پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه زابل در بهمن ماه ۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه زابل درنظر دارد برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۷ دانشجوی دکتری بدون آزمون استعداد درخشان پذیرش نماید.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه زابل برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بر اساس آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۱۳۹۳/۳/۲۷ و بر طبق موارد مندرج در این اطلاعیه در رشته فرآورده های چند سازه چوب از بین داوطلبان واجد شرایط دانشجوی دکتری می پذیرد. مهلت ارسال مدارک حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ و در صورت تایید مدارک ارسالی و احراز حداقل امتیازات لازم، زمان مصاحبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۲ می باشد. علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت فرم های ثبت نام به سایت دانشگاه زابل مراجعه فرمایند.

شرایط داوطلبان متقاضی ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون با استفاده از تسهیلات آئین نامه برگزیدگان علمی دانشگاه زابل نیمسال دوم ۹۷-۹۶:

  • داشتن دانش نامه کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری متناسب با رشته و گرایش تحصیلی در دوره دکتری

تبصره ۱: دارندگان مدرک معادل اجازه شرکت در آزمون را ندارند.

تبصره ۲: دانشجویان نیمسال آخر به شرط این که تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ از پایان نامه خود دفاع نموده باشند نیز میتوانند با ارائه گواهی (فرم شماره ۲) از دانشگاه مربوطه در این آزمون شرکت نمایند.

  • در زمان تقاضا نباید بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد متقاضی گذشته باشد (قارغ التحصیلی ۹۶/۰۶/۳۱ به بعد باشد).
  • پذیرفته شدگان در دوره دکتری تمام وقت بوده و مشمول کلیه مقررات آموزشی وزارت متبوع و جاری در دانشگاه زابل عی باشند. مطابق عقررات وزارت علوم، تحقیقات و فتاوری، پذیرفته شدگان نهایی ملزم به سپردن تعهد تحصیل تمام وقت به دانشگاه برای کل مدت تحصیل دوره دکتری خواهند بود. لذا داوطلب نباید به موسسه دیگری تعهد خدمت داشته یا در استخدام محل دیگری باشد.

تبصره: داوطلبان شاغل در سازمان ها و دستگاه های دولتی در صورت قبولی در آزمون باید موافقت بالاترین مقا مسئول سازمان را جهت ادامه تحصیل خود ارائه نمایند.

  • داشتن یکی از شرایط آئین نامه جدید ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۱۳۹۳/۴/۱۸ و اصلاحیه مصوب ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
  • تکمیل فرم های ثبت نام و ارسال کلیه مدارک لازم تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۱

۳- شرایط استفاده از آئین نامه

  1. داشتن میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد (با میانگین همتر از شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاہ)
  2. نمره پایان نامه با درجه عالی و خیلی خوب
  3. در طی ۵ نیمسال فارغ التحصیل گردند.
  4. حداکثر از زمان فراغت از تحصیل بیش از ۲ سال نگذشته باشد.
  5. پذیرش شامل دوره های غیرانتفاعی – غیردولتی، دانشگاه پیام نور، پردیس های خودگردان و بین المللی و دانشگاه آزاد اسلامی نمیگردد.
  6. کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق با جدول ارزشیابی پیوست (کسب )حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی
  7. پذیرش افراد مشمول این آیین نامه صرفا در همان رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی امکان پذیر است۔
  8. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساسی این ایین نامه مجاز نیست.

۴- نحوه ارائه مقالات یا فعالیت های علمی برگزیده:

  • مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مستخرج از پایان نامه باشد.

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی، فرصت خواهد داشت که مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش است. به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید. در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره ۲: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می باشد.

  • هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد.
  • برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خوازمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تایید دییرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.
  • برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.
  • مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده مستول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد، در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

۵- ظرفیت پذیرش:

  1. حداکثر به ۲۰% ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.
  2. ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه می باشد.

۶- نکات مهم:

  • هر گونه اطلاع رسانی یه داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه صورت می پذیرد لذا به داوطلبان توصیه می شود به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هر گونه نکته لازم، اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه بطور منظم پیگیری نمایند.
  • دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند. لذا داوطلبان توجه داشته باشند در زمان ثبت نام در فراخوان از تاریخ فراغت از تحصیل آتھا دو سال بیشتر نگذشته باشد.
  • دانشجویان نیمسال آخر، چنانچه تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶ از پایان نامه خود دفاع نموده باشند، مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارائه مدارک لازم در این فراخوان شرکت نمایند.
  • دانش آموختگان دانشگاه های آزاد اسلامی، کلیه موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی، پیام نور. جامع علمی-کاربردی و همجنین دانش آموختگان دوره های مجازی، نیمه حضوری، بین الملل، پردیس بین الملل و پردیس خودگردان، مجاز به ورود بدون آزمون به دوره دکتری نمی باشند.
  • دانش آموختگان اتباع خارجی و قارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به استفاده از این آیین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.
  • متقاضی باید در هنگام ارائه درخواست پذیرش و یا حداکثر تا زمان آزمون جامع دوره دکتری حد نصاب لازم از یکی از آزمون های زبان مطابق با جدول شماره ۴ کسب نماید. گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است. MSRT (MCHE)–IELTS-TOEFL(PBT)-TOEFL(IBT)-TOEFL(CBT)-TOLIMO
  • اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد می باشد.
  • دانش آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی موفق به کسب امتیازات لازم خواهند شد.
  • سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیاز دهی. مطابق با جدول شماره ۲٫ در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع  کارشناسی ارشد ۴ نیمسال است.

تبصره ۱: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم ، تحقیقات و فتاوری در مقطع کارشناسی ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۵ نیمسال تصویب شده اند. امتیازات .لازم را مطابق یا جدول شماره ۲ اخذ خواهند نمود.

  • در صورت انصراف فرد پذیرفته شده جایگزینی پذیرش نخواهد شد.
  • تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
  • مدارک داوطلبان و وجه دریافتی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.
  • ارائه یک نسخه از پایان نامه و نیز نسخه اصل کلیه مقالات. کتب، تالیفات و سایر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.
  • دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و لازم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.
  • با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری بصورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.
  • افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

۷- فرآیند اجرا:

  • پس از امتیازدهی به کلیه امتیازات آموزشی و پژوهشی داوطلب بر اساس جداول شماره ۱، ۲ و ۴ که توسط کمیته علمی رشته ذیربط صورت می گیرد. فقط از داوطلبانی که مجموع امتیازات آنها ۳۰ و یا بیشتر باشد، برای مصاحبه علمی دعوت بعمل خواهد آمد.

تبصره ۱- واجدین شرایط برای شرکت در مصاحبه علمی می بایست در تاریخ ۱۳۹۶/۹/۲۲ جهت مصاحبه حضور یابند. هر گونه تغییر در تاریخ و محل برگزاری مصاحبه در موقع مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

  • امتیار مصاحبه علمی حداکثر ۳۰ امتیاز است.
  • داوطلبانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱، ۲ و ۳ کسب نمایند. یه ترتیب امتیاز در اولویت بررسی مجدد، قرار خواهتد گرفت.
  • پس از بررسی نهایی، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.
  • پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

۸- مداک لازم:

  1. تصویر مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی
  2. یک نسخه از ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  3. تصویر از کارت ملی. تمام صفحات شناسنامه و کارت پایان خدمت
  4. یک نسخه از مقالات چاپ شده
  5. تاییدیه پذیرش مقالات در حال چاپ
  6. گواهی دال بر احراز حد نصاب یکی از آزمون های زبان معتبر مطابق یا جدول شماره ۴
  7. نسخه تکمیل و امضا شده فرم شماره ۱ و در صورت لزوم فرم شماره ۲
  8. دو فقره توصیه نامه که بصورت جداگانه در داخل پاکتهای سربسته بوده و ممهور شده باشند.
  9. دو قطعه عکس ۳*۴
  10. چکیده پایان نامه کارشناسی و چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد
  11. تصویر مدارک مربوط به سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و فعالیتهای فوق برنامه و افتخارات علمی (از قبیل گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه تحصیلی، گواهی مسابقات علمی بین المللی معتبر و کسب مقام در جشنواره خوارزمی)
  12. اصل رسید بانکی به مبلغ هشتصد هزار ریال (۸۰۰/۰۰۰ ریال) به نام درآمد حاصل از قراردادهای آموزشی دانشگاه زابل به شماره حساب فراگیر ۲۵۶۹۱۰۹۰۰۳ بانک تجارت، قابل پرداخت در کلیه شعبه بانک تجارت. (دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه زابل می بایست مبلغ چهارصد هزار ریال (۴۰۰/۰۰۰ ریال) پرداخت نمایند).

مدارک ارسالی و وجه ثبت نام نخواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۵:۳۵ ب٫ظ

سلام
من نرسیدم ثبت نام کنم به نظر شما مجدد سایت باز میشه؟

سینا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام
نتایج تکمیل ظرفیت چرا نمیاد
من اعزامم دی ماه هست درخواست تمدید دادم دو. هفته هست نوشته در. حال بررسی به نظرتون چیکار کنم تا تمدید بخورم و. خدمت نرم؟

مهران.
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

سلام اقا سینا. منم مشکل شما رو دارم و اعزامم اول دی هست. ولی درخواست تمدید دادم ولی دیگه قبول نمیکنن و اعزام رو ثبت کردن . باید بریم خدمت و منتظر نتایج باشیم تا در صورت قبولی ترخیص بشیم. موفق باشی.

سینا
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهران.

مهران جان مطمینی اواسط دی اعلام میشه؟به من مدیر گروه گفت قبول شدم الان هم استرس دارم دارم خدمت میرم هم استرس اینکه اگه سنجش قبولی نزنه بیچاره میشم

مهران.
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

مطمئن که نه. ولی هنوز مصاحبه ها چند روز دیگه ادامه داره. اینکه مدیرگروهتون گفته قبولید رو باید سنجش هم ۵۰ درصد رو لحاظ کنه بعد مشخص شه. ولی به هر حال این خدمت هم در این گیر و دار اضطرابمون رو بیشتر کرده

ارزو
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۳:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی خبر داره که جواب تکمیل ظرفیت دکترا کی میاد ؟ ؟

مهران.
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ارزو

سلام . اواسط دی به نظرم اعلام بشه. چون هنوز مصاحبه ها تموم نشده و تا اخر اذر ادامه داره

معماری-معماری
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۲:۴۱ ب٫ظ

سلام
اگر امتحان و سختی قبول شدن در امتحان دکتری یکی شده است، باید و حتما دانشجویان دانشگاه آزاد هم از این مزایا بهره مند شوند.

فرانک
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۲۰ ب٫ظ

سلام من رزومه خوبی دارم ولی چون در دانشگاه نزدیک محل سکونتم تحصیل کردم یعنی دانشگاه ازاد ، اخه انصاف به اینصورت گلچین بشیم اصل سواد و فعالیت دانشجو و عشقش به کار پژوهشی نه دنشگاه ارشدش. تبصره دارد که دانشجو ازاد هم بتونه استفاده کند؟

لطفا سایت phd جواب بدید ممنونم