موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

طوفان اعمال سلیقه در مسیر پذیرش دکتری

بعضی داوطلبان تک‌رقمی آزمون دکتری می‌گویند با وجود رتبه و سوابق علمی خوب، بعد از شرکت در مرحله مصاحبه، در هیچ دانشگاهی پذیرفته نمی‌شوند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش روزنامه شهروند، بعد از اعلام رتبه‌های مقطع دکترا، بعضی دانشجویان پذیرفته‌نشده در توییتر با هشتگ هیچ دانشگاهی قبول نشدم، شروع به اعتراض کردند. «امروز نتایج کنکور دکترا اومد، این بنده حقیر سراپا تقصیر با رتبه 8 در هیچ دانشگاهی از دانشگاه‌های این سرزمین پذیرفته نشدم. البته تا جایی که خبر دارم، سه رتبه تک‌‌رقمی پذیرفته نشدند.» توییت‌هایی که هرکدام کامنت‌های فراوانی را به خود اختصاص می‌دادند و بعضی‌ها هم از تجربیات مشابه‌شان می‌گفتند. «من با رتبه سه هیچ‌جا قبول نشدم. هفت مصاحبه دادم تا بروم با چهار استاد گپ بزنم اما متاسفانه هیچ سوال علمی هم نشد. بعضی از دانشگاه‌ها مصاحبه مثل دید و بازدید عید نوروز بود. بعضی اساتید انتخاب‌شان را قبل از مصاحبه انجام می‌دهند و با بقیه تنها خوش‌وبش می‌کنند.» البته بودند افرادی که رتبه آزمون را تنها ملاک معرفی به دانشگاه می‌دانستند و تاکید فراوانی بر زیرمجموعه‌های مصاحبه داشتند. «رتبه کنکور دکترا فقط بلیت ورود به جلسه مصاحبه است و بعد از آن در پذیرش نهایی کارکرد ندارد. فقط این موارد تعیین‌کننده‌اند:   معدل، محل تحصیل، کارشناسی و کارشناسی ارشد مقالات، مدرک زبان و نمره آن. سنجش و پذیرش دانشجوی دکترا قانونی دارد مصوب 95، برای همین اعمال سلیقه‌ دانشگاه‌ها خلاف قانون است.»
علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با «شهروند» هم مصاحبه را یکی از فاکتورهای مهم می‌داند و می‌گوید: «پذیرش دانشجو در مقطع دکترا فرمتی دارد که عملکردها براساس آن صورت می‌گیرد که یکی از آنها مصاحبه علمی است و به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در پذیرش مقطع دکترا به حساب می‌آید.» دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات با قایل‌بودن حق اعتراض برای دانشجویانی که مصاحبه موفقی داشته‌اند، ادامه می‌دهد: «در واقع اصل اساسی مصاحبه علمی است و اگر دانشجویی با وجود مصاحبه علمی موفق پذیرش نشده، باید اعتراض کند و بی‌شک به اعتراضاتی از این جنس رسیدگی خواهد شد. نکته قابل تأمل که باید بر آن تاکید داشت، این است که صرفا نمره مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نمی‌تواند ملاک تعیین‌کننده‌ای برای پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا باشد.» البته سلیمی سلیقه‌ عمل‌کردن را کتمان نمی‌کند:   «دلیل این مسأله هم سلیقه‌ای عمل‌کردن بعضی از دانشگاه‌ها در دادن نمره در این مقاطع است، اگرچه نمی‌توان این واقعیت را هم انکار کرد که بعضی از دانشگاه‌ها در بعضی گروه‌ها و رشته‌ها جانبدارانه عمل می‌کنند و از آنجا که فرد مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی‌شان بوده، طرفداری‌هایی صورت می‌گیرد.» محمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هم اعتراضات را موضوعی همیشگی می‌داند: «اعتراضات همیشه بوده و هست. در سال‌های گذشته ما فراز و فرودهای زیادی در پذیرش دانشجویان مقطع دکترا داشته‌ایم. در برهه‌ای طبق قانون دست دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان این مقطع باز گذاشته شد و زمانی تنها آزمون ملاک پذیرش قرار گرفت که در هر دو مورد اعتراضاتی وجود داشت. به‌عنوان مثال زمانی که معیار سنجش آزمون قرار گرفت، اساتید و دانشگاه‌ها به این مسأله اعتراض داشتند و دلیل این اعتراض را انتخاب دانشجو با توجه به ذائقه علمی‌شان عنوان می‌کردند و بر این باور بودند که پذیرش دانشجو براساس آزمون دست آنها را در انتخاب بسته است، البته استنادشان بر این باور بیشتر دانشگاه‌های دنیا بود که در این مقطع به هیچ‌عنوان آزمونی برگزار نمی‌کنند و معیارشان را آزمون و گروه درنظر می‌گیرند، اگرچه دانشجویان به این شیوه اعتراض داشتند.» عبادی در پاسخ به این سوال که آیا قوانین موجود در مورد پذیرش دانشجو نیاز به بازنگری دارد یا خیر، می‌گوید:   «واقعیت امر این است که در برهه‌های مختلف ما تغییراتی را در قوانین داشته‌ایم و در هر دوره‌ای اعتراضاتی را شاهد بودیم. در 7-6سالی که در مجلس حضور داشتم، تغییرات بسیاری را در این قوانین داشته‌ایم. ما حتی تجربه دخیل‌نبودن سازمان سنجش را در این مقوله‌ تجربه کرده‌ایم، زمانی 50درصد آزمون تاثیرگذار بود و دوره‌ای این تناسب 70 به 30 بود و در همه اینها ما شاهد اعتراضات بودیم. واقعیت امر این است که قانون و قانونگذاری مثل داروست و همیشه به آن ایراداتی وارد است، مانند داروی کلیه که برای معده مضر است!»
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات راه‌حل را ارایه راهکارهایی برای کاهش این اعتراضات می‌داند: «در حال حاضر مجلس در قوانین مربوطه ‌درصد بالایی برای نمره آزمون در نظر گرفته است و با وجود این هنوز اعتراضات وجود دارند. به همین دلیل راهکارهایی که می‌توانند از این اعتراضات بکاهند، اهمیت می‌یابند؛ به همین منظور هر کسی هر راهکاری دارد، می‌تواند ارایه بدهد تا کمیسیون آموزش و تحقیقات آن را بررسی کند و در صورت مناسب‌بودن از آن بهره ببرد.»
اعمال سلیقه تا کجا؟
یکی از دانشجویان معترض در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید که نخستین تجربه‌ کنکور مقطع دکترا را امسال داشته و توانسته رتبه 60 حقوق‌ بین‌الملل را کسب کند؛ اما در مصاحبه‌ها پذیرفته نشده و این در حالی است که سال‌های گذشته رتبه 55 همین رشته پذیرش شده است. او که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، نکته قابل تأمل دیگر را تقاضای بیش از ظرفیت عنوان می‌کند. این دانشجو برای مصاحبه مراجعه کرده اما از آنجا که رشته کارشناسی او حقوق نبوده به‌ صورت ضمنی پرونده‌اش کنار گذاشته شده است و در مصاحبه سوالات حقوقی مد نظر قرار نگرفته است. او داشتن مقاله و سوابق علمی را در بعضی موارد تاثیرگذار نمی‌داند: «بسیاری از دانشجویانی که برای مصاحبه آمده بودند با داشتن 10-20 مقاله در پرونده نمی‌توانستند با قطعیت از پذیرش‌شان مطمئن باشند؛ چون هستند اساتیدی که در مورد دانشجویان‌شان ملاحظاتی را مد نظر قرار می‌دهند و این اتفاق جدیدی در پذیرش دانشجویان دکترا نیست چون بعضی از اساتید از دانشجویانی که قاطعانه از نظرات علمی‌شان دفاع می‌کند خوششان نمی‌آید و بر این باورند که کارکردن با دانشجویانی که روی نظریات‌شان تا این حد پافشاری دارند، سخت است.»
رتبه 46 جامعه‌شناسی هم در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید که او هم امسال طعم گس پذیرفته‌نشدن را چشید و این در حالی است که بعضی‌ها رتبه آزمون و گروهی مصاحبه و سوابق علمی را تاثیرگذار می‌دانند، در حالی است که رتبه 46جامعه‌شناسی امسال با داشتن چندین مقاله، کتاب و سوابق علمی خوب نتوانسته پذیرش بگیرد؛ به ‌طوری که با استناد به صحبت‌های خودش در مصاحبه چهره شناخته‌شده‌ای برای اساتید بوده است و در مقابل به گفته او، رتبه 120 این رشته با داشتن تنها یک مقاله پژوهشی پذیرش شده است.    
…. و اما هزینه‌های مصاحبه‌ها
احسان فیض‌آبادی، فعال سابق دانشجویی، در گفت‌وگو با «شهروند» ‌پذیرفته‌نشدن دانشجویان را متوجه مقررات سنجش و پذیرش دانشجویان مقطع دکترا می‌داند: «در سنوات گذشته طبق قانون در آزمون دکترا، سهم آزمون 30‌درصد و سهم مصاحبه‌ و سوابق علمی 70‌درصد بود، در چنین شرایطی رتبه آزمون تنها برای معرفی به دانشگاه کارکرد دارد. با این رویه قبول‌نشدن حتی رتبه‌های تک‌رقمی خیلی دور از ذهن نیست؛ چون در مصاحبه ملاک سوابق علمی، مقاله‌ها و… مد نظر قرار می‌گرفت؛ اگر چه در آزمون سال‌ جاری این‌درصد 50بوده است به این معنا که 50درصد مختص آزمون است و 50درصد به مصاحبه اختصاص داده می‌شود.» فیض‌آبادی برخورد سلیقه‌ای و در نظر گرفتن بعضی ملاحظات اساتید در بعضی دانشگاه‌ها را امری متداول می‌داند و ادامه می‌دهد: «نباید این مسأله را هم از یاد برد که بعضی از اساتید ترجیح می‌دهند که دانشجویانی را که در کارشناسی ارشد با آنها کار کرده‌اند، جذب کنند؛ بنابراین مواردی بوده که داوطلبی با داشتن رتبه بهتر و سوابق علمی مشابه در مقابل دانشجویی با رتبه بالاتر، تنها به این دلیل که از دانشگاه دیگری بوده و اساتید آشنایی چندانی با او نداشتند، پذیرش نشده است. در حقیقت نمی‌توان برخورد سلیقه‌ای هیأت‌های مصاحبه‌کننده در پذیرش دانشجویان دکترا را کتمان کرد.» این فعال سابق دانشجویی سرنوشت هزینه‌های دریافتی برای مصاحبه را هم نکته‌ای قابل تأمل می‌داند و می‌گوید: «نکته قابل تأمل دیگر این است که داوطلبان ورود به مقطع دکترا برای حضور در مصاحبه هر رشته دانشگاه متحمل پرداخت هزینه‌ قابل توجهی می‌شوند و معلوم نیست چرا این هزینه برای داوطلبان ورود به دوره‌های روزانه پرداخت شود و اساسا این هزینه قرار است در کجا خرج بشود و به هر جهت بررسی صلاحیت علمی و مصاحبه گرفتن و جوانب مختلف آن بخشی از وظایف آکادمیک دانشگاه‌ها است اما شاهد آن هستیم این اتفاق در سال‌های اخیر باب شده و در صورت عدم‌پذیرش هم این هزینه‌های دریافت شده به داوطلبان عودت داده نمی‌شود.»
در سال‌های گذشته، هزینه‌های دریافتی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان مهاجر هم وجود داشت که از‌ سال گذشته قانونی به تصویب رسید و این دانشجویان بورسیه می‌شوند. یکی از این دانشجویان «مهدی جعفری» است که‌ سال گذشته رتبه یک زمین‌شناسی را از آن خود کرد اما به دلیل مشکلات مالی از انتخاب رشته انصراف داد؛ اگر چه اتفاقاتی باعث شد که وزارت علوم تصمیم بگیرد رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی کارشناسی ارشد را بورسیه کند. «پدرومادرم افغانستانی‌اند و خودم متولد ایرانم، بنابراین جزو مهاجران محسوب می‌شوم. دو سالی می‌شود که دانشجویان مهاجر تک‌ودورقمی بورسیه می‌شوند البته در مقطع کارشناسی ارشد چون طبق قانون این دانشجویان با وجود داشتن رتبه‌های خوب و قبولی در دانشگاه‌های روزانه مجبور به پرداخت شهریه شبانه بودند.»

ثبت‌نام
باخبرم کن!

755 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد88
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۰:۲۷ ق٫ظ

سلام
خبر جدیدی از تکمیل ظرفیت نیست؟ کسی خبری نداره؟

ارش
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

با سلام جواب اعتراض بنده اومده نوشته همون کارنامه قبل مورد تایید است واقعا ادم خندش میگیره او مده چک کارنامه کرده همون قبلیه بعدشم تعریف شده یه جواب برای همه فرستاده

مهرداد88
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام دوستانی که اعتراض داده بودن به نتایج جوابی دریافت کردند؟ امروز نتیجه اعتراض من و دو سه نفر دیگر منتشر شد که نوشته بود صحت نتیجه تایید شده است

مریم
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد88

سلام
جواب اعتراض منم همین بود، از قبل هم معلوم بود جوابشون همینه

رمنتظر
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد88

چون جواب توسط ماشین اعلام شده هیچ اثر نداشت اما در کارنامه من قسمت نتیجه هیچ عددی مثل ۱ یا ۲ یا ۵ یا۱۰ درج نشده میشه پیگیری کرد چی شده کسی اطلاعی داره

مریم
مهر ۱۴, ۱۳۹۷ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رمنتظر

کارنامه من هم با اینکه مصاحبه رفتم و حد نصاب دانشگاه رو آورده بودم، ستون آخر خالی بود

ارش
شهریور ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام دستان.
من دیروز سازمان سنجش بودم. یکی از کارشناسای سازمان سنجش گفت که اگر درخواست ها به سازمان سنجش زیاد بشه ممکنه مهرماه تکمیل ظرفیت اعلام بشه. برای اعلام درخواست لطفا به سایت سازمان سنجش مراجعه و اعلام درخواست تکمیل ظرفیت بدهید. لطفا به دوستان خود نیز اطلاع دهید چراکه هرچه تعداد مراجعات بیشتر باشد اثرگذارتر است.

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

ما درخواست بدیم یا دانشگاها؟

خسته
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دانشگاهها باید درخواست دانشجو کنن
چون سه هزار نفر سراسری و دو هزار نفر آزاد خالیه
ضمنا بعد از ثبت نام بیشتر هم میشن چون یه تعداد برای شبانه و پردیس ثبت نام نمیکنن

دکتر
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۷:۵۸ ب٫ظ

وقتی رتبه تک رقمی و دو رقمی رو بی ارزش میدونن اساتید، پس چرا کنکور میگیرن؟؟؟ این همه هزینه و وقت برای چی؟؟خوب کنکور رو بردارن دیگه.

خسته
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۴۱ ب٫ظ

کنکور سنجش یعنی هیچ
رتبه ۵ آزاد بین ۴۵۰ نفر
اونوقت چهل نفر روزانه چهل نفر شبانه قبول شدن
رتبه ۵ دانشکده خودش شبانه هم قبول نشده
اینو هرجای دنیا بگم پناهندگی میدن بهم

زهره
شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

نه فکر می کنن ما دیوونه ایم و توهم زدیم که با رتبه های خوب قبول نشدیم

فائزه السادات مدرسی
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

واقعا این کنکور دکتری بیهوده ست و وجودش بی معناست. اگر قراره تنها یازده هزار نفر گزینش بشن اونهم بعد از اینکه اولش وعده داده بودن ۱۳ هزار نفر گزینش میشن ، با این مصاحبه های کذایی ، دیگه آزمون اینجا چه کاره ست؟! برگردند به همون شیوه سابق، سر جوونای پیر شده مردم رو الکی گرم نکنن،کلاس ۵ تا ۷ نفریشون رو خودشون مستقیما انتخاب کنن به والله سنگینتره! چون با این هفت خانی که برای دکتری گذاشتن و با این اعمال سلیقه های مکرر، عملا رقابت در انتخاب شدن رو از بین بردن!

دکتر
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

خسته: دانشگاه صنعتی اصفهان و تهران هم به من خیلی کم نمره دادم و گفتن نمره دست استاده! یعنی رزومه و معدل و مدرک زبان و مقاله ها و…. هچچچچ

بیوتک
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۳۰ ب٫ظ

من با رتبه ۹ و ظرفیت پذیرش ۱۴نفر مجموعاً در دو دانشگاه، پذیرفته نشدم با اینکه مصاحبه خوبی داشتم و با کلی مقاله و کار پژوهشی و تدریس.بسیار سلیقه‌ای رفتار میشه.

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بیوتک

منظور بیوتکنولوژی کشاورزی هست.
رتبه ۹ با سهمیه یا رتبه ۹ با سهمیه ازاد؟

خسته
شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

رتبه اصلا مهم نیس
مثلا رتبه من ۵ بود ولی همراه با ۶۹ دعوت شدم به مصاحبه
هردومون هم زیر حدنصاب معرفی شدیم
یعنی رتبه من کشک
یک سال زحمتم برای کنکور سنجش پرید

بیوتک
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

رتبه ۹ در سهمیه آزاد – بیوتکنولوژی دامپزشکی

خسته
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

بنظر من دانشکده هایی که نمره همه رو پایین تر از حدنصاب دادن و ظرفیتشون خالیه
باید نمره های مصاحبه رو شیفت بدن
چون وقتی ظرفیت در دفترچه اعلام شده باید حتما دانشجو بگیرن

عمران- سازه
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

دیروز زنگ زدم به مدیر گروه یکی از دانشگاه های تهران میگم چرا اینقد نمره مصاحبه من رو پایین دادید و کمتر از حد نصاب رد کرده اید با اینکه رتبه خوب و رزومه قوی(۱مقاله isi و ۳ تا علمی پژوهشی و ۳ تا علمی ترویجی و ۷ تا کنفرانسی. رتبه اول ارشد با معدل حدود ۱۹ و مدرک زبان و فارغ التحصیل دو مقطع از دانشگاه اصفهان) داشتم.
برگشت بهم گفت امتیاز مقالات رو گرفتی ولی امتیازات قسمت شناور مصاحبه که دست اساتید هست و مهم هست رو شما نگرفتی .
گفتم چرا؟ گفت سلیقه شون نبوده که با تو کار کنند و جوری نمره دادن تا با نفری که دوست دارن کار کنن و اونا انتحاب …
به همین راحتی حقم رو خوردند خیلی زحمت کشیده بودم
جالبش اینه ظرفیتشون خالی مونده آخه ۳ تا می خاستن و الان ۲ نفر گرفتن

خسته
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  عمران- سازه

دانشکده عنران تبریز هم در رشته آب همین کارو کرده منتها به هیچکس نمره ندادن
یعنی نمره شناور رو من از سی شدم هشت
نمره مقالات و رزومه هم ۸ از بیست
هیچکس هم حدنصاب نیاورده
رتبه منم تک رقمی بود حتی شبانه هم نرسوندم دارم دق میکنم بخدا
البته پیگیرم
نظر همه اینه که این نمره ها معقول نیس

سجاد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

سلام من بعد از پیگیری متوجه شدهام که نمره مصاحبه بنده بجای ۶۴ عدد ۴۶ درج شده و دانشگاه اعلام نوده اند که خطای دید بود و دوباره با سازمان سنجش مکاتبه کرده اند و حد نصاب موسسه ۲۵ بوده و حد نصاب کسب شده توسط بنده با نمره ۴۶ ، ۲۳/۸ می باشد . و از طرفی دانشگاه چهار نفر ظرفیت داشته که دو نفر قبول شده و جای دو نفر خالی مانده است لطفا راهنمایی کنید

NASIM
شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

چه خوب که دانشگاه زیر بار رفته، اگه دانشگاه به صورت کتبی به سازمان سنجش و وزارت علوم اعلام کنه انشالا براتون تغییرش میدن

NASIM
شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

چه خوب که دانشگاه زیر بار رفته، اگه دانشگاه به صورت کتبی به سازمان سنجش و وزارت علوم اعلام کنه انشالا براتون تغییرش میدن

خسته
شهریور ۱۹, ۱۳۹۷ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

چون جای دو نفر خالی مونده احتمال داره که قبول بشین
فقط پیگیری کنید و از حقتون نگذرید

خسته
شهریور ۱۹, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

اکثر ظرفیتها خالی مونده همه اینو میگن چون امسال خیلی سخت گیری شده درمورد حدنصاب اونوقت اومدن و تکمیل ظرفیت رو برداشتن یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟

سجاد
شهریور ۱۹, ۱۳۹۷ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

سلام اساتید گروه آدم های شریفی بوده اند و با تمام توان دفاع کرده اند بخصوص دکتر شریعتی و دکتر غفاری

امین
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

احتمال داره که قبول بشین
فقط پیگیری کنید. موفق باشید

NASIM
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

سلام، اگه کسی تو سایت سازمان سنجش به نتیجه کنکور اعتراض گذاشته، بگه لطفا، سوال دارم

.........
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  NASIM

سلام من گذاشتم. بفرمائید.

NASIM
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  .........

برای تایید اعتراضتون لازم بود متنی رو هم به عنوان علت اعتراض بنویسید، یا فقط انتخاب یکی از همون دو گزینه اولیه ای که سیستم برامون میاورد، کافی بود؟

Sohrab
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۹:۰۲ ب٫ظ

با سلام . نمیدونم چرا بر نتایج مصاحبه دکتری نظارت نمیشه. اساتید موقع نمره دادن با هم ساخت و پاخت می کنن. بنده با پنج مقاله isi معتبر نمایه شده در تامسون رویترز و دو کنفرانس بین المللی و ترجمه کتاب و رتبه یک کنکور ارشد و سوابق کاری زیاد رد شدم !!!.
دوستانی داشتم با هم مقالات از اروپا پذیرش گرفتن. کی جواب این همه سال زحمت به هدر رفته رو میده ؟

NASIM
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  Sohrab

دقیقا همینطوره، به شدت با هم تبانی میکنن، ما استادامون صراحتا اینو میگفتن، و خب حقم دارن انتخاب کنن که ۴،۵ سال با چه دانشجویی کار کنن.
ولی در مورد شما که رزومه خوبی دارید،احتمالا توی اون زمینه ای که شما مقاله دادید اونا کار نمیکردن، بخاطر همینم قبول نشدین

دکتر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  NASIM

بله صراحتا هم اعلام می کنند.

دلزده
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  NASIM

چی میگین ….بنده دوسال پیش حدنصاب لازم رو آوردم با دوتا علمی پژوهشی و یک کتاب تالیفی رفتم مصاحبه جایی که ۶ سال شاگردشون بودم ۴ سال هم زحمت بی اجر و مزد مقالات و تالیفات اساتید رو کشیده بودم یعنی مجموعا ده سال مدام با من روبرو بودن نهایتا بخاطر پذیرش یک نفر ۵ سال کوچکتر از خودم که از دانشگاه آزاد اومده بود و حتی یک مقاله هم نداشت ، صرف اینکه سفارشی بود، من بیچاره رو مردود کردن !!!! و الان دوساله که بازهم پشت کنکورم !!!

دکتر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

مداوم از کاهش ظرفیت دکترا صحبت میشه اما چرا این کاهش ظرفیت فقط مختص کنکور هست، چرا ظرفیت استعداد درخشان دانشگا ها آن هم فقط براساس معدل و نه مقاله، در حال افزایشه؟ هر دانشگاهی حدود ۱۲۰-۱۳۰ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد با استعداد پذیرش می کند و ۴۰ -۵۰ نفر هم بدا استعداد برای دکترا، در حالی که دشرط داشتن مقاله را هم برداشته اند، این یعنی دانشگاه ها در تلاش برای پدیرش دانشجویان خود هستند بیشتر تا پذیرش از طریق کنکور، پس از وزارت علوم خواهش میکنم درمورد کاهش ظرفیت با تدبیر بیشتری عمل کند و سعی بر پذیرش افراد شایسته کند ، تنها دانشجوی یک دانشگاه بودن و معدل نمیتواند ملاک خوبی برای پذیرش در دکترا باشد.

.........
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام. به نظرتون اعتراض فایده ای داره؟؟؟؟

دکتر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۴:۱۹ ب٫ظ

بالاخره سنجش جواب کسی را داد؟؟؟؟

منصور
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
عزیزان با تجربه،میشه یه راهنمایی کنید که این که در شیهامه دکترا نوشته که دانشجو باید در بدو ورود موضوع پایان نامه و استاد راهنمای خودش رو انتخاب کنه یعنی چی؟
من که اصلا سوژه و ایده ای ندارم الان.
ترو خدا یکی منو راهنمایی کنه.
از الان استرس گرفتم.
خیلی ممنونم

سزاوار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

کجا نوشته؟

منصور
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سزاوار

در شیوه نامه ای که دانشگاه بهمون داده اینو آورده

سهند
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

من که ندیدم…واضح بگید کجا نوشته؟

..
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

سلام دوست عزیز
منظور این است که در ترم اول باید زمینه علمیتون را انتخاب کنید که استاد راهنما برایتان تعیین کنند چون هر استادی در حوزه خاص خود کار علمی و تدریس میکند برای مثال اگر شما زمینه علمی خود را در حوزه نثر فارسی انتخاب کنید بهتون میگن که استاد راهنمای شما فلانی است و بعدش با ایشان مشورت میکنید گه موضوع رساله خود را در زمینه نثر فارسی مشخص کنید.

برق الکترونیک
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

باید از مدیر گروهتون بپرسید که کدوم استاد شما رو جذب کرده و انتخاب واحدهاتون رو باید با هماهنگی اون استاد انجام بدید. من خودم روز مصاحبه شفاف گفتم که ایده ام واسه ادامه کار چیه و بر اون اساس یک استاد به من نمره مصاحبه رو دادند. و گفتند که واحدهامو باید با نظر و امضای ایشون انجام بدم و بدون تائیدشون نمیتونم واحد انتخاب کنم

منصور
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۸:۴۰ ب٫ظ

خیلی ممنون از راهنماییتون
راستش من هم روز مصاحبه همینطوری یه چیزایی گفتم و از تواناییها و علایقم گفتم و احتمالا نظر یکی از اساتید رو جلب کرده اما موضوع خاصی رو معلوم نکردم و الان نمیدونم چکار باید بکنم.
ضمنا من رشته سازه عمران هستم که واقعا رشته تخصصی هستش.
بنظرتون باید چکار کنم؟
ممنون میشم یه کم بیشتر راهنمایی کنید

برق الکترونیک
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

من هنوز حضوری نرفتم دانشگاه بپرسم ولی تو آیین نامه دکترا نوشته دانشجو باید تا پایان نیمسال اول استاد راهنماشو مشخص کنه. با مدیر گروهتون صحبت کنید بهتون میگه کدوم استاد انتخابتون کرده بعد برید رزومه و لیست مقالاتشون رو ببینید احتمال زیاد در همون زمینه ها ازتون کار میخواد. از آموزش دانشگاه هم که پرسیدم گفتن بدون اجازه و امضای استادتون انتخاب واحدی براتون انجام نمیشه

s
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

سلام انتخاب واحد با نظر استاد راهنما نیست. در هر گروه یکسری واحدهای مشخص را هر ورودی تا امتحان جامع بایستی انتخاب کنند.

برق الکترونیک
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  s

من هم اول همین فکرو میکردم ولی ظاهرا در همه دانشگاهها اینطور نیست

مرتضی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ق٫ظ

یه چی بگم شاخ دربیارید از صبح دارم گیج میزنم. من امیرکبیر قبول شدم دیروز هم ثبت نام کردم امروز نوشته انصراف از ثبت نام اولیه!!!! زنگ زدم میگن ما شما رو ورنداشتیم خب ورنمیداشتید که من اولویت بعدی هام قبول شده بودم….

سعیده فیزیولوژی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

شوخی میکنی

مرتضی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

نه به قران. اینجا نمیشه عکسش رو فرستاد وگرنه میفرستادم

مهتا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

حتما پیگیری کن

مینا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

مگه میشه همچین جیزی؟کدوم دانشکده بودی؟

مینا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

شما اگه ثبت نام کرده باشی نباید همچین چیزیو بزنه که!

گلاره
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

درست میشه .نگران نباش.

سیروان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

چنین چیزی مگه امکان داره؟
ستجش براساس نظر دانشگاه شما رو قبول زده …حالا دانشگاه زده زیرش…

حسین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۹:۰۲ ب٫ظ

سال ۹۵ سرباز شده بودم رفتم سازمان بازرسی شکایت کنم نگهبون جلو در گفت برگرد از مرخصی که گرفتی استفاده کن اینجا حقتو نمیدن. گوش ندادم رفتم تحویلم گرفتن گفتن راس میگی یه اعتراض کتبی بنویس نوشتم الان هم منتظرم جواب بدن

ناراحت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سال ۹۵ شما نتیجه گرفتی؟

حسین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

نوشتم که الان هم منتظرم جواب بدن کاش میرفتم از مرخصیم بهره میبردم!

ف
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان اینجا کسی مدرس ثبت نام اینترنتی انجام‌داده؟ به من همش ارور میده انگار سایت مشکل داره

شکیبا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۷:۱۴ ب٫ظ

شکایت بی فایدس

Mb
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شکیبا

سالهای قبل نتیجه داده در مواردی
ناامید نشین از هر مرجعی که تونستین شکایت کنین
من که اینکارو میکنم

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ

هدف از ساماندهی دوره های دانشگاههای سراسری سطح یک،مأموریت گرا کردن دانشگاهها و عدالت آموزش و پژوهش و همچنین کنترل ظرفیتها،برابرسازی دوره ها،یکپارچه سازی نظام سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاههاست،دانشگاههای سطح یک دولتی فقط مختارند وضعیت دوره ها را تغییر داده و یا دوره های بین المللی-شهریه پرداز-روزانه و ….. را تغییر ،افزایش،کاهش،ادغام،انحلال یا تجمیع نمایند.من قبلا عرض کردم دانشگاهها ساماندهی می شوند ولی دوستان ناراحت شدند.دانشگاه پیام نور،علمی وکاربردی وفنی و حرفه ای هم تجمیع خواهند شد .دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد نیز تجمیع می شوند.

SOCIOLOGY به جغرافیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۲ ب٫ظ

باسلام علم دیگر صرفا در دانشگاه تهران با توجه به فناوری نوین حصر نشده. هر دانشگاهی شما دانشجو باشید اگر اکتیو باشید سطح علمی تان بالا می رود. در حال حاضر سطح تلاش پشتکار و اراده مهم است. بنده همه مقطع روزانه خوندم. اما دلیل نمی شود بدون بررسی مهارت و دانش و خلاقیت مابقی دانشگاه را سطح پایین قلمداد کنیم. بله دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی تعدیل وتجمیع می شود بنده مدرس دانشگاه هم هستم. اما دانشگاه آزاد بعد دانشگاه دولتی بخاطراینکه افرادصاحب منصب در هیت امنا این دانشگاه حضور دارند امکان تجمیع اش بسیار پایین است.با تغیر ریاست که اخیرا انجام شده، اگر امکانش باشد گسترده تر هم خواهند شد(باز تاکید می کنم اگر امکان ش باشد بستگی به وزارت علوم و تصویب قانون مجلس دارد)

طرح شکایت به هیأت عالی تجدید نظر دانشگاه ها کنید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۲ ب٫ظ

مرجع رسمی شکایت به عدم قبولی: دبیرخانه “هیأت عالی تجدید نظر دانشگاه ها” وابسته به وزارت علوم.
از آنجا که ثبت اعتراض در سامانه سازمان سنجش بصورت مجازی، غیر رسمی و شخصی انجام می شود، توقع رسیدگی و دریافت پاسخ مقتضی در زمان کوتاه باقی مانده، دور از انتظار است.
داوطلبان به مرجع رسمی بصورت رسمی و حضوری و با استناد به مدارک ارائه شده در آزمون و مصاحبه شکایت کنید.
حتی در صورت شکایت به دیوان عدالت اداری، ابتدا باید طرح شکایت در مرجع ذی صلاح یعنی “هیأت عالی تجدید نظر دانشگاه ها” صورت گیرد.
لطفا این کامنت را برای عموم داوطلبان معترض منتشر کنید.

راد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام
خوبین دوستان

یکی از دوستانم امسال دکترا پذیرفته شده، دانشگاهی که رفته مصاحبه دوتا ظرفیت بوده از این دوتا استاد x و y یکی درمیون امتیاز دادن، اما از شانس دوستم دوتای اول استاد y نیامدن و جای دیگه قبول شدن و دوتای استاد x قبول شدن، دوستم دومین انتخاب استاد x است. حالا دانشگاه میگه چون سنجش اعلام کرده چاره ای نداری باید با استاد y کار کنی، اون استاد y حتی حاضر نشده با دوستم حرفم بزنه. میگه من تو را انتخاب نکردم و حرفی باهات ندارم. دوستمم میخواد ثبت نام نکنه چون واقعا با این استاد نمیشه کار کنی و منم بهش حق میدم.اینم اضافه کنم دوستم امتیازش به حدنضاب دانشگاه بعدی رسیده و اونجا قبول شده اما طبق اولویت انتخاب مجبوره اولی را بره دیگه.
میخوام بدونم کسی هست نظری داشته باشه که چی کار کنه سال دیگه محروم کنکور نشه؟اینقدر از اون دانشگاه و استاد دلسرد شده که تنها چیزی که واسش مهمه محروم نشدن از کنکور سال دیگست. رئیس دانشگاهم می گه ما نمیتونیم کاری کنم. قانونا این استاد باید این دانشجو را بگیره اما بعدش چه بلایی سرش بیاره را نمی تونیم تضمین کنیم.
توروخدا بچه ها زودتر جواب بدین.

ویکتاریون
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  راد

به نظر من که نباید میدان رو خالی کنه. همینی که قبول شده رو بره و اون استاد y هم در نهایت با واقعیت کنار می یاد. بچه بازی نیست که. من نمی دونم بعضی رشته ها چه طوریه. ولی الان خودم نه می دونم کدوم استاد قبولم کرده. نه میدونم با کی باید کار کنم و نه می دونم قراره چه کار کنم. یعنی واسه ما به نظر نمی یاد از اولش انقدر محدود باشه.

برق الکترونیک
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

باید شما زنگ بزنید از مدیر گروهتون سوال کنید که کدوم استاد برتون داشته.

برق الکترونیک
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  راد

طبق آئین نامه دکترا دانشجو میتونه از خارج دانشگاه هم استاد انتخاب کنه. بهش بگین میدون رو خالی نکنه و بگرده یه استاد خوب از دانشگاه ارشدش انتخاب کنه

سهند
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  راد

بهش بگید ثبت نام کنه ودر ادامه اگر اون استاد باهاش همکاری نکرد با موافقت گروه واستاد ایکس از بیرون استاد راهنما انتخاب کنه….اینکه انصراف بده و یکسال محروم شود که عقلانی نیست وبعد چه تضمینی هست سالهای بعد دوباره بتونه شرکت کنه و قبول بشه…

آسمان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۵ ب٫ظ

کی مشخص میشه که تکمیل ظرفیت هست یا نه؟

نسیم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

احتمالا نیمه اول آبان

برق الکترونیک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

دوستان کسانی که قبول شدن بگن انتخاب واحد کردن؟ چند روز در هفته براشون کلاس چیدن و چند واحد.

مهندس مکانیک×تبدیل97
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۳ ب٫ظ

مهندسی مکانیک
یکشنبه تا سه شنبه ۹واحد

برق الکترونیک
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

ممنون. من واقعا نگرانم بعد این همه سختی واسه قبول شدن بازم نمیشه خوشحال بود. شهرستان قبول شدم و با وجود شاغل بودن و داشتن بچه کوچیک نمیتونم کل هفته دانشگاه باشم به من گفتن باید بیاید مستقر بشید. آ ه ه ه

س
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۸ ق٫ظ

با سلام لطفا راهنمایی بفرمایید.
بنده شبانه شهید بهشتی قبول شدم به نظر شما عزیران ارزش رفتن داره؟

شاهنگ
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  س

سلام و عرض تبریک
اگه توان پرداخت شهریه رو دارید حتما برید
چون فرقی با روزانه نداره
موفق باشید

برق الکترونیک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  س

حتما اگه نرید حتما بعدها افسوس میخورید.
در مورد پرداخت شهریه هم من شنیدم دانشگاه دولتی مثل آزاد سختگیری در پرداخت شهریه ندارن و با دانشجو راه میان در مقدار و نحوه پرداختش

نسیم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  س

سلام
دانشگاه خوبی قبول شدید، رفتنتون فقط بستگی به این داره که از پس پرداخت شهریه اش بربیاید.

.......
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۱۰ ق٫ظ

حتما به خواستتون میرسید،مطمعنا یه خیری داشته
خدا هیچوقت بد بنده هاشو نمیخاد

.......
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۹ ق٫ظ

سلام بچه ها طرف صحبتم با اونایی هست که قبول تشدن و فک میکنن همه چیز به دکتری خوندن ختم میشه،خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری
اگه واقعا تنها هدفتون تو زندگی دکتری خوندنه براش بجنگید تا به خواستتون برسید.اگر هم نیست بچسبین به کاری که بهش علاقه دارین.
قبول دارم که حق خوری خیلی هست تو مصاحبه ها اما فقط به خدا توکل کنید و برید جلو ….

سلطانی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

باسلام
بچه کسی میتونه انتخاب پایین ترشو بره؟

صابری
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلطانی

اگه درخواست بدید شاید بشه

گلاره
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سلطانی

خیر.اصلا
با انتخاب شما در الویتهای بالاتر ، ظرفیت الویتهای پایینتر خالی شده و به بقیه متقاضیان تخصیص می یابد.
حتی در صورت خالی بودن هم اینکار غیر ممکن است

صابری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  گلاره

دوست عزیز هیچ چیزی توو این دنیا غیرممکن نیست!

مهندس شیمی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سلطانی

بله. برو به صورت حضوری در سازمان سنجش درخواست بده

سامان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۵:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سلطانی

غیر ممکنه

لیلی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ب٫ظ

سلام. من دانشگاه روزانه قبول شدم.این نظر رو برای دوستانی که ناامید نشدن و میخوان از نو شروع کنن گذاشتم. رشته ام ریاضی محض آنالیز هستش. فقط کتابهای مدرسان شریف رو خوندم با کتاب آنالیز حقیقی رودین زبانم هم خیلی وقت نذاشتم میخواستم سفید بدم ولی اونایی که مطمئن بودم درسته رو زدم. هم معدلم بالای ۱۸ بود هم دانشگاه دولتی درس خوندم هم مقاله و سابقه تدریس داشتم. سال ۹۴ فارغ التحصیل شدم و برای سومین بار بود کنکور دکتری شرکت میکردم. از اول مهر سال قبل شروع کرده بودم به درس خوندن.

الهه_جبر97
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

کدوم دانشگاه قبول شدید؟

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام. من مصاحبه یکی از دانشگاه ها رفتم که ۳ نفر ظرفیت داشت ولی توی کارنامه نهایی آخرین رتبه قبولی را ۲ زده و رتبه من هم ۳ بوده. من شنیدم که سازمان سنجش سهمیه ایثارگر اعمال شده و من قبول نشدم. به نظرتون چکار کنم؟ اعتراض نتیجه میده؟؟؟؟

فیزیولوژی ورزش 1991
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دقیقا دقیقا شرایطتتون شبیه منه؛ من از سنجش هم پیگیر شدم و حتی از خود دانشگاه، راه به جایی نبردم! شما تونستید حتما اطلاع بدین

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ب٫ظ

ببخشید شما چطوری پیگیری کردید؟؟ چه جوابی بهتون دادن؟

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ

من شنیدم اگه اعتراض بزنیم جواب میده.

فیزیولوژی ورزش 1991
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

والا از طریق یکی از کارمندای سنجش پرسیدم، اما تو سایت به دو شکل اعتراض دادم حدود ۸ روزه که جوابی ندادن تابحال.
اما من به تحصیلات تکمیلی دانشگاه زنگ زدم گفتن یه ایثارگر برداشتن

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

من شنیدم اعتراضات را بعد پانزدهم پیگیری میکنن.

غلیرضا00
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

یعنی از من بد شانس تر نیس …منم عین شما….دوجا شرکت کردم هر دوتا جا اخرین رتبه قبولی ۵ بود ولی من ۶ ام شدم….حالا جالبش اینهکه سهمیه شون ۷ تا بود….نمیدونم اون دوتا کجا رفتن چی شدن که کمتر شد

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  غلیرضا00

من شنیدم سازمان سنجش سهمیه ایثارگر اعمال کرده.

گلاره
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  غلیرضا00

این هم کاکلا درسته.
۳۰% ظرفیتها به سهمیه ها تعلق گرفته که میشه ۲ تا و ۵ سهمیه برای آزاد میمونه

فیزیولوژی ورزش 1991
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۶:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  غلیرضا00

من چون به رتبه و رزومه م مطمئن بودم فقط یکجا رفتم :(

گلاره
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

کاملا درسته.یکی از ظرفیتها با سهمیه پر شده و دوتا مونده برای سهمیه آزاد

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۰ ب٫ظ

میدونید علت نگرش منفی به عنوان پردیس چیست؟۱-نوبودن این دوره در دانشگاهها و عدم شناخت کافی ۲-ظرفیت بیش از حد بعضی دانشگاههای سراسری که برای پردیسهای خود در گذشته قبل از سال ۱۳۹۳در نظر داشتند۳-برگزاری آزمون جداگانه برای پردیسها تا سال ۱۳۹۴ ۴-خارج شدن بعضی از دانشگاهها از حوزه ماموریت خود در زمینه پذیرش دانشجوی خارجی و به تبع آن تبدیل عنوان پردیس بین المللی به خودگردان.۵-استفاده از اساتید دانشگاههای بی کیفیت در حوزه تدریس در بعضی پردیسها…این وضعیت که عرض شد مربوط به گذشته است.اما از سال ۱۳۹۵ به بعد پردیسهای دانشگاهی ساماندهی شدند و همانند سایر دوره ها تحت مدیریت دانشگاه مادر،دانشجو سنجش و پذیرش می شد و کلیه مقررات آموزشی و مدرک صادره و …عین سایر دوره های دانشگاه سراسری شد.همه پردیسها به خودگردان تبدیل شدند بجز پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران و دانشگاه شریف تهران.و سال گذشته نیز دانشگاه تهران تصمیم گرفت عنوان پردیس را حذف کند و جایگزینی برای آن پیدا کند که احتمالا جای پردیس را در دانشگاه تهران دانشمان یا دانش کوی خواهد گرفت-دوره آموزشی در پردیس های بین المللی به دو روش است۱-روزانه شهریه پرداز۲-بین المللی .مابقی پردیسها عنوان دوره خودگردان دارند.سیاست وزارت علوم این است که دوره های شهریه پرداز دانشگاههای دولتی اعم از نوبت دوم و پردیس خودگردان یکسان شوند.فلسفه پردیسهای بین المللی دانشگاههای دولتی بزرگ مثل دانشگاه تهران، کلا جداست

reza
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۰ ب٫ظ

من خودم با رتبه ۱ پذیرش دانشگاه تهران رو گرفتم ولی اینهمه پافشاری درست نیست بهتره تو عمل نشون بدین و خودتون رو اثبات کنید. در جایگاه مناسب دانشگاه تهران هم هیچ شکی نیست و نیازی نیست با اسرار بخواهید این موضوع رو اثبات کنید. خواهشمندم این موضوع را به پایان برسانید

reza
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۲ ب٫ظ

اصرار درسته

مهتا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  reza

آقای رضا من امروز نتونستم شناسه یکتا بگیرم کد تاییدش اومد ولی شناسه نیومد رو موبایلم خیلی استرس دارم خواهش میکمم اگر میدونید راهنمایی کنید

روابط بین الملل
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ق٫ظ

من که به شخصه نمی دونستیم پردیس اینقدر خوبه، ولی الان دیگه میدونم :)

کمککککککککک فووووووووووری
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۷:۱۸ ب٫ظ

دوستا عزیز سلام
کسی از دوستان احیانا در خصوص سهمیه ۵ درصد ایثارگران اطلاعی داره که دوره شبانه شهریه اش چجوریه؟ چه مقدار باید پرداخت بشه؟ آیا همش رو بنیاد متقبل میشه یا درصد مشخصیه. توو بعضی جاها که میخوندم زده بود حداقل ۳۰ تا پرداخت بالاتر و کامل؟!
دوستان اطلاعی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟

سپیده جان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۲۰ ب٫ظ

بچه ها لطفا جواب بدین. قریب به هزار بار پرسیدم و درست راهنمایی نشدم آیا تدریس در دانشگاه آزاد به صورت حق التدرسی می ارزد یا خیز؟

داوطلب
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

سلام بنظر من اصلا نمی ارزد چون مبلغ دریافتی بسیار پایین است وصرف هزینه رفت وآمد میشود.وتازه به موقع پرداخت نمیکنن.بعد چند ماه تدریس تا الان پرداخت نکرده اند.ولی اگر برای داشتن سابقه تدریس بخواهید بروید خوب است.

سپیده جان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

من فقط قصدم سابقه است، نه مسائل مالی

سارا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

خیر اصلا …

داوطلب
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

برای جذب در دانشگاه آزاد آزادیها خوبند و برای دولتی مجموعه دولتی بهتر است ولی اگه جای دیگه ای نتونستید هر جا باشه غنیمته

؟؟؟
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

چرا که نه. می‌ارزه. حتی اگه برا هیئت علمی شدن هم مفید نباشه، بعدا تونستید دولتی یا جای دیگه برید حق‌التدریس، کسی رو که قبلا جایی درس داده بیشتر قبول دارن تا یه شخص بی‌سابقه.

نسیم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

بله، من یک ترم هست که تدریس میکنم و خیلی خوبه، به عنوان سابقه برای آینده تون مفیده، حتما برید، ولی رو دستمزدش حساب نکنید چون کمه

Sara
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۳۳ ب٫ظ

دوستان در کارنامه رتبه منو زده ۴ و آخرین رتبه قبولی ۳. یعنی تو مصاحبه نفر چهارم شدم?

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

بله درسته

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

توی مصاحبه من سه نفر میخواستن ولی الان زده آخرین رتبه قبولی ۲ هست. کسی میدونه چرا؟؟؟

گلاره
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ...

یکیش رفته برای سهمیه

نسیم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

شاید حد نصاب دانشگاه رو نیاوردید

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

رتبه من هم توی اون مصاحبه ۳ شده.

مهر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

بله دقیقا همینطوره، من هم مثل شما شدم،البته یکی پایینتر، ۲تا میخواستن و من ۳ شدم.

داوطلب
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

کاش اینطور افراد رو برای ترم دیگر بعنوان ذخیره بپذیرن.منم رتبم ۶ شد تا ۴ قبول میکردن.

منا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام
کاش طوری بود که دانشگاه ها اولویت انتخابی دانشجو را نمی پرسیدند و بر اساس شایستگی دانشجو و بدون تبعیض نمره می دادند.
دانشگاه شیراز از ما اونقدر اولویت انتخابی را پرسیدند که خسته شدیم

UNKNOWN!
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

” بد اقبالی هایتان بی اهمیت خواهد بود اگر روح شما سالم بماند. فاجعه ی واقعی برای انسان، فاسد شدن روح اوست. از این رو، آن کس که مورد بی عدالتی قرار می گیرد بسیار بسیار کمتر از کسی آسیب می بیند که مرتکب بسی عدالتی می شود. باید به حال کسی که مرتکب بی عدالتی شده دل بسوزانیم نه برای قربانی آن”. سقراط (داستان فلسفه-برایان مگی- صفحه ۲۲ )

M.b
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  UNKNOWN!

عالی بود

اهالی فلسفه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  UNKNOWN!

بخاطر “روح سالم” خودم و شما خدا را شاکرم، وجدانم آسوده است که “مرتکب بی عدالتی” نشده ام.
درود بر سقراط و بر شما، برای التیام آسیب هایمان بیشتر از فلسفه بگویید.

UNKNOWN!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  اهالی فلسفه

سلام به روح های سالم و وجدان های آسوده !
دوست من، من دانشجوی ادبیاتم، از نوع لاتینش! و فلسفه رو هم همیشه دوست داشتم و دارم… این روزها “چنین گفت زرتشت” رو می خونم… در جست و جوی “ابرمرد” شدنم !
معتقدم هر طالب علمی در هر رشته ای نباید از ادبیات و فلسفه غافل باشه تا عمیق تر احساس کنه و عالی تر بیندیشه.

” آن گاه که عشق تو را می خواند
در پس او برو
اگر چه راه های عشق سخت و پر شیب است
و آن گاه که بال هایش تو را در خود می پیچند، آرام گیر
اگر چه شمشیر پنهان بال هایش
تو را زخم زند.”
خلیل جبران

اهالی فلسفه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  UNKNOWN!

فلسفه هم دوست و هم داشتنی ست! همچون ادبیات که دوست داشتنی ست! عشق و عاشق امّا؛ به گمانم از مقوله شدنی ست…!
“شب چو ماه آسمان پر راز/گرد خود آهسته می پیچد حریر راز/او چو مرغی خسته از پرواز/می نشیند بر درخت خشک پندارم”… فروغ، ستیزه، از مجموعه دیوار

حسن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

دوستان عزیز سلام بخصوص کسانی که رد شدن من امسال برای سومین بار رد شدم اصلا هم قبول ندارم چیزی به اسم عدالت تو دانشگاههایی که من رفتم وجود داشته باشه من پنج مقاله علمی پزوهشی مجری چند طرح سوابق تدریس و حدود بیست تا کنفرانس و… با رتبه های ۱۷-۸-۱۰ رد شدم مثلا تودانشگاه صنعتی اصفهانیه خانم با رتبه ۱۱۲ قبول شد با رزومه ضعیف البته دوستانی بودن مثل من که سلیقه و بی عدالتی اونا ر کنار گذاشت.البته من خدا را شاکرم که تواین ایام استخدام شدم ازدواج کردم خونه
و ماشین خریدم ارتقا شغلی گرفتم و چیزهای بهتر از دکترا .در ضمن دوستان بخدا کار مهمتره توکلتون بخداباشه یه کار خوب پیدا کنی بعد بری دنبال دکترا .توخیلی از رشته الان خوندن دکترا سرابی بیش نیست خداوند یه در را میندد ولی ده تا در دیگه باز میکنه پس اگه قبول نشدین حکمتی توش هست . دکترا همه چیز نمیشه توکل کنی زندگیتون را بسازی

فائزه معدن97
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

احسنت

سپیده جان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

چطوری این همه مقاله دارین و رزومه قوی اونم توی ۳ سال. بعد به کار هم رسیدید و خونه و ماشین و فلان. والا من ی مقاله میخواد اکسپت شه موهامون سفید میشه اساتید خیلی خوب میفهمن کی خودش کار کرده ک مقاله خریده، همین صحبت هایی ک اینجا کردید مشخصه دکترا رو بخاطر پول میخواید و همیت دلیل اصلی رد شدنتون هست دیگه اینقدر هم به پذیرفته شدگان خرده نگیرید، خودتون بیشتر از همه توی مردود شدنتون دخیل هستید

حسن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

نه سپیده خانم ارشد ۹۱ گرفتم مربوط به یه سه سال نیست از سال هشتاد ونه تا ۹۴ مقالات زیادی نیستن در ثانی این را بهت بگم این تصور خود شماست که فکر میکنی همه مقاله میخرن یا براشون بنویسن چون قطعا خودتون اینکارو کردین در ثانی من جایی استخدام شدم که چارت دکترا توش تعریف نشده فقط به خاطر علاقه خواستم بخونم الان هم نقبول نشدم بخدا سرسوزنی ناراحت نشدم شما هم لطف کنی پیش داوری نکنی

سپیده جان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

شما به من میگی پیشداوری نکن اما خودت راجع ب پذیرش شدگان خیلی راحت پیش داوری میکنی!!!! درضمن باید عرض کنم با وجود این موارد که فرمودید دلیل رد شما میتونه نداشتن وقت آزاد باشه کار از یک طرف و تاهل شما از یک طرف. معمولا اساتید شخصی را میخوان که وقتش آزاده آزاد باشه.

یوسف
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

نظر دهید…دقیقا …اساتید بعضیاشون pjd تعهد میخان بابت حضور در دانشگاه…بعد انتظار دارن هم استخدام دولت باشن و هم دکتری بگیرن.

مینا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

ببخشید شما هم کار خوب دارین هم تاهل و..چه نیازی به دکترا دارین؟بهتر نیست این موقعیت برای افرادیکه وقتشون ازادتره و بیکارن باشه؟

دکتری 1
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

هر کسی اهداف متفاوتی داره. همه برای شغل و ارتقا آن که دکترا نمیخونن.

reza
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

پس شاغل بودین برای همین رد شدین

گل دختر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام دوستان اینقد خودتونو اذیت نکنین. شاید این در به روتون بسته شده تا در های بهتری به روتون باز بشه، خودم سال ۹۴ دقیقا تو شرایط شما بودم و خیلی افسردگی کشیدم چون با توجه به رتبه عالی و رزومه ام یکی از دانشگاه های خوب به من قول قبولی داده بود و گفته بودن حدنصاب نمره رو کسب کردم ولی با اعلام نتایج با کلمه مردود مواجه شدم و متوجه شدم که دانشگاه ۵ نفر می خواست و من دقیقا نفر ششم بودم و واقعا برام شکست بزرگی بود همه این اعتراضا و مراحل هم طی کردم حتی کلی استرس کشیدم برای تکمیل ظرفیت که با اونم موافقت نشد بالاخره به هر دری زدم که برم دکتری بخونم ولی همه درها بسته بود. تا اینکه عزمم رو جزم کردم و یه رشته خیلی بهتر با شرایط و آینده شغلی بسیار بهتر انتخاب کردم و موفق شدم الان هم بورس تحصیلی دارم و خیلی خوشحالم که سال ۹۴ قبول نشدم چون یه آینده بهتر انتظار منو می کشید مطمئن باشید شما هم فقط کافیه تصمیم بگیرید بعضی وقتا شکست درس بزرگی به آدم می ده و اونم اینه که با قدرت و توان بیشتری باید تلاش کنیم. امیدوارم همتون موفق باشید بیاید اینجا و یه روز از موفقیت هاتون بنویسید

شوان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  گل دختر

دقیقا درسته
خدا گر ز حکمت ببندد دری
ز رحمت گشاید در دیگری

Sara
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  گل دختر

سلام گل دختر. احسنت. منم دانشگاهی که سه نفر میخواست نفر چهارم شدم و با کلمه مردود مواجه شدم. خیلی ناراحتم. خسته شدم. شما چه رشته ای هستید?

مدیریت بازرگانی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام.میشه بگید چه جوری درس خوندید و از چه منابعی استفاده کردید که تک رقمی شدید؟ اگه فقط خلاصه کتابای ماهان بخونیم کافیه؟لطفا راهنمایی کنید.

گل دختر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

شما باید با توجه به رشته ای که انتخاب کردید تصمیم بگیرید که چه رفرنسی برای مطالعه مناسبه باید سوالای چند سال کنکور همون رشته رو تهیه کنین و سوالارو یکی یکی آنالیز کنین و متوجه بشین چه رفرنسی برای مطالعه مناسبه و اینکه به دانشگاه هایی که احتمالا اساتید طرح سوال در آنجا حضور دارند تشرف ببرید و جزوه هاشونو تهیه کنین با کسایی که رتبه های عالی کسب کردن سوال کنین که چه رفرنسی مطالعه کردن. و اینکه دقیق و منسجم مطالعه کنین.

مدیریت بازرگانی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  گل دختر

ممنون که لطف کردید جواب دادید. من رشتم مدیریت بازرگانی هست و با توجه به اینکه در شهرستان زندگی میکنم دسترسی زیادی ندارم.چون خوندن کامل کتاب وقتگیر هست میخواستم بدونم کسی با خوندن خلاصه کتابهای موسسات آزاد مثل ماهان،مدرسان شریف و… تونسته قبول بشه یا نه؟

سعید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

افرادی که تو سایت سنجش اعتراض زدن باید خدمتون عرض کنم که عمرا جواب بدن… باید حضوری برید اونجا اعتراضتون رو مکتوب کنید… باید به بخش بازرسی سازمان سنجش هم برید … خود سازمان سنجش توی نتیجه ها دست برده و براساس اولیتی که زدید قبول کرده یا نکرده مثلا اگر کسی در لیست دانشگاهی نفر ۵ ام باشه و اون دانشگاه توی اولیت ۵ام اش باشه، سازمان سنجش اونو میذاره اولیت ۲۵ ام… خب معلومه اینجوری هیچکی قبول نمیشه… چرا سازمان سنجش توی دفترچه ثبت نام ب این مورد اشاره نکرده بود؟ اگه ما میدونستیم صد در صد دو جا بیشتر مصاحبه نمیرفتیم… توی بخش بازرسی سازمان سنجش حتما به این مورد اعتراض کنین.
هنوز وقت هست.

سعید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

با سلام. از سایت phdtest خواهش میکنم صدای مارو به گوش مسئولان این افتضاح توی قبول دکتری برسونه… ما خواستار تکمیل ظرفیت دانشگاها و اعتبار دو ساله رتبه دکتری هستیم.
ته نامردیه من با رتبه ۱۱ قبول نشم و رتبه ۲۲۰ قبول بشه… اگه انقد رتبه بی اهمیته اصلا چرا آزمون کتبی میگیرن؟

ناظم الاطبا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

شما چ رشته ای هستی ک با رتبه ۱۱ قبول نشدی و ۲۲۰ قبول شده؟میشه بفرمایید اون رتبه ۲۲۰ کدوم دانشگاه قبول شده؟شما فقط دانشگاههای تهران رو رفتید؟
دوست من اطلاعات ناقص میدی و الکی دیگران رو ناراحت و نگران میکنی
شما نه از شرایط رزومه دیگران خبر داری و ن اینکه اونا چه دانشگاههایی قبول شدن و فقط صرف اینکه یه رتبه رو میگی نمیشه قضاوت کرد که
شما با رتبه ۱۱ چند جا مصاحبه رفتی؟آیا همه شهرستانها رو رفتی و بعد قبول نشدی؟شما فقط احتمالا با اتکا ب رتبت خواستی فقط دانسشگاههای درجه ۱ رو بری و قبول شی ک نشدی
اخه دوست من قبولی ک فقط ب رتبه نیست
موفق باشی

ناراحت
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناظم الاطبا

سلام دوست عزیز. من رتبم تک رقمی بود. و دانشگاه های شهرستانم رفتم
ظاهرا اولویت براشون مهم بود و رد شدم کلا.
من یکسال تمام درس خوندم و الانم واقعا از مردودیم خیلی ناراحتم.
توی رشته ما با رتبه ۲۰۰ هم قبول شدن…

سعید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  ناراحت

من سه سال خودمو تو ی اتاق حبس کردم و فقط درس خوندم هیچ تفریحی تو این سه سال نداشتم بالاخره تونستم رتبه ام رو از ۴۰۰ به ۱۱ برسونم … ولی اولویت ها بقدری واسشون مهم بود ک رتبه و تراز علمی نبود … من هم دوباره کتابامو باز کردم دارم واسه سال بعد میخونم… خیلی برام سخته … چون پارسال واقعا سنگ تموم گذاشتم.

ناراحت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

منم دوسال پیش شرکت کردم و رتبم ۳۰۰ شد بعد امسال یکسال تمام درس خواندم و رتبم تک رقمی شد ولی چ فایده…

دکتری1
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناظم الاطبا

دوست عزیز فردی با رتبه ۲۵۰ با اینکه مشروط شده چند بار و تا اخراج رفته، نه مقاله داره، نه کتاب ، نه مدرک زبان،…(حتی توصیه هم براش نمینوشتن)، الان قبول شده روزانه یک دانشگاه خوب. رتبه های ۵۵۰ هم شنیدن روزانه قبول شدن. همه رشته ها شبیه هم نیست. اما چرا رتبه های زیر ۲۰ نباید قبول بشن با این که رزومه هم داشتن؟

سعید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ناظم الاطبا

سلام. بنده رشته ام فیزیولوژی ورزشی هس… ۶ جا مصاحبه رفتم. سه جا تهران و سه جا شهرستان.
توی شهرستان هایی که رفتم رتبه ۱۱۰ و ۲۲۰ قبول شده بودن ک واسم واقعا جای تعجب داش…یکی از دانشگاهایی ک برای مصاحبه رفتم برام غایب رد کرده بود ک وقتی بهشون زنگ زدم غیر مستقیم بم گفتن نمره ات دست ماس اگرم اعتراض کنی ی جوری بت نمره میدیم ک حد نصابم نیاری.

ندا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ق٫ظ

من بخاطر دکترا زندگیم از هم پاشید.عمرم تلف شد.
رتبه۴۰شیمی تجزیه۴مقالهISIو۴اختراع.
بجنون رسیدم

ناظم الاطبا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

ظرفیت رشتتون چندتا بوده؟چندجا مصاحبه رفتید؟

روابط بین الملل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

ارزش نداره خودتون رو ناراحت کنید. باز هم برای رسیدن به خواسته تون بجنگید. بجنگید تا بدستش بیارید

محسنی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۵۷ ق٫ظ

من۵سال است که در مصاحبه دکتری رشته برنامه ریزی محیط زیست دانشگاه تهران با رتبه های ۱۶،۱۰،۹،۵،۵، شرکت میکنم اما قبول نمیشم با اینکه کتاب و مقاله هم به اندازه کافی دارم اما هربار توی کارنامه واسم نوشته میشه شما حدنصاب دانشگاه رو نیاوردید،با اینکه هرسال مقاله مینویسم که این حدنصاب بره بالا اما هیچ تغییری نمیکنه،بعد از مصاحبه میفهمم اساتید فقط دانشجویانی که تازه فارغ التحصیل شدن رو پذیرفتن ولو اینکه بعضی از اونها هنوز حتی دفاع هم نکردن،چرا باید این بی عدالتی ها باشه ما واقعا عمرمون پشت آزمون تلف شده!!!اصلا وقتی ما اینقد فارغ التحصیل دکتری بیکار داریم این مصاحبه واسه چیه؟؟خب همون مثل ارشد بر اساس رتبه قبول بشیم و.مصاحبه بمونه واسه مرحله استخدام

ریحان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  محسنی

دانشجویانی ک بلافاصله بعد ارشد دکتری میخونن تلاش و انگیزه بیشتری نسبت ب فارغ اتحصیلای سالهای قبلش دارن

دکتری1
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ریحان

نمیشه با قاطعیت گفت. چون بلافاصله درس خوندن هم بسیار سخت و فرسایشی میشه. اگر بین ارشد و دکترا فاصله باشه اما شخص رزومه خوبی در این مدت ساخته باشه ممکنه بیشتر نظر اساتید رو جلب کنه چون این رزومه و ساختن آن نشون دهنده انگیزه و تلاششه.

ننننننننن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۲۳ ق٫ظ

گروه عمران آب دانشگاه تبریز به شعور همه داوطلبها توهین کرد. بالاترین نمره ای که دادن ۱۶.۸ بوده از ۵۰. درصورتیکه از بین این تعداد قبولی در روزانه تهران داریم. یعنی طرف شبانه تبریز لایق نبوده ولی روزانه تهران قبول شده. کاش میگفتن دانشگاه تبریز شده در حد هاروارد، جالبه که شیش سال خودم اونجا درس خوندما
اگه قرار بود کسی قبول نشه این نمایشها برای چی بود؟؟؟

دکتر محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  ننننننننن

دوست عزیز
یه چیز بگم. بعضی دانشگاهها ظرفیت ندارن!!! تحصیلات تکمیلی دانشگاه به زور میخوان دانشجو رو به گروهها تحمیل کنن (دیدم که میگم ها!!!). ولی اساتید قبول نمیکنن و نتیجه همین میشه! در کل حق با شماس.

ننننننننن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر محمد

استادا مایل بودن دانشجو بگیرن
الان هم ناراحتن بابت این اتفاق البته ظاهرا
میگن توی آزمون تستی مصاحبه نمره نیاوردیم که البته خیلی سخت بود

Hani
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ننننننننن

اگه ناراضی بودن همچین امتحان تستی نمیذاشتن که کسی قبول نشه, حتما دانشجو نمیخواستند

M.b
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Hani

من گول این استادا رو خوردم و یک سال برنامه ریزی و تلاش کردم
میتونستن اعلام کنن که ظرفیت ندارن
بنظر من که تخلف کردن

دکتری مردود
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۶ ق٫ظ

رتبه های برتر و داوطلبانی که مطمینید حقتون خورده شده تا دیر نشده برید از طریق سازمان بازرسی کل کشور برید ثبت شکایت کنید از دانشگاه متخلف.

غلیرضا00
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۵۲ ق٫ظ

کاش دوستانی که قبول شدن محل دانشگاهشونو و رزومه شونو اینجا تو کامنتها بزارن….حداقل اونایی که قبول نشدن استفاده کنن و ثواب داره بخدا….دوستان اگه میشه رزومه هاتونو با محل قبولی بزارید..ثواب داره….دمتون گرم

...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام. تو سایت سنجش از کجا باید رفت برا ثبت اعتراض به نتایج مصاحبه دکتری؟ خود سنجش گفته میشه تا ۱۵ ام اعتراض داد

ناراحت
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

سلام. قسمت ارسال درخواست برید. بابد اول ثبت نام کنید. بعد از قسمت دکترا انتخاب کنید اعتراض به نتیجه قبولی.

روابط بین الملل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

یک هفته هست درخواست اعتراض دادم هیچگونه پاسخی ندادن. احتمالا پاسخی هم نخواهند داد. حوصله ندارن دیگه. خسته ن

R
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

دوست عزیز کارشناس سازمان سنجش گفتند:بعد از تاریخ ۱۵شهریور، تمامی اعتراضات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عنوان درخواست :عمومی | دکتری – سوال از کارنامهمتن درخواست :با عرض سلام و وقت بخیر و خسته نباشید از شما کارشناس محترم سوال داشتم که چرا جواب اعتراضات مربوط به نتیجه قبولی رو نمیدین؟! لطفا – خواهش می کنم جواب بدین – بحث یک سال تلاش و صرف وقت و هزینه اس… پیشاپیش از حسن توجه وهمکاریتون بی نهایت سپاسگزارمتاریخ ارسال پاسخ :١٣٩٧/٠۶/١٠-٠٧:٢۶پاسخ :با سلام
کلیه درخواستهای ثبت شده پس از اتمام مهلت تعیین شده برای ثبت اعتراض بررسی و از طریق همین سامانه پاسخ داده خواهند شد.
با سپاس

دکتری1
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  R

واقعا بررسی میشه؟ بعید میدونم.

پیرانه سر، سودای علم آموزی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

سلام از عزیزان شخصی دهه ٣٠ تا ۵٠ هم در این جا حضور دارد؟

A.s
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

سلام . بله. بنده دهه ۴۰ هستم.

پیرانه سر، سودای علم آموزی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  A.s

سلام، شما در مصاحبه ها از نظر فاکتور سن مشکلی ندارید؟ به شخصه از این نظر مشکل دارم. استاد و رئیس دانشگاهی از پذیرش من ابا دارند، بخاطر اینکه سنشان جای سن فرزند من است، توهین و بی احترامی شان که جای خود دارد…

منا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

سلام
کاش طوری بود که دانشگاه ها اولویت انتخابی دانشجو را نمی پرسیدند و بر اساس شایستگی دانشجو و بدون تبعیض نمره می دادند.

نانکل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  منا

موافقم

علیرضا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

بالا بودن شدید شهریه نوبت دوم باعث فاصله بین نفرات برتر و قبولیهای نوبت دوم میشه آخر سر هم هیچ تفاوتی بین مورکشون نییت این در حالیه اگه این شهریه ها معقول و با تسهیلات بود نفرات برتر اما مردود روزانه میتونستن قبول بسن حداقل تعدای از نفرات حقشون ضایع نمیسد.

فائزه معدن97
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

واقعا ترمی حدود ۱۰میلیون خیلی سنگینه
جور کردنش توو این وضعیت اقتصادی بشدت دشواره

M.b
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه معدن97

من با رتبه ۵ به شبانه هم راصی بودم ولی برنداشتن یعنی گفتن حدنصاب نیاوردی

شهاب
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

دوست عزیز ربطی نداره/من خودم شبانه دانشگاه تهران قبول شدم و روزانه شهر های دیگه رو نزدم.همون شبانه هم در حدی یکی دو نفر بیشتر نمیگیرن.و قبولیش با روزانه از نظر سختی فرقی نداره.حالا یکی دو تا تست بیشتر زده رتبش ۵۰ تا جابجا شده دلیل نمیشه قوی باشه.

آسمان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ب٫ظ

یک خبری در اردیبهشت ماه امسال در این سایت منتشر شده که لاعمال محدودیت پذیرش در دکترا و ارشد مد نظره و قراره امسال برای دوره دکترا اجرا شه، حداقل تکمیل ظرفیت بزارن چون معلوم نیست چی میشه.

آسمان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ب٫ظ

تو بعضی رشته ها رتبه ۵۰۰ قبول شده روزانه، رتبه ۲۵۰ هم قبول شده ، با اینکه دو ترم مشروطی داشته و هیچ رزومه ای نداشته، هیچچچچیییی

آسمان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ

منم روز مضاحبه کسایی رو دیدم که خودشون راضی نبودن و میگفتن بد بوده، بعضیا هم ریلکس و بیخیال که قبول هم شدن، بعضیا هم تو مصاحبه همپن روز گفتن بشون اگر میاید اینجا بتون نمره بدیم، فقط چون دانشگاه خودشون رفته بوددننن.

زهرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۶ ب٫ظ

واقعا اعمال سلیقه هست ،سالی که من پذیرفته شدم ۵ تا رشته من ظرفیت داشت،۴ تا از همکلاسام یا کارشناسی یا ارشد تو اون دانشگاه بودن و رتبه های عالی تر ازون ها رو برنداشتن ،من تنها کسی بودم که غیر آشنابودن با اساتید قبول شدم ،بقیه دانشگاه ها هم همین بود ،فقط بچه هایی که ب نحوی دانشجوی خودشون بود رو برداشتن

یلدا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۱ ب٫ظ

یکی از دوستای من علنا روز مصاحبه میگفت من هیچی نخوندم و فقط فیلم دیدم و خوابیدم رتبه اش هم نجومی بود و نتونسته بود روز مصاحبه به سوالات جواب بده رزومه اش هم مثل من بود در حالیکه من به همه سوالات جواب دادم الان نمره مصاحبه اش رو سه برابر من دادن اگه رتبه اش اینقد بد نبود حتما قبول میشد اونوقت من که با وجود بچه از ساعات استراحتم زدم و شبا تا دیروقت درس میخوندم و رتبه ام ۱۸ بود رد شدم نمیدونم کجا باید شکایت کنم

M.b
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۵۱ ب٫ظ

دوستی که تعریف کردن در رشته شیمی تجزیه سال ۹۴ اعتراض داوطلبی نتیجه داده
ایکاش توصیح میدادن از چه طریقی این نتیجه رو گرفتن
من فقط به وزارت علوم امیدوارم که مصاحبه دانشکده ما رو بررسی کنن و قضاوت کنن درمورد ما.
یعنی چی که مصاحبه تستی با نمره منفی اونم فقط پونزده تا سوال در حد المپیاد؟؟؟؟؟؟؟
تست ریاضیات مهندسی دیدین تا حالا
این درسا باید تشریحی سوال داده بشن
واقعا مستاصل شدم

مهرداد88
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۹ ب٫ظ

باید حتما اعلام کنن تکمیل ظرفیت امسال

بی انگیزه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد88

بله خواهش میکنم سایت پی اچ تست صدای ما رو به گوش مسئولین برسانند. امسال تکمیل ظرفیت رو حذف نکنید که ماها که واقعازحمت کشیدیم نتیجه بگیریم.
امسال تغییر اولویت رو که برداشتند, حداقل تکمیل ظرفبت رو حذف نکنند.
عاجزانه تقاضا میکنم.
من که رتبه تک رقمی اوردم واقعاا دیکه به چه امیدی برای سال بعد بخوانم؟

M.b
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بی انگیزه

منم اگه تکمیل ظرفیت نباشه پرونده دکترا رو برای همیشه می بندم
چون نه انگیزه درس خوندن دارم نه امیدی به استادها

صادق-مکانیک-ورودی ۹۴
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۹ ب٫ظ

به نظرم باید اونقدر اعتراض کنید که ازمون بشه ۹۰درصد و مصاحبه بشه ۹۰ درصد…و هیچ اعتراضی هم به اون ده درصد وارد نباشه…که اختیار تامشون رو نشون بده..ولی نهایتا ده درصد…که جابجایی خیلی زیادی نتونند اعمال کنند…شورشو در اوردند دیگه از بس دانشجو خودشونو میبرند بالا…از حق الناس که عمرا نمیترسند…تنها راهش کاهش تاثیر مصاحبست…

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۹ ب٫ظ

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکترمجتبی شریعتی نیاسرصبح امروز در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی سراسر کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان با تاکید بر حذف کنکور سراسری اظهار داشت: طرح حدف کنکور تدوین شده و سال آینده مرحله نخست این طرح اجرا می‌شود زیرا وجود یک میلیون نفر پشت کنکوری پذیرفته نیست و این رقم باید به دست کم ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافته و جو روانی کنکور از بین برود. دکتر شریعتی افزود: ساماندهی، هم افزایی و ماموریت گرایی، اجتناب ناپذیر و یک امر تجربه شده جهانی است و رمز اعتلای آموزش عالی مشارکت جمعی، عقلانیت، عزم جدی و راسخ است. معاون آموزشی وزارت علوم و دبیر پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی سراسر کشور گفت: در بحث مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجو به چند پیش فرض از جمله اینکه آموزش عالی مسئول اشتغال است یا اشتغال پذیری، اساساً اشتغال موضوع سازمانی است یا پدیده سیاسی اجتماعی و اینکه دانشگاه محل ایجاد اشتغال است یا محل آموزش کارآفرینی باید توجه کرد. وی تصریح کرد: ازسال ۵۷ تا ۹۲ جمعیت دانشجویان از ۱۷۵ هزار به ۴ میلیون و هشتاد هزار، هیات علمی تقریباً از ۳ هزار نفر به بیش از ۸۰ هزار نفر و موسسات و مراکز آموزش عالی از حدود ۲۴۰ مورد به ۲۸۵۰ مورد افزایش پیدا کرده است. وی گفت: از دهه ۶۰ به بعد اتفاقاتی در تاریخ آموزش عالی کشور افتاد که سرنوشت آموزش عالی را تغییر داد دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۶۱، دانشگاه پیام… ادامه نظر»

M.b
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۶ ب٫ظ

تفویض اختیار به دانشگاهها؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
چیزیه که ما اعتراض داریم
صمنا کنترل ظرفیت یعنی که فکر ی هم به حال ظرفیتهای خالی بشه

بی ثباتی مشکل ما است
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

ما همه جا در مرحله حرف خوبیم، در مقام عمل؟! چیزی در حد ظرفیت بعضی دانشگاه ها با حدنصاب بالا (٠)

روابط بین الملل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ق٫ظ

انتظار داشتم یه جاش گفته باشه پردیس دانشگاه تهران همسطح آکسفورد هست ولی انگار نگفته بود :/

یکی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۶ ق٫ظ

:))))))))

؟؟؟
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۲۱ ق٫ظ

دقیقا منم از اول تا آخر متن رو با همین انگیزه خوندم. ولی چیزی توش نبود!

دیس پر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۳۶ ب٫ظ

گمونم شرطی شدین ها! یه بار هم که خودش چیزی نگفت شما ها هی بگین :)

داوطلب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۵ ب٫ظ

سلام .من حدود ۵ الی ۶ روزه در قسمت پاسخگویی به سوالات اینترنتی سازمان سنجش اعتراض به نتیجه زدم ولی هنوز جواب نیومده .چقدر طول میکشه پاسخ بدن؟

سامان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

اتفاقا منم چند روزه زدم پیامم رو خوندن ولی هیچی جواب ندادن

M.b
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۰۲ ب٫ظ

بنظرتون ظرفیتهای خالی امسال چی میشن؟ تکمیل ظرفیت نباشه چطور میشه؟

دلسوخته
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  M.b

می سوزه، مثل دل ما

فاطمه سادات
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۵ ب٫ظ

خواهشمندم از مسولین رسیدگی کنن آخه اینهمه افراد با رتبه و رزومه عالی که نمیشه حقشون خورده بشه

M.b
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه سادات

تنها راهی که رتبه های خوب مردود شده داشتن تکمیل ظرفیت بود که اونم برداشتن

داوطلب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  M.b

از شانس بدمون حالا که به ما رسید تکمیل ظرفیتو برداشتن ولی ایکاش دوباره بزارن.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۳ ب٫ظ

دوستان من بعضی هاشون با رتبه تک رقمی و رزومه قوی پردیس دانشگاه تهران و شبانه دانشگاه تهران قبول نشدند،این تفاوت دانشگاه تهران با سایر دانشگاههاست.

M.b
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۶ ب٫ظ

رتبه تک رقمی عمرا پردیس بخواد

ووو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۸ ب٫ظ

دوستم با رتبه ۴ شبانه تبریز هم قبول نشد ولی روزانه تهران قبول شد
اینکه دلیل نمیشه

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۴۷ ب٫ظ

منم اتفاقی تو این سایتها اومدم و دیدم صحبتهای جالبی میشه-جذابیت ایجاد شد

مریم
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۰ ب٫ظ

باور کنید دست خودشانه هر کس بخوان بر میدارن

مریم
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۲۹ ب٫ظ

تجربم میگه … مقاله مهم نیست نمره اساتید مهمتره باور کنید

امیدوار به لطف خدا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام من اعتراض کردم در سازمان سنجش. ولی الان نمیدونم بعد این چی میشه؟ چه فرایندی رو باید این اعتراضمون طی کنه ؟ و اینکه سازمان سنجش نوشته اعتراض دارین یا نه. و هیچ مدرکی نخواسته و فرایند نهایی اعتراض توضیح نداده ؟و کی جواب این اعتراض ها میاد
اگر کسی در یک دانشگاه قبولی نهایی شده باشه و الان به اینکه چرا دانشگاه قوی تری قبول نشده اعتراض کرده ؟ وضعیتش چی میشه ؟ ایا باید در اون دانشگاه ثبت نام کنه یا نه منتظر بمونه که نتایج بیاد؟ اگر ثبت نام کنه و نتیجه اعتراض قبولی در یک دانشگاه دیگه باشه تکلیف این شخص چی میشه؟

نسترن
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۳ ب٫ظ

سلام نظر دوستان رو خوندم
بیشتر تاکید همه دوستان
رو مقاله و مدرک زبان هست ولی در مصاحبه فقط ۱۴ نمره برای محل تحصیل مقاطع کارشناسی و ارشد و معدلش اونها بود
مثلا منی که شهرستان و دانشگاه درجه دو خوندم باید یه مقاله پژوهشی بیشتر نسبت به دانشجو دانشگاههای تهران داشته باشم که جبران شه و تازه هم سطح با اون بشم و امتیاز مصاحبه کم نیارم
دیده شده پیام نور ارشد شهرستان تهران رو آورده ولی برای جبران این اختلاف نمره خیلی بالایی در زبان داشته و بالغ بر هفت هشت تا مقاله پژوهشی رتبه کنکورش هم ۷ بود و الان دکترا دانشگاه تهرانه

شکیبا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۲ ب٫ظ

البته همین اساتید برای بالات بردن رتبشون به این مقالات نیاز دارند و بی زحمت به مقالاتی میرسن

M.b.
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۱ ب٫ظ

من همه جا رو گشتم این حدنصاب مرحله دوم رو فقط خود دانشگاهها گذاشتن
هیچ جا ذکر نشده

تمام عمر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۰۰ ب٫ظ

یعنی من باید ١٢٠ سال صبر کنم تا استادی که نمیخواد من باشم بره از دنیا بعد من برم اون دانشگاه؟!

ابوالفضل
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۵۸ ب٫ظ

من خانمم رتبه و رزومه و تسلط عالی داشت اما متاسفانه پذیرفته نشد بعد از اعلام نتایج رفت دانشگاه بهش گفتن چه اسراری داری این دانشگاه بخونی خانمم وقتی اومد خونه دچار ایست قلبی شد الانم استراحت مطلقه اصلا نمی تونه حرف بزنه

یا ابوالفضل
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

سلام متاسفم، حتما و قطعا شکایت کنین، البته شما و بدون اینکه خانم متوجه بشن،
یک مورد دیگه هم هست که قبل مصاحبه برای اینکه روحیه اش را بشکنن استادی گفته برای چی این دانشگاه می خواهی بیایی برو جای دیگه، دانشجو دچار حمله قلبی شده

ابولفضل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  یا ابوالفضل

حتما اینکار را خواهیم کرد حتی با مراجع بازرسی کل کشور هم صحبت کردم فعلا منتظرم همسرم سلامتیش دوباره بدست بیاره خودم مشاهده زحماتش بودم همسرم جز نخبگان هستند با وجود اینکه دعوتنامه از بهترین دانشگاه خارج گرفت حاضر نبود حتی از استان و کشورش خارج بشه میگفت دوست دارم بچم تو ایران اموزش ببینه و بزرگ بشه وحتی بخاطر بچه حاضر نبود شهر دیگه بره بهترین دانشگاه ها برای مصاحبه پذیرفته شد اما بخاطر بچه فقط مجبور شد استان خودمون مصاحبه بره واقعا متاسفم که به این راحتی حقش پایمال شد

شقایق
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

خیلی متاسفم برای خانمتون ایشالا زودتر خوب شه
کدوم دانشگاه این حرفو زد؟

ابوالفضل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

یکی از دانشگاهها در شمال ایران فعلا نمی تونم اسم دانشگاه رو بگم از طریق سازمان های مربوطه اقدام و رسیدگی خواهم کرد

دانشجو
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۶ ب٫ظ

با سلام بنده اولین بار بود که در آزمون دکتری شرکت کردم و رتبه ۲۱ شدم. جالب اینه که وقتی رفتم مصاحبه متوجه شدم که مصلحبه فقط رفع تکلیف دانشگاههاست. من دارای مقالات داخلی و بین المللی، عضو هیئت علمی دانشگاه و مدیر گروه، نویسنده کتاب، دارای سمت اجرایی مدیر گروهی دانشگاه، دارای سابقه فنی و دانشگاهی ۹ ساله، دارای سابقه آموزش فنی کارشناسان داخلی و خارجی و دارای ۲۱ دوره فنی آموزش کارشناسان فنی کشور، مدرک زبان، دارای مدارک آموزشی متعدد و همچنین دارای گواهی انجام دو طرح پژوهشی هستم و الی… بعد از مشاهده نتایج و قبولی افراد تازه فارغ التحصیل شده متوجه شدم رابطه حرف اول رو میزنه. روی جلسه مصاحبه حتی به کتاب بنده نگاه هم نکردن چه برسه به مابقی مدارک. از دیگران میشنیدم که فلانی ها قبلا واسه پذیرش صحبت کردن. خدمت دانشجویان عزیز اینجا لازمه عرض کنم که حس میکنم برخی استاتید تمایلی به انتخاب دانشجویان مستعد ندارند و ترجیع میدن به دلیل آشنا بودن با دانشجویان سابق ، با همون افراد کار کنن. بنابراین اگر در دانشگاهی استادی را که از شما شناخت کافی ندارد سراغ ندارید جهت انجام مصاحبه به اونجا نرید. متاسفانه انتخاب افراد بر اساس رابطه، دانشجوی سابق بودن و ….در دانشگاهها عرف شده و کسی به سواد اعتنایی نمیکنه. نکته جالب دیگه در نوع انتخاب اینه که بنظر می رسه خانم ها از آقایون با سوادترن. برخی از دوستان نوشتن سواد مهمتر از مقالست….لطفا حرف خنده دار نزنید…سواد غالب افراد و حتی خود اساتید تئوریکه…حتی نمیدونن این مطالب… ادامه نظر»

دکتر جدید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام و درود دوستان.. جالبه دانشگاه شهید بهشتی واسه کسای که رزومه و رتبه قبولی و داشتن در بعضی گرایش ها حدود ۷۰ نفر.. غیبت رد کرده.. الان وقتی شکایت کردن میگن باشه چندنفر دیگه رو که دانشگاه اعلام کنه پذیرش میشن ولی اونایی که قبول شدن دیگه شدن حذف نمیشن…

Ftm
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۷ ب٫ظ

یکی از شرایط پذیرش در مقطع دکتری اونم روزانه تمام وقت بودن دانشجو هست!چرا یه کارمند با روزومه ضعیف و اینکه مدت زیادی حدود ۱۲ سال پیش ارشد گرفته دکتری روزانه دانشگاه تهران پذیرش میشه؟؟؟؟

Sara
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Ftm

وقتی زحمت کشیده، دیگه این حرفا نیست. شما چرا ناراحتید که قبول شدن? رزومه ضعیفه، شاید رتبه و مصاحبه خوبی داشته. خدا خواسته.

اقدس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

موافقم . اون کارمند هم صد در صد زحمت کشیده. ش

M.b.
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ftm

اگر شهر خودش بلشه مشکلی نیس
مرخصی ساعتی میگیره
اگه شهر دیگه باشه مرخصی بدون حقوق

شکیبا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۷ ب٫ظ

من سه روزی اشک ریختم حال عادی نداشتم از روز غدیر خوبم و تصمیم گرفتم مقاله کار نکنم و زبان تمرین کنم مدرک زبان بهار سال بعد بگیرم اخه ضعیفم امکان کلاس رفتن هم ندارم میخوام شرکت کنم سال بعد مخفیانه نمیخوام به پدر و مادرمم و هیچ کسی دیگه بگم بیسوادم هستن فکر میکنن من زبان میخونم البته زبانم میخونم چهاز ساله شرکت میکنم خجالت میکشم امسال فقط رفتم مصاحبه دوست ندارم به پارتی بازی ووو فکر کنم قدرت دستشون هست خدا جای حق نشسته فکر زباد کنیم مریض شدیدم رفته..

ز حدا فقط صبر خواستم و سلامتی

صبور
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  شکیبا

خدا / صبر / سلامتی با شماست…

دائم التحصیل
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شکیبا

در مصاحبه علاوه بر معدل و مقالات، فن بیان و میزان تسلط از دیدگاه اساتید خیلی اهمیت داره وامیدوارم سال آینده نتیجه تلاشتون و بگیرید

مریسا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شکیبا

امتحان msrt یک بار قبل امتحان اصلی تون شرکت کنین. اگه به هدف نمره خوب واسه این امتحان بخونین زبانتون پیشرفت میکنه و هم بهار سال بعد که به امید نمره خوب امتحان دادین موفق میشین.

امیرحسین
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام، اخیرا اساتید دیدگاه مثبتی به مقاله و کتاب و همایش ندارن از بس یک عده فقط مقاله نوشتن بدون اینکه سواد مناسبی داشته باشند پس باید تو مصاحبه خودتون رو ثابت کنید

شیمی دان ها
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان تبریک به افرادی که پذیرش شدن و همدردی با اونایی که مثل خودم قبول نشدند.به نظرم نه پارتی کاری میتونه براتون بکنه نه رزومه قوی میتونه کمک حال باشه چون هر دانشگاهی سیستم خوش رو داره برای یکی رزومه مهمه برای دیگری رتبه,دانشگاه دیگه جلسه مصاحبه براشون مهمه و دانشگاه دیگه …مسلماً افراد سفارشی هم در این بین هستن و باز هم بسته به نظر اساتید کاملاً شخصی با این مورد برخورد میشه.
بنده توصیه میکنم به دنبال شاخه ای غیر از درس هم باشید شاید موفقیت همه ما در جهت درس نیست کافیه که دیدگاهمون رو تغییر بدیم.برای درس همیشه فرصت هست اما لذت بردن از جوانی مون لحظاتیست که برنمیگردن.با آرزوی شادی و سلامتی برای همه

؟
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی دان ها

اصلا نمیدونم لذت بردن از جوانی چی هست!

M
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

واقعا از وقتی یادم میاد درس خوندم الانم ۴سال دکترا!پس کی جوونی کنیم

سپیده جان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۲۲ ب٫ظ

بچه ها چطوره که تو ارشد تازه طرف ی ساله فارغ التحصیل شده و ۲۰ تا علمی و پژوهشی داره؟؟؟؟ ؟”من از اردیبهشت ی مقاله دادم هنوووووز اکسپت نشده. دیگه دارم شاخ در میارم

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۸ ب٫ظ

همه دانشگاههای دولتی به زودی ساماندهی می شوند.تجمیع یا انحلال..دانشگاه پیامنور و علمی کاربردی و فنی حرفه ای تغییراتی صورت می گیرد.پردیسهای علمی دانشگاههای بزرگ توسعه پیدا می کنند.دانشگاههای آزاد و غیر انتفاعی هم ساماندهی می شوند.

نانکل
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۴۷ ب٫ظ

خب ک چی؟؟؟
واقعا نمیدونم قصد شما چیه ازین حرفا
هر چند روز یکبار میاید و تکرار میکنید و کسی اصلا ب حرفتون توجه نمیکنه
چون واقعا بی اهمیته

ساره
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ

آره!!!! همه دانشگاه های کشور قراره زیر نظر پردیس دانشگاه تهران به فعالیتشون ادامه بدن.

سپیده جان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۱۹ ب٫ظ

به نظرتون روزانه بهتره یا پردیس دوست عزیز :)

شقایق
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

البته پردیس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تربیت مدرس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده جان

بابا روزانه مقایسه با پردیس هیچ اعتباری نداره

دیس پر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۴۴ ب٫ظ

به هیچ وجه قرار نیست پردیس های خودگردان با روزانه تجمیع بشن.

Ftm
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۴ ب٫ظ

شما فارغ التحصیل رشته برنامه ریزی هستید؟؟ اطلاعات شما چه قدر صحت داره؟

sara
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۰۲ ب٫ظ

من قبول شدم. رزومه خاصی نداشتم. مطالعه و اطلاعاتمدر مورد گرایش خودم و سایر موضوعات زیاد بود. من سال ۹۴ خیلی درس خونده بودم. پنج جا رفتم مصاحبه قبول نشدم. دو سال با استادم سعی میکردم مقاله کار کنم. کمکم نمیکرد. وقتی رفتم جایی ک قبول شدم الان برای مصاحبه، پایان نامم رو پرت کردن و گفتن برو پی کارت. خیلی ناراحت شدم ولی سعی کردم واسشون توضیح بدم ک تواناییشو دارم که دکتری بخونم. اگه استادی داشتم ک کمک میکرد به من، منم مقاله زیاد میدادم. هیچوقت توی زندگیم به اندازه این مصاحبه ای که قبول شدم، تحقیر نشده بودم. هدفم الان از نوشتن اینا این بود ک نه دنبال پارتی باشید نه مسیر های رابطه ای. کسایی بودن که کلی قبل مصاحبه با اساتید صحبت کرده بودن ولی قبول نشدن. اطلاعاتتون و البته زبانتون رو قوی کنید. برای کنکور سه تا درس ک بیشتر توانا هستید رو بخونید کافیه. بستگی به رشتتون داره البته. من ریاضی بودم. به زندگیتون برسید. من واسه کنکور سه روز خوندم ولی از سال ۹۴ یادم بود. مصاحبه هم ممکنه خوب برخورد نکنن باهاتون فقط واسه سنجش طرز برخورد شما. بیشتر از مقاله داشتن، کنترل عصبانیت، استرس و احساسات مهمه. و انگیزه. من شهید بهشتی فقط بهم لبخند زدن ولی بهم ۵ دادن از پنجاه. ولی دو جا بهم ۳۰ و ۳۲ دادن. جاهایی ک یکیش رو تعریف کردم.من سال ۹۴ زندگیمو پای دکترا گذاشتم و نشد. خیلی سختی کشیدم تا امروز. شما هم موفق میشید.

بی انگیزه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  sara

سلام. بهتون تبریک میگم. خدا رو شکر ک نتیجه زحماتتونو گرفتین.
کجا قبول شدین؟

sara
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی انگیزه

قزوین روزانه

بی انگیزه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  sara

سلام.
بهتون تبریک میگم. خدا رو شکر که شما نتیجه زحماتتونو گرفتید.
کجا قبول شدید؟

بی نتیجه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  sara

تبریک، نتیجه اخلاقی اینکه همه زندگیمون رو پای دکترا نگذاریم

سمیرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

اکثر پیام ها رو خوندم اکثرا رتبه خوب و رزومه خوب قبول نشدن واااای ب حال من ک هییییچ مقاله و مدرک زبانی ندارم و دوست دارم کنکور دکتری هم بدم و قبول بشم

hani
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

دوستان همگی میاید رزومه و رتبه هاتون رو میگید فقط. بگید که چه رشته ای هستید و کدوم دانشگاه رفتید که با این رزومه و رتبه های قوی پذیرش نشدید.

مکانیک۹۷
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  hani

من رتبه ۳۱ تبدیل انرژی شدم
لیسانسم پیام نور تهران با معدل ۱۴/۹۶
ارشدم غیرانتفاعی مشهد با معدل ۱۵/۷۸ و نمره پایان نامه ۱۹/۷۵
۲تا مقاله کنفرانسی isc داشتم و مدرک msrt با نمره ۵۷ داشتم اما از ۱۳جایی ک مصاحبه رفتم(شهرستان بجز تهران) هیچ جا قبول نشدم متاسفانه
کل ظرفیت روزانه حدودا ۱۹۰ و شبانه هم حدود ۴۰ نفر
سال اولم بود و اینو فهمیدم ک با رتبه خوب ب جایی نمیرسم
کاش دوره لیسانس و ارشد فکر این روزا رو میکردم و جاهای بهتر درس میخوندم با معدل بهتر ک اینجوری مردود نشم

لعیا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

خودم با رتبه ۱۶ و سه مقاله isi و سه مقاله داخلی و دوستم با رتبه ۵ با ۴مقاله خارجی و ۵داخلی مردود شدیم ولی رتبه ۵۰-۲۲_۲۷_۴۱ دانشگاههایی ک رفتیم مصاحبه پذیرش شدن

رسول اف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

احسنت دوست عزیز. بنده هم دقیقا مثه شما الان دارم کارای رساله رو میکنم. دوستان عزیز فکر میکنن دکترا خیلی مساله اساسی تو زندگی علمی و شغلی هست. به هیچوجه اینطور نیست به والله. البته تنها چیزی که داره شاید یکم کلاس داشته باشه که اونم ارزش نداره عمرتو هدر بدی. البته نه اینکه چون الان خودم دانشجو دکترام اینو میگم نه اصلا اینطور نیست… بنظرم واسه کسایی که قبول نشدند چند راهکار وجود دارد:
۱. اگه شرایط مالیشون خوبه و به فکر ادامه تحصیل هستن حتما به فکر تحصیل در کشور خارج باشن برن سراغ اپلای و پذیرش که درس خوندن خارج بسیار بهتره.
۲. از الان دنبال شغل باشن.. وارد بازار کار که بشن میفهمن درسایی که خوندن تو عمل بدردتون نمیخوره. اصلا دید بازتری پیدا میکنی نسبت به درس و علم و پژوهش.
۳. در کنار این دوتا، بنظرم همزمان و خیلی معمولی کارای پژوهشی مثه تالیف کتاب یا مقاله یا ترجمه رو شروع کنند و از کتابای ارشدشون فاصله نگیرن تا احیانا بعدها تو ازمون دکتری بازهم شرکت کنند البته جوری نشه که کل زندگیتون این گزینه سوم بشه مهم دوتای بالان.
۴. اگه کار پیدا کردین اقا پسرا به فکر ازدواج باشن ، خانما هم چه کار پیدا کنن چه نکنن ، دیگه وقته ازدواجشونه حداقل دیگه ۲۴ سال رو دارن!
موفق باشید.

صابر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

با رتبه ۱۴، معدل ۱۷، یک مقاله یک کتاب، شش کنفرانس، مدرک زبان، سه سال سابقه پژوهشی مرتبط، عنوان پژوهشگر برتر سال، کارگاه و …. مردود شدم. اساتید که حیفه نام استاد براشون، دانشجوهای خودشون رو قبل از مصاحبه انتخاب کرده بودن. یه تعداد دانشجوهای قبلیشون بودن یه تعداد از طرف اساتید گروه های دیگه سفارش شده بودن. گزارش تخلفات رو به وزارت علوم دادم میدونم نتیجه نداره ولی از ساکت بودن بهتره.

غیبی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  صابر

شما چ رشته ای هستید؟کدوم دانشگاهها رفتید و ظرفیت پذیرش چندنفر بوده؟

مهتاب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۶ ق٫ظ

بنظر من دانشگاه حق نداره مصاحبه رو بصورت تستی برگزار کنه این اصلا ملاک درستی نیست

ندا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۰۶ ق٫ظ

ندا
منم با رتبه۴۰ شیمی تحزیه.۴مقاله ISIمعدل۱۷و۴ثبت اختراع ۱۰جامصاحبه رفتم ولی جایی قبول نشدم.
همه جا دانشجویان خودشوناگرفتن یا کسایی ک پارتی داشتن.

به جرئت میگم که سوادم از اساتیدمصاحبه کننده بیشتر بوده وهست.

عدلت خیلی وقته مرده

مهدی انلاین
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

دقیقا، منم افرادی را دیدم که بدون هیچ رزومه ایی قبول شدند و من با روزمه پر بار و رتبه خوب قبول نشدم، تازه طرف رشته نا مرتبط هم ازمون داده بود.

صبا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

عزیزم خب مشکل شما همینجا بود, هیچ استادی نمیاد دانشجویی رو انتخاب کنه که از خودش بهتره, وقتی ازتون میپرسن عنوان مورد علاقتون چیه میخوان بدونن تخصصشو دارن یا نه

ندا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

کی عدالت اجرا میشه

۶۷
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۵۳ ق٫ظ

منم دولتی قبول نشدم ولی کاملا بهشون حق میدم که قبولم نکردند با اینکه کتاب و مقاله داشتم،چون در جلسه مصاحبه واقعا نتونستم جواب هیچ سوالی رو بدم،تازه فهمیدم که هیچ نمیدانم.

رسول-نرم‌افزار
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ۶۷

همین که خودتون با جرات دارید این حرف رو میزنید، خودش کلی ارزش داره.

؟؟؟
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ۶۷

من تسلط کامل کامل داشتم به تممام سوالات کاملا پاسخ دادم رزومم کامل کامل بود اما حقم خورده شد و پذیرش نشدم

ارش
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۳۵ ق٫ظ

فقط ۳ تا ۴ هزار نفر به دلیل نیوردن حد نصاب دانشگاه قبول نشدن و این ظرفیت خالی مانده. با توجه به اینکه تکمیل ظرفیت هم نداریم. خب قانون سنجش و پذیرش تصویب مجلس شواری اسلامی ماده ۵ بند الف میگه ۵۰ آزمون ۵۰ مصاحبه و در ماده ۳ بند ت گفته شورای سنجش میتونه حد نصاب برای مرحله اول تعیین کنه و جز وظایفش میباشد. اما صحبتی از حد نصاب مرحله دوم نکرده!!! در ماده ۳ بند الف یکی دیگه از وظایفشو گذاشته تصویب شیوه نامه اجرایی سنجش و پذیرش. خب شورا اومده یک شیوه نامه تنظیم کرده. اما اومده قاونون جدید در بند ۱۱ این شیوه نامه داده. که به دانشگاه اختیار تعین حد نصاب در مرحله مصاحبه داده. خب با اینکارش دقیقا اون ماده ۵ قانون رو نقض و پیچونده عملا و دوباره دست دانشگاها رو بیشتر باز کرده و قانونی که اومد ۵۰ درصد سهم دانشگاه رو کم کرد اینجا براحتی پیچوند.

مهدی انلاین
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ارش

آفرین، مملکت ما فقط بلدن بخشنامه های متناقض صادر کنند، چون قرار نیست کار درست انجام شود.
در رشته مدیریت دولتی دانشگاه زاهدان کلا ۷ نفر برای مصاحبه با رتبه های خوب رفته بودیم و ظرفیت ۶ نفر روزانه داشت، ولی حد نصاب را ۳۰ گذاشته و عملا هیچ کسی را پذیرش نکرده است، جالبه که سطح اساتید دانشگاه از اساتید دانشگاه آزاد تهران پایینتر بود. و جالبتر دانشگاه های سراسری شهر تهران حد نصاب ۲۰ تعیین کرده بودند. این یعنی بی قانونی، اصلا معلوم نیست چه خبره در پشت پرده؟!

کاش نماینده های مجلس رسیدگی می کردند.

مهتاب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی انلاین

حدنصاب مرحله دوم غیرقانونی هست لطفا به سایت وزارت علوم اطلاع بدین
ظرفیت خالی به دلایل غیرمنطقی ظاهرا امسال خیلی زیاده و وزارت علوم باید فکری بکنه

Sima
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهتاب

چطور مطمئنید ظرفیت خالی زیاده? پس باید تکمیل ظرفیت بذارن.

مهتاب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Sima

توی دانشکده ای که رفتم سه نفر خالیه چون هیچکسو برنداشت
همین چند سطر بالا دوستمون گفته شیش نفر خالی موند
وقتی حدنصاب گذاشتن توی مرحله مصاحبه
این اتفاق میفته خب

Mehrsa
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۷ ق٫ظ

دوستانی ک قبول شدین مبارکتون باشه اینجا نیان پز دبید لطفا هم ما مقاله داشتیم هم رزومه ی خوب هم مسلط ب مصاحبه بودیم رشتمونم سخته روی صحبتم با اقای منم منه

دنیا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۵۱ ق٫ظ

دوستان توضیحات کارنامه کجا آورده شده من پیداش نکردم؟

بالاخره موفق شدم بعد دو سال
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۴۰ ق٫ظ

با سلام خدمت همه دوستان ، عرض تبریک به قبول شدگان و عرض هم دردی با اون دسته از دوستانی ک قبول نشدن،با اجازتون من اکثر نظراتتون رو خوندم ،من کاری ندارم که واقعا چقدر سلیقه ای هست نظر اساتید در گزینش دانشجو یا نه،من میخوام تجربه شخصی خودمو بگم،من پارسال دوستان همین موقع حال شمارو داشتم ک قبول نشدم ،خیلی اذیت شدم بهم ریختم من رتبم پارسال از امسال بهتر بود و رزومه امسالم با پارسال زیاد فرقی نداشت فقط یک کتاب چاپ کردم و دو تا مقاله دیگه هم در مجلات jcr سابمیت کردم ،متاسفانه پارسال با ۵ تا مقاله و طرح پژوهشی و تدریس دانشگاه قبول نشدم ،حتی دانشگاهی ک ارشد اونجا بودم و منو میشناختن بخلطر یک سری مسایل شخصی خودشون با استاد راهنمام ک مشکل داشتن قبول نشدم ولی باور کنید امسال دانشگاهی ک منو قبول کرده و دوشنبه دارم میرم ثبت نام اولین بار بود میدیدم و اساتید و دانشگاه رو،اصلا سلیقه ای عمل نشد و حتی دانشجوی خودشونو نگرفتن و منو قبول کردن ،اینو فقط میخواستم بگم ک همه رو با یک چوب نرونید هستن دانشگاههایی ک اصلا سلیقه ای و پارتی و ….اینا دخیل نیست در انتخابشون و فقط به رزومه و رفتار و شخصیت و طرز برخورد دانشجو نمره میدن،موفق باشید و نا امید نشین انشاا…سال دیگه قبول میشین حتما با امید موفقیت،فقط دوستان ممنون میشم اونایی ک اطلاعاتی دارن از دانشگاهها بگن دانشگاه سمنان جطور دانشگاهیه؟با تشکر

عرفان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۳۲ ق٫ظ

با رتبه ۵۰ هیچ جا قبول نشدم با اینکه هم مقاله isi داشتم هم کنفرانسی و مدرک زبان اکادمیک ۷ دیگه شرکت نمی کنم همه فکرم به رفتن و بورسیه گرفتن

سیماسادات
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

بهترین کار رو میکنید
برید خارج از کشور موفق باشید

ن
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

نه همینجا ادامه بدهید. اواز دغل شنیدن از دور خوش است.

ن
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

ببخشید آواز دهل شنیدن از دور خوش است

عباس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۲۵ ق٫ظ

من دوست صمیمی دارم که بدون حتی یک مقاله ای اس ای یا پژوهشی حتی و فقط داشتن مدرک زبان در حالی که فوق لیسانسش هم پردیس بود در دانشگاه بهشتی رشته بازرگانی ، قبول شد.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  عباس

خب ارشدش هم سراسری بوده-دوره پردیس دانشگاهها سراسری بوده که قبول شده!!!!!!!!!!!!!!!

☆☆☆☆☆☆☆
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

وقتی میگن پردیس بوده یعنی میخواد سطح علمی دانشگاه رو بگه نه اینکه دولت اداره ش میکنه کسایی میرن پردیس که روزانه شبانه آزاد قبول نمیشن یعنی درجه ۴

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ☆☆☆☆☆☆☆

یعنی پردیس دانشگاه تهران درجه ۴ و از دانشگاه آزاد هم پایینتره!!!!!!!!!!!پردیس یک دوره از دانشگاه دولتی است!!!!!!!!دانشگاههای دولتی هم سطح بندی شده اند معلومه دانشگاه تهران و شریف وامثالهم سطح یک هستند و همه دوره هاشون اعم از روزانه و شهریه پرداز و پردیس وشبانه ومجازی و …..سطح یک هستند

یکتا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۵۲ ب٫ظ

پردیس همیشه پردیسه.. دانشجویان با سطح علمی خیلی پایین میرن پردیس.. این نظر من تنها نیست.. نظر همه است بجز شما.

رها
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

اینجا ام ول کنی نیستی…باشه بابا پردیس اصلا بالاتر از روزانه است.

دکتری1
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

میدونید درد چیه؟ تو زبانت خوب باشه و مدرکش رو داشته باشی. یک جماعت هم قبول شده باشند ولی نگران زبانند و کتابای ساده زبان براشون سخت باشه.

نانکل
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری1

واقعا درد بزرگیه

............
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری1

خب از نظر اساتید نگران‌ زبان بودن بهتره تا اینکه نگران دروس تخصصی و …..باشن

رها
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری1

آی گفتی

آبا
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

عزیزان لطف می کنید راهنمایی کنید؟
دکتری آزاد تهران مرکز بهتره یا پردیس دانشگاه تهران؟
مثلا از نظر موقعیت هیات علمی برای آینده!
واقعا گیجم چیکار کنم

مهربان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  آبا

سلام
بدون شک پردیس دانشگاه تهران.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آبا

معلومه دانشگاه تهران از همه دانشگاههای جامه ایران بالاتره تا برسه به دانشگاه آزاد تهران مرکز.!!!!!!!!!!!البته دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز هم در مقایسه با یکسری دانشگاههای آزاد و دولتی جایگاه خوبی داره.ولی قطعه دانشگاه تهران در هر دوره ای چه روزانه یا پردیس و ….عالی است

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

شخصیتتون وابسته شده به میزان اعتبار دانشگاه تهران.‌اونم‌از نوع پردیسشه. چه تعصبی داری

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تعصب نداریم میخوام امثال شما را توجیه کنم که بیخبرانه خبرهای کذب وناامیدکننده به پذیرفته شدگان دانشگاههای با کیفیت کشور اعم از دانشگاه تهران و شریف و شهید بهشتی و…می دهید!!!!!!!!!و این دانشگاهها را در سطح دانشگاه آزاد مقایسه می کنید۱!!!!!!!!!!!!!!!!!

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ب٫ظ

بین مصاحبه هایی که رفتم .‌مصاحبه دانشگاه تهران با فاصله زیادی بی نظم ترین و آشفته ترین بود. یک روز کامل تحویل مدارک. روز بعد امتحان کتبی. که در نهایت تصحیح هم نشد. و روز بعدش مصاحبه از همه.به قول دوستی می گفت وقتی میخوای تقلب کنی صحنه رو آشفته کن.در ضمن ما هم فارغ التحصیل همین دانشگاه های درجه یکیم. البته به قول شما. و در یکی ز همین درجه یک ها هم پذیرش شدیم باز هم به قول شما البته.نیازی به دادن خبر کذب هم نیست همه بودن ودیدند و بقیه هم انشالله می روند و می بینند

مهتاب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز امتحان کتبی که گفتین تستی بود یا تشریحی و اگه تصحیح نشد نمره اون رو چجوری لحاظ کردند؟
دانشگاه تبریز هم امتحان کتبی تستی داشت و همه ما بخاطر اون مردود شدیم

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

تشریحی. و سوالات کلی و ساده. اصلا نمره رو لحاظ کردن یا نکردن یا چجور لحاظ کردن رو به کسیی نگفتن

سامان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

در هر دوره ای!!!!! خدا خیرت بده که همه پیج ها هستی نظر میدی.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آبا

اصلاح می شود دانشگاه جامع

پردیس ،هیات علمی و تعصب کاذب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  آبا

هدفتون هیات علمیست هیچ کدام
روزانه دانشگاه تهرانم داره التماس میکنه س سال فراغ التحصیل شده!
دوره هیات علمی تمام تقریبا به ندرت جذبی هست هر سال بیش از یک نفر اونم شرایط خاص نیست
تازه سن ۴۰ سالگی هم در زمان فارغ التحصیلی حداکثر سن مجاز تازه شرکت در آگهیهای جذب هستش
میتونید از دانشگاههای تاپ دانشجوهای دکتراش وضعیت رو بپرسید
هدفتون هیات علمی نباشد

درس زده
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

که چی این اعتراضا؟ کسایی که دارن بااینجور حرکتا حق کشی میکنن واسش هیچ فرقی نداره که اون طرف بعدش چی به سرش میاد…من خودم رتبم ۷ بود ولی هیچ جایی نتونستم قبول شم حتی دانشگاه خودم…چون استاد راهنمای ارشدم ظرفیت پذیرش نداشت… به همین راحتی من کنار گذاشته شدم…در حالی که با رتبه ۲۴ و ۵۰ قبول شدن… نه که فکر کنین به خاطر رزومشون به خاطر آشنا بودن با اساتید بدونه حتی یه مقاله قبول شدن… فرق ما با اساتید چیه که فکر میکنن میتونن هرجوری باهامون برخورد کنن؟ فرقمون فقط تاریخ تولدمونه…اگه چندسال قبل به دنیا اومده بودین الان ما جای اونا نشسته بودیم…بعد این داستان دیگه هم آزمون دکتری ندادم…

ناصر
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان. من دانشجوی دکترا در یکی از بهترین دانشگاهای تهرانم هستم و سال دومم. من چن روزه که این کامنت هارو میخونم. چن روز پیش هم توهمین سایت نوشتم که بابا چطور ممکنه یه نفر توی دوره ارشد چن تا مقاله بده کتاب بنویسه ثبت اختراع داشته باشه و رتبشم خوب باشه و قبول نشه. هیچ جوری من اینو متوجه نمیشم. امسال یکی از دوستانم که واقعا من به سوادش اعتقاد داشتم با یه رتبه متوسط و با یک مقاله خوب و یک پروپوزال خوب برای کار آیندش تونسته تو بهترین دانشگاه کشور قبول بشه. در حالی که نه پارتی داشت نه دانشگاه ارشدش بود.باور کنید همه جا حق کشی نیست استادا هم دانشجوهای خودشونو همیشه نمیگیرن هرچند خودم تو دانشگاه ارشدم دارم میخونم. اجازه بدید اونایی که میخان در آینده درس بخونن و دارن این کامنت های شمارو میخونن دلسرد نشن. هرکسی تلاش کنه به نتیجه میرسه.

مهتاب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

باور کنید واقعیته من با رتبه تک رقمی توی دانشگاه خودم با رزومه خوب حتی شبانه هم قبول نشدم
بهانه دانشکده اینه که حدنصاب رو نیاوردی با اینکه بالاترین نمره مصاحبه هم هستم

جواد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

اولویت انتخاب رشته هم مهمه….من یک دوست داشتم رتبه اش شش شده بود فراغ التحصیل لیسانس و ارشد شریف انتخاب اولش شریف بود دومی تهران سومی امیر کبیر و چهارمی علم و صنعت و پنجمی خواجه نصیر…در جلسه مصاحبه امیر کبیر گفته بودند چرا ما را سوم زدی؟؟ همون جا فمیده بود امیر کبیر پرید در دانشگاه علم و صنعت هم دانشگاه وقتی میبینه یه ادم با رتبه شش اون را چهارم زده پیش خودش میگه این داوطلب احتمالا در انتخاب های بالاترش قبوله و سعی می کنه ظرفیتش را نسوزونه علم و صنعت هم پرید دانشگاه تهران هم که خیلی کم از شریف میگیره اونهم طرف باید خیلی خیلی خاص باشه تهران هم پرید دانشگاه شریف هم استادش ظرفیت نداشت شریف هم پرید در نهایت این دوستمون در خواجه نصیر با هزار جور ترفند قبول شد…….رتبه خوب یا رزومه خوب لازمه اما شرط کافی نیست افرادی که رتبه های عالی دارند باید دقت بیشتری نسبت به سایرین در انتخاب رشته داشته باشند چون دانشگاه های تهران تعصب خاصی روی اولویت انتخاب دانشگاهشون دارند و یکی از معیار های انتخاب دانشجوی دکتری علاوخ بر رتبه کنکور و مقاله و اولویت انتخاب دانشگاه توسط دانشجو است.