محدود بودن تغییرات آزمون EPT به شیوه برگزاری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: هیچ تغییری در آزمون ای‌پی‌تی برنامه‌ریزی نشده است، نوع آزمون تغییر نمی کند ولی آزمون ها را می‌خواهیم در آینده اینترنت بیس کنیم.

امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد یا آزمون‌های معتبر دیگر که در آیین نامه پیش بینی شده برای دانشجویان دکترای این دانشگاه الزامی است و شرط ورود به آزمون جامع و شروع مرحله پژوهشی آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه آزمون زبان دانشگاه آزاد فقط ای پی تی نیست و همه آزمون‌های معتبر مورد تایید دانشگاه آزاد است، گفت: آزمون ای پی تی دانشگاه آزاد توسط اساتید صاحب فن طراحی می‌شود و مشکلی در استاندارد سوالات ندارد.

به گفته رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، عده‌ای می‌خواهند با جو سازی مشکلشان را حل کنند.

شاهانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در مدیریت قبلی بی ضابطه کار کرد، سال 95 این دانشگاه 45 هزار نفر ظرفیت دکترا داد، در صورتی که ظرفیت کل دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکتری 14 هزار و 400 نفر بود. در سال 95 حدود 30 هزار نفر برای مقطع دکترای دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردند و جذب دانشگاه شدند.

وی افزود: سال 91 ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد 2 هزار نفر بود و سال 92 حدود 3 هزار نفر؛ یک دفعه از 92 جهشی پذیرش دانشجو افزایش یافت و بالا رفت و سال 95 اوج افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد بود.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم واقعا آن موقع وزارت علوم کجا بود و چرا بر دانشگاه آزاد نظارت نمی‌کرد؟ دانشجویان سال 95 امسال از دی ماه به بعد به مرحله ارایه مدرک زبان و شرکت در آزمون ای پی تی رسیده‌اند.

وی افزود: این دانشجویان در رشته‌های مختلف درس می‌خوانند، چرا که دانشگاه آزاد رشته‌های مختلفی دارد، در علوم انسانی برای عدم برگزاری آزمون یا تغییر آن خیلی فشار می‌آورند، استدلال روشن است، بالاخره ما در علوم انسانی مثلا در رشته فقه تنها کشوری هستیم که حرف داریم و دانشجویان دکترا و پژوهشگران ما باید با زبان دنیا حرف بزنند و مثلا فقه امام صادق (ع) را توضیح داده و نوآوری و خلاقیت برای حوزه‌های مختلف ارایه بدهند.

وی با بیان اینکه یک عده نمی‌توانند از آزمون زبان نمره بیاورند لذا اصل این آزمون را زیر سوال می‌برند، گفت: از لحاظ مالی هم واقعیت این است که از طرف واحدهایی که آزمون ای پی تی برگزار می‌کنند ما خیلی تحت فشار هستیم، معتقدند که ما پول خیلی کمی می‌دهیم.

وی افزود: هیچ تغییری در آزمون ای‌پی‌تی برنامه‌ریزی نشده است، نوع آزمون تغییر نمی‌کند ولی آزمون‌ها را می‌خواهیم اینترنت بیس کنیم. هر ماهی که آزمون برگزار می‌شود تعدادی باید چند روز در قرنطینه باشند و عوامل اجرایی و ناظر نیز دردسرهای اجرایی زیادی دارند. در  صورتی که با اینترنت بیس شدن آزمون قرنطینه جمع می‌شود که البته لازمه آن بانک سوالات استاندارد است.

شاهانی خاطرنشان کرد: سامانه‌‌ای طراحی می‌شود و این سامانه سوالات را ارایه می‌دهد، یعنی هیچ‌کس نمی‌داند سوالات چیست. برای این کار یکسری امکانات سخت‌افزاری نیاز داریم. ضمن اینکه می‌توان آزمون را در روزهای مختلف برگزار کرد.

وی با تاکید بر اینکه سوالات آزمون ای پی تی توسط اساتید طراحی می‌شود، گفت: سوالات این آزمون پس از برگزاری روی سامانه مرکز سنجش دانشگاه آزاد منتشر می‌شود، چند روز صبر می‌کنیم تا اگر اعتراضی بود اعمال شود، حتی ممکن است اگر سوالی مشکل داشته باشد سوال را حذف کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

15 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ر0ز
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۹ ب٫ظ

سلام لطفا برای زبان ept یک تصمیم گیری درست بکنید چون ما دانشجویان که دوره دکتری هستیم از بابت دادن شهریه دانشگاه ازاد تحت فشار هستیم در همه ی ازمونها یک تغییر و تحول ایجاد شد جز ازمون زبان ept من با شرکت در این ازمون مبتلا به کرونا شدم و یکی از بستگانم بر اثر ناقل بودنم گرفت و فرت کرد بعد اون ترسیدم شرکت کنم چرا این ازمون مجازی برگزار نمی کنید یا آن را جذف کنید گرفتن زبان که یک نمره ای بیاری دردی از جامعه ی علمی را دوا نمی کند تمام اموزشها و کلاسها و ازمونها مجازی شده جز زبان . جای سوال است حتما یک دستی تو کار است چه منفعتی برایشان دارد که به این مشکل ما رسیدگی نمی کنند؟

بک آپ گیرنده
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۵ ق٫ظ

ای دل و جانم نفسم دیده من ای پی تی

مرغ شکسته پر رنجیده من ای پی تی

رشک تولیمو بزد آن زلف فتاده در باد

سوخت جلال رخ مه چیده من ای پی تی

بغض جبینت چو بشد مشغله ام اس ار

شد به فنا سیطره ایده من ای پی تی

چونکه قضا مهر بزد بر قَدَرَت به تخریب

جمله تبه شد زر و سرمایه من ای پی تی

بک آپ گیرنده
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  بک آپ گیرنده

امید بخت برگشته های زبان.ضعیفی مثل ما همین ای پی تی آزاد و تهران بود که زمزمه ها حکایت دارن از برچیده شدن تدریجی اینها. وای به روزی که گرفتار تولیمو و ام اس آر تی بشیم و شاید هم تافل و آیلتس.

تولیمو طلب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۷ ق٫ظ

با مقایسه دانشگاه دولتی و ازاد معلوم میشه که: الف) دولتی ها از طریق مالیاتها و بودجه عمومی و دولتی اداره میشه، در حالی که ازاد به شهریه دانشجو متکیه. حتی دولت به دانشگاه ازاد به شکل یه شرکت تولیدی نگاه میکنه که باید مالیات هم بده، و لذا حدود ۸ تا ۱۰ درصد درامد دانشگاه ازاد به عنوان مالیات به دولت پرداخت میشه تا از طریق همین مالیات و بقیه مالیاتهای سایر حوزه های اقتصادی کشور، دانشگاههای دولتی اداره بشن، یعنی حتی نگهداری دولتیها تا حدودی بر عهده ازاد افتاده. ب) دانشگاه دولتی که از بودجه عمومی اداره میشه، خیالش از بابت هزینه ها راحته، و لذا میتونه، مثلا ۵ نفر ظرفیت دکتری متالورژی اعلام کنه و بعد که دید داوطلبانی که برای مصاحبه اومدن، “ایده الهای” فرازمینی مورد نظرشو ندارن، خیلی راحت، و بدون هیچگونه احساس نیاز به پاسخگویی به جامعه، هیچ دانشجوی دکتری متالورژی برنداره، یا فقط ۲ نفر برداره، و منتظر دانشجوی ایده الی اَبَر زمینی خودش در سال تحصیلی بعدی باشه. ج) به طرز مشابه، دانشگاه دولتی که نیازی به پول دانشجو نداره، میتونه خیلی واضح و روشن اعلام کنه که اگر دانشجوی دکتری خودش تا موعد کاملا مشخصی، کف نمره مورد نظرشو، از ازمون زبان مورد نظرش نیاره، دانشجو رو از دانشگاه اخراج کنه، و واقعا هم میتونه اخراجش کنه، به این دلیل که میتونه خیلی راحت، در سال تحصیلی اتی، یه دانشجوی دیگه رو جایگزینش کنه. د) اما دانشگاه ازاد از این “مواهب” و “توفیقات” دولتی ها بهره ای نداره. به شهریه دانشجو… ادامه نظر»

تولیمو طلب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

ح) ضمنا فراموش شد گفته بشه که در حال حاضر، تقریبا همه دانشگاههای دولتی، حتی اونهایی که مثل شریف و تهران، دارای “اَبَر ادعا” هستن، یا به شکل شبانه، یا پردیس داخلی، یا پردیس بین المللی، سعی کردن از “امتیازات و توفیقات” دانشگاه ازاد بهره مند بشن و دانشجوی پولی گرفتن و لذا، واقعا از همه وجوه و از تمام لحاظها، امتیازات و مواهب بیشتری نسبت به ازاد دارن. در حالی که اگر قرار بود لااقل به اندازه ذره ای منصفانه میشد، نباید به دولتیها این امتیاز داده میشد و خود دانشگاه ازاد میتونست این امرو به عهده بگیره. پس میبینیم که حتی از این جنبه هم دانشگاه ازاد در معرض فشار دولتیها قرار گرفته و طبیعتا، فشار اتمسفر پایین اوردن هر چه بیشتر استانداردها از طرف دانشجوها هم تشدید شده.

تولیمو طلب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

ط) این مطالب گفته شده به معنی دفاع یکطرفه از دانشگاه ازاد، یا توجیه فشار دانشجویی و پایین اومدن استانداردها نیست. هدف اینه که ما وجوه دیگه جامعه دانشگاهی خودمونو هم در نظر بگیریم. در شرایطی که قرار نیست تحولی در روالهای بقیه بخشها صورت بگیره، چطور میشه رویه های دانشگاه ازادو نقد منصفانه کرد؟

جواد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ

واقعا سوالات خیلی سخت است من که رشته ام زبان انگلیسی است لطفا پیگیری کنید سوالات آسانتر باشد ونمره ۵۰ خیلی زیاد است چرا که سوالات در حد خیلی سخت است به نظرم ۴۰ اصلی باشد و مشروط ۳۰

اتنا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۵:۴۵ ب٫ظ

نمره پنجاه برای ای پی تی که اسانترازبقیه ازمونهای زبان هس کمه به نظرم.واگه ۶۰نمرشو میذاشتن عالی بود تا یه عده تنبل جدابشن

دانشجوی دکترا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۳:۱۲ ب٫ظ

سلام روز بخیر
واقعیت این است که در جمع آزمون های زبان که برگزار می شود سادترین آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد هست علت اعتراض دانشجویان این است وقتی نظام آموزشی برای یادگیری زبان در دوره متوسطه و دانشگاه سهل انگاری می نماید تاوانش را نباید دانشجو بدهد. اما این که سوال ای پی تی استاندارد هست و آسان تردیدی وجود ندارد چرا که سایر آزمونهای زبان مثل تافل و تولیمو و غیره حقیقتا سخت تر هستند.

رضا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ

بررسی جایگزین آزمون EPT در شورای دانشگاه آزاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات راه حل پیشنهادی جهت جایگزینی نمره EPT را تشریح کرد. دکتر علیرضا رهایی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه در سال ۹۷، سه‌شنبه این هفته ۲۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد، گفت: چهار موضوع مهم در دستورکار این جلسه خواهد بود. وی با اشاره به اولین دستورجلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بررسی و تصمیم‌گیری درباره درخواست تعدادی از دانشجویان مبنی بر گذراندن واحدهای درسی در رشته‌ای غیر از رشته تحصیلی خود (میان‌رشته‌ای) از دیگر موارد قابل بررسی در این جلسه خواهد بود. دکتر رهایی با بیان اینکه دستورجلسه مهم دیگر، اتخاذ تصمیمی درباره جایگزینی آزمون EPT است، خاطرنشان کرد: این آزمون در حال حاضر برای دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود که در این خصوص طرحی آماده شده و راه‌حل جایگزینی برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است. وی افزود: در این طرح، کلاس های فشرده طی چهار ماه در چهار بخش تشکیل خواهد شد و در پایان هر بخش از دانشجویان امتحانی اخذ می شود که جمع این امتحانات شامل ۴ نمره می شود که میانگین نمرات چهار بخش، ملاک عمل قرار داده شده و نمره اصلی آزمون را تشکیل می دهد و جایگزین نمره EPT خواهد شد. با طرح و تصویب این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه، از اول اردیبهشت سال جاری کلاس ها برگزار خواهد شد. معاون آموزشی و تحصیلات… ادامه نظر»

ali
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

طی این چند روز یک نوع تضاد رو در بخش های مختلف دانشگاه دیدیم. در حالیکه برخی از حوزه ها در خصوص تغییرات در آزمون صحبت میکردن اقای شاهانی به تعصب غیرقابل توضیح سعی دارن ضد اون قسمتها صحبت کنن. به عیارتی چون انتقادها به سئوالات ازمون به حوزه ایشون برمی گرده لذا خیلی موضع گیری داشتن و سعی دارن القا کنن کار حوزه خودشون که مسئول برگزاری ازمون هستش بی عیب و نقصه.
حتی در این راه از زیر سئوال بردن اقدامات مسئولین گذشته هم ابایی ندارن تا فقط حرف خودشون رو به کرسی بنشونن. یعنی:
آزمون ept عالی و بی عیب و نقصه.

بک آپ گیرنده
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

دوش در گوشم شنیدم هاتفی اسرار گوی

گفت سرّی گویمت پنهان ولی با کس مگوی

لعبتی نیکوتر از ای پی تی اِی سالک مجوی

زانکه نبوَد غیر او مُشکین گُل و زرینه موی

از ام اس آر و تولیمو هان مجو آن عطر و بوی

کِلکِ ای پی تی تهران کی نویسد کامجوی

جواد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

نمرات آزمون را کاهش دهید وبا سوالات آسانتر طرح شود این را پیگیری کنید نمره قبولی ۴۰ شود همه باهم اعتراض کنیم که نمره اصلی ۴۰ شود

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

بررسی جایگزین آزمون EPT در شورای برنامه ریزی دانشگاه آزاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات راه حل پیشنهادی جهت جایگزینی نمره EPT را تشریح کرد. دکتر علیرضا رهایی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه در سال ۹۷، سه‌شنبه این هفته ۲۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد، گفت: چهار موضوع مهم در دستورکار این جلسه خواهد بود. وی با اشاره به اولین دستورجلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بررسی و تصمیم‌گیری درباره درخواست تعدادی از دانشجویان مبنی بر گذراندن واحدهای درسی در رشته‌ای غیر از رشته تحصیلی خود (میان‌رشته‌ای) از دیگر موارد قابل بررسی در این جلسه خواهد بود. دکتر رهایی با بیان اینکه دستورجلسه مهم دیگر، اتخاذ تصمیمی درباره جایگزینی آزمون EPT است، خاطرنشان کرد: این آزمون در حال حاضر برای دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود که در این خصوص طرحی آماده شده و راه‌حل جایگزینی برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است. وی افزود: در این طرح، کلاس های فشرده طی چهار ماه در چهار بخش تشکیل خواهد شد و در پایان هر بخش از دانشجویان امتحانی اخذ می شود که جمع این امتحانات شامل ۴ نمره می شود که میانگین نمرات چهار بخش، ملاک عمل قرار داده شده و نمره اصلی آزمون را تشکیل می دهد و جایگزین نمره EPT خواهد شد. با طرح و تصویب این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه، از اول اردیبهشت سال جاری کلاس ها برگزار خواهد شد. معاون آموزشی… ادامه نظر»

بک آپ گیرنده
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

رئیس سنجش عزیزم

ای گل سرزمینم

ای پی تی رو نگهدار

دست به دلم تو نگذار