کاهش چشمگیر ظرفیت پذیرش دکتری آزاد پس از سال 95

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از پذیرش 30 هزار نفری دانشجوی مقطع دکتری در سال 95 و کاهش این ظرفیت برای سال 97 تا 4 و نیم برابر سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، شاهانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در مدیریت قبلی بی ضابطه کار کرد، سال 95 این دانشگاه 45 هزار نفر ظرفیت دکترا داد، در صورتی که ظرفیت کل دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکتری 14 هزار و 400 نفر بود. در سال 95 حدود 30 هزار نفر برای مقطع دکترای دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردند و جذب دانشگاه شدند.

وی افزود: سال 91 ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد 2 هزار نفر بود و سال 92 حدود 3 هزار نفر؛ یک دفعه از 92 جهشی پذیرش دانشجو افزایش یافت و بالا رفت و سال 95 اوج افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد بود.

دانشگاه آزاد بیش از 400 واحد دانشگاهی دارد، در سال‌های گذشته موجی از داوطلبان بودند که به دانشگاه رسیدند، اول کاردانی و کارشناسی و بعد ارشد و دکترا، بدون اینکه زیرساخت‌ها را آماده کنند پذیرش دانشجو داشتند، استانداردهایی برای آموزش‌ عالی وجود دارد مانند نسبت استاد به دانشجو، در برخی از استان‌ها یک عضو هیأت علمی 66 دانشجوی کارشناسی ارشد را هدایت می‌کرد. برخی از اساتید 40 ساعت در هفته تدریس می‌کردند.

سال 95 پذیرش دانشجو در مقطع دکترا حدود 45 هزار نفر بود که این تعداد امسال به 9 هزار و 800 نفر رسیده است، 4 و نیم برابر ظرفیت را کاهش دادیم. چون این مدرک مهم‌ترین مدرک تحصیلی است، نمی‌خواهیم این مدرک را به مدیران بدهیم، می‌خواهیم به افرادی بدهیم که مشکلی از جامعه را حل کنند. در مقطع کارشناسی ارشد هم ظرفیت را کمتر کردیم و با وجود کاهش ظرفیت 50 درصد ظرفیت خالی ماند.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تلاشگر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

مشکل با ظرفیت نیست.
ففط خواهشا وقتی ظرفیت ها در یک کد رشته مثلا میشه ۶ نفر برای اون کد رشته ۱۲۰ نفر دعوت به مصاحبه هایی که فقط اتلاف وقت و کلی درآمد برای دانشگاست هم کنترل و نظارت شه.
پارسال بنده واسه هر مصاحبه ۶۰ هزار تومن جدای هزینه ثبت نام اینترنتی پرداخت کردم.
من نمیدونم فلسفه پرداخت هزینه برای انتخاب رشته اینترنتی چیه وقتی نه خود دانشگاه آزمونی گرفته نه هزینه ایی براش داشته.

m
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام خیلی بد شد

محمد
فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۰۴ ب٫ظ

بله از ۲۰۰۰ نفر در سال ۹۱ به ۳۵ هزار نفر رسید! بدون اینکه حتی به اندازه اپسیلون امکانات و هیئت علمی تغییر کرده باشه. رییس قبلی دانشگاه آزاد از این اقدام حمایت می کرد.
الان که ایشون رییس نیست، اصلا اسمی ازش نیست… اما چوب این تصمیمات فاجعه بار رو ما دانشجوهای دکترا باید متحمل بشیم…
ای کاش برای علم و دانش ارزش قائل بودن

اکرم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۸ ب٫ظ

یهویی از سه هزارنفر سال ٩٢ در مدت یکسال در سال ٩٣ میرسیم به سی و پنج هزار نفر پذیرش!!!

محمد
فروردین ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

واقعا عجیب بود
و کل سیستم آموزشی و ارزش مدرک داخل را زیر سوال بزرگ قرار داد.