موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ضرورت ارائه دوره های آموزشی زبان برای دانشجویان دکتری در دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تسلط کامل به زبان خارجی برای دانشجویان دکتری را امری حیاتی عنوان کرد و گفت: من معتقد هستم مدرک زبان باید به عنوان یکی از شروط ورود به دوره دکتری در نظر گرفته شود، چرا که نمی توانیم در دوره دکتری پژوهشگر خوبی باشیم؛ مگر این که به یکی از زبان های خارجی مسلط باشیم.

دکتر صدوق در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: ارتقای سطح زبان دانشجویان دوره دکتری در دنیای رقابتی امروز امری بسیار ضروری و اساسی است و دانشگاه‌های مطرح کشور باید به این موضوع توجه اساسی داشته باشند، چرا که دانشگاه‌های معتبر دنیا، دانشجویان این دانشگاه‌ها را به عنوان نیروهای بااستعداد و سرمایه ارزشمند انسانی سریع‌تر جذب می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: من معتقد هستم شناخت کامل زبان برای دانشجویان دکتری یک امر حیاتی به شمار می‌رود، چرا که این دانشجویان بدون آشنایی با زبان خارجی نمی‌توانند در دنیای رقابتی علم، تحقیق و جست و جو کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: متاسفانه موضوع زبان دانشجویان دوره دکتری در کشور ما آنچنان که باید، جدی گرفته نمی‌شود و دانشجویان دوره دکتری حتی بعد از آزمون جامع نیز می‌توانند مدرک زبان خود را ارائه دهند، در حالی که ما مهارت زبان را برای پژوهش‌های دانشگاهی و تحقیقاتی نیاز داریم و دانشجویی که نتواند به منابع علمی روز دنیا دسترسی داشته باشد، چگونه می‌شود از او انتظار محقق بودن را داشت.

دکتر صدوق با تاکید بر اینکه باید مدرک زبان به عنوان شرط ورود به دوره دکتری در دانشگاه‌های کشور محاسبه شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه دانشگاه‌ها هر ساله با چالشی مواجه هستند که بر اساس آن، دانشجویانی وارد این دوره می‌شوند که آشنایی حداقلی به زبان انگلیسی ندارند و حتی بعد از ورود به دوره دکتری حداکثر نمره زبان را نمی‌توانند کسب کنند تا بتوانند از رساله دکتری خود دفاع کنند، بنابراین من معتقد هستم مدرک زبان باید به عنوان یکی از شروط ورود به دوره دکتری برای دانشجویان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: به گمان من کسی نمی‌تواند پژوهشگر خوبی باشد، مگر اینکه علاوه بر تسلط بر زبان فارسی به زبان خارجی تسلط داشته باشد. ما در دانشگاه‌ شهید بهشتی آزمون‌های مختلف زبان را برگزار می‌کنیم، اما معتقد هستم باید آموزش دوره‌های زبان انگلیسی در این دانشگاه نیز جدی‌تر مورد توجه قرار بگیرد و بتوانیم دوره‌های آموزشی برای دانشجویان ارائه دهیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجو
تیر ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

من حرف شما رو تا حدی قبول دارم.چون واقعا یه سری از دانشجو ها زبانشون فاجعست.ولی باید دید در قبال کدوم شغل و کدام آینده دانشجو باید در این مقطع تمام وقت برا درس باشه.یه آیین نامه دستیار پژوهشی با در نظر گرفتن حقوق و مزایای خوب برا این دانشجوها در نظر بگیرید ببینین چیکار که نمی کنند.۱% گرنت اساتید به این دانشجوها تعلق بگیره هیچی ازشون کم نمیشه این دانشجوها هم با یک امیدی تلاش می کنن.نه اینکه مثل من هم باید کار کنن خرج زن و بچه بدن و هم درس بخونن به صورت تمام وقت.