اعمال محدودیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از امسال

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اعمال محدودیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از امسال، گفت: بحث محدودیت پذیرش در مقاطع ارشد و دکتری را در نظر داریم.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در قالب طرح ساماندهی آموزش عالی بحث محدودیت پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در نظر داریم ولی امسال این موضوع برای ارشد لحاظ نمی‌شود.

وی افزود: در مقطع دکتری محدودیت پذیرش را از امسال اعمال می‌کنیم.

شریعتی نیاسر گفت: امیدواریم مسأله پذیرش‌ها را در قالب ساماندهی طرح آموزش عالی ساماندهی کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

175 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تینا
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام بچه ها
دوستای عمرانی
بویژه اونایی که دانشگاههای آزاد تهران درس خوندن

میشه نظرتون رو درباره دانشگاههای آزاد در رشته عمران سازه در مقطع دکترا در تهران بدید؟

انتخاب من اینه.بنظرتون چطوره؟

علوم و تحقیقات
مرکز
جنوب
غرب
رودهن

ممنون میشم

از نظر سخت گیری،امکانات،اساتید،ارزش مدرک،راحتی تردد،در محل طرح ترافیک بودن یا نبودن دانشکده فنی و مهندسی و خلاصه هر چیزی که میتونه مفید واقع بشه.

ممنون میشم کمک کنید.
من خیلی بی اطلاعم.
راستش میخوام یه جایی نباشه که خیلی سختگیر و وقتگیر باشن.
چون من مجبورم کار کنم/

شکیبا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۴۸ ق٫ظ

کی نتایج میاد و ترازها خیلی استرس دارم

Chem
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ب٫ظ

کسی میدونه نتایج کی اعلام میشه؟ آخه حداقل تاریخ مصاحبه ها رو اعلام کنن یا کتبی و شفاهی بودن مصاحبه رو….عجب….

مهلا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ ۳:۱۲ ب٫ظ

آقای دکتر بهزاد با رتبه ۱۹ کشاورزی روزانه شهرستانها امیدی هس؟

گلاره
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهلا

صد در صد

.....
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۰۸ ب٫ظ

خواهر من کارمنده و بالاترین نمره در کلاسش دارد ولی همیشه از طرف دانشجویان حسود مورد بی مهری وووو قرار میگیرد …این هنر هست هر کسی هم درس بخوند هم کار ….من خودم بیکارم و سنمم بالاست کلی هنوز دارم درس میخونم چون غیر درس امیدی ندارم

ل
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ

ل به علی بنده با فاصله زیاد بین کارشناسی و ارشد وارد دوره ارشد شدم ،هیچوقت روز اول ارشد یادم نمیره چنان یکی از اساتید مرا کوبید که با شغل و سن زیاد بعید میدونم چیزی شی پیش همکلاسی هایی که همع کوچکتر از من بودن .ولی من به اون لستاد نشون دادم که ادم پری هستم ،در ۴ نیمسال شاگرد اول دوره با دومقاله ایمپکت ۴ و چندین کنفرانس و.‌‌‌..در سال ۹۵ هم با ازمون و هم استعداد تو دانشگاهی که در ان شاغل بودم رفتم مصاحبه ،طبق لیین نامه باید از کار انصراق میدادم ،روز مصاحبه یه لستادیار چنان منا کوبید که شما دو سال از من کوچکتری درس به چه دردت میخوره ،همون استاد روز اول مه لصلا قصد موندن در ایران را نداشت و خیلی از دانشجوهاش را به امان خدا ول کرد و رفت امریکا ،چنان برام زدن که هم کار وهم درس رو از دست دادم ،دو سال انزوا و امسال باز کنکور دادم و رتبه برتر گرایشم شدم و دوباره میخوام برم همون دانشگاه مصاحبه ،الته دیگه اون لستاد امریکایی نیس و استادیارمون هم هنوز نتونسته نقاله بده و تبدیل وضعیت نشده ،میخوام بگم برای ادمایی که سن بالایی دارن تحقیر و بالا و پایین مصاحبه زیاده ،حسادت عا زیادع ،الان من با سن بالا و کلی سابقه مثل شمام ققط شما نیروی جوانی رو دارید ومن ظلمی که در حقم شد و دریک ان همه زندگیم رو زیر و رو کرد نیروی حرکت من شده ،میخوام بگم تو حامعه ما نه قانون… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ل

من نیز متاثر شدم. واقعا آدم دلش هم میسوزه اتفاقا کسایی که کار می کنند از من نویی هم بیشتر زحمت می کشند. دیدم که میگم برخی شون و اصولا اکثریتشون نه. بله تمام این حرف ها نصیب ما نیز شده و ما نیز زخم خورده همین شمشیر بی رحم جامعه ایم. متاسفانه از این اتفاقات هست. ولی فقط پناه میبریم به خدا. بنده قصد حسادت ندارم همونطور گفتم فقط برای من جوون حسرت هست. بنده نیز حرف کم و زیاد فراوان شنیده ام. بله بعضی ها با بی اخلاقی هایشان کارهایی قبیح می کنند. بنده نیز می دونم تو همین کاراتون کنکور زیاد دیدم. برای همین نه از گرایشم میگم نه از رتبه نه از وضعیتم. انشالله برای همه هر چی خدا بهتر می دونه پیش بیاد. انشالله که گرفتاری شما بر طرف شه. بنده معتقدم استاد خوب از دانشگاه خوب بهتر هست. ولی انشالله خیریت یا چیز خوبی در این اتفاق باشه شاید این اتفاق باعث پیشرفت شما بشه. گاهی باید شما رو بکوبند تا شما رو به سمت استارت درست و هدفمند و قدرتمند تر بکشونند. من ازونایی می ترسم که از پشت خنجر میزنند نه اونایی که تو روی آدم می خندند. انشالله شما هم امسال قبول شید ولی دنبال راهی باشید که بهشون نشون بدید شما از اون ها بهترید. چون همه من رو نیز تحقیر کرده اند و زخم خورده هستم. دوست دارم به همشون نشون بدم من نیز ارزش خودم رو دارم. بله این حرف آقا کریم رو خودمم هزار بار گفتم هیچ… ادامه نظر»

مهدی مهندسی مکانیک
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ل

عرض ادب
فقط می توانم بگویم به خاطر پشتکاری که دارید شما را تحسین می کنم.
هر چند به کرات نظرم را در مورد ادامه تحصیل در مقطع دکترا عرض کردم.
شرایط انصراف از شغل و ادامه تحصیل در دکترا بعد از قبولی قطعی نیست؟
یعنی هنگامیکه قبولی قطعی اعلام می شود باید از محل کاری که در آنجا پذیرش شدید انصراف دهید؟
ضمن اینکه چرا در دانشگاه دیگری امتحان نکردید و حتما در همان دانشگاه قصد ادامه تحصیل داشتید؟

ل
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

ممنون ازهمه بخاطر همدردی ،بله انصراف از مار بعد از قبولی قطعی هستش ،ولی بیکار شدن الان من بخاطر مشکلاتی است که برام پیش اوردن و زد وبندهای اداری وچون قرارداد با دانشگاه بودم فسخ قرار دادم راحتت تر بود ،اتفاقا علم و صنعت همون سال رفتم مصاحبه واتفاقا تا تعهد هم پیش رفت ولی شرایط زندگی طوری شد که باید در شهر خودم ادامه میدادم .ولی در سال ۹۵ که همه چی دست دانشگاه بودش هم تو استعداد و هم تو ازمون رد بشی و….میخوام بگم اینکه بچه ها میگن رابطه بازی تو مصاحبه ها هس صد درصدی نیس .تلاش کنید چه با سن کم چه زیاد ،چه شاغل چه بیکار ،چون هیچ چیز قابل پیش بینی نیس ،بخدا توکل کنید که از عدالت خدا بالاتر عدالتی نیس .موفق باشید .

هادی ب ل
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ل

سلام نظرات شما رو خوندم و هم متاثر شدم و هم دوباره تاسف خوردم برای جامعه مون!!!
بنده در دوران ارشد همکلاسی داشتم که کارمند بانک بودن و توسط اساتید خیلی بخاطر کارمند بودن اذیت شدن به طوری که میخاستن رها کنن ولی بنده در کنارشون ایستادم و کمک کردم که ارشدشون رو بگیرن و در انتهای صحبتم بنده هم موافقم که اخلاقیات متاسفانه اگر نگیم کلا از بین رفته ولی متاسفانه خیلی کم رنگ شده

.....
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۲۳ ب٫ظ

من خواهرم کارمنده

الان سال دوم دکترا ….واقعا حقش میدونم روزانه درس میخونه خیلی زحمت میکشد درس خوندن رو دوست دارد الان کار میکند و درس میخوند فشار زیادی بهش میاد ….واقعیتش اینه کار نیست و وضعیت کار و درس در کشور ما خوب نیست در جوانی پیر شدیم

ترازها کی میاد نتایج انتخاب دانشگاه برای مصاحبه دولتی کی اعلام میشود؟؟؟

فرهاد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان
بنده الان دانشجوی دکتری و سال دوم هستم ، واقعا شاغلین و کارمندها ضربه زیادی به تحصیلات تکمیلی می زنند ، مشکلات خانواده و اشتغالی که دارند تمرکز آنها را به هم ریخته و همش دنبال شانه خالی کردن از تکالیف هستند و اکثر مواقع کل کلاس را به چالش می کشند

کریم به ALI آقا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۷:۴۹ ق٫ظ

ببینید علی آقا شما خیلی منفی به قضیه نگاه میکنید. اولا هر قانونی همیشه سعی میکنه عادلانه باشه و در این بین یقینا شرایط همه بر اساس اون ایده آل نیست.اما بحث درس فرق میکنه علم و دانش دنبال ایده آله میگرده نه صرفا جوونترها. ضمنا اختلاف ما ها با هم اونقدر زیاد نیست که اینقدر بزرگش میکنیم کمااینکه اگر بود هم مهم نبود. شما اگر فکر میکنید کسی که تونسته در سن کمی بیشتر از شما وارد دوره دکترای روزانه دانشگاه اونهم بدون هرگون سهمیه ای شده،آدمی تاریخ مصرف گذشته و بدرد نخوره و نمیتونه حتی یه مقاله و جزوه بنویسه و نیاز داره نصف جزوات و مقاله اش رو از شما بگیره کاملا در اشتباهید و بهتون پیشنهاد میکنم که اصلا بهیچ عنوان جزوه تونو بهش ندید تا نتونه موفق بشه و درسا رو پاس کنه و از دانشگاه اخراج بشه تا شما بیفتید جلو. بقول شما این حق پایمال شده شماست. اما واقعیت این نیست.عینک بد بینی رو بردارید. همه اونهایی که بین تحصیلشون وقفه میفته حتما یه دلیل موجهی برای اینکار دارن. من خودم رتبه ۱۸ کنکور سراسری و دانشجوی دانشگاه علم و صنعت در رشته عمران و رتبه ۶۷ دوره ارشد اونم در اون موقع که کنکور مثل حالا بدون آزمون و هلو برو توی گلو نبود و دانشگاه ما برای لیسانس ۷ تا و برای ارشد ۳ نفر بر میداشت و دانشجوی امیرکبیر در زشته مهندسی زلزله با بهترین نمرات و معدلها بودم اما بخاطر مشکلات شخصی و نیز تصمیم خودم در حالیکه حتی… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۴ ق٫ظ

من اصلا بحثم نیست شما لایق نیستی ولی کسی کار داره رو نمی تونم بپذیرم کنار من بیکار داره تحصیل می کنه و من با حسرت بخورم.
این قانون باید درست شه یا کار یا درس قبول ندارید مشکل من نیست. اگر جامعه به من دانشجو زن می دهند و کار می دهد و استاد میزاره من کار کنم من هم مشکلی ندارم همه کار کنن وگرنه این نا عدالتی است حالا شما میخواد نخبه باشی یا نباشی.
عدالت نیست. شما تا صبح بگو. منم این چیزایی شما میگی رو دارم کمتر از شما رزومم نیست خیالت راحت.

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ali

اصلا شما چرا به خودت میگیری با حرف من و شما این قانون درست نمیشه تا جوون ها بتونند زندگی بسازن. فقط باعث میشه ازاین مملکت زده بشن و شدن و دارن میرن. بحث اینه باید کاری کنن دانشجوی دکتری بتونه اسلامی زندگی کنه نه اینکه دست به هر اقدامی بزنه عملا داریم با این کار جامعه رو فاسد می کنیم. شما فکر میکنی دلیل این همه مشکلات چی هست. از دیر ازدواج کردن و دیر وارد بازار کار شدن و عدم تجربه ما جوون هاست. چرا چون ارتباط علم با صنعت در حد صفره و کسی هم اهمیت نمی دهد. بعد می خوای من دانشجو از استادم سواد یاد بگیرم کسی خودش زیاد چیزی از صنعت نمیدونه حالا نمیگم گرایش و رشته و رتبه و رزومم چیه چون علاقه ندارم کسی بدونه. ولی واقعا فکر نکن عینک بد بینی زدم. این دردی هست توی جامعه است. این روش چربش و نرمش مثل دیپلماسی های خارجی هست که به قولی ممکنه با لبخند چاقو رو تا دسته فرو کنن تو قلب آدم. شما نمی تونید با یان حربه ها جامعه رو اصلاح کنین. من می بینم افرادی به خاطر همین مشکلات قید ادامه تحصیل رو میزنن و به ارزوهاشون پست می کنند. به نظر شما درست هست شما خودت تا دکتری رو بگیری سن جذب دکتری تموم میشه بحث این نیست. بحث این هست باید دوره دکتری به نحوی باشه عملا کسی تحصیل میکنه شرایط مار رو هم فراهم کنند. چرا قبول نمی کنید خود شما از این ضربه خوردید… ادامه نظر»

احمد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ali

شما خودت بگو علت اینکه نرفتی سرکار بعد درستو ادامه بدی چیه؟

کریم
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ali

اینکه چرا من به خودم گرفتم چون حرف شما دقیقا امثال من رو هدف گرفته. دوست خوبم.الان با سن ۵۰ سال تازه دارن دکترای پزشکی رو اونم با همه امکانات شغلی و مالی که دارن شروع میکنن به تحصیل و هیچکس هن نمیتونه بگه چرا چون لیاقتش رو دارن و عشق و علاقه شو. اینکه گفتی که بنده ضربه این سیستم رو خوردم قبول ندارم و باید بگم ته جون من کاملا از تصمیماتی که گرفتم راضی هستم. و درسته که مثلا من شاید بشم جهل ساله اما این مهم نیست چون اولا هدف اصلی من تدریس نیست و ثانیا هر مشکلی رو به زمانش بهش فکر میکنم.قانون بند و تبصره زیاد داره ضمن اینکه مگه قراره که همه استاد و مدرس دانشگاه بشن.اصلا مگر ممکنه.حتی ۱۰ % ورودی ها هم هرگز نمیتونن به استادی برسن چون جذب اینقدر نیست. در مورد شما و لیاقت و رزومه تون بنده هرگز شک ندارم و همین که به این موضوع فکر میکنید نشون میده که براتون مهمه و اگر هم من بحشی از رزومه خودم رو عرض کردم دررجواب صحبتهای لولتون بود که همه شاغلین رو زیادی و بدرد نخور دونستید. علی آقا راهی که امثال ما رفتیم یه راه بسته نیست و هر کسی حتی شما هم میتونید اونو برید و یقینا جواب میگیرید چون امتحانشو پس داده و اگر شما دوست ندارید این راه رو برید این دیگه میل و اختیار و حق شماست مثل بقیه. و اگر جامعه به کسسی که دانشجویه و کار نداره زن نمیده ، این… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

شما با اینکه هوش خوبی دارید ولی دقت لازم رو نداشتید. سعی بر خراب کردن ندارم . من اتفاقا تاکید کردم. اکثریت اگر نگاه کنید اکثریت بود نه همه.
ن خیر باز توجه نکردی. گفتم اگر به ما هم اجاز کار بدهند بنده نیز مشکل ندارم.
نه این حرفتون رو باز هم قبول ندارم. که انتخاب من بوده اگر به من بوده من میخواستم کار کنم ولی چون دانشجو بودم کسی منو جایی استخدام نمیکنه وقتی میرم میگن برو درست رو تموم کن بعد بیا.
باز هم متوجه منظور بنده نشدید. من میگم باید عدالت باشه باید همه در یک سطح قرار بگیرند.
مشکل جامعه و غیره از قوانین اشتباه هست. یعنی قبل از سال ۹۰ دانشجو های دکتری بورس می شدند و کار آینده تضمین شده بود و الان نه هزینه تحصیل و پرژه و اعزام به خارح و همه و همه توسط وزارت پرداخت میشد. ولی از سال ۹۱ این دیگه وجود ندارد.
باز هم میگم اگر شما کار می کنید باید به ما نیز اجازه کار داده شود. یعنی مشکلی در جذب ما نباشد. شما به این نکته توجه کن از اول من حرفم این هست من نیز باید کار کنم چون حق دارم.
نه اینکه به دلیل دانشجو بودن منو کنار بزارند.

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

یک دوست دانشجوی دکتری دارم بیکار هست. معاف شده و دانشجو هست جایی هم استخدامش نمیکنند.
چرا چون دانشجو هست.

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

این بحث به جایی نمیرسه چون کسی حاضر نیست چیزی رو قبول کنه.
در هر صورت انشالله هم شما در مصاحبه موفق باشید هم بنده. انشالله دانشگاه تهران هم رو ببینیم.

sid
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

دارن با تو پنجاه سالگی چی میخونن دوست شما پزشکی؟واقعا چی میشه گفت؟این خیلی مثال پرتی

.....
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۲۱ ب٫ظ

باسلام
واسه هیئت علمی شدن باید رشته ارشد و دکترا یکی باشه؟ یعنی اگه رشته مقطع ارشد مدیریت بازرگانی باشه، دکترا هم باید مدیریت بازرگانی باشه؟؟ یا میشه دکترا رو مدیریت دولتی خوند؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  .....

نه ربطی نداره. مهم اینه دکتری چی خوندی.

مهدی مهندسی مکانیک
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ali

عرض ادب
اینطور که فرمودید نیست.
خواهش میکنم اطلاعات دقیق بدهید.
عدم همخوانی رشته تحصیلی در دو مقطع آخر باعث رد درخواست جذب هیئت علمی می شود.
باید دو مقطع آخر یعنی ارشد و دکترا همخوانی داشته باشد.

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ق٫ظ

مورد دیدم کارشناسی و ارشدش یک
رایش دیگه بوده و تغییر گریاش در دکتری داشته و میینم که شده.
تغییر رشته شاید ولی گرایش زیاد تاثیر نداشته در عمل دیده شده. تیوری رو ول کن عملی رو بچسب میزنین تو متلب همین میشه دیگه.

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ali

گرایش

مهدی مهندسی مکانیک
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ali

علی آقای بزرگوار تغییر رشته شاید!!! شما استثنائات(به جای استثنا کلمات دیگر هم می شود قرار داد) را رها کنید. بنده طبق قانون صحبت می کنم. رشته دکترا و ارشد قطعا باید همخوانی داشته باشد. حالا تشخیص این همخوانی بحث دیگریست. مثلا دوست بنده دکترای مهندسی انرژی بود و چون ارشد رشته مهندسی نفت بود مجددا اقدام به اخذ ارشد مرتبط کرد. در حالیکه زمانی که ایشان ارشد را گرفتند رشته مهندسی سیستمهای انرژی به صورت مستقل مثل امروز پا نگرفته بود.و کلا رشته جدیدی محسوب میشود که عمر تاسیس آن در دانشگاه های کشور به زحمت به ۱۵ سال می رسد.و طبق آیین نامه وزارت علوم هم این رشته باید از فارغ التحصیلان مهندسی شیمی و مکانیک و نفت و برق ورودی بگیرد.اصلا این رشته ها در آیین نامه ذکر شده است. ولی قانون صراحت دارد در مورد همخوانی. دوست عزیزمون در مورد قانون سوال کردند. بحثی که شما می فرمایید مورد دیده شده بله حتما درست است.ولی اینکه آیا ایشان مولفه هایب که مورد مشاهده شما داشته،دارد یا خیر و شانسشان در قیاس با سایرین چه میزان است بحث دیگریست. بنده در مورد رشته قطعا مطمئن هستم.اما در مورد گرایش هم درصورت تشخیص عدم همخوانی مورد رد میشود. خدمت بزرگواری که نامشان را هم ذکر نفرمودند عرض می کنم شما واحدهای دو مقطع ارشد بازرگانی و دولتی را مقایسه کنید.چند درصد مشابهت دارند؟اگر قابل توجه است و میشود گفت همخوانی که بحثی نیست. نکته بعدی در کنار افرادی که همه ارشد و دکترای مدیریت دولتی دارند و شما… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ali

احتمالا شما درست می گید. من چیزی دیدم رو گفتم.

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  .....

البته تو شرایط برابر شخصی که دو مقطع یکسان خونده باشه تو اولویت قرار داره.

.....
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  .....

سلام
ممنون از اینکه من رو راهنمایی کردید. برای همگی آرزوی موفقیت میکنم.

م
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۱۷ ب٫ظ

دوستان عزیز. یک سوال دارم لطفا هر کسی اطلاع دقیق داره و یا حتی نظری داره عنوان کنه. به نظر شما با توجه به شرایط موجود و حذف تکمیل ظرفت دانشگاه های دولتی تراز دعوت به مصاحبه دکتراشون رو بالاتر می برند یا پایین تر؟؟
با سپاس

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  م

نمیدونم.
به نظرم ظرفیت چند برابر دعوت به مصاحبه رو احتمالا بالا ببرند. شاید به جای ده نفر دعوت به مصاحبه مثلا بشه ۱۵ نفر. البته شاید . شاید هم مثل سال قبل باشه فقط می خواهند تعداد افراد رو کاهش بدهند.
که نظر دومم رو بیشتر میدونم.

proper
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۵۰ ب٫ظ

سلام بنده با این درصدهایی که زدم ترازم اومد امسال ۱۹۳۵ اگر با همین همین باز تاکید میکنم همین درصدهایی که امسال زدم به نسبت سال پیش باید ترازم میوم ۲۴۶۷ چرا ترازم حدود ۶۰۰ تا کم شده امسال
آیا با این شرایط و افزایش این حالت که قطعا تکمیل ظرفیت نداریم سایر دانشگاه ها ترازشون را نسبت به سال پیش کاهش میدن؟؟؟

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  proper

دوستان ی جوری میگن تکمیل ظرفیت انگار چند نفر تکمیل ظرفیت بیشتر می گرفتن. تو رشته ما سال پیش تکمیل ظرفیت ی نفر اضافه می گرفت. بودن یا نبودنش زیاد فرقی نداشت.
بقیه رشته ها هم زیاد نبود شاید ۵ شیش یا کمی کمتر و بیشتر ولی کلا تکمیل چه ظرفیتی وقتی دانشجو زیاد میگرن. واقعا همین امسالم به نظرم زیاد دارن میگیرن. باید بعضی رشته حتی دانشگاه های پولی رو هم حذف کنن فقط افراد با رتبه زیر ۱۰۰ رو پذیرش کنن.

کریم
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  proper

علت پایین اومدن تراز سخت بودن سوالات در آزمون امساله که باعث میشه تراز کل پایین بیاد

جعفر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۱۲ ب٫ظ

پسر خوب تو ایران یکی تا بیاد دکتری بگیره سربازیشم بره ۳۰ سالشه بعد تازه بیفته پیگیر درآمد زندگبش بعد کی تشکیل خانواده بده اونایی که صرفا مسیر درس خوندن رو انتخاب کردن باید مثل چی درس بخونن که دغدغه قبولی تو دکتری رو نداشته باشند وگرنه شرایط همینی هست که میبینی

مسی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۴۴ ب٫ظ

چقدر ما دهه شستی ها بدبخت بودیم از اون اول . نه کاری نه چیزی . اومدیم گیر دادیم به دکتری . خدایا خودت رحم کن …افسرده و درمونده. چقدر بشینیم چرت و پرت بخونیم آخه

مسی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۳۹ ب٫ظ

سلام ممنونم اگه کسی میتونه راهنمایی کنه .. رشته علوم دامی با تراز ۲۱۵۰ تغذیه طیور شهرکرد را میارم واسه مصاحبه یا نه ؟ شبانه نمیگرفت فقط روزانه…

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۳۲ ب٫ظ

خیلی از قانون ها فقط میل شخصی افرادی هست که خودشون دارند به نفع خودشون کار می کنند. چقدر فکر می کنی قوانین درست است و دقیق است. قانونی که در آن عدالتی نباشه قانون کاملی نیست. مثل قوانین مختلف در جامعه هست. در ضمن شما چون خودت مثلا کار داری می خوای ضمن کار دکتری هم بخونی ولی به فکر اون بدبختی که کار نداره و جایی هم به دلیل دانشجو بودن نه استخدامش می کنند نه کار بهش می دهند. مثلا برخی میروند حق التدریس بر می دارند الان به دانشجو ها دیگه حق التدریس نمی دهند. اینا درد هست طرف تا سال پیش رزومه قوی کرده ولی الان به یکی دیگه این رو هم نمی دهند. از اون طرف ببین شما فقط منافع شخصی خودت که هم کارت هست هم دکتری خوندنت رو می بینی . در کشور های خارج کسی که درس میخونه جایی استخدام نمیشه تو خود دانشگاه یا جاهای پاره وقت کار می کنه. ولی واقعا این عدالت است که کسی که کار داره بیاد و جای کسی که میتونه فردا مفید باشه رو هم گرفته است و دکتری رو هم میخونه و برای اون شخص جایی برای کار نخواهد بود چون نفر قبلی با تجربه تر هست و به این نفر نگاه هم نمیشود. عدالت کجاست؟ اون نگاه نفعی که شما ها دارید بیشتر است چون شما نفعتون توی این است که ضمن کار درس هم میخونید. اون افراد ضعیف و ضعیف تر می شوند. مثل بانک داری ایران از کسی وام داره… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

به نظر من باید تعدادی کم بگیرند و این خوب هست. چون کار افزایش پیدا خواه کرد دانشگاه آزاد و پیام نور و… رو هم باید ببندندن. یا مثل پزشکی محدود بگیرند.
اینا اونوقت میشن عدالت .
یعنی ما رشته های مهندسی عملا شانس کارمون در حد اپسیلون هست. امروز بگی دو تومن کمه میگن برو یکی دیگه رو می گیریم.

مهرداد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

نه علی جان کاملا در اشتباهی اولا بیشتر کسانیکه کار دارن و میاد دنبال دکترا بخاطر عشق و علاقه شونه که میان سمت دکترا و درس خوندن و اصلا بخاطر اینکه آیا فردا بشه با اون مدرک کار کرد بسمتش نمیان. دوما اینکه قبولی در دوره دکترا همونطور که خودت میدونی راحت نیست که هر کسی دلش خواست بیاد و قبول بشه بلکه آمادگی کافی در دروس و هوش و استعداد زیاد و پشتکار بالا میخواد و اگه شما واقعا مصمم هستی ، شما که جوون و خیلی جوونتر هستی و بقول خودت بیکار و آزاد هستی خیلی بهتر میتونی از این فرصت استفاده کنی و با فراغ بال خودت رو اونقدر آماده بکنی که هیچ شاغلی نتونه با تو رقابت کنه و مطمئن باش در مصاحبه هم تمام کفه ها بسمت شماست مگر اینکه شما خودت کوتاهی کنی و نتونی در این ماراتن جلو بیفتی. مطمئن باش درصد خیلی کمی از قبولیها از شاغلین هستن و بیشتر اونا مثل شما هستن که آزاد و رها هستن و میتونن بدور از مشکلات کار و کمبود وقت و مسنتر بودن،در این رقابت پیروز باشن. و از طرفی اینو هم بدون که همون درصد کمی از شاغلین هم که در این بین موفق و قبول میشن جزو بهترینهای این مملکت هستن و یقینا وجودشون برای انتقال تجربه شون به جامعه لازمه و جای کسی رو تنگ نکرده. و از طرفی قانون هم بخوبی از جوونهای امثال شما حمایت کرده وبا قراردادن فرصتهایی بنام استعدادهای درخشان و بدون کنکور اون با ظرفیتهای ۴۰%… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

بله حرف های شما درست و متین.
اما واقعا این قوانین در اجرا هم همین گونه خواهد بود.
من به شخصه دیدم قانون با اجراش خیلی تفاوت داره. خیلی از قوانین برای ۶ درصد جامعه ساخته می شوند.
منم امیدوارم بتونم یکی از دانشگاه های برتر امسال قبول شم. اگر بر اساس وضعیت دانشجویی باشه نه بر اساس شناخت اساتید.

احمد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

منم موافقم درس خوندن شاغل ها به خاطر علاقه هست. من خودم خیلی دوس دارم ادامه بدم ولی الان ۵ امین ساله دارم تلاش میکنم تا روزانه شهر خودم قبول شم. سایر دوستان واقعا وقتشون آزاد تره

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

واقعا دیدم که میگم افرادی که سر کار هستند. وقتی قبول می شوند واقعا نه دانشگاه حضور دارند نه به تحقیقشون درست می رسند. هستند هم کسانی که تونستند. ولی اصولا خیلی ها برای اینکه حقوقشون بالاتر بره و … میان درس می خونند. شاید شما جزو درصد اندک محققین باشین. ولی واقعا هم به درسشون لطمه میخوره هم به کارشون. با تعداد ترم بالا تموم میکنند.

م
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

من با آقا علی کاملا موافق هستم. به هیچ عنوان نباید در مقطع دکترای روزانه افراد شاغل رو بگیرندو این کاملا خلاف عدالت هست. اگر چنین افرادی رو که اکثرا با سفارش از ارگان های دولتی هست جذب کنند خیانت به بیت المال هست چون این افراد بخاطر تامین مالی بودن و مشغله کاری به هیچ عنوان دل بکار پژوهشی و نگارش مقاله نمی دهند و فقط سر بار سیستم آموزش میشوند.این افراد شاغل اگر دوست دارند می تونند برند دکترا آزاد یا پردیس بخونن و پولش رو از جیب خودشون بدهند ونه از جیب بیت المال و جای یک دانشجوی بیکار اما مستعد رو پر کنند.

احمد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  م

این چه حرفیه مت خودم ارشدمو با اینکه شاغلم با ۷ تا مقاله و یک پروژه صنعتی تموم کردم

مهندس
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  م

من دانشجوی دکتری روزانه و شاغل هستم و برعکس حرف جنابعالی چون زمینه تحصیلی و شغلی ام مشابه است و طبعا تجربه بهتری دارم همکلاسیهای بیکار وباصطلاح شما مستعد تمام تحقیقها و ترجمه ها را بصورت آماده از بنده می گیرند و به استاد می دهند

م
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

آقا مهرداد عزیز. این سهمیه استعداد رو هم باز به دانشجوهای سفارش شده متاسفانه بعضی دانشگاه ها اختصاص می دهند. من خودم به شخصه پارسال استعداد درخشان برای چند دانشگاه اقدام کردم اما با وجود داشتن ظرفیت خالی و رزومه قوی با چندین مقاله و کتاب بنده رو نگرفتند. چرا؟! بهم مدیر گروه غیر مستقیم گفت چون معرف و پارتی قوی نداشتی نگرفتیمت.بله در این سیستم رابطه خرف اول رو می زنه متاسفانه.

بهرام به على
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

احسنت على آقا ، این موردى که شما گفتى در کشورهاى دیگه رعایت میشه که پیشرفت کردند . در جواب اقا مهرداد که گفتند شاغلین حتماً استعداد دارند – خیر اقا مهرداد اگه استعداد داشتند قبل از اینها قبول میشدند اما الان به واسطه توانایى پرداخت شهریه قبول میشوند- اینکه فرمودید شاغلین دکترى جزو بهترنهاى مملکت هستند ! اون رو واگذار میکنم به قضاوت دیگران

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام به على

در ضمن حرف من فقط دکتری نیست. توی ارشد نیز همین گونه بود. یعنی اکثریت کلاس ما شاغلین بودند ما ترم چهار تموم کردیم و این ها هنوز دارند کار می کنند. یک دانشجویی که از دانشگاه تربیت شهید رجایی کارشناسی خونده بود استخدام آموزش و پروروش شده بود ترم دوازده بود و همچنان تابستان ها میومد تا رو پروژهاش کار کنه واقعا این افراد نمیگم نخبه نیستن ولی واقعا براش اهمیتی از تحقیق فقط این بود که وقتی خودش خواست بیاد کار کنه نه اینکه به موقع کار کنه وکار درستی انجام بده. حرفمم این نیست همه این هستند ولی اکثریت رو دیدم و میبینم اینگونه است.

کریم
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام به على

آقا بهرام.واقعا اشتباه میکنید. اولا همه یک شرایط یکسان ندارن و نمیشه برای همه یک نسخه واحد نوشت. دوم شرایط ما با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست و علت اونم هممون میدونیم و نیاز به بازگویی نیست و خداقلش اینه که اونجا دانشجویان دکترا کاملا تامین هستن و نیازی به کار در شرایط ما ندارن.چه متاهل و چه مجرد. من خودم مدت زیادی خارج از کشور بودم و کاملا به محیط و شرایط اونجا آشنا هستم. سوم اینکه واقعا چرا فکر میکنید کسی که الان بعد از چند سال اومده برای دکترا قبلا نتونسته و یا عرضه نداشته که قبول بشه. نه .به همون دلایلی که الان شاغله، بیشتر اونا یا مجبور بودن و یا ترجیح دادن که اول برن سر کار و کسب درآمد و پایه های زندگیشون رو بسازن و بعد بیان دنبال ادامه درس. من خودم رتبه ۱۴ کنکور سازه امسال هستم و رزومه خیلی خوبی هم دارم ولی بعد از ۸ سال اومدم برای آزمون دکترا و در این مدت هم هرگز در کنکور شرکت نکرده ام و انشاالله امسال یه جای خوب قبول بشم مثل بقیه دوستان. اصلا درست نیست که به همدیگه با این دید بد نگاه کنیم و همدیگه رو تقبیح و سرزنش کنیم. این رقابت برای همه است و یقینا هر کس راه خودش رو رفته تا به اینجا رسیده و حاصل دسترنج خودش رو هم درو میکنه. و در نهایت در مورد شاغلین هم نباید اینقدر بدبین باشید. اونا نه تنها جای کسی رو نمیگیرن بلکه در نهایت میتونن کمکهای خیلی… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

آیا واقعا این درست هست.
تازه کشوری که اسلامی هم هست.
میگن باید ازدواج کنی. بعد شما حداقل ۳۳ سال سنتون هست با اوصاف یکه گفتید.
من تازه تموم کنم میشم هم سن شما شاید یکی دوسال کمتر ولی حدودا همین سن ها
نه زن داریم نه کار داریم نه از خودمون چیزی داریم فقط یک مدرک دستمون هست که معلوم نیست به کارمون بیاد یا نه.
اونوقت دوستان هم کار دارند هم ازدواج کرده اند هم مدرکشون رو دارند می گیرند. هم آیندشون مشخص هست.
این عدالت هست. چون انتخاب من درس بوده و انتخاب جنابان عالی کار بوده و بعد در کنارش درس هم خواهده شود.
من دوست ندارم سر یک کلاس با کسی باشم نصف پروژه هاش رو از من می گیره.
شاید نمره هاشم از من بیشتر هم بشه و بعد ادعای استعداد هم بکنه. این حق هست.
شما به خودت حق میدی کسی رو ببینی هی ضعیف و ضعیف تر و خورده تر و سر خورده تر میشه و شما هی وضعیت زندگییت بهتر میشه.
حقوقت بالاتر میره و از نظر کلی در زندگی تامین هستی در صورتی من فقط در حال درس خوندن بودم و هیچی گیرم نیومده و دنبال هیچ کار اضافه ای هم نرفتم.
اگر خودت بودی این رو چگونه برداشت می کردی؟

کریم
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ali

واقعا متاسفم. من اگه باشم اصلا اینطور فکر نمیکنم و هرگز خودم رو با کسی مقایسه نمیکنم. شما یک ثروت داری بنام جوونی که ما اونو دیگه از دست دادیم. ضمنا این یه راه انتخابیه و برای همه قابل انجامه و جلوی کسی رو نگرفتن که فلان راه رو بره یا نره. مثل بنده هم به سادگی این راه رو طی نکردیم. خود من مجبور بودم کار کنم تا کمک خرج خانواده ام باشم چون اونا نمیتونستن خرج منو بدن. سربازی رفتم تا حداقل دو سال خرجم گردن ذولت بیفته و خانواده ام کمی راحت تر باشن شما فکر میکنید ما دوست نداشتیم که به خرج خانواده یه بند درس بخونیم و تا آخرش بریم.؟ از طرفی هم شخص خودم چون همین شرایط رو اونموقع هم میدیدم به این نتیجه رسیدم که باید اول کار کنم و درامد پیدا کنم چون نمیتونم روی درس و دکترا برای ایجاد درآمد زیاد و در کوتاه مدت اعتماد کنم. خدروشکر با توجه به رشته ام و تجربه ام در سربازی و کار پیش پیماتکاران راه و ابنیه، الان خودم مستقل هستم.خانواده خوب و شرکت ودو تا ماشین دارم. خدا شاهده اینارو نمیگم که مثلا بگم که من زرنگ بودم و مثلا فخر بفروشم. نه اصلا من اهل این حرفها نیستم. فقط گفتم که بدونید که خیلی کارها میشه کرد و همه راهها به دکترا ختم نمیشه. و در نهایت،واقعا باید جور دیگه به این قضیه نگاه کنید چون خواه ناخواه در سر کلاس در کنار هم هستیم و باید مثل دو برادر بزرگتر… ادامه نظر»

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

من نمیخوام منکر این بشم که صد در صد من درست میگم یا غلط میگم. ولی باید شرایط به گونه ای باشه که کسی میخواد دکتری بخونه این همه حقیر نشه. وقتی میره جایی خواستگاری نگن چی داری این مشکل از قوانین و جامعه است که داره من و شما رو نابود میکنه قصد من نیست بگم شما داری اسشتباه می کنی قصد من این است که قوانین درست نیست که داره این اتفاق می افته. من به شما حرفم نیست حرفم به اون کارمند دولتی هست علی الخصوص که داره کار می کنه کنارش داره درس هم میخونه. ببینید انصاف هست ب قول خودت این سرمایه جوونی توی درس تموم شه و به نظرت الان شما سی و اندی سالت هست رغبت من برای ازدواج رو داری. بله اون جا اون کشورها اینقدر فاصله بین صنعت و دانشگاه کم هست که کارهای تحقیقاتی در صنعت و کار طرف صورت می گیره حتی نیاز به دکتری خوندن هم نیست ولی ایران شرکت ها و حتی جاهای تحقیقاتی اصولا خاص و برای ارگان های خاصی هستن و اگر کسی در صنعت هم باشه تحقیق رو انجام میدهد. ببینید اون حا کسی حقوق یک استاد دانشگاه از یک مهندس کمتر هست. دوستان من از دانشگاه تهران دارن میرن خارج چرا چون حقوق یک ماه خارج نزدیک ۹۰۰ دلاره یا همون حدود پنجاه میلیون ما این تفاوت هست بین کسی تو ایران میخونه و اونجا مصلما کسی که میبینه حقوق یک مهندس بیشرته میره کار میکنه نه درس بخونه شاید استاد شه شاید… ادامه نظر»

امیر - دکترای مهندسی برق
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۵۲ ب٫ظ

متاسفانه در بعضی کامنت ها مشاهده میشه همچنان همان کلیشه همراه با بغض و حسرت در برخی و نه همه دوستان رشته های انسانی نسبت به ماها که دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک خوندیم و بعدتر در دانشگاه رشته های فنی و مهندسی یا علوم پایه رو خونده و ادامه دادیم وجود داره! این مساله هم ناشی از سرکوفت های غلط والدین برای متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ است که آگاهی نسبت به این مسائل کم بود و بچه ها رو بر اساس سطح هوشی و تحصیلی شون مجبور میکردن به ترتیب ریاضی، تجربی، انسانی و هنرستان و کار و دانش برن و همیشه خودشان حسرت بچه فامیل که داره ریاضی میخونه و یا پزشک میشه رو میخوردن و سرکوفتش رو به بچه میزدن! همون نسل الان در همین حوالی بعضی از نمایندگانش دیده میشه که آمارها و سندهای تخیلی رو میکنند! خدا رو شکر که الان نسل ما دید بازتری نسبته به مسائل پیدا کرده و اغلب تحصیل کرده هستند و فرزندان رو تشویق میکنن که بروند دنبال علاقه شان و مطمئن باشید صد در صد هم موفق خواهند شد حالا در هر رشته ای که میخواد باشه.

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۱۶ ب٫ظ

احسنت. ولی برخی هم سر خورده شدند مثل دوستان من دارند از ایران می روند و ….

به دکتر بهزاد خان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ب٫ظ

دکتر جان سلام

متاسفانه رتبه ام زیاد خوب نشد

۲۷۸ شدم رشته سازه

بنظرتون روزانه یا شبانه یا پردیسهای تهران امیدی هست؟
شهرستانهای نزدیک تهران قزوین و قم و سمنان چی؟
شمال آمل و بابل و اینا چطور؟

آزاد تهران چی؟
میشه راهنمایی کنید؟
پارسال قبولیا چطور بود؟
رزومه
۳ تا مقاله کنفرانسی
دو تا علمی پژوهشی
نمره زبان ۴۸
دانشگاه خواجه نصیر بودم
سابقه کار خیلی عالی دارم
و یه کتابم دارم که گمون نکنم به مصاحبه برسه
یهدونه isi هم هست که در مرحله بررسی هست.
همینا دیگه

میشه راهنمایی کنید؟
پارسال قبولیا چطور بود؟
میشه یه کم دقیقتر بگید اگر ممکنه؟

مثلا تراز تهرانیا روزانه و شبانه و
همین طور اون شهرستانها

خیلی منون از زحمتتون
ببخشید
ممنون

به دکتر بهزاد خان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۴۲ ب٫ظ

ترازم هم ۲۸۱۵

سارا۹۶
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ب٫ظ

کی نتایج اعلام میشه هیچ امیدی به زندگی ندارم اگه امسالم قبول نشم واقعا نمیدونم چیکار کنم با این وضعیت کار هم دیگه افسرده شدم خدایا خواهش میکنم کمکمون کن

گلاره
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا۹۶

سلام
اولا که انشاالله قبول میشی سارا جان
ثانیا اگر هم قبول نشدی مطمئن باش هیچ اتفاقی نمیفته و تازه شانس آوردی و با خیال راحت برو زندگی تو بکن.
دکترا خودش اول بدبختی و دردسره

الکترووونیک
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

باسلام
رشته الکترونیک با رتبه ۳۲۵ وتراز ۲۳۵۶ امیدی به قبولی در روزانه شهرستان هارو دارم؟

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سوال من اینه چرا کسی استخدامه یه جایی هست میاد دکتری میخونه این ظلمه این افراد باید استعفا بدن بعد دکتری بخونن ؟
برای بقیه ای که کار ندارن داره ظلم میشه. خیلی تا عدالتی بزرگی هست.

صبا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ali

موافقم

میلاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام

چرا؟!!!!!!!!!!
طبق چه قانونی؟!!!!!!!

واقعا چرا ما اینطوری شدیم!!!!!!!!!!!!!!

چرا همیشه همه چیز رو فقط طبق میل و شرایط خودمون میخوایم؟!!!!!!!!!

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

میل شخصی نیست. یه کم فکر کن. ناعدالتی وظلم به افرادی هست که کار ندارند.
این میل شخصی هست یا نا عدالتی به قشر ضعیف تر.

مهندس
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ali

من مطالب شمارو خوندم علائم افسردگی کاملا در بیانات شما مشهوده قبل از این که دیربشه حتما دنبال راه حل باشید و همیشه یک چیز رو آویزه ی گوشتون کنید راهی رو که خودتون و با لاقه انتخاب کردید بهاشو هم بپردازید شما ممکنه بعدا عاشق هم بشید و قطعا بهای اونو هم باید بپردازید پس بیخود به همکلاسیهای شاغل یا دانشجوی دکتری گیر ندید راه حل در درون ذهن شماست

جعفر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ali

چه ظلمی داداش من؟!! خوب شماهم مثل بعد فارغ التحصیلیت میرفتی سربازی یه جا مشغول به کار مبشدی بعد میومدی ادامه تحصیل چرا از دید خودت میگی اگه ایمقدر سطح علمیت بالا هست که یه ضرب پشت سر هم قبول شدی واسه قبولی تو دکتری هم نباید نگران باشب

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

حعفر اگر اون نفری باشی قبلا دیدم و مطالبش رو خوندماصلا صحبت ها منطقی و بر اساس عدالت نیست. با شما حرفی نیست..مشکل من قبولی نیست. مشکل ما عدالت هست. دوستم بود سربازی رو رفته بود و به دلیل دانشجو بودن جایی استخدامش نمی کردند. این عدالت است.

بر اساس اطلاعات و آمار قبول شدگان سالهای گذشته
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

۱. روزانه تهران
۲. روزانه شهرستانها و شبانه تهران
۳. پردیسهای مستقر در شهر تهران و شبانه شهرستانها
۴. پردیسهای شهرهای بزرگ مثل اصفهان و تبریز و مشهد و شیراز و …. و پیام نور مستقر در تهران
۵. غیر انتفاعی و آزاد مستقر در شهر تهران
۶. پردیسهای دورافتاده
۷. آزاد مستقر در شهرهای بزرگ مثل اصفهان و تبریز و شیراز و مشهد و …
۸. آزاد شهرهای کوچک

مسعود
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

باتشکر از شما

مهدی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

به نظرت دانشگاه صنعتی شیراز سطح چند حساب میشه ؟ سطح ۱ که فکر نکنم ولی فکر کنم سطح ۲ باشه نه ؟

میلاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۲۶ ب٫ظ

پیام نور رو بیارید ردیف آخر
جای ۵ و ۶ رو عوض کنید

و به همه اینها شرایط خانوادگی و مالی و فرهنگی و امکان اسکان و تردد فردی خودتون رو در نظر بگیرید.

مسعود
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

لطفا راهنمایی بفرمایید با رتبه ۶ درسهمیه روزانه بین الملل قزوین دعوت به مصاحبه میشم؟ رشته راه و ترابری

میلاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

۱۰۰ %

النا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام به دکتر بهزاد
بارتبه ۶۹۰ و تراز۳۲۰۰ شانسی برای قبولی دکتری ازاد مدیریت بازرگانی هست؟

اتنا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

خب دوست عزیزی که گفتی علوم انسانی انتخاب رشته میکنید.
با رتبه ۷۲۴وترازبالاتراز۳۵۰۰ در مجموعه روانشناسی.نزدیک دوازده هزارشرکت کننده…ایا عمومی زاهدان ازادمیشه.
خودم فک کنم بشه هم ارشدم ازاین دانشگاست.وهم انتخاب اولم بخاطرشرایطم.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

نتایج نهایی انتخاب ر شته دکتری ۹۷ در ابتدای هفته آینده اعلام می شود و حدود ۴۰تا ۴۴درصد داوطلبان برای مرحله دوم یعنی مصاحبه و آزمونهای اختصاصی و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و مصاحبه دعوت خواهند شد و در نهایت بین ۳۰تا ۳۷هزار نفر از این آمار رد و بین ۱۰تا ۱۳هزار نفر پذیرفته می شوند

مسعود
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

انتخاب اولمو روزانه بین الملل قزوین زدم

مسعود
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام.دوستان رتبه ۶ در سهمیه رشته راه وترابری عمران اوردم روزانه کجا ممکنه دعوت به مصاحبه شم؟

proper
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام و عرض ادب و احترام خدمت دکتری عزیز
رشته برق قدرت
رتبه ۴۷۹
تراز ۱۹۳۵
کل پذیرش روزانه ۲۲۶ نفر
به نظرتون میتونم روزانه جایی قبول شم

رتبه ۱
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  proper

باسلام.در شهرستان ها احتمال دعوت به مصاحبه هست

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  proper

تراز شما برای دوره نوبت دوم دانشگاه تبریز-پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی-و پردیس علم و صنعت ایران-نوبت دوم قزوین و همدان-کاشان-بیرجند-شاهرود و ارومیه و دوره پردیس دانشگاههایشیراز-یزد و سمنانخواهد بود.ولی پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران و نوبت دوم دانشگاه تهران-مشهد-اصفهان-خواجه نصیر را نمیارید.

proper
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

ممنونم
پس روزانه جایی قبول نمیشم

م
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  proper

احتمالا برای مصاحبه روزانه به چند دانشگاه روزانه شهرستان دعوت خواهید شد اما قبولی بستگی به شرایط و رزومه و لابی با اساتید داره.

دکتربهزاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ق٫ظ

به فرهادحقوق عمومی به احتمال زیاد ازاد شهرستان قبولی

دکتربهزاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ق٫ظ

به ندا،با توجه به اینکه شما جزء نفرات اخر قبولی مرحله اول می باشی یه مقدار کار برات سخته،اما امیدوار باش چون زراعت زیاد رقابت نداره واحتمال بالای ۵٠درصد ازمهرماه دکتری انشالله

محمد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

سلام دکتر جان
آیا با رتبه ۲۹ و تراز ۵۰۲۰ در گرایش مدیریت ورزشی به دانشگاه تهران امید وار باشم؟ تربیت مدرس و خوارزمی و علامه چطور؟
ممنون

دکتربهزاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۲۷ ق٫ظ

حسن چه رشته ای هستی تا برات انالیزش کنم وجایگاهی که داری برات بگم

آگاه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

دکتر بهزاد من نه آقا حسن رو میشناسم نه شمارو ولی با این نحوه حرف زدن و استدلال شما و آقا حسن معلومه شما تجربه خوب و درستی در این زمینه ها ندارید. شاید حتی دکتری هم نمی خونید به هر حال بیخودی مشاوره های نادرست به مردم ندید.

دکتربهزاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۲۵ ق٫ظ

حسن جان دلم درود برصداقت،الحمدالله اینو قبول داری که رشته ای مثل حقوق١٢هزار شرکت کننداش بود،پس این نشان از رقابت سخت این رشته است،اگر سیاهی لشکریاشه همه رشته ها سیاهی لشکر دارن حتی اون تعداد انگشت شماری که در رشته های پایه شرکت میکنند بیشترشون سیاهی لشکر هستند،ضمنا اون اقایی که از بین ١٢هزار نفر رتبه٣٠٠اورده باید بهش تبریک گفت ،حتی به جنابعالی که دوستشی،

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

عزیز دلم. خود این شخص خنده اش گرفته بود به درصدای خودش و قبولیش. حالا ایرادی نداره خواستین به شما هم تبریک میگم!!!
عزیز رقابت بین تعداد کسایی که واقعا میخونن مهمه. الان همه شهرها کوچیک تو دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی و پیام نورم فارغ التحصیل حقوق میدن بیرون و همه شون هم میان دکتری شرکت میکنن و خیلی هاشون حتی لای کتاب رو باز نکردن نه تو قبولی لیسانس نه تو قبولی ارشد و نه حتی تو کنکور دکتری و چون دوستای زیاد حقوقی دارم اینو میگم به کسی برنخوره مورد داشتیم که طرف فقط بهشگفتیم منفی نزن ارشد آزاد قبولی و رفت و قبول شده الان همین شخص داوطلب کنکور دکتری شده!!! صد البته انسانهای نخبه و باهوش و درسخوانم تو رشته حقوق زیاده و کسی منکر این نیست. ولی همون ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر شاید داوطلب واقعی باشن بقیه همین طوری میان برای امتحان

بهرام (حقوقى) به حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

اولاً شما خودتون بفرمایید چه رشته ایى هستید حسن آقا؟
دوماً بالاترین درصدها در رشته و حقوق هست ، زیر ۴٠٪‏ هیچ جایى دعوت به مصاحبه نمیشى ، در صورتى که با ۴٠٪‏ تخصصى در خیلى از رشته ها رتبه ١ میشوى .
اینکه در مقطع لیسانس پیام نور و غیر انتفاعى فارغ التحصی میده بیرون چه ربطى به دکترى داره ؟!!!!! کما اینکه این وضعیت در رشته هاى مهندسى هم بدتر هم هست.
اون دوست شما هم اگر ارشد قبول شده قضیه ارشد با دکترى خیلى فرق میکنه .
خیلى ها رو دیدم ارزو میکنن اى کاش به جاى مهندسى و مدیریت و … حقوق خوانده بودند . کما اینکه الان خیلى ها بعد از ارشد در مثلاً معمارى و برق میان کارشناسى حقوق میخونن چون تنها رشته اى که در ایران با مدرک لیسانس میتونى خوب کار کنى و پولدار بشى ، رشته حقوق است که میتونى وکیل بشى. دیگه حساب کنید دکترى این رشته رو
به جرأت میگم سخت ترین و تاپ ترین phd غیر پزشکى در حال حاضر در ایران phd حقوق هست

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۲۶ ب٫ظ

دوست خوبم ربطش اینه که تو مقطع ارشد بدون هیچ گونه مطالعه ای و فقط با منفی نزدن ارشد آزاد قبول شده بود تو یکی از شعبه های علوم تحقیقات والان داوطلب کنکور دکتری ست. و اون یکی دوستم با درصد هایی که تو نوشته قبلی هم گفته بودم و شما گفتید محاله الان دکتری آزاد یه شهر خوب میخونه. این که همه کسایی که حقوق خوندن میتونن وکیل بشن یا نه خودتون بهتر میدونید که بالای ۹۰ درصد حتی با مقاطع بالاتر نمیتونن از امتحان وکالت قبول بشن و کسی که از امتحان وکالت قبول میشه جرو بهترین هاست و حقشه پول دربیاره ولی چند نفر میخوایین نام ببرم که لیسانس و حتی ارشد و دانشجوی دکتری حقوق هستند وشغل نگهبانی و … دارن(البته تو مقطه لیسانس و ارشد). مشکل شمام مثل خیلی ها اینه که فکر میکنید تنها با خوندن رشته حقوق صرفا تبدیل به حقوق دان و وکیل میشید در حالی که امتحان وکالت بعد اون رو به حساب نمیارید و تا زمانی که از امتحان قبول نشید صرفا یه رشته ای مثل سایر رشته هاست نه بیشتر.

بهرام (حقوقى) به حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

٩٠٪‏ دانشجویان دکترى حقوق مثل بنده وکیل هستند

بهرام (حقوقى) به حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

ضمناً شما من رو میشناسید مگه ؟!!!!
من هم وکیل هستم ( ١٠ ساله ) ، هم دانشجوى دکترى حقوق هستم و هم دانشگاه پیام نور کارشناسى حقوق تدریس مى کنم

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

دوست خوبم من یادم نمیاد بگم که شما رو میشناسم یا نه
بعید میدونم ۹۰ درصد دانشجویان دکتری مثل شما وکیل باشن لااقل دیده های شخصی من اینو نمیگه.
شمام چطور وکیل و دانشجوی دکتری و مدرس دانشگاهین که این همه وقت آزاد دارین و من هر چی مینویسم سریع جواب میدین؟
من خودم یه دانشجوی دکتری فنی هستم وقتم کم میاد ولی خوبه شما هم همه اینایی که گفتین هستین و هم این همه وقت آزاد دارین

م
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۴۳ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز. لطفا اگر کسی بطور دقیق اطلاع داره بنده رو راهنمایی کنه.این محدودیت پذیرش در مقطع دکترا به چه معنی هست؟ مگر هر دانشگاه بنا به ظرفیتی که اعلام کرده پذیرش دکترا نداره؟؟ پس فرقش دقیقا با پارسال چی هست؟؟؟

دکتر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  م

یعنی هرسال ظرفیت دانشگاهها کمتر شده و تعداد کمتری موفق به ورود به مقطع دکتری خواهند شد.

میلاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  م

سلام

یعنی عمدتا ظرفیتها از پارسال کمتره و سال بسال هم کمتر میشه
جلوی پذیرش بی حساب دانشگاه آزاد گرفته شده و کنترل و تحت نظارته

و کلا مرحله تکمیل ظرفیت حذف شده و پذیرش همین یه بار در ساله

ندا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۳۲ ق٫ظ

اقای دکتر بهزاد با تراز ۷۶۱رراعت ازاد امکان قبولی هست یا اصلا انتخاب رشته شرکت نکنم تا سال اینده شرکت کنم

مهندس
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

سلام شرکت کننده های امسال زراعت چندنفربودن؟ سال گذشته ۱۴۷۰ تا بودن درسته که امسال کمتر شدن ممنون میشم پاسخ بدید

دکتربهزاد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۰۱ ق٫ظ

حسن جان ،نگاه به دفترچه وتعداد شرکت کنندگان بندازی به راحتی مشخصه ‘هرکدام چندین گرایش دارندبه عنوان مثال برق از هر ١٠نفر ۶نفر وارد دانشگاه میشود

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

بهزاد خان من دوستم پارسال حقوق امتحان داده بود با درصد های خیلی پایین رتبه اش از حدود۱۲۰۰۰ شده بود ۳۰۰ الانم دانشجوی دانشگاه آزاد یه شهر بزرگه. دوست خوبم درصدهاش رو به هر کی نشون میدادی خنده اش می گرفت که با این درصد ها از بین ۱۲۰۰۰ رتبه اش شده۳۰۰ و قبول شده. این تعداد شرکت کننده رو که میگی بیشترشون همون درسا رو منفی نزنن شاهکار کردن وگرنه رقابت اصلی بین همون ۲۰۰ الی ۴۰۰ نفره.

جزا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

بدون سند حرف نزنید. من پارسال با میانگین ۴۳ در رشته جزا رتیه ام ۴۶۹ شده بود. چرا دروغ میگید. حتی ازاد تهران منو به مصاحبه دعوت نکرد چه برسه به قبولی

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  جزا

دوست من سندش کارنامه دوست منه. یه درس رو منفی زده بود یه درسم ۴ درصد دروس اختصاصی هم فکر کنم حدود ۲۵ البته گرایش شما نبود یه گرایش دیگه بود و همه روزانه ها و شبانه ها و عیره حتی دانشگاههای تهرانم دعوت به مصاحبه شده بود.اینکه منم متهم به دروغگویی میکنید به هر حال هر کسی با توجه به طرز تفکر و بینش و شخصیت خودش حرف میزنه.امید که همه مون بدون سند حرفی نزنیم.

بهرام به حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

محاله

دکتربهزاد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

با توجه به تجربه ای که در انتخاب رشته دکتری دارم مخصوص علوم انسانی دوستانی که مشاوره میخوان در خدمتم

دکتربهزاد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

رقابت در دانشگاه ازاد بین ۴رشته هست ،مدیریت ،روانشناسی،حقوق اما سایر رسته ها مخصوصا پایه و کشاورزی وحتی فنی به راحتی میتوان نتهاازاد بلکه دولتی هم قبول شد،دوستان رشته مثل مدیریت بازرگانی ١٠هزار نفر شرکت کننده داره از این تعداد دانشگاه ازاد ١۴٠نفرپذیرش دارن ودانشگاه دولتی ١٢۴نفرلذا هر ١٠٠نفر تقریبا ٢نفر پذیرش دارن که واقعا رقابت در این رشته خیلی سخت است،اما یه سری از گرایشهای کشاورزی هر ده صندلی خالی یه داوطلب داره،پس به راحتی رشته ها را باهم تعمیم ندیم،

حسن
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

دوست عزیز با این حرفت نشون دادی که زیاد تو انتخاب رشته و عیره تجربه نداری.
یعنی چی که تو رشته های فنی میشه به راحتی تو دانشگاه سراسری قبول شد و رقابت تو این رشته ها نیست. با چه دلیل و منطقی این حرف رو میزنی؟

ناصر
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

راست میگه بنده هم خیلی ها رو میشناسم با درصدهای منفی یا خیلی پایین تو رشته های فنی قبول میشن چون متقاضی واسه این رشته ها پایینه. در واقعیت هم آخه کدوم آدم عاقلی میاد ۴یا۵ سال خودکشی کنه و بعد به اون ارزشی که میخواد نرسه! منظورم تو ایرانه که مثلا به کسی که مدیریت خونده ارزش بالاتری نسبت به بقیه میدن

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

مثلا من میتونم رشته نقشه برداری رو بگم گرایش های سنجش از دور یا gis که آزاد پذیرش نداره و تنها دوتا دانشگاه تهران پذیرش دارن.دلیل پایین بودن درصدها هم اینه که همه سوالات محاسبات سنگین داره و مثل رشته های علوم انسانی نیست که یسشتر به گفته ها و موارد نقل قول و ذهنی تمرکر کنه که به نسبت میانگین درصدهد هم بالا میره.

ناصر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

ما وقتی صحبت میکنیم کلی میگیم نه واسه موارد خاص. رشته هایی مثل برق کامپیوتر ریاضی آمار فیزیک و … . الان رشته برق دوست من بدون خوندن ۲ سال شرکت کرد هر دو سال هم قبول شد آخرش گفت سخته نرفت منظورم اینه که اگه از فرمول اقتصادی هزینه فایده استفاده کنی چون خوندن این رشته ها سخته و فایده ای هم در نهایت با توجه به اون سختی نصیب شما نمیشه پس خیلی ها رشته های علوم انسانی رو انتخاب می کنند

صبا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

نقل قول؟؟؟؟؟؟ گفته ها و.ذهنی؟!!!!
واقعا که, مگه میشه, پس اینهمه درس میخونن بچه های انسانی واسه قبولی بنظرتون شانسیه!!
انسانیا که باید خیلی خوب امتحان بدن تا قبول شن رقابت سنگینه برادر من

م
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

آقا حسن دقیقا درست می فرملیند. سوالات رشته های فنی اکثرا محاسباتی و بسیار سخت هست. حتی تو بعضی رشته ها و گرایش ها نفر اول کنکور اختصاصی رو در آزمون دکترا ۳۰ الی ۴۰ درصد می زنه. مثل رشته های دیگه نیست که تکیه بر محفوظات فرد باشه.

مهندس
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

ناصر جان والا ما دو سال خوندیم رفتیم کنکور برق واسه شبانه مجاز شدیم فقط بعدشم مشغول کار که شدیم دیگه پیگیر بحث دکتری نشدیم. یقین داشته باش که در رشته های فنی مثل برق مکانیک کامپیوتر و غیره سطح رقابت خیلی خیلی بالاتر از تمام رشته های انسانی هست. وقتی نفر اول رشته برق درصدهای دروس تخصصیش بعضی سال ها زیر ۵۰ هست همین موضوع سختی سوالات رو نشون میده. یعنی نمیشه حفظ کرد و رفت امتحان داد. اگه حفظ هم کنیم آنچنان پیچونده میشه سوال که هیچی متوجه نمیشیم از سوال.
یه موضوع دیگه هم اشاره کردین، من مقطع دکتری رو اطلاع ندارم ولی اینو براساس چیزی که چند سال هست کار میکنم و با چشم دیدم قطعا فایده رشته های فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خیلی بیشتر از رشته های علوم انسانی هستش.

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

راستی اینی که میگی به کسی که مدیریت خونده ارزش بالاتری میدن رو من جایی ندیدم.

مهندس
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

تا جایی که ما اطلاع داریم و در جامعه میبینیم اوضاع کاری و تحصیلی در رشته های علوم انسانی بدتر از علوم ریاضی هستش. الان تاپ ترین رشته علوم انسانی حقوق هستش که تمام دانشگاه های شهرستان ها هم این رشته رو دارن در مقطع لیسانس و فوق لیسانس. اونوقت شما میگی مدیریت ارزشش بالاتره نسبت به بقیه رشته ها!!! والا چیزی که مشهوده به جز رشته های زیرشاخه وزارت بهداشت بقیه رشته ها برای سرگرمی هستن تا چند سالی وقت آدم پر بشه و گذر زمان حس نشه!

مهدی مهندسی مکانیک
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

عرض ادب به طور قطعی نمیشه در مورد همه رشته های زیرگروه خاص نظر داد.و احتمالا دوستان عزیز شواهدشان محدود به افراد معدودی از دوستان و آشنایان است که مثلا پسرعموم یه دخترخالم یا دوستم این رشته رو خونده و بیکاره ولی پسرداییم اون رشته رو خونده با حقوق خوب مشغول به کاره.معیارهای زیادی در اشتعال یک فرد خاص نقش داره.ولی با دید کلان اگر بررسی کنیم در سی سال گذشته به تدریج فاکتورهای متعددی که در انتخاب رشته های مهندسی وجود داشته کمرنگ و کم اثر شده.حجم عظیم دانش آموزان علاقه مند به رشته علوم تجربی این موضوع را نشان می دهد که هر سال درخواست برای تحصیل در علوم تجربی رشد داشته بر عکس ریاضی. درصد فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی که شغل غیر مرتبط دارند رو به فزونی گذاشته.فارغ التحصیلان دو رشته مهندسی برق و مکانیک که با توجه به فاکتورهایی معروف به بهترین رشته های فنی بودند مشکلات زیادی دارند. سایر رشته ها هم وضعیت بهتری ندارند.عرض من بیشتر ناظر به افرادیست که در ده سال گذشته فارغ التحصیل شده اند. از آنطرف بازار کار مثلا برای رشته حسابداری و یا افرادی که مسلط به حسابداری هستند همیشه بوده در مورد رشته حقوق هم همینطور.بازار مشاغل مشاوره ای هم روز به روز بهتر شده.روانشناسی و تغذیه و… در رشته های علوم انسانی که با مراجع مستقیم حقیقی سر و کار دارند عنوان دکتر تاثیر مهمی دارد.یک روانشناس با مدرک ارشد با یک روانشناس با مدرک دکترا با فرض دانش و سواد و مهارت برابر… ادامه نظر»

صبا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

بله درسته فنی ها راحت تر قبول خواهند شد

ali
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

با کسی نمیخواد بپذیره بحث نکن. من خودم فنی هستم.
هر رشته اس سختی خوشد رو داره ولی دروس فنی مثل داستان نیست راحت بخونی بفهمی. رشته های شما هم مطالب زیاد هست.
من ریاضی رو دوست داشتم. شما نداشتی بحثی نیست. ولی قبولی حتی تو فنی هم سخته تو گرایش من دانشگاه آزاد هم فقط یک جا داره.
حالا بماند هر رشته ای سختی خودش رو داره.
این بحث ها به حایی نمیرسه.
ولی مشکل من با اونایی هست که سر کارن میان دکتری اینا حق آدم رو دارن می خورن.

حسن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

صبا خانم خواهر من در مقام مقایسه گفتم که رشته های فنی سوالات محاسباتی دارن حالا رشته های علوم انسانی که اکثرا سوالات محاسباتی ندارن بیشتر همون نظزیه ها و گفته ها و…. یا هر چیزی که شما اسمش رو میزاری دارن در نتیجه میانگین درصذاشون نسبت به فنی ها معمولا بالاتر میشه. تو این مورد منظورم بحث رقابت نبود منظورم بالا یا پایین بودن درصدهای قبولی های کنکور دکتری بود

فنی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

سلام. خب دوست عزیز بستگی به گرایش داره! مثلا دریایی و مدیریت ساخت یا … تو عمران ده نفر و بیست وسی نفر ظرفیت دارن. سازه شرکت کننده ش زیاده ظرفیتش حدود ۱۲۰ نفر. ولی با توجه به اشناییم با عمران در هیچ یک از گرایشهای عمران نسبت ظرفی و شرکت کننده از هفت به یک کمتر نیست. تو گرایش من دوازده به یک حتی!! برق و مکنیک و … باید دید گرایش و شرکتت کننده چقدره. من امسال دیدم که ارتعاشات مکانیک ۳۰۰ داوطلب و ۱۲۰ ظرفیت روزانه شبانه داره!!!! از هر سه نفر یه نفر قبولن!!تو خیلی رشتههای پرگرایش در برخی گرایشها تعداد شکت کننده از ظرفیت کمتر میافته والا :-)))))

فرهاد حقوق عمومی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

سلام دکتر بهزاد. رشته حقوق عمومی با تراز ۲۲۴۰ با سهمیه ایثارگری ۲۵ درصد رتبه ۴۶ در سهمیه //
امیدی به قبولی نهایی در دانشگاه آزاد داشته باشم ؟ بنظرت کدام شهر ؟؟ ممنون از راهنمایی تون

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

بله -ترازتون برای دانشگاه آزاد مناسبه-ممکنه نوبت دوم یا پردیس دانشگاه سطح ۳ هم دعوت بشید ولی قبولی نهایی سخته.اما برای دانشگاه آزاد با توجه به سهمیه ایثارگری در صورت کسب حدنصاب در مرحله دوم، قطعی است

مهرداد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

آخه این حرفا ووواطلاعات غلط چیه که میگید؟
کی گفته که قبولی در فنی آسونه؟
من رشته خودم سازه است و شانس قبولی در دوره روزانه در اون کمتر از ۴ درصده و شانس قبولی در تمام دوره های با احتساب شبانه و پردیس و غیر انتفاعی کمتر از ۷ درصده.تازه این بشزطیه که تموم ظزفیت رو پذیرش کنن.
تازه سازه پر ظرفیت ترین رشته عمران هستش و وضع گرایشهای دیگه مثل زلزله و راه و ترابری خیلی کمتر و در حد ۱ تا ۲ درصده.

پس خواهشا اطلاعات غلط ندید

EFL
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتربهزاد

سلام.ببخشین در مورد اموزش زبان انگلیسی چطور؟رقابت زیاد هست؟

کنکوری 1397
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۵۳ ب٫ظ

متاسفانه واسه انتخاب رشته/محل دانشگاه آزاد یه اطلاعرسانی هم نمیکنن که خیالمون راحت شه…
همش انتظار همش بلاتکلیفی همش… :-(
اونم از نتایج دولتیا که فقط میگن اواخر اردیبهشت، یعنی کی دقیقا؟!!
اواخر اردیبهشت… خیلی سخته یه روز تعیین و اعلام کنن!

جغرافیا و برنامه ریزی شهری -دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۴۲ ب٫ظ

دانشگاه تهران سخت میگیره

آرش
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ب٫ظ

شنبه هفته آینده نتایج انتخاب رشته دانشگاههای سراسری.پیام نور و غیرانتفاعی اعلام می شود.حدودا بین۴۵ هزار تا ۵۱ هزار نفر از مجموع۱۲۴هزار نفر که انتخاب رشته کرده اند از طریق سازمان سنجش برای مرحله دوم که شامل آزمون کتبی.مصاحبه و بررسی سوابق می شود. معرفی می شوند

تابش
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ب٫ظ

سلام
تاخیر دانشگاه آزاد در اعلان زمان انتخاب رشته به بحثهای دانشگاه و وزارت علوم بر می گرده که هنوز به تفاهم نرسیده اند. نظر دوستمون مبنی بر اینکه عمدا زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو مشخص نکردن تا تکلیف دانشگاهای سراسری مشخص بشه نمی تونه درست باشه چون من نوعی اگه نتیجه انتخاب رشته سراسری خوبه بشه بازم برای احتیاط انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو از دست نمی دم و بلعکس هم همینطور. مشکل فعلی این دو بخش تعداد نسبتا بالای رشته محلهای آزاده که باعث حساسیت وزارت علوم و فشارهای بخش آموزشی برای کاهش سهم دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجوی دکتریست که احتمالا نتیجه بخش نخواهد بود.

minhova
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان یسوال فوری فوری
کسی از بچه ها میدونه کدوم دانشگاهها از بین دانشگاههای زیر برا توصیه نامه برا مصاحبه دکترا فرمم خاصی دارن یا نه؟
دانشگاههای تهران، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، تبریز، خواجه نصیر طوسی و مشهد
ممنون میشم افرادی که اطلاعاتی دارن راهنمایی ام کنن مرسی

جغرافیا و برنامه ریزی شهری -دنشگاه تهران
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  minhova

بله.فرم خاص دارن

minhova
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ب٫ظ

ممنون.
همه دانشگاههایی که نوشتم یا فقط تهرانو اطلاع دارین؟

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  minhova

همه

جواد توجه توجه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۳۸ ب٫ظ

مسولین محترم لطفا جلوی ظرفیتهای بالای پذیرش دکتری آزاد را بگیرید
خود جناب شاهانی گفتند آزاد در سال ۹۵ حدود ۴۵ هزار دانشجو دکتری گرفته است لازم به ذکر است تعداد متقاضی و شرکت کننده آن سال تنها ۷۵ هزار نفر بود که تعداد زیادی از این افراد یعنی از این ۷۵ هزار نفر قصد رفتن به آزاد را نداشتند و تعدادی نیز در دانشگاه های دولتی مثل روزانه، شبانه و پردیسهای دولتی و پیام نور قبول شدند و در نتیجه آزاد نرفتند و عملا دکتری آزاد در سالهای گذشته بدون کنکور شده است.
امسال نیز با وجود اعلام مسولین آزاد مبنی بر کاهش شدید دانشجو دکتری وقتی به دفترچه امسال آزاد مراجعه می کنید در خیلی از رشته ها بخصوص رشته های انسانی تعداد رشته محلهای خیلی زیاد است بطوری که اگر در هر رشته محل تنها ۵ نفر پذیرش شود در کل ده برابر کل روزانه، شبانه و پردیسهای دولتی و پیام نور و غیر انتفاعی، پذیرش خواهد داشت.

Ali_Physic
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۵ ب٫ظ

از امسال یعنی کنکور ۹۸ منظورشه؟

ناصر
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۲۷ ب٫ظ

باید این محدودیت از ارشد باشه. وقتی تو برخی کلاس های ارشد ۶۰ نفر آدم نشسته و صندلی واسه نشستن پیدا نمیشه معلومه آینده چی میشه!

فائزه السادات به همه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب٫ظ

دوستان، این سری حرفها را (کاهش ظرفیت و محدودیت پذیرش و…) نه بشنوید و نه باور کنید! اینها فقط قصد ایجاد استرس دارن و میخوان یه عده ای بر اثر فشار روانی استعفا بدن. اما حقیقتش خود بنده بعد از چهار مرتبه امتحان دکتری، اگر شرایطش رو داشتم برای بار پنجم هم می نشستم خوب می خوندم تا ایندفعه واقعا رتبه خیلی خوب بیارم قبول بشم. شما هم اگر سنتون بالا نیست (مثلا محدوده ۲۵ تا ۳۰ ) و گرفتاری خاصی تو زندگی ندارید که مانع تمرکز حواستون بشه؛ از نو شروع کنید و از همین الان بطورجدی مطالعه کنید تا ان شاء الله رتبه خیلی خوب بگیرید اونوقت ، هرکس خواست شما رو محدود کنده با من طرفه!((:

کتایون
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام

یه نفر هست که منو خیلی تهدید میکنه

میشه به کارش رسیدگی کنی فائزه جون؟ :):):):):)

فائزه السادات به کتایون
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  کتایون

سلام
سریع دست و پاش رو زنجیر کن بندازش یه گوشه من دارم میام! ((: ولی جداً جدای از شوخی من تجربه کردم هر موقع داد کاهش ظرفیت زدن؛ کلاس های پنجاه- شصت نفری دیده شد! درست مثل سال ۹۱ که بنده ارشد پذیرفته شدم !

شاهمراد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۴۶ ب٫ظ

من شنیدم ثبت نام آزاد هم زمان با اعلام نتایج انتاخب رشته سراسری شروع میشه. هدف از این کار اینه که کسایی که تو اعلام نتایج سراسری نتیجه خوبی نگرفتن تو دانشگاه آزاد ثبت نام کنند و اگر نتیجه خوبی گرفتن تو دانشگاه آزاد ثبت نام نکنند و داوطلب های واقعی ثبت نام کنند. یه روند بدی که سال های قبل بود اینه که خیلی ها الکی ثبت نام میکنند. نه شرایط رفتن دارن. نه میتونن تو شهری که انتتاب کردن زندگی کنن و حتی بعضیی موارد پول هم ندارن. از این دسته افراد عاجزانه خواهش میشود در انتخاب رشته امسال شرکت نکنند. :-*

نگار
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۰۱ ب٫ظ

غیر مستقیم میگن دانشگاه در همه مقاطع پولی بشه. دیگه برا ما پول ندارن خرج کنند …

ندا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان با تراز ۷۶۱رشته زراعت دانشگاه ازاد امیدی هست به قبولی یا اصلا انتخاب رشته نکن

کتایون
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

۱۰۰ % ممکنه.

سهیل
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۳۲ ب٫ظ

به ما که رسید…

م
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

دقیقاً

دکترای 97
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۰۵ ب٫ظ

با سلام .
نتایج انتخاب رشته کی اعلام میشه؟

م
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای 97

اواخر اردیبهشت

دکترای 97
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  م

الان ۲۲ امه.
اخر اردیبهشته. کاش طودار اعلام کنند

دکترای 97
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای 97

زودتر

حسابداری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

دوستان به نظرتون با نمره ۱۶۳۰ و رتبه ۱۵۶۰ امیدی به قبولی در رشته حسابداری آزاد هست اگر هست کجا بنظرتون

Ali_Physic
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری

بله

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری

سلام
پردیس بله ، آزاد خیر

جواد به دانشجو دکتری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۷ ب٫ظ

دوست ارجمند پردیس دولتی دورافتاده ترین دانسگاه های دولتی هم محال است با این رتبه ها کسی قبول شود چون ظرفیتها عموما دو یا سه نفر و رقابت شدید است
اما احتمال قبولی این قبیل رتبه ها بر اساس آمارها سالهای گذشته حتی در واحدهای شهر تهران آزاد البته خیلی کم وجود دارد ولی به قبولی در واحدهای شهرستان آزاد امیدوار باشید.

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ب٫ظ

جواد جان فکر کنم بر عکس گفتی عزیز برادر.

ناصر
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۱ ب٫ظ

باز این بحث پردیس و آزاد شروع شد! بابا هردوشون تو یک رنج کیفیت هستند و معمولا بعد از روزانه و شبانه سومین انتخاب هستند. هر کدوم به شما نزدیکتره همون رو انتخاب کنید. مثل این میمونه که بین پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۲ بخوای یکی رو انتخاب کنی! مهم اینه که هردوشون پراید هستن!

بر اساس اطلاعات وآمار سالهای گذشته
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

فرق هست دوست عزیز بطورکلی پردیسها هر شهر هزاران بار بهتر از آزاد همانند شهر هستند.
مثلا پردیسهای دولتی مستقر در شهر تهران همگی از واحدهای آزاد تهران بهتر هستند
ولی شاید واحدهای دانشگاه آزاد در شهر تهران از پردیسهای شهرهای دورافتاده بهتر باشند.

کیمیا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

به نظر من اعمال محدودیت باید از ایتدا یعنی از کنکور سراسری اعمال بشه نه از دکترا که این همه متقاضی داره و خیلیاشونم شایسته

.....
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

دوستان ترازهای دانشکاه دولتی کی اعلام میشه کسی خبری دارد مردم از استرس و نگرانی

رتبه ۱
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  .....

سلام.ترازها موقع نتیجه انتخاب رشته میاد. توی کارنامه تراز هر دانشگاه را میگن

Reza
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

احتمالا امروز شاید یک خبری بیاد چون سایت مرکز آزمون سرورش قطع شده و ظاهرا در حال بروزرسانی … البته امیدوارم

Mahsa
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

زمان انتخاب رشته دکترا آزاد مشخص نشد؟نکنه تمام شد وقتش. تورو خدا یک نفر راهنمایی کنه.

نسترن
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

متولدین دهه۶۰ و هرروز یه خبر و ممنوعیت جدید…
واقعا اگه ما دهه ۶۰ ها نبودیم واسه کی محدودیت و…اعمال میکردین؟

بهرام
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

الان دیگه دکترى براى دهه ٧٠ هفتادیهاست که خیلى راحت مقطع ارشد رو پشت سر گذاشتن . امسال رفیق من متولد ٧١ بود ، دکترى رتبه ۶ شد .

کنکوری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

والا منکه دهه هفتادم هرچی ممنوعیتو محدودیته دارم تجربه میکنم

صبا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

اگر جای ما بودین چی میگفتید…
خود بچه های دهه میدونه چه کشیدن

-عمران
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

واقعا. با بدبختی دانشگاه قبول شدیم که بجایی برسیم. خیلیا با سوادت و زرنگ تر از الانیا بودن اما موندن پشت درهای کنکور . بعدش درس شد کشک. ا.نایی هم که خوندن پشیمون شدن. انقدر در دانشگاهها باز شد، ترافیک مدرک شد،کار…. الانم که والا این. بقول شما شصتیا موندن الان هفتادیا یسره میان و میرن دکترا. چون ا سنمون گذشت……

کنکوری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  -عمران

چرا انقد سطحی به مسائل نگاه میکنین؟ده شصتی هفتادی یا اصلا پنجاهی هیچکدوم به راحتی و آب خودن نیومدن به این مرحله!!! اینکه یکی خیلی زرنگ بوده و مونده و یا اینکه یکی متوسط بوده و الان دکتری میخونه حتما حتما در یک سطحی بالاتر بوده وگرنه قبولی اصلا ربطی به تولد نداره و کشک نیست دوست عزیز!!! در ضمن یکی که متولد ٧٠ هست سنشم کم نیس ٢٧ سالشه از نظر شما لابد هفتادیا بچه اند

صبا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

دقیقا دهه ۶۰ ها بیشترین لطمه رو از تصمیم آموزش پرورش وزارت علوم کار و… دیدن مگه نگفتن مشکل ما دهه شصتیا هستیم که

محمد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

اگر قرار هست که تعداد دانشجو کم بشه و حساب شده عمل بشه و براشون اشتغال ایجاد بشه خیلی عالی میشه. وگرنه بدون برنامه فقط ظرفیت رو کم کردن یا زیاد کردن هیچ سودی نداره.بی هدفه.

بهرام
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

با کم شدن دانشجویان و فارغ التحصیلان دکترى خود به خود در آینده نزدیک کار دانشگاهى تدریس و استادى ایجاد خواهد شد.
نتیجه ى قهریه

نرگس
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

نتایج مصاحبه ها کی اعلام میشه پس؟

صبا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

گفتن اخرای اردیبهشت

milad
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

زمان برای انتخاب رشته دکتری آزاد هنوز مشخص نشده ؟!