کاهش اعزام دانشجوی بورسیه به خارج از کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از کاهش اعزام دانشجویان بورسیه به خارج از کشور خبر داد و گفت: سالانه حداکثر حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر بورسیه به خارج اعزام می شوند. شرایط بورسیه دکتری خارج

مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره روند اعزام دانشجویان بورسیه به خارج از کشور بعد از اعمال تحریم ها گفت: در حال حاضر تعداد کمی دانشجوی بورسیه به خارج از کشور اعزام می شود.

وی ادامه داد: به جای این کار، بیشتر دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت ۶ تا ۹ ماهه اعزام می شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود:  ممکن است در بحث ویزا مشکل و محدودیت هایی در برخی کشورها باشد، ولی هنوز چیزی مشهود نیست و دانشجویان به دوره های کوتاه مدت اعزام می شوند.

وی تاکید کرد: در مورد بورس نگرانی نداریم چون تعداد زیادی بورسیه اعزام نمی کنیم، سالانه حداکثر حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر بورسیه به خارج اعزام می شوند که تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

به گزارش مهر، اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم برای سال ۹۷ پیش بینی کرده است سهمیه های فرصت های کوتاه مدت تحقیقاتی افزایش یابد.

براساس گزارش عملکرد اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، احکام بورس داخل در سال های ۹۳ تا ۹۶ نشان می دهد، این احکام از ۵۹۷ به ۱۸۳ حکم، کاهش یافته است.

همچنین احکام بورس خارج از ۲۸ حکم در سال ۹۳ به ۲۳ حکم در سال ۹۶ رسیده است. فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی (داخل و خارج) نیز از ۸۰۰ فرصت به یک هزار و ۸۲۷ فرصت رسیده و افزایش یافته است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساسان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

بهترین کار ممکن همینست که از مدرک گرایی که آفت بزرگ کشور است جلوگیری به عمل آید . ملاک بنده برای معتبر بودن مدرک فقط قبولی در آزمون سازمان سنجش است . بنده مدارک پولی دانشگاههای داخلی که بر اساس قبولی در آزمون سازمان سنحش میباشد را معتبر میدانم اما مدارک پولی دانشگاههای خارجی باید ممنوع بشود . زیرا جمعیت زیادی از کشور در دانشگاههای اروپایی یا کانادا مشغول به تحصیل هستند و زمانیکه فارغ التحصیل میشوند کارایی و کیفیت لازم را ندارند .درد بزرگ کشور مدرک گرایی و نبود کارایی و‌ کیفیت است که صدمات جبران ناپذیری به سیستم اداری و صنعت کشور زده است .