شروع مصاحبه های دکتری 97 دانشگاه گنبدکاووس از 8 خرداد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جدول زمان بندی و جزئیات برگزاری مصاحبه های دکتری تخصصی سال 1397 دانشگاه گنبد کاووس منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، با توجه به آیین­ نامه پذیرش دانشجو در دوره دکتری(Ph.D)،  پذیرش دانشجو در این آزمون شامل اجرای فرایند دو مرحله­ای خواهد بود که اجرای این مراحل مطابق با ­ نامه ابلاغی شماره 10187 مورخ 97/2/30 صورت خواهد گرفت. مرحله اول مربوط به سنجش علمی بوده که برگزاری آزمون آن توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت گرفته است و مرحله دوم آن شامل بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان است که توسط دانشگاه­های پذیرنده دانشجو صورت می­گیرد. در راستای اجرای مرحله دوم موارد ذیل را به اطلاع داوطلبان می رساند:

1- حدنصاب دانشگاه:

داوطلبان حاضر در جلسه آزمون که برای آنها کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است و نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده اند، در صورت دارا بودن حد نصاب مطابق کارنامه کد رشته محل های انتخابی می توانند با توجه به مفاد این اطلاعیه در تاریخ مقرر برای ارزیابی تخصصی به دانشگاه مراجعه نمایند.

شایان ذکر است حد نصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران70 درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط 80 درصد حد نصاب اعلام شده برای داوطلبان آزاد می باشد که وضعیت  آنها در کارنامه درج شده است.

ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت(حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، به شرط کسب حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر یک از مراحل آزمون اختصاص می یابد. ارائه اصل حکم کارگزینی برای استفاده از سهمیه الزامی است.

2-  برنامه زمانی ارزیابی تخصصی:

کدرشته محل­های مورد پذیرش دانشگاه گنبد کاووس و تاریخ­های مراجعه حائزین شرایط مرحله ارزیابی تخصصی

کدرشته محلکدرشته امتحانینام رشته امتحانینام گرایشنوع دورهظرفیتتاریخ مصاحبه

 

50992447علوم و مهندسی شیلاتصید و بهره برداری آبزیانروزانه21397/3/8
48832432آگروتکنولوژیفیزیولوژی گیاهان زراعیروزانه21397/3/23
49082432آگروتکنولوژیاکولوژی گیاهان زراعیروزانه21397/3/23

 

3-  مدارک مورد نیاز:

– تکمیل و تهیه پرینت از فرمشماره 1، فرم شماره 2 و فرم شماره 3

– اصل شناسنامه و کارت ملی و تصویری از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی

– تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1397

– اصل مدرک یا گواهی کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات هر دو مقطع

تبصره1- آندسته از داوطلبان که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره2- آندسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 31/6/97 در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای فارغ التحصیل خواهند شد، می بایست اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ 30/11/96 را همراه داشته و ارائه نمایند.

– تمامی مدارک پژوهشی و آموزشی ذکر شده در فرم شماره 1

– کپی فیش بانکی به مبلغ  600.000 ریال (شصت هزار تومان) بابت هزینه مصاحبه به شماره حساب جاری شماره 3137087641 به نام درآمد های متفرقه آموزشی پژوهشی دانشگاه نزد بانک تجارت شعبه سه راه فرودگاه

– اصل حکم کارگزینی و کپی آن برای داوطلبان حائز شرایط سهمیه مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

– ارائه اصل و تحویل کپی مدارک مربوط به دارندگان سهمیه ایثارگر و رزمنده

– برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و … ضروری است.

– شاغلان خدمت در سازمان ها و دستگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون، می بایست موافقت کتبی و بدون قید و شرط با ادامه تحصیل را از سازمان متبوع خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

– شاغلان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش باید مجوز مربوطه را از سازمان آموزش و پرورش استان محل خدمت خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه  و ارسال مدارک مصاحبه:

– تکمیل پرونده مطابق فرم شماره 1 و ارسال اسکن مدارک و صفحه اول مقالات از طریق پست الکترونیک به ایمیل gholizadeh@gonbad.ac.ir حداکثر تا پایان وقت اداری 97/03/07 . ارائه اصل مدارک و فیش واریزی در روز مصاحبه الزامی است.

4- شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:

– احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره(1) و (2)  آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1397 الزامی است.

– شرکت در تمامی مراحل ارزیابی تخصصی اعلام شده در این اطلاعیه برای تمامی متقاضیان برای پذیرش نهایی الزامی می باشد.

5- شرایط اختصاصی دانشگاه:

  • اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50% نمره آزمون متمرکز و 50% نمره ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون، تایید صلاحیت عمومی و بر اساس اولویت انتخابی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

   نحوه محاسبه امتیاز سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری

 20 امتیاز ارزیابی تخصصی بر اساس سوابق و فعالیت های آموزشی،پژوهشی و فناوری داوطلب مطابق جدول زیر می باشد. داوطلب محترم برای کسب امتیاز از این بخش، لازم است اصل مدارک و مستندات آموزشی و پژوهشی خود را به دانشکده در روز مصاحبه تحویل تا مورد ارزیابی گروه های آموزشی قرار گیرد.

*درصورتی که در یک کد رشته محل، داوطلبی از بند 1-1 جدول فوق امتیازی بیشتر از 10 کسب نماید، سقف 10 امتیاز برای وی منظور شده ولی امتیاز سایر داوطلبان از بند مذکور به همان نسبت معادل سازی خواهد شد.

*امتیازات فعالیت های پژوهشی مربوط به تاریخهای قبل از اول خرداد 93 معادل 20 درصد امتیاز متعلقه در نظر گرفته می شود

  مصاحبه حضوری (30 امتیاز)

شامل تسلط در تجزیه و تحلیل مطالب علمی و پاسخگویی به سوالات؛ وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی؛ شخصیت، متانت و نحوه تعامل؛ نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی؛ توانایی فن بیان و انتقال مطالب؛ هم راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه و …

 6- محل برگزاری مصاحبه یا آزمون تخصصی:

گنبد کاووس- سه راه فرودگاه- بلوار بصیرت – دانشگاه گنبد کاووس- دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی- سالن اندیشه

تذکر مهم:

  • ساعت شروع مصاحبه 10 صبح می باشد.
  • هرگونه تغییرات یا اصلاحات احتمالی در نحوه برگزاری یا اعلام نتایج متعاقبا از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.  به داوطلبا ن توصیه می شود برای اطلاع از آخرین تغییرات، سایت دانشگاه را  مرتبا چک نمایند.
  • داوطلبانی که تمامی مراحل ارزیابی را با موفقیت به اتمام برسانند و در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه قرار گیرند، توجه داشته باشند که پذیرش آنها بصورت مشروط بوده و پذیرش نهایی و قطعی منوط به تأیید صلاحیت عمومی آنها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجو خواهد بود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها