موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ضرورت احیای دوره‌های صلاحیت مدرسی برای دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه در میان داوطلبان دوره دکتری شناخته شده است و یکی از مزایای این دانشگاه برای دانشجویان دکتری، دوره‌های صلاحیت مدرسی آن می‌باشد که باید مجدد احیا شود.

به گزارش ایسنا، در نشست دانشگاه تربیت مدرس، دکتر جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گزارش تحلیلی از پذیرش دانشجویان سال ۱۳۹۶ (در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) ارائه نمود.

وی اظهار داشت: امسال ثبت نام پذیرفته شدگان به صورت غیر متمرکز بود و پذیرفته شدگان در مرحله نخست به صورت الکترونیکی و در مرحله بعد به صورت حضوری و در محل دانشکده ها ثبت نام خود را انجام دادند و این امر رضایتمندی دانشجویان و خانواده های آنان را به همراه داشت.

دکتر جلالی تصریح کرد: از سال ۹۴ در دانشگاه، پذیرش دانشجو در دوره‌های نیمه حضوری به حالت تعلیق درآمد و در حال حاضر در دوره‌های روزانه،‌ نوبت دوم،‌ آموزش الکترونیک و پردیس دانشجو می‌پذیرد. با توجه به اختلاف جزئی سطح علمی دانشجویان روزانه و نوبت دوم، ترجیح دانشگاه این است که در صورت پذیرش دانشجوی شهریه پرداز، دانشجویان نوبت دوم را پذیرش نماید تا در عین حفظ کیفیت، درآمدزایی نیز برای دانشگاه صورت گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پذیرش در مقطع دکتری به صورت ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد مصاحبه می‌باشد، دانشگاه می‌تواند انتخاب های مناسب‌تری را داشته باشد و اکثر پذیرفته شدگان دوره دکتری امسال ما از میان فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر گروه یک و با معدل بالا هستند. در سال گذشته که صد درصد اختیار با دانشگاه بود نیز توانستیم انتخاب‌های بسیار بهتری نسبت به امسال داشته باشیم. ما همچنین باید از سهمیه برگزیدگان علمی نهایت استفاده را کرده و بتوانیم دانشجویان برتر را در دانشگاه جذب نماییم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
مهر ۲۱, ۱۳۹۶ ۸:۳۲ ق٫ظ

اینکه یکی از شروط نانوشته پذیرش دکتری در بعضی دانشگاه ها، محل یا رتبه دانشگاه ارشد باشد اپارتاید علمی است. ملاک فقط و فقط توانایی علمی فرد در مجموع دو آزمون کتبی و شفاهی به همراه آثار علمی وی است؛ همان چیزی که در آیین نامه پذیرش دکتری ملاک قرار داده شده است و خیلی از دانشگاه ها هم رعایت می کنند.