صدور مجوز شرکت در آزمون جامع پیش از آزمون زبان برای دانشجویان دکتری

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای یک دوره زمانی محدود، مجوز شرکت در آزمون جامع قبل از آزمون زبان صادر می شود.
دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 که صبح امروز به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور تمامی اعضا برگزار شد، گفت: در این جلسه موارد مربوط به دوره دکتری از جمله نحوه برگزاری آزمون جامع و استانداردسازی آن، شیوه ارتقای کیفیت ارزشیابی آموزشی و تقویت سطح زبان دانشجویان دوره دکتری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وی خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی، مقرر شد برای برخی رشته های علوم انسانی، امکان جایگزینی آزمون زبان عربی به جای زبان انگلیسی فراهم شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد برای یک دوره زمانی محدود، مجوز شرکت در آزمون جامع قبل از آزمون زبان صادر شود، گفت: بدیهی است اعلام قبولی در آزمون جامع و ثبت نتایج آن مشروط به اخذ حدنصاب نمره آزمون زبان خواهد بود.

دکتر رهایی تاکید کرد: دانشجویان توجه داشته باشند که این قبولی صرفاً در یک دوره زمانی 9ماهه معتبر است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت زبان داوطلبان و دانشجویان دکتری، اظهار داشت: به منظور تقویت بنیه علمی زبان داوطلبان، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی دوره های آموزشی در قالب سه ترم 6هفته‌ای برنامه‌ریزی کرده که برای ورود به این دوره، یک آزمون تعیین سطح برگزار خواهد شد که تعیین‌کننده سطح ورود به ترم های آموزشی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورت کسب امتیاز بالا در آزمون تعیین سطح، داوطلب نیاز به شرکت در این دوره های آموزشی را نخواهد داشت.

دکتر رهایی در پایان گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری آزمون جامع برای دانشجویان دکتری، مصوب شد استثنائاً آزمون جامع اردیبهشت‌ماه سال 97 در نیمه اول تیرماه برگزار شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

89 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهناز
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام از مسئولان خواهش می کنیم اگر بخشنامه ای در مورد کسانی که زبان نمره نگرفتن برای شرکت در ازمون جامع هست به مراکز ارسال کنند تا ما از بلا تکلیفی در بیایم اخه نمی دونیم باید زبان قبول بشیم امتحان جامع بدیم یا نه ؟

نسترن
فروردین ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

به تولیمو طلب
سلام. شما چه منابعی از زبان را مطالعه فرمودید که می گویید بار اول ۳۶ شدم و بار دوم ۶۱ با اینکه به گفته خودتون پایه قوی نداشتید؟؟؟ اینقدر اختلاف رتبه اول و دوم عالی است…. با تشکر..

اکبر
فروردین ۳۰, ۱۳۹۷ ۰:۴۱ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان
لطفا بخشنامه برگزاری آزمون جامع در تیر ماه به واحد های دانشگاهی ارسال کنند
امروز مدیر گروه یکی از دانشگاه گفت تا وقتی به ما بخشنامه نیاد امتحان جامع در اردیبهشت ماه۹۷برگزار میکنیم لطفا تمام دانشجویان دکتری را از بلا تکلیفی در بیارید

ارزو
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ ۱:۳۶ ب٫ظ

خداییش بی انصافی نیست کسایی که بارها این ازمونو دادند و قبول نشدند و از جامع هم باز موندند و چقدر هزینه کردند!!!و حالا به همین راحتی پیش شرط ورود به جامع از طریق زبان برداشوه بشه ؟چه استرس و چه فشارهایی رو ما تحمل کردیم تو بازده ی یک الی دوماه برای اینکه به ازمون جامع حتما برسیم .اما حالا یک دفعه تمام شرایط ۱۸۰ درحه شیفت میشه و تغییر میکنه فقط به نفع یک عده؟؟!!ایا این عدالته حق و حقوق افرادی که این مساله شامل حالشون نشد و کسانی که به راحتی وارد این پروسه میشند در یک رتبه و شرایط قرار بگیرند .برای سایریتی هم که قبول مشروط شدند قبل از سال ۹۷ باید نمره هاشون و قبولی قطعی اعلام کنند به خاطر پوئنهای زیادی که به سایرین بی دلیل داده شده است والا با موحی از مخالفت دوباره روبرو خواهند شد از طریق کسانی که نادیده گرفته شدند.

علی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام به دوستان گرامی
با شماره تلفن ۰۲۱۴۷۴۳ تماس گرفتم گفتن فعلا بخشنامه ای در خصوص کلاس زبان نیامده اما مرتب موضوع را پیگیری بفرمایید همین.

مهتاب
فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ

به نسرین
ممنونم نسرین جان
وااااای آموزش ما اینقدرررر بداخلاقن جواب نمیدن حالا سعی خودم رو میکنم شما هم اطلاعی پیدا کردین بیایین بذارین

نسترن
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

به مهتاب
بالاخره با آموزش خودمون تونستم، تماس بگیرم. آموزش گفت فعلا هیچ بخشنامه ای نیومده و اطلاعات ما هم در حد شما و از طریق انتشارات رسانه است.
بالاخره بازم اگر تونستید خبری بگیرید در این قسمت لطفا بگذارید. با نهایت تشکر فراوان

نسترن
فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

به مهتاب
متاسفانه مرکز آزمون هم اطلاعات درستی نداره
سوال کردم که شرایط شرکت در کلاس ها و نحوه و زمان آزمون ها و اینکه در کجا برگزار می شود؟ گفت که فعلا خبر نداریم و اطلاع رسانی می کنم
بعد دپرسیدم که شرط مشروطی قبل دفاع همچنان سرجای خودش است یا نه؟ گفت که هست
متاسفانه با مسئول دانشگاه خودمون هم
یک هفته است که نمی تونم تماس گرفتم تا ببینم بخشنامه اومده به دانشگاه یا نه؟ شما اگر می تونید از این طریق هم پیگیری کنید.

مهتاب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۷:۰۲ ب٫ظ

به نسرین و علی
شما هم فردا با ٠٢١۴٧۴٣ تماس بگیرین ببینین به شما هم همین رو میگن ممنون میشم

Melissa
فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهتاب

من زنگ زدم گفتن محل ها و بخشنامه و اطلاعیه به واحد دانشگاهی ابلاغ شده از اموزش پیگیری کنید

نسترن
فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Melissa

به ملیسا
من ساعت ۸/۵ زنگ زدم به من اینجور گفتنند.
شما چه ساعتی تماس گرفتید؟

نسترن
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۰۳ ب٫ظ

به مهتاب و دیگر دوستان
اگر این طور باشه که در کلاس شرکت کنند و نمره بیارنند، در متن خبر امده بود که بعد از هر دوره امتحان گرفته می شود برای ورود به دوره بعد، صد در صد امتحان بعد از آزمون از همان گفته ها و مباحث مطرح شده در کلاس است و کاملا فورمالیته و الکی محسوب می شه! امتحان آزمون ای پی نیست که نتونند نمره بیارنند! در متن خبر آورده شده بود که میانگین نمره ۴ دوره آن ها میشه نمره زبان. در نتیجه قبول شدن آن ها صد در صد میشه نسبت به کسی که در کلاس شرکت نکنه و فقط آزمون ای پی بده

علی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان مطلع .فرض کنیم که کسی ۲ سال پیش نمره مشروط جهت امتحان جامع رو اورده و اخرین امتحانش در اسفندماه گذشته هم ۴۹ شده.اما میخاد تو کلاس شرکت کنه و نمره لازم برای دفاع از پایان نامه رو تو پرونده بگذارد.حضور در کلاس ept و کسب نمره مانعی ندارد؟؟تشکر.

نسترن
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مسئله مهم اینجاست
صحبت های گفته شده در خبرها به طور دقیق نگفته که چه کنیم؟

مهتاب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۱۷ ب٫ظ

به نسرین
من دقیقا گفتم منظور دوره ٩ ماهه چیه؟؟ گفت مخصوص کلاساست، پرسیدم مشروط ها جریان چی میشه؟ گفت با همون مشروطی امتحان جامع بدن برای دفاع نمره کامل بیارن

نسترن
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ

به مهتاب
امکان داره دقیقا بفرمایید چه سوال هایی کردید و به شما چه طور جواب دادند؟ یعنی اونایی که مشروط شدند می تونند تا دفاع نمره آزمون را بیارنند یا باید در بازه زمانی ۹ ماه ؟

مهتاب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

اینجوری ک مرکز آزمون گفت طبق روال قبل برای مشروطین میباشد ٩ ماه برای اونایی ک تو کلاس شرکت میکنند یعنی فقط ٩ ماه وقت دارن بعد از جامع از این کلاسا استفاده کنن و قبول شن

مهتاب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

نسرین خانم فردا ٠٢١۴٧۴٣ رو بگیرین بزنین ١ وصل میکنه شما هم بپرسین و بیایین اینجا بذارین

علی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۵۷ ب٫ظ

به مهتاب
با سلام
چند سوال هست اگر پاسخ بدید ممنون میشم:
۱-کلاس ept در دانشگاههای مجری دوره دکتری برگزار میشه یا در یکسری دانشگاههای خاص یادر دانشگاههای مراکز استان.
۲- این کلاس ها از کی برگزار میشن؟
۳- این کلاس ها در چند ترم برگزار میشه؟

مهتاب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام پرسیدم گفتن باید بخش نامه بیاد کاملش رو إعلام میکنن ک کجاها هست و از کی برگزار میشه، ۴ دوره ١/۵ ماهه هستش ی تعیین سطح میگیرن ک وارد کدوم دوره بشین ممکنه فقط دو دوره احتیاج داشته باشین، ب نظر من قاعدتأ باید دانشگاهایی ک دکترا دارن این کلاسا باشه،

مهتاب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان من با مرکز آزمون تماس گرفتم گفتن دوره ٩ ماهه مربوط به دانشجویانی ک تو کلاس ept شرکت میکنن شرط مشروط طبق روال قبل هست

نسترن
فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ ۷:۴۵ ب٫ظ

با سلام. اگر کسی توانست به بخشتامه سازمان مرکزی در این خصوص دسترسی پیدا کنه، لطفا در سایت قرار بده تا تکلیف این همه سوال های بدون جواب ما معلوم شود؟ با تشکر فراوان

دلیل اصلى
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ

دلیل این طرح ها مثل مجوز ازمون جامع ، کلاس ها ، زبان عربى وغیره میدونید چیه ؟ مشکلات مادى دانشگاه آزاد
دانشجویان دکترى دانشگاه آزاد چون نصفشون نمیتونن نمره ۴٠ رو کسب کنن که لازمه اخذ واحد رساله که ترمى ١۶ میلیون است . در نتیجه گفتن ((مجوز ازمون جامع ))میدیم. ((زبان عربى)) و ((کلاسها )) رو هم میخوان بزارن چون دانشجویان بیشترشون نمیتونن نمره ۵٠ بیارن! در نتیجه فارغ التحصیل نمیتونن بشن و تا زمانى که دانشجو نمیتونه فارغ التحصیل بشه دانشگاه هم نمیتونه شهریه کامل رو که مبلغ نجومى مى شود از دانشجو بگیرد. وگرنه دلشون به حال دانشجو نسوخته

به تولیمو طلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۰۳ ب٫ظ

سلام . ازمون زبان اجبارى نباشه تا هر کسى با هر میزان سواد بتونه راحت دکتر بشه؟
در اینصورت همه ، مقالات و پایان نامه رو میدن بیرون موسسات بنویسن چون خودشون سواد کافى براى مراجعه به منابع رو ندارن.
مگه ما چه جورى قبول شدیم؟ به خدا نه لیسانس زبان داشتم نه پایه زبان قوى داشتم . بار اول ept دادم شدم ٣٨ بار دوم شدم ۶١

تولیمو طلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام و ارزوی توفیق. من دلایل ادعای خودمو در کامنتهای قبلی اوردم ولی حوصله ای برای خوندن نیست.‌ من هم اوایل مثل شما فکر میکردم ولی بعدها با در نظر گرفتن تناقضهای متعدد نهایتا به این نتیجه رسیدم که اصولا مساله ای به نام ازمون زبان اجباری از اول نباید به وجود می اومد. الان هم چون مجبورم دلیل بیارم، مطلبم طولانیه و نمیدونم حوصله ای برای خوندنش وجود داره یا نه. در مورد این اشکالی که شما مطرح می کنید که مقاله و رساله رو موسسات برای افراد خواهند نوشت،‌ اتفاقا اصطلاحی به نام “پرولتاریای دانشگاهی” یا همون کارگران دانشگاهی رو زمانی یکی از اساتید جامعه شناسی کشورمون مطرح کرد که حتی در متون علمی بعضی رشته ها مثل علوم تربیتی هم وارد شده، و بحثش اینه که عده ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی، در قالب نوشتن مقاله و پایان نامه و غیره برای دانشجوهای تحصیلات تکمیلی، با وجود کار شاق، در حد کارگر ساده هم درامد ندارن و در واقع بدنه کارگری دانشگاه محسوب میشن. یعنی پدیده ای که شما میگید و دادن مسئولیت نوشتن مقاله و پایان نامه به دیگرونه، مدتهاست در مقیاس قابل توجه وجود پیدا کرده. اما این مساله به ازمون زبان مربوط نمیشه. حتی اگر قویترین ازمونهای زبان مثل تافل هم برای همه دانشجوها اجباری بشه، باز هم پدیده پرولتاریای دانشگاهی از بین نمیره، به این دلیل که این پدیده قبل از اجباری شدن زبان هم وجود داشت. همین اشکالی که شما وارد میکنید، دقیقا همون اشکالیه که معاونت سنجش دانشگاه ازاد مطرح میکنه… ادامه نظر»

علیرضا اکرامی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

با سلام و عرض ادب خدمت دوست بزرگوار.نمره ۴۹۸ برای تولیمو آیا ارزش داره که در مصاحبه دکتری ۹۷ ارائه بشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

تولیمو طلب
فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۰۶ ب٫ظ

یه توضیح اضافه که البته مربوط به سوال شما نمیشه. یه مشکل عمده ازمون تولیمو نسبت به اماسارتی اینه که نمره سوالات تولیمو و سطح دشواری اونها یکسان نیست. در اماسارتی به هر جواب درست یه امتیاز میدن و امتیازها خیلی ساده جمع میشن و نمره کل ازمون معلوم میشه. اما در تولیمو، اولا به خاطر یکسان نبودن امتیاز سوالات، و ابنکه معلوم نیست کدوم سوالات، امتیاز بیشتری دارن، و همچنین اینکه نمرات با یه فرمول نامعلوم به محدوده ۳۴۰ تا ۶۷۷ برده میشن، خیلی چیزها کاملا پیچیده میشن و البته همه این پیچیده سازیها غیر ضروری و متاسفانه به ضرر داوطلبن.

در همین ازمون ۲۴ اسفند ۹۶، بعضی سوالات گرامر به حدی سخت بودن که با ۱۰ دقیقه فکر عمیق هم حل نمیشدن. یکی از ریدینگها هم اونقدر جوابهای نزدیک به هم داشت که امکان تشخیص درستو عملا سلب میکرد‌. متاسفانه این نوع سوالات که فقط بعد از وقت گذاشتن زیاد روی اونها و از دست دادن وقت معلوم میشن، مثل تله ای میمونن که داوطلبو در مسیر گرفتار میکنن و وقت خیلی زیادی ازش هدر میرن.

معضلات تولیمو اونقدر زیاد هستن که ده ها صفحه میشه در موردش نوشت.

تولیمو طلب
فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

سلام و ارزوی توفیق و سربلندی.

این هم یکی دیگه از مشکلاتیه که در بین معضلات ازمونهای زبان نمود پیدا میکنه یعنی سنجش یا وزارت علوم یه جدول رسمی معادل سازی نمرات زبان باید منتشر میکرد و همه دانشگاهها موظف میبودن همونو مراعات کنن. در حال حاضر تضمینی نیست که همه دانشگاهها، حتی با فرض انتشار این جدول، مراعاتش کنن و بعید نیست هر جایی جدول خاص خودشو ابداع و اجرا کنه.

اما اگر عبارت “جدول امتیازات مصاحبه دکتری” در گوگل سرچ بشه یه صفحه ای هم در سرچ پیدا میشه مربوط به همین سایت پی اچ دی تست و طبق اون، همه نمرات تولیمو که حداقل ۴۰۰ باشن، یه امتیازی خواهند داشت. بنابراین نمره شما هم چند امتیاز داره و دانشگاهها باید امتیازشو بدن و حتی یک امتیاز هم در اینجا مهمه. برای اطمینان بیشتر، باید صبر کرد تا جدول امتیازات مصاحبه سال ۹۷ از طرف سنجش اعلام بشه.

تولیمو طلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۴۶ ب٫ظ

راهکار مشکل سپردن مقاله و پایان نامه به موسسات، از طریق ازمون زبان اجباری حل نمیشه. متولی اموزش عالی باید راهکاری پیدا کنه که از طریق اون ثابت بشه که محتوای مقالات، واقعا توسط خود دانشجو پدید اومده و حاصل فکر خودش بوده و نه زحمت موسسات. مسئولیت پیدا کردن ابن راهکار بر عهده اونهاست و این راهکار هم ازمون اجباری زبان نیست.

عارف
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۰۰ ب٫ظ

کلا ما زبان را در چند مقطع راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه در دوره کارشناسی و ارشد و خود ترم دکترا پاس کردیم و این مورد برای جامع باید حذف بشه زیرا بسیاری از دانشجوها علاقه ای به زبان ندارند و دوس دارند تو اون رشته ای که درس می خونن زبان ملی خودشون را تقویت و ادامه بدن و دوس دارند تو کشور خودشون پیشرفت کنند و کاری به زبان خارجی نداشته باشند اگه چنانچه کسی بخواد زبان یاد بگیره خودش بره تو کلاسها خصوصی شرکت کنه یا اینکه برای بورسیه شده زبان را یاد بگیره.

به عارف
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  عارف

عارف جان اگه نمیخوان خب نباید میومدن مقطع دکترى
این مواردى که شما گفتى با مدرک کارشناسى ارشد هم میشه
ماهیت دکترى و هدف از دکتر شدن این است که دانشجو ببیند آن طرف دنیا چه خبر است تا آن علم یا صنعت مدرن و روز دنیا رو وارد کشور کنه تا بدین وسیله به کشور هم وطنان خود خدمت کرده باشد. این امر هم میسر نمى شود مگر با زبان انگلیسى دانستن

تولیمو طلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۰۴ ب٫ظ

در شرایط فعلی، برای رفع معضلات ازمون زبان، سه راهکار میشه در نظر گرفت: یه راه رادیکال یا به اصطلاح چپ چپ، که نهایتا به این نتیجه رسیدم راه درست همینه، و اون هم برچیده شدن هر نوع ازمون زبان اجباری از دوره دکتراست. اما این راهی رادیکاله یعنی قبولاندن اون به این همه متولیان زبان اعم از تولیمو و اماسارتی و ایپیتی ازاد و تهران و انواع مراکز زبان دانشگاهها، کار خیلی پرمصیبتیه و اونها این سوالو مطرح خواهند کرد که پس تکلیف این همه مشاغل و به اصطلاح خودم “معاش طلبی ها” که حول مساله زبان به وجود اومده چی میشه؟ و مقاومت خیلی زیادی در برابر این امر پیش خواهد اومد. یه راه دوم دیگه هست اصطلاحا نیمه رادیکال یا چپ متعادل، ‌به این شکل که الف) به جای اماسارتی، تافل یا ایلتس شرط بورس دانشجوی اعزام به خارج باشه. ب) ازمونهای اصطلاحا ملی تولیمو و اماسارتی حذف بشن و فقط یه ازمون ملی شبیه به ایپیتی فاقد لیسنینگ و اسپیکینگ و رایتینگ به عنوان جایگزین اونها ابداع بشه و همه دانشگاهها ملزم باشن اونو بپذیرن و کف قبولی هم نمره ای ملی مثلا ۵۰ از ۱۰۰ باشه و دست دانشگاهها نباشه که بخوان باهاش مانور بدن. اما دانشگاهها بتونن اگر تمایل داشتن، و اگر دانشجو تمایل داشت، به جای این نمره ازمون ملی، در ازمون خود دانشگاه به شکل مورد نظرش شرکت کنه و نمره مورد نظر دانشگاهو بیاره. این راه نیمه رادیکاله یعنی معاش طلبیهای سابق کم و بیش میتونن ادامه پیدا کنن. اما مشکل… ادامه نظر»

رضا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

درود بر پشتکارتولیموطلب ما حوصله خوندن این همه نوشته رو نداریم ،یه کلام بگو مافقی یامخالف

تولیمو طلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. مخالفت یا موافقت من یا دیگری به تنهایی اهمیتی نداره. مهم اینه که یه استدلال مقبول هم بیاریم. در غیر این صورت یکی میگه موافقم دیگری میگه مخالفم و هیچ چیزی حاصل نمیشه. فقط یه غوعایی میشه و بعد هم هیچ.

اما اگر منظور شما اینه با تبدیل ایپیتی به کلاس حضوری یا عقب انداختن نمره زبان به بعد امتحان جامع موافقم یا نه، در کامنت قبلی گفته شد که با همه اینها مخالفم و اصولا ازمون اجباری زبان یا کلاس زبان حضوری اجباری یا وابسته شدن جامع و دفاع و غیره به نمره زبان باید به کل خاتمه پیدا کنه هم در ازاد هم دولتی و اصولا باید صورت مساله زبان از دوره دکتری پاک پاک بشه نه اینکه جوابی برای این مساله بخوان پیدا کنن

Melissa
فروردین ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۵۰ ب٫ظ

کی ابلاغ میکنن به دانشگاهها؟

دانشجو
فروردین ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

البته یه خوبی داره اینه که یه ذره بساط این کلاسهای خصوص که این راه سوء استفاده و تجارت می کردند جمع می شه.

عارف
فروردین ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۳۱ ق٫ظ

چه پشتکار خوبی دارید جناب تولیمو طلب که حوصله نوشتن دارید.آفرین بر شما

مهتاب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ب٫ظ

ان شالله ک همه نمره زبان رو کامل بیاریم و امتحان جامع عالی بشیم

تولیمو طلب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ب٫ظ

در کامنتهای قبلی که هم تعدادشون زیاد و هم طولانی بودند توضیح داده شد که ازمونهای زبان فعلی اعم از دولتی و غیره معضلات فراوون دارن و باید به نحو عمده اصلاح بشن، یعنی اجباری بودنشون باقی بمونه منتها نحوه برگزاری اونها تغییرات اساسی و عمده کنه. اما با بررسی بیشتر نهایتا به این نتیجه رسیدم که اصولا اجباری بودن نمره ازمون زبان، چه در دولتی و چه ازاد، و چه قبل ورود به دکتری و چه قبل از جامع یا قبل از دفاع و غیره، تماما و بدون استثنا باید برداشته باشه و هیچ اجباری از این جنبه نباید باقی بمونه و این یه ظلمه که در حق بعضی دانشجو ها مرتکب میشن. اما دلایل اون: عمده زبان تدریس در دانشگاههای ما فارسیه. بنابراین نمیشه گفت زبان انگلیسی برای فهم مطالب کلاسها لازمه. ضمنا تا مادامی که دانشجو قادر باشه مقررات درسی و پژوهشی رو موفق مراعات کنه نباید و درست نیست جلوی تحصیل اون فرد در دکتری گرفته بشه، یعنی دوره دکتری شامل یه بخش اولیه اموزشی میشه که دانشجو باید تعداد مشخصی واحد درسی بگذرونه. در دوره پژوهشی هم دانشجو باید مطالبی برای سمینارهای منظم اماده کنه و بعد هم مثلا دو مقاله ای اس ای چاپ کنه و رساله بنویسه. پس دانشگاه چرا باید کاری به نمره زبان تولیمو یا ایپیتی دانشجو داشته باشه؟ دانشگاه باید از دانشجو بخواد تا فلان موعد مقرر، مثلا دو مقاله در مجلات ای اس ای به اسم خودش چاپ کنه. حالا فرض کنیم یه دانشجو مثلا در تافل ای بی… ادامه نظر»

تولیمو طلب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

بعضیا این بحثو مطرح میکنن که وقتی دانشجو نمره از ازمون زبان نمیاره پس زبانش ضعیفه و لذا خیلی خوب نمیتونه مجلات تخصصی انگلیسی رشته خودشو مطالعه کنه ‌و لذا از علم روز دنیا که عمدتا به انگلیسیه کمی عقب میمونه و بعد هم نمیتونه خوب مقالاتشو به انگلیسی بنویسه.‌ شاید بعید نیست این استدلال تا حدی درست باشه و اصولا فرض کنیم کاملا درست باشه. اما همونطور که توضیحش اومد این مشکلات به دانشجو مربوط میشه و نه به دانشگاه یا وزارت علوم یا سازمان مرکزی. یعنی چه کار دارند که زبان دانشجو ضعیفه یا نه؟ اونها فقط میتونن از دانشجو مطالبه خلاصه نواوریهاش در سمینارهای دوره ای و بعد هم مثلا دو مقاله ای اس ای و رساله کنن و نه چیزی دیگه. اگر دانشجو بدون نمره زبان هم از عهده همه اینها براومد دلیلی نداره مدرکشو بهش ندن. اینکه فقط به خاطر نمره زبان یه نفرو تحت فشار بذاریم و اصولا اینکه دست اویز جدیدی به اسم نمره اجباری ازمون زبان هم اخیرا پیدا شده و به شدت هم تبلیغ میشه، یه امر غیر عادلانس و از طرف افرادی مطرح میشه که اگاهانه یا نااگاهانه میخوان افراد طبقات پایینتر و محرومترو از امتیازاتی مثل مدرک دکتری محروم کنن. در واقع، یه بررسی اماری میتونه ثابت کنه که بین مهارت زبان و طبقه اقتصادی.اجتماعی همبستگی شدیدی وجود داره و خیلی از افرادی که مهارت خوبی در زبان دارند خارج از طبقات فرودست قرار دارن و حداقل دلیلی که میشه اورد اینه که یادگیری زبان یه امر هزینه بره… ادامه نظر»

مهتاب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

کاملا درسته من خودم سراغ دارم طرف زبانش خوبه ب جای ۵-۶ نَفَر امتحان داده کسی هم نفهمیده طرف مقابل حتی توان خواندن الفبای انگلیسی رو نداره ولی نمره ٨٠ گرفته بعضی ها هم یکسال امتحان میدن و قبول. نمیشن

زینب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

مگه میشه جای چند نفر؟ حالا جای یک نفر شاید. ولی جای چند نفر مگه کنترل نمیشن؟ عکس طرف رو تطبیق نمیدن؟ وا

علی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام.دوستان.این کلاسها کجا برگزار میشه.توی دانشگاههای ازاد که مجری دوره دکترا هستن. یا جای دیگه.متوجه نشدم. دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید

زینب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگر برگزار بشه در دانشگاه ازاده.

سارا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام ، الان چرا باید کسی که مشروط شده با کسی که اصلا قبول نشده وضعیتشون یکی بشه و نمره آزمون جامع برای هردو گروه ثبت نشه ، امیدوارم منظورشون این نباشه و تفاوتی بین این دو گروه قائل شوند .

مهتاب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام دقیقا منم این شرایط رو دارم با ۴٧۴٣ مرکز آزمون تماس گرفتم گفتن بذارین بخش نامه بیاد راجع به جزیئات کامل توضیح داده، شما هم تماس بگیرین شنبه بگین ی وضعی هم برای مشروطین به جامع لحاظ کنن یا طبق روال قبل، ی تعهد میدیم تا دفاع وقت داشته باشیم قبول بشیم

زینب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

نه عزیزم. منظورشون همینه و تفاوتی قاعل نمیشن. من خودم تا دی امتحان کلاسی داشتم. بهمن ازمون زبان دادم ۴۴ شدم. اسفندم ازمون دادم ۵۴ شدم. کلا قبول شدم ک بتونم ارمون جامع بدم و برای پایان نامه در اولویت لیست اساتید قرار بگیرم، برای استاد راهنما بودن. (اخه هر استاد نهایت میتونه استاد راهنمای ۵ نفر بشه در هر ترم) ولی با این کار من و اونی که حتی شرکت نکرده یکی شدیم. برای خود من شاید بد باشه، ولی از اینکه مشکل خیلی ها حل شد، بالاخره خیلی خوبه.و درضمن پنج هزار دانشجوی دکتری پشت ازمون زبان گیر کرده بودن هرکدوم از اینجا به بعد پنجاه میلیون درامد برای دانشگاه ازاد داشتن که به جیب دانشگاه نمیرفت. میشه دویست و پنجاه میلیارد. یکمم خودشونو درنظر گرفتن

مهتاب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

زینب خانم عزیز اونا هم فقط ٩ ماه وقت دارن زبان رو بیارن اگه نیارن نمره جامع ثبت نمیشه نمره هم ثبت نشه دفاع پروپوزال هم نمیتونن انجام بدن، بار هم. شما اولویت داری

نسترن
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۵۷ ب٫ظ

با این طرح کسی که نمره مشروط را قبل از آزمون جامع گرفته چی میشه؟ باید دوباره آزمون ای پی بده؟ یا آزمون ای پی حذف است و جایگزین کلاس ها شده؟

مهتاب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

آزمون حذف نیست در کنار آزمون کلاس هم گذاشته میشه من هر کی زبانش خیلییی ضعیف باشه از طریق بره چون من دانشجو میشناسم ی سال مداوم ept میده حتی مشروط هم نمیشه برای این عده خوب شده

ورودی 96
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب٫ظ

سلام این قانون دانشجویان دانشگاه دولتی رو هم شامل میشه یا فقط دانشگاه ازاده؟

نسترن
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ورودی 96

این قانون فقط برای دانشگاه آزاد است. در متن خبر آمده است که معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد و از آن گذشته آزمون ept برای دانشگاه آزاد است و دانشگاه دولتی آزمون msrt دارند.

مهتاب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ورودی 96

نه برای دولتی از ورودی ٩۴ ب بعد باید قبل از جامع زبان رو بدن

نسترن
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۳۹ ب٫ظ

دیگه نمره مشروطی به درد نمی خوره برای ثبت کردن نمره امتحان جامع؟ یا باید حتما نمره قبولی را داشته باشیم؟ بعد در کدام آزمون باید نمره قبولی را باید بگیریم؟ مگر آزمون زبان ای پی حذف نشده است؟ یا باید دوباره آزمون ای پی زبان بدم؟ نمره حتما باید قبولی باشد و نمره مشروطی را قبول نمی کنند؟

نسترن
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۷ ب٫ظ

با سلام بر دوستان. بخشنامه سازمان مرکزی به طور واضح نوشته نشده،
آیا به همه ورودی های دانشگاه شامل می شود؟
من ورودی ۹۵ هستم و نمره مشوط آزمون زبان را گرفتم و الان برای امتحان جامع دارم آماده میشم، تکلیف من چیست؟ آیا باید دوباره آزمون ای پی زبان بدم؟ یا باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنم ولی این آزمون کجا برگزار می شود؟ تهران؟ یا در شهرستان ها و مراکز استان ها؟ زمان شروع و نحوه برگزاری به چه عنوان است؟ لطفا در صورت دانستن راهنمایی فرمایید.

فرا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

ربطی به سال ورود به دانشگاه نداره. این بخشنامه شامل همه کسانی که تیرماه امتحان جامع دارند میشه و بعد از امتحان جامع وقت دارید تا ظرف مدت ۹ ماه، نمره قبولی زبان را ارائه کنید تا نمره آزمون جامع را براتون اعمال کنند
در واقع یک امتیاز خیلی خوب برای کسانی هست که موقع ازمون جامع شون هست ولی هنوز زبان را قبول نشدن

سیاوش
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ

با سلام من بهمن ماه آزمون ept دادم و بالای ۵۰۰ شدم ، به نظر من باید کسی که در مقطع دکتری هست در حد ۵۰۰ ept زبان را بلد باشد
این آزمون حذف نخواهد شد چرا که از الزامات هست فقط برای حل مشکلات دانشجویان پشت امتحان جامع راهکار داده اند که حتی در صورت قبولی جامع نمره ثبت نمیشود تا نتیجه زبان مشخص شود ، کلاس های آمادگی هم حداقل ۴ ماه است و حتما ۴ ۵ میلیون هزینه دارد!

زهرا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیاوش

سیاوش، کلاسهاش اجباری نیست.خودم از مرکز سنجش پرسیدم

هدی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیاوش

با سلام
منم موافقم آزمون زبان نباید حذف بشه ۵۰۰ واقعا نمره آنچنان تاپی نیست …با کمی تلاش میشه ۵۰۰ آورد اصلا نباید هم بیس از ۵۰۰ بیاد پایین …در ضمن اگر بیس را بیارن پایین یا آزمون را حذف کنن واقعا احجاف میشه در حق اونایی که قبل از این هزینه کردن کلاس رفتن زحمت کشیدن و قبول شدن …

مریم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ب٫ظ

دوستان دقیقا منظورشون چی هست!؟ من این ترم یعنی ماه آینده امتحان جامع دارم و هنوز نمره قبولی زبان رو کسب نکردم و برای این ماه آزمون ept ثبت نام کردم. اگر زبان رو قبول نشم حتی مشروط میتونم امتحان جامع بدم یا نه و یک ترم عقب خواهم افتاد!؟! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

جم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام میشه ازمون داد

فرا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیق منظورشون اینه که شما حتی اگر زبان قبول هم نشی می تونی در امتحان جامع شرکت کنی و بعد از اون ۹ ماه وقت داری تا نمره قبولی زبان را به دانشگاه ارائه کنی تا نمره امتحان جامع را برات اعمال کنند

مریم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرا

ممنونم. شرکت در دوره ای که درنظر گرفتن الزامیه یا اینکه بدون شرکت در دوره آمادگی برای زبان که درنظر گرفتن، میشه در امتحان جامع شرکت کرد و در بازه زمانی ۹ ماه نمره قبولی رو‌کسب کرد؟

حسین
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۲ ق٫ظ

پس نتیجه این شد که ept حذف نمیشه. چون اگه حذف میشد قاطعانه میگفتن. تنها تفاوت این بخشنامه اینکه زبان برای ازمون جامع لازم نیست ولی برای دفاع از پایان نامه باید ازمون زبان باشه.

دانشجوی ارشد
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۱ ق٫ظ

آرزو دارم برای ورودیهای سال ۹۷ به بعد در مقاطع ارشد و دکترا و لیسانس و فوق دیپلم ،حتی دبیرستان در تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و حتی دبیرستان،آزمون زبان و خواندن زبان خارجه و یادگیری آن ایجاد شود

دانشجوی ارشد
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۵ ق٫ظ

با سلام
آزمون زبان ept,وهر آزمون زبان سازمان سنجش و تافل و…شرط دوره دکترا بعلاوه آزمون جامع است یعنی دانشجویی که اعتراض میکنه چرا آزمون eptگذاشتید نباید آزمون بگذارید واقعا عجیبه ،بابا دوره دکترا میخونی ،البته خودم دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد هستم و زبانم تا حدودی خوبه

عارف
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۰:۵۶ ق٫ظ

دوستانی که مشروط هستند باید در دوره ها شرکت کنند و شرط اعلام قبولی در امتحان جامع آوردن نمره زبان هست

مهتاب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  عارف

توی خود آزمون هم میشه شرکت کرد، این کلاسها جدا از آزمون هستن

دانشجو
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ب٫ظ

ما همیشه از بلاتکلیفی در نهاد آموزش رنج می بریم. از یک طرف می گویند آموزش زبان باید از مدارس حذف بشود چرا؟ چون زبان انگلیسی زبان استعمارگران است و زمینه ی نفوذ فرهنگی غرب در کشور را ایجاد می کنه؛ از طرف دیگر هر اداره ای می خواهد استخدام کند می گویند باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. کسی که از اول دبستان تا مقطع دکترا برای یادگیری زبان مورد آموزش قرار نگرفته چگونه می تواند یکمرتبه در حد یک فرد انگلیسی زبان از این زبان اطلاع داشته باشد.
ما باید تکلیف خود را با این موضوع روشن کنیم. بالاخره این زبان را یاد بگیریم یا نه؟
تا زمانی که مانند اکثر کشورهای جهان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ما تلقی نشود و آموزش آن از اول دبستان بصورت جدی پیگیری نشود نباید توقع داشت که دانشجویانمان بر آن تسلط داشته باشند.

کسری
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۸ ب٫ظ

در این بخشنامه دانشجو فرصت شرکت در امتهان جامع را پیدا میکنه ولی اعلام قبولی در امتهان مشروط میشه به آوردن نمره زبان.

مهتاب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  کسری

برای اونایی ک مشروط ب جامعن چی میشه؟؟

املا را از دبستان جدی بگیربم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  کسری

امتحان
امتحان

پلیانی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۲ ب٫ظ

من خودم کارشناس اموزش یکی از مراکز اموزش عالی هستم. واقعا میبینم ک چقد ظرفیت پذیرش دانشجو تو کارشناسی و ارشد بالاست. الان در ارشد این مشکل که شما میفرمایید بسیار بیشتر وجود داره و اگه قراره فکری بشه بهتره از مقاطع پایین تر انجام بگیره.

اتابک
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان
اصل این موضوع که زبان انگلیسی برای همه رشته های مقطع دکتری نیاز هست یا نه جای بحث داره .
دوم اینکه یک دانشجویی که تو یکی از این سیستم های آزاد یا دولتی حد نصاب زبان میاره آیا می تونه از منابع انگلیسی استفاده کنه؟
من رشته تاریخ اسلام هستم . خداییش رشته ما هم منبع انگلیسی ترجمه نشده کم داره و هم عموم منابع دست اول عربی هستن و اونا هم ترجمه شدن .
و یک بحث مجزا از هم این ها اگه واجبه انگلیسی یاد بگیرن چرا از همون اول دبستان برنامه ای براش ردیف نمکنن که در مقطع دکتری به این مشکل بر نخورن و این همه هزینه سنگین رو دست دانشجو نزارن و ابن شائبه رو بوجود بیارن که دانشگاه منبع درآمد برا خودش ایجاد کرده. با توجه به این نرم افزارها و سخت افزارها و غیرو در راستای ترجمه اگه من باید نظر بدم می گفتم زبان انگلیسی برا رشته زبان انگلیس مثل اینکه در دانشگاههای کشورهای دیگه زبان فارسی مخصوص رشته زبان فارسی هست.چه کنیم ما نظر خودمونو گفتیم بفیه اش با مسئولین . امید به خدا

دانشجوی دکترا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۴۴ ب٫ظ

سلام
متاسفانه کیفیت آموزش هم در دانشگاههای دولتی و هم دانشگاه آزاد به شدت پایین آمده و این حقیقتی است غیر قابل کتمان.متاسفانه بی توجهی به نظام آموزشی خسارت جبران ناپذیری بر همه امور کشور وارد می کند جذب بی رویه دانشجو در مقاطع مختلف از کارشناسی تا کارشناسی ارشد و بخصوص دوره دکترا آسیب جدی به ارکان نظام آموزشی وارد کرده است.

میم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۲۷ ب٫ظ

یعنی میشه کسی همون ept رو امتحان بده و کاری با این کلاس ها نداشته باشه؟یعنی چی؟چقور گنگه

مهتاب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  میم

بله میشه بیشتر برای اونایی ک خیلی ضعیفن راهکاری گذاشتن

پلیانی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۲۲ ب٫ظ

به ندا:چه ربطی داره ک میگین دانشگاه ازاد اشتباه هست پذیریش دانشجوی دکتراش. چرا میخوایم دکتری انحصاری باشه؟؟؟؟جالبه خود دانشگاه های سراری دارن براحتی و بدون کنکور بنام پردیس چپ و راست دانشجو میگیرن،بعد وزارت علوم میاد دانشگاه ازاد و محدود میکنه و شما هم میگین که کیفیت نداره.

ندا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  پلیانی

اونم اشتباه هستش . چرا باید در این مقطع حساس این همه دانشجو به شیوه های مختلف جذب کنند و امکانات پایینی اراءه بدند. من منظورم فقط دانشگاه آزاد نیست بلکه در این مقطع کل دانشگاههایی که شهریه میگیرند باید حذف بشند. همه از وضعیت با خبر هستیم. و این گرفتن بی رویه دانشجوی دکتری باعث شده مدرک دکتری ارزش خودش رو از دست بده.

ندا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۵۵ ب٫ظ

پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اشتباه بزرگی هستش. دانشجوی مقطع دکتریی که نتونه آزمون زبان به این آسونی رو بگذرونه پس چطور میخواد کارهای تحقیقاتی و مقالات خارجی رو بخونه…

اتابک
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

سلام ندا
با احترام و ادب
زبان خارجی برا یک ایرانی آسون نیست . اگه حضرتعالی اشراف دارید به زبان خوبه ولی اگه یه همه پرسی کنی از دانشجویان دکتری شاید بالای ۹۰ درصد بگن خیلی مشکله.ضمنا اینو مستحضر باشید که خیلی از دانشجویان بهترین دانشگاهها هم به زبان تسلط ندارن و این نشانی از اشتباه بودن اساس دانشگاه های اونها نیست . ببخشید

ندا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  اتابک

سلام آقای اتابک

پس چطور باید از اطلاعات روز دنیا در رشته خودشون استفاده کنند؟
بالاخره این نقص باید اصلاح بشه.
دوست عزیز من جبهه خاصی ندارم و از دانشگاه خاصی دفاع نمیکنم، فقط این رو متوجه شدم که این راه اشتباه هستش و این روش پذیرش دانشجو درست نیست.

دانشجوی دکترا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۰۴ ب٫ظ

با سلام

لطفا اگر دوستان اطلاعات دقیق تر و شفاف تری داره بیان کنه.
با این طرح تکلیف افرادیکه نمره مشروط گرفتند چی میشه؟
باید کلاس بروند یا مجددا در آزمون eptشرکت کنند تا نمره کامل ۵۰ رو بگیرند؟

مهتاب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۹ ب٫ظ

دقیقا منم همین رو موندم أیا تا دفاع میتونم برم یا باید تا ٩ ماه بعد از جامع نمره زبان رو کامل بیارم

حسین
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۵۱ ب٫ظ

در این بخشنامه گفته نشده که ept حذف شده؟
اصلا کاملا گنگ موندیم.

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۳۳ ب٫ظ

بلاخره ما متوجه نشدیم چی دارن میگن.
این دوره آموزشی برای چیه؟
آیا کسانی که در این دوره شرکت میکنن نیاز به آزمون ept ندارن؟
اگه کسی آزمون تعیین سطح رو قبول شد بمنزله قبولی در آزمون زبان تلقی میشه؟
این آزمون تعیین سطح رو کی میگیره؟

مریم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۲۰ ب٫ظ

یعنی چی میخوان نمره زبانو بردارن؟واقعا متاسفم

دانشجوی دکترا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام روز بخیر
البته در هر صورت دانشجویان دکترا باید مدرک زبان را اخذ نمایند این قانون موقتی است تا فرصتی به دانشجویان که در زبان انگلیسی ضعیف هستند با کار بیشتر نقاط ضعف شان را پوشش دهند.
یکی از علت هایی که دانشگاه آزاد دچار چالش شده جذب غیر اصولی بیش از ۳۰ هزار دانشجو در نقطع دکترا در سال ۹۵ بود.

دانشجوی دکترا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۵۰ ب٫ظ

مقطع