تغییر اولویت انتخاب رشته دکتری 97 سراسری در سایه تردید

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سامانه جابجایی انتخاب رشته دکتری تخصصی سراسری هنوز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فعال نشده است.

به داوطلبان گرامی شدیداً توصیه می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار اعلام نتایج دکتری در کانال تخصصی دکتری پی اچ دی تست عضو شوند. کلیک کنید … .

نحوه تغییر اولویت انتخاب رشته دکتری 97 - 98 سراسری
به گزارش پی اچ دی تست، مقطع دکتری تخصصی مقطعی حساس و سرنوشت ساز است که نقش مهمی در پرورش اساتید آینده دانشگاه های کشور ایفا می کند. انتخاب درست رشته، گرایش و دانشگاه محل تحصیل در این مقطع عامل مهمی در افزایش بهره‌وری دانشجویان است و زمینه مساعدی را در کشور جهت رشد و شکوفایی پژوهش های بنیادی و کاربردی فراهم می کند.

از جمله مسائل مهم در انتخاب درست محل تحصیل در دوره دکتری، انتخاب رشته این مقطع است که به واسطه تاثیر 50 درصدی آزمون کتبی و مصاحبه همیشه با حساسیت های زیادی همراه بوده است.  به طور معمول انتخاب رشته دکتری بر اساس اطلاعات قبلی داوطلب در مورد دانشگاه های مختلف و اساتید این دانشگاه ها انجام می شود و در برخی رشته ها به علت فراوانی بالای کدرشته های موجود امکان ارزیابی دقیقی بین گزینه های مختلف نیست و داوطلب بر اساس اطلاعات عمومی خود در خصوص کدرشته های مختلف دست به انتخاب می زند. اطلاعاتی که ممکن است چندان با واقعیات موجود هماهنگ نباشد.

حضور در مصاحبه دانشگاه های مختلف فرصتی طلایی برای داوطلبان به وجود می آورد تا بتوانند از نزدیک با شرایط آموزشی و اقامتی دانشگاه های انتخابی خود و شرایط عمومی شهر محل تحصیل آشنا شوند. آگاهی از مسافت شهر انتخابی تا محل زندگی، بررسی دقیق راه های ارتباطی (هواپیما، قطار، اتوبوس و …)، آشنایی کلی با فرهنگ مردم و امکانات اقامتی از جمله اطلاعاتی است که داوطلبان می توانند با انجام سفر برای شرکت در مصاحبه به دست آورند. شناخت دقیق تر اساتید دوره و آگاهی از اخلاق، سطح علمی، گرایشات پژوهشی و پیشینه علمی آنها از دیگر اطلاعات ارزشمندی است که با شرکت در مصاحبه دانشگاه برای داوطلب حاصل می شود.

از این رو داوطلبان به طور معمول پس از شرکت در مصاحبه دانشگاه های مختلف و بر اساس اطلاعاتی که به دست می آورند، در نظرات خود در مورد کدرشته های مختلف تجدید نظر می کنند و تمایل دارند تا با انتخاب های آگاهانه تر آینده تحصیلی بهتری را برای خود رقم بزنند.

در سال های گذشته سازمان سنجش آموزش کشور با در نظر گرفتن این واقعیات و نیاز به حق داوطلبان برای تغییر ترتیب کدرشته های انتخابی، این امکان را فراهم می کرد تا داوطبان با ارسال انتخاب رشته جدید خود از طریق فکس و درخواست کتبی برای تغییر اولویت ها، فرصت انتخاب دقیق تر کدرشته ها را داشته باشند.

مشکلات متعدد برای انجام دستی این کار و زحمت فراوانی که برای کارکنان خدوم سازمان سنجش ایجاد می کرد این تصور را ایجاد می کرد که در سال های آینده با راه اندازی سیستمی مکانیزه و تغییر انتخاب رشته داوطلبان از طریق وب سایت این سازمان، دشواری های این اقدام مثبت نیز برطرف شده و فرآیند تغییر اولویت ها بهتر از سال های قبل انجام شود.

اما در سال جاری و با کمال تعجب نه تنها سامانه تغییر کدرشته های داوطلبان فعال نشده است بلکه خبرهایی از عدم امکان تغییر کدرشته ها به گوش می رسد و مطابق اعلام سازمان سنجش، در سال جاری امکان تغییر یا جابجایی اولویت های انتخاب رشته دکتری وجود ندارد و داوطلبان تنها می‌توانند جهت حذف اولویت های انتخاب رشته خود، درخواست کتبی خود را به همراه تصویر شناسنامه تا تاریخ 31 / 4 / 97 به شماره 02189782360 فکس نمایند.

قطعا ادامه چنین روندی باعث پذیرش بسیاری از داوطلبان در کدرشته های غیردلخواه خود می شود که نتیجه این امر بر آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان واضح و مبرهن است و باعث افت احتمالی تحصیلی و از دست دادن فرصت تحصیل در کدرشته های مطلوب داوطلب (علی رغم کسب نمره قبولی) خواهد شد.

امید است مسئولین محترم سازمان سنجش، در فرصت باقی مانده و با اندیشیدن تدابیر مناسب، امکان تغییر اولویت‌های انتخابی داوطلبان آزمون دکتری 97 سراسری را فراهم نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

601 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برنامه ریزی درسی
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان گرامی
من اولویت شبانه دانشگاه اصفهان رو میخواستم حذف کنم،امسال اطلاعیه ای در زمینه حذف ندیدم،بناچار با دانشگاه مربوطه صحبت کردم گفتن تقاضاتون رو پشت برگه مصاحبه بنویسین،ما خودمون با سازمان سنجش تماس می گیریم،حالا نمیدونم اصلا چنین چیزی امکان پذیر هست یا نه؟لطفا دوستان راهنمایی بفرمایند

PHD34
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ب٫ظ

داوطلب گرامی تغییر و جابجایی در اولویتهای انتخاب رشته امکانپذیر نمی باشد – فقط در صورتی که تمایل به حذف کد رشته محل های انتخابی را دارید – درخواست خود را با درج مشخصات کامل – کپی کارت ملی و پرینت فرم انتخاب رشته ومشخص نمودن اولویتهایی که خواهان حذف آن می باشید به شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱ فکس نمایید.(مهلت ارسال درخواست تا پایان تیر ماه می باشد)
با سپاس

برنامه ریزی درسی
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  PHD34

سپاس از شما دوست گرامی،یعنی ه اون درخواستی که به دانشگاه اصفهان دادم بی تاثیره؟

PHD34
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۴۱ ب٫ظ

تقاضا پشت برگه مصاحبه…دسترسی دارید به برگه و نتیجه مصاحبه؟! این پاسخ سازمان سنجش بوده است.

برنامه ریزی درسی
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  PHD34

روزی که مصاحبه روزانه داشتم همونجا اعلام انصراف از شبانه دادم گفتن پشت همین برگه امتیاز مصاحبه انصرافت رو بنویس منم نوشتم،گفتن که خودمون با سازمان سنجش تماس می گیریم شاید قبول کنن،الان میگم کاش انصراف نداده بودم.هیچ دسترسی به برگه مصاحبه و نتیجه ندارم.

PHD34
تیر ۸, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ب٫ظ

با سلام و احترام
دوستانی که در مورد زمان و نحوه تغییر اولویت بندی رشته محل دکتری اطلاع دارند لطفا اطلاع رسانی کنند.

ali
تیر ۸, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  PHD34

داوطلب گرامی تغییر و جابجایی در اولویتهای انتخاب رشته امکانپذیر نمی باشد – فقط در صورتی که تمایل به حذف کد رشته محل های انتخابی را دارید – درخواست خود را با درج مشخصات کامل – کپی کارت ملی و پرینت فرم انتخاب رشته ومشخص نمودن اولویتهایی که خواهان حذف آن می باشید به شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱ فکس نمایید.(مهلت ارسال درخواست تا پایان تیر ماه می باشد)
با سپاس

PHD34
تیر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام ممنون این پاسخ برای درخواست شما برای چه تاریخی می باشد…

بهار
شهریور ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

سلام.از فاکس هایی ک به سازمان سنجش میدهیم چطور باخبر شویم.

بهار
شهریور ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

جواب فاکس هایی ک به سازمان سنجش میدیم چطور از جوابش باخبر بشیم.

مریم
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ق٫ظ

امروز ساعت چهار عصر رئیس سازمان سنجش مهمان برنامه حالا خورشید هست میتونید مشکلات رو به برنامه حالا خورشید بفرمایید

بهار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

سلام مجدد؛ امروز زنگ زدم سنجش برا تایید حذف کد رشته بهم گفتن حذف شده ازشون پرسیدم پیام یا ایمیل برا اطلاع داده میشه گفتن نه.

بهار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

سلام به همگی؛ یکی از دوستان من میگفت اگه کد رشته حذف بشه برام ایمیلش میادولی برا من نیوده؛برا دوستانی که حذف کردن ایمیل اومده؟ من که زنگ زدم سنجش پرسیدم گفتن فکس اومده دیگه من نپرسیدم انجام شده یا نه اونا هم چیزی نگفتن فقط یه بار دیگه ازم پرسید اولویت ۱۶ ام دانشگاه … بوده که منم گفتم بله همین بوده؛ به نظرتون حالا که فکس رسیده حتما انجام میشه؟

مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۵۷ ب٫ظ

منم نگرانم چاره ای جز صبر
و قبول واقعیت نیست هر چی بوده تمام شده

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۱۳ ب٫ظ

چهار شهریور نتیجه میادش من با خوندن زبان خودم رو سرگرم میکنم

م
مرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کار خوب رو شما انجام میدید من که همش میترسم قبول نشم با اینکه میدونم مصاحبه ام رو توی دانشگاه عالی دادم ولی نمیشه راجع به هیچ چیز با قطعیت حرف زد

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۱۲ ب٫ظ

سپاس جناب خشایار
اگه اساتید این امتیاز دهی رو رعایت کنند

م
مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۸ ب٫ظ

م.م
خسته شدیم احساس میکنم دارم یه مرگ‌تدریجی و تحمل میکنم تا شهریور خیلی مونده

مریم
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

در مفاله پژوهشی بکی دو نفر هستند

در مقاله پژوهشی اسم چهار نفر هست

این دو نفر نمره برابر دارند؟؟؟؟؟

یا اونیگه اسم دو نفرس نمره بیشتر داره

خشایار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
هر چه نعداد اسمها کمتر باشد سهم امتیاز ها بیشتر است

۱ نفر ۱۰۰%

۲ نفر به ترتیب ۹۰% ۶۰%
۳نفر ۸۰% ۵۰% ۵۰%
۴ نفر ۷۰% ۴۰% ۴۰% ۴۰%

سپهر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۵ ب٫ظ

از دوستان کسی امروز پیگیر بوده که حذف انجام شده یا نه؟

97
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

بله فقط میگن درخخواستتون انجام شده همین.

محمد پارسا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  97

سلام. ببخشید چطور پیگیری کردین مثلا زنگ زدن یا شما زنگ زدید با چه شماره ای یا سیستم سنجش درخواست بفرستیم ممنون توضیح بدین

97
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد پارسا

از طریق تماس با شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۷۳

سپهر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  97

شماره داوطلبی و شماره پرونده هم گفتین؟

97
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

نه فقط اسم و فامیل پرسیدن.

مریم
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

رتبه ۳در رشته من هفته قبل دچار ایست قلبی شدن فوت شدن خیلی ناراحت شدم بعد مصاحبه باهشون حرف زدیم گفتن کارمند هستن

sahar
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خدایش بیامرزد.

زهرا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خدا رحمتش کنه
حتما اونم مثل من استرس داشته.

ر.و
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام جناب خشایار

شما چطور به این فرمول رسیدید؟.؟؟اصلا دانشگاها نمیگن که از پنجاه چند دادن؟؟!!
من رتبم ۵۵و ترازم ۴۵۱۶است
دانشگاهی که رفتم مصاحبه تراز ۳۷۰۰گذاشته بود ….الان من نمیدونپ شانس دارم یا نه اگه ظلم نکرده باشند نمره مقالات میگیرم مقاله چند تا دارم میماند سی نمره مصاحبه که دست اساتید هست که به من نگفتن چند شدم اصلا نگفتن جز ذخیرها هستم یا نه جز اصلی ها هستم کلا استزس دارم و نگرانم ….قدرت دست اساتید هست

من اصلا نمیدونم سنجش نمره خودش رو چطور میده

مثلا من تراز این دانشگاه کسب کردم

و خانمی هم رتبه ۷
تراز بالای شش هزار همین دانشگاه

یعنی من نمره ۵۰درصد سنجش رو کمتر از ایشون میارم

؟؟؟

یا نه ایشون و من تراز دانشگاه رو اوردیم و بالای اون تراز هستیم برای ستجش فرقی ندارد؟؟؟؟موندم اصلا

پیام
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ر.و

قدرت دست خداست

خشایار
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ر.و

سلام جناب
فرمول محاصبه که کاملا مشخص و بر اساس ۵۰% مصاحبه و ۵۰% آزمونه.
در نمونه های محاسبه شده هم فرض بر اینه که دوستان با توجه به اعلام خودشون امتیاز آزمونشون رو میدونن و ابهامی وجود نداره.

و در مورد نمونه خودتون و اون خانم بله شکا ترازتون و در نتیجه سهمتون از ۵۰% سنجش خیلی کمتر از اون خانومه و باید در مصاحبه نمره خیلی خوبتری بارید تا بتونید ایشون رو کنار بزنید.
حد نصاب دانشگاهها تنها یک فیلتر برای جلوگیری از ورود افرادی با تراز کمتر از حد خاص است وگرنه امتیاز آزمون هر کس سر جاشه.
اما دانشگاهها میتونن به آسونی امتیاز مصاحبه شما و هر کس دیگه رو طوری بدن که هر کسی رو که میخوان برنده این رقابت بکنن و اصلا هم جای هیچ اعتراضی متاسفانه وجود نداره

خشایار
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۶ ب٫ظ

سلام
دوستانی که هنوز بفکر تغییر الویت یا جابجایی هستند این آخرین پاسخگویی سازمان در این مورد است که همین امروز جواب دادند و اعلام کردند که تا فردا فقط برای حذف مهلت هست.
بجنبید بچه ها:

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – تغییر و جابجایی اولویتها
متن درخواست :
سلام با عرض پوزش میخواستم بپرسم که با توجه به اتمام زمان مصاحبه ها و آشنایی بیشتر داوطلبان با وضعیت دانشگاههای انتخاب شده – آیا امکان تغییر و جابجایی اولویتهای انتخاب شده وجود دارد تا بتوان انتخب بهتر و مناسبتر و شایسته تری داشت.پارسال این امکان فراهم شد؟آیا ممکن است امسال هم این امکان بوجود آید؟ ممنون از راهنکایی و پاسخگویی شم
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩٧/٠۵/٠٩-٠٨:٢٧
پاسخ :
با سلام
داوطلب گرامی امکان جابجایی و تغییر اولویت های انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۷ وجود ندارد. فقط در صورتی که تمایل به حذف کد رشته های انتخابی دارید درخواست خود را با درج مشخصات کامل – شماره پرونده و داوطلب – کپی کارت ملی و پرینت فرم انتخاب رشته و مشخص نمودن موارد حذفی تا تاریخ ۱۰ مردادماه – به شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱ فکس نمایید.
با سپاس

م
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

م.م
به خشایار
و اگر فرد قبل از من با تراز ۴۲۰۰ نمره مصاحبه ۴۶ آورده باشه.

خشایار
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  م

و

۴۶*۲۰۰=۹۲۰۰
۹۲۰۰+۴۲۰۰=۱۳۴۰۰

و تراز نهایی شما شد ۱۳۷۹۰

و به این ترتیب شما برنده رقابت و قبول میشید

موفق باشید

م
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

م.م
به خشایار
ببخشید اگر من تراز آزمونم ۴۹۹۰ باشه و در مصاحبه یک دانشگاه نمره ۴۴ از پنجاه آورده باشم احتمالش هست کسی که تراز ۵۷۰۰ داشته و در مصاحبه نمره ۴۲ آورده باشه از من پیشی بگیره ؟؟؟؟

خشایار
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  م

سلام
۴۴*۲۰۰=۸۸۰۰
۸۸۰۰+۴۹۹۰=۱۳۷۹۰
و دیگری
۴۲*۲۰۰=۸۴۰۰
۸۴۰۰+۵۷۰۰=۱۴۱۰۰

و متاسفانه با اختلاف تراز خیلی ۳۱۰ تا ایشون بالاتر از شما هستند و اگر در انتخابهای قبلشون قبول نشده باشن و کار به الویت مشترکتون برسه ایشون قبول میشوند.
انشاالله که ایشون در الویت دیگه برنده میشن و یا ظرفیت قبولی الویت مشترکتون برای هر دو شما کافی باشه

م
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  خشایار

ممنونم.

خشایار
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  م

ولی اگر شما ۴۵.۶ امتیاز در مصاحبه آورده بودید شما برنده بودید

سپهر
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  م

چطور می فهمید که دقیقا به شما چه نمره ای دادن؟واقعا میگن؟

مریم۲۰
مرداد ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

نتایج دکترا چندم شهریور میادش ؟؟؟

خشایار
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

دهه اول شهریور

شهرام
مرداد ۸, ۱۳۹۷ ۶:۵۹ ق٫ظ

سلام.تراز کتبی من۳۴۱۳ هست و نمره یکی از مصاحبه هایم در آزاد ۲۳ بود.تراز و نمره کل را کسی از دوستان میتونه برام محاسبه کنند ؟ ممنونم

خشایار
مرداد ۸, ۱۳۹۷ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

سلام
تراز کل ۸۰۱۳

شهرام
مرداد ۸, ۱۳۹۷ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  خشایار

ممنونم

خشایار
مرداد ۸, ۱۳۹۷ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

خواهش میکنم

مریم۲۰
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۹:۵۵ ب٫ظ

نمره مصاحبم نمیگن

رتبم متوسطه

خشایار
مرداد ۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

توکل کنید به خدا.
انشاالله موفق میشید

مریم۲۰
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۴:۵۹ ب٫ظ

اگه سنجش ۵۰دو بدهد ولی مصاحبه نمره کم رد کرده باشد پس رد شدم ؟؟؟،دوست عزیز خوب توضیج دادید ولی من متوجه نمیشم ملاک سنجش برای محاسبه نمره رتبه سنجش چی هست ایا ترلز هر دانشگاه یا چیزی دیگه

خشایار
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

ببخشید متوجه قسمت اول صحبتتون نشدم.
ولی در کل بله.ممکنه نمره کم مصاحبه باعث رد شدن فرد در رقابت بشه.
خیلیها حتی با رتبه های تک رقمی و ترازهای بسیار بالای آزمون رد شده اند.
تراز شما چنده؟
نمره مصاحبه تون رو میدونید؟

خشایار
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

ملاک سنجش در محاسبه تراز فقط میزان جوابهای صحیح داده شده در آزمون شما است که با دروس تخصصی ضریب ۴ و استعداد و زبان ضریب ۱ محاسبه میشه.
اگر شما به تمام سوالات درست جواب بدید ترازتون میشه ۱۰۰۰۰ و در غیر این صورت سهمی از اون میشه تراز آزمونتون.
تراز حد نصاب ورود به مصاحبه دانشگاهها هم در اختیار دانشگاههاست که به سنجش اعلام میشه و سنجش در اون نقشی نداره

Mahsa
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۲:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان سنجش جواب داد حذف تا ۸ ام با فکس تمدید شده.

مریم۲۰
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ق٫ظ

دوستان شما اطلاع دارید نمره و امتیاز ۵۰ درصد نمره ای که دست سنجش هست چطوری محاسبه میشه….ایا دانشگاهی ترازش ۳۷۰۰شخصی هزار تا بالای اون ترازه رفته مصاحبه . .مقاله هم داشته …چطوری هست نمرش محاسبش توسط ستجش….
با شخصی که ترازش دو هزار بالای اون ترازه
که دانشگاه حد نصاب گذاشتن؟؟؟؟؟

کسی اطلاعی دارد؟؟؟؟فکرم خیلی مشغول این قضیس

خشایار
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

سلام
۵۰% نمره کل مربوط به نمره مصاحبه و ۵۰% هم مربوط به آزمون هست.
تراز کل آزمون از ۱۰۰۰۰ حساب شده.یعنی شما که ترازتون مثلا ۴۷۰۰ است یعنی از ۱۰۰۰۰ نمره ۴۷۰۰ تا رو آوردید.
نمره مصاحبه هم معمولا از ۵۰ حساب میشه.یعنی اگر مثلا شما از مصاحبه نمره مثلا ۳ آورده باشید یعنی از ۵۱ شده اید ۳۱ یا از ۱۰۰۰۰ نمره سهم مصاحبه شما شده اید ۶۴۰۰.
حالا ۴۷۰۰ از آزمون و ۶۴۰۰ از مصاحبه جمعا میشه ۱۲۱۰۰ .
یعنی شما از ۲۰۰۰۰ امتیاز کل مصاحبه و آزمون شده اید ۱۲۱۰۰.
حالا به همین ترتیب برای همه امتیاز کامل بدست آمده و با هم مقایسه شده و در هر کد فرد و افراد پذیرفته مشخص میشود.

پس بطور خلاصه تراز کل عبارت است از ۲۰۰ برابر نمره مصاحبه بعلاوه تراز آزمون.

تراز کل=(۲۰۰*امتیاز مصاحبه) + تراز آزمون

خشایار
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  خشایار

با عرض پوزش اشتباه تایپ کردم.درستش اینه:
.. اگر مثلا شما از مصاحبه نمره مثلا ۳۲ آورده باشید یعنی از ۵۰ شده اید ۳۲ یا از ۱۰۰۰۰ نمره سهم مصاحبه شما شده اید ۶۴۰۰ …

خشایار
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

در مورد دو نفر مفروض که شما مثال زدید همه چیز بستگی به نمره مصاحبه اونا داره.
تراز فرد اول = ۴۷۰۰
تراز فرد دوم = ۵۷۰۰

مثلا امتاز مصاحبه فر د اول ۳۹ و امتیاز مصاحبه فرد دوم ۲۴

پس تراز کل فرد اول میشه ۳۹*۲۰۰+۴۷۰۰=۱۲۵۰۰
تراز کل فرد دوم ۲۴*۲۰۰+۵۷۰۰=۱۰۵۰۰

و در نتیجه فرد اول با نمره آزمون کمتر و نمره مصاحبه بیشتر در رقابت پیروز میباشد

97
مرداد ۵, ۱۳۹۷ ۶:۲۶ ب٫ظ

ببخشید اشتباه تایپی بود “دوستان”. من خودم پرسیدم ولی به قسمت اول سوالم فقط جواب دادن. اگر کسی میدونه مهلت حذف تمدید شده لطفا اینجا اطلاع بده. ممنون

کریم
مرداد ۶, ۱۳۹۷ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  97

من چهارشنبه هفته پیش حضوری رفتم واحد ارتباط مردمی سازمان سنجش، باجه ۱۲ که مربوط به دکتری هستش، گفت تا حدود ۱۰ ام ۱۱ ام مرداد هم امکان حذف انتخاب ها به صورت حضوری(باجه ۱۲ واحد ارتباط مردمی) هستش، اما در مورد حذف از طریق فکس اطلاعی ندارم.

97
مرداد ۶, ۱۳۹۷ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

میشه ادرس دقیق جایی که رفتین رو بگید. خیلی ممنون

Mahsa
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

سلام من امروز فکس فرستادم
حضوری حتما هست من از شهرستان میام؟خواهش میکنم زود جواب بدین تا من راه بیفتم. سنجشم پرسیدم اگه جواب بدن. ممنون

97
مرداد ۵, ۱۳۹۷ ۶:۱۸ ب٫ظ

سلام روستان کسی از سنجش پرسیده مهلت حذف تمدید میشه یا نه؟

کیوان
مرداد ۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ق٫ظ

دیدید چه الکی الکی امسال سرکارمون گذاشتن و اجازه تغییر الویت رو بهمون ندادن؟
هر چی هم بعضیها گفتن امسال جابجایی الویت نداریم،باور نکردیم.
حالم کلا خرابه خراب.

نسترن
مرداد ۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

انشالله هر چی خیره

رها
مرداد ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

چرا حالتون خرابه
از دید مثبت نگاه کنید شاید خبر و صلاحتون توو همین باشه

شهرام
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۸:۵۶ ب٫ظ

سلام بر همگی
من هم ۳۱ تیر بعضی اولویتهامو حذف کردم. همون روز از طریق سیستم پاسخگویی سنجش پرسیدم آیا فکس به دست شما رسیده یا خطا در ارسال وجود داشته و چیزی به دست شما نرسیده. به من جواب دادند باید از ۱۰ تیر به بعد با شماره ای مشخص تماس بگیرم و پیگیری کنم که ایا درخواست منو انجام دادن یا نه.
برای کوچکترین کار باید روزهای متمادی منتظر موند. ممکنه ۱۰ تیر به من بگن اصلا فکسی به دست ما نرسیده و فرصت ارسال دوباره هم نداریم یا بگن متصدی فکس به ما گزارش داده که خبری از فکس ادعا شده نیست. البته اگر ۱۰ بار دیگه هم فرصت فکس بدن،‌ باز هم این جنبه از مشکل برطرف نمیشه. ای کاش یه هزینه اضافی میگرفتن تا فردای روز فکس از طریق پیامک و ایمیل و غیره اطلاع بدن که فکس واصل شده و به دستشون رسیده و به اون رسیدگی خواهند کرد.
به طور کلی، روالهای سازمان سنجش خیلی کهنه و منسوخ هستن و از این بابت صدها گرفتاری برای داوطلب درست میکنن. سیستم ازمون تولیموشون نسبت به ام اس ار تی خیلی مشکلات داره. نه کارنامه ای در کاره و نه کد استعلام برای دانشگاهها و حداقل یک ماه هم طول میکشه جوابش بیاد. سیستم منسوخ فکس هم در بقیه ازمونها مشکل درست میکنه.

arezoo
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

منظورتون از ۱۰ مرداده ؟ که باید پیگیری کنید ؟ با کجا تماس بگیریم ؟

شهرام
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  arezoo

تشکر از تذکر شما.‌ بله ۱۰ مرداده و به اشتباه ۱۰ تیر تایپ کردم. متن درخواست به سنجش و جواب اونها رو اینجا کپی می کنم:

عنوان درخواست : عمومی | دکتری – حذف انتخابها
متن درخواست : سلام. اینجانب قصد حذف اولویتهای انتخاب رشته آزمون دکتری امسال را داشتم و طبق شماره فکسی که در اختیار من قرار داده بودید پرینت انتخاب رشته را با مشخص کردن موارد حذفی و کپی مدارک شناسایی ارسال کردم. با توجه به اینکه احتمال خطا در ارسال وجود داشته است درخواست اینجانب این است که بررسی نمایید آیا موارد فکس شده به دست شما رسیده یا نه. با تشکر فراوان

تاریخ ارسال پاسخ :

پاسخ : با سلام  داوطلب گرامی برای پیگیری و اطمینان از انجام درخواست خود از تاریخ ۱۰ مردادماه به بعد با شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۷۳ تماس بگیرید. با سپاس

arezoo
مرداد ۵, ۱۳۹۷ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

ممنون از پاسخ شما . چون منم درخواست دادم دقیقا همین جوابو دادن .

ali
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

انشالله خیر باشه. بعله یه خورده سیستم ضعیفی هست باید حذف رو هم از طریق اینترنت میگذاشتن چون دیگه راحت کار رو انجام میدادیم و همه هم با خیال راحت که انجام شده و بدون اینکه دیگه اپراتور و… چواب گو باشن و ایجاد مشکلات بیشتر بهتر بود اینترنتی باشه.

sahar
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۷:۴۲ ب٫ظ

دوستان نتایج نهایی کی اعلام میشه؟

arezoo
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب٫ظ

من رتبم ده شده بود. دانشگاه شهر خودم که انتخاب پنجمم بود قبول شدم . . بقیه رو حذف کردم.

قاسمی
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  arezoo

مبارک باشه.فقط امیدوارم اشتباه نکرده باشید

احمد
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  arezoo

ببخشید خانم آرزو، شما خودتون خواستین شهر خودتون باشید؟ با این رتبه خوب دانشگاه های تهران رو نرفتین؟

احمد
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  arezoo

البته در مقطع دکتری مسایل دیگری غیر از دانشگاه اهمیت دارد که حتما شما آنها را در نظر گرفته اید، تبریک برای قبولیتون و آرزوی موفقیت در تحصیل.

arezoo
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۶:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان. من دوتا دانشگاه رو تو یه روز فکس کردم و یه دانشگاه رو ۳۱ تیر ماه . عیبی نداره ؟ یعنی ترتیب اثر داده میشه ؟

قاسمی
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  arezoo

سلام
یعنی دوبار درخواست دادید؟!!!!!!!!!
بعیده دوبار برای کسی کار بکنن یا سیستم اجازه بده.
بار اولتون قطعیه اما بار دوم روی هواست

arezoo
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

فکر نمیکنم مشکلی باشه امیدوارم که نباشه

97
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  arezoo

پارسال که بچها میتونستند چند بار درخواست بدن. فک کنم امسال هم همینطور باشه. اگه بهتون زنگ زدن یا خودتون پیگیری کردید بهشون بگید که دو تا درخواست دادید

arezoo
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  97

چه جوری باید پیگیری کرد ؟

97
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  arezoo

از طریق تماس که گفتن از ۱۰ مرداد به بعد تماس بگیریم.

موسوی
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۴:۳۶ ب٫ظ

باسلام و تشکر از پاسخگویی عزیزان. ان شاالله موفق باشید.

د
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۷ ب٫ظ

خیلی ممنون از جواب هایی که به من دادید.

موسوی
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۸ ب٫ظ

باسلام. دوستان ببخشید هنوز فرصت حذف وجود داره ؟؟
لطفا پاسخ بفرمایید .

sahar
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  موسوی

سلام
سازمان سنجش گفته بود تا ۳۱ تیر،دیگه بعدش چیزی نگفتن.

د
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  موسوی

بعدش گفت تا دو مرداد. ولی به نظرم فردا هم می شه.سریع فکرهات را کن.

سپهر
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  موسوی

تو سیستم پاسخگویی بپرسید، سازمان سنجش که تو سایت هیچ اطلاعیه ای درباره حذف نزاشتن.

97
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  موسوی

بله تا ۳ مرداد مهلت حذف دادن. ایشالا که دوباره تمدید بشه. میتونید از قسمت پاسخگویی سنجش بازم بپرسید شاید دوباره تمدید کنن.

Mahsa
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  97

سلام واقعا من نمیدونستم کاش فردا هم باشه. من واقعا موندم بین انتخاب اول و دومم. دوست دارم انتخاب دوم قبول شم ولی میترسم اول رو حذف کنم دومم قبول نشم.

97
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام درخواست بدید سازمان سنجش احتمالا بازم تمدید میکنن. اگه تمدید کردن لطفا اینجا هم اعلام کنید.

Mahsa
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  97

درخواست دادم اگه جواب بدن . خیلی دیر جواب میدن

97
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

من جدول زمان بندی مصاحبه دانشگاهها رو بررسی کردم و دیدم که بعضی از رشتها تا ۶ مرداد هم مصاحبه دارن پس امکات داره که تا شنبه هم مهلت حذف داشته باشیم.

sahar
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

نگرانی همه همینه، ولی من هم به خاطر همین مسأله حذف نکردم، چون اصلا قابل پیش بینی نیست، ممکنه همون حذفی تنها شانس باشه، از سوی دیگه واقعا تحمل یه سال پشت کنکور موندن سخته اونم با این همه تغییرات در منابع و شرایط.از من مشینوی حذف نکن.

Mahsa
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

اره وافعا. ولی انتخاب دومم رو خیلی دوست دارم. استاد هم نظرش مثبته. وقت انتخاب رشته نمیدونستم اون استاد ظرفیت داره.خواستم مصاحبه دانشگاه اول رو نرم ترسیدم.

د
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۷:۰۶ ب٫ظ

سلام بچه ها ترتیب این دانشگاه هایی که می گم برای رشته تربیت بدنی را برام بنویسید منطقیه که چطور اولویت بندی بشه؟ من مغزم کار نمی کنه نمی دونم کدوم درسته کدوم اشتباه
روزانه دانشگاه تهران و علامه و خوارزمی و شبانه دانشگاه تهران و شبانه تربیت مدرس،
منطقی و عاقلانه اش را برام بنویسید چون اون چیزی که توی ذهنمه باعث شده به فکر حذف بیفتم.لطفا بنویسید. ترتیب را برام بنویسید.

بهنام
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  د

سلام دوست گرامی. من رشته ام تربیت بدنی نیست ولی شما حتما ازتون ترتیب اولیت رو موقع مصاحبه ازتون پرسیدن و خیلی ریسکه زیادی چیزی رو حذف کنید. ترتیب اولیتتونم خوبه شبانه هم قبول شدید میتونید نرید.
فقط تربیت مدرس دانشگاه خوبیه چرا روزانه اشو نرفتید؟! این رو در مورد رشته شما نمیدونم چه دانشگاهی قوی عمل میکنه و این خیلی متفاوته در مورد رشته ها ولی در اکثر رشته ها و دوستان این حرف صادقه که دانشگاه علامه خیلی قویه و همچنین تربیت مدرس … در کل چیزی رو به هیچ عنوان الان حذف نکنید چون قطعا ضرر میکنید.

د
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

به آقای بهنام
من حدنصاب برای مصاحبه تربیت مدرس کمی کم بود.در مصاحبه ها اولویت ها را از من نپرسیدند. خوارزمی را به نظر شما حذف کنم؟ چون موقع ارشد آنجا بودم آن طور که باید به نظرم خوب نبود

د
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

خیلی ممنون از پاسختان

doctora97
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

دوستان دقت کنید اگر امسال شبانه یا پردیس قبول بشید و نرین شنیدم که یک سال محرومیت داره. خودتون هم تحقیق کنید من از همین سایت خبرشو خوندم

قاسمی
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  د

سلام
همین ترتیب عالیه

د
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

خیلی ممنون از شما. در مورد خوارزمی به نظرتان سطح علمیش خوب هست.البته زمانی که من آنجا بودم استاداش با الان فرق کردن.خوارزمی بمونه یا حذف کنم؟

بهنام
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  د

نه عرض کردم چیزی رو حذف نکنید. دانشگاه خوارزمی هم دانشگاه خوبیه.

بهنام
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  د

نکته ای که فراموش شد بگم این هست که نگران نباشید اصلا و مهمتر از همه اینکه توکل به خدا کنید و بخواهید بهترین براتون رقم بزنه. مطمئن باشید هر اتفاقی که رخ بده چون توکل کردید بهترین اتفاق خواهد بود.

قاسمی
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  د

البته مسلمه که خوارزمی مثل اون دو تا نیست با توجه به اینکه خوارزمی روزانه است نسبت به شبانه اونا در الویته.
ولی راستش من خودم اگر واقعا به هیچ عنوان مشکل مالی نداشتم شبانه اونا رو ترجیح میدادم

ali
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۶ ب٫ظ

شما انتخابت رو انجام دادی تموم شده دیگه عوض کردن اون فایده ای نداره. هر چی بخواد بشه میشه. اگر جایی واقعا خوشت نمیاد خذف کن. واقعیت رو بپذیریم.

مریم۲۰
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

جناب شهرام لایک دارید

مریم۲۰
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

از اساتید رشتم پرسیدم در چند دانشگاه گفتن لیست فرستادیم سنجش……

به نظرم محاله جابجایی …امید بخدا دارم

عباس
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

با عرض سلام
خدمت عزیزان عرض کردم انتخاب رشته دوباره کاری است وقتی که نتایج اولیه رو می زنند رتبه و تراز و همه چیز مشخصه خوب همونجا سازمان زیرش بنویسه بر این دانشگاهها هم مجاز بر مصاحبه اید و هر کدوم داوطلب دوست داشت بره مصاحبه بعد از مصاحبه انتخاب رشته کنه این منطقی تر می رسه و کار عزیزان تو سازمان هم چند باره نمیشه .

B
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۴ ب٫ظ

بچه ها کسی خبر داره در رشته فیزیولوژی گیاهی دانشگاه خوارزمی یا الزهرا سطح علمی بالاتری داره؟

گیتی
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  B

سلام
الزهرا خیلی بالاتره

به8
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  B

الزهرا دوساله ک در دکتری این رشته پذیرش داره اما خوارزمی سابقش بیش‌تره

ستاره
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  B

دانشگاه الزهرا و خوارزمی تو یه سطح هستن ولی تربیت مدرس هستش که سطحش خیلی بالاست

R
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۳ ب٫ظ

بچه ها عزیز داوطلب توکل تون بخدا باشه ان شالله که سایت باز بشه و همه به حق شون برسون

نسترن
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  R

می خواست باز شه تا الان شده بود نه الان که دانشگاه‌ها نتایجشون رو فرستادن سنجش

sahar
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ

دیگه امیدی نیست

مریم۲۰
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۴ ق٫ظ

دیگه محاله جابجایی…

پری
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ق٫ظ

بچها دیدین ۳۱تیر گذشت و هیچ کاری از دستمون بر نیومد؟من سنجش رو نمیبخشم حداقل باید موقع انتخاب رشته اعلام میکردن که امسال امکان جابه جایی نیست

ali
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  پری

اصلا اونا هیچ جا نگفتن قرار هم هست باشه یا نباشه. شما خودت رو سرزنش کن انتخابت اشتباه بوده.

شهرام
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام به دوست گرامی
ایا شما نماینده حقوقی سازمان سنجش نیستید؟
ضمنا در مورد اینکه شما میگید داوطلب باید از قبل تحقیق میکرد: فرض کنید من میخواستم از قبل تحقیق کنم. چون سنجش به زور و بر خلاف خواست و میل من، قبل از شروع مصاحبه ها، ترتیب اولویتو میخواست، من مجبور بودم قبل از انتخاب رشته، از شهر خودم بیرون بیام و صدها کیلومتر دورتر برای امر سفر و تحقیق در مورد دانشگاه و شهر واقع در اون پول خرج کنم.‌ و یکبار هم که باید روز مصاحبه این هزینه رو متحمل میشدم. بنابراین باید دو برابر هزینه میکردم. حالا با توجه به اینکه چند شهر باید میرفتم چندین هزینه قابل توجه، دو برابر میشدن. من میخواستم برای تحقیق برم، ولی پولم فقط برای هزینه های مسافرتهای روزهای مصاحبه میرسید و نه بیشتر. پس من واقعا توانایی مالی لازم برای تحقیقو نداشتم.‌ اون هم چه تحقیقی؟ چرا باید در دو روز مختلف، یکبار قبل انتخاب رشته و یکبار هم روز مصاحبه برای تحقیق میرفتم، در حالی که سنجش میتونست اعلام اولویتها رو به بعد از مصاحبه ها موکول کنه و هزینه ها رو دو برابر نکنه؟ میدونید چرا سنجش این کار رو نکرد؟ به این خاطر که منافع دانشگاهها اقتضای اونو داشت و ضرر کردنهای داوطلبان اهمیتی نداشت.
البته شما میتونید بگید داوطلبی که پول تحقیق قبلی و سفر قبلی رو نداره، لایق دوره دکتری نیست. اما این حرفو خیلیهای دیگه هم میزنن و در واقع یکی از نظریات فقر زدایی محسوب میشه به اسم فقیر زدایی

97
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

لایک

sahar
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

کاملا درسته

ویکتاریون
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام

فرمایش شما متین. درستش اینه که بعد از مصاحبه اولویت بندی بخوان و اگر در آینده مجاب بشن که روند کارشون رو اصلاح کنن چه بهتر! ولی حرف آقای علی هم در مورد روال کار سنجش درسته. پیش فرض سنجش اینه که شما توی اون مهلت ویرایش تصمیم نهاییتون رو می گیرین. هیچ وقت تغییر اولویت ها رو اصل قرار نداده بودن که امسال بخوان راجع به عدم امکانش اطلاع رسانی کنن. پارسال هم به شکل نیمه رسمی! و مغایر با روند همیشگیشون این امکان رو فراهم کرده بودن. بنابراین دوستانی که روی تغییر اولویت حساب باز کردن هم اشتباه کردن. کار به درست و غلط تصمیم سنجش ندارم.اصل قرار دادن امری که تصادفی بوده کار سنجیده ای نیست به هر حال و زیاد جای گله و شکایت نداره.

ali
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

اصلا هم حرف شما رو قبول ندارم. شما اصلا به فکر آینده و ایده ای برای دانشگاهی که می خواید برید نداشتید. مشکلات اشتباهات خودمون رو فقط می خوایم گردن بقیه بندازیم. شما انتخابت رو کردی و تمام شده است. موفق باشی. هر کسی نماینده خودش است. دو نفر بیان کسی رو تایید کنند دلیل بر درستی حرف نیست.

شهرام
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام به نظر میاد امسال سنجش تمایل و قصدی برای اینکار نداشته باشه، ولی من دلیل و برهانهای خودمو در کامنتها اوردم. حق با شماست که ما اشتباه کردیم، اما اشتباه ما این بود که از همون پاییز و موقع ثبت نام اولیه دکتری شروع به اعتراض به سنجش نکردیم و اجازه دادیم دانشگاهها از حربه اولویتها برای بی عدالتیها استفاده کنن. انشالله دوستان گرامی همگی در جای مورد انتظارشون قبول بشن، ولی افرادی که مثل من امید چندانی به قبولی امسال ندارند و قصد دارند سال آتی دوباره دکترا شرکت کنند لازمه این دفعه خیلی هشیار باشیم و از فردای روز ثبت نام در ازمون، مرتب و مکرر به سنجش اعتراض کنیم و ازش بخوایم ترتیب اولویتها رو بعد از مصاحبه ها بخواد و باید بهش بگیم این ترتیب خواستن هیچ توجیهی نداره و ما از اون به شدت ناراضی هستیم و باید روالش تغییر کنه. اگر اعتراضو به تعویق بندازیم دوباره نمایندگان منافع دانشگاهها با سنجش به مصالحه و توافق دوباره خواهند رسید و چرخه قبلی دوباره تکرار خواهد شد. با این اعتراضها باید مانع از این بشیم که در سال آتی هم همین مصیبت امسال تکرار بشه و دوباره بعد از خراب شدن کار و با التماس و عجز و لابه از سنجش بخوایم که رحمی کنه و ما عاجزان درمونده رو بانوا کنه. اگر سنجش از اعتراضها اگاه بشه و از تقاضای اولویت بندی قبل مصاحبه دست بکشه، دیگه معضلی در پی نخواهد بود و علاوه بر اینه دانشگاهها دیگه نمیتونن حربه اولویت بندی رو به… ادامه نظر»

sahar
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پری

هر کاری کردیم ولی نشد.

97
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع داره مهلت حذف تمدید شده یا نه؟

مریم۲۰
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

فرستاده..پوزش اشتباه نوشتم

مریم۲۰
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

یعنی جایی چهاز نفر میخواد و من جز اون چهار نفر نیستم ذخیره اسمم رو اون دانشگاه فرصتاده سنجش…تازه اینجا مدیر گروهش خوب بود همینم گفت برخی جاها اصلا نگفتن
اصلا مصاحبس که نمره چی داده باشند

سپهر
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

متوجه شدم. برای حذف می توان اخرین کد رشته ای که رفتیم را حذف کنیم؟ چون تو همین خبر گفتن که “حذف اولویت انتخاب رشته” و این جای ابهام داره.

پویان
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۹ ق٫ظ

سلام دوستان
من اانتخاب اولم رو قبول شدم نفر اول کلا دو نفر می خواد بعد می گن الان ۵۰ درصد قبولی دست سنجش به نظرتون قبولیم تغییر می کنه چون من رتبه ام خوب نیست
متوسط هستش کلا۱۳ نفر روزانه می خواد تو کشور که من ۲۶ شدم به نظرتون با توجه به اینکه من از طرف دانشگاه نفر اول پذیرش شدم ایا امکان داره قبول نشم با توجه به رتبه؟؟؟؟

ali
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پویان

نه بابا

پویان
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ali

اخه دفترچه ثبت نام کنکور دکتری نوشته ۵۰ درصد مصاحبه و رزومه ۵۰ درصد کنکور که توسط سازمان سنجش بعد از اعلام نتایج توسط دانشگاه اعمال می شود

ali
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  پویان

فرق تراز و رتبه شما با نفر ۲۰ زیاد نیست. اساتید نزدیک ۱۰ ساله دارن با این سیستم امتیاز میدن همشون کلک میزنن اصلا نگران نباش اگر تو قبولی های مصاحبه باشی تموم هست.

د
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام عنوان را عوض کنید یه چیز دیگه بنویسید.بنویسید دهه شصتی ها از اول هم همین بود کار و احوالشون.بنویسید تغییر اولویت امکان پذیر نشد باز این دهه شصت ها طبق معمول به چه کنم چرا افتادن

د
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

اگه قبل از انتخاب رشته می گفتن تغییر اولویت امکان نداره با دقت انتخاب رشته می کردم من به خیال اینکه مثل پارسال تغییر اولویت امکان پذیره گفتم فعلا انتخاب رشته کنم بعدا بهتر فکر می کنم.الان باید دو تا از انتخابای خوبم را حذف کنم

د
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

سلام به نظر شما تمدید می شه کمی ما فکر کنیم

مریم۲۰
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ

اساتید نمیگن من پرسیدم از همه ….نمیگن….میگن نمره رتبه رو باید سنجش حساب کنند و نمره نهایی دست سنجشه!!

ali
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

اصل مصاحبه است.

م
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

اصلا نمیشه فقط نمره مصاحبه رو ملاک گرفت من دوستم سال قبل تو مصاحبه یه دانشگاه گفته بودن نفر سوم شدی ولی چون رتبه اش از نفر اول و دوم بهتر بود بعدها تو کارنامه نهایی نوشته بودن که به عندان نفر اول پذیرش شده یعنی مجموع ممرش باعث شده بود به نفر اول بشه

بهنام
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان .
اصل حالتون چطوره ؟؟!

نیلوفر
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

سلام.
کلافه کلاااافههههه.
چرا نمیاد این جواب ؟؟؟؟!

مریم۲۰
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۷:۲۲ ب٫ظ

من انتخاب دوممم مبخوام ببرم چهارم
و چهارم بیارم دوم
چهارم البته ذخیره شدم مدیر گروه اون دانشکاه گفتن
من فکر کردم اونیکه دوره بده
و اونیگه نزدیکه خوبه…ولی رفتم از نزدیک دیدم دورتره بهتر بود
سنحش اجازه جابجایی نداد تصمیم گرفتم بخدا بسپارم و ارامشم رو حفظ کنم موفق باشید

سپهر
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

یعنی چی ذخیره؟

د
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام از کجا بفهمیم که نفر چندم در مصاحبه هستیم آز کجا بپرسیم. چون من هم می خواهم حذف کنم.

سارا
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۲۲ ب٫ظ

دوستان ب کسی زنگ نزدن یا پیانوی نیومده از این موسسات تبلیغاتی من واقعا میترسم رد شده باشم

sahar
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خودت میگی موسسات تبلیغاتی، کارشون تبلیغه به همه زنگ میزنن، خودتو نگران نکن.چون مسأله مهمی نیست.

ترلان
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

احتمالا ر آموزگاهی کلاس رفتی یا از این آزمونهای آزمایشی شرکت کردی.از اونا گرفتن.نگران نباش.

ali
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  ترلان

ربطی نداره بعضیاش مال خود سنجشه

سارا
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۲۷ ب٫ظ

سلام ب من زنگ زدن سرفثلهای دکتری۹۸ میخوای نکنه رد شدم خودم خبر ندارم

سعید
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان.
یه سوال دارم لطفا راهنمایی کنید.
من درخواست حذف اولویت ام رو به این شماره که اعلام کردن ( ۰۲۱۸۹۷۸۲۳۶۰) فکس کردم . حالا چطور مطمئن بشم که اولویت حذف کردن؟ زنگ هم که میزنم کسی جواب نمیده.

سیما
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

پس چرا شماره ای که به من دادن فرق داره؟
من دوبار درخواست دادم و هر بار این شماره رو دادن
۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱

سعید
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

من تو سیستم پاسخگویی خودشون که پرسیدم این شماره ( ۰۲۱۸۹۷۸۲۳۶۰) دادنو گفتن درخواست کتبی همراه با تصویر صفحه شناسنامه رو فکس کنید.

سپهر
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

این شماره فکسه و جواب نمیدن. فک کنم در سیستم پاسخگویی سنجش مطرح کنید، جواب بهتری بگیرید.

ali
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دیگه ما همحذف کردیم و رفت استاده ما رو تحت فشار قرار داد که حذف کن تا نمره خوبی بدم و صد درصد اینجا قبولی. دیگه به قول همون استاد بقیش با خداست.

سپهر
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

چطور حذف کردید ؟ فقط درخواست کتبی و تصویر شناسنامه رو فرستادید؟

ترلان
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

درخواست کتبی
تصویر کارت ملی و شناسنامه
کپی انتخاب رشته که روی اون مورد حذفی رو معلوم کرده اید

سپهر
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ترلان

من اون اولویت انتخابی را در همون درخواستم نوشتم با جزئیات کاملش، اما خود انتخاب رشته رو نفرستادم. باید میفرستادم حتما؟

ترلان
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

بنظرم باید میفرستادید.از من که صراحتا اینو خواستن

ترلان
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

ببینید :دقیقا این متن بود:

سلام با عرض پوزش میخواستم بپرسم که با توجه به اتمام زمان مصاحبه ها و آشنایی بیشتر داوطلبان با وضعیت دانشگاههای انتخاب شده – آیا امکان تغییر و جابجایی اولویتهای انتخاب شده وجود دارد تا بتوان انتخب بهتر و مناسبتر و شایسته تری داشت.پارسال این امکان فراهم شد؟آیا ممکن است امسال هم این امکان بوجود آید؟ ممنون از راهنکایی و پاسخگویی شما
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩٧/٠۴/٢٣-١٢:۵٩
پاسخ :
با سلام داوطلب گرامی امکان جابجایی و تغییر اولویت های انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۷ وجود ندارد. فقط در صورتی که تمایل به حذف کد رشته های انتخابی دارید درخواست خود را با درج مشخصات کامل – شماره پرونده و داوطلب – کپی کارت ملی و پرینت فرم انتخاب رشته و مشخص نمودن موارد حذفی – به شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱ فکس نمایید. با سپاس

سپهر
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  ترلان

دست شما درد نکنه. به من فقط گفته بودن درخواست کتبی و کپی شناسنامه، یعنی همون چیزی که در خبر همین سایت آمده.

کنکوری به سعید
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام
من در سیستم ارسال درخواست سنجش پیام گذاشتم که چطور مطمین بشیم حذف شده، پاسخ دادن از ۱۰ مرداد به سنجش تلفن بزنید پیگیری کنید

سعید
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۷:۴۰ ب٫ظ

خیلی ممنون از پاسخ گویی تون.

sahar
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام دوستان
یه سوال داشتم،لطفا راهنمایی کنید، تو بلاتکلیفی موندم. من از نتیجه انتخابهای اول، دوم و سوم خبر ندارم، از سوی انتخاب چهارم نفر سوم پذیرفته شدم و انتخاب پنجم نفر چهارم، حال دانشگاه که پنجم انتخابش کردم سطحهش از انتخاب چهارم بالاتره، سازمان سنجش هم احتمالش خیلی کمه اجازه تغییر اولویت رو بده، حالا به نظر شما من انتخاب چهارم رو حذف کنم، به ضررم تموم نمیشه، از این جهت که فرضا نتایج بره سازمان سنجش و تغییر کنه که نکنه انتخاب پنجم هم پذیرفته نشم.

ali
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

منطقی هست حذف کن.

ali
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

ببین ظرفیت انتخاب پنجمت رو ما نمی دونیمم چند نفر اون دانشگاه میخواد و تو نفر چهارمشونی اگر بالای چهار نفر می خواد حذف کن. منطقی هست اگر نه ی سوال هست چرا اون دانشگاه بالاتر رو انتخاب بعدی زدی چه فکری کردی؟

sahar
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ali

دانشگاه پنجم، چهار نفر ظرفیت داشت، به این دلیل آخر گذاشتم که بعد مسافت رو در نظرگرفتم که دورتر بود، ولی الان پشیمونم، اصلا آیا این احتمال هست که این نتیجه در سازمان سنجش تغییر کنه؟ نگران اینم که نکنه اگر نتایج در سازمان تغییر کرد تنها شانس من همونی باشه که حذف کردم.و اونی که تصمیم دارم حذف کنم ۵ نفر ظرفیت داره.

میکاییل
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

بنظرم حذف نکن چون اولا شما لیست اولیه رو دیدی یا بهت گفتن و تا زمان اعلام نتایج چیزی معلوم نیست و هر چیزی ممکنه تغییر کنه
ثانیا شما در لیست سومی ولی معلوم نیست که اگر این نتیجه با نتیجه سازمان ترکیب بشه آیا شما مجددا همین سوم میمونی یا نه هر چند که معمولا نتیجه همینه

در هر صورت حذف ریسک بزرگیه مگر اینکه واقعا از نتیجه ۱۰۰% مطمئن باشی

sahar
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  میکاییل

مرسی بابت نظرت، خیر صد درصد مطمعن نیستم، همین تغییر نتیجه هم نگرانم کرده، از طرفی ممکنه یکی از اولویت های اول تا سوم هم پذیرفته شم، ولی خب بر اساس حرف شما اصلا هیچی معلوم نیست. معلوم نیست چی بشهف اگر این سازمان سنجش لطف میکرد و اجازه تغییر اولویت می داد که خوب میشد.ولی متأسفانه کوتاه نمیاد.

میکاییل
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

خواهش میکنم.خودتو بسپر دست خدا و اعتماد کن به انتخاب اولت.
من پارسال در آزاد این اشتباه رو کردم و یکی از اولویتامو نرفتم مصاحبه تا حذف بشه به امید الویتی که صد در صد فکر میکردم قبولم و مثلا قول گرفته بودم اما متاسفانه اونو قبول نشدم و یکی بعد از اونو قبول شدم و الویت اولم رو هم از دست دادم و نتیجه این شد که امسال هم مهمون سازمان سنجش هستم تا دوباره دولتی قبول شم ولی مطمینم که اگر اون آزاد رو قبول شده بودم رفته بودم.
حذف به امید الویت دیگه واقعا ریسکه مگر اطمینان کامل باشه

سپهر
تیر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

شما چطور فهمیدین که نفر چندم هستید؟ از آموزش می پرسین؟

R
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۴:۴۱ ب٫ظ

منکه شهرستانیم و ۱۴ ساعت باید بکوبم تا برسم تهران. لطفا بچه های داوطلب ساکن تهران و حومه برن سنجش و یا تجمع کنن .من یکبار اوایل تیر رفتم سنجش و اجازه ندادن تعییر بدم .شما سعی خودتونو بکنین شاید دلشون به رحم اومد

ali
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۴:۰۹ ب٫ظ

به دلیل حذف کردن بقیه دیگه احتمالش خیلی پایین هست. مگر اینکه حذفیات رو هم برگردونند. اگر مایلید باید جلوی سنجش تجمع کرد واعتراض کرد. فقط همین روش جواب خواهد داد.

مریم۲۰
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۲:۱۶ ب٫ظ

اگه موافقت کرده بودن ما که نظر نمیزاشتیم !

R
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

سلام دوستان خوب بلاخره سنجش موافقت کرد یا نه ؟؟؟؟با تغییر اولویت منظورمه.

مریم۲۰
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

منم پیگیری کردم تلاش که جابجایی اجازه بدهند که متلسفانه اجازع ندادن باید پذیرفت دیگر

مریم۲۰
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۲ ب٫ظ

من که دیگه خودم رو به خدا سپردم …..

ترلان
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۷:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

از اول هم بودی

د
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۷ ب٫ظ

همتون درست می گید اگه ما هم مثل دهه های دیگه بودیم اونموقع همه چیز ممکن بود.ما از اول به ما چیزی نمی دادن یا حرفی می زدن هیچ نمی گفتیم.بقیه دهه ها با آدم کار هم دارن و راه راست به دیگران گیر می دن.ما از اول اینجور بودیم تا دیگران به ما گیر بدن.

sahar
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  د

کاش حداقل این یه بار به خواستمون توجه کنن.

مریم۲۰
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۳۳ ب٫ظ

اره دهه شصتی هستیم ووو

ستاره
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۵:۵۸ ب٫ظ

مشکل ما دهه شصتیها هستیم ما نباشیم هم تغییر اولویت انجام میشه هم ظرفیت ها انقد زیاد میشه که دیگه کسی استرس آزمون دکتری رو نداره

sahar
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

همه مشکلات بر میگرده به دهه شصتیا، هر باد ناموافقی برای ما هستش، حالا برای چند سال آینده کنکور دکترا هم برای دهه های بعد از ۶۰ میشه مثل کنکور سراسری و ارشد حالا. پشت کنکور …

مریم۲۰
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ب٫ظ

در رشته من مصاحبه استعداد با مصاحبه روزانه و شبانه ها باهم بود در یک روز

مریم۲۰
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۶ ب٫ظ

در رشته من ۱۶تیر اخرین مصاحبه بود در رشته من از امروز تا چند هفته دانشگاه تعطیل شده ..از اساتید رشتم در دانشگاههای مختلف پرسیدم لیست اسامی رو فرستادن سنجش تا نمره رتبه ووو جمع کنن و حساب کنن…من روزانه رو گفتم فقط

مریم۲۰
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

سال قبل یک هفته بعد مصاحبه ها اجازه جابجایی دادن …ولی الان دو هفته از اخرین مصاحبه میگذرد

sahar
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

فکر نکنم دیگه اجازه بدن.

بهنام
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰


مشکل شد دو تا! آمار آخرین مصاحبه رو از کجا دارید:/ ؟؟؟
تعداد رشته ها و تعداد دانشگاه خیلی زیاده هرکدوم هم تاریخ مصاحبه جدید بغیر از سنجش اعلام کردن آخرین مصاحبه رو از کجا و روزش از کجا الان متوجه شدید؟؟!
الان دانشگاه تربیت مدرس برای بچه های غیرایرانی مجدد لینک ثبت نام گذاشته تا ۲۰ مرداد و قراره باز برن مصاحبه تا اخر مرداد احتمالا جواب مصاحبه هاشو ارسال و اعلام میکنن!
بماند که بچه های استعداد بعضی دانشگاه ها هنوز مصاحبه نرفتن!

sahar
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

آقای بهنام
هر تلاشی کردیم، که اجازه بدن، بازم امیدوارم شرایط رو فراهم کنن.

مریم۲۰
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۴۸ ق٫ظ

تمام شد دیگه اجازه جابجایی نمیدن

بهنام
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

چقدر مطمئن صحبت میکنید از کجا میدونید!؟

احسان
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام دوستان اطلاع دارید چرا در بعضی محل های مصاحبه مدارک تحصیلی و مقاله ها و گواهی ها کپی گرفته میشه
در محل دیگری گرفته نمیشه ؟ علت خاصی دارد ؟

ali
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

نه هر جایی بک نظری دارن دیگه همواره یه کپی داشته باش.

د
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام بچه ها من نگرانم نشه. اون همه رفتیم مصاحبه الان باید حذف کنیم. من نمی خوام خذف کنم من می خوام جا به جا کنم. بقیه حذف کردید یاحذف نمی کنید؟به نظر شما تمدید می شه

هانیه
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۷:۰۷ ب٫ظ

********مهم*********

دوستان خواهش میکنم متنی که در لینک زیر گذاشتم رو به ادرس خبرگزاری ها بفرستید. فرصت زیادی نداریم. باید خبرگزاری ها رو مطلع کنیم تا سنجش به خواسته مون توجه کنه.

https://phdtest.ir/1397/04/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%84%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-97/comment-page-2/#comment-1045413

مریم۲۰
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۳۶ ب٫ظ

فکر نکنم دیگه اجازه بدن

R
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۴:۳۱ ب٫ظ

حالا مگه چی میشه سایت ی روز باز کن. تغییر اولویت حق مسلم داوطلبه.بخصوص داوطلبی که رتبه خوبی کسب کرده و زحمت کشیده و بعد از مصاحبه رفتن حق انتخاب داره کدوم دانشگاه و اساتید را بیشتر پسند کرده و با field کاریش مطابقت داره

د
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۴۵ ب٫ظ

دیگه داره زمان می گذره چی شد نتیجه؟

داوطلب
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  د

من امروز دوباره به سنجش پیام دادم و گفت جابه جایی امکان نداره حالا نمیدونم تا ۳۱ ام فرجی حاصل میشه یا نه

مریم۲۰
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

بله جابجایی سیستمی باید باشه سال قبلم سیستمی بوده …وقت نمیگیره یک روز باز بگذارند سایت رو

مریم۲۰
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

من خودم استانی که نزدیک بود زدم ….اما وقتی رفتم دیدم امکاناتش ضعیفه الان نمیخوام حذفش کنم میخوام از دوم ببرم چهارم ….دوستان بعیده ستجش اجازه جابجایی بده من که ناامید شدم

sahar
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

منم قصدم همینه، ولی نمیدونم چرا اجازه نمیدن. حذف کردن اصلا درست نیست.

پری
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۵۶ ق٫ظ

سلام بچه ها لطفا هرخبزی شد زودی بگید راجع به جایه جایی

کنکوری به داوطلب
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام
شما توپست های قبلی گفتین بعد حذف سنجش شماره نامه میدم
من الویتهام را حذف کردم فکس هم موفق انجام شد اما شماره نامه ندارم

داوطلب
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۲۹ ب٫ظ

من حضوری رفتم به من شماره نامه دادن احتمالا برا فکس نمیدن

کنکوری به داوطلب
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

ممنون

هانیه
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۵۹ ب٫ظ

********مهم*********

دوستان خواهش میکنم متنی که در لینک زیر گذاشتم رو به ادرس خبرگزاری ها بفرستید. فرصت زیادی نداریم. باید خبرگزاری ها رو مطلع کنیم تا سنجش به خواسته مون توجه کنه.

https://phdtest.ir/1397/04/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%84%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-97/comment-page-2/#comment-1045413

سازه
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۰۶ ب٫ظ

چرا اینقدر رو تغییر اولویت حساسید .مگر مطابق با علاقه ومرتبه دانشگاه انتخاب نکرده بودین ؟ اگر اینکار رو نکردین اشتباه از جانب خودتون بوده .

جواد
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

طبق علاقه انتخاب رشته کردیم. تو مصاحبه ها فهمیدیم اشتباه کردیم خب! ادم که تا اساتید رو نبینه ازشون شناخت زیادی نداره.

د
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

درست می گن الان اساتید را دیدن تصمیمشون عوض شده. جایی که آدم علاقه داره باید بره.جایی که آدم علاقه نداره بعضی ها انگیزه ای ندارن و حتی ممکنه نرن پس بهتره که جابه جایی باشه تا هر کس بر حسب علاقش جابه جایی انجام بده تا بعدا آرزوش به دلش نمونه.جابه جایی سیستمی خیلی خوبه چون بچه ها خودشون جابه جا می کنند و کار مسئولا کمتر می شه.دنیا مگه چند روزه بابا بذارند بچه ها جابه جا کنند دیگه.

نازنین فیزیک
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  د

بله دقیقا حق با شماست. من که رتبه خوبی دارم حق دارم برم دانشگاهی که دوست دارم درس بخونم.
بعضیا هی میگن نه حق بقیه ضایع میشه. چه حقی؟ رتبه م بهتره و حق دارم جایی که میخوام درس بخونم.

پریا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

خب شما همون اول باید تو انتخاباتون دقت میکردین. دلیلی نداره سازمان سنجش با دل شما راه بیاد‌ حالا که رفتین همه جا را امتحان کردین حالا میخواین تغییر اولویت بدین. حق بقیه ی بچه ها که واقعا امید دارن قبول بشن خورده میشه.!!تست توانایی واقعی آدما را نمی سنجه.

sahar
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

حق کسی ضایع نمیشه چون هر دانشگاهی به اندازه ظرفیت خودش دانشجو بر میداره، فقط یه جابه جایی صورت میگره، اگر کسی همه انتخاباش پذیرفته شده باشه و به نصاب رسیده باشه، شاید انتخاب آخر رو مناسب بببنه، این شخص هیچ حقی از بقیه ضایع نمیکنه، عوضش جا رو برای خیلیای دیگه خالی میکنه که شاید ذخیره اول و دوم باشن. و باز هم اگر حتی یک انتخاب پذیرفته شده باشه باز مشکلی برای بقیه پیش نمیاد، چون فقط انتخاب جابجا میشه.

داوطلب
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

شما میدونین بچه ها دنبال چی هستن؟؟میخواد جای الویت های خودشو عوض کنه و کاری به کسی نداره که حق کسی ضایع بشه اینکه من جای ۱ و ۲ رو عوض کنم چه حقی از بقیه ضایع میکنم

گوهر
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

مگه رتبتون چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مریم۲۰
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ

متن رو گذاشتم در پست قبلی اشتباه نوشتم پوزش

مریم۲۰
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ

در گروه رشتم مطمن رو گداشتم از همه خواستم در حالا خورشید بگذارند

پری
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۰۲ ب٫ظ

اره خواهش میکنم بچه های تهران حتما فردا برید سنجش ما شهرستانیا دستمون به هیچ کجا بند نیس و دلهره و استرس داره هر پا درمون میاره..لطفا بیایید خودمون به خودمون کمک کنیم.ممنونم مریم ۲۰که شماهم فرستادید

ریاضی 97
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پری

منم موافقم. دوستانی که تهران هستن کاش همت کنند برن سنجش. من بچه دارم وگرنه خودم میومد حضوری

کنکوری
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام
دوستان من درخواست حذفم را واسه سنجش فکس کردم. کسی میدونه الان چطوری مطمئن بشم فکس دستشون رسیده؟

داوطلب
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

دوستانی که در تهران هستن لطفا هماهنگ باشیم برای فردا بریم سنجش ی سال درس خوندین ی روز میخواین براش وقت بزراین اگه دوستان سنجشی درخواست اینهمه داوطلب رو ببینن امکان تجدید نظر وجود داره خبرگزاری تا بخواد منعکس کنه زمان رو از دست میدیم

رسول
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۱ ق٫ظ

دوستان سلام.. تنها کاری که از دستمون بر میاد همین کاریه که خانوم هلنیه گفتن. متن آمادست، آئرس ایمیل هم جلوتونه یه کپی میخواد.. لطفا همه سریع انجام بدید تا ایشالا فرجی بشه

هانیه
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

مرسی آقا رسول. کاش همه همت کنند.
هر جا دیگه هم دستتون میاد بفرستین

پری
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

سلام بچه ها تورا خدا پیگیری کنید قضیه جابه جایی اولویت هارو..منم واسه این خبرگذاری ها میفرستم اما چون توی یه شهرستان بسیار دور از پایتخت هستم امکان مراجعه به سنجش برام وجود نداره..تورا خدا بچه های تهران یه کاری کنید نظر سنجش عوض بشه تا وقتی نمونده تا سی ویک تیر که اعلام کردن واسه حذف و من اصلا نمیخوام حذف کنم.من توی شرایط اقتصادی سختی فقط دوتا شهر رو تونستم بزم مصاحبه و نمیخوام حذفش کنم یکیشو با اینکه دوازده جا روزانه دعوت شدم بخاطر مشکل مالی نتونستم بزم و واقعا دلم میخواد اولویت دومم قبول بشم نه اول…یه کاری کنید نظر سنجش عوض بشه

مصطفی
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  پری

کاملا موافقم

مریم۲۰
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

به نظرم متن زیر خوب هست برای برنامه حالا خورشید و رضا رشیدپور بفرستید تا دیر نشده منعکس کنند انشاا…گشایشی بشه….به خبر گذاری های مختلف هم منعکس کنید اینجا با پیام گذاشتن مشکلی حل نمیشود

هانیه
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم۲۰

عالیه مریم جون. لطفا بفرستید همگی

مریم۲۰
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

امید به جابجایی نداشته باشیم …اگه اجازه میداد تا الان باید سنجش سایت رو باز میزاشت پس حتما نمیخوان .

هانیه
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

دوستان خواهش میکنم این نامه رو برای خبرگزاری ها زیر بفرستید:

info@snn.ir
editorship@snn.ir
state@snn.ir
internal.manager@snn.ir
karbar@tabnak.ir
info@sccr.ir
info@ana.ir
info@aryanews.com
bashgah@aryanews.com
Info@rajanews.com
rajanewsemail@gmail.com
info@isna.ir
subject@isna.ir
irna@irna.ir
info@farsnews.ir
Info@mehrnews.com
science@yjc.ir

اگه جای دیگه ای هم میدونید که ممکنه اثرگذار باشه اطلاع رسانی کنید.

هانیه
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

با سلام خبرگزاری محترم خواهش می کنیم صدای ما داوطلبان آزمون دکتری ۹۷ را به مسئولین سازمان سنجش بفرستید. متأسفانه برخلاف سال‌های گذشته که امکان تغییر اولویت انتخاب رشته دکتری برای داوطلبان پس از حضور در مصاحبه دانشگاه‌های سراسری وجود داشت، اما متأسفانه امسال این امکان برداشته شده است. در سال‌های گذشته داوطلبان با مکاتبه با سازمان سنجش اقدام به این کار می‌کردند و اطلاع‌رسانی به صورت عمومی انجام نمی‌شد، اما امسال حتی این مورد نیز از بین رفته است و فقط می‌توان اولویت‌های انتخاب رشته را حذف کرد. داوطلبان دکتری به دلایل زیر خواهان تغییر اولویت‌های انتخاب رشته خود هستند: ۱- در هنگام انتخاب رشته دکتری، داوطلبان پیش از آغاز مصاحبه‌ها مجبور بوده‌اند ترتیب اولویت‌های قبولی خود را همزمان با اعلام رشته‌محل‌های مطلوبشان به سازمان سنجش اعلام نمایند. بنابراین بدون شناخت دقیق از دانشگاه و اساتید این امر اتفاق افتاده است و پس از مصاحبه داوطلبان به علت آشنایی بیشتر با دانشگاه‌ها باید حق داشته باشند دانشگاه مدنظر خود برای ادامه تحصیل را انتخاب کنند. ۲- دانشگاه‌ها در هنگام مصاحبه با در اختیار داشتن اطلاعات ترتیب اولویت بندی دانشگاه ها توسط داوطلب یا اجبار داوطلب برای ارائه برگه انتخاب رشته، نمره مصاحبه داوطلب را وابسته به نحوه اولویت‌بندی داوطلب نموده یا حتی داوطلب را تحت فشار یا اجبار حذف برخی اولویت‌های خود قرار داده‌اند، در حالی که ترتیب اولویت‌ها صرفاً پس از پایان همه مصاحبه‌ها و اعلام نمرات آنها به سازمان سنجش و در مرحله اعلام نتایج نهایی به کار می‌آید و هیچ ضرورتی ندارد که در روند نمره‌دهی… ادامه نظر»

Ahmad
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ب٫ظ

دوستانی که حذف کردن از سنجش مدرکی هم گرفتند که به دانشگاه مربوطه تحویل بدن؟ از من مدرکم خواستند

داوطلب
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Ahmad

مدرک که نمیدن ی شماره نامه میدن که به درد دانشگاه نمیخوره ی عکس از نامه ای که نوشتین میگرفتین و نشونشون میدادین مبنی بر اینکه مراحل حذف رو انجام دادین

شهرام
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Ahmad

چرا تسلیم دانشگاه شدین و حذف کردین؟ دو حالت بیشتر نداره: یا شما نمره قبولی مصاحبه رو گرفتین، که در این صورت باید شما رو جزو قبولیا اعلام کنن و ربطی به حذف نباید داشته باشه، یا شما نمره قبولی رو نگرفتین، که در این صورت حق ندارن شما رو قبول اعلام کنن حتی اگر حذف کنید. اینکه شما رفتید حذف کردید و حالا میخواین مدرک حذف هم به دانشگاه ببرین، مشارکت در کار غیر قانونیه و اگر شما با این ابزارها قبول اعلام بشید قبولی شما غیر قانونی خواهد بود و شما از راه غیر قانونی وارد دانشگاه خواهید شد و حتی اگر مدرک هم بگیرید شما دکترای غیر قانونی گرفتین. من متوجه نمیشم که چرا داوطلبها حاضر میشن از راه غیر قانونی قبول بشن و چرا سنجش جلوی این نقض قوانینو نمیگیره؟

د
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

ای بابا بنده خدا احتمال داره دانشگاه تهران هم قبول شه از روی ناچاری رفته انتخابای بالاشا حذف کرده دیگه. اگه نمی کرد معلوم نبود قبول بشه یا نشه. الان عوضش معلومه.

داوطلب
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام

تسلیم دانشگاه شدن نیست بحث الویت مثلا من دوتا انتخابم را گویا قبول میشم ولی انتخاب دومم رو دوس دارم برم و اگه تغییر الویت ندم یا حذف نکنم مجبور میشم انتخاب اول رو برم

سپهر
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

موافقم

Ahmad
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

والاه منم خودم موندم چیکار کنم.متاسفم هم برای دانشگاه هم برای سنجش.من کار غیر اخلاقی هم نکردم.فقط شانس قبولیم تو دانشگاه بهتر رو دادم به ی شخص دیگه.در کل لذت قبولی از بنده گرفته شد

د
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۴۵ ب٫ظ

من هم سه تا انتخاب کردم اگه دو تا بالایی را حذف کنم که نمی شه. بعدش چرا باید حذف کنیم اون همه انرژی گذاشتیم رفتیم مصاحبه.من هم می خوام جابه جا کنم

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  د

من هم همین مشکل رو دارم

داوطلب
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۲۶ ب٫ظ

دوستان باید یکاری کنیم و درد و دل تو سایت کاری از پیش نمیبره
ی فکری بکنیم برا این موضوع. من خودم دوتا انتخاب رشته کردم اگه یکیشو حذف کنم فقط یکی میونه و ریسکش خیلی بالاس
موافقین ی روز حضوری همه بریم سنجش و صدای خودمونو بهشون برسونیم

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام به نظر من باید از طریق وزارت علوم پیگیری کنیم

داوطلب
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

این موضوع که دست وزرات علوم نیست دست سنجش
من هفته پیش رفتم سنجش گفتن پارسال مثلا ی داوطلب چندبار می اومد تغییر میداد و کلا قاطی شد انتخاب رشتش برا همین موارد کلا امسال این قانونو برداشتیم

97
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

خوب راهش این بود که سیستمیش میکردن امسال یا میگفتن فقط یکبار حق تغییر دارید نه اینکه کلا صورت مساله رو پاک کنن.

داوطلب
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  97

حالا که اینکارو نکردن ما باید یکاری کنیم چون اونا که دل نمیسوزونن برا ما

شهرام
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  97

هم پارسال اشتباه بود و هم امسال اشتباه بود و از قراین پیداست که این اشتباه قراره سال بعد هم تکرار بشه. این اشتباه اینه که اولویتها رو قبل مصاحبه میخوان و به دست دانشگاهها هم میرسونن.‌ قبلترها داوطلب فقط میتونست به حداکثر ۵ دانشگاه برای مصاحبه بره. شاید اون موقع واقعا چاره ای جز این نبود که داوطلبها اولویتها رو قبل مصاحبه ها اعلام کنن. ولی الان چند ساله محدودیت تعداد محل مصاحبه نداریم و فقط حد نصاب داریم.‌ ولی همچنان از ما قبل از مصاحبه ها اولویت میخوان و بعدش هم نمیذارن جابجا کنیم. این مساله نشون میده که فقط منافع دانشگاهها در نظر گرفته شدن و نه مصلحت داوطلبا

بهنام
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

چه منفعتی به دانشگاه ها می رسه؟!!

علی
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام دوست عزیز شما سنجش رفتین براتون تغییر اولویت رو انجام دادن یا نه ؟

97
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان. مگر تا ۶ مرداد مصاحبه رشته های مختلف برگزار نمیشه. پس چرا سازمان سنجش تا اخر تیر ماه مهلت حذف داده؟ امکان داره این مهلتی که دادن تمدید بشه؟

دکترا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ق٫ظ

سلام.
ببخشید من ی سوال دارم.
اگر در یک دانشگاه نمره قبولی بگیریم ممکنه به خاطر اینکه اولویت های اول امون نبوده نمره امونو تغییر بدن؟
یعنی اولویت باعث بشه دیگه اسممونو رد نکنند؟

نائینی
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

سلام
هر چیزی ممکنه
اما اگر بهتون امتیاز دادن معمولا دیگه تغییر نمیکنه.
موفق باشی

دکترا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  نائینی

ممنون از پاسختون.
اگر هنوز نمراتو نفرستاده باشن چطور؟

راض
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

کسی ایمیل دکتر اشرفی از دانشگاه کاشانو نداره?