راهنما یا سایر اساتید گروه به فرد متقاضی تعلق میگیره.
شما درخواستتون رو در سامنه ثبت کنین درصورتیکه امتیازتون برسه مشمول میشید. البته با شرایظ شما ممکنه مورد دانشجوی ممتاز بهتون بخوره و البته دانشگاه های مادر مثل دانشگاه تهران انگار پروسه انتخاب و معرفی دانشجویان مشمول توسط دفتر استعداد درخشان همون دانشگاهها انجام میشه. بنابراین اگر جزو استعداد درخشان دانشگاهتون باشید شانس انتخاب شدن ممکنه داشته باشید.

کورش
مهر ۱۱, ۱۳۹۶ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  اعظم

والله به شما ندن به کی بدن؟ آفرین والا دمت گرم

ar
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  M

خیر، آیین نامه این جایزه در سایت بنیاد نخبگان هست و فقط رتبه یک تا ۱۰۰۰ کنکور کارشناسی، رتبه یک تا ۳۰ کنکور ارشد و پذیرش بدون آزمون دوره ارشد (معادل رتبه ۱۰ کنکور) امتیاز دارد.

EH
مهر ۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ar

من رتبه ارشدم۱۴ بوده .گواهی رتبه اولم هم داره .ورودی امسال دکتری هستم یعنی من حائز شرایط هستم؟

دانشجوی دکترای 94
مهر ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  EH

درصورتیکه به تشخیص دانشگاه محل تحصیلتون و براساس ملاک های اونها دانشجوی ممتاز تلقی بشید ممکنه شرایط اولیه رو داشته باشید. اما اینکه مشمول بشید بتگی به امتیازاتتون و سهمیه دانشگاهتون داره.

اعظم
مهر ۷, ۱۳۹۶ ۸:۴۲ ق٫ظ

ممنون از پاسخگویی شما. بسیار لطف کردید.