رد موضوع ممنوعیت پذیرش در دوره دکتری دانشگاه پیام نور

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور درخصوص انتشار مصاحبه معاونت آموزشی وزارت علوم مبنی بر ممنوعیت پذیرش در دوره های دکتری در این دانشگاه: تیتر رسانه ها درخصوص ممنوعیت فعالیت دانشگاه پیام نور در دوره دکتری صحت ندارد.
به گزارش پی اچ دی تست، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور، محمد محسن صدر با عنوان اینکه کلیه رشته های دکتری دایر در دانشگاه پیام نور دارای مجوز دفتر شورای گسترش آموزش عالی بوده گفت: این دانشگاه بر اساس اساسنامه ای که آن نیز به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است، کماکان به فعالیت خود در زمینه پذیرش دانشجو در دوره دکتری در رشته های مذبور ادامه خواهد داد.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور افزود: در مصاحبه معاون محترم آموزشی وزارت علوم نیز اشاره ای به عدم فعالیت دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری در رشته های موجود نشده و ایشان پذیرش در رشته های جدید را منوط به دارا بودن شاخص های لازم و اخذ مجوز از شورای گسترش دانسته است که دانشگاه پیام نور همواره درخواست خود را برای رشته های جدید به دفتر شورای گسترش آموزش عالی ارسال می نماید و پذیرش در رشته های جدید مقطع دکتری منوط به تایید شورای گسترش آموزش عالی خواهد بود.
وی در پایان با اظهار تاسف درخصوص تیتری که در رسانه های مختلف مبنی بر «ممنوعیت دکتری در دانشگاه پیام نور » منتشر شده، گفت: ممنوعیت فعالیت دانشگاه پیام نور در دوره دکتری در رشته های موجود به هیچ عنوان صحت ندارد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

40 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدیجه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید. آیا برای مصاحبه دکترا دانشگاه پیام نور شیراز و تهران باید مدارک رو ایمیل کنیم؟و یا ارسال؟یا فقط روز مصاحبه همراهمون باشه مدارک کافیه؟

دکتری تخصصی راه پیام نور
بهمن ۱۵, ۱۳۹۶ ۸:۱۵ ب٫ظ

دوستان عزیز، دانشگاه های آمریکا برترین دانشگاه های جهان هستند اما هیچوقت رتبه بالاتر رتبه پایین تر را بی ارزش نمیشمارد. فرصت را فرثت یا فرست نوشتن مهم نیست سازندگی کشور مهم است من دانشگاه آزاد کرج و آزاد تهران جنوب و در حال حاضر دانشگاه پیام نور تهران دکتری میخونم در این دانشگاه دستگاه هایی وجود دارد که بسختی در دانشگاه های سراسری روزانه پیدا میشود از جمله آزمایش خستگی آسفالت UTM25 و Wheeltrack می توانید تحقیق کنید در ضمن اساتید من فارغ التحصیلان اول علم و صنعت و یکی از آنها فارغ التحصیل دانشگاه پاریس است. چشمها را باید شست جور دیگر باید نگاه کرد. امیدوارم حق مطلب ادا شده باشد. بعلاوه اگر غلط املایی بود به بزرگی خودتان ببخشید چون آزمون نیست فقط هدف ارائه مطالب در تالار گفتگو است.

sdfgh
بهمن ۱۷, ۱۳۹۶ ۵:۴۸ ب٫ظ

اصلا اینطوری که شما میگویید نیست اتفاقا دانشگاههای امریکا سطح بندی هست و دانشگاههای سطح اول از حمایتهای بالای برخوردارند. همچنین دانشگاههایی که فاقد توانمندی علمی در رشته مربوطه باشند وجود ندارد و علاوه براینها در دانشگاههای امریکا برحسب اساتید و تخصصشان دانشجو جذب می کنند مثلا در امریکا هر دانشگاه باید دارای حداقل دو پرفسور در ان گرایش باشد تا بتواند دانشجوی دکترا بگیرد و درصورتیکه دارای این شرط برقرار باشد هر پروفسور حداکثر دو دانشجو می تواند جذب کند که ان هم در حیطه تخصصهای خود.

الناز
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سلام خدمت شما بزرگوار من یک سوال داشتم چون من در شهرستان شاغل هستم ایا کلاسهای دکتری در پیام نور به صورت حضوری است ؟ یعنی باید هر روز در دانشگاه حضور داشته باشیم ؟ چند روز در هفته در دانشگاه هستید ؟ ممنون راهنمایی کنید .

فرزاد
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام ایا همزمان با امتحان جامع دکتری امکان اخذ یک درس جبرانی هست؟
با تشکر

محمد
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۱:۲۲ ب٫ظ

دوستان بجای این بحث ها توان علمی تان را افزایش دهید و کاری با نام دانشگاه نداشته باشید. مردم کاری ندارند که شما از کجا فارغ التحصیل شدید فقط اگر احساس کنند که شما از لحاظ توانایی علمی ومهارتی قادر به کمک کردن به آنها باشید شمارو ارزشمند میدانند. وگرنه من کجا خوندم استادم کی بوده بدرد مردم وکشور نمیخوره.

خاوری مدیریت بازرگانی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۹:۲۰ ق٫ظ

سلام و وقت بخیر
دوستان من دانشجوی دکتری پیام نور هستم اصلا هم‌نمی خوام از اعتبار مدرک و کیفیت و درجه دانشگاه صحبت کنم چون به هر حال یک رتبه بندی در بین دانشگاه ها وجود داره فقط صحبت من این هست که به جای درگیری فکری درباره این دانشگاه و دانشگاه دیگه به این موضوع فکر کنید که اصلا برای چی می خواهید ادامه تحصیل بدید الان شاغلید یا می خواهید با مدرک دکتری به شغلی برسید همه جوانب و بسنحید و بعد فکر ادامه تحصیل باشید چون خود من گاه و بیگاه واقعا فکر میکنم که اصلا زحمتی که برای قبولی کشیدم و زحمت و وقتی که الان دارم برای مطالعه و پژوهش میگذارم آیا واقعا ثمره ای داره یا نداره (البته این را قبول دارم که بالاخره سطح دانش بالا میره اما به هر حال باید به بعد مادی قضیه هم توجه بشه ) به هر حال این صحبت ها را گفتم که با یک دید بازتر به موضوع نگاه کنید و فقط صرفا به دنبال گرفتن یک مدرک ونهایتا یک تیتر دکتری نباشید
موفق باشید

11
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۰:۵۳ ق٫ظ

دوستان ول کنید این بحث ها را. باور کنید همش بستگی به پشتکار افراد داره. اینکه فلانی دانشگاه تهران میخونه یا فلان دانشگاه اصلا ملاک برتری نیست. سواد هرکسی دست خودشه. اساتید هم کمترین نقش را دارند. هر دانشگاهی ارزو داره دانشجوی خوب سراغش بره. مهم کار و آینده هست که همه ماها در نبود کار و آینده در رنج و عذابیم.. من دانشجوی دکتری دانشگاه دولتی مثلا سطح یک هستم. خیلی هم خوشحال نیستم و با این وضعیت اگر بحث شهریه نبود شاید واسم اهمیتی نداشت کجا میخونم. ادم پر تلاشی ام و ایت تلاش را مدیون دانشگاه درجه اول و اساتید نمی دانم.

صدای آشنا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  11

باسلام.کشورما به افرادی چون شما نیازمنداست امیدوارم به آنچه برازنده شماست برسید.جامعه ما باید به این سطح بینش برسه.آروزی توفیق برای شما دارم

نگران
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان خدمتتون عرض کنم که دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری اون هم در مرکز تحصیلات تکمیلی تهران بسیار سطح خوبی داره ولازم هست که یادآور شوم که به طور مثال کلا ۲ نفر برای امسال در رشته من گرفتن که حدود ۷۰ نفر دعوت به مصاحبه از بهترین دانشگاه ها و بهترین رتبه ها شدند این در حالی کهدیگر دانشگاه ها طرفیت بالاتری داشتند هم چنین اساتید پیام نور دکتری از بهترین دانشگاه ها مثل تهران هستند و کتاب و مقاله های بسیاری دارند ودرحه استاد تمامی دارند. به نظر می رسه این حرف ها توجیهات منطقی نداره که بعد این همه مدت پذیرش ی دفعه این خبر رو در صدر قرار بدهند.پس باید منتظر خبرهایی درباره بین الملل و آزاد بود…..با این تفاسیر

صدای اشنابه پوریا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

درودبرشما. برای مصاحبه دکترا هم نسبی است. برخی افراد دکترا دانشگاه تهران قبول می شوند درصورتی که ارشد و کارشناسی شهرستان فارغ تحصیل شدند(۱۰ تا دانشگاه کشور تحت نام وآواز است ولی درآینده افرادی که توانایی بهتری دارند موفق تر خواهند شد). واینکه برخی دانشگاه ها شهرستان داوطلب دانشگاه های ازاد را کنار می گذارند وبرخی داطلب های دانشگاه پیام نور یا غیرانتفاعی را. این نسبی است وبستگی به رشته و دانشگاه دارد. ولی منصفانه این است که عملکرد و توانایی افراد بررسی بشود بعد دانشگاه مورد بررسی شود.

مهسا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۰۵ ب٫ظ

چقدر تفرقه بین دانشجوهای دانشگاهای مختلف هست .این میگه دانشگاه من خوبه اونیکی میگه مال من و همش همدیگرو تحقیر میکنن.در نهایت کسی میتونه استخدام بشه که رابطه داشته باشه عزیزان

صدای اشنابه پوریا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱:۴۷ ب٫ظ

دوست عزیز عملکردافراد تعیین میکنه. نه نوع دانشگاه. دانشگاه واستاد صرفا نقش تسهیل گیر رادارند. من برخی اوقات داور مقاله می شم برای من کیفیت مقاله مهم است. االان هم شاغل هستم. یک زمانی داور مصاحبه استخدامی یا شورای پژوهشی بشم .اول کیفیت فرد را می بینیم برای من کیفیت مهمتر از نوع دانشگاه. اگر افراد در عملکرد برابر بودن اولویت بعدی نوع دانشگاه است. نه گفتار خردابزاری بشم تحت تاثیر نام قرار می بگیرم. برای من عملکرد مهم است نه نام وآوازه دانشگاه. تو جامعه ما که رابطه مهم است نه نام دانشگاه نه عملکردافراد

پوریا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۲:۵۵ ب٫ظ

دوست عزیز منم با اینکه عملکرد و سطح علمی مهمتر از اسم و نام دانشگاه هست بدون شک موافقم،بنده هم از این صحبت هایی که دارم میکنم واقعا متاسفم اما سیستم اموزشی کشور ما طوری هست که این اسم ها مهم هستند،من خودم دانشجو دکتری روزانه هستم ،ارشد رو ازاد بودم و کارشناسی رو هم روزانه،ولی واقعیت کشور ما اینه که دارم خدمتتون عرض میکنم،استاد خودم گفت ما به هیچ وجه ممکن دانشجویان غیرانتفاعی و پیام نور رو برای دوره روزانه پذیرش نمیکنیم،چون قبلا تست شده اند و حتی اگه ما هم انتخاب کنیم گروه قبول نمیکنه،در رابطه با دانشجویان پردیس خودگردان هم وقتی خود استادا میگن ما سخت گیری روشون نداریم و تو دانشگاه ما دانشجویان شبانه و روزانه رو سر یه کلاس میشونن و پردیس رو جدا در دانشکده اموزش های ازاد و الکترونیکی قطعا دارن تفاوت قائل میشن …

sdfgh
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۵:۳۳ ب٫ظ

در واقع منظور اینکه اون دانشگاهها توان لازم و با کیفیت برای آموزش و تربیت دکترای تخصصی نتنها ندارند بلکه برای ارشد هم این توانایی رو ندارند و فقط مدرک صادر می کنند اینکه شاید افرادی بسیار معدودی در مقطع ارشد در این دانشگاهها توان خوبی داشته باشن ناشی از سیستم دانشگاه و اساتید نبود بلکه تلاش فردی با مطالعه خارج دانشگاهی خود فرد بوده و زمان زیادی برای رسیدن به این توانایی (نوشتن مقالات ای اس ای با کیفیت بالا نه فقط ای اس ای و مطالعه مطالب کنکوری برای دکترا و مطالعه جانبی برای افزایش اطلاعات) خرج کرده.

دکتری
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۵۲ ب٫ظ

عملکرد و کیفیت فرد رابطه مستقیمی با دانشگاهی که قبول شده داره
چه کسی عملکردش خوب بود اونی که در دانشگاه خوب درس خونده و قبول شده

...............
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

شما که اینقدر روی دانشگاه تاکید دارید. باید کاری برای این کشور انجام بدهید. صرف پز دادن بخاطر نام دانشگاه در زمان حال بی ثمر است. همان جور که دوستان اشاره کردن، ۱۰ دانشگاهی که به نام وآواز اهمیت میدن. از لحاط هیت علمی اشباع شدند. شما اگر توانامند هستید دانشگاه دیگر یا مشاغل راا انتخاب کنید که از همه دانشگاه اومدند. اونجا متوجه می شوید که شرایط افراد از دانشگاه مختلف به چه صورت است. نمی شود فضای ۱۰ دانشگاه را به ۲۰۰۰ دانشگاه دیگر تعمیم داد.همانجور که بیان کردم اون ۱۰ دانشگاه ام از هیت علمی اشباع هستند اکثرا دنبال بهترین فارغ تحصیل های دنیا هستند نه دانشگاه های داخل ایران

دکتری
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...............

ی بارم به هیئت علمی فکر نکردیم نه من و نه دیگر کسانی رو که میشناسم
همه اینجا برای خودشون شرکت دارن

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

از طرفی باید گفت که دانشگاه پیام ونور در زمینه تئوری شاید حرف اول را در بین همه دانشگاهها بزند-و بیشتر در مقطع کارشناسی و ارشد-اکثر دانشجویان دانشگاههای دولتی،در مقاطع ارشد و دکتری ،فارغ التحصیل پیام نور هستند. البته به دلیل عدم امکانات و تجهیزات و نوع آموزش از راه دور،در حیطه پژوهشی و آزمایشگاه،مشکلاتی دارد و به این دلیل هم در مقطع دکتر فقط در واحدها یا مراکز مهم مثل پیام نور تهران و ….دانشجو پذیرش می کند و اون هم در حد کم و متناسب با ظرفیت دانشگاههای سراسری-من نوعی لیسانم از دانشگاه پیام نور است و الان دانشجو دکتری دانشگاه تهران هستم.همه دانشگاههای ایران اعتبار علمی دارند ولی سطح علمی یکسان ندارند!دانشگاهای سراسری در چهار دوره بین المللی(روزانه شهریه پرداز)-روزانه-شبانه-پردیس خودگردان دانشجو می گیرند،هیچ فرقی بین دوره های دانشگاههای دولتی نیست فقط تفاوت در شهریه است.دانشگاه پیام نور هم یکی از دانشگاههای وابسته به دولت است و اعتبار علمی دارد.

پوریا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱:۲۳ ب٫ظ

جناب برنامه ریزی شهری،شما لیسانس رو پیام نور بودی الانم که پردیس خودگردان دانشگاه تهران،هرجا خودتون درس خوندید اونجا رو فقط معتبر میدونید،لطفا یکم منطقی باشید …
وقتی دانشگاه سراسری داره دانشجو شبانه و پردیس خودگردان میگیره و از هردو هزینه میگیره و کلاس هاش و عنوان درج شده در مدرک متفاوت هست،پس قطعا تفاوت دارن،وگرنه هردو که دارن شهریه میدن ولی شبانه کجا و پردیس کجا
بااحترام

افشین به پویا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

دم شما گرم
حرف حساب که دیگه جواب نداره. استدلالهای شما بر عکس یه عده ی خاص کاملا” منطقیه و نه از روی حب و بغض

افشین به پویا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۶:۲۹ ب٫ظ

نمی دونم چرا بعضی ها دایما” سعی دارند مدرک پردیس ها رو به عرش برسونن و عنوان جعلی و من درآوردی خودشون یعنی “روزانه ی شهریه پرداز” رو به جای واژه ی مصوب وزارت علوم یعنی “پردیس” بکار ببرند.

نازنین
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سلام. من دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور تهران هستم، تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور با مقطع لیسانس و ارشد خیلی فرق داره، یعنی همه کلاس ها (۱۶جلسه) شبیه دانشگاه های دولتی برگزار میشه. و همان اساتیدی که در دانشگاه های تهران تدریس می کردند برای ما نیز تدریس می کنند. با همان اساتید نیز کار پایان نامه را انجام خواهیم داد.

دکتری
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

خب این یعنی خلاف قانون و اساسنامه دانشگاه پیام نور

پونه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

با سلام دوباره افرادی که در دانشگاه پیام نور درس می خوانند ضعیف تر یا کم معلومات تر نیستند خیلی ها بدلایل سن بالا کار داستن فرزند و نداستن منابع مالی زیاد برای دانشگاه های ازاد و پردیس یا دوری راه در این سیستم تحصیل می کنند.خیلی ها که در جوانی فرثت ادامه ی تحصیل نداسته اند و الان با صدها مسکلاتی که در زندگی دارند درس می خوانند و خیلی هم با سواد و باهوشند که در شرایط گاها انلاین بدون کلاس حصوری و جزوه پیش می روند.افرادی که در این سرایط نیستند حق ندارند دانشگاه و دانشجویان زحمت کش را زیر سول ببرند.پیدا کردن شغل هم به مدرک نیست بلکه به معلومات علاقه و پستکار شما بستگی دارد.

صدای آشنا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  پونه

لایک واقعا. سواد به نوع دانشگاه نیست درعصراطلاعات ودانش.سواد توتجزیه وتحلیل واستفاده از دانش است.من دانشگاه دولتی خوندم. خیلی استاد ودانشجودیدم پز دانشگاه شون را میدم ولی از بارعلمی خبری نیست

علی
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۸:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان درست فرمایش میکنند پیام نور قبلا اموزش مجازی را پیش رو داشته و نباید دانشجویی دکتری را بگیرد که بدون هیچ علمی و پژوهشی فارغ شود . واقعا متاسفم که از هر گوشه ای دانشجو در مقطع دکتری میگیره . بنده با مدرک دکتری فیزیولوژی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هنوز بیکارم

پونه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام من که خود فارق اتحصیل ارشد پیام نور هستم دارای ۵ مقاله علمی هستم که در کشور های مختلف چاپ کرده ام.برای کودکان و نوجوانان چندین جلد کتاب اموزشی زبان چاپ کرده ام و از چندین کنفرانس داخلی مدرک دارم با ۱۶ سال سابقه ی تدریس و….با افتخار نی گویم فارق اتحصییل دانشگاه پیام نور هستم و دست اساتید بسبار سخت گیر و دلسوزشان را می بوسم.لطفا به هیچ دانشگاه و دانشجویی توهین نفر مایید.

مینو
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پونه

خانوم پونه عزیز سلام
من دوست ندارم این بحث به اونجایی کشیده بشه که دانشجوهای دانشگاه دولتی روزانه و سایر دانشجویان دکترای شهریه پرداز به هر شکلش بخاطر موضوعی که هیچ اثری برای هیچکدومشون نداره باهم به جدال بپردازند.
همه عزیزان قابل احترام هستند، اما تو همین تعداد نظراتی که من دیدم، یه نکته ی جالب به چشم میخوره، انگار ما تو این سرزمین دانشجوهای دکتری و فارغ التحصیلانی داریم که هنوز از نوشتن چند سطر فارسی بدون غلط عاجزند.
موفق باشید همگی

صدای آشنا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینو

برخی شاید لمس گوشی شون مشکل داره.بهترازپیش قضاوت نکنیم وصبورباشیم

مینو
بهمن ۱۳, ۱۳۹۶ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  صدای آشنا

صدای آشنای عزیز
با تذکر شما بسیار بسیار موافق و همراهم
صبوری و عدم قضاوت.
من هم پیش از گذاشتن این نظر به تفاوت فاصله بین دکمه های نشانگر حروفی که به اشتباه تایپ شده بودند دقت کردم که خدای ناخواسته یک اشتباه تایپی را بزرگ نکنم، همونطور که در خصوص “فرثت” یادداشتی نیاوردم بعلت نزدیکی مکانی دو حرف روی صفحه کلید.
اما موافق با فرمایش شما بنظرم برای افرادی در سطح عالی تحصیلات صبوری و کنترل هیجانی و در کنار انها تسلط به واژگان فارسی ضروری باشه.
روز و روزگار بر همگان خوش باد

رسول
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

پذیرش این تعداد زیاد دانشجو اون هم در مقطع دکتری در دانشگاه های پیام نور و آزاد کار معقولانه ای نیست … چرا که امروزه بیکاری به این قشر پس از فراغت از تحصیل هم سرایت کرده است

صدای اشنا
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۴:۱۹ ب٫ظ

دراین دوره زمانه مهم نیست کجا مدرک می گیری(دوره مدرنیته فارغ تحصیل کمه بخاطرهمون چندتادانشگاه مطرح برند می شوند). بجز ۱۵ دانشگاه که براشون مهم است سه مقطع را در دانشگاه مطرح بخونی(برخی ازاین دانشگاه های برتر نیز دنبال اونهایی هستن که مدرک دکترارا ازدانشگاه های مطرح دنیا گرفتن).دانشگاه دیگه اصلا مهم نیست کجا مدرک گرفتی(دنبال حق تدریس با حقوق پایین هستند.بقول همکارم اگر با ماشین دنده عقب مسافرکشی کنی درامدش از حق تدریس بیشتره ).نکته جالبه این برخی ازاین دانشگاه ها که اساتیدی دارندمانند خوارزمی ، الزاهر،گیلان و کردستان از سال۹۱ تا ۹۵ کلی دانشجو بدون پایان نامه در مقطع ارشد پذیرش کردند(به دفترچه های ارشدتوبین سال۹۱ تا۹۵ عنایت کنید). الان حرف از کیفیت می زنند. الان همه تویک شرایط برابر هستند فرق نداره مدرک از کجا می گیری

علیرضا
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  صدای اشنا

این چ حرفی است دوست عزیز یعنی فرقی بین مدرک دکتری آزاد که اصولا تعداد زیادی در سال پذیرش میکنند با مدرک دانشگاه های دولتی نیست؟؟؟؟

فرهاد
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

آزاد دانشجو دکتری پذیرش می کند اما فارغ تحصیل نمی کند بیشتر از ۹۰درصد ورودیهای قبل سال ۹۱هنوز دفاع نکردند

مر مر
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

گرفتن مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات هیچ فرقی با دانشگاه های سراسری ندارد، چرا کع اکثر اساتید عضو هیات عامی دانشگاهای تراز اول کشور آنجا تدریس می کنند. حتی برخی شرایطش برای فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های سراسری هم سخت تر است. مثلا شرط دفاع از پایان نامه در برخی رشته های علوم و تحقیقات داشتن ۲ مقاله ISI است حال آنکه در بسیاری از دانشگاههای سراسری داشتن یک مقالهISI کافی است. برخی از دانشجویان بعد از ۶ سال هنوز نتوانستند فارغ التحصیل شوند.

رضا
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۲:۴۱ ب٫ظ

زینب جان در کل مدرکی که از پیام نور گرفته شده باشد در هر مقطعی که باشد به کار نمی آید دانشگاه پیام نور و مدرکش برای کسانی هست که عشق به تحصیل دارند و امکان حضور و یا قبولی در دانشگاههای معتبر برایشان امکان پذیر نیست

??
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

والا تا اونجایی که من میدونم درس خواندن در پیام نور سخت هست.
ولی در عوض علمی کاربردی راحت تر نمره میده و به نظر مدارکش فاقد ارزش هست.

مهسا
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ??

پیام نور کارشناسیش ارزش داره خیلیا استخدام شدن ولی ارشدو دکتراش نه

زینب
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

اگه ممنوعیت داره پس تکلیف دانشجوهایی که پذیرش کرده در مقطع دکتری چی میشه؟ یعنی مدرکشون اعتبار نداره؟