تشریح فرآیند پذیرش بورس دکتری خارج کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فرآیند مصاحبه و ارزیابی تخصصی داوطلبان بورس دکتری خارج کشور برعهده مؤسسه/دانشگاه پذیرنده بوده و ارزیابی نهایی و تأیید از سوی شورای مرکزی بورس صورت می‎گیرد.

به گزارش مهر، برای پذیرش در بورس خارج از کشور، شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۶ و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه الزامی است.

همچنین انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه باید صورت گیرد و دانشگاه ها پس از انجام مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند.

پس از ارزیابی نهایی و تایید نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاه‌ها توسط شورای مرکزی بورس نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه‌ها اعلام می شود.

سپس پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه، فرایند هیأت اجرایی جذب افراد پذیرفته شده را انجام داده و صورت جلسه هیأت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام می کنند.

براساس این گزارش رشته گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.

قبولی های بورس خارج از کشور براساس سهمیه هر دانشگاه است و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش، وضعیت تحصیلی، بعهده دانشگاه دارای سهمیه است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری اموزش زبان
آبان ۱۷, ۱۳۹۶ ۹:۴۵ ق٫ظ

سلام دوستان سوالی دارم اینکه ما باید بحالت اپلای برای دانشگاه اونور اقدام کنیم یا رتبه ما اینجا تاثیر داره برای دانشگاه اونور من کمی گیج شدم