تلاش کمیسیون آموزش برای بازگرداندن پژوهانه دکتری در بودجه ۹۷

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو کمیسیون آموزش از پیشنهادات این کمیسیون برای بازگشت بحث پژوهانه دانشجویان دکتری به بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: پیشنهادات خود را در این رابطه در صحن مجلس ارائه خواهیم کرد.

جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه آیا در بودجه ۹۷ دوباره پژوهانه دانشجویان دکتری لحاظ می شود، گفت: کمیسیون آموزش مجلس، افزایش درآمدی را ایجاد و  مصوب کرده و به کمیسیون تلفیق ارائه داده بود که به موجب آن ۱۰۰ میلیارد تومان به پژوهانه دانشجویان اختصاص می یافت اما متاسفانه کمیسیون تلفیق آن را حذف کرد.

وی ادامه داد: دانشجوی دکتری، یک دانشجوی مجرد و جوان ۱۸ یا ۲۰ ساله نیست، وی فردی هست که دارای همسر و فرزند بوده و دوره دکتری، دوره ای تمام وقت است. این افراد اگر بخواهند فردی متخصص باشند، باید تمام وقت درس بخوانند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: لذا در تمام دنیا نیز اینگونه است که به دانشجوی دکتری، پژوهانه ارائه می دهند تا امورات زندگی وی مرتفع شده و بتواند تحصیل کند.

وی افزود: بنابراین ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان پژوهانه دانشجویان دکتری اختصاص داده شد که متاسفانه بعد از اینکه کلیات بودجه رای نیاورده و برگشت خورد، کل این پول در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

وی افزود: عملا بحث پژوهانه منتفی شد، منتهی، پیشنهاداتی را ارائه داده ایم که در صحن مجلس در مورد آن صحبت خواهیم کرد امیدواریم با کمک نمایندگان بتوانیم این موضوع را دوباره برگردانیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فائزه سادات مدرسی
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۲۵ ب٫ظ

ولی انگار که دانشجوی دکتری همون فرد ۱۸ و ۲۰ ساله د. نظر گرفته شده والا سن استخدام هیئت علمی رو ۵ سال کاهش نمی دادن ! عجیب در دادن امکانات به نسل دهه شصت اهمال دارن و از این دسته فراری هستن!

کیانا
بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ ۳:۲۳ ب٫ظ

سلام
برای اینکه توی کنکور دکتری درصد استعداد بشه۲۰،باید چنتا سوال رو جواب داد؟

ورودی 96
بهمن ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام. ما دانشجوی ترم اول هستیم دانشگاه از صندوق به ما هیچ وامی نمیده. میگه شما باید از بانک وام بگیرید و ما حاضر نیستیم طرف حساب ما بانک باشه. میخواستم از دوستان خواهش بکنم کسی هست که ورودی۹۶ باشه و از صندوق وام گرفته باشه. اگر هست چه دانشگاهی

محسن دانشجوی دکترا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۶ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ورودی 96

در کل دانشگاههای افرادی که روزهای اول مهر ۹۶ مدارک خود را تحویل رفاه دانشگاهها دادند به آنها وام صندوق داده شده….بعد از ۲ و ۳ روز بعدش بقیه دانشجویان را روانه بانک توسعه و تعاون کردن، بله در همه دانشگاههای هستند افرادی که وام دکترای ۹۶ از صندوق باشند ولی تعدادشان کم هست …چون ثبت نام از صندوق را متوقف و به بانک حواله کردند….کسانی که در اولین فرجه مدارک دادند نصیب شان شد

محسن
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۲۲ ب٫ظ

برای من بین وام پاییز و زمستان ۲۰ روز طول کشید

شیمی دان
بهمن ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

بله باید سه ماه طول بکشه تاریخ سه ماه از اون زمانی که وام اول و گرفتید سه ماه بعد وام بعدی و میدن

رضا
بهمن ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

سلام.متالورژی کسی هست؟

دکترا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۵:۳۷ ب٫ظ

البته الان بعضی دوستان وام زمستان را از بانک توسعه گرفته اند….. در همین سایت قسمت …. خبر خوش وزیر علوم …هستش….برای همین سوال کردم. البته این وام کاری به صندوق رفاه نداره بعد از افتتاح حساب در بانک توسعه باید هر ۳ ماه واریز بشود…. چون بانک قبلا پولش را از صندوق رفاه گرفته…..

باران
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۵:۰۴ ب٫ظ

بله دوست عزیز باید صبر کنید. برای ما سال پیش تقریبا اسفند واریز کردن

دکترا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ ۳:۱۸ ب٫ظ

دانشجویان دکترای که از بانک توسعه تعاون وام پاییز و وام زمستان خود را دریافت کرده اند لطفا به این سوال بنده پاسخ دهند که ایا بین وام پاییز تا وام زمستان انها باید ۳ ماه طول بکشد. من در تاریخ ۲۰ آبان وام پاییز را گرفتم الان بانک توسعه و تعاون میگوید وام زمستان شما را ۲۰ بهمن پرداخت میکنیم. من بخاطر ضامن طول کشید تا وام پاییز را بگیرم. ولی وام زمستان را که ۳ ماه دوم و از دی ماه باید می دادند گذاشته اند تا ۳ ماه بگذرد تا ۲۰ بهمن…. آیا برای شما هم چنین قانونی بوده…. یعنی بین وام پائیز تا وام زمستان شما هم ۳ ماه طول کشید….. لطفا هر کی وام پاییز و زمستان را گرفته اطلاع رسانی کند و جواب دهد….