انجمن آزمون دکتری مجموعه مهندسی و علوم باغبانی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

انجمن دکتری مهندسی و علوم باغبانی به بحث و تبادل نظر داوطلبان آزمون دکترا این رشته اختصاص یافته است.

انجمن آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی

گرایش‌های دکتری علوم و مهندسی باغبانی

مطابق دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳، رشته علوم و مهندسی باغبانی در مقطع دکتری دارای پذیرش در ۲ گرایش به شرح زیر است:

۱) فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانی

۲) اصلاح و بیوتکنولوژی گیاهان باغبانی

ظرفیت پذیرش آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی

جهت مشاهده ظرفیت پذیرش آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی در رشته/گرایش‌های فوق در دانشگاه سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 

همچنین برای اطلاع از دانشگاه های دارای پذیرش در مقطع دکترا در این رشته به صفحه زیر مراجعه کنید:

 

سرفصل های آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی

داوطلبان آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی باغبانی لازم است به همه سؤالات سرفصل‌های امتحانی آزمون دکتری این رشته که در دفترچه‌ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ معرفی شده، پاسخ دهند.

عناوین دروس امتحانی رشته علوم و مهندسی باغبانی در کنکور دکتری به شرح زیر است:

 

رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری علوم و مهندسی باغبانی

مطابق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، برای شرکت در آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی باغبانی نیازی نیست که داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با این رشته باشند.

فارغ‌‌التحصیلان کلیه رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت‌نام در کنکور دکتری این رشته هستند. جزئیات را می‌توانید در لینک زیر مشاهده نمایید:

 

همچنین در صورتی که مایلید اطلاعات بیشتری درخصوص رشته های مجاز دکتری ۱۴۰۳ و نیز رشته های دکتری بدون شرط تجانس کسب کنید کلیک کنید.

منابع آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی به‌صورت کلی اقدام می‌کند و جزئیات منابع آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی باغبانی اعلام نمی‌شود.

در لینک زیر منابع پیشنهادی آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی که می‌توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در آزمون دکتری ۱۴۰۳ باشند ارائه شده است.

 

همچنین جهت اطلاع از منابع استعداد تحصیلی و منابع زبان عمومی آزمون دکتری می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

سوالات کنکور دکتری علوم و مهندسی باغبانی

همواره یکی از منابع مهم جهت مطالعه برای کسب آمادگی آزمون دکتری، بررسی سؤالات کنکور سال‌های گذشته است. سؤالات آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی سال‌های گذشته از طریق لینک‌های زیر قابل دریافت است:

انتخاب رشته آزمون دکترا علوم و مهندسی باغبانی

بعد از شرکت در کنکور، نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود. نتایج شامل درصد کسب‌شده توسط داوطلب در دروس تخصصی، زبان و استعداد تحصیلی، نمره تراز و نیز رتبه است.

بر اساس اطلاعات کارنامه، داوطلبان می‌توانند هم برای دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته نمایند.

 

جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

سپس نتایج انتخاب رشته دکتری از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود. در این مرحله داوطلبان متوجه خواهند شد که برای مصاحبه کدام دانشگاه‌ها دعوت شده‌اند.

مصاحبه دکتری علوم و مهندسی باغبانی

دعوت به مصاحبه دکتری بر اساس کسب حدنصاب نمره تراز تعیین‌شده توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. یعنی اگر داوطلبان بر اساس مندرجات کارنامه نتایج اولیه دکتری، نمره ترازی بالاتر از حدنصاب مدنظر یک دانشگاه کسب کرده باشند، به مصاحبه آن دانشگاه دعوت خواهند شد.

در لینک زیر نمونه حدنصاب نمره تراز دعوت‌شدگان به مصاحبه دکتری علوم و مهندسی باغبانی دانشگاه‌های مختلف آورده شده است:

 

اطلاع از جزئیات مدارک مصاحبه دکتری، سوالات مصاحبه دکتری و نیز تجربیات مختلف از جلسات مصاحبه آزمون دکتری می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا آگاهانه‌تر در مصاحبه حضور پیدا کرده و شانس قبولی خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

در لینک زیر تلاش شده تا با معرفی جزئیات این جلسه و ارائه چندین تجربه مصاحبه دکتری رشته علوم و مهندسی باغبانی، زمینه شناخت بیشتر از فضای مصاحبه این رشته برای داوطلبانش فراهم شود.

 

در صورتی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رتبه‌های قبولی کنکور دکتری این رشته هستید، به صفحه زیر مراجعه کنید:

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2.6K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سکینه ملائی محمدآبادی
اسفند ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام. کلید سوالات منتشر شده آزمون علوم باغبانی ۱۴۰۳ دارای اشتباهات زیادی بود و ۲۰ اسفند که میخواستم اعتراضم رو ثبت کنم سایت مشکل داشت و اعتراضم رو تائید نکرد تا مهلت اعتراض تمام شد، الان چجوری میشه پیگیری کرد؟

محمد
اسفند ۲۸, ۱۴۰۲ ۵:۱۶ ب٫ظ

وارد سامانه بشید و شماره تماس پشتیبانی رو بگیرید.. البته الان که بهتون جواب میدم ممکنه بد موقع باشه.. ولی میتونید از ۵ یا ۶ فروردین تماس بگیرید

س
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۴ ب٫ظ

دلیل اینکه اکثر رشته های دکترا چندین گرایش دارند ولی رشته باغبانی فقط دو گرایش دارد و گرایش مهمی مانند گیاهان دارویی حذف شده واقعا انجمن باغبانی بی لیاقت و کم کار هستند.

باغبانی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  س

قرار هست رشته های باغبانی، زراعت و گیاهپزشکی در سال های آینده تجمیع بشه.. بحث بی لیاقتی نیست.. موضوع اینه که جمعیت نیمه دوم هفتاد و دهه هشتاد خیلی کمه و ورودی های باغبانی هم کم شده.. هرکسی هم گیاهان دارویی دوست داره میتونه در فیزیولوژی یا اصلاح همون موضوع رو کار کنه

باغبانی
شهریور ۲۰, ۱۴۰۲ ۴:۲۶ ب٫ظ

به جرات امسال کمترین تعداد پیام اینجا رد و بدل شد که نشون از کم شدن تعداد داوطلب ها مخصوصا در رشته باغبانی هست. وگرنه سال ها اینجا پر از دانشجوهای پیگیر و داوطلب های پیگیر تر بود.
امیدوارم همه داوطلب هایی که علاقه مند به رشته باغبانی هستن در مسیری که درخورشون باشه قرار گرفته باشن.

با احترام
یکی از اعضای قدیمی این انجمن

maral
شهریور ۲۲, ۱۴۰۲ ۷:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  باغبانی

سلام باغبانی جان
شما قبول شدین؟

باغبانی
شهریور ۲۹, ۱۴۰۲ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  maral

بله.. از قبولی های سال های قبل هستم

maral
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  باغبانی

چه رشته ای و کجا ؟

سیما
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

بی نهایت ممنونتون میشم .کسی جزوه داره برای دکتری باغبانی ازتون بگیرم

باغبانی
شهریور ۲۰, ۱۴۰۲ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

باید اول سال تحصیلی به دانشگاه هایی مثه تهران و شیراز سر بزنید و از مرکز تکثیر دانشکده بخواید جزوات رو بهتون بفروشه
در عین حال چند وبلاگ هم از قدیم الایام این جزوات رو میفروختن که با سرچ کردن میتونید ازشون تهیه کنید

سیما
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز خسته نباشید من کارشناسی ارشد باغبانی دارم و امسال میخوام دکتری بخونم میشه لطفا جزوات تون رو برای منم بدهید

سوفیا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز وقتتون بخیر لطفا کسانی که سنندج برای مصاحبه رفتید تجربیاتتون رو لطف می کنید بگید که چطور دانشگاهی هست اساتیدش چطورن و چه سوالاتی پرسیدن ازتون بسیار ممنون و سپاسگزار میشم اگر پاسخ بدین

سوفیا
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  سوفیا

سلام دوستان کسی نبود راهنمایی کنه؟ ممنون و سپاسگزارتون میشم اگر راهنمایی کنید دوستانی که ۲۷ خرداد مصاحبه سنندج داشتند چطور بود چی پرسیدن ازتون؟

داوطلب
خرداد ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

دوستان سلام، اگر پیام هایی پایین رو بخونید متوجه میشید من قبلا اینجا پیام گذاشتم، من اولویت اولم و تنها دانشگاهی که مصاحبه رفتم دانشگاه هرمزگان بود، چون بومی و ساکن بندرعباسم، گرایشم که زراعت بود رو عوض کردم و باغبانی امتحان دادم صرفا به خاطر اینکه دانشگاهی درس بخونم که در اون شهر ساکن هستم. امروز با گذشت یک سال تحصیلی و معدل ۱۸ از دانشگاه هرمزگان با پرداخت جریمه ۴۷ میلیون تومن به وزرات علوم انصراف دادم. خواستم اینجا از تجربه ام بگذارم و بگم اگر میتونید تا حد امکان این دانشگاه نیاید و انرژی و زمان و جوونیتون رو صرف نکنید. مخصوصا گرایش اصلاح، من گرایش اصلاح روزانه پذیرفته شدم، فیزیولوژی مدنظرم بود اما اصلاح من رو پذیرفتند. اگر هم آمدید هرگز با استاد من پروژه برندارید. چرا که مثل من بعد از یکسال تحصیل نه کارتون رو شروع میکنید و نه حتی موضوع رساله مشخص میشه. و نه میتونید با اخلاق و روحیات ایشون کنار بیاید. نه تنها من بلکه همکلاسی من هم که شبانه بودند و ایشون استادشون بودند. همراه با من انصراف دادند.

پدرام
خرداد ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام
اگر روزانه بودید نیازی به پرداخت ۴۷ میلیون شهریه نبوده !!! چون به دانشگاه بعد منتقل میشه. مگر اینکه شبانه بوده باشید که قضیه فرق داره ….

داوطلب
خرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

باسلام، روزانه بودم و برای اینکه هنگام وارد شدن به دانشگاه از شما نامه تعهد رایگان میگیرن. شما باید در سامانه سجاد بعد از انصراف این تعهد رایگان رو با پرداخت جریمه لغو کنید که بابت هر ترم ۲۳ میلیون باید پرداخت بشه دقیقا ۲۶ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان پرداخت کردم.

داوطلب
خرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

اصلاح میکنم ۴۶ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان بابت دو ترم پرداخت کردم که بتونم مدارکم رو که شامل کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه بگیرم. اگر یک سرچ در گوگل کنید متوجه خواهید شد دانشجو روزانه برای انصراف باید جریمه پرداخت کنه.

زینب
اسفند ۴, ۱۴۰۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

اما چیزی که من در موردش خوندم و تحقیق کردم و شاید لابد قانون جدید باشه، این هست که شما میتونید همزمان با تحصیل در ازمون دکتری شرکت کنید و نیاز به انصراف نیست و در صورت قبولی نهایی میتونید از دانشگاه قبلی انصراف بدین و در اینصورت چون روزانه هستید حتی جریمه هم به شما تعلق نمیگیره در صورتیکه در دانشگاه جدید هم روزانه قبول بشید و اگر این دوره ها متفاوت باشن شما باید جریمه پرداخت کنید.

سیمین
خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

یاخدا

هدیه
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

سلام . کدوم گرایش بهتره فیزیولوژی تولید و پس از برداشت یا اصلاح و بیوتکنولوژی ؟؟

zahra
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۱۸ ب٫ظ

سلام با رتبه ۷۹ و تراز ۳۶۰۰ کجاها دعوت به مصاحبه میشم؟

فاطمه
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام، دانشگاه شیراز کسی هست اطلاعاتی بهم بده با رتبه ۱۹امکانش هست قبول بشم یا نه؟ فردوسی چطور
بعد بنظرتون گرایش اصلاح بهتره یا فیزیولوژی

A.SALEHI
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان
دانشگاه کشاورزی گرگان را برای تحصیل در مقطع دکتری انتخاب نکنید چراکه وضعیت خیلی افتضاحی دارد.

سیمین
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۶:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  A.SALEHI

میخای رقیب کم بشه؟ گرگان بهترین دانشکده ست برای رشته ی ما

Ahmadi
بهمن ۱۵, ۱۴۰۱ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام پاسخنامه سوالا ۹۲ و ۹۱ رو از کجا میشه دانلود کرد؟

نازیلا
آبان ۶, ۱۴۰۱ ۳:۲۷ ب٫ظ

دوستان سلام
میشه لطفا راهنمایی کنید که برای ژنتیک و حل مسائلش چه منبعی رو بخونم؟ و اینکه آیا کسی اطلاع داره که آزمون های دکتری باغبانی جواب تشریحی داره یا خیر؟

محمد
آذر ۲۴, ۱۴۰۱ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نازیلا

ژنتیک یادم نمیاد سوال حل تمرین داشته.. یا اگرم باشه خیلی کمه.. اکثرا اصلاح نکاتش میاد.. پی سی آر، مارکرها و..
وقتی گفتید تشریحی یعنی اصلا اطلاع ندارید از امتحان.. همین صفحه که هستید یکم بالاتر نمونه سوالات سال های قبل رو بررسی کنید

نوید
شهریور ۲۸, ۱۴۰۱ ۵:۳۴ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز که تجربشون رو در اختیار دیگران گذاشتند.
دوستان لطفا منابع پیشنهادی خودتون رو معرفی بفرمایید.
از قراره معلوم کنکور دکتری از ارشد سخت تره، امیدوارم نتیجه ای رو بدست بیاریم که صلاحمونه.

ابوذر
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۹:۱۶ ق٫ظ

سلام و درود
دوستان منابع دکتری باغبانی میخواهم لطفاً راهنمایی کنید

محمد، باغبانی، شیرازی
مرداد ۲۸, ۱۴۰۱ ۹:۲۶ ق٫ظ

بعد از ۵ سال فعالیت در این انجمن (گاهی اسمم فرق داشت (محمد، شیرازی، باغبانی)) امسال قبول شدم.. چمران اهواز اونایی که قبول نشدن.. بدونید.. قشششنگ حالتونو درک میکنم.. یعنی هیشکی مثه من درکتون نمیکنه.. امیدوارم اگه هدفتون خوندن و ادامه دادن هست.. حتما با برنامه ریزی بهش برسید توصیه هایی که برا همه تون دارم: خودم سال های اول اصلا رزومه نداشتم.. و به راحتی رد میشدم.. کم کم سعی کردم رزومم رو تقویت کنم.. اگه واقعا هدف دکتری دارید.. بدونید رشته ما رشته ای هست که دونستن زبان و داشتن مقاله شما رو یکی دو سر و گردن از بقیه بالاتر نگه میداره.. تجربه من از دانشگاه های رفسنجان، هرمزگان و چمران نشون داد رقبا اصلا رزومه عجیب و غریبی ندارن.. اما وقتی رزومه داری قشنگ به چشم اساتید میای.. پس در کنار تلاش برا کنکور.. حتما حداقل یکی دوتا مقاله کار کنید.. حتی اگه ریویو.. زبان بخونید.. اکثر بچه ها در مصاحبه لنگ زبان بودن… حتما در وبسایت هایی مثه ریسرچ گیت فعال باشید و با اساتید لینک بگیرید.. حتی ممکنه همونجا از دانشگاه های خارجی پذیرش بگیرید.. خلاصه مطلب اینکه من خودم نمونه بارز این قضیم.. بعد از ۵ سال تلاش آخرش پذیرش گرفتم.. نکته آخر.. هدف داشتن برا دکتری خوبه.. اما اهداف دیگه هم داشته باشید.. تشکر از همه دوستانی که اینجا تجربیاتشون رو به اشتراک گذاشتن.. مخصوصا از جناب حسینی که با دقت جواب همه بچه ها رو میدن از همگی شما بابت تعاملی که اینجا بود ممنونم.. هرچند مثه سال های قبل شلوغ… ادامه نظر»

حسینی
مرداد ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام و تبریک بابت قبولی شما، آرزوی موفقیت بیشتر براتون دارم.

سیمین
مرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

موفق باشید

محدثه
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

موفق باشین….دوست عزیز منم میخامتو رشته خودم مقاله داشته باشم و بتونم از طریق مقاله خودمو بیارم بالا ک درصد قبولیم بره بالا ولی نمیدونم چ جوری و از کجا شروع کنم برای مقاله نوشتن و شروع کار تحقیقاتی….خواهش میکنم بنده رو راهنمایی کنید….گ

داوطلب
مرداد ۲۸, ۱۴۰۱ ۰:۰۱ ق٫ظ

سلام، با عرض تبریک خدمت قبول شدگان، کسی هست که زنجان قبول شده باشه؟

نسیمه
مرداد ۲۷, ۱۴۰۱ ۷:۲۸ ب٫ظ

دوستان عزیزم سلام
نتایج اومد و من همون دانشگاه هرمزگان که میخواستم پذیرش شدم
اینجا از همه شما تشکر میکنم که همراه بودید
از راهنماییهاتون استفاده کردم.
امیدوارم همه به نتیجه دلخواه رسیده باشند

حسینی
مرداد ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  نسیمه

با سلام و تبریک قبولی تون و آرزوی موفقیت های بیشابیش.

نسیمه
مرداد ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلی ممنونم

سیمین
مرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام دوستان من در یکی از مقالات ISI ام که ۷ نفر هستیم نفر پنجم هستم بنظرتون این مقاله امتیازی نداره در مصاحبه ؟و اینکه بطور کل در مقالاتی ک نفر اول نیستیم اون مقالات برامون ارزشی دارن یا نه خیلی اهمیت ندارن ب عنوان رزومه؟

حسینی
مرداد ۵, ۱۴۰۱ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

سلام. به نظر میاد این چنین موردی برای پر کردن رزومه خوب باشه ولی فکر کنم در مصاحبه امتیاز خوبی نداشته باشه مگر توضیح داده شه که به چه شکلی در این تحقیق مشارکت داشتید که نشانگر توانایی شما جهت حضور در تیم پژوهشی و نقطه قوت شماست.

سیمین
مرداد ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

ممنونم

محمد
خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ ۵:۱۸ ب٫ظ

دوستان سلام. این آخرین نوشتار امسالمو بابت تشکر از همراهی دوستان خوبم، حسینی، شیرازی، مهسا، سونیا، داوطلب، محمد، نسیمه و حسین که در دوره مصاحبه یار و همدرد بودند گفتم ذکر کنم. امیدوارم همگی در رسیدن به اهداف تون موفق و سرافراز باشید. به امید دیدار در دانشگاه در دوره دکتری

نسیمه
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام خیلی ممنونم
همچنین شما موفق باشید و امیدوارم همگی پذیرش بشیم.

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

سلام‌من مصاحبه بوعلی شرکت کردم به نظرم جو واقعا خوب بود اساتید خیلی خوب برخورد کردن و اذیت نمیکردن چند سوال تخصصی بیشتر در مورد پایان‌نامه پرسیده شد ولی بیشتر در مورد زندگی شخصی و شرایط پرسیدن سوال انگلیسی اصلا پرسیده نشد
اما یه خانوم‌که رتبه ۱ بود و همدانی بود رزومش هم خوب بود و همین طور چند نفر دیگه که رتبه های خوبی داشتن‌هم بودن که یه کم رقابت رو سخت‌کرده بودن اما در کل اساتید بوعلی عالی بودند

محمد
خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام و آرزوی قبولی و موفقیت برای شما و اون یه خانوم رتبه۱ پارسال که همین همدان یه خانوم با رتبه تک رقمی همدانی رو برنداشت.

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام شهر کرد چطور؟شما در مورد شهرکرد اطلاعی دارید؟
رتبه ومعدل ارشد برای اساتید مهم هست؟
مصاحبه خیلی سخت بود

محمد
خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا. شهرکرد من پارسال شرکت کردم همه اعضای هیات علمی شامل آقایان دکتر محمدخانی، قاسمی نافچی، قاسمی قهساره، ریزی، سعیدی، ربیعی و برزگر در جلسه حاضر بودند. همگی هم سوال می پرسند سوال های تخصصی ریز و دقیق به طور مثال سطح برگ را چگونه اندازه گیری می کنند؟سوال از اصطلاحات زبان تخصصی باغبانی هم می پرسندمثلا از من پارسال پرسیدن xeriscaping چیه؟ یا گیاه پالایی به انگلیسی چی میشه.
یه نکته هم بگم نظر دکتر محمدخانی در پذیرش دانشجو وزن بالایی داره ایشون هم تمرکزشون روی درختان میوه است.

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنون من با این وضع اصلا شانس قبولی برای خودم نمیبینم

محمد
خرداد ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

نگران نباش “تا که قبول افتد و که در نظر آید”

محمد
مرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

رتبه یک پارسال خانوم نبودن. یه آقایی بودن که دانشگاه شیراز الان میخونن. بچها اینجا خیلی ها واقعیت رو نمیگن

نسیمه
خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۸:۴۷ ب٫ظ

دوستان سلام
من تنها دانشگاهی که مصاحبه شرکت کردم دانشگاه هرمزگان بود
در جلسه مصاحبه هیچ سوال تخصصی از من پرسیده نشد
در حد معارفه، خواندن یک متن کوتاه انگلیسی و کمی از پایان نامه صحبت کردن
از بقیه داوطلب ها تا جایی که اونجا بودم شنیدم سوالات تخصصی زیاد پرسیدن

نسیمه
خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

زمانی

حسینی
خرداد ۱۹, ۱۴۰۱ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

سلام امیدوارم هرآنچه خواستتونه اتفاق بیفته.

نسیمه
خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلی ممنونم

شیرازی
خرداد ۲۱, ۱۴۰۱ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

سلام.. امیدوارم موفق باشید
میشه بیشتر در مورد مصاحبه دانشگاه هرمزگان توضیح بدید؟ دیگه چه چیزی در مصاحبه خودتون و بقیه شرکت کننده ها دیدی؟

نسیمه
خرداد ۲۱, ۱۴۰۱ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیرازی

سلام، ممنونم
چیزی که من متوجه شدم این بود که دو نفر از دانشجوهای خود هرمزگان و همچنین چند داوطلب دیگه همگی از این صحبت میکردن که سوالات ریز تخصصی پرسیده شده
یک متن کوتاه انگلیسی هم خوانده و ترجمه شده
اما چیزی که برای من جالب، از من در مصاحبه فیزیولوژی هیچ سوال تخصصی نشد
فقط اینکه موضوع پایان نامه چی بوده در حد یکی دو جمله کوتاه ازش صحبت کردیم.
متن کوتاه انگلیسی خوندم و اینکه ازش چی فهمیدم
بیشتر سوالات شخصی بود.

محمد
خرداد ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  نسیمه

دیدن شما فیزیولوژیست هستین، رفتن روی آیتم های دیگه مثل قدرت بیان، وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی، شخصیت، متانت و نحوه تعامل

شیرازی
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

رقابت در بندرعباس چطور بود؟ رتبه های خوبی اومده بود اونجا؟
و اینکه چند نفر بودید؟

نسیمه
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیرازی

تعداد بالای ۳۰ نفر بود
رتبه ها رو نمیدونم.

محمد
خرداد ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

دوستان هیچ وقت ناامید نباشید همیشه امکان قبولی است بنابراین با تلاش، پرانرژی و امیدوار در مصاحبه شرکت نمایید زیراکه تعدادی بودند که مجاز بودند ولی انتخاب رشته نکردند! تعدادی هم انتخاب رشته کردند ولی در مصاحبه ها شرکت نمی کنند! تعدادی هم در مصاحبه ها ثبت نام کردند ولی در جلسه حاضر نمی شوند! و تعدادی هم در مصاحبه هر دانشگاهی حاضر نمی شوند! اینجوری میشه که رتبه های بالا هم اگر در روز مصاحبه کمی درخشان ظاهر شوند قبول می شوند!

نسیمه
خرداد ۱۴, ۱۴۰۱ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

موافقم
من خودم از کسانی هستم که فقط یک دانشگاه مصاحبه میرم.

محمد
خرداد ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

غیر از دانشگاه ولی عصر رفسنجان و هرمزگان دیگه!

نسیمه
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۷:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ولیعصر نرفتم، فقط هرمزگان.

محمد
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  نسیمه

هرمزگان زبان هم می پرسند مثلا یه متن میدن بخوانید و ترجمه اش کنید یا اینکه به انگلیسی خودتونو معرفی کرده انگیزه و هدف از دکتری را بگید.

نسیمه
خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنونم از اینکه تجربه هاتون رو با اشتراک می‌گذارید.
ان شا الله موفق باشید.

داوطلب
خرداد ۱۳, ۱۴۰۱ ۳:۵۱ ب٫ظ

سلام به همگی
مصاحبه ولیعصر
کلا فقط سوال پرسیدن… بسته به اینکه پایان نامه تون چی بوده.. اگه استرس کار کرده بودید.. یا پس از برداشت.. یا هرچی.. همون مباحث از تخصصی تا ساده سوال میشد… حدودا ۲۰ سوال پرسیده شد..
و یه متن کوتاه انگلیسی خونده شد..

محمد
خرداد ۱۳, ۱۴۰۱ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دوستان.. اگه امکان داره از بندرعباس و چمران بنویسید
با اشتراک گذاشتن تجربه هامون به هم کمک کنیم.. اینطوری همه با هم پیشرفت میکنیم.. یادبگیریم آماده خوری نکنیم و یه جامعه باشیم
پس مثه حسینی و سونیا و.. تجربه هاتونو به اشتراک بذارید

محمد
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۵:۰۲ ب٫ظ

تبریز ۸ خرداد- رفسنجان ۱۱ خرداد- هرمزگان ۱۷ و ۱۸ خرداد- کرج ۲۱ تا ۲۳ خرداد- ابوریحان ۲۳ تا ۲۵ خرداد
اردبیل ۲۳ خرداد- زنجان ۲۵ خرداد- گیلان ۲۸ خرداد- لرستان ۳۰ و ۳۱ خرداد- گرگان ۳۰ خرداد
زمان مصاحبه حضوری

داوطلب
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

زمان لرستان تغییر کرده؟

داوطلب
خرداد ۱, ۱۴۰۱ ۴:۵۲ ب٫ظ

کسی تجربه مصاحبه لرستان رو داره؟ معمولا چ سوالاتی پرسیده میشه و چی براشون اهمیت داره؟

سونیا
خرداد ۱, ۱۴۰۱ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دانشگاه لرستان در مصاحبه شون خیلی جدی و دقیق هستند کل اعضای هیات علمی گروه حاضرند همگی هم با توجه به تخصص و دروسی که تدریس می کنند سوال می پرسند سوالات درسی هستند و ربز. با کلی گویی نمی توان رد کرد. مدیر گروه هم با دقت قبل از تاریخ مصاحبه رزومه و مدارک رو چک می کنه و در صورت نقص تماس میگیره.

داوطلب
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

ممنون، ببخشید سوالات انگلیسی رو چطور؟؟

سونیا
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

اصطلاحات تخصصی انگلیسی پرسیده می شود مثلا فیتوکلاتین چیست؟ فیتورمدیشن را تعریف کنید؟ سوماکلونال واریشن چیست؟

داوطلب
خرداد ۱, ۱۴۰۱ ۴:۵۱ ب٫ظ

سلام. دوستان دانشگاه همدان ریز نمرات کارشناسی رو هم میخواد؟ چجوری ریزنمراتو از طریق سایت دانلود کنیم؟ من هر قدر میخوام از طریق گلستان وارد سایت کارشناسیم شم میگه این دانشجو وجود ندارد.

مهسا
خرداد ۱, ۱۴۰۱ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دقیقا منم‌این‌مشکلو دارم صبح ز زدم‌دانشگاه کارشناسی گفت حضوری بیا
حالا من شهر دیگه هم‌هستم

شیرازی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ ۳:۱۰ ب٫ظ

دانشگاه بندرعباس اعلام کرده تاریخ منتشر شده از طرف سنجش رو تغییر میدهو تا ۴ خرداد تاریخ جدی منتشر میکنه

دانشگاه چمران هم اعلام کرده تاریخ و جزییات رو اعلام میکنه.. پس نتیجه میگیریم هر روز وبسایتشون رو چند بار چک کنید تا اشتباها در تاریخ دیگه ای مراجعه نکرده باشید

داوطلب
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

سلام دوستان میشه لطفااااااا تجربه مصاحبه تربیت مدرس، کرج، ابوریحان و بوعلی رو بگید چطور بوده؟خواهش میکنم اگر تحربه سال های قبلو دارید با ما به اشتراک بزارید

شیرازی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

هیچ کدوم از اینا که گفتی رو تا حالا نرفتم.. ولی میدونم دانشگاه ابوریحان.. دکتر علینیایی فرد روی نور و روزنه ها کار میکنه و دکتر وحدتی هم بیشتر گردو و.. هر دو هم سطح زبان و تعداد مقالات براشون مهمه..
تربیت مدرس قبلنا میگفتن مصاحبه کلا انگلیسی هست.. اگه اشتباه میکنم دوستان تصحیح کنن

شیرازی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۳:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی اینجا تجربه مصاحبه فیزیولوژی چمران و یا رفسنجان رو داره؟

حسینی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیرازی

سلام من پارسال شرکت کردم فیزیولوژی رفسنجان آقایان دکتر میردهقان و شمشیری و خانم دکتر ناظوری حاضر بودند ابتدا خواستند کوتاه خودم را معرفی کنم و اینکه کار پایان نامه ارشدم خلاصه توضیح بدم. بعد هرکدوم چندتا سوال تخصصی پرسیدند که بیشتر مربوط به مباحث تنفس گیاهی(مثلا کسر تنفسی) و نیز پس از برداشت می شد. اولویت انتخاب و اطمینان از حضور در محل برایشان مهم بود. در اهواز هم آقای دکتر ادریسی قرائت و ترجمه یک متن تخصصی انگلیسی را خواستند و خانم دکتر چهرازی چندتا سوال تخصصی در مورد گیاهان زینتی پرسیدند و خانم دکتر ذوالفقاری بیشتر در مورد مشکلات و انتخاب گیاهان مناسب اهواز سوال کردند.

نسیمه
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام وقتتون بخیر
مصاحبه دانشگاه هرمزگان داشتید؟

محمد
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

سلام دانشگاه هرمزگان دانشکده کشاورزیش خلاصه شده در گروه باغبانی بنابراین اساتید با دکتراهای غیرمرتبط باغبانی زیاد داره! مخصوصا زراعت و اصلاح نباتات چی! از جمله آنها آقای دکتر عبداللهی که فیزیولوژی سوال می پرسه؛ خانم دکتر جعفری اکولوژی بیشتر سوال می کنه.، خانم دکتر رستگار و آقای دکتر میرزاعلیان که باغبانی چی های گروه هستند سوالات تخصصی باغبانی می پرسند در زمینه فیزیولوژی پس از برداشت محصولات باغبانی و . . . .

نسیمه
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خیلی ممنونم
محبت کردید.

شیرازی
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

جناب حسینی.. میشه از دانشگاه چمران بیشتر بگید؟ سوالات چطور بود؟ تاکید گروه روی چه موضوعاتی هست

حسینی
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیرازی

گروه باغبانی شهیدچمران تعداد اعضای هیات علمی که دانشجو دکتری برمیدارن زیادن. شامل آقایان دکتر معلمی، افتخاری، عالم زاده، خالقی، محمودی و . . . و خانم ها دکتر چهرازی، ذوالفقاری، زیودار و . . . که حدود ۱۱-۱۲ نفر میشن. بنابراین باید دید امسال ظرفیت کدوم اساتید خالیه! تا در جلسه حاضر شود. پارسال که خانم دکتر چهرازی بودن که بسیار دقیق و با جدیت سوالات تخصصی به ویژه با تاکید روی گیاهان زینتی می پرسیدند. خانم دکتر ذوالفقاری بودند که با بررسی رزومه و نکاتی که در آن وجود داشت مثل موضوع مقاله ها .و کتاب ها و . . . بیشتر دنبال مچ گیری و ثابت کردن عدم تسلط بودن! آقای دکتر شعبانی هم متن تخصصی دادند که قرائت کرده برداشتمون ازش بگیم.

شیرازی
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

ممنونم از شما
مصاحبه رفسنجان شرکت کردم.. و دیدم شما هم شرکت کرده بودید پارسال.. دقیقا همونطور بود که گفتید..
به نظرتون تفاوت بین این دوتا گروه چیه؟
منظورم چمران و رفسنجانه
چیزی که دیدم این بود که رفسنجان فقط سوالات تخصصی بود.. یعنی انگیزه و هدف.. مجرد و متاهل .. و کلا مسایل از این دست که پارسال گرگان میپرسید.. اصلا پرسیده نشد..

حسینی
خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیرازی

امسال چون حضوریه اصطلاحا نفس تو نفس و رودرو هستند بیشتر شناخت پیدا می کنند بعضی نکات هم در مدارک و رزومه ارائه شده مشخصه. رفسنجان دانشجو رفت و برگشتی نمی خوان، پی دانشجویی هستن که تمام وقت در اختیارشون باشه که ازش کار بکشن به طور مثال هم پارسال و هم امسال کل کارهای بررسی مدارک شما و هماهنگی هاش با یه دانشجوی دکتریشونه!

حسینی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیرازی

دکتر ادریس شعبانی

محمد
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۲:۰۹ ب٫ظ

سلام
تاریخ دعوت به مصاحبه ها (فقط روزانه گذاشتم اما تا جایی که یادم هست همشون تاریخ روانه و نوبت دوم مشابه بود)

گیلان: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۲۸ خرداد
گرگان: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۳۰ خرداد
همدان: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۱۷ خرداد
بندرعباس: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۳ خرداد
چمران اهواز: فیزیولوژی ۴ خرداد
ارومیه: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۲۱ خرداد
لرستان: فیزیولوژی ۱۱ خرداد
اردبیل: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۲۳ خرداد
کرج: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۱۸ خرداد
ابوریحان: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۱۶ خرداد
زنجان: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۲۵ خرداد
شهرکرد: فیزیولوژی ۹ خرداد
تبریز: فیزیولوژی ۲۲ خرداد
رفسنجان: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۷ خرداد
فردوسی: فیزیولوژی و اصلاح هر دو ۴ تیر

داوطلب
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دقت کنید کرج ۱۶ هستش
۱۸ مربوط به تربیت مدرسه

شیرازی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دانشگاه بندرعباس اعلام کرده تاریخ منتشر شده از طرف سنجش رو تغییر میدهو تا ۴ خرداد تاریخ جدی منتشر میکنه

دانشگاه چمران هم اعلام کرده تاریخ و جزییات رو اعلام میکنه.. پس نتیجه میگیریم هر روز وبسایتشون رو چند بار چک کنید تا اشتباها در تاریخ دیگه ای مراجعه نکرده باشید

پری
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سنجش که اعلام نکرده از کجا اینا رو پیدا کردید

محمد
خرداد ۱, ۱۴۰۱ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  پری

اتفاقا سنجش اعلام کرده بود اگه میگشتید پیدا میشد
البته الان کلا تاریخ ها تغییر کرده و دانشگاه ها دوباره اعلام میکنن
هرجند تا الان رفسنجان اعلام کرده و ۱۱ خرداد هست

مهتاب
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ ۱:۴۷ ب٫ظ

دوستان میشه خواهش کنم منابعی ک خوندین رو اعلام کنین

حسینی
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهتاب

اگر کامنت های قبلی دوستان در همین صفحه را دیدید می خواهیم پیگیری نمایید

سیمین محمدی
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان اگه شبانه قبول بشیم و دو ترم رو بخونیم میتونیم سال آینده هم کنکور بدیم واگه همون دانشگاه قبول شدیم واحدهای پاس شده رو تطبیق بدیم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

سیمین محمدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین محمدی

دوستان کسی اطلاع نداشت از این مورد؟

سونیا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین محمدی

سلام. مساله اطلاع نداشتن نیست کار نشد نداره! ولی چرا این کار را انجام دهید. واقعا تامین شهریه نوبت دوم برای کسی که منبع مالی عالی نداره کار بسیار سختیه. فقط شهریه نیست که هزینه های جانبی هم هست. بنابراین بهتره به امید تغییر از شبانه به روزانه اقدام نکنید بلکه با دقت تصمیم بگیرید. گرچند دانشگاه ها در پذیرش دانشجو نوبت دوم خیلی دقت می کنند و جوانب آن را می سنجند تا هم خودشان دچار مشکل نشوند و هم دانشجو.

سیمین محمدی
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

نمیخوام یکسال از عمرم به فنا بره میخوام توی این دو ترم واحدهامو اقلا پاس کنم

سونیا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین محمدی

حداقل من اطلاع ندارم کسی در دانشگاهی در رشته باغبانی موفق به این کار شده باشه همانطور که می دانید پذیرش دوره دکتری استاد محور/ گروه محور هست. لذا اگر اساتید مناسب بودن اشخاص شرکت کننده در مرحله مصاحبه رو برای دوره دکتری رو تشخیص ندهند حتی ظرفیت پذیرش دوره روزانه شونه خالی میذارن!( در سال های گذشته رخ داده)

محمد
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین محمدی

پارسال مصاحبه نوبت دوم شرکت کردم.. آخر مصاحبه اساتید گفتن ما شما رو قبول داریم و امتیازات لازم رو داری.. ولی پول شهریه داری؟ و تاکید داشتن اگه پول نداری یا میخوای بعدا انصراف بدی.. بگو…
چون به هر حال وقتی شما یه پوزیشن رو میگیری.. و سال بعد برای روزانه اقدام میکنی..در واقع یه سهمیه گروه به فنا میره فقط بخاطر اینکه شما نمیخوای یکسال از زندگیتون به فنا بره..
پس منم جای اساتید باشم مخالفت میکنم.. سهمیه نوبت دوم یکی از روش های کسب درامد دانشگاه ها هست.. باید قبول کرد

رها
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من الان دو ترم شبانه خوندم استادم تشویقم کرد که مجددا کنکور بدم همونجا روزانه پذیرفته بشم و گفتن برای من ظرفیت خالی نگه میدارن چرا یه عده موج منفی میدن وقتی تا حالا چنین چیزی ندیدن

رها
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اصلا حتی اگه اون دانشگاه ک شبانه خوندین رو هم انصراف در دانشگاه دیگه هم درسهای پاس شده شماتطبیق داده میشه هیچ نگران نباشیذ

رها
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در ضمن همونطور ک‌میدونین امسال حتی اونایی ک روزانه بودن بدون محرومیت از کنکور میتونستن مجددت آزمون بدن

رها
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رها

و یه مورد دیگه اینکه اگه کسی شبانه قبول بشه نره دیگه تکمیل ظرفیتی وجود نداره ک دانشگاه مجددا بخاد دانشجو بگیره بنابراین حق کسی ضایع نمیشه اگه دانشجوی شبانه حتی انصراف بده از ترم دوم ب بعد

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

دوستان خوبم سلام به اعلام نتایج دعوت به مصاحبه نزدیک می شویم فعلا تو گروه سکوت حاکمه! امیدوارم از این حالت در بیاد و دوستان برای همراهی و کمک به ارتقاء هم بیان و مشارکت کنند. با تشکر از دوستانی که تجربیاتشون به اشتراک می ذارن.

شیرازی
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

سلام خدمت داوطلبین عزیز
از بین شما کسی تجربه مصاحبه حضوری داره؟
آیا دانشگاهی هم هست که خوابگاه بده برای یک شب؟ منظورم برا داوطلبین هست؟

حسین
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیرازی

سلام. دانشگاه معمولا جایی رو برای اونایی که مشکل اسکان دارند در نظر می گیرند معمولا یا مهمانسرا دارند که هزینه اش یه مقدار زیاده و یا به صورت مهمان در خوابگاه دانشجویی پذیرش می کنند که هزینه اش کمتره. برای مدیریت استرس و زمان آمادگی برای مصاحبه بهتره قبل رفتن به شهر دانشگاهی مورد نظر در مورد محل اسکان در صورت لزوم هماهنگی لازم رو انجام دهید.

شیرازی
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

ممنونم
اگه بقیه دوستان هم تجربه ای دارن.. ممنون میشم به اشتراک بذارن

سونیا
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۱ ۵:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  شیرازی

سلام.در صورت امکان ساعت حرکت از محل تون به مقصد رو طوری تنظیم کنید تا نیاز به اقامت نداشته باشید مثلا مشهد، گرگان، زنجان، تبریز از تهران قطار داره. ارزانتر از همه استفاده از خوابگاه دانشجویی به صورت مهمان هست! اکثر دانشگاه مهمانسرا هم دارند که هزینه اش برای دانشجو زیاده! اکثر شهرها خانه معلم دارند که این موقع معمولا جا دارند و پذیرش آزاد غیرفرهنگی هم انجام میدن هزینه اش در حدود مهمانسرای دانشگاه هاست! شاید هم کمتر.
مدارک لازم مصاحبه رو به ترتیب و منظم از الان جمع آوری کنید قبلش اطلاعاتی در مورد مصاحبه کننده ها از طریق سایت دانشگاه جمع آوری کنید. در در روز مصاحبه پوشش رسمی متعارف داشته باشید

سحر
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۹:۲۰ ق٫ظ

کاش قبل از کنکور میگفتن که کدو دانشگاهها قراره دانشجو نگیرن که اگه دانشگاه مورد نظرمون قراره نگیره شرکت نکنیم

حسین
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

معمولا خود گروه های آموزشی دانشگاه هایی که پذیرش ندارند از قبل در جریان هستند و به دانشجوهای خودشون میگن! ولی خوب کسانی که از محیط دانشگاهی دور هستند مطلع نمی شند. البته امسال دانشگاه صنعتی اصفهان باتوجه به تعداد محدود اساتید و پذیرش های زیاد در دو سال پی در پی مشخص بود که امسال یا کمتر یا اصلا پذیرش نداشته باشه ولی شیراز جای تعجب داشت که پذیرش نداره؟؟؟!!!! احتمالا علاوه بر ظرفیت اعلامی در سالهای گذشته از سهمیه استعداد درخشان هم پذیرش اضافی داشته اندو یا اینکه . . . . ولی بقیه دانشگاه هایی که پذیرش دارند تعداد و تنوع شان کم نیست بهتره با انرژی مثبت به تحصیل در آنها هم بیندیشید!

حسینی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱ ۱:۲۰ ق٫ظ

امسال واقعا نمرات کل(تراز) رفته بالا، پارسال یادمه رتبه ۲۴ در همیجا کامنت کرده بود ترازش ۴۶۴۱ است یا رتبه ۵۱ ترازش ۴۱۲۸ ولی امسال رتبه ۷۴ میگه ترازش شده ۴۲۸۷ خوب معلومه که سازمان سنجش تراز پیشنهادیشو افزایش میده و بالتبع دانشگاه ها هم.

محسن
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۹:۱۹ ب٫ظ

به نظرتون با تراز ۳۳۵۰ امسال جایی دعوت به مصاحبه روزانه میشم؟ با توجه به بالا رفتن ترازها میگم

سونیا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

با توجه به رتبه تون می توان حدس زد که دعوت می شید با در نظر گرفتن ظرفیت ۷۶ نفری دوره روزانه و احتمال دعوت حدود ۳ برابری دانشگاه ها.

محمد
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۳:۱۴ ب٫ظ

آیا تحصیل در مقطع دکتری روزانه و داشتن شغل با هم منافات داره؟
آخه شنیدم ممکنه تعهد بگیرن؟ درسته؟

نسیمه
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سال گذشته که من رشته زراعت پذیرش شدم دو نفر همکلاسی داشتم هر دو شاغل و شهری غیر از شهر محل پذیرش سکونت داشتند. دوره روزانه

حسینی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خیر فقط اگر شاغل دولتی هستید و در فرم ثبت نام اولیه سنجش اعلام کردید بایستی موقع ثبت نام موافقت نامه محل کارتونو به دانشگاه ارائه بدهید. مشکل دیگری وجود ندارد مهم اینه که در جلسه مصاحبه اساتید مجاب بشن که شما مناسب تحصیل در دوره دکتری هستید و به اندازه کافی براتون اهمیت داره و . . .

دکتری
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۹:۵۸ ب٫ظ

سلام بنظرتون تراز ۱۴۵۰ با رتبه ۴۹۰ شانس دعوت به مصاحبه داره به دانشگاهی

علی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

خیر

سونیا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

بله دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان و نوبت دوم

علی
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

شبانه غیر ممکنه

داوطلب
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۹:۰۹ ب٫ظ

سلام، ببخشید کسی پارسال مصاحبه ی همدان شرکت کرده؟ چی برای همدان اهمیتش بیشتره؟

دکتری
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام من پارسال شرکت کردم امسال هم شرکت میکنم
پارسال از پایان نامه سوال کردن و من حس کردم براشون مهم بود همدانی باشید اما کلا همدان به این که شاگردای خودشون رو میگیرن معروفه

سارا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

انشااله که موفق باشید. ترازتون حدودا چنده؟ رزومتون چطور؟

حسینی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

نه اینجوری نیست دانشگاه ها در شرایط مساوی و اختلاف اندک بین داوطلبان شرکت کننده معمولا ریسک نمی کنند و با توجه به شناخت قبلی اگر دانشجوی خودشون مستعد و مناسب بود اونو انتخاب می کنند همین.

دکتری
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

اقای یا خانم حسینی برام‌عجیبه وقتی نه در ازمون شرکت کردید نه تجربه مصاحبه دارید انقدر با اعتماد به نفس نظر میدید و دوستان رو به اشتباه می‌اندازید. کسانی که تجربه مصاحبه گروه باغبانی همدان رو داشته باشند متوجه صحبت من شدند از کامنت های سال های قبل هم‌مشخصه

حسینی
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

سلام خانم/آقای “دکتری” ببخشید فکر کنم شما مرا با “حسینی” دیگری اشتباه گرفتین من در حال حاضر دانشجوی دکتری همدانم در حالیکه هیچ مقطع قبلی ام را در این دانشگاه تحصیل نکرده بودم!

دکتری
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

چه جالب من کارشناسی همدان بودم الانم دوستانم محصول تحصیل دکتری در بوعلی هستنند در چندین سال اخیر هیچ ورودی به اسم حسینی هم نداشتن
شاید هم من اشتباه گرفتم ولی فقط یک حسینی هست که انقدر زمان دارن جواب همرو بی کم و کاستی و به سرعت میدن

حسینی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

“”حسینی” که اسم مستعاره مثل “دکتری”! ولی دوران کروناست کمتر توفیق حضور حاصل شده!

داوطلب
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام آقای دکتر، لطفا منو راهنمایی کنید، خیلی دوس دارم همدان قبول شم، ممکنه سوالاتی رو که ممکنه ازم بپرسند رو بهم بگید؟ خواهش میکنم

داوطلب
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

میخوام بدونم جو دانشگاهش چجوریه

داوطلب
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام. و با عرض تبریک خدمت قبول شدگان. دوستان من امسال رتبه ی زیر ۵۰ اوردم ولی متاسفانه مقاله ندارم. الان نمیدونم در اولویت بندی چیکار کنم و کجا رو بزنم که صددرصد قبول شم. لطفا کسی میتونه راهنمایی کنه و بگه هر دانشگاه چی براش خیلی مهمه که با توجه به اونا انتخاب رشته کنم.

سونیا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام مبارکه. ترازتون بفرمایید چند شده؟

داوطلب
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

ممنونم،ترازم ۵۰۰۰ و شما چطور؟

سونیا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

کامنت های دوستانی که در سال های گذشته قبول شدند را در همین صفحه می توانید مطالعه نمایید راهنمای خوبی برای مصاحبه است. نمره آزمون کتبی ویزای حضور در جلسه مصاحبه است بنابراین بایستی پرونده اش را بست و از این به بعد برای مرحله اصلی آماده شد. اگر از دانش آموختگی تان زیاد نگذشته نداشتن مقاله کمتر ایراد گرفته می شود هرچند نمره آن را در رزومه از دست خواهی داد. سعی کنید رزومه خوب با تاکید بر نقاط قوت تان تهیه کنید که در روز مصاحبه بتوانید به خوبی خودتان را معرفی و انگیزه تحصیل در دوره دکتری و زمینه ای که به آن علاقمند هستید با تسلط بیان نمایید. شما با توجه به علاقه شخصی تان در گرایش فیزیو دانشگاه های فردوسی مشهد، تبریز، تربیت مدرس، گرگان، ارومیه، گیلان، زنجان، شهرکرد، همدان شانس قبولی داشته باشید و نیز در گرایش بیوتکنو در دانشگاه های تربیت مدرس، مشهد، تبریز، ارومیه، همدان، گیلان، زنجان، گرگان.
دانشگاه هرمزگان و رفسنجان هم در هردو گرایش. حالا با توجه به شرایط شخصی خودتان مثل بعد مسافت، شاغل بودن، تاهل و . . . و نیز با بررسی اساتید هر دانشگاه و زمینه علافمندی کاری مثل گیاهان دارویی، زینتی، میوه و … نسبت با اولویت انتخاب رشته محل اقدام نمایید

دکتری
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام از رتبه های برتر کسی هست؟البته با عرض تبریک

حسینی
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

تغییرات پذیرش امسال: عدم پذیرش دانشگاه های شیراز و صنعتی اصفهان که جز دانشگاه های درجه ۱ بودند و افرایش ظرفیت تهران پردیس کرج در هر دو گرایش به به ۴ نفر، لرستان به ۵ نفر، شهیدچمران اهواز به ۵ نفر. و تغییرات جزئی ۲ به ۳ نفر یا ۳ به دو نفر گاها در گرایش های سایر دانشگاه ها که معمولا در پذیرش سهمیه دارها تاثیر گذارند!

محسن
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام دوستان
کسی تراز قبولی دانشگاه شیراز رو میدونه؟
البته چمران و لرستان هم اگه میدونید ممنون میشم بگید

حسینی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

امسال با توجه به ساده تر بودن سوالات نمره تراز رتبه ها رفته بالا ولی در سال گذشته دانشگاه شیراز ۴۰۶۷ و ۳۹۶۱ بوده و دانشگاه چمران ۳۰۵۱ و دانشگاه لرستان ۲۶۵۱.

محسن
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

گیلان و گرگان چطور؟
میشه شما که آمار دارید همه رو همینجا اعلام کنید؟
ممنون میشم

حسینی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

گیلان به ترتیب فیزیو و بیو ۲۵۹۵ و ۲۷۷۸ گرگان ۳۳۰۷ و ۳۱۵۱ رفسنجان ۲۸۰۰ و ۳۲۰۰ شهرکرد ۲۹۶۳ اردبیل در هر دو گرایش ۳۰۰۰ زنجان ۳۳۳۹ و ۳۲۳۳ فردوسی مشهد ۳۸۸۲ و ۳۶ ۸۲ تربیت مدرس ۴۳۰۱ تهران کرج ۵۱۱۷ و ۴۷۲۳ تهران ابوریحان ۴۶۰۴ تبریز ۳۶۹۶ و ۳۵۰۸ اصفهان ۴۶۴۱ همدان ۳۶۲۵ و ۳۳۴۹ ارومیه ۲۶۰۰ بقیه رو در کامنت های دیگر گفتم.
اما امسال احتمال تغییر وجود دارد با توجه به آسانتر بودن سوالات و افزایش سطح تراز نمرات در مقایسه با رتبه ها احتمال دارد بعضی دانشگاه کمی تغییر در تراز دعوت به مصاحبه داشته باشند

حسینی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

فردوسی مشهد در بیو ۳۶۸۲

محسن
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

ممنون از شما

نسیمه
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۸:۴۹ ق٫ظ

دوستان سلام
کسی میدونه که تراز دعوت به مصاحبه دانشگاه هرمزگان سال‌های قبل چند بوده؟ سال اولی که امتحان میدم. و اینکه رشته فیزیولوژی مصاحبه کسی این دانشگاه داشته؟
رتبه ۷۴
تراز ۴۲۸۷

حسینی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  نسیمه

سلام مبارکه در سال گذشته فیزیو ۲۵۷۴ ودر سال ۱۳۹۹، ۲۶۳۹ بوده، یه نکته با توجه به تجربه خودم دانشگاه هرمزگان اولویت انتخاب براشون خیلی مهمه! در ضمن اگر شرایطش دارید در شهرستان ها دیگر تحصیل کنید انتخاب خودتو به یک دانشگاه خاص محدود نکنید.

نسیمه
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلی ممنونم
میدونید با این تراز چه شهرهایی دیگه ای میشه انتخاب کرد؟ من بندرعباس زندگی میکنم برای همین اولویتم هرمزگان بود. البته ارشدم زراعت بودم نمیدونم دانشگاهی قبول کنه یا نه.

حسینی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

امسال با توجه به رتبه تون فکر در دانشگاه های تبریز، ارومیه، فردوسی مشهد، گرگان، گیلان، لرستان، شهرکرد، رفسنجان، اردبیل، همدان،اهواز، زنجان، هرمزگان و شاید در شیراز دعوت به مصاحبه شوید. اعتماد به نفس داشته باشید خودتان را محدود نکنید پیشاپیش خودتان را حذف نکرده و اجازه دهید مصاحبه کننده ها در مورد شما قضاوت کنند.

نسیمه
فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلی ممنونم ازتون لطف کردید

محمد
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

امسال دانشگاه شیراز دانشجو نمیگیره.

نسیمه
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

آره متاسفانه
دفترچه رو دیدم. اصفهانم نبود.

فاریابی
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  نسیمه

صنعتی اصفهان در رشته باغبانی گرایش فیزیولوژی پذیرش داره. به جاش ظرفیت لرستان و تهران بیشتر شده.

نسیمه
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاریابی

متاسفانه امسال اصفهان هم حذف شده نیست توی دفترچه

سونیا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  نسیمه

سلام. البته با توجه به تراز بالایی که دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام می کرد شما برای مصاحبه دعوت نمی شدید ولی در مجموع در کاهش رقابت تاثیرگذار بود. با ذکر این نکته که به احتمال زیاد مصاحبه ها حضوری خواهد بود با توجه به بعد مسافت ها و همپوشانی تاریخ مصاحبه دانشگاه ها احتمالا نتوانید در همه آنهایی که مجاز شدین شرکت نمایید. بنابراین از الان رزومه خوبی تهیه کرده، توصبه نامه اساتید، مقالات، کتب، و مدارک زبان، پایان نامه، پروژه ها و همه موارد امتیارآور را جمع آوری و فایل بندی نمایید.

نسیمه
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

بله حق با شماست احتمال زیاد دعوت به مصاحبه نمی‌شدم. پارسال هم که رشته خودم قبول شدم فقط دو دانشگاه رو انتخاب کردم برای مصاحبه. که دانشگاه دوم پذیرش نهایی شدم و در نهایت انصراف دادم به دلایلی.امسال هم احتمالا همون دوتا سه دانشگاه باشه با توجه به حضوری بودن.
خیلی ممنونم از راهنماییتون

نسیمه
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلی ببخشید که من مدام سوال میپرسم.
شما تا بحال دانشگاه هرمزگان مصاحبه داشتید؟ اگر بله میدونید ممکن چه سوالاتی پرسیده بشه؟ گرایش فیزیولوژی

سونیا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

بله سال گذشته شرکت کردم منتهی به دلیل دوری مسافت انتخاب آخرم بود که امتیاز منفی بود و براشون خیلی مهم بود اولویت انتخاب! خانم دکتر رستگار و جعفری و آقای دکتر عبدالهی و اعتمادی پور سوال پرسیدند دکتر میرزاعلیان هم حضور داشتند که سوالی نپرسیدند. سوالات در ذهنم نیست ولی یه راهنمایی کلی به سایت دانشگاه مراجعه و رزومه اساتید بررسی کرده میشه علاقمندی و درس های که تدریس میکنند و زمینه کاریشونو فهمید.

نسیمه
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

خیلی ممنونم ازتون محبت کردید.

محمد
فروردین ۲۳, ۱۴۰۱ ۸:۳۸ ب٫ظ

دوستان سلام
با توجه به تجربیاتتون از سال های قبل، فیزیولوژی با تراز ۳۳۰۰ کجا دعوت به مصاحبه میشم؟
برام فعلا دعوت شدن مهمه.. اگه تراز ها رو میدونید ممنون میشم حدودیش رو بگید

حسینی
فروردین ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام لطفا رتبه تون را هم بگید تا با توجه به تراز و رتبه های پارسال بشه مقایسه کرد.

نسیمه
اسفند ۲۰, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ب٫ظ

دوستان سلام
اصلاح گیاهان باغبانی چه کتابی پیشنهاد میدید؟

حسینی
اسفند ۲۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

سلام جزوات خوبی وجود دارد ولی کتاب مدنظر شماست کتابهای زیادی تالیف شده تحت عنوان اصول اصلاح نباتات که کارایی دارد. ولی کتاب های زیر هم مفیدند.
Kumar, N. 2006. Breeding of Horticultural Crops: Principles and practices. New India Publishing Agency.
عبد میشانی، س. و شاه نجات بوشهری ف ع. ۷۷۱۱ . اصلاح نباتات تکمیلی ) جلد ۱ و ۲(. انتشارات دانشگاه تهران
نقوی،م. قره یاضی و حسینی. نشانگرهای مولکولی
اصلاح کیاهان باغبانی تالیف دکتر قنادها(بی همتا) دکتر وحدتی و زهراوی انتشارات دیباگران
Janick, J.N and Moore, J.N. 1996. Fruit breeding. John Wiley and Sons, Inc.ژ
Flower Breeding and Genetics, NEIL O. ANDERSON

نسیمه
اسفند ۲۲, ۱۴۰۰ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلی ممنونم لطف کردید. اگر جزوه ای هم میدونید موجود ممنون میشم معرفی کنید. من گرایشم زراعت بوده دکترا باغبانی امتحان دادم. برای مصاحبه میخوام بخونم.

حسینی
اسفند ۲۳, ۱۴۰۰ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

برای مصاحبه دکتری در گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی مهم است که با توجه به انتخاب رشته محل دانشگاهی و علاقمندی اساتیدحاضر در جلسه مصاحبه سوالات مطرح می شود. تجربه خود من از پارسال اینه که در جلسات گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی سوالات اصلاحی مطرح شد به طور مثال در مورد برنامه اصلاحی در چمن در مصاحبه یه دانشگاه و در دانشگاه دیگر در مورد اصلاح خیار و هاپلوئیدی، در دانشگاه دیگر در مورد ترانسکریپتوم، در دانشگاهی در مورد اصلاح پسته و . . .

حسینی
اسفند ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نسیمه

به نظر من کتاب اصلاح نباتات دکتر فارسی مشهد به اضافه کتاب اصول بیوتکنولوژی گیاهی دکتر فارسی مشهد به همراه کتاب اصول بهنژادی و تولید بذر دکتر مسعود قاسمی قهساره را مطالعه نمایید فکر کنم کفایت نماید برای مصاحبه دکتری.

نسیمه
اسفند ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلی ممنونم
لطف کردید

سونیا
اسفند ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام بچه های باغبانی آزمون ۱۴۰۱ خبری ازشون نیست غیرفعال اند چرا؟!

محمد
اسفند ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام
من به شخصه… بعد از ۶ سال امتحان دادن.. دیگه حرف خاصی برا گفتن ندارم.. به امی دخدا تا دعوت به مصاحبه ها صبر میکنیم و… بعدش بیایم و از تجربه سال های قبل بگیم..
اما امسال ریزش تعداد داوطلب نسبت به سال های اول به چشم میومد…
با این وجود… امسال به نظر امتحان ساده تر بود و باید منتظر رقبای بیشتری هم باشیم
همگی موفق باشید

باغبانی
اسفند ۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

ببخشید جواب درست سوالات ۱۳۱ و ۱۳۲ و ۱۳۳ و ۱۴۵ و ۱۴۶ و ۱۴۷ و ۱۴۹ زبان رو کسی میدونه؟؟

محمد
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۸:۲۶ ق٫ظ

سلام.. اگه شماها قبلا دانشگاه گیلان بودید.. بین اساتید کدومشون خوبه؟
استادی که بهش باهاش راحت کار کرد و سختگیری زیاد نداشته باشه
برای طرح میخوام

سونیا
اسفند ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام دکتر قاسم نژاد فیزیولوژی و پس از برداشت میوه. دکتر حسن فیزیولوژی و پس از برداشت زینتی، دکتر بخشی فیزیولوژی میوه، دکتر حاتم زاده فیزیولوژی و بیوشیمی زینتی کار می کنند.

محمد
اسفند ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سپاس از راهنماییتون.. کدومشون از نظر شخصیتی بهتر هستن؟ منظورم اینه کار کردن باهاشون سخت نباشه
حوزه کاری طرحم تنش هست

سونیا
اسفند ۱۳, ۱۴۰۰ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

همه خوبند ولی من خودم ترجیحم دکتر هدایت زکی زاده است.

علی
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۸:۲۱ ق٫ظ

سلام دوستان ممنون میشم منابع مورد مطالعتونو اینجا بنویسین.میخوام از حالا شروع کنیم ب مطالعه

حسینی
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام حتما این منابع تهیه و مطالعه نمایید: جزوه تغذیه دکتر طباطبایی دانشگاه شاهد و کتاب اصول تغذیه معدنی گیاهان دکتر سیدجلال طباطبایی انتشارات دانشگاه تبریز- جزوه تنش دکتر طباطبایی دانشگاه شاهد و کتاب فیزیولوژی و نمو گیاهی تایز و زایگر و . . .

علی
اسفند ۹, ۱۴۰۰ ۸:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

ممنونم بقیه دروس چطور؟

نسیمه
اسفند ۹, ۱۴۰۰ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
برای فیزیولوژی گیاهی، پس از برداشت و سبزی کاری، گل کاری، میوه کاری کتاب خلاصه دروس دکتر جلال خورشیدی و همینطور کتاب تست دکتر خورشیدی رو مطالعه کنید.

علی
اسفند ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  نسیمه

ممنون

داوطلب
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۰:۴۹ ق٫ظ

سلام من پارسالم ازمون دادم یادم نیست ترازم چند بود ولی رتبم تک رقمی بود حسم اینه ازمون امسال اختصاصی درحد پارسال بود البته یه سری از درسا اسون تر ولی عمومی سخت بود خدایی مخصوصا زبان ولی کلا خوب بود راضی بودم شاید امسال بهتر از پارسال شم البته به بقیه بستگی داره
انشاالله همه موفق باشند

حسینی
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام یعنی پارسال از نه نفر دارندگان رتبه تک رقمی حداقل سه نفرشون قبول نشدند به دلیل اینکه خواستن فقط در دانشگاه خاصی قبول شن؟؟؟!!!

داوطلب
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

من بقیرو نمیدونم ولی خودم تهران درس خوندم و خواستم‌دکتری دانشگاه شهر خودم باشم‌متاسفانه قبول نشدم با وجود اینکه رزومم بد نبود و طبق تحقیقی‌که کردم‌حداقل از کسانی که اون دانشگاه قبول کرد بهتر بوده
البته چه بهتر من امسال شانس اینو دارم دوباره برگردم تهران و در صورت قبولی دانشگاه خییلی بهتری ادامه بدم

مینا
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

۳ نفر؟تا جایی که‌من خبر دارم بیشتر رتبه‌های خوب قبول نشدن چون واسه کرونا اغلب ترجیح دادن پیش خانواده ها بمونن و شهر محل تحصیلشون نرن

حسینی
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام پس اینجور که شما میگید با توجه به تراز اعلامی، ظرفیت دانشگاه هایی مثل تهران و صنعتی اصفهان ژارسال خالی مونده باشه!!؟؟

محمد
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

سلام.. اگه شماها قبلا دانشگاه گیلان بودید.. بین اساتید کدومشون خوبه؟

حسینی
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام و وقت بخیر بستگی داره تا منظورتون از خوب چی باشه؟!

محمد
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

منظورم استادیه که سختگیری الکی نکنه.. بشه باهاش راحت حرف زد و کلا پایه باشه..
نه از اینا که به دانشجو مثه کارگر نگاه میکنن و کلا بلدن دستور بدن

حسینی
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بایستی ببینید به چه گرایشی علاقمند هستید؟ در گرایش مورد نظر در چه زمینه ای می خواهید کار کنید؟ امسال کدوم استادا ظرفیت خالی برای پذیرش دانشجوی دکتری دارند؟

محمد
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

حاجی.. اگه استادای دانشگاه گیلان رو میشناسی یه خوبشو بهم معرفی کن.. میخوام با یه دانشگاه اروپایی طرح بگیرم.. اصلا بحث دکتری نیست.. شغله.. گرایش فیزیولوژی بهتره
بقیه دوستان هم اگه میشناسن معرفی کنند لطفا

حسینی
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوستان دانشگاه گیلان شراره خانم، flower , . . . حاجی! رو راهنمایی کنید لطفا.

شراره
اسفند ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام آقای محمد. صادقانه میگم همگیشون خوبند. دلسوزند و هیچ کدوم دنبال اذیت کردن دانشجو نیستند ولی بین آدم ها فرق وجود داره بستگی داره ببینید شما با چه صفاتی راحتید اگه دنبال استاد کول و جوان هستید دکتر صحرارو و دکتر زکی زاده و دکتر قاسم نژاد

حسینی
اسفند ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شراره

سلام شراره خانم.امیدوارم دوره دکتری دوره پرباری بوده باشه و از این به بعد هم موفق و سربلند باشید. از بابت راهنمایی حاجی! هم ممنون. قابل ذکر است که دکترصحرارو دارویی، دکتر زکی زاده زینتی دارویی و دکتر قاسم نژاد پس از برداشت میوه بیشتر تمرکز دارند.

پری
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام چطور میشه این کار رو کرد؟

Mavi_2023
دی ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
در حال حاضر دانشجوی دکتری دانشگاه گیلان هستم، بهتون پیشنهاد میکنم با آقای دکتر قاسم نژاد بردارید به چند دلیل۱_اخلاق فوق العاده خوبی که دارن۲_به دانشجو به چشم دوست و همکار میبینه۳_کاملا متعهد به اخلاق و علم۴_کمک خیلی زیاد به دلیل روابط بین المللی که دارند

حسینی
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

دوستان سلام و خسته نباشید. حالا که آزمون کتبی تموم شد گفتم به قول آقا ناصر “یه دود سرخ پوستی هوا کنیم”: بچه ها امتحان خوب بود؟ از سوالات راضی بودین؟ امیدوارم اونهایی که زحمت کشیدن و تلاش کردن نتیجه اشو بگیرن.

سارا
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

شما چند درصد زدید؟ خوب بودید؟

حسینی
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام سارا خانم. من امسال نرفتم سر جلسه آزمون. ولی امیدوارم شما نتیجه بهتری نسبت به پارسال کسب کنید و در مراحل بعدی موفق باشید

سونیا
اسفند ۱۳, ۱۴۰۰ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام شما همون سارایی هستید که پارسال رتبه ۵۱ آورده بودید. امیدوارم امسال هم رتبه تون بهتر بشه و هم در مراحل بعدی موفق باشین.

سارا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام سونیا جان. من همون سارام. بله. امسال رتبم ۳۴ اما مقاله ندارم یکم نگرانم

سونیا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام سارا جان. نگران نباش با تجربه پارسال، به امید خدا امسال قبول میشی.

مرجان
آذر ۷, ۱۴۰۰ ۶:۰۸ ب٫ظ

سلام‌دوستان خسته نباشید ارزو میکنم امسال هممون قبول شیم ولی چرا انقدر ازمون گرون شده؟به نظرم این اصلا درست نیست چون خیلی هزینه های دیگه هم داره مثلا هزینه فرم صلاحیت و هزینه های مصاحبه های دانشگاه. من سال قبل رتبم تک رقمی بود مقاله هم داشتم‌متاسفانه قبول نشدم خیلی ها هم گفتن دانشگاه هایی که افراد رو نمیشناسن شانس قبولی پایینه من ارشد بهشتی بودم اونجا دکتری نداره حالا الان بخوام دکتری بخونم یعنی نمیشه؟واقعا درک یه سری اتفاقا غیر ممکنه حالا از این بگزریم چرا ماکه اکثرا بیکارم هستیم باید این همه هزینه کنیم اخرشم هیچی توی یه سری نظرات همه نوشتن ماکه ثبت نام نمیکنیم و تنها راه اینه ولی اگر کسی میخواست در اعتراض به قیمت ها ثبت نام نکنه که تعداد شرکت کننده ها افزایشی نمیشد ای کاش هم هزینه ها کم میشد و هم شایسته سالاری طور دیگه ای سنجیده میشد الان یعنی مایی که دانشگاه ارشدمون دکتری نداره بریم بیمریم؟

مهران
آذر ۱۰, ۱۴۰۰ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مرجان

متاسفانه اینجوری شده

امیدی
آذر ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام مرجان خانم. نمیشه اینجوری قضاوت کرد همه ساله از دانش آموختگان پژوهشکده گیاهان دارویی شهید بهشتی حداقل یک نفر در دوره دکتری روزانه دانشگاه های کشور قبولی داریم بنابراین سعی کنید علاوه بر رتبه خوب در مرحله کتبی، توانمندیهای خودتونو در آیتم های مصاحبه حضوری تقویت کنید ناامید نباشید توکلتان به خدا باشد.

خشایار
آذر ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان من دیروز ثبت نام کردم آزمون دکتری رو و میخوام شروع کنم از امروز, کسی هست که بتونم راجع به منابع ازش بپرسم ممنون :)

مهران
آذر ۳, ۱۴۰۰ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  خشایار

منم از امروز میخام شروع کنم ب امید خدا

باغبانی1400
شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ ۲:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان میشه همزمان با شبانه دوباره کنکور داد؟ یعنی انصراف ندیم فقط کنکوز بدیم اگه روزانه قبول شدیم درسارو تطبیق بدیم
ممنون میشم راهنمایی کنین

ناصر
شهریور ۲۵, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  باغبانی1400

بله میشه ولی اگر همون گرایش و محل رشته قبول شدین قبلش با اساتید هماهنگ کنید چون ممکنه با این دیدگاه بهش نگاه کنن که درصورت پذیرش شما بصورت روزانه یک دانشجو از دست میدن …

باغبانی1400
شهریور ۲۶, ۱۴۰۰ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

مچکرم

سوفیا
شهریور ۲۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان چه انجمن سوت و کوری کسی هست که بخواد شروع کنه برا درس خوندن نیاز به یه همراه دارم با هم شروع کنیم خوندن که انگیزه بگیرم لطفا اگر کسی تمایل داره پیام بده تا برنامه ریزی کنیم برای درس خوندن برا آزمون امسال

ناصر
شهریور ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیا

معمولا دوستانی که قبول شدن دیگه سر نمیزنن اینجا و افرادی با انگیزه مثل شما برنامه میریزن برای سال بعد ….

باغبانی۴۰۱
شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  سوفیا

سلام
من قصد دارم شروع به خوندن کنم کم کم منابع را مطالعه کنم
شما شروع کردید؟

سوفیا
شهریور ۲۴, ۱۴۰۰ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  باغبانی۴۰۱

سلام نه منم تازه میخوام شروع کنم ولی نمیدونم از کجا و از کدوم درس ها شروع کنم چون من رشته کارشناسیم هم باغبانی نبوده یه کم سخته برام

باغبانی۴۰۱
شهریور ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیا

درسهای ارشد باغبانی جزو سوالاته
ارشد که باغبانی بودید همونا میشه منابع ولی خب هرکی طبیعتا مطالعه بیشتر موفقیت بیشتر

سوفیا
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۷:۴۲ ب٫ظ

سلام با عرض تبریک وآرزوی موفقیت برای همه دوستانی که قبول شدن دوستانی که رتبه های خوب داشتید لطفا درصدها و ترازتون رو اگرامکان داره بگین چطور بوده و لطفا سوالاتی که موقع مصاحبه ازتون پرسیدن هم لطفا بگین در چه سطحی بوده ممنون میشم

سونیا
شهریور ۸, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیا

باسلام و تبریک قبولی عزیزان و آرزوی موفقیت برای دوستانی که برای امسال تلاش می کنند من رتبه ام تک رقمی نبود رزومه ام هم زیاد قوی نبود سال اولم بود که شرکت می کردم و دانشگاه درجه دو قبول شدم. توصیه ام به دوستان اینه که برای مرحله اول خوب مطالعه کنید تا برای مصاحبه در دانشگاه های بیشتری مجاز شوید برای مصاحبه هم رزومه تان را تقویت کنید مثل مقالات علمی پژوهشی و همایشی و حتی ترویجی مرتبط با رشته اگر وقتش داشتید مدرک زبان بگیرید برای مصاحبه هم اگر رزومه خیلی خوبی ندارید سعی کنید تعداد دانشگاه های بیشتری در مصاحبه حاضر شوید در دانشگاه هایی که مصاحبه شرکت می کنید حتما در مورد اساتیدی که دانشجوی دکتری پذیرش دارند تحقیق کنید در مورد علایق پژوهشی و زمینه کاری و . . . . که در روز مصاحبه حتما کمکتون میکنه.

سوفیا
شهریور ۸, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سپاس از توضیحات شما دوست عزیز وبا آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما

رها
شهریور ۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

لادن کجا قبول شدی؟

مینا علوی
شهریور ۶, ۱۴۰۰ ۱:۱۶ ب٫ظ

دوستان من با رتبه ۱۰۱ و رزومه عالی ک پایین نوشتم متاسفانه شبانه تبریز قبول شدم.

حسینی
شهریور ۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۰ ق٫ظ

دوستان سلام خبری از اعضای فعال نیست لادن، محمد، سحرناز، زهرا، پریا، پریوش، سارا، مهسا، مینا، ایمان و . . . بیایید تجربه هاتون به اشتراک بذارین اگر قبول شدین خبر شادی بدین اگر هم نه برای امسال بیایین باهم تلاش کنیم با انرژی بیشتر.

ناصر
شهریور ۵, ۱۴۰۰ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

اینجا سوال جواب مثل استفاده از دود سرخ پوست هاست ممکنه کسی دود رو نبینه تا جواب هم بده …

رها
شهریور ۵, ۱۴۰۰ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

شما قبول نشدین؟

لادن
شهریور ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام دوست عزیز، بله من امسال قبول شدم
راستش مهمترین تجربه ای که داشتم و میتونم به اشتراک بزارم اینه علیرغم نظر خیلیا که میگن فقط رتبه خوب مهمه و رزومه آنچنان اهمیتی نداره اماااااا برای من اینجوری نبود و میتونم بگم ۹۰٪ روی دید استاید تاثیر میزاره حالا جدا از جلسه مصاحبه و نحوه پاسخ دهی به سوالات، من خودم از ۵ جایی که برای مصاحبه رفتم در ۴ شهر به عنوان نفر دوم قبول شدم، باااااز هم میگم رتبه مهمه اما دوستان تو این یک سالی که فرصت دارین حتمااااااا رزومتونو قوی کنین( نظر کاملا شخصی)

حسینی
شهریور ۶, ۱۴۰۰ ۶:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  لادن

باسلام و تبریک قبولی. امیدوارم کماکان به این صفحه سرزده از تجربیات خودتون دوستان را بی بهره نذارین. فکر کنم شما امسال در مصاحبه دانشگاه های گرگان، گیلان، ارومیه، تبریز و فردوسی مشهد شرکت کردین البته در گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی. خیلی خوبه که رزومه قوی داشته باشیم حداقل اینکه یه مقاله علمی پژوهشی، یه کنفرانسی، یه کتاب، یه مدرک زبان، همکاری در یه طرح تحقیقاتی یا اجرایی و . . . . ولی ممکنه فرصت اینکار برای تهیه همه اینها وجود نداشته باشه و تا جایی که امکان داره پیش رفت

لادن
شهریور ۶, ۱۴۰۰ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

درسته من در این ۵ دانشگاه شرکت کردم و در دانشگاه تبریز و ارومیه به عنوان نفر دوم انتخاب شدم و دانشگاه گیلان به عنوان نفر سوم اما رزومه ای که داشتم از پایان نامم مقاله علمی پژوهشی خارجی با ایمپکت ۴ و مقاله علمی پژوهشی داخلی، مدرک زبان و ۵ مقاله همایشی و البته طرح هم کار کرده بودم.
برای دوستانی که میخوان سال آینده شرکت کنن شاید مفید باشه در این ۵ دانشگاه از من فقط توضیح کمی از پایان نامه خواستن و بعد فقط سوالات درسی پرسیده شد و تنها دانشگاهی که انگلیسی صحبت کردن هم دانشگاه تبریز بود.
در نهایت امیدوارم برای همه دوستان بهترین ها اتفاق بیفته

رها
شهریور ۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

لادن شما کجا قبول شدی؟

لادن
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

من اولویت اولم دانشگاه گرگان بود عزیزم، شما تبریز قبول شدین؟

رها
شهریور ۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

مبارک باشه بله عزیزم تبریز

لادن
شهریور ۸, ۱۴۰۰ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  رها

موفق باشی عزیزم

حسینی
شهریور ۶, ۱۴۰۰ ۷:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  لادن

امسال دانشگاه ها دوباره حدنصاب مصاحبه رو مجاز بودند اعمال کنند که خیلی جالب بود:
گیلان فیزیولوژی ۱۵ بیو ۱۰، شهرکرد ۱۵، لرستان ۲۰، ارومیه هر دو گرایش ۳۰، هرمزگان هردو گرایش ۲۰، اهواز ۱۷، رفسنجان هردو گرایش ۲۵، گرگان در هردو گرایش ۱ و اردبیل در هر دو گرایش ۰.

رها
شهریور ۲, ۱۴۰۰ ۸:۵۲ ق٫ظ

چرا دانشگاه تبریز اطلاعیه ثبت نام رو نمیزنه

سونیا
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان. خبری از باغبانی ها نیست!؟ چه محشری به پا کردن با این حدنصاب مصاحبه دانشگاه ها! با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی.

محمد
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام. کنکور ۱۴۰۰ رو می‌فرمایید

رعنا
شهریور ۱, ۱۴۰۰ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

امسال افتضاح بود

علی
مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۴:۵۵ ب٫ظ

کسی اینجا شبانه قبول شده؟

حسینی
مرداد ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

باسلام و تبریک قبولی دوستان. یه آمار کلی آزمون ۱۴۰۰ قابل توجه دوستانی که برای سال بعد برنامه ریزی می کنند:
آمار حاضرین در جلسه آزمون کتبی باغبانی: ۸۱۶ نفر
تعداد نفرات مجاز به انتخاب رشته: ۷۹۸
حداقل تراز دعوت به مصاحبه دانشگاه ها در دوره روزانه : ۲۵۷۴
حداکثر تراز دعوت به مصاحبه دانشگاه ها در دوره روزانه: ۵۱۱۷
ظرفیت پذیرش دوره روزانه: ۸۴ نفر

ناصر
مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

ممنونم از شما

علی
مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

شما کجا قبول شدید

شراره
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

دمتون گرم من که نفهمیدم چی شد جز اون ۸۴ نفر امسال شدم ولی خدارو هزار بار شکر میکنم و اینو حکمت خدا می‌دونم. من گیلان روزانه قبول شدم بنظرتون چجوره وضعیتش نسبت به دانشگاه های دولتی در رشته ما ؟

حسینی
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  شراره

سلام تبریک میگم. دانشگاه گیلان دانشگاه خوبیه چه گرایشی قبول شدین؟ شما همان شراره ای رتبه تون ۱۷۶ شده بود؟

شراره
شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام بله. من بیوتکنولوژی و اصلاح قبول شدم البته در حوزه بیوتکنولوژی دو مقاله انگلیسی داشتم که در سال ۲۰۱۶ توی یکی از مجلات معتبر کشور انگلیس چاپ شد یک مقاله هم در نهمین کنگره علوم باغبانی ایران ارایه کرده بودم و یک مقاله فارسی تو مجله علوم باغبانی ایران هم داشتم و به جز یکیشون در بقیه نفر اول نویسندگان بودم. از نظر زبان هم عملکرد خوب تو مصاحبه داشتم چون به انگلیسی ازم سوالاتی کردند که سعی کردم تسلطم رو نشون بدم و چند دقیقه در مورد رزومم و پایان نامم به انگلیسی صحبت کردم فکر میکنم داشتن اون مقالات و سواد زبان خیلی بهم کمک کرد در مصاحبه چون برخورد اساتید اخر مصاحبه با اول خیلی فرق داشت بنظرم. در مورد کیفیت گیلان من از بچه های دکتری موفق که فارغ التحصیل دانشگاه گیلان بودند پرس و جو کرده بودم بخصوص در مورد یکی دو تا اساتید علوم باغبانی و تاییدشون رو موقع انتخاب دانشگاه لحاظ کردم و خیلی خوشحالم که اونجا قبول شدم. مورد بعد اینکه دانشگاه گیلان بعد از تهران انتخاب چهارمم بود و این مورد هم برای اساتید مهم بود چون ازم پرسیدن انتخاب چندمت دانشگاه ما بوده… در کل من فکر میکنم مصاحبه به اندازه خود آزمون مهمه و میتونه سرنوشت دانشجوها رو تحت تاثیر قرار بده چون تو این مقطع سواد پژوهشی برای اساتید ارزشمنده و روی نظرشون اثر داره البته بازم یه مقدار سلیقه ایه و اید تمام پارامترهارو با هم در نظر گرفت امیدوارم همه بچه ها همون جایی که… ادامه نظر»

مینا علوی
شهریور ۱, ۱۴۰۰ ۸:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  شراره

دانشگاه گیلان خیلی بده یکی از دوستانم دو سال پیش اونجا قبول شدن اصلا راضی نیستن

دکتر پشت دکتر
شهریور ۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مینا علوی

دلیلش چیه ؟ بخاطر اساتید یا امکانات؟

مینا علوی
شهریور ۲, ۱۴۰۰ ۸:۵۲ ق٫ظ

هردو

سونیا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا علوی

منم موافقم گروه باغبانی دانشگاه گیلان با وجود قدمت ولی هم از نظر امکانات آزمایشگاهی و هم گلخانه و نیز کیفیت اساتید واقعا ضعیفه.

Marjan
مرداد ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دوستان کسی دانشگاه شهرکرد قبول شده؟ اطلاعیه ثبت نام رونزدن یا من نمیبینم؟

ثنا
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

دوستان کیا دانشگاه تبریز قبول شدن

رها
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

بچه ها دانشگاه تبریز اطلاعیه ثبت نام رو نزده، من استرس گرفتم کسی مطلع هست؟چجوریه؟

مینا
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام. اطلاعیه شماره ۱ رو زده و اونجا نوشته که تاریخ و مدارک هفته بعد اعلام میشه

ثنا
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

مرسی عزیزم دیدم، شما هم دانشگاه تبریز قبول شدین؟

پریسا
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۰:۵۸ ق٫ظ

سلام دوستان امسال کسی بوعلی قبول شده به سلامتی؟

flower
مرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام.تبریک به همه کسانیکه دکتری شهر مورد علاقه شان قبول شدن.من پردیس گیلان قبول شدم تو سایت دانشگاه گیلان شرایط ثبت نام را نزده ،لطفا کسانیکه اطلاع دارند ازنحوه ثبت نام لطفا راهنمایی بفرمایید .ممنون

حسینی
مرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  flower
ثنا
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

حسینی جان شما کجا قبول شدی

دختر شیرازی
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۲۲ ق٫ظ

سلام به همگی
به دوستانی که قبول شدن تبریک میگم و به عزیزانی که قبول نشدن میگم اصلا ناراحت نباشید و مطمئن باشید براتون بهترینا تو زمان خودش رقم میخوره
خدارو شکر من دانشگاه گرگان قبول شدم
در مورد دانشگاه گرگان باید بگم که بیشتر سوابق پژوهشی و اینکه تو جلسه مصاحبه چجوری عمل می کنید مهم است
پس اگه رتبه خوبی نداشتین اصلا نگران نباشید و تو جلسه مصاحبه با اعتماد به نفس باشید

ناصر
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  دختر شیرازی

تبریک میگم خانم مهندس براتون آرزوی موفقیت دارم …. میشه لطف کنید رتبه و گرایش قبولیتون رو هم بنویسید و اینکه رزومه ای که فرمودید شامل چه مواردی بود که موثر بود مصاحبه؟

دختر شیرازی
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

ممنون از محبتتون
من گرایش بیوتکنولوژی قبول شدم
من دوتا مقاله isi داشتم و ۶ تا مقاله پژوهشی داخلی و سه تا مقاله همایشی داشتم

ناصر
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دختر شیرازی

خیلی عالیه ان‌شاءالله دکتراتون هم مثل ارشد پربار باشه هم برای خودتون و هم برای کشور …. رتبه رو هم اگر مایل بودید اعلام کنید ممنون میشم

دختر شیرازی
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

مرسی همچنین با آروزی موفقیت برای شما

حسینی
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دختر شیرازی

با سلام و تبریک قبولی. شما ارشد فردوسی مشهد بودین

دختر شیرازی
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

ممنون از محبتتون
بله من ارشدم فردوسی بودم

Asoo
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دختر شیرازی

سلام مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی بیشتر تاکید رو چیه؟ از چی بیشتر سوال میپرسن؟ پایان نامه؟ درس‌های تخصصی و یا مقاله

ناصر
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۷:۱۰ ب٫ظ

دوستان امیدوارم نتایج وفق مرادتون بوده باشه
میخواستم از همگی خواهش کنم رتبه و دانشگاه قبولیشون رو اعلام کنن تا ما هم معیار دستمون بیاد.
از دوستانی هم که از نتیجه ناراضی هستن هم خواهش میکنم بگن با چه رتبه ای کدوم دانشگاه قبول نشدن که بدونیم امکانش هست برای ماهم سال بعد اتفاق بیفته ….
ان‌شاءالله در تمامی مراحل زندگی موفق باشید

مهیا
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

برادر بیکاری میخای دکترای کشاورزی بخونی؟ ب چه دردت میخوره برو دنبال کار، ما دختریم کار هم نباشه مشکلی نداریم

ناصر
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهیا

دقیقا بخاطر کاری که میخوام انجام بدم قصد ادامه تحصیل دارم وگرنه خودم دل خوشی از دانشگاه و استاد بی سواد ندارم. اونقدر مقابل اساتید ایستادم که هنوزم بعد ۴ سال از دوره ارشد فارغ‌التحصیل نشدم!! ولی چون هدف داشتم و به کاری که میکنم باور دارم باز ادامه میدم تا به نتیجه برسم ان‌شاءالله
ناامید نباشید اگر هدفی دارید که با ادامه تحصیل میتونید بهش برسید ادامه بدید حتی قویتر از قبل… ولی به قول خودتون به خودتون با دید اینکه دخترین و راحتین از نبود کار و غیره به نظرم ادامه تحصیل دادن ضرر کردن و تلف کردن عمر برای ارتقای استاد هست.

شراره
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

آفرین آقا ناصر . هدفمند باید پیش رفت حالا چه تو مسیر تحصیلی چه کار . بعضیا بی هدف میرن دانشگاه و فکر میکنم صرف دانشگاه رفتن یعنی همه چی .خب مسلمه نمیشه نه تنها تو رشته کشاورزی تو نود و نه درصد رشته ها همینه نباید بی هدف پیش بری بچه که نیستیم ندونیم چی می‌خوایم . دکتری خوبه ولی نه برای کسی که نمیدونه از زندگی چی میخواد

پریسا
مرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهیا

وای چه خوب گفتین
واسه منم همیشه سوال بود چرا این همه هزینه میکنن واسه ازاد و شبانه
حالا روزانه باز یه چیزی

سوفیا
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

سلام بله دوستانی که قبول شدن لطفا رتبه و دانشگاه قبولیشون رو بگن تا ما امیدوار بشیم

سیما
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۴:۴۹ ب٫ظ

من شبانه تهران قبول شدم میخام برم بخونم اسفند هم دوباره کنکور میدم

ناصر
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

تبریک میگم خانم مهندس میشه خواهش کنم رتبتون رو هم اعلام کنید …

مینا
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۵۴ ب٫ظ

چقدر امسال در حق همه اجحاف کردن این همه ظلم هیچ کاریم نمیتونیم بکنیم تازه گفتن از سال بعد اختیار دانشگاه ها بالاترم رفته
فقط در همین حد بگم من با رتبه زیر ۵ دانشگاه شهرستانم قبولم نکردن با توجه به شرایطی که دارم هم فقط همونجا رفته بودم برای مصاحبه. این چه وضعیتیه اخه

محمد
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

نمیشه اعتراض کرد؟

ناصر
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

کدوم دانشگاه؟

سیما
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۳۵ ب٫ظ

بچه ها شهریه شبانه چقدره؟

ناصر
مرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۹:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان خواهشا هرکی قبول شد تجربیاتشو از آزمون و مصاحبه هاش بگه منم میخوام ان‌شاءالله امسال شرکت کنم. ممنون میشم به بنده و امثال بنده هم کمک کنید دانشگاه دلخواهمون قبول بشیم

سونیا
مرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

سلام. لطف کرده اول اسم دانشگاه دلخواهتون بگید تا بگیم چه حدنصاب ترازی در مرحله کتبی میخواد و . . .

ناصر
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

تهران گرایش بیوتک
متشکرم

سونیا
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

دانشگاه تهران در دو پردیس کرج و ابوریحان پاکدشت پذیرش داره البته ابوریحان یکسال در گرایش فیزیو و سال بعد در گرایش بیوتک پذیرش میکنه ولی پردیس کرج همه ساله در هردو گرایش پذیرش داره حدنصاب تراز گرایش بیوتک امسال ۴۷۲۳ و در گرایش فیزیو ۵۱۱۷ بود تا بتونید در مصاحبه پردیس کرج شرکت نمایید. اساتید پردیس کرج در گرایش بیوتک آقایان دکتر زمانی دکتر فتاحی دکتر شکرپور دکتر سلامی دکتر حسندخت دکتر عبادی که با توجه به ظرفیت خالی پذیرش دانشجو دارند. در این گرایش امسال ۲ نفر روزانه و ۱ نفر شبانه پذیرش داشت.

ناصر
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

ممنونم از اطلاعات دقیقی که در اختیار بنده گذاشتید …شما خودتون ارشد تهران بودید؟

ناصر
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

منظورم‌پردیس کرج هست …

سونیا
مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

من کرج بودم ولی متاسفانه برای کرج حدنصاب مصاحبه رو نداشتم. موفق باشین

ناصر
مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

ممنونم
ان‌شاءالله جایی به غیر از تربیت مدرس قبول شید. با آرزوی موفقیت

مینا علوی
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

مردیم از انتظار اعلام نتایج

حسینی
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا علوی

فاصبر صبرا جمیلا

هانیه
مرداد ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سلام دوستان. من با استعداد درخشان دانشگاه قبول شدم اما نه مقاله دارم و نه دفاع کردم چون ترم ۴ هستم. اما تا شهریور دفاع میکنم.
و دانشگاه هم تو اطلاعیه زده قبولی افراد منوط به ارزیابی سنجش هست. بنظرتون شانس قبولی دارم؟ ممنون میشم جواب بدین

حسینی
مرداد ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

سلام مبارکه. بعضی دانشگاه ها برای دانشجویان ارشد خودشان شرط مقاله از پایان نامه را برداشتند به قول معروف معاف از مقاله اند خوب حداقل ۶۰ نمره رو هم کسب کردید دیگه چیزی نمونده تبریک موفق باشید

هانیه
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام ممنونم

حسینی
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

سلام هانیه خانم شما آزمون امسال هم شرکت کردید ترازتان چند بود انتخاب رشته کردین؟

هانیه
مرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام خیر شرکت نکردم

دکتر پشت دکتر
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

این همه پول گرفتن چپ و راست، اخرشم تو سایت سازمان سنجش زده بود ما ایستاده ایم تا شما راحت بنشینید!!!
عزیز نفری خدا تومن گرفتی تا بایستی، با ماچ که واینستادی

مینا علوی
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

خخخخ

سارا
مرداد ۲, ۱۴۰۰ ۶:۴۵ ق٫ظ

سلام دوستان گرامی با آرزوی قبولی برای تک تک شما دوستانی که رتبه تک رقمی شدن چندساعت در روز مطالعه داشتید و مطالعه به چه صورت بوده یعنی همه دروس تخصصی روهمزمان با هم میخوندید یا هرماه یه درس خاص و سوال دوم زبان و استعداد رو چند درصد زدید لطفااگر امکان دارد منابعتون برای زبان و استعداد رو معرفی کنید

مینا علوی
تیر ۲۲, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ق٫ظ

سلام وقت همگی بخیر. بچه ها رشته من کشاورزیه.یک مقاله isi ،Q1 که اسم اول هستم
دو کتاب ترجمه شده
۴ مقاله علمی پزوهشی
۷ مقاله کنگره ای
۱ گواهی شرکت درکارگاه جی سی دارم
رتبه ام هم ۱۰۱هست بنظرتون روزانه یا شبانه دانشگاه تبریز شانس قبولی دارم؟

دختر شیرازی
تیر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا علوی

سلام دوست عزیز
رزومه ات عالی ان شاءالله که قبول میشین
البته اگه دانشجو خود دانشگاه تبریز باشی درصد قبولیت خیلی بالاست و اینکه چند سال فارغ التحصیل شدین چون برای بعضی از اساتید مهم تو چند سال این رزومه رو داری؟

مینا علوی
تیر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دختر شیرازی

والا من دانشجوی دانشگاه ارومیه بودم. شهریور ۹۸.فارغ التحصیل شدم.نمره دفاعم هم۱۹.۹۸ بوده

دختر شیرازی
تیر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا علوی

بسیار عالی
ان شاءالله که قبول میشین

مینا علوی
تیر ۲۳, ۱۴۰۰ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  دختر شیرازی

مرسی گلم انشاالله

حسینی
تیر ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مینا علوی

سلام انشاالله که قبول میشید ولی دانشگاه ارومیه در رشته باغبانی از نظر وزن هیات علمی یکی از بهترین دانشگاه های کشوره! پرا برای همان جا اقدام نکردید

مینا علوی
تیر ۲۳, ۱۴۰۰ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

بله دانشکده کشاورزی ارومیه بسیار قویتر از تبریزه. اتفاقا استاد راهنمام خیلی اصرار داشتن ارومیه رو حتما بزنم ولی بخاطر علاقه ای ک ب شهرتبریز داشتم اینبار تبریز رو انتخاب کردم

آیسان
تیر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام . دوستان دیروز از یکی از اساتید مصاحبه کننده پرسیدم که آقای دکتر امیدی هست برای قبولیم؟ در سیستم نگاه کردن و گفتن شما حد نصاب قبولی آوردید.بچه ها من فقط شبانه رو زده بودم واسه این دانشگاه. بنظرتون امکان قبولی در شبانه چقدره؟

دختر شیرازی
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  آیسان

سلام عزیز
ان شاءالله که قبولید

آیسان
تیر ۲۲, ۱۴۰۰ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  دختر شیرازی

ممنون عزیزم انشاالله شما هم قبول بشید

دختر شیرازی
تیر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  آیسان

مرسی بانو

شراره
تیر ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  آیسان

سلام مگه از اساتید بپرسیم جواب میدن؟ من خیلی برام مهمه که ببینم اگه قبول نشدم برنامه دیگه ای رو ادامه بدم، تا شهریور هم خیلی مونده… شماره اساتید رو دارم ولی میترسم سوال پرسیدن اثر منفی داشته باشه و خوششون نیاد

محمد
تیر ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  شراره

سلام باید صبرکرد. چون اساتید هم اطلاعات نمیدن

شراره
مرداد ۱, ۱۴۰۰ ۴:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

چه بد بخدا این عمره که داره اینجوری میگذره حداقل بدونیم قبول نشدیم فکر دیگه ای کنیم

سحرناز
تیر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۴۷ ب٫ظ

دوستان به شبانه ها هم خوابگاه میدن؟

سونیا
تیر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

سلام بستگی به دانشگاه داره که ظرفیت خوابگاهی داشته باشد. اگر جا داشته باشند میدن.
البته اگر کلاس ها حضوری تشکیل بشه.

سحرناز
تیر ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

کاش نتایج زودتر اعلام میشد؟

لادن
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام، از مصاحبه دانشگاه فردوسی مشهد راضی بودین؟

محمد
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  لادن

هنوز که تمام نشده

محمد
تیر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من راضی بودم

Asoo
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام لطفا بگید دانشگاه فردوسی برای رشته فیزیولوژی چه سوالاتی و بیشتر در چه زمینه ایی میپرسن؟ با رتبه حدودا ۲۰_ ۳۰ و بدون رزومه شانس قبولی دارم؟ مقاله و مدرک زبان خیلی براشون مهمه؟ سوال تخصصی میپرسن یا از پایان نامه؟

زهرا
تیر ۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

سلام دانشگاه شیراز استادم گفتن که در هردو گرایش حد نصاب دانشگاه شیراز رو کسب کردین . بنظرتون این یعنی قبول میشم؟

زهرا
تیر ۷, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

ممنون میشم جواب بدین؟

محمد
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام. مگه نتایج رو اعلام کردند؟

زهرا
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام نه استادم بهم گفتن

محمد
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

بستگی به اولویتتون داره

زهرا
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من انتخاب اولم زدم شیرازو

سونیا
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام در یک صورت قبولی شما را تا حدود می توان قطعی دانست بین مصاحبه شوندگان شیراز شما در مجموع نمره تراز و نمره مصاحبه رتبه یک یا دو را آورده باشین. در غیر اینصورت باید منتظر باشین تا با توجه به نمره تراز و نمره مصاحبه شما، نمره تراز و نمره مصاحبه سایر شرکت کنندگان شیراز که نمره ترازشون بهتر از شما بوده و اولویت انتخاب اونها و دارندگان سهمیه ها هفته آخر مرداد یا هفته اول شهریور مشخص شود.

زهرا
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

والا من شنیدم کافیه یه استاد بخواد یه دانشجو رو بگیره بالاترین نمرهرو میده تا اون قبول بشه

محمد
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

رتبتون چنده؟

زهرا
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

۲۸

سونیا
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام ترازتون مهمتره چند شدید؟
باید از استادتون میپرسید که در نمره کل(تراز + ۵۰ نمره مرحله دوم) چند شدید.

زهرا
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

رتبه ی شما چنده؟

محمد
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من مقاله دارم و رتبم ۴۰. ترجیحم اصلاح بود. شما چی؟

محمد
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سه تا isi

زهرا
تیر ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من ترجیحم فیزیولوژیه و ۱ مقاله isi و ۶ مقاله علمی پژوهشی

M
تیر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام فقط یک استاد کافی نیست که نمره کامل بده
نمره هایی که همه اساتید میدن جمع میشه
شما کی فارغ التحصیل شدید؟

زهرا
تیر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  M

عزیزم بنده سال ۹۸ دفاع کردم کارشناسی ارشد رو دانشگاه تهران و کارشناسیمو زنجان بودم چون دوران کارشناسیمم مقاله کار میکردم رزومه ام خیلی عالیه که البته بالا بطور کامل ننوشتم.حتی بنده میتونستم از طریق استعداد هم قبول بشم ولی متاسفانه اقدام نکردم به همین دلیل مدیر گروه این دانشگاه هم پیگیر بودن ک من حتما قبول بشم بدلیل رزومه خوبم و دانشجوی خودشون بشم

محمد
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

امیدوارم که قبول شین. دانشگاه شیراز اساتید خوبی داره. من مشهدیم اولویت بعد مشهدم شیراز بود

مهسا
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

انشااله شما هم قبول بشین

زهرا
تیر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  M

اگه شما اصرار داری که بگی من قبول نمیشم من ب حرفتون احترام میذارم ولی اینو بگم ک اساتید اگه بخان یکیو بگیرن میتونن
موفق باشی گلم

سونیا
مرداد ۴, ۱۴۰۰ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

عزیزم کی گفته شما قبول نمیشین انشاالله قبول میشین در بهترین انتخابتون هم خانم زهرا مهسا بهناز و . . . . چرا که پذیرش دکتری استاد محوره! و هر استادی هم سعی میکنه از بین معرفی شده های مجاز بهترینشو برای چهارسال همکاری انتخاب کنه!

مهسا
تیر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما کدوم دانشگاهید مستر محمد

محمد
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مشهد بودم

محمد
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

فردوسی مشهد

مریم
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام ان شاءالله موفق باشید شما چه سالی فارغ التحصیل شدین
منم هم دانشگاه ارشدم فردوسی بود

امیر
تیر ۴, ۱۴۰۰ ۰:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان خسته نباشید ان شاالله که اونهایی که مصاحبه دادن در رشته ودانشگاه مدنظرشون قبول بشن یه خواهش از دوستانی که رتبه های خوب داشتن دارم من امسال اولین بار بود شرکت کردم اصلا نخونده بودم چون ترم ۳ارشد بودم و همزمان هم ۱۴ واحد درسی داشتم هم پایان نامه انجام میدادم رتبه ام ۱۹۸ شد مصاحبه دانشگاه لرستان روزانه هم دعوت شدم اما شرکت نکردم چون من شاغلم و به خاطر شرایط کاریم اولویتم فقط اهواز وشهرکرده برای قبولی در کنکور سال دیگه رتبه باید درچه حدی باشه برای این دوتا شهر و از کی شروع به خوندن کنم منابع اصلی رو هم اگه لطف کنید بفرمایید ممنون میشم من رشته کارشناسیم باغبانی نبود تغییر رشته دادم برا ارشد لطفا دروسی که باید بخونم که از پایه قوی باشم معرفی کنید

دکتر پشت دکتر
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
هورمون، تغذیه و فیزیولوژی، اصلاح، تنش، کشت بافت
دانشگاه لرستان بهتر هست تا شهر کرد
هیئت علمی قوی تر و بهتری داره

ایدا
تیر ۲, ۱۴۰۰ ۲:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان کسی اینجا دانشگاه تبریز رو شرکت کرده؟اگه بله.لطفا بگید انتخاب چندمتون بوده؟ چ گرایشی زدین؟رزومتون و رتبتون؟ ممنون

سحرناز
تیر ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

بچه ها اگر شبانه قبول بشیم و بریم بخونیم میتونیم بازمکنکور۱۴۰۱ شرکت کنیم تو رو خدا اگه اطلاع دارین جواب بدین مچکرم

لادن
تیر ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سحرناز

سلام عزیزم، بله میتونی

سحرناز
تیر ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  لادن

ممنونم عزیزم

سحرناز
تیر ۲, ۱۴۰۰ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

لادن شما اهل کجایی؟ حس میکنم ترکی

لادن
تیر ۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سحرناز

نه عزیزم شمالیم، شما ترکی؟

سحرناز
تیر ۳, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  لادن

اره عزیزم من ترکم

سونیا
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

سلام آخه چه کاریه؟ مگه می خواهی سربازی بری! انشالله که با رتبه حدود ۱۰۰ که امسال آوردین با یه نمره مصاحبه خوب در صورت انتخاب دانشگاه مناسب، قبول شین. در غیراینصورت با برنامه ریزی سال آینده قبول شین.

سحرناز
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

نه برام مهمه ک امسال دانشجو بشم هر سال داره سختتر میشه نمیخام دیگه ریسک کنم

حسینی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

دوستان سلام
کیا مصاحبه دانشگاه زنجان قراره شرکت کنند؟
گروه واتساپ تشکیل شده؟
در کل چه خبر؟

paria
خرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۲:۰۱ ق٫ظ

سلام دوستان من قبلا اعتراض کرده بودم که چرا منابع رو کسی اینجا نمیگه که همه گفتن نه گفته شده و تو درست نخوندی در صورتی که تمام کامنتارو خوندم بازم کسی (به جر دوستانی که لیست بلند بالایی از کتاب رو که داخل هر سایتی پیدا میشه گفته بودند) درست منابع رو معرفی نکرده بود. در هر صورت من خودم امسال رتبه تک رقمی اوردم و گفتم شاید بهتره منابعی که استفاده کرده بودمو بگم
اصلاح: اصول اصلاح نباتات دکتر فارسی
فیزیولوژی: جزوه دکتر رضایی نژاد دانشگاه لرستان
ف بعد برداشت: جزوه دکتر ارشادی
باغبانی عمومی خورشیدی قسمتای میوه گل و سبزی
اصول تغزیه معدنی گیاهان دکتر طباطبایی
تنش دکتر کافی
هورمون دکتر فهیمی
تستای سال قبلم بزنید و چند وقت تایم بزارید به امید خدا تک رقمی میشید.

حسینی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  paria

سلام و تبریک بابت رتبه خوبتون امیدوارم در مصاحبه ها هم نتیجه درخشانی داشته باشین و در بهترین انتخابتون هم قبول شید ولی فقط معرفی منابع کافی نیست کتابها رو میشه تهیه کرد ولی جزوه ها در دسترس همگان نیست! خوب جزوه های اساتید خوب دانشگاه ها هم اکثرا مطالبشون شبیه به هم و مطالعه هرکدام هم زیاد فرقی نمی کنه. مگر جزوه طراح سوال باشه.

Paria
خرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

اگر سرچ کنید جزوه بعد برداشت رو به راحتی میشه دانلود کنید جزوه فیزیولوژی هم من خودم از طریق دکتر رضایی نژاد پیدا کردم خیلی راحت بهشون ایمیل زدم ایشون هم شماره یکی از دانشجوهاشون رو دادن باهاشون هماهنگ کردم برام فرستادن و به لطف جزوه ایشون فیزیولوژی رو خیلی خوب زدم
الان دیگه به لطف اینترنت همه چی در دسترسه فقط کافیه پیگیر باشیم.
با ارزوی موفقیت

حسینی
تیر ۴, ۱۴۰۰ ۸:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  Paria

پریا خانم لطف کرده ترازتون میگید چند شده؟ و مصاحبه کدوم دانشگاه شرکت کردید؟

سونیا
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  paria

پریا جون ممنون از منابعی که معرفی کردید گفتید رتبه تون تک رقمی شده میگن نمره تراز مهمتره ترازتون چند شده.

سحرناز
خرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۲:۲۱ ب٫ظ

چقد انتظار بده. سه ماه زمان یادیه

حسینی
تیر ۱, ۱۴۰۰ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

شنیدیم بعضی دانشگاه ها به بعضی شرکت کننده ها قول قبولی دادن و خیالشونو راحت کردن! طوری که بعضی ها با وجود ثبت نام در مصاحبه دانشگاه های دیگر، زمان مصاحبه غیبت کرده و حضور نمی یابند؟!

حسینی
خرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۸:۴۲ ب٫ظ

دوستان سلام امیدوارم تا الان در مصاحبه ها درخشیده باشین. کسی از دوستان از نحوه مصاحبه رفسنجان تجربه در سالهای گذشته داره؟

حسینی
خرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام کسی نیامد تجربه سالهای قبلشو بده فکر کنم بچه ها هیچکدوم نرفتند؟! پس من برای دوستانی که سال بعد اگر خواستن برن رفسنجان تجربه امسالمو میگم:
علاوه بر مدیرگروه استادای که در گرایش اصلاح کار می کردند در مصاحبه حضور داشتند و سوال های ریز از مباحث اصلاح و بیوتکنولوژی میپرسیدند به نظرم هر کسی می خواهد مصاحبه رفسنجان شرکت کنه بهتره قبلش جزوات اصلاح تکمیلی و بیوتکنولوژی رو یک دور بخونه. علاوه برآن با توجه به حیطه و علاقمندی کاری اساتید رفسنجان که بیشتر روی پسته و بعضی نات ها و مشکلات آن در زمینه اصلاح و بیوتکنولوژی است تمرکز کرده سوال پرسیدند.

حسینی
خرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

یادم رفت بگم اساتید اصلاح که دانشجوی دکتری پذیرش می کنند در دانشگاه ولی عصر رفسنجان آقایان دکتر کریمی و دکتر اسمعیلی زاده هستند که روی بررسی روابط ژنتیکی ژنوتیپها با نشانگرهای مولکولی مثا RAPD و کلون کردن DNA و غربالگری ژنوتیپ های سازگار با شرایط محیطی و بررسی تنوع مورفولوژیکی و . . . در جمعیت های پسته کار می کنند. البته اساتید جوانتر هستند مثل دکتر پیرمرادی که روی اصلاح گیاهان دارویی و آقای دکتر رقامی که روی اصلاح سبزی ها تمرکز دارند ولی بعید می دانم در حال حاضر به تنهایی در راهنمایی و پذیرش دانشجوی دکتری نقشداشته باشند.

خانم مهندس
خرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان.
کیا دانشگاه ارومیه مصاحبه دارن؟
آیا گروه واتساپ جهت اطلاع رسانی دارن؟
ممنون میشم پاسخ بدین.

لادن
خرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  خانم مهندس

سلام، من هم مصاحبه ارومیه شرکت کردم
نه هیچ گروهی تشکیل نشده

دختر شیرازی
خرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  خانم مهندس

سلام دوست عزیز
من هم شرکت کردم متاسفانه هیچ گروهی تشکیل نشده

حسینی
خرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  خانم مهندس

سلام دانشگاه ارومیه کارت مصاحبه در سایت ثبت نام صادر کرده و لینک مصاحبه و شماره تلفن هماهنگ کننده و زمان مصاحبه را به صورت پیش از ظهر و بعد از ظهر مشخص کرده است.

دختر شیرازی
خرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

ممنون

Fahim
خرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۰۱ ق٫ظ

سلام دوستان. بنظر من دانشگاه شهرکرد و چمران اهواز رو هیچ وقت شرکت نکنید با اینکه دانشگاههای سطح بالایی نیستند نمیدونم چرا با دانشجویی که از دانشگاه سطح بالاست یجوری برخورد میکنند که آره شما چیزی حالیتون نیست اگر ما اون همه اصطلاحات انگلیسی رو تعریفشون حفظ باشیم که باید الان جای شما بودیم
بعدم سازمان سنجش واسه ٢-٣ نفر ۶٠ نفرو دعوت به مصاحبه میکنه فقط واسه پول هستش بنظرم به فکر جیب خودشونن، مصاحبه گرگان بسیار عالی بود هم اطلاع رسانیشون هم مصاحبه، سوالات مرتبط میپرسیدن نه اون چرندیات شهرکرد و اهواز رو.

حسینی
خرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Fahim

گروه علوم باغبانی دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین گروه‌های باغبانی کشور به شمار می‌رود. این گروه آموزشی در سال ۱۳۵۰ خورشیدی با نام باغبانی و با شمار ۱۵ دانشجو راه اندازی شده و فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. از زمان راه اندازی تاکنون، بیش از ۸۰۰ نفر از این گروه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانش‌آموخته شده‌اند. در حال حاضر نیز حدود ۱۷۰ نفر دانشجوی دوره های روزانه و شبانه (۱۵۰ نفر در مقطع کارشناسی و ۲۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد)، در این رشته مشغول به تحصیل هستند. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های میوه‌‌کاری، سبزیکاری، گیاهان دارویی و گلکاری و در مقطع دکتری در گرایش فیزیولوژی صورت می‌گیرد.هم اکنون در گروه علوم باغبانی ۱۱ نفر عضو هیأت علمی (یک استاد، سه دانشیار، هفت استادیار) کار تدریس درس های تخصصی را بر عهده دارند. در حالیکه گروه باغبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از سال ۱۳۶۲ دایر گردیده و درحال حاضر ۶ نفر عضو هیات علمی(همگی دانشیار) کار تدریس را بر عهده دارند.
از طرفی دانشگاه شهرکرد هم همیشه زیرسایه دانشگاه صنعتی اصفهان بوده و مراودات خوبی باهم دارند.

Fahim
خرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

من که در مورد دانشگاه صنعتی اصفهان چیزی نگفتم شما قاطی کردین اونجارو با اهواز

حسینی
خرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Fahim

سلام ببخشید امیدوارم در بهترین انتخابتون قبول شید. البته طبق دستورالعمل صادره از وزارت علوم دانشگاه ها ۳۰ نمره مصاحبه رو بر اساس موارد زیر باید لحاظ نمایند حالا در نحوه عمل و برداشت هر دانشگاهی و هر شخص هیات علمی بر اساس برداشت و نظر خودش اونو اجرایی میکنه:
تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سوالات
وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی
شخصیت، متانت و نحوه تعامل
نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی
توانایی فن بیان و انتقال مطالب
همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه

سمیرا
خرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۹:۱۸ ب٫ظ

بچه ها کیا مصاحبه داتشگاه تبریز رفته بودن ؟ چطور بود؟

لادن
خرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۶:۴۵ ب٫ظ

دوستانی که دانشگاه گرگان شرکت کردن هم لطفا تجربشونو بگن

خانم مهندس
خرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  لادن

سلام لادن عزیز.
من امروز دانشگاه گرگان مصاحبه داشتم، جو خوبی بود…
سوالات بیشتر حول محور پایان نامه پرسیدن و معرفی خودت….

شیرین
خرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ب٫ظ

دوستان کسی بوعلی شرکت کرده بود؟

داوطلب
خرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

بله من شرکت کردم

شیرین
خرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

نظرتون چی بود؟
چون برای من خیلی جالب بود نه سوال انچنانی و نه سوال انگلیسی هر مصاحبه هم ۱۰ دقیقه بود انگار فقط فرمالیته بود

M.A
خرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

اتفاقا برای منم همین سوال پیش اومد چون بیشتر تلاش شد که ثابت بشه بنده چیز زیادی بلد نیستم مثلا از گیاه پایان نامه ام پرسید که به سرما مقاوم هستش که اتفاقا کاملا به سرما مقاوم هستش و یکی از مشخصه هاش همینه منم گفتم بله و تا دی ماه در فضا سبز به عنوان زینتی کشت میشه جواب دادن لابد تو منطقه شما و تمام سوالات رو کامل جواب دادم اما ته دلم احساس میکنم فقط میخواستن یه کاری انجام شده بشه اصلا از رزومه و تز دکتری اصلا چیزی نپرسیدن
فقط پرسیدن مجردم( تمام وقت کار کنم)
انگلیسی هم سوال نشد

دواطلب
خرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

بله منم اینجور احساس کردم. انگلیسی سوال نشد.منم ۱۰ دقیقه بود. موضوع پایان نامه ام ارشدم رو پرسیدن با چنتا سوال فیزیولوژی و هورمون
شما محل زندگیتون رو ازتون پرسیدن؟ چون ازمن پرسیدن

...
خرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  دواطلب

دانشگاه گیلان هم همین مدلی بود

پریوش
خرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من امروز دانشگاه چمران شرکت کردم خوب بودن. با احترام سوالات رو پرسیدن. آرامش بود و انگلیسی هم خواستن بخونیم و ترجمه کنیم
دوس نداشتم تموم بشه