وجود ۲۰هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار فارغ التحصیل دکتری داریم که بی کار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد رهبر صبح امروز در حاشیه گردهمایی معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: برنامه داریم از نخبگان تجربی که دارای ایده، ابتکار و حرفه خاصی هستند، در دانشگاه استفاده کنیم و از تجارب آنها، محتوای آموزشی تدوین کنیم.

وی افزود: اگر فردی که دارای تجربه است بتواند ایده منجر به تجاری سازی را ارائه دهد، این ایده مورد حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد قرار می گیرد و یا در شرکت های رشد این دانشگاه از آن حمایت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: برنامه داریم فردی که توانایی نگارش دارد را در کنار نخبگان تجربی قرار دهیم تا این نخبگان بتوانند تجربیات خود را مستندسازی کنند و تبدیل به محتوا، پایان نامه و رساله کنند و بر اساس آن به این افراد مدرک مناسب اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد دانشجویان دکترا پس از فارغ التحصیلی قصد تدریس در دانشگاه های کشور را دارند، تاکید کرد: این سیکل معیوب باید اصلاح شود، چرا که آموزش ما باید برای پژوهش باشد.

رهبر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار فارغ التحصیل دکترا داریم که بیکار هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: مدرک گرایی در کشور ما تبدیل به یک ضایعه شده است که همه ما گرفتار آن هستیم.

وی اضافه کرد: درست است زمانی با توجه به موضوع مدرگ گرایی توانستیم سطح دانش را ارتقا دهیم اما امروز مبتکرانی در کشور داریم که فاقد مدرک هستند و آنها فراموش شده اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

85 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Barzam
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ق٫ظ

سلام دوستان یهع نفر با مدرکphd بیکار اصفهان

مدیریت دولتی
دی ۳, ۱۳۹۶ ۳:۰۳ ب٫ظ

دوستان ی بنده خدایی از ثبت نام دکتری ۹۷جا مونده فک میکردخ آزاد جداگانه ثبت نام میکنه راهی برای ثبت نامش هست لطفا راهنمایی بفرمایید؟؟؟

شیرین
دی ۲, ۱۳۹۶ ۶:۴۱ ب٫ظ

سلام. تکمیل ظرفیت سراسری نتیجش کی میاد؟ کسی منبع موثق نداره؟ خسته شدم,

مهشید
دی ۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

نه فعلا سنجش چیزی نگفته منم واقعا دیوانه شدم.اصلا به هیچ کاری نمی رسم. نمی تونم تمرکز داشته باشم

منبع موثق
دی ۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

هیچکسی نمیدونه. حتی منم نمیدونم. ولی میتونم دعا کنم زودتر بیاوگد و میتونم حدس بزنم که اوخر بهمن میاد

صدای اشنا به معین
دی ۲, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب٫ظ

ببین همه مردها بد نیستن (اینقدر بدبین نباشید ). من جوری زندگی کردم خداروشکر قدر خوب را می دانم. نباید به انسان خوب بدی کرد چون بدی به انسان باز می گرده.

صدای اشنا
دی ۲, ۱۳۹۶ ۲:۰۸ ب٫ظ

لطفا با اسم خودتون پیام بگذارید. من دبیر هستم کارمو کسی انجام می تونید بده هم صداقت داشته باشه و هم علم وهم انسانیت وهنرمند باشه. علم معمولا اخلاق (حرفه ای )می اره. علم واقعی توانایی و شعورو درک کردن دیگران می اره همه چیز پول نیست. علمی که به انسانیت ختم بشه عالی است

سلام
دی ۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

سلام به صدای اشنا خوبین من کاملا با صحبت شما موافقم و بعینه کم شدن دانشجوها را در دانشگاهها که هیچ فرقی ندارد کدام دانشگاه از سراسری گرفته تا ازاد و پیام نور و علمی کاربردی شاهدم چون مردم به این نتیجه دارن میرسن که درس خوندن ملاک نیست پس چرا عمرشون هدر بره البته این دیدگاه هم اشتباه است چرا که جامعه به مدرک بعنوان مجوزی جهت پول انگاری نگاه میکند و اکنون این مجوز را بی بها دیدن

از معین به صدای آشنا
دی ۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۰ ق٫ظ

همه ای اینها بستگی به وضعیت اقتصادی و فرهنگی خانواده و همچنین جنسیت و سن و خیلی چیزا از این دست داره

اگه دختری باشی که سنت در حال بالا رفتن باشه و خانواده پولداری نداشته باشی توی زمونه ای که همه گرگ شدن یه شغل دولتی با دومیلیون تومن حقوق ناچیز خیلی خیلی خیلی بهتر از ریست خوندن دکتری برای هیئت علمی هست. اما اگه پسری باشی که وضعیت اقتصادی خانواده ات خوب باشه و فعلا قصد ازدواجم نداشته باشی و نگرانی هم نداشته باشی من بودم کار دو میلیونی دولتی رو ول میکردم و رو هدفم سرمایه گذاری میکردم.

سلام
دی ۱, ۱۳۹۶ ۸:۳۳ ب٫ظ

اقا ناصر برادر ان شالله خداوند بشما توفیقات عطا کنه هم بخاطر تلاشتون و هم بخاطر متعهد شدن بخانواده

صدای اشنا به ناصر
دی ۱, ۱۳۹۶ ۸:۲۸ ب٫ظ

ببنید دوست عزیز من اینقد مقاله خودم برای هیت علمی ها نوشتم اعم از سراسری و پیام نور . نمی دانم چندتا مقاله دارم از ۳۰ مقاله به بالا است وخیلی طرح پژوهشی نوشتم. ولی زمانی دانشگاه ها را تحلیل کردم صلاح زندگی ایم را دیدم همین شغلی که دارم بهترین گزینه است. تا دکترا بخونم سنم بره بالا وهمچنین زندگی عقب بیفتم وهمچنین با این تعداد مدرک دکترا خیلی بیکار بمونم. من خیلی ها را می شناسم روزانه دانشگاه تهران دکترا خوندن و(الان فارغ تحصیل هستن در رشته انسانی). بیکار هستن حسرت زندگی وشغل من را می خورند

از معین به صدای اشنا
دی ۲, ۱۳۹۶ ۹:۳۶ ق٫ظ

میتونم بپرسم شغلتون چیه؟

تازه وارد
دی ۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

بله لطفا بفرمایید شغلتون چیهبرامون جالب شد

صدای اشنا به ناصر
دی ۱, ۱۳۹۶ ۸:۱۷ ب٫ظ

براتون ارزوی توفیق دارم.فرانید جذب بسیار طولانی است الخصوص تو شغل های اموزشی. چون خودم فرایند جذب را گذراندم. الان شرایط بودجه بندی دانشگاه ها خیلی بده. یکی از اساتید هیت علمی تو شهرمون(دانشگاه سراسری) مشورت داد که شغلی را ازطریق سازمان سنجش و با سختی بدست اوردم انصراف بدم چون درمن می دید هیت علمی بشم. ولی قبول نکردم. وایشان را قانع کردم. ایشان معلم بود ۱۷ سال قبل. انصراف داد بعد هیت علمی شد(دانشگاه سراسری). زمانی که مدرک دکترا خیلی کم بود. در گذشته درمناطق دور کسی با مدرک دکترا نمی رفت. من به اون هیت علمی گفتم زمانی تو دانشگاه رفتید چند نفر مدرک دکترا داشتند(پاسخ داد کسی نبود). الان وضعیت اش گفتم به چه شکل (۸تا دانشیار داره اون دانشگاه). بهش گفتم باید درست تحلیل کنید وانتخاب کنید و به دانشجو مشورت بدهید

صدای اشنا به ناصر
دی ۱, ۱۳۹۶ ۸:۰۶ ب٫ظ

اولا اقای ناصر من استخدام دولتی هستم شاغلم(بنده نیز افتخار می کنم روستایی هستم) واینکه شغل مو از طریق ازمون دادن ازطیقر سازمان سنجش بدست اوردم نفراول ازمون کتبی بودم. سوما وقتی عرضه زیاد باشه (مدرک تحصیلی) و تقاضا خیلی کم باشه(اصلا نباشه مانند حذب هیت علمی) بنظرتون چه اتفاقی می افته؟؟

صدای اشنا به سلام
دی ۱, ۱۳۹۶ ۸:۰۰ ب٫ظ

من از جمله انسان های نیستم بگم مانند من اندیشه کنید. ولی می گویم درست تحلیل کنید. خیلی از هیت علمی ها پیام و دانشگاه ازاد انفصال از کار دارند می شوند. دانشگاه های سراسری در پرداخت دستمزد مشکل دارند. آیا تو این شرایط و با توجه با کاهش دانشجو در مقطع کارشناسی و ارشد میشه تصوری از هیت علمی شدن داشت؟؟؟؟ شما بعنوان کسی که دانشجو دکترا است تحلیل کنید. با هر پسپکتیوی. ازاد هستید بیاندیشید. ولی تحلیل درستی انجام بدهید

ناصر
دی ۱, ۱۳۹۶ ۷:۵۴ ب٫ظ

در پاسخ به صدای آشنا بنده نه پشتم به کسی گرم بوده و نه مورد خاصی بوده ام. افتخار می کنم که یه کشاورز زاده ام و تو روستا زندگی می کنم ولی تفاوت من با شما و تمام دوستانی که با شما موافق هستند این بوده که دنیا را به این شکل ندیده ام هیچگاه. بنده سال ۸۸ داشتم هیئت علمی یه دانشگاه میشدم با مدرک فوق اما انصراف دادم تنها به این دلیل که فکر می کردم با هیئت علمی شدن تو اون شرایط صرفا تبدیل میشم به یه کارمند و علاقه اصلی ام که یاد گرفتن بود را نمی تونم دنبال کنم . انصراف دادم و پیگیر پژوهش و خوندن دکترا شدم و این روند ۸ سال طول کشید و هر بار با رتبه های تک رقمی و دو رقمی صرفا به خاطر اینکه می خواستم دانشگاه اول کشور پذیرفته بشم به نتیجه نمی رسیدم. اما این همه قضیه نبود . در این مدت بنده ۱۶ مقاله نوشتم و ۶۰ جایزه هنری کسب کردم که ۴۰ عدد از اونها بین المللی بود. همین طور ۸ تا زبان یاد گرفتم که ۴ تای اونها زبان های باستانی بودند و مضاف بر اینها یک نظریه سه سطحی در زمینه فلسفه تدوین کردم که مجوز ورود بنده به دانشگاه اول کشور با رتبه نهایی یک شد و همه اینها در شرایطی بود که من سرپرست یک خانواده هشت نفری بودم (پدرم از کار افتاده هستند). من همه حرفهای شما را در را بطه با شرایط نامناسب دانشگاه ها قبول دارم… ادامه نظر»

صدای اشنا به سلام
دی ۱, ۱۳۹۶ ۷:۴۳ ب٫ظ

اولا من نگفتم می تونید هیت علمی بشوید. کاربر ناصر گفتن. دوما علی ایحال افقی برای هیت علمی شدن وجود نداره از نظر منطقی. شما می تونید آرمانی و ایده ال بیاندیشید پیامد مثبت ومنفی اندیش تون مربوط به خودتون است. پیروز وموفق باشید

سلام به صدای اشنا و اقا ناصر
دی ۱, ۱۳۹۶ ۸:۳۱ ب٫ظ

من به اشتباه میخ استم پاسخ اقا ناصر و بدم ببخشید فقط اقا ناصر ان شالله موفق باشید من خودم شخصا براتون دعا میکنم

صدای اشنا
دی ۱, ۱۳۹۶ ۵:۱۹ ب٫ظ

نکته دیگر کاهش ظرفیت دکترا به ضرر دانشگاه ها است. چون روی دستمزد اساتید تاثیر بسیار بدی داره. منظورم تمام دانشگاه هاست اعم از دولتی یا آزاد. باید همه جانبه تحلیل کرد یک موضوع را نه یک سوء.

صدای اشنا به ناصر
دی ۱, ۱۳۹۶ ۴:۵۸ ب٫ظ

برخی از هیت علمی های دانشگاه پیام نور و کارمنداش انفصال از کار دارند می شوند. همچنین اینقد حق تدریس با مدرک دکترا وجود داره که نیازی به هیت علمی نباشه. الان اکثر ددانشگاه ها موطفی اساتید به سختی پر می شه. هرکسی هیت علمی بشه نور چشمی است. ولی نیاز به هیت علمی هیچ دانشگاه ی نداره

نانا
دی ۱, ۱۳۹۶ ۲:۲۰ ب٫ظ

بخدا تو شهر ماهم چندتا زلزله اومد ی بار ۴ ریشتر ی بار ۵ تا ی بار ۳تا الان سهمیه ی ما جند تاست ؟جالبه

نانا
دی ۱, ۱۳۹۶ ۱:۴۴ ب٫ظ

باسلام دوستان ببخشید شما که با وجود دانشجوی دکتری بودن مشغول شغل ازاد هستید پس چرا از اول ادامه دادیدو بقول خودتون دانشجوی دکتری هستید ؟ شغل ازاد هم با بیسوادی میشد انجام داد

بینام
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱:۱۱ ب٫ظ

دوستان مقطع دکترا تو تمام کشوراهای جهان یه مقطعی هستش که باید فول تایم باشی و کارای تحقیقاتی انجام بدی.
این روال تو ایرانم همینجوره با این تفاوت که تو ایران دانشجو دکترا باعث پیشرفت رفت استاد راهنما میشه و دست آخر بجز چندتا مقاله چیزی نصیبش نمیشه و بازار ایران جایگاهی برا دکترا حتی ارشد نداره.
خود فرد باید انتخاب کنه که میخواد کار تحقیقاتی بکنه یا کار و پول؟!

سارا96
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

خدایا خب ما باید چکار کنیم از بیکاری گفتیم درس بخونیم اینا هم که هر روز یه برنامه دارن برای کنکور. دیگه واقعا انگیزه ای برای خوندن ندارم.

.....
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۵:۴۱ ب٫ظ

یه ماه دیگه با من میشیم بیست هزار و یکی

نصیری
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱:۲۳ ب٫ظ

باسلام.
لطفا افرادی که بازنشست شدند رو در دانشگاه ازاد و بقیه کارهای دولتی مشغو ل نکنند.بذارن ظرفیت ازاد بشه.

بینام
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان.
۳ سال قبل از دکترا قبول شدم. ترم دوم انصراف دادم رفتم خدمت. بعد خدمتم کار آزاد شروع کردم. الان میبینم کار خوبی کردم که نزاشتم بمونه برا ۳ سال بعد که نه بشه رفت جلو و نه عقب.
اگه افراد فارغ التحصیل کرده یکم انتظارشونو کم کنن کار هست. اینکه میگن کار نیست علتش اینه همه انتظار دارن برن مدیر و مدیرعامل بشن.

معین
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

خانوم بینام چه رشته ای هستید؟ الان شغلتون چیه؟

م
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  معین

خانم؟! تو متن نوشتن رفتن خدمت. پس قطعا آقا هستن

معین
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  م

شاید دو ملیتی باشه، خیلی از کشورها خانم ها هم به سربازی میرن….

بینام
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  معین

داداش نگو که دانشجو دکترا هستی!!!
تو متن نوشتم خدمت رفتم. الانم آزاد کار میکنم.
عمده لوازم بهداشتی و شوینده میخرم و پخش میکنم.

دانشجوی دکتری دانشگاه یزد
دی ۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  بینام

من هم مثل شما ولی با این تفاوت که درسم را ادامه دادم و الان هم مشغول هستم در دانشگاه و هم درآمدم چند برابر شغل آزاد شما هست

ناصر
دی ۱, ۱۳۹۶ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

من برعکس شما خدمت را به نفع درس خوندن و دکترا رها کردم و دست آخر خریدمش خدمت را با اینکه ۸ ماه خدمت کرده بودم و الان دارم هیئت علمی یه دانشگاه سراسری میشم. تفاوت من با شما اینه که به دانش با دید بازاری نگاه نکردم.

صدای اشنا
دی ۱, ۱۳۹۶ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

هروقت هیت علمی شدی بگو اینجا.دیگه دانسگاه ها هیت علمی نیاز ندارند. اساتید اکثر دانشگاه موظفی ساعت شون پر نمیشه.برخی را مجبور هستند هیت علمی کنند چون برخی افراد خیلی خاص پشت شون هستن. خیلی با رابطه همینجوری هیت علمی شدنو الان خیلی خیلی دشوار تر است. البته این رابطه باید خیلی خیلی قوی و ریشه ای باشه.طرف بورس سال۸۸ یکی از دانشگاه سراسری شمالی بود چون هیت علمی زیادبود تو اون دانشگاه . فرستاده شد دانشگاه زاهدان.

سلام
دی ۱, ۱۳۹۶ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  صدای اشنا

سلام شما میفرمایید که الان با سختی میشه هیئت علمی بشیم و باید ی فرد قوی پشت ما باشه و ماهم اینو کاملا میدونیم حالا شما که دارید هیئت علمی دانشگاه سراسری میشید فرد قوی پشت شما بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سراب
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

هر جوری شده میخوان جوونا رو از مملکت بندازن بیرون. بابا به چه زبونی بگیم ما میخواییم توو کشور خودمون درس بخونیم. من یکی بعد از دکترا نمی خوام برم سر کار. میخوام بشینم توو خونه همینطور که الان با ارشد نشستم خونه.

معین
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سراب

درود بر شما. اگه رئیس دانشگاه دولتی بود و در مورد ظرفیت روزانه حرف میزد یه چیزی! دانشگاه آزاد و پردیس که این حرفا رو نداره، کسی که ۱۰۰ میلیون خرج میکنه که محتاج کار نیست!

دانشجوی دفاع کرده دکترای علوم تحقیقات
دی ۱, ۱۳۹۶ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سراب

منم مثل شما فکر میکردم روز اول
اما الان که دفاع کردم خیلی خیلی شغل برام مهمه

مصطفی
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

این بیست هزار نفر را به علاوه یه عده بکنین که بهشون اضافه میشن

دانشگاه بسازیم
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

آقای دکتر رهبر سلام،
اگر شما و همکارانتان ترتیبی اتخاذ نمایید تا من و ٩٩٩ نفر از این جمعیت دکتر جویای کار در مناطق ‘زلزله’ زده کرمانشاه به ساختن روستاهای مدرن مشغول به کار شویم!
همچنین اگر من و ۴٩٩٩ نفر دکتر جویای کار دیگر در مناطق جنوبی کشور به رفع معضل ‘ریزگردها’ رسیدگی کنیم!
دیگر اینکه اگر من و ٣٩٩٩ نفر دکتر جویای کار جهت کنترل بحران ‘خشکسالی’ به نقطه نقطه این سرزمین اعزام شویم!
و سرانجام اگر من و ٩٩٩٩ نفر از این جمعیت دکتر جویای کار! را شهر به شهر به ‘ساختن دانشگاه’ بگمارید، به شما قول می دهم نه تنها مشکل بیکاری ما حل خواهد شد، بلکه ناچار به واردات نیروی کاری خواهید شد.
درد هست، اما اگر طبیب درد را در من و ١٩٩٩٩نفر جویای شفا نبیند، کدام درمان؟!

معین
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱:۰۱ ب٫ظ

در حال خوندن پیام شما اشکم سرازیر شد و هنوز که دارم اینو مینویسم نمیتونم جلوی گریمو بگیرم، خدایا نجاتمون بده

نانا
دی ۱, ۱۳۹۶ ۱:۴۶ ب٫ظ

واقعا

میری
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۹:۴۹ ق٫ظ

بابا ما به چه زبونی بگیم ما هزار ساله کسب و کار و شغل خودمونو داریم و برای خودمون درس میخونیم حتما باید پولو برداریم بریم کشور خارجی درس بخونیم ؟؟؟؟

دکتری
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۹:۱۶ ق٫ظ

چرا انگیزه درس خوندن رو از جوانها میگیرن با کم کردن ظرفیت دکتری

رضا
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

برعکس انگیزه وقتی نابود می شود که یک دانش آموز ابتدایی و راهنمایی می بینند برادرش دکتری گرفته و بی کار است.

دکتری
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۹:۱۴ ق٫ظ

خوب بیان اونایی که شاغلن رو پذیرش کنن چرا ظرفیت رو کم میکنن، به جای اینکه شغل ایجاد کنن،میان ظرفیت دکتری رو کم میکنن، به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک میکنن، آدم افسردگی میگیره،دیگه هیچ انرژی برای درس خوندن نمیزارن برای جوانها

معین
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۳۱ ب٫ظ

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اختصاص سهمیه به داوطلبان ساکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه برای آزمون سراسری سال ۹۷ خبر داد.

✅دکتر خدایی در گفت وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای داوطلبانی که در زمان وقوع زلزله در مناطق حادثه دیده استان کرمانشاه اقامت داشته و درس می‌خواندند همانند زلزله های قبل سهمیه‌ای برای کنکور ۹۷ اختصاص می‌دهیم.

✅وی در ادامه تصریح کرد: سهمیه اختصاصی فقط شامل داوطلبانی خواهد شد که در شهرها و مناطق آسیب دیده زلزله کرمانشاه حضور داشتند.

✅رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: سهمیه اختصاصی به داوطلبان کنکور ۹۷ در مناطق زلزله زده کرمانشاه با هماهنگی استانداری این استان و وزارت کشور صورت می‌گیرد.

انریکه
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  معین

خداروشکر

نا امیدد
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  معین

آخه توان علمی که ربطی به زلزله نداره…
شایسته سالاریه یا زلزله سالاری؟؟

صنم
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۳:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  نا امیدد

دوست عزیز من خودم بچه یکی از شهرهای استان کرمانشاه و شامل این طرح میشم. هر چند که من کنکوری نیستم و الان دانشجوی دکتری هستم ولی فقط یه مورد رو که گفتی شایسته سالاری و منم قبول دارم اما اینایی که تو مناطق زلزله زده هستند الان نزدیک ۴۰ روزه علاوه بر اینکه تو امکانات اولیه زندگی کم آوردن و سرپناهی ندارن، هر شب با بیم زلزله یا توچادرهستن یا در حالت آماده باش و خیلی خیلی از لحاظ زمانی عقب افتادن!
شایسته سالاری بایستی برابر با عدالت باشه وقتی شما تو اتاق گرم و بدون دغدغه نشستی داری میخونی ولی اونی که حتی کتاباش زیر آوار خونه ش مونده و شب ها هم برق نداره! بنظرتون شایسته هست که در رقابت با شما همسطح در نظر گرفته بشه!!؟

نا امیدد
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  صنم

من متوجه تمام حرفهایی که شما گفتین هستم و درک میکنم اما معتقدم یه بحث علمی با یه بحث عاطفی خیلی فرق میکنه…
یه مشکل اجتماعی و عاطفی و…رو با راه حل خودش باید پوشش داد نه اینکه راه حل را در حوزه ی دیگر نظیر مباحث علمی جستجو کرد

نا امیدد
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۷:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  صنم

ضمنا چطوری میتوانید ثابت کنید این دسته از متقاضیان اگر کتاب و…داشتن و این مشکلات نبود هم سطح من و دیگران توان علمی داشتند؟؟؟

وتهران
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نا امیدد

از کجا معلوم نداشتن!

نانا
دی ۱, ۱۳۹۶ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نا امیدد

گل گفتی

وتهران
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  معین

الان که تهران زلزله ۵٫۲ اومده چند درصد سهمیه شامل ما میشه :-(

علی
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۹:۰۰ ب٫ظ

در دانشگاه های کمی معتبر خارجی در کشورهای پیشرفته که من کامل خبر دارم
پذیرش در مقطع دکتری خیلی خیلی سخت تر از دانشگاه های دولتی ما است.
و همچنین خیلی گرانتر از آزاد ما است
اما در انجا آموزش ضمن خدمت خیلی قوی وجود دارد و تا مدرک معادل دکتری هم است و مختص همان اداره است. که پذیرش در این دوره ها ساده تر است

ح. مععینی
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۵ ب٫ظ

توی کشور ۸۰ میلیونی ۲۰ هزار نفر زیاده؟! آمار بیکاران ارشد و بیکارن لیسانس هم اعلام کنید! شما باید جلوی پذیرش بی مورد به مقطع لیسانس و همچنین جلوی پذیرش بی مورد در کارشناسی ارشد رو بگیرید..

سارا
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

این تعداد تا دو سال دیگه میشه شصت هزار نفر

جواد
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

شاید خیلی بیشتر چون در ۶ سال گذشته تعداد زیادی دانشجو دکتری در دانشگاه آزاد پذیرش شده اند.

سارا
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

خوبی که داره اینه که دانشجوهای دکتری دانشگاه آزاد اکثرا شاغل هستند و بعد از فراغت ازتحصیل جز دکتری های بیکار به حساب نمیان

معین
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

دقیقا
من خودم ده ساله که شاغل هستم، ۲۹ سالمم هست، همشه هم دانشگاه آزاد بودم، مثل بعضی ها بی دغدغه نبودم و پدر مادر خرجم کنن و با خیال راحت بخونم دانشگاه دولتی برم! خداروشکر که سختی کشیدم و کار یاد گرفتم، امثال ما دانشگاه آزادی ها به فکر سمت های مدیریتی هستن و امثال دانشگاه دولتی ها به فکر شاغل شدن!! دو دقیقه مقاله ننویسید و مثل ما از صفر شو شغل پایین دستی شروع کنید شما هم ۱۰ سال دیگه به راحتی جذب میشید! طرف تو عمرش کار نکرده بعد میگه چرا دکتری گرفتم بیکارم!

محمد
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  معین

باسلام
برادر عزیزم یکطرفه به قاضی رفتن درست نیست. من دانشجوی دکتری یه رشته مهندسی هستم در دانشگاه سراسری. با حرفهای شما تا حدی مخالفم.اولا اینکه همزمان با پژوهش اگر کار کنی وقتت گرفته میشه و قطعا سطح کیفیت تحصیل و پژوهش پایین میاد.ثانیا سراسری ها هم کار میکنن ولی کاری که درآمد نداره.مثلا من تعهد حضور تمام وقت به دانشگاه سراسری دادم. اینجا تو شرکت دانش بنیان کار میکنم و تجربیات زیادی تو ساخت قطعات نو و صنعتی بدست آوردم. اما منظور ما از بیکاری اینه که شغل مناسب بادرآمد و تخصص ما مورد نیاز کشور نبوده و نیست. میشد اول زیرساختها رو فراهم کرد و سپس دانشجوی دکترا گرفت.

دکتر
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  معین

شما خودت میگی از اول دانشگاه آزاد بودی پس از شرایط سراسری اطلاعی نداری.همونطورکه دوستمونم گفت ما تعهد دادیم که شاغل نباشیم چون دولت داره خرج تحصیل مارو میده مثلا! غافل از اینکه دانشجوی دکترا دیگه سنش کم نیست که مادر پدر بخوان خرجشو بدن.دانشجوی سراسری کار میکنه ولی بخاطر محدودیتی که براش گذاشتن درآمدش کمه و از شغلش راضی نیست.دانشگاه آزاد چون شهریه زیادی میده میگن تو فقط پولو بده بقیه اش به خودت مربوطه و سختگیری نمیکنن.بهتره اول یکم از شرایط طرف مقابل خبر داشته باشیم بعد اظهار نظر کنیم.

amir
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  معین

سلام. کاملا مخالفم! بنده شخصا خبر دارم تو دانشگاه آزاد دانشجوی دکتری به دلیل شاغل بودن با گفتن استاد من شاغلمو زنو بچه دارمو … و دادن یه هدیه!!! نمره۱۷ به بالا میگیره، بعد شما خودتو با کسی که واسه گرفتن هر صدم از یه استاد تو یه دانشگاه مثه شریف و… به آبو آتیش میزنه مقایسه میکنی!!!

دانشگاه بسازیم
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  معین

مشابه همین دو نگاه را داوران مصاحبه ها دارند!
دوستان پیشنهاد می کنم در انتخاب گزینه “محل تأمین هزینه تحصیل” در فرم مشخصات مصاحبه دقت کنید.
شاهد بودم که همین یک مورد مانع انتخاب یک دانشجو شد، پای مقایسه در میان است، و رویکرد داور تعیین کننده است، هر داور دانشجوی هم رویکرد با خودش را انتخاب می کند.

دکتر
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  معین

نمره گرفتن هم از دانشگاه آزاد نسبت به سراسری خیلی آسونتره.فرقش از زمین تا آسمونه

زیبا
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  معین

ببخشید میشه بگید از ۱۹ سالگی وارد چه شغلی شدید؟؟؟؟؟؟؟که ۲۹ سالتونه و ۱۰ سال هم سابقه کار دارید؟؟؟؟؟ حتمادبیر هستید و از ترم یک که وارد دانشگاه شدید حقوق گرفتید.

معین
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  معین

زیبا خانم بنده متولد ۱۳۶۷ هستم ، سال ۱۳۸۲ وارد هنرستان فنی و حرفه ای در رشته ی ساختمان شدم و در سال ۱۳۸۴ وارد دانشکده ی سما فنی و حرفه ای دانشگاه آزاددر رشته معماری / تهران شدم و سال ۱۳۸۶ که ۱۹ سالم بود موفق به اخذ مدرک کاردانی عمران شدم، همون سال معافیت سربازیمم به دلیل اینکه پدرم سابقه ی جبهه داشت گرفتم و وارد شرکت ساختمانی معظم کیسون شدم . بله من ۱۹ سالگی فوق دیپلم معماری داشتم و با سمت معاون پروژه در بزرگترین شرکت ساختمانی خاورمیانه و صدمین شرکت بزرگ دنیا شدم. بنده در سن ۲۳ سالی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه آزاد تهران مرکز شدم و همون سال به ونزوئلا رفتم و به عنوان سرپرست اجرای بزرگترین پروژه ی مسمونی آمریکای جنوبی مشغول به کار شدم و بعد از آن به سریلانکا و آفریقای جنوبی و کامرون رفتم امسال برگشتم به کشورم وقصد دارم در ایران زندگی کنم، ازدواج کنم و ادامه تحصیل بدم، میخوام دکترای عمرانمم در دانشگاه عزیز آزاد بگیرم.

مریم
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

شما که سهمیه پدرتون هست میتونین بدون شهریه در دانشگاه آزاد تحصیل کنین

بهمن
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

مشکل تعداد پذیرش نیست، مشکل این است که بدلیل علاقه اساتید به انتخاب دانشجویان “مقاله نویس” بجای دانشجویان “کاردان” بیشتر افرادی که از دوره دکترا فارغ التحصیل می شوند توانایی کار در بسیاری از مشاغل را ندارند
این “عدم توانمندی” در سطوح پایینتر هم خود نمایی می کند

جواد
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

صد در صد مشکل پذیرش بیش ازحد دانشجو دکتری است
این تعداد بزودی به صد هزار می رسه شاید تا ۴ سال آینده.

معین
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

دقیقا ربط به اساتید داره ، وگرنه یکی مثل من دکتری قبول شه به هیچ وجه بیکار نمیمونه. بعضی ها از زندگی فقط مقاله نوشتن یاد گرفتن، نه با کار حرفه ای آشنا هستن و نه تواناییشو دارن!

مملی
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  معین

مگر هدف اصلی جذب دکترا و گرفتن دکترا شغل بود که شما میگویید من کار دارم هدف این بوده افراد پژوهشگر با کیفیت بالا و توانمند علمی باشند نه بیسواد. و اینکه افراد تحصیل کرده دکترا با توان علمی خوب بتوانند در حیطه کاری خود کار هم انجام دهند و درآمد هم داشته باشند تا این افراد بهره وری لازم را هم داشته و هم باید صاحب نظر باشند که این موارد لزوما طلب میکند تا افراد جذب شده دکترا با توان علمی بالا باشند نه اینکه تعداد دانشجوی دکترا زیاد باشن. در واقع باید جذب دکترا برحسب توان علمی باشد

بهمن
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

یعنی در کشورهای پیشرفته هم برای اینکه فارغ التحصیلان دکترا “بیکار” نمونن ایجاد انحصار می کنند؟ دوست من هر انسانی حق ادامه تحصیل دارد و این در قانون اساسی هم هست، در نهایت فارغ التحصیلان “با کیفیت” از نظر صنعت جذب می کنند و ” بی کیفیت” ها سرشون بی کلاه می مونه حالا داستان این است که:
۱- باید تنوع رشته ها باید زیاد بشود، مثلا در ایران در مقطع دکترا ما فقط در چند گرایش جذب دارم و گرایشها و رشته هایی مثل مدیریت پروژه، تحلیل کسب و کار، مدیریت سرمایه و بسیاری دیگر که بسیار بدرد بخور هستند وجود ندارند
۲- “کیفیت فارغ التحصیلان” از نظر صنعت و دانشگاه بسیار با هم متفاوت هست، در غالب موارد صنعت نیاز به مقاله نویس ندارد، بلکه نیاز به سیاست گذار، طراح، تحلیل گر و مدیر اجرایی دارد، ولی دانشگاه به دانشجوی دکترا فقط بصورت مقاله نویس نگاه می کند و به افرادی با چنین قابلیتی میدان می دهد بنابر این این فرد وقتی از دانشگاه بیرون میاد توانایی مقاله نویسی و تحقیق دارد ولی قابلیت کار مورد نیاز صنعت را ندارد، من این رو با تجربه ۱۰-۱۲ ساله مدیریتی در سطوح مختلف در ساطمانهای خصوصی بوضوح مشاهده کرده ام و بطور روزمره باهایش برخورد داشته ام

دانشگاه بسازیم
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

کاملا با شما موافقم، تا جایی که به دانشگاه های کشورهای پیشرفته شناخت دارم، حتی برای گرایش های کم متقاضی هم دوره هایی را طراحی می کنند تا هر کس بتواند در رشته مورد علاقه اش متخصص شود.

حیدر پردیس دانشگاه خوارزمی
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

دوست عزیز دانشجوی دکتری باید بدونه چندتا تحقیق علمی انجام بده نه اینکه چیزی بلد نباشه. دانشگاه که نمیاد کار صنعتی رو نشون بده. اینهمه تو کشور موسسات فنی حرفه ای هستن که کارشون همین هست.

بهمن
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۰۰ ق٫ظ

یعنی موسسات فنی و حرفه ای استاتژیست تربیت می کنند؟ یا مثلا مدیر پروژه؟ مدیر پرتفولیو؟ یا چی؟ منظور بنده تحصیلات در سطح بسیار بالا هست که باید بجای مقاله نویس (شما در ایران بخوان کپی کار) افراد رو به گونه ای آموزش بدهند که در سطح عالی توان کار در بازار را داشته باشند نه کسانی که وقتی فارغ التحصیل می شوند فقط بلدند مقاله بنویسند، ساده ترین مثالش اتفاقا خود دانشگاهها هستند، بسیاری از اساتید که خودتون هم در مقاطع مختلف دیدید در دانشگاههای خوبی تحصیل کردند ولی توانایی تدریس و انتقال مطلب و جذب دانشجو به درس و حتی در پاره ای موارد کنترل کلاس رو هم ندارند، خوب اگر قرار هست مثلا کسی که در دکترا تحصیل می کند در دانشگاه به تدریس اشتغال پیدا کند باید برای این کار “توانمند” بشه نه فقط از نظر علمی بلکه از نظر روانی، توانایی تدریس و انتقال مطلب و …، شما همین فرمون برو در همه رشته ها باید این اتفاق “توانمند سازی” و نه “مقاله نویس” پروری

یاسمین
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

سلام
سال قبل نتایج نهایی تکمیل ظرفیت چه تاریخی امده بود؟؟؟؟

انریکه
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمین

ببخشید دیر جواب دادیم یاسمین خانون. مطمئن نیستم اما فک کنم اواسط بهمن بود

برق کنترل
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمین

سلام
من از یکی از پرسنل دانشگاه پرسیدم. گویا نتایج تا اواخر هفته ی آینده اعلام خواهد شد
موفق باشید

یاسمین
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق کنترل

کدام دانشگاه؟

برق کنترل
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمین

امیرکبیر

نا امیدد
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۹:۵۲ ق٫ظ

جناب دکتر رهبر
واسه این تعداد بیکار که نباید ظرفیت ها رو کم کرد و بقیه رو از تحصیل محروم کرد..خیلی ها شاغل هستن و جهت ارتقای شغلی نیاز به ادامه تحصیل دارن…

جواد
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  نا امیدد

اطمینان داشته باشید دیگه تحصیلات باعث ارتقا شغلی هم نمیشه چون چیزی که زیاد بشه طبیعی است که ارزشش رو از دست میده