چند توصیه برای پذیرفته شدن در مصاحبه دکتری دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: میزان عملکرد مثبت دانشجویان کارشناسی ارشد در دوران تحصیل، فعالیت های پژوهشی افراد و همچنین درجه کیفیت مقالات علمی از جمله عوامل مهم موفقیت داوطلبان در آزمون مصاحبه دکتری است.

دکتر علی گنجعلی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص “عوامل موفقیت در آزمون مصاحبه دکتری” تاکید کرد: یکی از عواملی که می‌تواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم در قبولی مصاحبه دکتری تاثیرگذار باشد، تسلط به فن بیان قوی است، اما همه چیز به توانایی پاسخ‌گویی، استدلال و استنتاج دانشجو بستگی دارد.

وی با بیان اینکه تسلط به زبان تخصصی در هر رشته از ملزومات پذیرش در مصاحبه دکتری نیست، اما فاکتور تاثیرگذاری خواهد ‌بود، اضافه کرد: زمانی که داوطلبان در مصاحبه ورودی مقطع دکتری پذیرفته می‌شوند، زمان کافی برای تقویت سطح زبان و به‌دست‌آوردن نمره لازم در آزمون‌ها دارند و می‌توانند خود را به سطح قابل قبولی برسانند.

مدیر آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با جزئیات مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون دکتری 97 این دانشگاه، بیان کرد: از پنجم خرداد ماه مصاحبه از پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری در دانشگاه فردوسی آغاز شده و اطلاعیه و برنامه زمانی در سایت سازمان سنجش موجود است و دانشجویان می‌توانند برای انجام مصاحبه اقدام کنند.

گنجعلی افزود: جدول زمانی مصاحبه شوندگان نیز در سایت دانشگاه فردوسی به تفکیک دانشکده‌ها و رشته‌ها موجود است که دانشجویان باید طبق این زمان‌ها برای مصاحبه به دانشگاه و دانشکده مورد نظر مراجعه کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در خراسان رضوی ادامه ‌داد: با توجه به هر رشته برخی از دانشکده‌ها از پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی و مصاحبه و برخی دیگر تنها مصاحبه خواهند ‌گرفت. تعداد قبولی چند برابر ظرفیت است و پس از انجام مصاحبه نفرات پذیرفته اعلام خواهندشد. اطلاعات تخصصی و عمومی و سی وی یا رزومه دانشگاهی هر دانشجو می‌تواند در قبولی او در آزمون مصاحبه تاثیر به‌سزایی داشته‌باشد.

گنجعلی با اشاره به اینکه «کارنامه نهایی و پاسخ آزمون مصاحبه فقط از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود»، عنوان کرد: کارنامه و پاسخ نهایی آزمون مصاحبه مقطع دکتری نهایتا یک‌ماه آینده در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و داوطلبان بر اساس رشته، دانشکده و دانشگاه موردنظر می‌توانند اسامی خود را مشاهده نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
خرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۶:۵۲ ب٫ظ

سلام
امروز دانشگاه شهید رجایی برنامه زمان بندی مصاحبه این دانشگاهو اعلام کرد. خواستم ببینم فقط فرهنگیان اموزش و پرورش میتوانند در مصاحبه این دانشگاه شرکت کنند یا همه کسانی که این دانشگاه را انتخاب نمودند هم مجاز به مصاحبه هستن؟
با تشکر

مهندس
خرداد ۱۸, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام با توجه به دفترچه انتخاب دانشگاه فقط مختص فرهنگیان هست

hhhh
خرداد ۹, ۱۳۹۷ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام ببخشید دوستان من تازه الان متوجه شدم معدل کارشناسی ام رو ۳ صدم پایین تر از معدل واقعی ام وارد کردم الان خیلی اضطراب گرفتم یک مصاحبه رو رفتم برای دو تای دیگه هم ثبت نام الکترونیکی کردم به نظرتان راه جبران هست؟ خواهشا جواب بدهید چه کنم؟

فرناز
خرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  hhhh

سلام. معدل را کمتر زدن ایراد نداره. بیشتر زدن ایراد داره

سهیل
خرداد ۸, ۱۳۹۷ ۴:۱۴ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظرتون مهلت ثبت نام الکترونیکی تربیت مدرس تمید میشه؟
تا حالا خبری از تمدید نشده

امیر-ب
خرداد ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام
اگر برای دکتری استعداد درخشان در چند دانشگاه قبول شویم، بعد در مصاحبه ها شرکت کنیم و در چند دانشگاه نیز در مصاحبه ها قبول شویم، در این صورت تکلیف چگونه خواهد بود؟
اگر در هیچکدام از دانشگاه ثبت نام نکنیم از آزمون سال بعد محروم می شویم؟

کمال
خرداد ۸, ۱۳۹۷ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر-ب

سلام
قبولی در بدون آزمون محرومیت نداره
قبولی در آزمون هم فقط در روزانه محرومیت داره

فلسفه منهای هنر!
خرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱:۵۲ ب٫ظ

” همه چیز به توانایی پاسخ‌گویی، استدلال و استنتاج دانشجو بستگی دارد”: دکتر گنجعلی
شاخصه هایی که ایشان برشمرده است، ضرورت آموزش فلسفه به تمامی دانشجویان_ صرف نظر از رشته و گرایش را به اثبات می رساند.
دوستان پیشنهاد می کنم با ‘فن مغالطه’ هم بیشتر آشنا بشید، در پیشگیری و اصلاح خطاهای ذهنی خود و دیگران به شما کمک خواهد کرد.

رامین
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ

هیچ ربطی به این چیزا نداره. زشته ای که شرکت کنتده کم باشه داوطلباش رو اگر هم چیزی بلد نباشن میگیرن .

؟؟؟فففففف
خرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

دوستان لطفا اگر کسی دانشگاه علامه ثبت نام کرده راهنمایی کنید!

Regards
خرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ؟؟؟فففففف

اینقدر شرایط و فرم داشت پشیمون شدم ثبت نام نکردم

فلسفه ت ت 2405
خرداد ۷, ۱۳۹۷ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Regards

علامه که ثبت نامش فقط چند مرحله ساده داشت. فرمی نبود که در سایت ثبت نام؟
منظور شما فرمی هست که باید دستی پر کنیم؟
یا من اشتباه می کنم؟

نفیسه
خرداد ۷, ۱۳۹۷ ۴:۱۴ ق٫ظ

آخرش چیو گفته ظرف یک ماه آینده اعلام میشه؟ مگه جواب‌های نهایی شهریور نمیاد؟