تحصیل بیش از ۱۴۰هزار دانشجو در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ حاکی از آن است که ۱۴۰ هزار و ۴۴۷ نفر در مقطع دکتری تخصصی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه پژوهش های آماری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وضعیت دانشجویان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ را مورد بررسی قرار داده است. در این آمار، توزیع درصد دانشجویان موسسات آموزش عالی کشور به تفکیک مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ منتشر شده است.

در آمار دانشجویان به صورت کلی به تفکیک دوره تحصیلی آمده است که تعداد دانشجویان در کارشناسی بیشتر از سایر دوره هاست.

طبق این بررسی ها در دوره کاردانی تعداد ۷۴۸ هزارو ۶۷۷ نفر، دوره کارشناسی ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۲۹ نفر، در دوره کارشناسی ارشد ۷۶۴ هزار و ۲۳۳ نفر، در دوره دکتری حرفه ای ۹۳ هزار و ۹۲۶ و دکتری تخصصی ۱۴۰ هزار و ۴۴۷ نفر مشغول به تحصیل هستند.

بررسی ها نشان می دهد کل دانشجویان در همه دوره های تحصیلی برابر با ۴ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۲ نفر است که دوره کارشناسی بیشترین دانشجو را دارد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۹:۵۵ ب٫ظ

salam
به رها
شما تکمیل ظزفیت پذیرفته شدید که دارن تحقیق می کنن
تبریک

رهاااشاد
آبان ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

بچه هااا لطفااگر واسه کسی پیش اومده بهم بگه این تحقیق این موقع چه معنی داره؟؟؟؟؟؟من پردیس شهرستان قبول شدم وثبت نام نکردم والان تکمیل ظرفیت شرکت کردم چرااالان درشهرستانی که زندگی میکنم سازمان سنجش مراجعه کرده و داره درموردم تحقیق میکنه؟؟؟؟؟

ناصر
آبان ۱۱, ۱۳۹۶ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رهاااشاد

سلام دوست عزیز
اون تحقیق برای تمام داوطلبان دکترا انجام میشه .چه قبول شده باشن و چه نشده باشن. ادامه همون فرم صلاحیت عمومی که پر کردین هستش. و برای هر نفر یکبار تحقیق میشه. یعنی اگه دکترا هم قبول نشه در سال بعد تکرار نمیشه

رهاااشااد
آبان ۷, ۱۳۹۶ ۸:۰۲ ب٫ظ

بچه هاکمکککککک؟؟؟؟؟ سلام
من پردیس شهرستان قبول شدم ثبت نام نکردم والان تکمیل ظرفیت شرکت کردم دوروزی است که ازطرف سنجش دارن درشهرمن درموردم تحقیق میکنن دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

ناصر
آبان ۸, ۱۳۹۶ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رهاااشااد

تحقیق!! ما که تا حالا نشنیدیم واسه دانشجو شدن بیان تحقیق محلی! شاید مخوان شما رو عضو هیات علمی بکنن

رویاتبریزی
آبان ۶, ۱۳۹۶ ۴:۴۰ ب٫ظ

به ورودی جدید دکتری آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
آبان ۶, ۱۳۹۶ ۲:۲۶ ب٫ظ

چه خبره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آرمین
آبان ۲, ۱۳۹۶ ۳:۱۲ ب٫ظ

امیدوارم به همین تعداد نیز کار خوب براشون پیدا بشه.