محدودیت ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه های آزاد و پیام نور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم از بررسی رشته های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه ای با مسئولان مربوطه این دانشگاه خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری این دانشگاه محدود شد.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرگزاری مهر از بررسی رشته های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان مربوطه این دانشگاه خبر داد و گفت: در این جلسه تمام رشته های دکتری دانشگاه آزاد بررسی شدند.

وی ادامه داد: بررسی رشته های دانشگاه آزاد کاملا با توافق، همفکری و همراهی مسئولان مربوطه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: شرایط امروز به گونه ای است که وزارت علوم هیچ گونه تفکیکی بین دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها قائل نیست و همه یکپارچه و در یک نظام بررسی شده و به درخواست های آنان رسیدگی می شود.

وی درباره اعتراض دانشگاه آزاد اسلامی به محدود شدن ظرفیت دوره دکتری گفت: اعتراض شده بود که وزارت علوم جلوی ایجاد دوره های جدید دکتری را گرفته است که درست گفته بودند، بله جلوی آن را گرفته ایم، برای اینکه توسعه خیلی بی‌رویه ای داشته است.

شریعتی نیاسر افزود: همچنین عنوان شده بود وزارت علوم مجموعه ای را به صورت فله ای و بدون بررسی مجوز داده که این هم درست بود و مربوط به خود دانشگاه آزاد بود و خود این دانشگاه بود که به وزارت علوم فشار آورده بود.

وی ادامه داد: ولی از امسال به بعد دیگر نه تنها دانشگاه آزاد بلکه هیچ دانشگاه دیگری، با فشار قرار نیست ورود پیدا کند، امیدواریم همه مسئولان در ارکان مختلف نظام ما را همراهی کنند که بتوانیم کنترل کمیت را همراه با ارتقاء کیفیت داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره محدود شدن ظرفیت های دکتری در سال جاری گفت: ظرفیت های دکتری دانشگاه پیام نور از سال قبل کاهش یافته بود امسال هم در مجموع ظرفیت دوره دکتری کاهش یافته است و امیدواریم کمتر نیز بشود، اگر دوره های دکتری هدفمند شود به طور طبیعی ظرفیت ها کاهش می یابد نه اینکه ما بخواهیم ظرفیت ها را کم کنیم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم آموزش در مقطع دکتری هدفمند شده و در راستای آن ظرفیت ها نیز معنی دارتر می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

147 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد
آبان ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

سلام. حتما بخونید
من یک سال پشت کنکور لیسانس موندم و مهندسی عمران در دانشگاه دولتی قبول شدم یک سال هم پشت کنکور ارشد موندم و دانشگاه دولتی قبول شدم. بعد از اینکه مدرک ارشدمو گرفتم دوسالی دنبال کار گشتم و میدیدم کسایی که از دانشگاه ازاد مدرک گرفتن و سر کارن ومن نه. نشستم یکسال برای آزمون استخدامی خوندم و استخدام اموزش و پرورش شدم و به این نتیجه رسیدم که کاش به جای پشت کنکور موندن میرفتم همون دانشگاه ازاد و برای ازمون استخدامی میخوندم. خلاصه چشم و همچشمی و حرفای بچگونه چند سالی منو از زندگی عقب انداخت. خوشبختانه الان دیگه اشتباه گذشتمو تکرار نکردم خداروشکر خدا پولشو میرسونه و منم تصمیم گرفتم به جای پشت کنکور موندن و حسرت قبول نشدن با رتبه خوب در مصاحبه ها دکتری سراسری، دکتری رو در دانشگاه ازاد بخونم چون فهمیدم همه چیز به خود آدم بستگی داره و بدونید این بحثایی که میگن آزاد و دولتی حرفای بچه هاست. فقط یادتون باشه چه دانشگاه ازاد و چه دولتی خوب درس بخونید و درگیر حاشیه نشید ان شالله موفقید.

درد دل
خرداد ۹, ۱۳۹۷ ۱:۴۹ ق٫ظ

سلاملطفا به فکر کار در مقطع دکتری و محدودیت سنی در پذیرش نیرو را در نظر بگیرید و متناسب با وضعیت اقتصادی حکومت و جامعه پیش بروید .حتی لازم است برخی رشته ها حذف شوند

تینا
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان
دوستای عمرانی
بویژه اونایی که دانشگاههای آزاد تهران درس خوندن

میشه نظرتون رو درباره دانشگاههای آزاد در رشته عمران سازه در مقطع دکترا در تهران بدید؟

انتخاب من اینه.بنظرتون چطوره؟

علوم و تحقیقات
مرکز
جنوب
غرب
رودهن

ممنون میشم

از نظر سخت گیری،امکانات،اساتید،ارزش مدرک،راحتی تردد،در محل طرح ترافیک بودن یا نبودن دانشکده فنی و مهندسی و خلاصه هر چیزی که میتونه مفید واقع بشه.

ممنون میشم کمک کنید.
من خیلی بی اطلاعم.
راستش میخوام یه جایی نباشه که خیلی سختگیر و وقتگیر باشن.
چون من مجبورم کار کنم/

اتنا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۰:۲۹ ق٫ظ

همین الانم قبولی ازاد تورشته های پرمتقاضی مث روانشناسی البته گرایش عمومی وبالینی وسلامتش وحقوق ومدبریت خیلی خیلی سخت هس.چون متقاضی زیاد وظرفیتش کم.واقعا کسیکه تواین رشته هاحتی ازادم بره ازنظرمن نخبه هس.چون رقابتش رودیدم.الان دیگه اون زمان قدیم ازاد گذشت که فله ای دکتری میگرفت.الان بااین ازمون سنجش .دست گمی قبولیش ازخودسراسری نداره…دیگه مگه میخادچقدرظرفیتش کمتربشه.تورشته ماکه با دوازده هزارشرکت کننده ازادوسراسری به یک اندازه تقریبا میخان.۱۶۰نفرازادو۱۹۰ازاد اونم ازبین ۱۲۰۰۰ متقاضی.دیگه جای بحثی نمونده.ازادالان حرمتش برگشته خداروشکر

کتایون
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  اتنا

کاملا درسته.البته اگه آقا جعفر قبول داشته باشن

جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۰۵ ب٫ظ

من باز نظرمو بگم میگین چه آدم بیخودیه. خودتون میگین رقابت سالم. شما رقابت سالم رو تو چی میبینین. مگر زمانی که شما دیپلم بودین کسی شمارو میشناخت یه رقابت گذاشتن به اسم کنکور هرکس تو اون رقابت برنده شد رفت دانشگاه سراسری اونجا که دیگه مصاحبه نبود تو ارشدم مصاحبه نبود کما اینکه من از آزاد اومدم سراسری حالا هم رسیدیم به بالاترین درجه علمی شما به حدی این کنکور رو خوب بده و خودتو نشون بده که شمارو تو این رقایت قبول کنن.

امید
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

بله.اما بشرطی که این آزمون تنها فیلتر موجود بود نه بازیچه دست دانشگاهها

من پارسال با رتبه ۸ قبول نشدم و رتبه ۵۲ قبول شد اما ……

حرف زدن آسونه اما ….

جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امید

خوب تا چند سال پیش بله محدودیت مصاحبه برا دانشگاه ها بود الان که این محدودیت برداشته شده رتبه های تک رقمی به جا اینکه چنتا دانشگاه های تاپ رو بزنن بقیه رو هم بزنن که اگه اونجا قبول نشدن برا جاهای دیگه شانس داشته باشن و نخوان یه سال دیگه پشت کنکور بمونن. دوست عزیز وقتی میگیم بالاترین درجه علمی یعنی تهش طرف باید یه صحبت معقول توانایی تجزیه تحلیل و خیلی تسلط های دیگه داشته باشه. اگه اینجور که شما میگی آزمون های استخدامی هم نباید توش مصاحبه باشه هرکی که آزمون رو قبول شد باید بره سر کار. طرف باید ببینه اصلا اوتی که قبول شده از لحاظ جسمی و ذهنی توانایی کار داره قدرت تصمیم گیریش تو شرایط بحرانی چطوره و یا خیلی چیزای دیگه. تو تمام دنیا مصاحبه یه چیز نرسومه

جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید

درضمن شما انگار بد متوجه صحبتام شدی من دارم از شما که رتبه ۸ شدی حمایت میکنم میگم این شماها لیاقت دارین دکتری سراسری ادامه بدین و موافقم ظرفیت دکتری آزاد کم بشه بعد تازه شما علیه من حرف میزنی؟؟؟؟!!!

دکترای زبان
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

واقعا ممنون از شما خانوم کتایون . استدلال شما واقعا درست و منطقی بود.

حسن
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

عزیز دیگه من مطمین شدم که که شما نه امتحان دکتری دادی نه دکتری میخونی.چه حرفیه آخه میزنی دوست من دو سال پیش با رتبه ۳ هیچ جا قبول نشد.

کتایون
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

دقیقا من هم به این نتیجه رسیدم.
اینهمه دوستان دارن از معظلات نحوه آزمون و گزینش دکترا میگن اونوقت جعفر خان اونو با ارشد و کنکور لیسانس مقایسه میکنن

جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  کتایون

خانوم عزیز من میگم چند سال پشت کنکور دکتری موندم و موافقم ظرفیت آزاد کم بشه. شما صحبت ها رو به تاریخ از اول بررسی کن بعد ببیین بحث چرا به لیسانس و ارشد رسید

کتایون
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

ببینید.شما دارید میگید همه چی در دولتی و نحوه گزینش گل وبلبل و بدون ایراده و تنها معظل موجود دکترای آزاده.
کسی مخالف نظر شما درباره کم شدن ظرفیت دکترا آزاد یا حتی سراسری نیست اما همونطور که دوستان گفتن بشرطی که همه چی عادلانه باشه نه غیر عادلانه.
اصلا یعنی چی که طرف ببینه با کی طرف هستش؟
مگه دانشگاه عرق و ارث پدر چند تا استاد و رییس دانشگاهه که با میل خودشون دانشجو رو انتخاب کنن؟
شاید استادی از قیافه و تیپ من خوشش نیومد.او.نوقت من نباید درسم رو ادامه بدم؟
شاید من در صحبت کردن مشکل داشتم.شاید معلول بودم.آیا من باید پذیرفته نشم؟
استفان هاوکینگ آیا اگر در ایران بود راهی به دکترا داشت؟

حرف اینه که تا وقتی که این وضعیت گزینش دولتی هست ، این میل به گرایش به آزاد هم هست وگرنه کیه که دوست نداشته باشه در یک دانشگاه معتبر درس بخونه.

همه که نمیتونن برن خارج یا برن اون سر ایران درس بخونن.

و از طرفی جدل دوستان با شما در اصل بر سر بی اعتبار دانستن مدارک دانشجویان آزاد از طرف شماست نه بر سر ظرفیت

ناصر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۴۱ ب٫ظ

دوستان هر کس بستگی به شرایط خودش دوست داره ظرفیت ها افزایش یا کاهش داشته باشه. بنده هم سال پیش و قبل کنکور دوست داشتم ظرفیت ها افزایش داشته باشه اما وقتی قبول شدم و دیدم کسایی سر کلاسمون بودن که حتی توانایی یک کار تحقیقاتی ساده نه حتی مقاله رو هم نداشتند و همه کارهاشون کپی بود تعجب کردم. شاید باورتون نشه تازه بنده یکی از دانشگاه های خوب مراکز استان بودم اما واقعا بیش از نیمی از دانشجوهای اونجا در حد دانشجوهای کارشناسی هم نبودن. به هر حال همین آدم ها فردا میشن دکتر

احمد
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ

من دانشگاه ازاد مشهد رو عکس گرفتم از برد دانشگاهی حدود ۱۱ میلیون

صبا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

وای چقد زیاد=-O

سینا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام دوستان،شهریه دانشگاه آزاد به نظرتون امسال ترم های اول حدودا چقدر میشه؟
لطفا اگر اطلاع تقریبا دقیق و مستندی دارید به من کمک کنید با سپاس

سوسن
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

سلام
۸ تا ۱۰

ali
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

اصلا من س سوال دارم این حق است کسی که کار داره با کسی که به خاطر سربازی نمی تونه کار کنه سر ی کلاس باشن؟
به نظرم شیوه های پذیرش و … همه تو ایران مشکل داره؟
ناعدالتی خیلی بالاست.
من راضی نیستم کسی داره کار می کنه کنار من سر ی کلاس باشه اونوقت در حق من اجهاف میشه.

دکترای زبان
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام.چه ربطی داره جناب. شما هم برین سربازی بعد شرکت کنین در آزمون. وقتی قراره در بالاترین سطح آموزش ببینین بد نیست کمی هم منطقی باشید.

جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ali

من خودم با لیسانس رفتم سربازی بعد اومدم ارشد خوندم . گفتم که مقوله کاز و درس تو ایران جداست

سوسن
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ali

آخه این چه منطقیه؟
درسون شامل سن و سال و محدودیت نیست و این از خصوصیا انسانه.
یعنی چی که من راضی نیستم؟
مگه شما باید راضی باشید؟
شما هم میتونید اول برید سربازی و بعد برید سر کار و بعد برید درس بخونید.

محمد حسین
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

سلام.به همه .کسی نمی دونه چرا سامانه انتخاب رشته دانشگاه ازاد هنوز باز نشده ؟پس کی هست ؟

حسن
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۷:۲۱ ب٫ظ

حسن به جعفر
در کل برای بیشتر قسمتهای صنعتی الان نیاز به تکنسین هست نه مهندس دارای مدرک کارشناسی. چون بیشتر مونتاژ کاریم و نوآوری خاصی هم تو بیشتر قسمتها انجام نمیدیم. یه نفر با استعداد متوسط تو ۶ ماه میتونه سوار کار بشه و بیشتر از اون تکرار همون کاره.نه انجام کار جدید و تازه که نیاز به دانش خاصی داشته باشه پس نگید ۷ سال تو صنعتمو فخر بفروشید. در ثانی من لیسانسم تو سراسری بودم و ارشدم رو به خاطر تغییر رشته رفتم آزاد به جد میتونم بگم که دانشگاهای آزاد تو تهران خیلی بالاتر از اکثر دانشگاههای دولتی تو شهرستانهای هستند حتی دانشگاه های آزاد موجود تو مراکز استانها و شهرهای بزرگ قابل رقابت با اکثر دانشگاههای دولتی تو شهرستانهای هستند. شمام بهتره که موردی مقایسه انجام بدید و ه به طور کلی که بگید سراسری از آزاد بهتره

جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام میشه بگید شاغلید یا نه؟ میشه بگید چرا تغییر رشته دادین؟

حسن
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  جعفر

بله شاغلم و به خاطر دلایل شخصی تغییر رشته دادم.

جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

از نظر من دلیل شخصیتون به خاطر بهتر شدن موقعیت کاریتون بوده. بماند اصلا باشه شماها درست میگید. خوش باشین

حسن
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

عزیز بله مطمینا یکی از دلایلش بهتر شدن موقعیت کاری بود مگه کسی به خاطر بدتر شدن موقعیت کاریش هم تغییر رشته میده؟ عزیز به هر حال من دلیل این سوال و بعدش هم جوابی که خودتون دادین رو(آنچه عیان هست چه حاجت به بیان هست) درک نمی کنم. شما هم بهتره از روی دلیل و منطق حرف بزنین که بشه بحث کرد.بله به خاطر دلایل منطقی از نظر خودمون حرف درستی میزنیم. صد البته شما هم خوش باشین.

ali
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  جعفر

شما جعفر رشته و گرایشت چی هست؟

ملیکا به جعفر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۳۶ ب٫ظ

سلام

الان شما منظورتون از این حرفها در نهایت چیه؟

اومدین دانشگاه آزاد و دانشجویان اونو بکوبید؟
واقعا فکر میکنید کار شما درسته؟
واقعا فکر میکنید که همه این دانشجویان بیسواد هستن و شما باسواد؟

جعفر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ب٫ظ

نخیرررر اومدم بگم درسته ظرفیته دکتری کم شه

علی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

جناب جعفر، نظر ما هم اینه که ظرفیت زیاد شه. هیچ شغلی هم نمیخوایم.

جعفر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اوکییی.خوش باشین

ملیکا به جعفر
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  جعفر

بله
ما هم موافق کم شدن دکترا هستیم اما نه با استناد نادرست شما

ظرفیت بشرطی کم بشه که شایسته مداری باشه و همه در یک رقابت سالم و عادلانه و بدور از نام و برند دانشگاه و با آزمون تخصصی واقعی و بدون دخالت اساتید و بدور از پارتی بازی و سهمیه بازی و خلاصه رقابت درست و انسانی

نه اینکه دانشگاه دولتی بیاد دانشجوی خودش رو برداره و استاد بیاد دانشجوی قبلش رو بگیره .

بگذریم

رسول - نرم افزار
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۳:۲۷ ق٫ظ

آقا جعفر، از خروجی دانشگاه آزاد نخبه های زیادی بیرون اومدن. یکی از دوستان من که کارشناسی ارشد رو از دانشگاه آزاد گرفت، الان در آمریکا در ایالت آیووا داره دکتری میخونه. همین مرداد پارسال که کار ویزاش درست شد، رفت آمریکا. اونجا بهشون حقوق هم میدن. یکی دیگه از دوستامم که اونم دانشگاه آزادی بود، همین چند وقت پیش پذیرش گرفت از چندجا. داره تصمیم میگیره که کدوم رو انتخاب کنه. من که خودم ادعایی هم ندارم، یک دانشگاه آزادی هستم که سه تا مقاله ژورنالی دارم. دوتاش ایندکس ISI داره و یکیش ایندکس اسکوپوس. چهارتا هم مقاله کنفرانسی. مجلات معتبر غیر پولی با ایمپکت خوب. دوران کارشناسی ارشد کلاس آموزشی داشتم برای نرم افزار متلب در زمینه پردازش تصویر. به طوری که از دانشجویان دانشگاه های دولتی میومدن از من سوال می پرسیدن برای پروژه و پایان نامه هاشون. لطفا یه سرچ بفرما ببین تعداد مقالات ISI دانشجویان دانشگاه آزاد چه قدره. سرچ کن ببین توی مسابقات رباتیک چه مقام هایی کسب کردن. اینجوری نیست که بگیم ۱۰۰% دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی، از ۱۰۰% دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بالاترن و باسوادترن. بله قبول دارم که توی دانشگاه آزاد، شاید بیش از ۵۰% الکی قبول شدن و حتی اهل درس و مطالعه و پژوهش نیستن. قطعا توی دانشگاه های دولتی هم همگی نخبه نیستن. توی هر دو سیستم نخبه هست، توی هر دو بی سوادم هست. تعجب میکنم از شما که دارید صنعت رو به سواد آکادمیک ربط میدید. اتفاقا سواد آکادمیک فقط به… ادامه نظر»

جعفر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام. شما مثال دوتا از دوستاتون رو آوردین منم خیلی از دانشجویان سراسری رو براتون میارم اون متر و معیاری محسوب نمیشه. بله دو طرف توشون درس خون هست ولی با اون ۵۰ درصد آزاد رو که گفتین موافق نیستم.شما تو این مملکت بحث اشتغال و ادامه تحصیل رو باید کاملا دو مقاله جدا از هم بدونین مطمئنن شما هم که الان مطلب رو آموزش میدید تو دانشگاه یاد نگرفتین بله هرکس برا پیشرفت کاریش جدا از مطالب دانشگاهی کار و تلاش کرد موفق میشه. من تنها علت خودم رو تو تایید کاهش ظرفیت های دانشگاه آزاد تو مقطع دکتری گفتم. یک مثال بارز از خودم میزنم. من ورودی سال ۸۲ دانشگاه آزاد تو مقطع لیسانس بودم نمیدونم شما چقدر از اون دوران و سختی قبولی تو کنکور آزاد رو دارین من تو ترم یک فیزیک ۱ رو با ۹.۷۵ افتادم. ترم دو باورتون نمیشه کتاب هالیدی رو کامل خوندم جوری که با حل تمریناش به همون عددی که تو پاسخنامه داده بود میرسیدم با این اوضاع شدم ۱۶ بعد الان از بین همکارای خودم که میبینم ساده کردن یک کسر رو بلدن نیستن فیزیک ۱ میشن ۲۰!!!! کسی که میشه ۲۰ دیگه خدای حل کردن معادلات فیزیک باشه.حالا اگه توصفیات من برا کاهش ظرفیت تو دکتری آزاد کافی نبوده دیگه نظر منه

روان شناس
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

کاملا موافقم ، واقعیت این که رابطه‌ای بین موفقیت در ورود به دانشگاه های تراز اول و موفقیت شغلی در دنیای بیرون وجود نداره … موفقیت در وجود خود فرد و در گرو توانمندی ها و تلاشهای شخصیه …

جعفر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام. من به عنوان کسی که ۷ سال دارم تو صنعت کار میکنم و دوره لیسانسم آزاد و ارشدم روزانه تهران بودم به دو نکته در مورد فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی باید بگم. باید قبول کنیم از لحاظ علمی فارغ التحصیلان مقطع لیسانس این دانشگاه به دو دللیل از فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری بالاتره.یکی اینکه از یک سد بزرگ و سخت کنکور سربلندتر بیرون اومدن و دوم اینکه چهار سال بهترین استادهای علمی ایران به اون ها اموزش دادن که همون ها طراح سوالات ارشد و دکتری هستن پس از لحاظ علمی آموزش های آکادمیک تری دیدن. دانشجویان دانشگاه های آزاد اگه حرفی برا گفتن دارن خوب خودشون رو نشون بدن و دانشگاه های دولتی تو مقطع دکتری قبول بشن. درکل نظر من کاهش هرچه بیشتر سهمیه پذیرش دکتری دانشگاه آزاد هست که اگر احیانا کسی به هر دلیلی موفق نشد تو دانشگاه دولتی قبول بشه ولی از لحاظ علمی واقعا در سطح بالایی هست از تحصیل تو مقطع دکتری محروم نمونه والسلام

حسن
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

در کل به نظر منم ظرفیت هر جی کمتر باشه بهتره چون اینطوری افراد با استعدادبالاتر میتونند ادامه تحصیل بدن و برای شغل های کمی که تو جامعه هست مجبور به رقابت با افراد کم استعدادتر که خیلی وقت ها با پارتی فرصت های شغلی رو صاحب میشند نمی شوند. منظور فرصت های شغلی برای افرادیه که دکتری دارند مثل هیات علمی شدن یا تو مراکز تحقیقاتی کار کردنه

نسترن
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

شما که تو دانشگاه دولتی ارشد و…گرفتی چرا دکترا قبول نشدی؟به قول خودتون که بهترین استادان رو داشتین و از سد کنکور گذشتین و…پس چرا دکترا قبول نشدین ؟

مهندس
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

مگه هر کی درس میخونه باید دکتری بگیره؟ ایشون رفتن دارن کار می کنن و تشخیص دادن اینجوری بهتره شاید.

جعفر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

من اونقدر واقعا نتونستم وقت بزارم واسه کارم چند سال فقط روزانه شهرستان هارو آوردم که برام مقدور نبوده برم ولی امسال رتبه ام ۱۰۰ شده باید ببینم اوضاع ترازها چطور میشه. من همین الانم میگم برید اغلب فارغ التحصیلای دانشگاه های معتبر و حتی اونایی که هیئت علمی شدن رو سوابق تحصیلیشون رو بببین هر سه مقطع تحصیلیشون جزو دانشگاه های رتبه یک کشور بودن. البته من نظرمو گفتم و البته واقعا کارمم نذاشت دکتری دانشگاه مورد دلخواهمو بیارم

جعفر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

بی تعارف من زمانی روزانه تهران قبول شدم که تمامی جزوات مربوط به رشته خودم رو از دانشگاه معتبر گرفتم و خودم

سوسن
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

ببینید.قبولی دانشگاه تهران اونم در مقطع ارشد اصلا کار سختی نیست

دوست خوب من دانشجوی شریف هستم رشته سازه.
لیسانسم آزاد کرج بود و بدون خوندن حتی یکماه شریف قبول شدم.کلا یک هفته جزوه های خودم رو یه نگاه کردم.علت مشخص اون هم این بود که این مصاحبه غیر منصفانه برای ارشد نیست
قبولی ارشد در سراسری دیگه کاری نداره حتی در بهترین دانشگاهها

اما دکترا بحثش فرق میکنه چون یه مصاحبه سر راه شما هست.

پس لطفا اینقدر از روزانه ارشد تهران نگید.

دکترای زبان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

دوست عزیز من کارشناسی و ارشدم رو در دانشگاه سراسری خوندم و رتبم هم در هر دو آزمون زیر ۱۰۰ بود. این دلیل نمیشه ک هر کس خوبه منظورم البته به خودم نیست بد تعبیر نشه،بره دانشگاه سراسری دکتری بخونه. من چون کارمند هستم شرایط رفتن به تهران رو ندارم و ترجیح میدم در دانشگاه آزاد نزدیک شهرستان خودم ادامه تحصیل بدم. در دکتری هم رتبم زیر ۲۰ شده ولی سراسری رو انتخاب رشته نکردم چون در استانمون مقطع دکتری رشته های زبان انگلیسی رو نداریم و تهران هم واقعا شرایط رفتن و بدلیل کارم ندارم.پس دانشگاه آزاد فقط دانشگاه افراد ضعیف از لحاظ علمی نیست گاها به شرایط زندگی افراد هم برمیگرده انتخاب این دانشگاه. پس انقدر بد در مورد دانشگاه ها قضاوت نکنیم.

جعفر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای زبان

اگه به انتهای صحبتم توجه کرده بودی منم گفتم اگر احیانا کسانی به هر دلیلی از خوندن تو دانشگاه سراسری موندن با محدود شدن سهمیه در دکتری اونجا ادانه تحصیل بدن

کامران
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

واقعا متاسفم که در مورد یه دانشگاه و حجم زیادی از دانجویان اون اینطوری قضاوت میکنید.
شما همونطور که گفتید کارشناسی رو از آزاد گرفتید و ارشد رفتید سراسری که البته الان قبولی ارشد سراسری کار بسیار ساده ایه و کار شاقی نکردید.
در مورد دانشجویان آزاد کاملا اشتباه میکید و حتی اگر قبولی آزاد راحت هم میبود که نیست،باز هم این بهترینها هستن که در آزمون قبول میشن نه کسانیکه سواد کافی ندارن.
واقعا متاسفم که فکر میکنید در بین اینهمه دانشجوی ارشد فارغ التحضیل فقط اون ۳۰ تا ۴۰ تا که سراسری قبول میشن خوبن و بقیه بدرد نمیخورن
نه اینجنین نیست
و ضمنا نتیجه فارغ التحصیلی دکترا فقط تدریس نیست و اتفاقا تدریس تنها بخش کوچکی از فرصتهای شغلیه و در جاهای دیگه اتفاقا فارغ التحصیلهای آزاد بسیار بسیار بسیار خوب درخشیدن و خواهند درخشید و حتی بالاتر از سراسری.
در مورد تدریس هم اگر حق کشی و تبعیض در اجحاف حق فارغ التحصیلان آزاد نبود و برای اون هم مثلا یه آزمون یا گزینش عادلانه بود میدیدیم که فارغ التحصیلان آزاد با انگیزه بالاشون،چطور گوی سبقت رو از بقیه میقاپیدن.

جعفر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

منم که گفتم اگر ساده هست قبولی تو سراسری پس قبول شید و بروید منم موافق این حرکتم اتفاقا. واسه همینم گفتم بهتره سهمیه آزاد کم بشه

جعفر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

درضمن بحث من اصلا در مورد سرکار رفتن فارغ التحصیلان نبود اتفاقا من ۷ سالی که به عنوان مهندس تو صنعت فولاد کار میکنم با همون لیسانس دانشگاه آزادم هست. من توهینی برای شاغل شدن نکردم. واقعا درسته اگر گزینش کار هم با آزمون باشه اونجا فرقی نمیکنه که آزاد خونده باشی و سراسری کما اینکه منم با آزمون شاغل شدم

پیمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

متاسفم که حرف را تحریف میکنید.
بحث من تعداد قبولی در دکترا دولتی بود که بسیار محدود و آنهم با اجحاف و حقکشی دانشجویان آزاد است نه بحث اشتغال.

اگر مصاحبه را از دولتی بر میداشتند و یا یک مصاحبه عادلانه و بدور از تبعیض بود مطمئن باشید که دانشجویان آزاد از همه موفقتر بودند.

وقتی که مثلا بین ۳۰۰۰ نفر تنها برای ۲۰ نفر در دولتی ظرفیت هست آیا میتوان نفر ۲۱ یا ۳۰ام یا ۵۰ ام را بیسواد و ناشایست دانست؟
اگر جوابتان بله باشد واقعا متاسفم.

ممد
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ب٫ظ

سلام
بنظر بنده بجای اینکه روی کاهش ظرفیت در مقطع دکترا تمرکز میکنن باید ظرفیت ها را هدفمند با نیاز جامعه طراحی کنن تاداوطلبا با برنامه ریزی درس بخونن و وارد مقطع دکتری بشن
بنظر من در حال حاضر مشکل اصلی کمی در بخش اموزش عالی ما مقطع ارشد است
دانشگاهای ازاد بسیاری و غیردولتی های گوناگون!! و همچنین تا حدی دانشگاهای دولتی بشدت بصورت بی رویه دانشجوی ارشد میگیرن و براحتی طی دوسال فارغ التحصیل میشن.
معضل اصلی مقطع ارشد است و باید فکری کرد
یه زمانی همه فوق دیپلم ها رو لیسانس کردیم حالا همه لیسانس هارو فوق لیسانس کردیم!! برای پر کردن جیب دانشگاهاا!!!
اما حالا چه کنیم با این حجم تحصیلکرده!!!
رشد جمعیت کم شده و دانشگاهها خالی و فارغ التحصیلا متوقع و و فاقد مهارت زیاد
خدایا به داد ما برس

سیما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

من نمیدونم وقتی که خود رییس سازمان سنجش و وزیر علوم دارن میگن کل پذیرش سراسرس امسال ۱۴۵۰۰ و آزاد ۹۵۰۰ نفره و میگه سازمان بر همه اینا کنترل داره و نتایج هم توسط سازمان اعلام میشه و تکمیل ظرفیت هم نداره،چطور یه عده هی داد میزنن که آزاد ۱۰ برابر و ۲۰ برابر برمیداره و قبولیش خیلی راحته؟!!!

فیض
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

سال ۹۵ رییس سابق مرکز سنجش دانشگاه آزاد گفت امسال در حدود ۱۰هزار پذیرش دکترا داریم، رییس بعدی آمد گفت ۴۵ هزار پذیرش بوده است

سیما
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فیض

نه دوست محترم

خبرتون کامل نیست
ایشون فرمودند که ظرفیت که ما در سال ۱۳۹۵ بتعداد ۳۵۰۰۰ نفر بوده که از این تعداد ۱۲۶۰۰ نفر جذب شدند

علی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

حق با آقای فیض است. به آرشیو اخبار رجوع کنید

کامران
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

لطفا شما هم بدون سند و مرجع نقل خبر نکنید.
اتفاقا حق با خانوم سیما است.البته در نقل قول کمی اشتباه کردن اما با مراجعه به آرشیو همین سایت در تاریخ ۹ دی میتوانید ببینید ک به این صورت است:

ظرفیت ۴۵هزار نفری پذیرش دکتری آزاد در سال ۹۵

سرپرست مرکز سنجش دانشگاه آزاد گفت: در سال ۹۵ ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد ۴۵هزار نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا شاهانی گفت: مسئولان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته ۴۵ هزار ظرفیت دکتری اعلام کرده بود که از این تعداد ۲۹ هزار دانشجو در مقطع دکتری پذیرفته شدند.

ایشان در خبر بعدی اعلام کردند از این تعداد حدود ۱۷۴۳۵ نفر ثبت نام کردند.

مسلم است که تعداد زیادی از آنها هم تاکنون انصراف داده اند.

فائزه سادات
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۷ ب٫ظ

با سلام
به نظر بنده ، کاهش ظرفیت کلا راهکار که نیست هیچ؛ وضعیت رو بدتر هم میکنه. چه در دولتی چه در پولی .

سوگل
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ب٫ظ

به نظر منم خیلی خوبه که ظرفیتهارو محدود میکنن، باید ظرفیت دانشگاههای دولتی رو هم محدود کنن. با این وضعیتی که داشت پیش میرفت هیچ امیدی به اشتغال قشر دکتری نبود.

نسترن
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوگل

الان دیگه امید به اشتغال هست؟
اگه اینجوریه من حاضرم با اینکه دانشجوی دکترای حقوق دانشگاه تهران هستم به نفع بقیه انصراف بدم به شرط اینکه مسئولین فعلی وزارت علوم کتبی واسه اشتغال پذیرفته شدگان امسال ضمانت بدهند
مشکل اشتغال از پذیرش داتشجو و ظرفیت و…نیست عزیز من

دکترای زبان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوگل

هیچ وقت برای حل مشکل صورت مساله رو پاک نمیکنن دوست عزیز. کاهش ظرفیت به هیچ وجه راهکار نیست. باید فرهنگسازی کرد همونطور ک در کشورهای اروپایی درِ دانشگاه ها باز هست اما متقاضی نیست. پایین اوردن ظرفیت راهکار نیست.همونطور ک در اداره ما خیلی از همکارا برای ادامه تحصیل و بدلیل ظرفیت پایین دکتری داخل ایران با هزینه همین کشور به کشورهایی مثل مالزی بورس میشن.پس در واقع چه ظرفیت دکترا در ایران بالا باشه چه پایین فرقی نداره. هر کس واقعا دنبالش باشه می تونه بره کشورهای اطراف از ترکیه تا مالزی. پس بهتره نذاریم این اتفاق بیفته.حداقل انقدر ارز از کشور خارج نشه.

فیض
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکترای زبان

قبول باید فرهنگ سازی شود ولی تا زمانی که دکترا به عنوان یک کالای لوکس آموزشی مطرح است جواب نمی دهد.
ثمره ی این شیوه ی پذیرش دانشگاه آزاد در دو سه سال گذشته می شود تهی شدن بعد محتوایی مقطع تحصیلی دکترا و سو استفاده ی ابزاری افرادی که واقعا در حد این مقطع به لحاظ علمی نبوده و نیستند و بی اعتبار شدن کلی علم در جامعه. بلایی که برسر مقاطع پایین تر افتاد.
آیا واقعا تضمینی هست جذب فارغ التحصیلان نجبه ارجح داده شود با مدرک به دستان بی سوادی که با زد و بند به پست هایی رسیده اند؟

دانشجو
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۵:۱۹ ب٫ظ

کاهش ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد و حذف تکمیل ظرفیت تصمیم درستی نیست. آیا باید ما هم قید تحصیل در کشور خودمون رو بزنیم و برای اخذ مدرک دکتری راهی دانشگاه های هند و تایلند و اوکراین و… بشیم. بجای محدود کردن دانشگاه آزاد بهتر است وزارت علوم معیارهای تحصیل در دوره دکتری و نیز جذب اعضاء هیت علمی رااز نظر رزومه و سوابق علمی و پژوهشی سخت تر کند. از طرفی همین دانشگاه آزاد باعث شده کلی نیروی کار شامل از استاد، کارمندان گرفته تاانواع مشاغل خدمات دهی شامل آشپز و نظافتچی و راننده و نگهبان و و حسابدار و… برای اشتغال جذب دانشگاه آزاد بشوند.

مجتبی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۴۰ ب٫ظ

من نمیدونم وقتی که خود رییس سازمان سنجش و وزیر علوم دارن میگن کل پذیرش سراسرس امسال ۱۴۵۰۰ و آزاد ۹۵۰۰ نفره و میگه سازمان بر همه اینا کنترل داره و نتایج هم توسط سازمان اعلام میشه و تکمیل ظرفیت هم نداره،چطور یه عده هی داد میزنن که آزاد ۱۰ برابر و ۲۰ برابر برمیداره و قبولیش خیلی راحته؟!!!

مدیریت دولتی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۹ ب٫ظ

انتخاب رشته ازاد نیومده هنوززز؟؟
خیلی استرس دارم
لطفا ج بدید

فرشته
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۴۱ ب٫ظ

نه هنوز نیومده.چرا استرس دارید؟هر وقت اومد انجام میدید.راحت باشید.زندگیتونو بکنید

مدیریت دولتی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

ممنونم دوستان
همش فک می کنم یه وقت خبر دار نشم

صبا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۴۷ ب٫ظ

نه هنوز

درخواست از دکتر ولایتی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۰۷ ب٫ظ

دکتر ولایتی به داد ما برسید. بر اساس ظرفیتهای سال قبل، پنج ماه مطالعه کردم و حالا بدون هیچ اطلاع قبلی می گویند می گویند ظرفیت پذیرش محدود می شود. این دومین ضربه به دانشجویان پس از خبر حذف تکمیل ظرفیت است.

دانشجو
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۴۶ ب٫ظ

بدترین خبر سال با اختلاف

روانشناسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۲:۳۱ ب٫ظ

من با ندا خانم موافقم واقعا ما که سهمیه نداریم آزادم نریم پس تا کی پشت کنکور موندنو منتظر موندن

احمد
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

این سیاست بسیار خوبه و از سال های پیش باید اتخاذ میشد.

ندا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عزیز من در تعجم چرا یک عده از این وضعیت خوشحالن من خودم رو میگم با کسی کار ندارم تو رشته خودم روانشناسی متاسفانه وقتی هیچ گونه سهمیه ای ندارم و روزی ده شاید بیشتر درس خوندم و باز رتبه سه رقمی و چهار رقمی میارم و تنها امیدم دانشگاه ازاد و کار هم ندارم یعنی بارها خواستم به عنوان یادگیری بدون هیچ پولی کار کنم باز قبول نکردن و امیدم دکتراست تا بتونم قبول بشم و از این طریق بتونم مفید باشم اما سال گذشته با درگیریهای بین این دو وزارت باعث سردرگمی همه ما منجمله خودم و نیز نا امیدی خیلیها برای انصراف از تحصیل شده من خودم به قدری از این وضعیت خسته شدم که اگر امسالم قبول نشم در مصاحبه دارم اقدام میکنم برای خارج از کشور بسه دیگه میخواستم تو کشورم مفید باشم نمیشه نمیذارن خسته شدم حالا همش یک عده بشینن خوشحال از این که ظرفیت کم شده کسی که پول داشته باشه و بخواد بخونه مطمانن تلاش میکنه حتی خارج از این کشور خواهش میکنم بیایین مرهم برای همدیگه باشیم تا کی خوشحال از کنار زدن همدیگه باشیم هیچ کس قرار نیست جای کسی رو تنگ کنه به خدا هر کی باید خودش تلاش کنه و اجازه تحصیل به همه داده بشه و هر کس تو رشته خودش حتی با لیسانس تخصص کسب کنه و مسولین ما هم با کم کردن ظرفیتها لطف نمیکنن فقط دارن دلشون رو خنک میکنن با درگیریهاشون و تفکرات غلطشون اما افسوس که دارن… ادامه نظر»

دانشجو
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

لطفا اگ کسی اطلاعی داره منو راهنمایی کنه من رشته ام مهندسی شیمی هستش
میخوام توی دانشگاه ازاد کرمانشاه باشم اما پذیزش نداره…ولی توی سایتش دکترا مهندسی شیمی داره لطفا راهنمایی کنید من چکار کنم حتنا باید اونجا باشه ممنون میشم

کنکوری 1397
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام، احتمالاً امسال پذیرش ندارن، اگه براتون مقدور هست حضوری برید جویا بشید و یا تماس بگیرید.

مجتبی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

یا باید از نزدیکترین شهر استفاده کنید یا برای سال دیگه برنامه ریزی کنید

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

پذیرش دانشجو دکتری در دانشگاه آزاد به علت ازدیاد واحدهای دانشگاه آزاد سرسام آوره و هر چند که ظرفیتها در سال گذشته به ۷ نفر محدود شد ولی اگر در رشته ای ۲ نفر دانشجو هست به معنی پذیرش ۲ نفری نیطست به این معنی است که یا دانشگاه سراسری یا جایی دیگهاز واحدهای خوب دانشگاه آزاد یا غیرانتفاعی و پیام نور قبول شده اند در آن واحد ثبت نام نکرده اند.به این علت ممکنه جمعیت دانشجو در رشته ای کمتر باشه وگرنه هر رشته ممکنه در ۲۵واحد پذیرش داشته باشه و با ضر ب در ۷ نفر در هر واحد جمعیت د انشجو در یک رشته برابر است با ۱۷۵.واین در حالی است که ظرفیتها در دانشگاه سراسری از ۱ نفر هست تا بیشتر و ممکنه در رشته ای ۱۰ نفر هم باشه ولی اکثرا زیر ۳ نفرند.و دانشگاههای مختلف با دوره های مختلف هم به نصف واحدهای دانشگاه آزاد در همان رشته نمی رسند.

سعید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

درود

آرمین
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

رشته ی منو فقطو فقط علوم تحقیقات داره و اونم ۳ نفر گرفت پارسال. گفته های شما درست نیست.

دانشجو
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرمین

سلام. متاسفانه این دوست ما جناب جغرافیا از پارسال مدام دارن میزنن توی سر دانشگاه آزاد و دانشجوهای این دانشگاه. و مدام کلاس دانشگاه تهران خودشون رو میگذارن. واقعا واسشون تاسف میخورم. ای کاش هرکی دانشجوی تهران میشد به همون اندازه درک و لیاقتش هم بیشتر میشد.
من خودم دانشجوی دکتری میبد هستم ترم۴. پارسال کلی با این آقا بحث کردم.

صبا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

فکر کنم پردیس کیش هم هستنن

روان شناس
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

این تفکر بسیار اشتباه دوست عزیز ایجاد محدودیت برای ادامه تحصیل هیچ ویژگی مثبت و سازنده ای نداره کما اینکه موفقیت هم هیچ ارتباطی با دانشگاه محل تحصیل نداره، چه بسا افرادیکه فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد هستن و بسیار با سواد و موفق در جامعه بیرون از دانشگاه ، موفقیت هر فرد بعد از فارغ‌التحصیلی با عملکرد شغلیش مشخص می شه ،نه توی دانشگاه ، متاسفانه دانشگاه های روزانه ما اکثرا بچه ها رو محافظه کار و تئوریک تربیت می کنن ،انصافا قصد جسارت ندارم ،ولی به عین دارم می بینم چه نخبه هایی که فارغ‌التحصیل می شن از بهترین دانشگاه ها اما توانمندی هیچ کاری رو ندارن مگه اینکه جایی استخدام بشن ، درسته که از نظر علمی یه سری دانشگاه ها حرف اول می زنن ،اما در حال حاضر که دسترسی به بهترین اطلاعات علمی دنیا بسیار راحت و در دسترس دیگه مهم نیست کجا درس بخونی الان سواد یعنی تسلط بر زبان و استفاده از تکنولوژی هممون هم خوب می دونیم دانشگاه فقط مانعی محسوب می شده برای گذر از مدرک و تمام ، اگه عملکرد دانشگاه های ما موفق بود اینهمه فارغ‌التحصیل بیکار نداشتیم ، پس اینقدر راجب دانشگاه ها با هم بحث نکنید ، آخرش یه مدرک می دن بهتون وخداحافظ… این من و شما هستیم که با توانمندی هامون می بایست وارد جامعه شغلی بشیم و … و این جاست که افراد توانمند خودشون رو نشون می دن من خودم فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد هستم ، با افرادی همکارم از بهترین رتبه های انستیتو روان پزشکی… ادامه نظر»

دانشجو
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  روان شناس

شما کاملا صحیح میفرمائید. سواد و علم ربطی به محل تحصیل نداره. من دانشجوی ازادم.ترم ۴.این ترم جامع دارم. اون قدری که والا از ما مقاله چاپ شده خواستند اساتیدمان، از دوستم که تهران دولتی درس میخوند نخواستند. حتی یه دونه!

محمد
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

با سلام
بنظر من فارغ التحصیلهای دانشگاههای سراسری مثل شریف و تهران از نظر علمی برتر از دانشگاه آزاد هستند و قابل مقایسه نیستند.

روان شناس
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

متاسفانه بخش اعظم این توانمندی که ازش صحبت می کنید فقط در قاب دوران دانشجویی قابل لمسه ، نه بیرون از دانشگاه و محل کار ، خیلی از افرادیکه در دانشگاه آزاد درس می خونن از ضعف در توانمندیشون نیست به خاطر مسیولیت ها و چند بعدی بودن زندگیشونه
خود من ترجیح می دم ضمن کسب درامد خوب و استفاده از توانمندی هام ،در کنارش درس هم بخونم و بخشی از درامدم رو صرف هزینه های تحصیلم کنم
و این رو ترجیح می دم به موقعیتی که بیکار باشم و صرفا تلاش کنم برای ورود به دانشگاه های تراز اول ، اونم با این سیستم آموزشی بهره کش
که دانشجو می شه سکوی موفقیت رتبه گرفتن استادش
در نهایت انسان موفق اون کسی هست که علمش رو به عمل و ثروت تبدیل می کنه
نخبه های زیادی رو می شناسم که حالا بعد از فارغ‌التحصیلی کارشون شده مقاله نوشتن و پایانه نوشتن برای بقیه و… واقعا تأسف باره ،چون توی دانشگاه های ما ته توانمندی یعنی همین
حداقل در مقطع دکترای دید وسیع تری داشته باشید ، به خداوندی خدا که موفقیت ما در گرو هیچ دانشگاهی نیست ، فقط تلاش و پشتکار شخصی و تمام…

کوروش
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

یعنی به نظر جناب روانشناس فقط دانشجویان آزاد زندگی چند بعدی دادن

مهندس
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  روان شناس

متاسفانه مشکل همین جاست. دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی سکوی پرتابی شده برای افرادی که مشغول به کار هستن و صرفا برای ارتقای موقعیت شغلی ادامه تحصیل میدن.
شما میگید کسایی که از دانشگاه بزرگ فارغ التحصیل میشن توانایی هیچ کاری رو ندارن مگه اینکه جایی استخدام بشن. مگه چند نفر میتونن کارآفرین بشن و شغل ایجاد کنن. بعدشم کسی که عمرش رو صرف تحصیل کرده از کجا منابع مالی داشته باشه. از طرفی اینقدر فارغ التحصیل داریم در جامعه که بر اثر اجبار با حقوق های خیلی پایین مشغول به کار میشن و همین سبب شده که کارفرماها و شرکت ها هم از این موقعیت سو استفاده کنن. من خودم کارشناسی دانشگاه دولتی بودم و ارشد آزاد. هیچوقت سطح این دو رو با هم یکی نکنید.

رضا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

با شما موافقم
من لیسانس آزاد بودم ارشد و دکتری دولتی
واقعا سطح سواد علمی دانشجویان سراسری بالاتره. نیازی به بحث نیست

هلیا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

پارسال که رشته ی من کلا ۴ نفر دانشگاه آزاد گرفت. یعنی از ۴ نفر هم کمتر میگیره امسال ؟؟؟؟؟؟؟ بهتره تعطیل کنیدش دیگه ، چکاریه ؟ جالبتر اینکه دانشگاه سراسری به طرق مختلف داره دانشجو میگیره ( شبانه .غیرانتفاعی.پردیس. نیمه دوم.) فقط زورتون به دانشگاه آزاد رسیده ؟؟؟؟؟؟ بعدشم کسیکه ۱۰۰ میلیون میده میاد دانشگاه ازاد مطمین باشید احتیاجی به شغل نداره.

سارا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

جریان آموزش باید آزاد باشه هرگونه انحصار و محدویت آموزشی اشتباهه.
اینکه ظرفیت رو کم کنیم تا اشتغال ایجاد بشه یه نظر کاملا غلطه ؛ و ناشی از سیاست نادرست معاون آموزشی وزارت علوم

اینکه در کارخانه ایران خودرو رو ببندید به این دلیل که ماشین تو خیابونها زیاد شده ؛ تفکر صحیحی نیست ؛ باید فرهنگ سازی کرد ؛ میشه هرکسی ماشین شخصی داشته باشه و در عین حال مشکلی رو هم ایجاد نکنه

بستن درب داتشگاهها بر روی رکتری پاک کردن صورت مساله است راه حل نیست.
باید مخالف انحصار و محدودیت آموزشی بود.
ووزارت علوم برنامه هاش از روی سلیقه و هیجانی است.
جوان ها رو سردرگم کرده

آ

محمد
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
نظر شما خیلی مناسبه ولی آیا اگر بدون اینکه خیابان و جاده های مناسب داشته باشیم و همینطور ماشین و اتومبیل تولید کنیم منطقی است؟

ارشیتکت
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۴ ق٫ظ

انتخاب رشته دانشگاه ازاد اومده؟؟؟ با آزمون و بدون آزمون

هلیا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ارشیتکت

نه فعلا خبری نیست

آرزو دارم
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام دوستان.انتخاب رشته دانشگاه آزاد کی اعلان میشه؟

راضیه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ق٫ظ

منظورم برای ازمونی که دادیم بود

آناشید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ق٫ظ

سلام انتخاب رشته دانشگاه آزاد شروع شده ،خواهشن جواب بدید؟

هلیا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آناشید

نه دوست گرامی. هنوز خبری نیست

راضیه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
ببخشید الان بالاخره ظرفیت دانشگاهها زیاد شده یا نه.هربار باید نگران باشیم.

محسن
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ق٫ظ

سلام . انتخاب رشته ازاد دکترا شروع شد دوستان؟؟؟ یکی جواب بده لطفا مممنوون

روناک
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۴ ق٫ظ

حالا انتحاب رشته زمانش کی؟ مشخص شد؟

سیما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ق٫ظ

با اجازه من هم آمار گروه دامپزشکی رو در آوردم

جراحی دامپزشکی دولتی ۲۶ آزاد ۲۵
مامائی و بیماری های تولید مثل دام
۱۶ ۱۰
بیماری های داخلی دام های کوچک
۳ ۵
بیماری های داخلی دام های بزرگ
۳۶ ۱۰
رادیولوژی دامپزشکی
۳ ۵
کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی
۱۵ ۵
پاتولوژی دامپزشکی
۲۰ ۱۰
بهداشت و بیماری های پرندگان
۱۷ ۱۰
بیوشیمی
۲ ۰
بهداشت و بیماری های آبزیان
۱۲ ۱۰
بهداشت مواد غذایی
۳۶ ۳۵

بهداشت خوراک دام
۷ ۵
اپیدمیولوژی
۳ ۰
انگلشناسی دامپزشکی
۲۷ ۱۵
باکتری شناسی
۲۴ ۵
ویروس شناسی
۳ ۵
قارچ شناسی
۳ ۱۰
ایمنی شناسی
۶ ۵
بیوتکنولوژی
۱۵ ۰
فنّاوری تولید مثل در دامپزشکی
۱۰ ۰
سم شناسی
۳ ۰
فارماکولوژی دامپزشکی
۸ ۱۰
فیزیولوژی
۲۰ ۵
آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای
۱۶ ۵
بافت شناسی مقایس های
۱۷ ۰
بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی
۲ ۰

در مجموع دانشگاه دولتی ۳۲۴
در مجموع دانشگاه آزاد ۱۶۵ نفر

نسبت آزاد به دولنی کمتر از ۰.۵۱ یعنی ۵۱ %

چه جالب

صبا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سراسری بیشتر از آزاد
آمار خوبیه ممنون

سمیه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

جواب به سیما خانوم دامپزشکی هر سال ظرفیت پذیرش کم بوده و هست. تازه اینهایی که شما نوشتین جمع پذیرش روزانه شبانه و پردیس هست….

منصور
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۳۲ ق٫ظ

سلام دوستان از آنجایی که این جدال بین ظرفیت پذیرش دانشگاه سراسری و آزاد خیلی داغ شده و بعضی از دوستان آمارهای واهی و تخیلی بویژه در گروه انسانی رو دادن و گفتن که حتی ۱۰ برابر درآزاد پذیرش بیشتر هست لذا از آنجاییکه بنده اصولا آدمی هستم که بدون تحقیق نه حرف میزنم و نه چیزی رو قبول نمیکنم لذا برای اطمینان خاطر شما و خودم ظرفیت تمام رشته های گروه انسانی در آزاد و سراسری رو جمع زدم و بترتیب دفترچه انتخاب رشته سراسری در اینجا گذاشتم /حالا اگه کسی حوصله داشت لطفا جمع کل اعداد رو هم در بیاره تا ببینیم که به چه صورته. البته کاملا واضحه که در بیشتر رشته ها بجز یکی دو تا مثل ادبیات فارسی پذیرش خیلی کمتر از حتی ۲ برابره. ضمنا در خیلی از رشته ها حتی کمتره یا اصلا پذیرش نداره. در نهایت قضاوت با خودتون من تماس تلاشم رو کردم که جمع اعداد درست باشه. حالا اگه در مواردی اشتباه جزیی داشت ببخشید و اصلاح کنید. امیدوارم مفید باشه. حالا اکر از دوستان کسی حوصله داشت در گروههای دیگه هم این لیستو در بیاره.مسلما مفید خواهد بود و بدرد میخوره. رشته ادبیات فارسی سراسری ۳۴۸ نفر آزاد ۲۹۵ نفر جغرافیای سیاسی ۳۲ ۲۵ جغرافیا و برنامه ریزی شهری ۸۲ ۹۰ ۶۱ ۳۵ ژئومورفولوژی ۶۱ ۰ آب و هواشناسی ۷۳ ۳۵ سنجش از دور و سامانه ۱۲ ۵ زبان و ادبیات عرب ۱۴۶ ۷۰ علوم اقتصادی ۱۷۵ ۲۲۵ اقتصاد نفت و گاز ۵ ۱۰ مدیریت ورزشی ۸۶ ۱۴۰ فیزیولوژی… ادامه نظر»

منصور
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

ادبیات فارسی
سراسری ۳۷۸ درسته

راستی بعد از هر رشته عدد اول ظرفیت سراسری و عدد دوم ظرفیت آزاده

منصور
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
۸۲ ۹۰
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
۶۱ ۳۵

منصور
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

ایم جمع کل گروه انسانی
ظرفیت سراسری برابر ۴۲۹۲
ظرفیت آزاد برابر ۴۵۷۰

نسبت ظرفیت پذیرش آزاد به سراسری برابر ۱.۰۶۵
یعنی کمتر از ۶.۵ درصد بیشتر از سراسری

قابل توجه دوستان مدعی ۱۰ برابر بودن پذیرش

ضمن اینکه اولا این نسبت در گروههای دیگه بازم کمتر و حتی منفیه
و ثانیا باید توجه کرد که حتی همین ظرفیت عدم بخاطر هزینه بالا و دور بودن خیلی از شهرها و پذیرش دوستان در دانشگاه سراسری و نیز نبود تکمیل ظرفیت پر نمیشه و مطمئن باشید که حتی نصف اونم پر نمیشه.

البته این نسبت بسادگی از ظرفیت مجاز اعلامی سازمان سنجش یعنی ۱۴۶۰۰ برای سراسری و ۱۲۵۰۰ برای آزاد قابل پیش بینی بود و چیز عجیبی نیست.

موفق باشید

صبا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

احسنت بشما ممنون

منصور
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

خواهش میکنم.

وظیفه بود.
امیدوارم که این بحث تموم شه و بجای کور کردن کورسوی امید در دل دوستان به اونا امید بدیم و آرزوی بهترینها رو داشته باشیم.

صبا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

درسته, ممنون از شما, متاسفانه برخی از دوستان فقط بقیه رو ناامید و مدارک دانشگاه ها رو بی ارزش میکنند
سپاس موفق باشید

سیما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

از صبر و حوصله و مسئولیت پذیری تون صمیمانه سپاسگزارم آقا منصور.
کاش همه همینطور با دقت نظر و از روی صدق و با بررسی و دلیل و مدرک و نه از روی احساس اظهار نظر بکنن.

واقعا زحمت کشیدید.
همین ارقام نشان دهنده خیلی چیزها است.

ali
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

دوستانی که میگن به ظرفیت ها نگاه کنید.در رشته عمران گرایش راه وترابری فقط وفقط آزاد علوم تحقیقات داره اما سراسری وزیر مجموعه هاش شامل۱۲دانشگاه روزانه ،۶ محل شبانه وپردیس پیام نور مجموعا دانشگاه پذیرش دارند.البته این را هم قبول دارم در رشته عمران بعضی از گرایش ها هم اونقدری پذیرش دارند که با پاسخ نامه سفید هم شانس قبولی داری.خلاصه کلام از نظر من به شخصه چه آزاد وچه سراسری بسته به رشته وگرایش ظرفیت های متفاوتی دارند اما باید در طی دوره خصوصا آزاد کیفیت را بالا ببرند تا ارزش مدارک اکتسابی حفظ بشه وهر کسی باتوجه به ظرفیتش پیشرفت کنه نه وضعیت مالیش.

یزدان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
مهندس منظورتون کدوم گرایش عمرانه که با برگه سفید قبول میشه

اولا الان مصاحبه ها باید تراز حد نصاب رو بیاری
بعد در مصاحبه هم حد نصاب رو بیاری

ثالثا پارسال در گرایش سازه با رتبه ۴۲۰ هیچ کای ایران حتی دورترین نقطه قبول نشدند در آزاد.
لطفا اطلاعات غلط و مایوس کننده ندید

به محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

محمد علی یا هر چیزی که هستید

دیگه قبولی در آزاد مثل سابق نیست.
لطفا جو سازی نکنید

این گوی و این میدان. ببینیم چکار میکنید

همون آزادی که شما میفرمایید رقابت سختی بر سر قبولیشه

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

من وضعیت مالی خوبی ندارم
من آرزوی دکتر شدن دارم
من در خودم نمیبینم جز اون سی نفر باشم
من نمیتوانم سکوت کنم
من اگر دکتر نشوم درست نیست پولدارها دکتر شوند
:-( :-(

ناصر
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام محمد جان ممنون که بی شیله و بی ریا حرف دلت رو و علت همه این مخالفتها رو گفتی؟ این خیلی خوبه و حداقلش اینه که سبک میشی و جلوی خیلی از بحثا رو میگیری. اما من هم در جایگاه برادر بزرگتر یا کوچکترت و در جواب صحبتات میخوام چند کلمه عرض کنم. بنظرتون این استدلال خوبیه؟ بنظرتون اگه شما دکتر بشید یا نشید در دکتر شدن دیگرون تاثیری داره یا نداره؟ بنظرتون چون شما نمیتونید دیگرون هم نباید بتونن؟ شرایط و سرنوشت همه یکسان نیست.اما این دلیل بر محکوم کردن بقیه نیست. این مثل اینه که ما بگیم چون ما پول نداریم ماشین خارجی خوب بخریم پس هیچکس نباید بخره و همه باید ماشین ارزون ولی بی کیفیت بخرن و برن توی جاده ها تا همه کشته بشن و آمار مرگ و میر ناشی از تصادفها چندین برابر بشه و بدتر از اون چندین برابر شدن مجروحین و مصدومین و معلولین ناشی از اون و از بین رفتن چندین برابری خانواده ها و آمال و آرزوها درس خوندن مردم حتی با پول کمترین سودش اینه که نسل کارا و نسل آینده ساز این کشور باسواد تر و با فرهنگتر میشه و بهتر میتونه فکر کنه و با مشکلات کنار بیاد و دنبال راه حل مناسب باشه ما حتی اگر بخواهیم نهایتا کارگر و کارمند ساده هم باشیم ،اگر باسواد باشیم خیلی بهتر میتونیم کار کنیم و با تفکر و اندیشیدن بهتر ، زودتر پیشرفت کنیم. اگه کسانی پولدارن و پولشون رو در راه کسب علم و دانش بکار… ادامه نظر»

صبا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

کاملا موافقم ضمن اینکه همه کسانی که آزاد میرن لزوما پولدار نیستن من میشناسم کسی رو که الان هیات علمیه و هنوز داره قسط وام دانشگاه رو میده شهریه دانشگاه آزاد از اولم کار کرد با حقوق کم اما گذاشت برا درسش
و چون عاشق درس بود بهترین نمره گرفت الانم هیات علمی دانشگاه دولتیه

مهندس
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ب٫ظ

رسول عزیز چرا نمیخوای با واقعیت روبه رو بشی. این که ظرفیت بالای پذیرش در دانشگاه آزاد در همه مقاطع خیلی وقته که به یک مشکل بزرگ تبدیل شده یک حقیقت تلخه. مثلا در رشته من فقط یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در مقطع لیسانس در هر ترم صد نفر پذیرش داره!!! در مقاطع بالاتر نه به این شدت ولی حتما همین قضیه صدق میکنه.در همین جا خوندم بعضی از دوستان گفته بودند این زیاد بودن ظرفیت ها خوبه بزارید بریم درس بخونیم سرمون گرم بشه یا اینکه گفته بودند اینجوری سطح سواد جامعه بالا میره. اما به چه قیمتی یه موقع میبینی سی و چند سالت شده و یه هزار تومنی هم از خودت نداری. ایکاش ظرفیت ها اینقدر محدود بود که حتی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس هم خروجی ها خیلی کم می بود. اینقدر فارغ التحصیل در همه مقاطع داریم که دیگه برای اشتغال اصلا مدرک مهم نیست و باعث شده که اگه کاری هم باشه میزان دستمزد و حقوق به شدت پایین باشه.مثلا من با فوق لیسانس و چندین مقاله isi و چند کتاب حقوق قانون کار میگیرم. از طرفی استخدام هم نیست و باید به همین منوال ادامه داد.هر چه مدرک بالاتر هم میره اوضاع شغلی بدتر میشه.به هرحال باید زندگی کرد و پول دراورد نمیدونم بعضیا با چه استدلالی میگن بزار دکتری بگیریم حداقل سرگرم بشیم و چند سالی مشغول بشیم. متاسفانه وزارت علوم باعث این همه نابسمانی شد اگه مثل وزارت بهداشت برای رشته هاش ارزش قایل بود و پذیرش رو محدود… ادامه نظر»

رسول - نرم افزار
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

عزیز جان منم فرمایش شما رو قبول دارم. تعداد واحدهای دانشگاه آزاد که دکتری دارن، به مراتب بیشتر از دولتی ها هستش.

ناراحتی من این هستش که امروز بعد از مدت ها اومدم سر زدم به سایت. دیدم این آقا همچنان داره کامنت های تکراری پارسال رو درج میکنه. این فقط حرف من نیست. شما ببین کامنت دوستان دیگه رو. اونها هم بعضا ناراحت شدن. مگر میشه یک کامنت رو بیش از ۵۰ بار تکرار کنی در طی سال ها؟

من خودم انصرافی دانشگاه آزاد هستم. دو ماه خوندم ولی بعد پشیمون شدم و انصراف قطعی دادم. دیگه هم هیچ علاقه ای به ادامه ندارم. چون به همون دلایلی که شما بالا فرمودی، انگیزه ای برای ادامه ندارم. با معدل بالا، پایان نامه ۲۰، دو مقاله ISI و یک مقاله اسکوپوس و چهار مقاله کنفرانسی. همه رو گذاشتم کنار، الان دارم توی یک شرکت کامپیوتری کار میکنم.

به رسول
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

سلام آقا رسول
با عرض پوزش شماهمون آقا رسول هستید که پارسال دزفول قبول شده بودید؟
یادمه که بدون آزمون هم شرکت کرده بودید و خیلی پیگیر آزاد بودید.

پس چرا انصراف؟
میشه یه کمی بیشتر از تجربیات این مدت گذشته تون رو بهمون بگید؟

ممنونم

رسول - نرم افزار
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  به رسول

بله همونم.
کلاس ها مثل همون دوران ارشد بود. اصلا هیچ جو یا شرایط خاصی نداشت. فقط اسمش تغییر کرده بود. اساتید مقاله میخواستن، اونم نه صرفا به خاطر دانشجو، بیشتر به خاطر خودشون که پاداش مقاله بگیرن و راحت تر ارتقا پیدا کنن. به شدت نیاز دارن به شهریه دانشجوها، چون اوضاع زیاد جالب نیست.
آینده نه چندان روشن و احتمال هیات علمی شدن تقریبا نزدیک به صفر. سبک و سنگین که بکنی، میبینی چندان ارزش نداره.

به رسول عزیز
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۳ ق٫ظ

رسول جان خیلی ممنون که پاسخ دادید.
البته در بیشتر موارد حق با شماست.
البته این برای هر کسی بر میگرده به توقع و انتظار هر کس از این دوره و امکانات خودش.
در نهایت خیلی خوشحالم که این تجربه خوب رو کسب کردید و حداقل تونستید با خودتون کنار بیاید.
پیشنهاد من به شما اینه که ضمن حفظ موقعیت کاریتون،اگر ادامه تحصیل براتون خیلی مهمه ،خوب درس بخونید و سال دیگه سراسری قبول بشید.
مطمئن باشید شرایط کاملا متفاوته.
ضمنا در اصل مشکل اصلی این پول دادنه برای تحصیله که اگه واقعا روبراه نباشه وضعت،حتما اذیتت میکنه.
پس در ابتدا برای روزانه تلاش کنید.
مطمئن باشید قبولی در سراسری حتی با این ظرفیتها خیلی هم سخت نیست.بویژه در رشته شما که سراسری ۱۱۰ نفر پذیرش دارهکه ۸۳ نفر اون روزانه است که رقم خیلی خوبیه و چندین برابر برخی از رشته های دیگه است.
موفق و پیروز باشید

مجتبی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۶ ق٫ظ

سلام آقا رسول
میشه ازتون بپرسم شما که انصراف دادید ازتون هزینه انصراف هم گرفان یا نه؟ممنون

رسول - نرم افزار
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

چون زود انصراف دادم، هزینه نگرفتن. البته میتونستن شهریه ثابت رو پس ندن، ولی لطف کردن و پس دادن. در نتیجه همه رو پس گرفتم. چه ثابت، چه متغیر.

کتایون
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

بله کاملا درسته

بحث محدود کردن ورودیها یه چیزه اما بی ارزش کردن زحمت دانشجویان یک چیز

من به شخصه شدیدا موافق کاهش پذیرش هستم تا واقعا فقط شایسته ها برن اما متاسفانه خود وزارت علوم باعث این نابسامانیه جون همش بدنبال کسب درامده و اونم فقط از طریق شهریه دانشجویان.

تشنه لقب دکتری
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۰ ب٫ظ

انشاالله بزودی اعلام میشود،به احتمال زیاد تا چهارشنبه اعلام میشود

مطهره
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۵۶ ب٫ظ

سلام انتخاب رشته دکتری آزاد کی هست؟لطفاً بگویید.خسته شدیم از استرس و ناراحتی

رسول - نرم افزار
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ

با سلام. من بعد از چندین ماه اومدم سری به این سایت زدم. دیدم همچنان کامنت هایی با نام “محمد” و “علی” توی بخش کامنت ها قرار گرفته که دقیقا داره همون مطالب قبلی رو تکرار میکنه.

آقا اگر شما خسته نشدی، حداقل به مدیر این سایت رحم کن که باید کامنت تکراری شما رو تایید کنه. لازم نیست واقعا زیر هر پست مربوط به دانشگاه آزاد بیاید بگید دکتری آزاد بدون کنکور شده!

یک سوال شخصی دارم. شما الان دانشجوی دکتری دولتی هستی؟ پشت کنکوری هستی؟ مدرس دانشگاهی؟ دقیقا چه پستی داری و چرا این مطلب رو مدام تکرار میکنی؟ دقیقا از چه چیزی ناراحت هستید؟ نگران آینده شغلیتون هستید؟ ممنون میشم خیلی شفاف پاسخ بدید.

به رسول
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ

چرا دوست ارجمند از واقعیتها ناراحت میشی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
محمد با سند صحبت میکنه سری به دفترچه آزاد و دولتی بزنید متوجه خواهید شد.

صبا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  به رسول

همینطوری نگید لطفا مگه دفترچه آزاد ظرفیتاشو زده؟؟؟ بعدشم همه رشته ها اینجور نیست که شما میگی بدون کنکور!!!!

رسول - نرم افزار
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  به رسول

اصلا صحبت من این نیست که قبولی در آزاد راحته یا سخت. بر فرض که راحت باشه.

من از این تعجب کردم که چطور میشه یک نفر نزدیک به دو سال مدام یک کامنت رو عینا تکرار کنه. سوالم این هست که هدف از این کار چیه؟

خوبه که فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های اروپا و آمریکا نیستید. وگرنه الان کل سیستم دانشگاهی ایران رو هم زیر سوال می بردید.

باشه، همه فهمیدیم که از نظر شما دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکوره. نظر شما هم محترم. زشته مدام یک کامنت انقدر تکرار بشه. شما خودتون خسته نشدید؟

کنکوری 1397
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ

خب با این حساب دیگه مشکل مجوزها هم حل شد دیگه! مبارکه…

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

در رشته مالی کل ظرفیت روزانه، شبانه و پردیسها دولتی کلا سی نفر است
اما آزاد تقریبا در سی رشته محل در مجموعه مالی پذیرش دانشجو دکتری دارد و اطلاع ندارم دانشگاه آزاد در هر رشته محل چند نفر پذیرش دارد.
یعنی به ازای هر یک نفر ظرفیت در دانشگاه های دولتی یک رشته محل در آزاد

به: محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما خسته نشدید همین جمله را طی این ۲ سال مدام تکرار کردید؟ بیش از ۱۰۰ بار است که این جمله را بدون هیچ مدرکی، تنها از روی ظرفیت های موجود در دفترچه بیان میکنید در حالیکه حتی زحمتی به خود نمیدهید که به یکی از واحدهای نزدیک محل سکونت خود بروید و آمار واقعی ثبت نام شدگان دکتری را ببینید.

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  به: محمد

اتفاقا رفتم و دیدم عمق کار رو

فیض
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  به: محمد

محمد درست میگه، سی کدرشته مالی وجود داره دقیقا با تعداد نفرات دولتی برابر است. هر کدرشته دانشگاه آزاد = هر نفر ظرفیت دولتی در این رشته.
البته در بسیاری از رشته های دیگر هم اوضاع با کم و زیاد مشابه این رشته است

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  فیض

متاسفانه بعضی فکر می کنند با کتمان واقعیت چیزی عوض میشه.
و فقط حرف خود را می زنند.
دیگر فکر نمی کنند در عصر که ما زندگی می کنیم کتمان واقعیت با توجه به پیشرفت تکنولوژی ارتباطات کار سختی است.

کورش
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من رشته خودم معماری هستم از سال ۹۵ به بعد ظرفیت دانشگاه های ازاد رو وزارت علوم تحت نظر داره و اجازه ثبت نام بیش از حد نمیده دیگه تو هر واحد نهایت ۵ تا ۷ نفر تحصیل میکنند
منظقی برخورد کنید شما درس خوندی رفتی سراسری یکی هم درس میخونه کمتر ولی پرداخت مالی ازاد میخونه این دید رو عوض کنید که شما حق داری
در ثانی من خودم لیسانسم دانشگاه تهران و ارشدم هم دانشگاه بهشتی بوده دکتری هم از سال ۹۴ دانشجو شهید بهشتی هستمو ظرفیت ها رو واسه این میدونم که خودم مدرس هستم

مهندس
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

همسر من ارشد حقوق در دانشگاه آزاد خونده ورودی بهمن بود ۸۹ نفر بودن ورودی مهر اونا ۱۱۰ نفر بود تازه در شهر خرم آباد وای به شهرای بزرگتر.ایشون میگفت صندلی برا نشستن گیرشون نمی یومده و درضمن موقع پایان نامه استاد راهنما نداشتن و در به در از این شهر اون شهر دنبال یه دکترای حقوق میگشتن که راهنماییشونو به عهده بگیره

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

اینجوری میکنین که جوان ها برا تحصیل میرن خارج بعد هم میگین فراره مغزها. مملکت داره رو به پیری میره
تو رو خدا بزارین اینجا تحصیل کنن اینارو آواره و در به در نکنین . کار که نیست اقلا مشغول درس خوندن باشن

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

دوست ارجمند اولا
کسی میره خارج که حداقل بتوانه خیلی خوب انگلیسی صحبت کنه
در ۶ سال گذشته از بس ظرفیتهای دکتری آزاد بالا بود که عملا دکتری داین دانشگاه بدون کنکور شده
ثانیا بیشتر مدارک خارج نیز فاقد اعتبار هستند

به آقا محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام بنده هم به شما مشکوکم، قبلا عین همین کامنت رو گذاشته بودید. چه هدفی دارید؟

اسد الله خان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

قربان یه طرفه به قاضی نروید !
من دو سال است گفته های شما را میخوانم
شما زیاد به رتبه ها ودرصد نگاه میکنید. بروید در سایتهای مختلف درصدهای آزمون دانشگاه های دولتی را ببنید از نگرانی خارخ خواهید شد.
قربانت گردم دانشگاه آزاد تا دوسال پیش با مدیریت اسلامی و چند سوال مثلا هوش آزمون‌نمی گرفت و بعد افراد را دانشجو نمی کرد.
آزمونش در سالهای گذشته قطعا از آزمون سازمان سنجش منطقی تر و تخصصی تر بود و البته استانداردتر.
شما به جای شمردن ظرفیتها و محدود کردن آنها قدری بیشتر مطالعه کنید شاید خدا خواست جایی قبول شدید !!
من خودم دو مقطع تحصیلی را در دانشگاه دولتی درس خواندم و الان هم در دوره دکتری آزاد از کیعیت و دقت راضی ام و مثل شما از دور همه را بی سود نمی دانم.
من اسد الله خان هستم . مدیران سایت با گفته ها و مطالب من آشنایی دارند.

مدیریت آموزشی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

عجب عجب عجب ……..

محمد بین الملل
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

آخ از دهه ۶۰ بودن .همه چیز برای ما بد و کم وزیادیه که باید کم بشه .کار،درس، ازدواج و…
من که رد شدم هر جور بود هر سه رو کم و بیش رد کردم اما متاسفم برای دهه ۶۰ ها که خیلی هاشون به فنا رفتن ….

مدیریت آموزشی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

نکته همین بود که دهه ۶۰ های بیچاره همه جا سوختن !!!!

Reza
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

عــجــب …