انتقاد از افزایش پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما با مشکل پذیرش بیش از حد معمول دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مواجه هستیم و این موضوع به آموزش عالی ضربه می زند.

محمود نیلی احمد آبادی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به مهترین چالش های آموزش عالی در حال حاضر گفت: کیفیت بخشی در آموزش عالی بحث بسیار مهمی است ما همچنان با مشکل پذیرش بیش از حد معمول دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مواجه هستیم و این به آموزش عالی کشور ضربه می زند.

وی ادامه داد: ما فکر می کنیم فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید به یک شیوه ای ارزیابی شوند و براین اساس، تنها مدرک دانشگاه کافی نیست بلکه سازمان های نظارتی دیگری نیز باید باشند تا ارزیابی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه ها در حل مسائل جامعه حضور جدی ندارند و  فعالیت های دانشگاه ها توسط نهادهای بیرونی حمایت نمی شود.

وی ادامه داد: نهادهای مختلف بخش های خصوصی و دولتی دارای اعتبارات بسیار زیادی هستند که این نهادها به دانشگاه ها برای توسعه و حل مسائل کشور مراجعه نمی کنند.

نیلی احمد آبادی افزود: چون تولیدات ما در کشور در یک مدار داخلی چرخش کرده و در عرصه بین المللی قرار ندارد رقابت ضعیف است به همین دلیل گرایش به استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها کم است به نظرم اگر ما این مسایل را در اولویت قرار دهیم در شرایط خوبی قرار خواهیم گرفت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Habib
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۲۶ ب٫ظ

خود همین دانشگاه تهران بیش از ۸ پردیس در سراسر کشور درست کرده و در رده تحصیلات تکیملی دانشجو می گیرد آیا این به آموزش عالی ضربه نمی زند؟

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Habib

سلام-دانشگاه تهران اولین و بزرگترین و مهمترین دانشگاه ایران است-پردیس و دانشکده های دانشگاه تهران همگی درذ یک سطح هستند چه در تهران- کیش -ارس-فومن-پاکدشت-کرج-قم-همگی دانشگاه تهران محسوب می شوند.

جزا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۲:۵۵ ب٫ظ

واقعا بی معنی هست اینکه همه میخان دکتر بشن که چی بشه الان مثلا همه دکتر اصلا پرفسورخب بعدش چی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ali
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

سلام، اینکه کم بشود یا زیاد بشود نیست. باید بر اساس نیاز باشد. اگر شرایط کار جوانان محسا شود. به خصوص پسرها و بحث سربازی و … بحث ازدواج جوان ها محیا شود. حقوق دریافتی در شرکت ها مناسب شخصیت یک فرد تحصیل کرده باشد. بخش دانشگاه های پولی که بدون نظارت دانشجو های حداکثری می پذیرند. وقتی که هیچ حساب و کتابی نباشد. ظرفیت ها بیش از نیاز باشد. وقتی درآمد ها ناسازگار باشد. چرا در در آمریکا همه سمت دکتری نمی روند چون در دانشگاه ها سخت گیری می شود. در صورتی در کلاسی بنده در ارشد بودم دو نفر تا ترم ۱۰ نیز هستند و وقتی که اخراجی در دانشگاه ها صورت نمیگیرد. دانشجوی دانشگاه تهران دو سال انصراف داده است بعد از دوسال بر میگردد می گویند انصراف نداده ای. وقتی که بحث پول باشد. این است. و وقتی که شرکت هایی مثل ذوب آهن و مس سرچشمه و… که دولتی هستند استخدام ندارند. و کسانی در زمانی کسی نبود سر کار رفتند و حقوق ۱۰ میلیونی دریافت می کنند و الان هم با پارتی اقوام خود را سرکار می برند. این مشکلات خیلی زیاد است .وسط حرف های گفته شده فقط یک چیز به چشم می خورد اینکه باید این شیوه پذیرش عوض شود. و این بهانه های تعداد زیاد است و …. دروغی بیش نیست.

محمد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

بنظر من همه در جامعه باید مدرک دکتری داشته باشند. چون همه به درس علاقه دارند و هرفردی در جامعه میتونه تمام مسایل ریاضی و حتی تمام مسایل سخت رو حل کنه. بنظرم همه باید دکتر بشیم.همونطور که مدرسه اجباریه باید مدرک دکتری هم اجباری باشه تا همه دکتر شوند.این شعار باید عملی بشه تا در منطقه اول باشیم.

sida
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چی شد!٪

محمد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  sida

بهترین دفاع حمله است. در واقع طرز فکر من عکس چیزی هست که نوشتم .دیگه چاره ای نیست!

لیما
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۰:۰۳ ق٫ظ

دقیقا نباید پذیرش زیاد بشه

Habib
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیما

این زیاده خواهی شماست حالا به هر دلیلی شده در کنکور قبول شده ای و نمی خواهی دیگران دکتر شوند.
به وضوح در همه شرکت کنندگان من دیدم تا وقتی قبول نشده اند می گویند تکمیل ظرفیت باشد وقتی قبول می شوند علاقه دارند کلا در ورود به دانشگاه بسته شود چرا که تنها باید اینها تحصیل کرده باشند.
با نفر اول کنکور دکتری حسابداری صحبتی داشتم ایشان این عقیده را ندارد که متاسفانه این قبیل افراد که با شرط معدل و زورکی دکتری قبول شده اند دارند.

محمد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Habib

زیاده خواهی نیست عدالت خواهی است
در ضمن چرا ناراحتی دوست ارجمند در ۶ سال گذشته عملا با افزایش بیش رویه ظرفیت دکتری آزاد عملا دکتری آزاد بدون کنکور شده است.

مهندس
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Habib

دوست عزیز من خودم امسال کنکور دادم اصلا دوست ندارم افزایش ظرفیت داشته باشیم حتی حاضرم خودم قبول نشم ولی ظرفیت ها کم بشه که ارزش دکتری خوندن بالا بره