برگزاری کنکور دکتری ۹۷ پزشکی آزاد با آزمون وزارت بهداشت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون دکتری ۹۷ رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با کنکور وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از روزنامه فرهیختگان، ثبت‌نام کنکور دکتری ۹۷ پزشکی آزاد از اواخر بهمن‌ماه کلید می‌خورد و بسیاری از داوطلبان می‌خواهند بدانند امسال قرار است در آزمونی جداگانه ثبت‌نام و پذیرش شوند یا مانند سال گذشته همزمان با کنکور دانشگاه‌های دولتی خواهد بود.

بر همین اساس سراغ فرهاد ادهمی، مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم و جزئیات کنکور دکتری علوم پزشکی وزارت بهداشت را از او جویا شدیم. ادهمی در پاسخ به این سوال که کنکور دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با کنکور دانشگاه دولتی یا به صورت جداگانه برگزار خواهد شد، گفت: سال قبل با آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و هنوز خبر و اتفاق جدیدی در این خصوص اعلام نشده است. به عبارتی فعلا بر همان مبنای قبلی است و بحث بر سر این است که به صورت جداگانه برگزار شود، ولی این موضوع هنوز به قطعیت نرسیده و بر همان مبنای سابق یعنی با وزارت بهداشت است.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در توضیح این مطلب گفت: آزمون رشته‌های رزیدنتی، دستیاری، داخلی و دندانپزشکی از قدیم با وزارت بهداشت بود که رشته دستیاری تغییری نخواهد کرد و به صورت قبل خواهد بود. در رشته‌های PHD تخصصی مانند مدیریت خدمات بهداشت درمانی که پیش از این تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده، ولی در حال حاضر تابع وزارت بهداشت شده است. وزارت بهداشت نیز مدعی است که خود باید متولی این آزمون باشد.

وی از ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای سال ۹۷ در رشته‌های علوم پزشکی هم صحبت به میان آورد و گفت: ظرفیت پذیرش در مقطع PHD رشته‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت محدود است، اما در وزارت علوم این‌گونه نیست. وزارت بهداشت در هر رشته محل نهایتا سه نفر جذب می‌کند. بخش PHD وزارت علوم مربوط به معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی است و PHD وزارت بهداشت با معاونت علوم پزشکی است؛ یعنی علوم پزشکی‌ها جدا و وزارت علوم جداست.

ادهمی تاکید کرد: برگزاری آزمون دکتری علوم پزشکی فعلا بر روال سابق است و اگر تغییری کند، اعلام خواهد شد؛ البته فکر نمی‌کنم به امسال برسد، چون زمانی باقی نمانده است. البته تنها برگزاری آزمون به صورت جداگانه مطرح نبوده است و طرح حذف کنکور نیز زمانی پیش از این مطرح شد و بر همین اساس فکر نمی‌کنم lهیچ کدام از این طرح‌ها به آزمون امسال برسد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهیار
بهمن ۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

میشه لااقل در مصاحبه،دانشگاه آزاد شرط داشتن مدرک زبان رو اعمال نکنه؟ این چیزا فقط برای وزارت بهداشت هست که قبل از آزمون باید مدرک قبولی زبان رو داشته باشی تا ثبت نام کنی!! خوش به حال شرکت کنندگان آزمون وزارت علوم که این داستانها رو ندارن.
وقتی به جای تمرکز روی دروس،همه فکر و ذکر آدم سر قبولی در آزمون زبان باشه،خیلی بده.

آتنا
دی ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

نظرتون چیه کلا در دانشگاه آزادو ببندیم!؟