انتشار کلید سوالات آزمون دکتری 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

کلید سوالات آزمون دکتری 1398 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به داوطلبان عزیز توصیه میکنیم جهت اطلاع لحظه ای از آخرین اخبار اعلام نتایج دکتری به کانال دکتری پی اچ دی تست بپیوندند… کلیک کنید… (آدرس کانال phdtest@ در تلگرام)

کلید سوالات دکتری 98 - 99به گزارش پی اچ دی تست، پاسخ کلیدی سوالات دکتری 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی http://result2.sanjesh.org/keyphd98/ نسبت به دریافت پاسخنامه سوالات آزمون دکتری 98 اقدام نمایند.

گفتنی است زمان برگزاری آزمون دکتری 98، جمعه سوم اسفند ماه بود که 196هزار داوطلب به رقابت پرداختند.

نتایج اولیه دکتری 98 هفته آخرین فروردین ماه اعلام خواهد شد و داوطلبان در اردیبهشت ماه نسبت به انتخاب رشته دکتری اقدام خواهند نمود. مصاحبه دکتری نیز اواخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

نحوه اعتراض به کلید سوالات دکتری 98

بنا بر اعلام سازمان سنجش، کلید سوالات دکتری 98 که از سوی این سازمان منتشر شده، اولیه و غیر قابل استناد است و پس از دریافت نظرات داوطلبان و صاحب نظران، کلید نهایی سوالات تهیه و بر اساس آن کارنامه داوطلبان استخراج خواهد شد. در صورت تمایل می توانید حداکثر تا تاریخ 1397/12/15 با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی request.sanjesh.org و تکمیل فرم بررسی کلید سوالات آزمون دکتری سال 1398 اقدام نمایید.

لازم به ذکر است نظرات داوطلبان فقط از طریق اینترنت و فرم مربوطه دریافت خواهد شد و به موارد ارسالی از طریق دیگر رسیدگی نخواهد شد.

جهت اعتراض به پاسخنامه کلیدی سوالات دکتری 98، لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و از منوی سمت چپ، وارد «سیستم پاسخگویی» سایت سازمان سنجش شود.

نحوه اعتراض به کلید سوالات دکتری 98

سپس در صورتی که در سامانه عضو هستید، گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کنید و در صورتی که عضو نیستید، گزینه «عضویت در سایت» را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات لازم عضو سامانه شوید.

در وهله بعد لازم است از منوی سمت راست، گزینه «درخواست جدید» را انتخاب کنید.

سپس با انتخاب «دکتری» در بخش آزمون و «98» در بخش سال، روی عبارت «جستجو» کلیک کنید تا بتوانید گزینه اعتراض به کلید سوالات دکتری 98 را انتخاب کنید.

به محض شروع زمان اعتراض به کلید سوالات دکتری 98، این گزینه فعال می‌شود و داوطلبان عزیز می‌توانند نسبت به درج اعتراض خود به پاسخنامه کلیدی منتشرشده از سوی سازمان سنجش اعتراض کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

505 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۷ ب٫ظ

با تخصصی ۳۰-زبان ۱۰- استعداد ۱۶-امکان دعوت به مصاحبه روزانه رشته مدیریت بازرگانی هست.

رضا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان عزیز امسال قبولی دانشگاه ازاد و پردیس به چه صورت هستش!؟ایا دانشگاه الکترونیکی هم داریم برای دکتری؟

مدیریت آموزشی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

دوستان تراز سال قبل دانشگاه چمران رو نتونستم پیدا کنم، برای رشته های علوم انسانی، حدوداً با چه دانشگاه هایی برابره؟

استعداد تحصیلی رشته کشاورزی و منابع طبیعی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۲ ق٫ظ

سلام به همه
کلید سئوالات استعداد تحصیلی گرایش کشاورزی و منابع طبیعی اشتباهات زیادی داره به خصوص بخش اول . به همه دوستان دارای رشته مرتبط پیشنهاد می کنم برای تصحیح کلید اعتراض خودشون را ثبت کنن.
سئوال ۱۰۲ جواب صحیح گزینه ۱ هست
سئوال ۱۰۳ جواب صحیح گزینه ۴ هست
سئوال ۱۰۵ جواب صحیح گزینه ۱ هست
سئوال ۱۰۶ جواب صحیح گزینه ۳ هست
سئوال ۱۰۸ جواب صحیح گزینه ۳ هست
سئوال ۱۰۹ جواب صحیح گزینه ۳هست
سئوال ۱۱۰ جواب صحیح گزینه ۳ هست
سئوال ۱۱۲ جواب صحیح گزینه ۴ هست
سئوال ۱۱۵ جواب صحیح گزینه ۴ هست

کامران
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۴۸ ق٫ظ

با سلام و احترام ایا دروس تخصصی و عمومی از سه گزینه غلط یه گزینه صحیح از بین میبرد؟با توجه به این موضوع بنده تخصصی یک سوال صحیح دارم عمومی زبان هم دو سوال صحیح زدم جند درصد میشه؟بنده ۲۵درصد سهمیه ایثارگری هم دارم ایا دانشگاه ازاد قبول میشوم؟

سهیل
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

از طرفی چون سهمیه ۲۵ دارید خوبه از اون طرف هم چون کنکورو بسیار خراب کردید بده یعنی این دو مورد به شدت هم دیگه رو خنثی میکنن ولی به دلیل سهمیه امید داشته باشید که قبول میشید ۲۵ در صد از ظرفیت کم نیست البته قبولی رو از چند بعد میشه بهش نگاه کرد یک مجاز شدن در انتخاب رشته که شما صد درصد مجاز میشید دو دعوت به مصاحبه که با توجه به سهمیه درصدش بالاست و سه قبولی در مصاحبه که ۵۰-۵۰ هست البته درکل با توجه به سهمیه قبولی نهایی شما درصدش بالاست

کامران
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام شما خیلی بنده رو امیدوار کردید ممنونم پس امیدوار باشم برای دانشگاه ازاد؟؟بنده پارسالم امتحان دادم ۲۰۰نفر شرکت کننده داشتیم تا۱۵۰نفر برای دولتی و ازاد مجاز میشدن بنده با درصد بدی ک زدم مجاز نشدم…

کامران
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام و عرض ادب ممنون ازتون شما چقدر مطمین هستین ک دانشگاه ازاد. قبول میشم!؟البته شرکت کندده های رشته ما هم حدود ۲۰۰نفر میشوند

روان شناسی من
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

با این نتایج فکر نکنم آزاد هم برداره مگه اینکه کسی داوطب نشه

کامران
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

سلام و عرض ادب پارسال هم ازمون دادم دویست نفرم نمیشیم تو ایران با وجود اینکه ۴دانشگاه ازاد و۶دانشگاه دولتی داره ایا بازم برای ازاد مجاز نمیشم؟؟

nori
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

دکتری رو میخوای چیکار، زمینه شو نداری بیخیالش شو دوست عزیز. اینکاره نیستی. قبولم بشی انصراف بده

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  nori

دوست عزیز اگه زمینه و موقعیت داشتم یا مثل شماها دوره و کلاس کنکور میرفتم که رتبه تک رقمی میاوردم دیگه اینجا سوال نمیکردم…

nori
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ahmad

دوست عزیز قصد بی ادبی نداشتم ولی نه کلاسی رفتم و نه هزینه ای بابت آزمون. سه ساله با رتبه زیر ۴۰ پذیرش نمیشم اون وقت از دوستانم با رتبه ۸۰۰ (که سهمیه دارن و هزینه شون پرداخت میشه)دارن دکتری میخونن.

Ahmad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  nori

منم قصد جسارت نداشتم انشا…امسال قبول میشی.

منتظر بی صبر
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

دوستان، در کامنت قبل دیدیم که سازمان سنجش میگه ارگان بالا دست دانشگاه، وزارت علومه و ما کاره ای نیستیم.‌ بنابراین سعی میکنم قسمت مربوط در سایت وزارت علومو پیدا کنم و درخواستها رو به اونجا بفرستم تا ببینم چی جواب میدن، و آیا اونها هم مثل سنجش از قبول مسئولیت فرار میکنن یا نه من فکر میکنم مصیبت ۳ ماهه شدن بازه مصاحبه ها یا ۷ ماهه شدن فاصله کنکور اسفند تا نتیجه نهایی، همشون مصیبتهایی هستن که در اثر اختلاف اساسی دانشگاهها با سنجش و وزارت علوم بر سر مساله دکترا به وجود اومده، یعنی دانشگاهها با کارشکنی عمدی و عدم تبعیت از سنجش و خودمختاری و یکه تازی خودشون میخوان عمداً اونقدر پروسه آزمون دکتری رو طولانی و پیچ در پیچ کنن و اونقدر داوطلبها رو اذیت کنن، تا به جایی برسه که همه داوطلبها به التماس پیش وزارت علوم‌ برن که دست از سر دانشگاهها برداره و بذاره مثل قدیم، هر دانشگاهی خودش به نحو مجزا و فعال ما یشاء و بدون دخالت هر ارگان بیرونی مثل سنجش، آزمون دکتری بگیره و هر کسی رو تشخیص داد قبول کنه و هر کسی رو نپسندید، مردود. به همین دلیله که دانشگاهها از هر بهونه ای استفاده میکنن تا به نیت اصلی خودشون برسن و نظارت هر ارگان خارجی رو حذف کنن. اما نبرد دانشگاه با ارگانها به بهای خون دل خوردن صدها هزار داوطلب تموم شده و میشه، و لذا بر ما داوطلبها وظیفه ای اخلاقیه که لااقل با درخواست معترضانه خودمون به دانشگاهها تفهیم کنیم که… ادامه نظر»

مدیریت آموزشی
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

ما هممون یه دردیم: آخ کنکور با درصدای پایین، رتبه ی ناجور
امید اعتراض و جوابای گنگ خرما بر نخیل و انگشت ما دور

جسارتاً شما نمایش نامه نویسیتون خوبه ها

منتظر بی صبر
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۰:۵۵ ق٫ظ

متاسفانه این نمایش نامه ی به مصاحبه رفتن رو دانشگاهها و سازمان سنجش نوشتن و ما داوطلبها قراره اونو روی صحنه ببریم. در کنکور سال قبل، مصاحبه ها از ۵ خرداد تا ۲ مرداد ادامه داشت و داوطلبا شانس آوردن که مثل سالهای قبلتر، از ۱۵ اردیبهشت نبود. سال آتی هم اگر کسی معترض نشه، همین خواهد بود و حتی دانشگاهها به راحتی مصاحبه ها رو ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد هم برگزار خواهند کرد یعنی در ماه رمضان! و الباقی اونها رو هم تا اوایل مرداد.‌

.....
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۷ ب٫ظ

شاید شما کنکورتون بد داده باشین ولی لطفا همه رو با خودتون مقایسه نکنید

taghazzol
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  .....

هیچ کسی مثل بنده بی حواس نبوده
تلاش دیگران که بی اساس نبوده
تا دیگران پیروزن، منم خوشحالم
صدالبته که منظور قیاس نبوده

منتظر بی صبر
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۳ ب٫ظ

دوستان، به یُمن پاسخگو نبودن سنجش، کامنتهای من داره یه کتاب بزرگ میشه! سنجش به درخواست دوم من هم سریعاً جواب داد. واقعاً متعجبم چون قبلها چند روز می کشید درخواستی رو جواب بدن و فقط تا ۱۶ هم جواب میدادن، ولی این بار مثل اینکه خیلی سریع و تا شب پاسخگو هستن! در واقع پاسخ رد دادن، راحت ترین کاره، و لذا میبینید که سنجش به کلی خودشو از مسئولیت مبرا میدونه. اینجا پرسش و پاسخو میارم و در کامنت بعدی توضیح میدم که حالا که سنجش قصد نداره مسئولیتی به عهده بگیره، چه راهکاری برای ما می مونه. الحق که جواب رد دادن چقدر راحته! پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به درخواست شما عنوان درخواست : عمومی | دکتری – بلاتکلیفی مسئولیت زمان بندی مصاحبه ها متن درخواست : ضمن سلام – ما که جمعی از داوطلبان آزمون دکتری هستیم – در درخواست قبلی توضیح داده بودیم که دانشگاهها به نحوی خودمختار و دلبخواهانه اقدام به تعیین زمان مصاحبه می نمایند و به دلیل عدم تبعیت از ناظمی یکسان که بتواند نظمی واحد را بر آنها اعمال نماید – داوطلب را به مدت سه ماه از میانه اردیبهشت تا انتهای تیر به شرکت در مصاحبه ها مشغول نگه می دارند – در حالی که باید ملزم شوند که همه مصاحبه ها را در بازه ۳۱ روزه تیر ماه انجام بدهند تا بدینگونه استرس شرکت در مصاحبه ها در بازه کوتاهی به انتها برسد و داوطلب نیز فرصتی برای تقویت رزومه تا ابتدای تیر داشته باشد. کارشناسان محترم سازمان… ادامه نظر»

منتظر بی صبر
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۴۵ ب٫ظ

دوستلن، توضیح دادم که درخواست قبلی از سازمان سنجش به کجا رسید. به همین دلیل، درخواست دیگه ای با متن زیر براشون فرستادم و ازشون خواستم از مسئولیت شونه خالی نکنن و به جای دیگه حواله ندن، که چه بسا اونجا هم حواله بده به جایی و همینطور تسلسل نامتناهی. درخواست من از دوستان اینه که شما هم زحمتی متقبل بشید و این متنو یا مشابه اونو در سیستم پاسخگویی سنجش تایپ کنید تا شاید بالاخره فرجی بشه. خودت فکر کنید که آیا واقعا این معضل، معضل مهمی نیست؟ و آیا قرار نیست دوباره در سال آتی گریبان داوطلبها رو بگیره؟ تشکر از همکاری دوستان مشاهده پاسخ   برای مشاهده پاسخ خود بر روی عنوان درخواست کلیک کنید در صـف بررسی بررسی توسط کارشناسان پاسخ داده شده سازمان سنجش آموزش کشور عنوان درخواست : عمومی | دکتری – بلاتکلیفی مسئولیت زمان بندی مصاحبه ها متن درخواست : ضمن سلام – ما که جمعی از داوطلبان آزمون دکتری هستیم – در درخواست قبلی توضیح داده بودیم که دانشگاهها به نحوی خودمختار و دلبخواهانه اقدام به تعیین زمان مصاحبه می نمایند و به دلیل عدم تبعیت از ناظمی یکسان که بتواند نظمی واحد را بر آنها اعمال نماید – داوطلب را به مدت سه ماه از میانه اردیبهشت تا انتهای تیر به شرکت در مصاحبه ها مشغول نگه می دارند – در حالی که باید ملزم شوند که همه مصاحبه ها را در بازه ۳۱ روزه تیر ماه انجام بدهند تا بدینگونه استرس شرکت در مصاحبه ها در بازه کوتاهی به انتها… ادامه نظر»

منتظر بی صبر
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۳۶ ب٫ظ

دوستان عزیز، سنجش به درخواست من که در کامنت قبلی توضیح داده بودم، اینطور که در پایین میبینید جواب داده، و در واقع از خودش رفع مسئولیت کرده، و حواله کرده به وزارت علوم. در کامنت بعدی توضیح میدم که درخواست جدید دیگه ای باید فرستاد. مشاهده پاسخ   برای مشاهده پاسخ خود بر روی عنوان درخواست کلیک کنید در صـف بررسی بررسی توسط کارشناسان پاسخ داده شده پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به درخواست شما عنوان درخواست : عمومی | دکتری – درخواست تنظیم شدن زمان های مصاحبه متن درخواست : معاونت محترم سازمان سنجش – ضمن سلام و آرزوی بهروزی – به اطلاع می رساند که چند سالی است دانشگاهها به صورت خود مختار در تعیین زمان مصاحبه دکتری عمل می کنند – و حتی محدوده مشخصی نیز برای آن در نظر نمی گیرند. نتیجه چنین خودمختاری این شده که مصاحبه دانشگاهها از اواسط اردیبهشت تا انتهای تیر تداوم پیدا می کند و داوطلب مستاصل مجبور است به مدت سه ماه به طور روزمره به سایتهای دانشگاهها مراجعه کند تا شاید بالاخره زمان مصاحبه مشخص گردد و سه ماه نیز در تکاپوی حضور در مصاحبه های با فاصله بسیار باشد. ما داوطلبان به این خودمختاری و گسترش ۳ ماهه بازه مصاحبه ها اعتراض شدید داریم و از سازمان محترم درخواست داریم که دانشگاهها را وادار نماید تا همه آنها مصاحبه های خود را در بازه ۳۱ روزه تیر ماه به انجام برسانند و در خارج این بازه حقی برای انجام‌ مصاحبه نداشته باشند – تا علاوه بر اینکه… ادامه نظر»

منتظر بی صبر
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

دوستان گرامی، کامنت قبلی به اندازه کافی بلند بود، و ممنون اگر این رو هم نگاهی بندازین.‌ تا موقعی که آزمون تستی ندادی، حس بی صبری و استرس کثیر هم نداری.‌ بی صبری و استرس، به بازه بین آزمون تا اعلام نتیجه اون مربوط میشه، و به همین دلیله که برگزار کنندگان آزمون باید سعی کنن این بازه رو هر چه کوتاه تر کنن.‌ همین مطلب در مورد مصاحبه ها هم درسته، چون مصاحبه هم در اصل یه جور آزمونه، و وقتی این آزمونو دادی، بی صبری و استرس کثیر دوباره شروع میشه. چیزی که تا به حال رسم دانشگاهها بوده، این بوده که این بازه بی صبری و استرسو برای ما به ۳ ماه، از اردیبهشت تا آخر تیر، گسترش بدن.‌ برای خودشون که فرقی نداره، ولی برای ماست که مصیبت به بار میاره. پس اگر دانشگاهها مجبور بشن این بازه مصاحبه ها را فقط به تیر ماه محدود کنن، طول بازه بی صبری و استرس خیلی کوتاهتر میشه، و ضمناً، فرصت بیشتری برای تهیه رزومه بهتر ایجاد میشه، و مطالبی هم که داوطلب برای مصاحبه ها مطالعه کرده، در این بازه کوتاه شده، کمتر از یادش میره. به همین دلایل، لازمه مصاحبه ها در حداکثر یک‌ ماه فشرده بشن، و فکر میکنم تیر، بهترین گزینه باشه. بعد از اتمام مصاحبه ها در آخر تیر، ما باید از سنجش انتظار داشته باشیم که حداکثر ۱ هفته ای، نتایج مصاحبه ها رو از دانشگاهها بگیره، و نذاره معطلش کنن، و حتی میتونیم انتظار داشته باشیم نتایج نهایی در آخر مرداد… ادامه نظر»

منتظر بی صبر
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

دوستان گرامی، من امروز از طریق سیستم پاسخگویی سنجش، درخواستی براشون فرستادم که متنشو اینجا میذارم. اگر چند نفر دیگه از داوطلبها هم لطف کنن و درخواستی مشابه بفرستن، احتمال تاثیرش بیشتر میشه. البته ممکنه بگید هنوز که نتیجه ای نیومده، و این مطلب فقط به مصاحبه رونده ها مربوط میشه. ولی باور کنید بعدها خیلی دیر شده و دیگه تاثیری نخواهد داشت. اونایی هم که به مصاحبه نرن، باز در سال بعدی گرفتار این مصیبت میشن. پس باید ممنون بشیم از داوطلبی که زحمت بکشه و درخواست مشابهی بفرسته. درخواست در اصل برای اینه که همه مصاحبه ها در تیر ماه باشه و نه قبل یا بعدش. متن درخواست: معاونت محترم سازمان سنجش، ضمن سلام و آرزوی بهروزی، به اطلاع می رساند که چند سالی است دانشگاهها به صورت خود مختار در تعیین زمان مصاحبه دکتری عمل می کنند، و حتی محدوده مشخصی نیز برای آن در نظر نمی گیرند. نتیجه چنین خودمختاری این شده که مصاحبه دانشگاهها از اواسط اردیبهشت تا انتهای تیر تداوم پیدا می کند و داوطلب مستاصل مجبور است به مدت سه ماه به طور روزمره به سایتهای دانشگاهها مراجعه کند تا شاید بالاخره زمان مصاحبه مشخص گردد و سه ماه نیز در تکاپوی حضور در مصاحبه های با فاصله بسیار باشد. ما داوطلبان به این خودمختاری و گسترش ۳ ماهه بازه مصاحبه ها اعتراض شدید داریم و از سازمان محترم درخواست داریم که دانشگاهها را وادار نماید تا همه آنها مصاحبه های خود را در بازه ۳۱ روزه تیر ماه به انجام برسانند و… ادامه نظر»

داریوش
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام
از همه داوطلبان رشته های تحصیلی خواهشمندم که درخواست شون از سنجش به جای جمع اوری اعتراضات؛ انتشار حل تشریحی سوالات باشه.هر ساله کلی ابهام و غلط در سوالات و کلید سوالات هستش اخرش هم معلوم نیست به اعتراضات ترتیب اثر میدن یا نه. ولی اگه طراحان سوالات مکلف به انتشار حل سوالات خود باشند.این همه سردرگمی بوجود نمیاد.خواهشم از همه داوطلبان عزیز درخواست انتشار حل تشریحی سوالات برای تمامی رشته های تحصیلی باشند.استاد مربوطه کلی دستمزد بابت طراحی سوالات میگیره .باید مسئولیت حل تشریحی سوالات را داشته باشه.

علوم قران
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

خسته نباشید همگی.چه اونهایی که درس خوندن و چه اونهایی که تقلب کردن!!!
از دوستان علوم قران کسی به سوالات مشکل دار ۳۵-۵۵-۶۴-۷۳ اعتراض زده. میشه کلا نظرتون رو راجع به سوالات بگید؟ ممنون میشم

مدیریت آموزشی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان ،
برای دوستانی که واقعا تلاش کردند آرزوی موفقیت دارم.
در کلید اعلام شده فقط دفترچه c هست ، آیا از دوستان کسی جواب دفترچه های دیگه رو بصورت کلید داره ؟؟ چون دوستم سوالات رو یادش نمیاد ، فقط کلید رو یادداشت کرده

منتظر بی صبر
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

دوستان گرامی، من به این نتیجه رسیدم که علت فاصله ۷ ماهه بین آزمون تستی اسفند تا اعلام نتیجه نهایی در شهریور، توقعات متعدد و متضادیه که گروههای مختلف ذی نفع از سازمان سنجش دارن، و اگر اینها نبود، این فاصله ممکن بود حداقل ۲ ماه کمتر بشه. مثلا یکی از توقعات، توقع داوطلبها برای امکان اعتراض به سوال یا کلید، اون هم نه یکی دو روز، بلکه حداقل یک هفتس، توقع بعدی، توقع اساتید دانشگاه برای تعیین شخصی یا دانشکده ای زمان مصاحبه ها، و حتی داشتن حق به تعویق انداختن اعلام زمان مصاحبه تا زمان نامعلومه، و همچنین، حق باطل اعلام کردن زمان قبلی که خودشون اعلام کردن، و اعلام زمان جدید، و حق عدم پذیرش زمان بندی مصاحبه که سنجش به دانشگاهها اعلام میکنه. نتیجه این توقع این میشه که مصاحبه ها از اوایل اردیبهشت تا آخر تیر گسترش بی حساب و کتاب پیدا میکنه و هر ساعت باید به سایت دانشگاهها سر زد تا مبادا هنوز توقع اساتید برآورده نشده باشه و زمان تازه ای به ثبت نرسیده باشه! توقع بعدی، توقع پرسنل سنجشه که حتما باید دو هفته به تعطیلات برن، تا مثل بانکها نباشن که حداکثر ۵ روز تعطیلات میرن توقع بعدی، توقع دانشگاهها برای مبسوط الید بودن در تعیین و تعویق زمان اعلام نتایج مصاحبه به سنجشه، در حالی که حداکثر ۱ هفته ای امکان پذیره بنابراین، به درستی باید گفت که از ماست که بر ماست، و فاصله ۷ ماهه در عصر بی صبری اینترنت، زهری هستش که باید با آرامش نوشید،… ادامه نظر»

نَرَم افزار
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام ببخشید دوستان اگه اطلاع دارید لطفاً پاسخ دهید من تخصصی پانزده درصد زدم رشته نَرَم افزار مهندسی کامپیوتر می خواستم ببینم امکانش هست قبول شم هر دانشگاهی حتی پردیس.چون اگه امسال قبول نشم کارم رو ازدست میدم بعد از چندین سال

آرمین
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۱۲ ق٫ظ

۱ سوال؟

آیا میشه در مورد کلید یک سوال دفاع هم کرد؟ (یعنی با ارائه مستندات به سنجش جلوی تغییر گزینه صحیح رو گرفت؟) زیرا در چندین سوال ممکنه به عقیده برخی گزینه صحیح چیز دیگری باشد و به عقیده برخی همان کلید اولیه صحیح باشد. بنابراین آیا راهی وجود دارد که در صورت اطمینان از کلید اولیه در برخی سوالات، از آن دفاع نمود و جولی تغییر احتمالی آن، به علت اعتراض برخی داوطلبان را گرفت؟؟؟؟!!!!!

منتظر بی صبر
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین

سلام. برای فیصله دادن عادلانه قائله کشف گزینه صحیح، یک راه وجود داره:

برای داوطلبها امکان اعتراض به گزینه ها داده بشه، ولی دلایل و مستندات اثبات ادعاشون، از اونها مطالبه نشه، بلکه در هر رشته، سازمان سنجش، با همکاری عده ای از اساتید متخصص رشته و طراحان سوال، بعد از اتمام اعتراضات، یکبار دیگه سوالات و گزینه ها رو بررسی مجدد کنن و کلیدهای احتمالاً غلط اعلام شده رو درست کنن و کار تصحیح پاسخنامه ها بر اساس کلید نهایی به راه بیفته.

یعنی، ملاک تعیین کلیدهای نهایی، همین افراد باشن و نه دلایل و مستندات داوطلبان. اما چرا؟

چون اگر قرار باشه دلایل و مستندات داوطلبها رو بررسی و مطالعه کنن و بر اساس اونها کلید نهایی رو تعیین کنن، چند مشکل حاد پیش میاد: یکی اینکه این کار مثل این می مونه که در یک امتحان معمولی، استاد، برگه ها رو بده دست خود دانشجوها و بگه خودتون تصحیح کنید و نمره رو خودتون تعیین کنید، که فکر نمی کنم کاری مقبول منطق باشه.‌ دوم اینکه اگر دلایل و مستندات داوطلبان ملاک باشه، اکثر داوطلبان، هرگز قانع نمیشن، مگر اینکه نظر اونها تصویب بشه، حتی اگر مراجعی مثل اساتید متخصص رشته بگن دلایل داوطلبها معتبر و مقبول نیست.

اصلاً خیلی خیلی بعیده سازمان سنجش و طراحان سوالها بخوان این همه دلیل و مستندات داوطلبان متعددو نگاه کنن. بلکه نهایتا بازبینی مجدد روی نظر خودشون میکنن و اونا رو ملاک میگیرن

آرمین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

کلا امکان اعتراض دادن به کلید برخی سوالات چیز خوبیه. چون واقعا ممکنه طراح اشتباه کرده باشه در کلید یا نادیده گرفته باشه برخی چیزها رو و ارائه مستندات از سوی فرد معترض هم الزامی باید باشه. چون در غیر اینصورت اصلا اعتراض معنی نداره. و ولی من در مورد نحوه قضاوت سنجش شک دارم. چیزی که من تا زمان تا الان در مورد سنجش دیدم و حس میکنم (در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد) اینه که بیشتر به “تعداد” اعتراضات به یک سوال بها میدن تا استدلال درست و مستند! البته امیداورم اشتباه کرده باشم. ولی چیزی که “حس” میکنم اینه.

مدیریت آموزشی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرمین

هیچ پاسخی رو صرفاً به خاطر اعتراض برخی از داوطلبان تغییر نمی دن، جای نگرانی نیست به گفته ی خودشون بعد از اظهار نظر صاحب نظران و کارشناسان و تشخیص گزینه ی صحیح، درصورت نیاز تغییرات صورت می گیره.

رامین
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۵۷ ق٫ظ

سلام دوستان من مکانیک جامدات رو زبان ۷۰ درصد ووتخصصی ۶۰ زدم رتبم چطور میشه

M.H
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

سلام اگه این درصدها را بیارین، رتبه ۱ تا ۵ . ولی موقعی که کارنامه را میدن، احتمال داره ببینین تخصصی شدید ۳۵ درصد!!!

رامین
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  M.H

من همه گزینه هامو نوشتم اوردم با خودم دیگه چرا باید کم بشه البته تا قبل از اینکه چک کنم با کلیدها فکر میکردم خیلی بهتر بشم

M.H
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

انشاء ا… شما همون درصدها را میارین، ولی عجله نکنید. من با تجربه ۷ بار شرکت در آزمون و ۴ بار مصاحبه رفتن، خیلی چیزها را توی این سالها دیده ام.

رامین
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  M.H

چه تجربه زیادی دارین. به نظر شما امسال سخت تر بود یا سال قبل

رامین
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  M.H

به هر حال چیزی که مطمنم درصدامه و فکر میکنم ۷ بار امتحان دادن شما و قبول نشدنتون شما رو بدبین کرده حق هم دارید.

هیلا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۷ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

سلام.شما قطعا رتبتون تک رقمی میشه.درصدای منم ۵۷٫۷۸ تخصصی ۲۵٫۵۶ استعداد ۵ زبان.امیدوارم رتبه منم خوب بشه.

رامین
اسفند ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  هیلا

شما رشتتون مکانیک جامداته؟؟

هیلا
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۴:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

بله.رشتم جامداته.

رامین
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  هیلا

پس شما هم زیر ۲۰ میشید به امید خدا به نظر شما سوالات امسال سخت بود یا سالهای قبل؟

هیلا
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

من سال قبل کنکور دادم آزمایشی.۲۹ تخصصی زدم.۳۰ استعداد زبانم سفید رتبم شد ۸۲٫من حس میکنم امسال اسونتر بوده.انگار درصدا بالا رفتن.

هیلا
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  هیلا

شما ارشد کدوم دانشگاه بودین؟

رامین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  هیلا

امیرکبیر

رامین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  هیلا

به نظر من سوالات سخت تخصصی بیشتر از سال قبل بود شما چون خوندید براتون اسون شده

M.H
اسفند ۱۶, ۱۳۹۷ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

با سلام، انشاءالله درصدهای شما، همون درصدهایی باشه که خودتون حساب کردید. مشکلات تازه از اون به بعد شروع می شه. من پارسال و پیارسال دو سال پیاپی ( اتفاقا) رتبه ۱۹ آورده بودم ، ولی در مصاحبه -با وجود رزومه خوب و یا عالی – رد شدم، علتشو تا حالا پیدا نکرده ام. خلاصه رزومه من: نمره عالی پایاننامه- نمره زبان- تالیف کتاب دانشگاهی- مجری طرح پژوهشی- انواع مقالات(داخلی ،خارجی -علمی پژوهشی-همایشی-پوستر) – اختراع – مدرک مربیگری بین المللی- مربی تیم ملی- داور همایش ملی – و… . امسال در گرایش ما(حرکات اصلاحی)، به نظر من سوالات نسبتا راحت بود. امیدوارم شما موفق باشید و برای ما هم خدا کریمه.

رامین
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  M.H

حرکات اصلاحی مال تربیت بدنیه؟؟؟ هر رشته ای با رشته دیگه داستانش فرق میکنه نباید باهم مقایسه بشه شما بهتره با هم رشته های خودتون این مباحث رو داشته باشید. تو رشته مکانیک جامدات من با دوستام تو سالهای اخیر که قبول شدن صحبت کردم اینطوری نبوده و بچه هایی که درصدهای پایین تر هم زدن تهران قبول شدن. قطعا مورد شما خاصه و چون نمیدونم تو رشته شما چه خبره نمیتونم قضاوت کنم.

رامین
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  M.H

با این رزومه ای که شما دارید انصافا یه پا دکترید خداییش خود دکترا هم اینهمه رزومه قوی ندارن ایول

هیلا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

امیدوارم سختتر شده باشه.من خیلی دانشگاه امیرکبیرو دوس داشتم.دانشگاه خیلی قوی ای هستش تو مکانیک.موفق باشید.

رامین
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  هیلا

شما کدوم دانشگاه هستید؟

هیلا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

من علم و صنعت

رامین
اسفند ۲۰, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هیلا

خبر ندارین بقیه تو جامدات چطوری امتحان دادن؟

هیلا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

والا نه.من چون درگیر دفاعم و نوشتن پایان نامه هستم اصلا وقت نکردم با بقیه بچه ها صحبتی داشته باشم راحب آزمون از طرفی ام همه همکلاسیا آقا هستن و زیاد در ارتباط نیستیم.ولی در کل بنظرم واسه افرادی که خونده بودن ساده بود سوالای تخصصیش ولی در عین سادگی دام آموزشی زیادی داشت.من رتبمو بین ۳۰ تا ۴۰ تخمین میزنم.

رامین
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  هیلا

پس باهم موفق میشیم رتبه زیر ۲۰

هیلا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

انشالله.حتما.شما که درصداتون خیلی بهتره.شما صدرصد موفق میشین.

نظر
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

سلام. سوال ۱۱۰ استعداد اشتباه اعلامه نشده؟!

ع
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

به نظرم ۱۱۰ ۱۱۱ ۱۱۲ یا کلیدش اشتباهه یا باید دو جوابه باشه تا مال ما هم درست صجیج بشه

شیدا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ع

بله به نظر منم این سه سوال کلیدشون اشتباهه پس لطفا اعتراض بدید که تصحیح بفرمایند

ثریا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام …ببخشید اگه دفترچه ی سوالات اختصاصی به فرض مثال Aبوده باشه عمومی هم A بوده؟ من اختصاصی رو یادم میاد ولی عمومی رو نگا نکردم سر جلسه ..الان که کلید اومده من موندم ..که عمومیام همون اختصاصیه…؟

خاکشناسی. مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۴:۰۹ ب٫ظ

پاسخ سوالات ۳، ۳۱، ۷۲، ۷۳ دفترچه تخصصی در کلید صحیح نمی باشد. دوستان نظرات خودتون رو در مورد پاسخ سوالات بگید

مجتبی آمار
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ق٫ظ

سلام
برای علوم پایه فقط سوال و کلید d منتشر شد و دفترچه سر جلسه f بود دفترچه f را از کجا می شود دانلود کرد چون من فقط شماره گزینه ها رو یادداشت کردم ودرست یا دن نیست کدوم گزینه رو زدم و الان موندم چطور درصد در بیارم.

علی
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی آمار

تنبلیشون میاد آپلود کنن بقیه کلیدا رو یا شایدم گمشون کردن و ندارن شایدم نمیخوان اعتراض ها ریاد بشه

هویدا (بیوتکنولوژی)
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۶:۰۰ ق٫ظ

سوال ۵۱ درسته.سوال۲۶، ۷۳واقعا مربوط به بیو کشاورزی نبود.سوال ۵۳ بایست گفت با درنظر گرفتن بازده، چطور گزینه سوسپانسیون انتخاب کردن بنظر من کالوس درسته

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سوال ۲۶ هیچ کدام از گزینه ها صحیح نیست . راه حل https://phdtest.ir/wp-admin/post.php?post=123870&action=edit

sushi
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ق٫ظ

دوستان مدیریت ورزشی تخصصی ۴۴ استعداد ۳۵ و زبان سفید تراز و رتبم چند میشه به نظرتون

پ
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  sushi

سی تا چهل. از بقیه مدیریتی ها خبر داری درصدهاشون چطوره؟

sushi
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  پ

ن متاسفانه

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

سوال ۵۱ دفترچه تخصصی بیوتکنولوژی کشاورزی هم غیر مرتبط و خارج از سرفصل می باشد . سوال و جواب آن خارج از درس کشت بافت سلولی است . اعتراض بزنید .

مدیربت فناوری اطلاعات-IT
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب٫ظ

سوال ۱۰۱ اشتباهه چون بحث درخصوص بررسی بین دو رویکرد متضاو هستش
سوال ۱۱۰ گزینه ۱ درسته چون بحث استدلال پنهان هستش شما اگر معکوس کنید باید بحثو نضعیف کنه که در گزینه ۱ هستش
سوال ۱۱۱ گزینه ۴ درسته چون بخث خودشکوفایی تو متن مستتر هستش
سوال ۱۱۲ گزینه ۲ درسته چون کلمه فاصله و رتبه بندی مطرح شده در یک نظرسنجی هستش باید رتبه های بقیه مشخص بشه
این مطالب بالا با مشورت چندتا از اساتید استعداد و کلیداشون نوشتم
پس کلید ۱۱۰ و ۱۱۲ سنجش درسته و کلید ۱۰۱ و ۱۱۱ اشتباهه

د
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۶:۰۲ ب٫ظ

۱۱۰ گزینه ۳ .۱۱۱گزینه ۴. ۱۱۲ گزینه۴

sport.rm
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  د

منم دقیقا همینطوری زدم

د
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  sport.rm

پس اعتراض بنویس حتما و جواب درست را در درخواست ذکر کن

نظر
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۵:۳۴ ب٫ظ

ساخت و تولید کسی نیست درصد هاشو بگه؟

داوود
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۴:۴۴ ب٫ظ

دفترچه عمومی من f بوده ولی c منتشر شده.چکار باید بکنم؟

مهسا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوود

دونه دونه سوالایی که جواب دادین رو از روی دفترچه منتشرشده به همراه کلید چک کنید

داوود
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یعنی منظم جابه جا میشه.مثلا گزینه ۲ من گزینه ۴ اون میشه یا جوابا بصورت نامنظم جابجا میشه

مهسا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوود

مهم نیست چطوری جابجا میشه گزینه ها
مهم اینه که با توجه به کلید و دفترچه موجود روی سایت شما گزینه درست رو انتخاب کرده باشین

مهسا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  داوود

مهم نیست منظم جا بجا میشه یا نامنظم
کلیدی که دادن مختص دفترچه روی سایت است بر اساس اون شما جواب های خودتون رو که حتما یادتون هست با کلید مقایسه کنید

داوود
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

آره تقریبا یادمه.خیلی ممنون

خرگوش تپه
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۴:۲۰ ب٫ظ

دیشبش نخابیده بودم تمرکزم پایین بود. پارسال که هیچی نخونده بودم ولی خوب خابیده بودم زبان و استعدادو چهل و خورده زدم تخصصی رو سی. شدم ۲۰۵

خرگوش تپه
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوستان جان، تخصصی ۵۰.استعداد ۲۴.زبان ۳۳. روانشناسی رتبم چند میشه حدودا؟

روانشناسی
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش تپه

بسیار عالی… ابته بستگی به بقیه بچه ها هم داره…
شما هم فقط تهران رو میخواهید بزنید؟
شبانه یا روزانه؟

خرگوش تپه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۸:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

ممنونم. خیر من هدفم شیرازه

خرگوش تپه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  خرگوش تپه

شبانه شیراز هم بیارم میرم

روانشناس
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش تپه

فکر کنم زیر ۱۵ بشی

منتظر بی صبر
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۴:۰۹ ب٫ظ

انتخابات تعیین گزینه های صحیح، با شدت و حدت جریان داره، و همه طراحان سوالها، و داوطلبها، در تلاش برای یافتن جواهر نایاب گزینه صحیح هستن، و سنجش هم تا ۱۵ اسفند مهلت داده که این تلاش جمعی عظیم ادامه پیدا کنه. باید گفت اجرکم محفوظ و سعیکم مشکوراً. ولی آیا عجیب نیست که برای کشف گزینه صحیح، این همه وقت لازم باشه؟ در حالی که در زمان کنکور، قرار بوده داوطلبها ۴ ساعته اونها رو جواب بدن؟ و عجیب تر از اون، صبر وصف ناپذیر داوطلبهاست که میتونن تا ۱۵ اسفند برای کشف گزینه صحیح، و تا آخر اسفند برای اعلام نتیجه اولیه، و تا آخر تیر (بله تا آخر تیر) برای معلوم شدن زمان آخرین مصاحبه ها، و تا آخر شهریور برای اعلام نتیجه صبر کنن.

مهسا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

تبریک بسیار دوست عزیز بابت اینکه انسان رو سر ذوق میاورید با بیان زیبا و شیوا و نکته بینی که دارید
رشته شما چیه؟

منتظر بی صبر
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۷:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیلی ممنون. واقعیت اینه که با اومدن اینترنت، همه ما تبدیل شدیم به بی صبر، منتظر بی صبر، اسمی هستش که همه ما داوطلبها رو میشه با اون صدا زد.
رشته من ریاضی بود ولی قصد شرکت در علوم کامپیوترو دارم

علوم کامپیوتر
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

منم علوم کامپیوترم درصدهاتون چطور شده؟

مهسا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

انشاالله که موفق و پیروز باشین

مهسا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

انشاالله که شما هم موفق و پیروز باشید

دکترای 98
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۴:۰۸ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان گروه علوم انسانی توجه کنیدباتوجه به بررسی های انجام شده. سوالات ۱۰۱و۱۱۰و۱۱۱و۱۱۲به ترتیب ۴ ۳ ۲ ۴ جواب صحیح ومنطقی است.باتشکر

الهام رجبی
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۳:۵۸ ب٫ظ

سلام به همه
دوستان گروه علوم انسانی
کلید سوالات
۱۰۱
۱۱۰
۱۱۱
۱۱۲
غلط اعلام شده اند.باید اعتراض کنیم

د
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۲:۵۳ ب٫ظ

بچه های علوم انسانی به کلید سوالات ۱۱۰ ۱۱۱ ۱۱۲ استعداد تحصیلی علوم انسانی اعتراض بزنید کلید اشتباه هست.

دکترافقه
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  د

اره همگی اعنراض کنیدتادوجوابه بشه وماهم درصدمون زیادبشه

سادات
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترافقه

کدوم سوالت جوابش غلط؟

رضا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  د

دفترچه C منظورتون هس؟مطمئن هستید که اشتباهه؟جواب صحیح کدومه؟

د
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله.۱۱۰ گزینه ۳ .۱۱۱گزینه ۴

د
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  د

۱۱۲ گزینه ۴

M.H
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  د

۱۱۰ ، ۳ درسته. کلید اشتباهه

آذر
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  M.H

خب این قسمت راه حل چی بنویسیم؟؟؟ من که هرچی مینویسم میگه دلیل- راه حل را کامل بیارید

a
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  د

سلام، بله از نظر من هم سوالات ۱۱۰-۱۱۱- ۱۱۲ به ترتیب گزینه های ۳، ۴، ۴ صحیح هستند. ممکنه اصلاحش کنند؟

طاهری
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

به نظر من چندتا از کلید سوال سیالات تبدیل انرژی رو اشتباه زدن

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  طاهری

کدوم؟
من به ۱۹ و ۲۹ معترضم.

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۲:۰۱ ب٫ظ

کدوم؟
من به ۱۹ و ۲۰ معترضم.
* ۲۹ در پیام قبل اشتباه بود تایپی بود*

طاهری
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۲:۵۴ ب٫ظ

۱۸ ,۱۹ و ۲۱ به نظر من اشتباهه کلیدشون.
۱۸ که دقیقا از روی کتاب پارسه دادن
۱۹ به نظرم گزینه سه درسته.
۲۱ هم که تو جریان خزشی لایه مرزی نیست.

ترانه
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  طاهری

منم۲۱ رو اعتراض زدم دقیقا هم همین دلیلو براشون نوشتم – ۱۸ هم به نظرم یه سوال گنگو مبهمیه و اینم اعتراض زدم.

ترانه
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

البته منظورم۱۹ بود نه ۱۸

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  طاهری

سلام دوست گرامی. در جریان خزشی برعکس،لایه مرزی بشدت تا فواصل دور از جسم دیده میشه! چون اساسا لایه مرزی به علت نفوذ ورتیسیتی هست و وقتی رینولدز پایین هست (در یک رژیم جریان معین…طبیعتا آرام) جمله نفوذ مکانیزم نفوذ ورتیسیتی بشدت حاکم هست و در نتیجه لایه مرزی تا فواصل دور از جسم دیده میشه.

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  طاهری

در مورد سوالات مورد ابهام من نظراتم بصورت زیر هست. لازمه بگم که من کاملا کتابهای اصلی (جریان لزج وایت و تئوری لایه مرزی شیلیختینگ) رو خوندم و در مورد سیالات حداقل هرگز اعتمادی به کتابهای کنکوری ندارم. چون اساتیدی که مولف این کتابها هستند متاسفانه اون دقت نظر کامل و تسلط جامع و کامل رو ندارن درسیالات (تستشون کردم که میگم)!!. سوال ۱۸: المان سیال در حین گردش (سیرکولاسیون) دچار دوران میشه و در نتیجه B جریان چرخشی میشه. اما در Aالمان سیال در حین گردش دچار دروان نمیشه و در نتیجه جریان چرخشی نیست. و کلید کاملا درسته. در مورد ۱۹: هم بارها گفتم چیزی به اسم سیال غیر لزج وجود خارجی نداره!…در واقع اگه محدودیت غیر لزج بودن سیال برای استفاده از برنولی رو بپذیریم، اونوقت نباید برای سیال لزج مورد استفاده قرار بگیره! در حالیکه برای سیالات لزج در خارج از لایه مرزی مورد استفاده واقع میشه کاملا. در این سوال حتی اگه انتقال حرارت با محیط نداشته باشیم هم افت فشار خواهیم داشت!و به هیچ وجه گزینه ۱و۴ صحیح نیست….جواب درست این سوال: غیر لزج بودن “جریان” هست! که در گزینه ها موجود نیست! و تنها گزینه نزدیک به اون که در عمل همون تعبیر رو داره رعایت نکردن عدم غیر چرخشی بودن جریان در حوالی خط مرکزی هست (نه لزوما در خط مرکزی). و گزینه ۲ میشه. (در کل بهتره این سوال حذف بشه). سوال ۲۰: اولا وقتی میگه مشتقات تنش برشی نسبت به y، باید یک دستگاه مختصات ثابت اتخاذ بشه و چون… ادامه نظر»

طاهری
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۰:۰۳ ق٫ظ

سوال ۱۸؛
جریانی چرخشی هست که المان سیال حول مرکز ثقلش چرخش داشته باشه. این یعنی جریانA چرخشیه.
سوال ۱۹؛
افت فشار رابطه مستقیم با تنش برشی و در نتیجه لزجت جریان داره. پس جواب غیر لزج بون جریان یا سیاله. در واقعیت سیال غیر لزج نیست ولی یکی از شروط معادله برنولی لزجت صفر ینی غیر لزج بودن سیاله.
سوال ۲۱؛
گزینه اعلامی درسته ولی تا اونجایی که تو کتاب سیالات خوندم لایه مرزی از رینولدز ۱۵۰ به بعد تشکیل میشه. بنابراین روی بزرگ بودن لایه مرزی شک دارم.
ترمو سوالاشموردی نداره؟ مثل سوال ۳۳؟

آرمین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  طاهری

در مورد ۱۸: برای درک بهتر یک چرخ و فلک در شهربازی رو در نظر بگیرید. شکل A وضعیتی مشابه با اون داره. واضحه که اگر در مسیر دوران (همون دایره اصلی)، هر کدام از کابین ها (در اینجا المان ها مستطیلی) دچار چرخش بشن افرادی که در چرخو فلک نشستن وازگون میشن. بنابراین A کاملا غیر چرخشی هست. یا یک خط اوریب با زاویه مثلا ۴۵ درجه در هر کدام از المان ها در نظر بگیرید در شکل هایA,B میبینید که مثلا المان سمت چپ و بالا رو در نظر بیگیریم، زاویه اون خط اوریب در شکل B تغییر می کنه ولی در A نه. بنابراین A غیر چرخشی و B چرخشی هست…..کتاب مکانیک سیالات فاکس. ویرایش ششم، فصل ۵٫ مثال ۵-۶ دقیقا همین سواله. و دقیقا همین جوابی که عرض کردم. —————————————————– در مورد ۱۹: حقیقتا سیال غیر لزج درست نیست. چون طبق همون چیزی که هم من گفتم و خودتون، اگه سیال لزج باشه در خارج از لایه مرزی برنولی صادقه. بنابراین اگه بپذیریم که سیال غیر لزج شرط برنولی هست، با صدق کردن برنولی برای یک سیال لزج در خارج از لایه مرزی تناقض داره و گذاره منطقیه صحیحی نیست. این شرط لزجت = ۰ هم در هیچ کتاب مرجع پیشرفته ای فکر نمیکنم وجود داشته باشه. در کل غیر لزج بودن “جریان” جواب صحیحه که در گزینه ها موجود نیست و منطقی ترین کار اینه که سوال حذف بشه. اما در بین گزینه های موجود، چون عملا غیرچرخشی بودن جریان همان اثرات غیر لزج بودن… ادامه نظر»

رضا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ

با سلام
من فقه و مبانی رو مجموع دروس تخصصی رو حدود ۵۴ درصد زدم. رتبه ی من چطور میشه عزیزان؟

تقلب
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱:۲۸ ق٫ظ

سر جلسه آزمون از آدم تقلب بگیرن چی میشه؟

منتظر بی صبر
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  تقلب

دوست گرامی، من قبلاً هم پیشنهاد کردم که شما برید سازمان سنجش، و بگید مراقبها کاری به تقلب ما نداشتن، و من تقلب کردم، ولی نگرانم که آیا به خاطر اختلاف نوع پاسخنامه ها یا دفترچه ها، گزینه های تقلب شده رو در پاسخنامه خودم، در جای درست اونها زدم، یا اینکه جابجا زدم، و اگر گفتن فرق داشته و جابجا زدین، برید دیوان عدالت اداری، و از سازمان سنجش شکایت کنید که چرا زحمت شما رو در تقلب و پر کردن گزینه ها هدر دادن، و باید به خاطر اینکه دفترچه ها مختلف بودن، جریمه بدن و دوباره هم کنکور بگیرن تا شما این دفعه با خیال راحت بتونید گزینه های تقلب شده رو سر جاش بزنید!!

مهسا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  تقلب

اگه مشخصاتتون هم بردارن تا کاملا شناخته شده باشین به سنجش اطلاع میدن
احتمالا یک سال از کنکور محروم میشی
و کنکور امسال هم هر رتبه ای بیاری ردت میکنن

تقلب
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

خوب من چطور میتونم ثابت کنم که تقلب نبوده؟

مهسا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  تقلب

اگه منظورتون اینه که کس دیگه ای از شما تقلب کرده و به جای اون فرد شما باید تاوان بدین به نظرم بهتر بود سر جلسه کنکور اطلاع میدادین تا تقلب کننده مشخص بشه نه اینکه جای اون شخص شما گرفتار بشین اثباتش رو نمیدونم چطوری ولی همه اینها به اون مراقبی که از شما تقلب گرفته بستگی داره شاید خواسته شما رو بترسونه و مانع انجام تقلب برای سایرین بشه . احتمالا باید تا زمان آمدن نتایج اولیه صبر کنید ببینید کارنامه و رتبه ای براتون صادر میشه یا نه اگر هم به سنجش اطلاع بدین معلوم نیست حرفتون رو قبول میکنن یا نه و از طرفی شما از شخصی که بهش تقلب رسوندین بی خبر هستین و اگر هم از دوستانتان باشن اعلام بی طرفی میکنن به احتمال زیاد یعنی مدرکی که بشه ثابت کرد شما مقصر نیستین باید پیدا کنید اگه نه باید صبر کنید تا اعلام نتایج شاید مشکلی پیش نیاد توی سایت سنجش یک قسمتی هست قرمز رنگ نوشته گزارش تخلف در حوزه امتحانی منتها این برای کنکور کارشناسیه اگه تمایل داشته باشید به این قسمت برید و یک فرمی رو پر کنید شاید یه مدرک باشه حتما این قسمت رو ببیند و گزینه نوع تخلف را باز کنید و نوع تخلف رو یادداشت کنید از بین گزینه ها بر اساس اون وارد سیستم پاسخگویی سایت سنجش بشین و درخواست کتبی بدین بعد چند ساعت یا چند روز کارشناسان به شما جواب میدن اگه تهران هستین به سنجش برید و اطلاعاتی در این مورد غیر… ادامه نظر»

تقلب
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

قضیه از این قراره که بنده با خوم برگه کاهی برده بودم تا برای حل مساله از اون استفاده کنم و اطلاع نداشتم که باید ناظرین قبل آزمون مهرمیزدن رو برگه گاهی سفیدم که گاهی باشه بر سفیدبودن برگه ام ازطرفی سرجلسه از داوطلب پشت سری بنده تقلب میگیرن و ناظر هم برگه های منو هم ضبط میکنه و صورت جلسه و ضمیمه پرونده میشه من اونجا به ناظر گفتم اما توضیح بنده رو گوش نداد گفت من چیزی که دیدم گزارش میکنم نتیجه گیری با خود سنجش تصمیم گیرنده اونه نه من. بعد آزمون با حراست صحبت کردم گفتن تو نباید امضا میکردی و میذاشتی صورت جلسه بشه الان نمیشه کاری کرد!!!! باید دید سنجش چیکار میکنه.

مهسا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  تقلب

بله بردن برگه سر جلسه کار اشتباهی است و امکان هر سوء زن و شکی رو بالا میبره چه خطا کار باشی چه بی گناه
(منم رشتم فیزیکه و برای حل جا کم میاوردم ولی مجبور بودم از پاکن استفاده کنم یا کوچکتر بنویسم)
۱/مگه پشت سری شما که ازش تقلب گرفتن برگه کاهی دستش بوده که به شما شک کردن؟
۲/ قطعا سوالات شما و پشت سری شما از نظر گزینه ها متفاوت است
۳/ از کجا معلوم اون شخص عینا تمام سوالاتی که شما حل کردین رو در پاسخنامه علامت زده با فرض یکسان بودن گزینه ها
۴/ دست خط شما و اون شخص که تقلب کرده متفاوت است و اگه برگه شما که دست خط شماست دست فرد متقلب بود باید از هر دو شما ایراد میگرفتن که تقلب رسوندین و تقلب کرده
۵/اگه دست خط شما در کاغذ کاهی در اختیار اون فرد قرار نگرفته و اون فرد به هر روشی از شما یا دیگران تقلب کرده باید پاسخ گو باشه
به نظرم اگه تهران هستین به سنجش مراجعه کنید و از حقتون دفاع کنید چون فرمودین که برگه شما ضبط شده علت رو توضیح بدین
(توکل بر خدا کنید و یک حدیث کِساء بخونید انشاالله مشکلی پیش نیاد)

تقلب
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

از پشت سری من گوشی گرفتن نه برگه اما من اصلا حواسم نبود حتی چند تا که نگشته بودم دیگه لازم نداشتم برای اینکه دست وپام نگیره گذاشتم زیر صندلیم اونارو هم جمع کردن بردن!!!!

مهسا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  تقلب

خب کار اشتباهی کردین نباید جواب ها رو زیر صندلی میذاشتین تا اونا فکر کنن که میخواهین تقلب برسونید
توی پیام قبلی آدرس سایت سنجش است در مورد چیزهایی که باعث رد قبولی میشه که اگه مشکلی پیش بیاد ظاهرا از پذیرش امسال مردود میشین و به سال بعد ربط نداره
تقلب پشت سری شما اونم با گوشی به شما ربط نداره و مسئول این مشکلات مراقب سر جلسه و کسانی که بازدید بدنی میکنن هم هستن در مورد شخص متقلب و شما و نمیشه اشتباه شما در آوردن برگه به سر جلسه را علت تقلب دیگری دانست و به احتمال زیاد هر کدام از شما به سولات یکسانی پاسخ ندادین و صرف گرفتن برگه کاهی از شما نمیشه به شما اتهام وارد کرد
اگه سنجش واقعا مشخصات شما رو ضبط کرده به نظرم برای جلوگیری از مشکلات بعدی به کارشناسان سنجش موضوع رو اطلاع بدین به هر حال از پشت سری شما هم تقلب گرفتن و شماره صندلی اون فرد هم معلومه و نماینده سنجش در حوزه شما از موضوع باخبره و در صورت لزوم باید پاسخ گو باشه و همینطور مراقب جلسه

مهسا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  تقلب
بی احتیاطی!
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  تقلب

قانون برای همه یکسانه، نباید برگه میبردین، اگر مجاز بود همه می بردیم، روی توضیحات کارت نوشته بود که چیزی نیارین، ناظرین مهر برای برگه اضافه ندارن! اصلا ورود برگه به داخل ممنوعه، هر چی روی اون برگه نوشتین تقلب به حساب میاد، حتی بسته دستمال کاغذی رو دم در از من گرفتن دیدن که کاغذ توش نباشه

محاسبه درصد
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  تقلب

بله بردن برگه سر جلسه کار اشتباهی است و امکان هر سوء زن و شکی رو بالا میبره چه خطا کار باشی چه بی گناه
(منم رشتم فیزیکه و برای حل جا کم میاوردم ولی مجبور بودم از پاکن استفاده کنم یا کوچکتر بنویسم)
۱/مگه پشت سری شما که ازش تقلب گرفتن برگه کاهی دستش بوده که به شما شک کردن؟
۲/ قطعا سوالات شما و پشت سری شما از نظر گزینه ها متفاوت است
۳/ از کجا معلوم اون شخص عینا تمام سوالاتی که شما حل کردین رو در پاسخنامه علامت زده با فرض یکسان بودن گزینه ها
۴/ دست خط شما و اون شخص که تقلب کرده متفاوت است و اگه برگه شما که دست خط شماست دست فرد متقلب بود باید از هر دو شما ایراد میگرفتن که تقلب رسوندین و تقلب کرده
۵/اگه دست خط شما در کاغذ کاهی در اختیار اون فرد قرار نگرفته و اون فرد به هر روشی از شما یا دیگران تقلب کرده باید پاسخ گو باشه
به نظرم اگه تهران هستین به سنجش مراجعه کنید و از حقتون دفاع کنید چون فرمودین که برگه شما ضبط شده علت رو توضیح بدین
توکل بر خدا کنید و یک حدیث کِساء بخونید انشاالله مشکلی پیش نیاد

تقلب
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  تقلب

نمیدونم واقعا من اونروز رفتم سراغ مسولای امتحانی یعنی رفتم مخزن اونجا حراست به من گفت که باید منتظر باشین تا خود سنجش باهاتون تماس بگیرن اونموقع توضیح بدین الان نمیشه کاری کرد.

مهسا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  تقلب

پس صبر کنید

.....
اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  تقلب

پس صبر کنید انشاالله حل شه این موضوع

سعید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

سلام . بچه های بیوتکنولوژی کشاورزی سوال۲۶ دفترچه تخصصی هیچ کدام از سوالات پاسخ نیست . راه حل هم در لینک زیر فرستادم . لینک رو فرستادم همین فایل رو اعتراض بزنید .
https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2019/02/3n86_4856744.jpg
البته بالای صفحه نام و نام خانوادگی و نام پدر و شماره شناسنامه خودتون رو بزنید .

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام چرا کلید سوالات استعداد تحصیلی دفترچه ۸۰f1رو نمیذارن؟ من مدیریت دولتی شرکت کردم چطور میتونم درصد استعدادمو حساب کنم؟ ممنون میشم جواب بدید

دفترچه و کلید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام، فقط کلید همین یک دفترچه را می گذارن، شما باید یادتان بیاید که کدام گزینه را انتخاب کردین، بعد دنبال جوابتان در این دفترچه بارگزاری شده بگردید، ببینین جواب شما گزینه شماره چند است، سپس کلید را ببینین و مقایسه کنین

در وصف تصویر این متن
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۸ ب٫ظ

کاری می کنن که سر آزمون دندان هایمان را هم دربیاریم بگذاریم کنار عینک و سمعک و عصا و …:)

رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۱ ب٫ظ

سلام ی سوال درصد درس استعداد تحصیلی که ضریبش ۱ هستش چطور محاسبه میشه؟!آیا بازم تعداد جواب های صحیح رو باید در ۳ ضرب کرد؟

ایمان
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ب٫ظ

سلام سوالات ۲۴،۲۷ و ۳۸ و۳۹ کلید ساخت و تولید اشتباهه. سوال ۲۴ که خیلی واضحه میشه ۲n . سوال ۲۷ گفته ویژگی فولاد فریت مارتنزیت ( این فولاد به خاطر وجود مارتنزیت استحکام کششی بالا و شکل پذیری کمتری داره در گزینه اعلام شده گفته شکل پذیری خوب)- سوال ۳۹ کلا پاسخی که داده شده متناقض هست باهم چون زبری باعث افزایش خستگی میشه در حالیکه گفته کاهش خستگی ( باید میگفت کاهش عمر خستگی) – سوال ۳۸ علی رغم اینکه برخی دوستان میگن تست ارشد قبل بوده ولی دلیل بر درست بودنش نیست چون با یه سرچ ساده می شه فهمید مهمترین زاویه در نیروو توان زاویه ورود هست و اصلا بحث زاویه براده به بغل نیست. اگه براده به عقب بود باز یه چیزی!! به هر حال من روی این تست ها اعتراض میزنم خواهش می کنم دوستان هم همکاری کنن. واقعا حق الناس هست . این همه وقت گذاشتن و اسیر این اشتباهات شدن.

علی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۱۱ ب٫ظ

دوستان سطح سوالات حقوق خصوصی چطور بود؟ با چه درصدهایی میشه دانشگاه دولتی قبول شد؟

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

برید تو پیج حقوق اونجا دوستان حقوقی نظرگذاشتن ؟؟

علی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

از کجا ورود کنم؟ پیج در کدام قسمت است؟

مهدب
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۷:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

پایین صفحه تو جدول رنگی

فرزانه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۰۱ ب٫ظ

کسی هس شیمی معدنی

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۴ ب٫ظ

دوستان گرامی، یه سوالی برای من پیش اومده که فکر میکنم‌ برای همه داوطلبها هم خیلی مهم باشه.‌ میدونید که امسال، نمره نهایی، ۵۰ درصد کنکور و ۵۰ درصد مصاحبه هستش، البته در نوع آموزشی اون، و نه پژوهشی. در مورد نمره کنکور، ما سه تا عدد داریم: یکی رتبه، یکی تراز، و سومی هم نمره کل، که در کارنامه نوشته میشه. سوال اینه که ۵۰ درصد کنکور، از روی رتبه معلوم میشه، یا تراز، یا نمره کل، و اینکه، چطور تعیین میشه
خیلی فرق هست بین اینکه ۵۰ درصد سهم کنکور، از روی رتبه معلوم‌ بشه، با اینکه از روی تراز باشه.
ضمنا در مورد تعریف نمره کل هم اگر دوستان اطلاع دارند توضیح بدن و همچنین نحوه محاسبه اون

.......
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

نه عزیز
نمره مصاحبه به تراز تبدیل میشه با تراز کتبی جمع میشه تقسیم بر ۲

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  .......

ممنون.‌ در یکی از کامنت های قبلی، یکی از دوستان ادعا کرده بود که تراز کتبی به واریانس درصدهای همه داوطلبهای هم رشته، در تخصصی، استعداد و زبان بستگی داره. پس اگر ۵۰ درصد سهم کنکور، از روی تراز کتبی باشه، این ۵۰ درصد به این واریانسها وابسته میشه، یعنی رتبه داوطلب، شاید تاثیر خوبی در این ۵۰ درصد نداشته باشه، بلکه تاثیر اصلی رو، اون واریانسها دارن. پس اگه اینطوره، چرا این همه داوطلب در این سایت دارن جوش میزنن که بفهمن درصد و رتبشون چی میشه، در حالی که اینها، به خودی خود، اهمیت فرعی دارن؟ با این حساب، شاید کسی که ۶۰ درصد تخصصی و ۲۰ درصد استعداد زده باشه، تراز کتبیش از کسی که ۲۰ درصد تخصصی و ۶۰ درصد استعداد زده، کمتر بشه چون مثلا درصدهای ۶۰ و ۲۰ تخصصی، تحت تاثیر واریانس های کل همه داوطلبهای هم رشته، ممکنه در فرمول تراز کل، اختلافشون تقریبا از بین بره، یعنی اصلا درصدها بی معنا میشن، و هیچ چیزی از اونها نمیشه نتیجه گرفت

صنایع
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

قربون شکل ماهت،
بزار یه مثال برات بزنم،
فک کن شما فقط رو استعداد تحصیلی سرمایه گذاری کردی و زبان رو نمیخای بزنی، بعد استعداد سوالش خیلی سخت میاد و شما با ۴۰ درصد استعداد نفر اول استعداد میشی،
از اون طرف من فقط زبان میزنم ۸۰ درصد چون سوال زبان خیلی آسون بوده ومن با ۸۰ درصد نفر ۱۰۰م زبانم،
حالا اگه قرار باشه فقط چون به این دلیل که ضریب زبان و استعداد یکسانه من در مجموع ۸۰ درصد زدم و شما ۴۰ درصد، من دوبرابر شما درصد و نمره آوردم در حالی که فقط یه درس رو زدم نفر ۱۰۰م، ولی شما نفر اول استعداد هستی،
بنظرت عادلانست که من نمرم ۲ برابر شما بشه فقط به این حاطر که سواالت استعداد خیلی سخت بوده وزبان خیلی آسون؟
تراز واسه همینه، که تاثیر سختی و آسونی دروس مختلف رو نمره نمهایی داوطلبا به حداقل برسه

منتظر بی صبر
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  صنایع

البته من که نمیدونم واقعا سنجش، ملاکش برای ۵۰ درصد از نمره، تراز کله، و آیا تراز از روی واریانس ها تعیین میشه یا نه. در واقع هیچ کسی نمیدونه، و سنجش موظفه روشن و واضح، فرمولشو بگه، که این هم خیلی بعیده، چون سنجش ترجیح میده همیشه رازآمیز بمونه و از انتقادها ایمن باشه اما در مورد استدلال شما، واقعا عجب استدلالی شما میارید. اگر استعداد، سخت بوده، برای همه سخت بوده، و اگر شما روی استعداد سرمایه گذاری نکردین و اصلا نزدین، مشکل از کم کاری شما در آمادگی برای زدن استعداد، یا توانایی بیشتر من در این بخش بوده. بنابراین، در امتحان یکسان استعداد، شما کمتر زدین و من بیشتر. پس من در اینجا از شما جلوترم و جلوتر بودن من هم عادلانه هستش اگر زبان، راحت بوده، پس برای همه راحت بوده، و اگر من اصلا زبان نزدم و شما ۸۰ درصد زبان زدین، مشکل از ضعف من در زبان بوده، و لذا به نحو عادلانه، شما در این بخش از من جلوترین بنابراین، هر بخش، یه آزمون مجزا محسوب میشه و افراد در داخلش، با هم سنجیده میشن حالا نکته اساسی اینجاست: شما میگید آیا عادلانه هستش که در نهایت، نمره کل شما از دو بخش استعداد و زبان، ۲ برابر نمره کل من در این دو بخش باشه؟ جواب اینه که بله، کاملا عادلانس، چرا؟ چون من بودم که کم کاری کردم و آماده نبودم و اصلا زبان نزدم. و از قبل میدونستم و به من گفته بودن که ضریب استعداد و زبان یکسانه.… ادامه نظر»

eng
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

اولا بهتر است ازمون زبان و استعداد جداگانه باشد تا زمان مربوط به زبان رو داوطلب برای استعداد استفاده نکند و بلعکس. همچنین زمان ازمون عمومی بیست درصد افزایش یابد تا منطقی باشد. در غیر اینصورت، ناعدالتی می باشد و افراد با خواندن یکی دیگری رو نادید و عملا رقابت هم بلا اثر می شود.

منتظر بی صبر
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  صنایع

اگر واقعا سنجش، با فرمول های اجتماعی و توزیع کننده نرمال، تکلیف ۵۰ درصد از نتیجه نهایی رو معلوم میکنه، پس نمره هر داوطلب، وابسته میشه به عملکرد هزاران رقیب هم رشته دیگه، و لذا اگر یک نفر نابغه بتونه ۹۵ درصد تخصصی بزنه، ولی بقیه هم رشته ها، حداکثر ۴۰ درصد تخصصی بزنن، این ۹۵ درصد، به کلی در واریانس حل و ناپدید میشه و لذا انگار نه انگار که ۹۵ ای در کار بوده. پس نقش واقعی فرمولهای اجتماعی مثل تراز اینه که نوابغ رو در خیل متوسطها از بین ببره

منتظر بی صبر
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

فرض کنیم دو داوطلب هم رشته داریم. اولی ۹۵ درصد تخصصی، ۶۰ درصد استعداد و ۲۰ درصد زبان بزنه، و بقیه، حداکثر ۴۰ درصد تخصصی بزنن، و داوطلب دوم، و هم رشته، ۴۰ درصد تخصصی، ۲۰ درصد استعداد و ۶۲ درصد زبان بزنه. در این صورت، واریانس نمرات تخصصی، به خاطر اون ۹۵، عدد خیلی بزرگی میشه، و وقتی ۴ برابر درصد اختصاصی به جذر این واریانس تقسیم میشه، عدد خیلی کوچیکی به دست میاد، به حدی که اختلاف بین ۹۵ و ۴۰ در حاصل این تقسیم، خیلی خیلی کم میشه. یعنی واریانس بزرگ، اختلاف ۹۵ و ۴۰ رو در تخصصی، خیلی خیلی کم میکنه. حالا اگر واریانسهای استعداد و زبان، خیلی بزرگ نباشن و ضمناً، تقریبا با هم برابر باشن، فرد دوم، فقط به خاطر اینکه اختلاف بین زبانش با اولی، ۲ تا بیشتر از اختلاف استعدادش با اولی هست، تراز کلش، از فرد اول بیشتر میشه! و انگار نه انگار که بخش تخصصی هم در کار بوده و نفر اول، حداقل ۵۵ درصد بیشتر از بقیه زده. پس با این فرمول نرمال سازی، اولاً تراز کل افراد، به عملکرد پیش بینی نشدنی خیل عظیم رقبا وابسته میشه، و ثانیاً، کسی حق نداره خیلی از بقیه جلو بیفته، و بقیه به زور میکشنش به عقب، تا با خیل متوسطها همطریق بشه!
سازمان سنجش گرامی، یعنی واقعا تو سالهاست اینطوری داری داوطلبها رو بالا و پایین میکنی؟

فرزانه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان تو محاسبه درصدا برا محاسبه درصد استعداد تحصیلی تو مخرج باید تعداد کل سوالات استعداد رو در یک ضرب کنیم منظورم درصد درس هس

روانشناسی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام تعداد سوالات درست درس استعداد ضربدر ۳ منهای تعداد سوالات غلط درس استعداد تقسیم بر ۹۰،عدد حاصل رو ضربدر ۱۰۰ میکنیم میشه درصد درس استعداد.

سعید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۲۸ ب٫ظ

بچه های بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه دروس تخصصی حتما به دو سوال ۲۳ و ۷۳ دفترچه تخصصی اعتراض کنند . هر دو خارج از منبع هستند
سوال ۲۳ صورت سوال در زمینه موجود زنده و جانوری است و با رشته امتحانی بیوتکنولوژی کشاورزی همخوانی ندارد و در زمینه درسی ژنتیک کشاورزی نمی باشد باید در زمینه کشاورزی سوال طرح شود. (خارج از منبع)
سوال ۷۳ : صورت سوال غیر مرتبط با مهندسی ژنتیک کشاورزی می باشد و در زمینه گامای انسانی می باشد . (خارج از منبع)
حتما اعتراضات در زمینه استعداد تحصیلی و تخصصی را وارد کنید خودم تا الان ۹ سوال استعداد تحصیلی و ۱۶ سوال تخصصی را با سند و مدرک فایل JPG اعتراض زدم .انشاالله رسیدگی کنند . پارسال سوالات خیلی کمی رو اعتراض زدم و تخصصی و استعداد هر کدام ۵ درصد به درصد هام اضافه شد . مخصوصا تخصصی که خیلی مهم هستند و هر ۱ درصد خیلی رتبه و ترازتون رو جابه جا می کنه.

ستاره
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۲۵ ب٫ظ

واقعا این چه طرز جوابگویی سنجش به دواطلباس؟یعنی کسی که طراح سوال بوده جواب سوالات رو نمیدونه؟؟واقعا حجم اینهمه استرس به دواطلبا منصفانه نیست؛باید یه خسته نباشید جانانه به سنجش گفت؛خسته نباشی

ستاره
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ

سلام کسی هست تو رشته ی علوم اجتماعی؟؟کلید سوالات تخصصی جن تاش کاملا اشتباهه

علوم کامپیوتر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۵۸ ب٫ظ

علوم کامپیوتر داریم؟

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ

یک سوال:
برای اعتراض نمیشه یک PDF زمیمه کرد؟ حتما باید عکس با فرمت JPGباشه؟ شاید نیاز به توضیح زیاد داشته باشه! نمیشه صرفا تمام موارد لازم برای یک سوال رو در غالب یک عکس گذاشت

مهدی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۶ ب٫ظ

دکتری علوم ارتباطات
سلام دوستان
تخصصی ۳۸
استعداد تحصیلی ۱۵
زبان سفید

فکر میکنید حدود چه رتبه ای رو میارم؟

S
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

۱۵۰ – ۲۰۰

مهدی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  S

جدی؟ دو رقمی نمیشه؟

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۱۰ ب٫ظ

سلام. من تقلب کردم ‌ تخصصی رو. ایا سوللات من با کسی که تقلب کردم ازش از نظر گزینه ها تفادت داره؟

سهیل
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بله تفاوت داره کار اشتباهی کردی اگر سفید میدادی بهتر میبود چون دفترچه ها با تنوع داده شده بود به عنوان مثال ممکنه حتی سوالات یکی باشن ولی جای جواب هارو عوض میکنن احتمالا همه رو منفی زدی

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

من پارسال هم تقلب کردم منفی نشده اتفاقا درصدم بالا شده بودم، بیست درصد تخصصی زده بودم. امسال بعد اینکه تقلب کردم شنیدم سوالات فرق‌ داره

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چون تقلب از نظر من کاملا ظالمانس، کاملا با صراحت عرض میکنم که از اینکه گزینه های فرد کناری با شما فرق داشته، و شما اشتباه زدین، کاملا خوشحال و شاد هستم، و ای کاش تقلب شما لو میرفت و سالها از آزمون‌ محروم میشدید

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

من‌ پارسال هم تقلب کردم درصدم خوب شده بود بیست درصد تخصصی زده بودم پارسال با تقلب، امسال هم کردم ولی شنیدم امسال سوالات فرق میکنع، خیلیا بودن تقلب میکردن

مهسا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

تقلب پایمال کردن حق دیگران است و درصورت موفقیت عذاب وجدان همیشگی در انتظار شماست
احتمالا پارسال با ۲۰ درصد تخصصی میشد جایی قبول شد ولی نشد!!
“خدا ” به شما یکبار نشان داد که با این کار خیری حاصل نمیشه و باید مزد زحمت خودت رو بدست بیاوری
پس چرا درس نگرفتی پسر خوب؟

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

پارسال قبول شدم ولی مصاخبه رد شدم

پارسا
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

داداش خیلی باحالی

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

پس با این حساب، در واقع، مراقبان جلسه آزمون شما باید چند سال از مراقب آزمون بودن محروم بشن! ضمنا بهتره به جای تبلیغ تقلب و “امر به منکر” برید سازمان سنجش و همونجا رسما بگید تقلب کردین ولی نگرانید که شاید دفترچه کناری شما با شما فرق داشته و اومدین که از حق خودتون دفاع کنید!

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام. شما تقلب کردید؟ فکر نمی کنید اگر درصد بالایی رو کسب کنید جای کسی که زحمت کشیده ولی رتبه اس از شما کمتر شده به مصاحبه دعوت میشید. واقعا تاسف داره.

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خیلیا تقلب میکردن فقط من نبودم

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اون خیلی ها هم اشتباه کردند. وجدانتون هم راحته؟ حالا اگر کسی با تقلب حقی از شما رو ضایع کنه آروم میشنید. خشت اول رو کج گذاشتید مطمئن باشید اگر موفقیت ظاهری هم کسب کنید موقتی است.

nori
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تخصصی تفاوتی نداره، ولی عمومی کاملا فرق داره. در کل با تقلب تو آزمون دکتری قطعا به جایی نمیرسی.

سهیل
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۳:۲۷ ب٫ظ

با سلام دوستان من از سهمیه ۵ درصد ایثارگران استفاده کردم با توجه به سهمیه با درصد تخصصی ۳٫۷۵ استعداد صفر زبان صفر امیدی به دعوت به مصاحبه ازاد غیر انتفاعی و پردیس ها هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

شما حق ندارید درمورد دیگران قضاوت نابجا کنید
همه افراد در شرایط یکسان نیستن برای درس خوندن
امیدوارم بابت این سرزنش نادرست به آنچه دیگری رو سرزنش کردین گرفتار نشین

شیمی فیزیک
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

شما هم متقابلا شایستگی لازم برای ادامه تحصیل در این مقطع رو نداریداولا خیلی مطمئن نباشید که این شخص واقعا وجود خارجی داره فضا مجازیه و هرکسی میتونه بیاد هرچی دلش خواست بنویسه! در ثانی با این صراحت و رک گویی خیلی از کسانی که درصد های پایین یا منفی دارند آزرده خاطر میشن !

M.H
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

با سلام و عرض خسته نباشید.خیلی زحمت کشیده اید با این درصدها!!! شما دکتر بشید، چی می شید؟!!!

رامین
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  M.H

خخخخخخخخخخخخخخخ

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

نه جایی قبول نمیشی

رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۶ ب٫ظ

باسلام
من دکتری فقه و مبانی حقوق شرکت کردم و اصول ۸۰درصد و ادبیات عرب ۵۰ درصد و ۳۳ درصد هم فقه زدم اما استعداد تحصیلی منفی ۲۰ درصد شدم و زبان هم نزدم. وضعیت من چطوره؟؟

..........
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دفترچه و پاسخنامه استعدادت باید یکی باشه ممکنه منفی نزده باشی

زهره
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام منم فقه ومبانی حقوق بودم تخصیصی روتو مجموع چند زدین!؟

رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

مجوع ۵۴ درصد زدم

زهره
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خیلی خوبه…

رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

رتبه ی من چند میشه؟!چقدر امیدوار باشم

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. چطوری به درصد رسیدید؟ یعنی تمام پاسخ هاتون رو به یاد داشتید؟

رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

آره یادم بود

علی
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام بستگی به رقبا داره پارسال رقابت بسیار تنگانگ بود به طوری که فاصله رتبه ۱۰ تا ۱۲ تنها چند صدم بود و به درصد هم نمی رسید وقعا هیچی نمیشه گفت باید دید وضعیت سایر رقبا چی هست

مهرانگیز
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۱ ب٫ظ

سلام بررقیه خانم بله البته نیجه ی این مصاحبه خیلی مهمه این رتبه فقط برای دعوت به مصاحبه است که اکثراً هم دعوت میشوند

آرزو
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ب٫ظ

دوستان
اینطور که من متوجه شدم کلید سنجش خیلی ایراد داره
حالا از کجا معلوم که کلید اصلاح بشه و ما به حقمون برسیم؟
بنظرتون رسیدگی میکنن و جوابها درست خواهد شد؟

سهیل
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ب٫ظ

رشته مدیریت دولتی

1111
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام آزاد بله بقیش هم بستگی به نمره بقیه داوطلبا داره

رقیه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام
امیدی هست با دروس تخصصی با درصد ۲۰ درصد
و استعداد تحصیلی با ۶ درصد و زبان با ۰ درصد امیدی هست جایی قبول شم؟؟؟
رشتم گردشگریه

محمدجواد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رقیه

سلام
قبولی شما عمدتاً به نتیجه مصاحبه شما بستگی داره، تراز آزمون کتبی بیشتر جهت آوردن حدنصاب برای دعوت به مصاحبه هست.

S
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رقیه

آزاد

رقیه
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  S

اوکی

نجمه
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رقیه

سلام
منم گردشگری شرکت کردم تخصصی ۳۳٫۳۳ درصد استعداد ۱۳٫۳۳ درصد زبانم سفید

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رقیه

سلام باتوجه ب اینکه دوسال هست با رتبه هایخوب برای مصاحبه گردشگری میرم، باید بگم احتمالش خیلی کم هست! و بهتره بیشتر برای سال بعد برنامه ریزی کنید

نجمه
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام شما کارشناسی و ارشدتون چه رشته ای و چه دانشگاهی خوندید؟ چند تا مقاله دارید؟؟

navid
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ

از دوستان اقتصادی هیچکس نیست؟؟! با ۱۵ درصد تخصصی ۴۰ درصد استعداد تخمینتون از رتبه چنده؟

ملیکا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

غیر انتفاعی و پردیس نه. آزاد احتمالا

علی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

نه. اصلا مجاز نمی شی. برای سال بعد بخون

سمانه شاعری
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان اینجا کسی هست آزمون دکترا رشته مشاوره شرکت کرده باشه درصداش به چه صورت بوده

م
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه شاعری

سلام
بله بنده مشاوره امتحان دادم
تخصصی ۶۱
استعداد ۱۵
زبان ۲۵

فاطمه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  م

سلام افرین چه منابعی روخوندیدازپکیج موسسه ای استفاده کردید؟؟؟

ستی
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه شاعری

سلام
تخصصی ۱۸
استعداد ۳۳
زبان ۲
بنظرتون ازاد امیدی هست؟

زهره
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

واقعامتاسفم واسه خودم یکسال خوندم آخرش بادیدن این کلید متوجه شدم که افتضاح داد واقعااااا

امیر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

منم همینطور…. افسوس

Mohammad
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

اشکال نداره،. سال بعد با قدرت بیشتر

تلاشگر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

منم همینطور,با دوتابچه دوقلو..

حسین ر.محض
اسفند ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  تلاشگر

بادوتادوقلویایه دوقلو خداحفظشون کنه

a.safa
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام خواهش میکنم خوب راهنمایی کنید.تخصصی ۳۲ و زبان ۵۰ و استعداد سفید .رتبه چند میشه؟

1111
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  a.safa

بسیار خوب

S
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  a.safa

۱۲۰-۱۵۰

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  a.safa

ایشالا اینبار بهتر بدین

مدیریت ورزززززشی sport
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

سلام
مدیریت ورززززززززززززززشی کسی هست؟ با درصد تخصصی ۴۲ و استعداد۰ زبان ۲/۲ رتبه چند می شه به نظرتون نسبت به قبل

ر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

اگه مثل پارسال باشه بین پنجاه تا هفتاد ولی اگه کاهش شرکت کننده را در نظر بگیریم احتمالا بین چهل تا شصت

حیدری
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام
۴۲ درصد تخصص را چگونه حساب کردین

حیدری
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حیدری

منظورم این که چند پاسخ صحیح داشتین

روانشناسی تربیتی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

درصد تخصصی رو چطور حساب کنیم

کیمیا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۴۴ ب٫ظ

همه سوالاتتون رو با هم در نظر بگیرید یعنی اگه ۸۰ سوال دارین ببینید چند تا غلطه چند تا درست

کیمیا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۴۳ ب٫ظ

نظر دهید…سلام من پارسال ۴۷ زدم رتبم ۷۷ شد

پ
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

پارسال عمومی چقدر زدید؟

کیمیا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پ

دقیقش یادم نیست کم زدم فک کنم استعداد ۱۲ زبان ۵

ستاره
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام، خسته نباشید. چرا بچه های صنایع غذایی نظر نمیدند…… واقعا اعتراضی به پاسخنامه تخصصی ندارین؟؟؟؟؟؟ چند تا سوال کلیدش اشتباه هستش… تو رو خدا نظر بدین….

زهرا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام. من صنایع غذایی هستم. آره متاسفانه چندتاش اشتباه. من میخام اعتراض بزارم. شما هم حتما بزارید. موثره حتما

ستاره
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

اره حتما اعتراض میدم…. می خوام ببینم بقیه هم مین نظر را دارند؟ کدوم سوالات را شما مغایر می بینید؟ممنون میشم بگید. از دیروز خیلی اعصابم خراب شده…..

صنایع غذایی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام خیلی از جوابها رو فکر میکنم اشتباه زده ولی بنظرم کلید سوالای ۱۲ و ۲۴ و ۷۱ مطلقا غلط هست.
چرا نمیاین صفحه صنایع غذایی؟ پایین همین صفحه، صفحه صنایع غذایی رو انتخاب کنید.
بنظرتون امسال سوالا نسبت به سالهای پیش سختتر نبود؟

صنایع غذایی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام. بنظرم خیلی اشتباه بود. اما جواب سوالای ۱۲و ۲۴ و ۷۱ مطلقا اشتباه هست. چرا نمیاین صفحه مربوط به صنایع غذایی نظراتتونو بگید؟ اونجا راحتتره؟ پایین همین صفحه صنایع غذایی رو انتخاب کنید.
در ضمن بنظرتون امسال نسبت به سال قبل سوالا سختتر نبود؟

امسال
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

سلام دوستان استعداد گروه انسانی سوالات ۱۰۶ و ۱۱۰ و ۱۱۱ غلط تیست؟ توروخداااااااااا کسی جواب بده که کدوم جوابها درستشون مبشن خواهش میکنم باید اعتراض بدیم

حقوق خصوصی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  امسال

سلام ، سوال ۱۱۲ به نظرم کلیدش غلطه

پ
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی

به نظر من هم

meri
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  امسال

۱۰۶ درسته، ولی ۱۱۰، ۱۱۱ و ۱۱۲ به نظرم غلط هستند

دکترافقه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امسال

سلام همگی اعتراض بزنیدشایداصلاح کردن من هم این چندتاروغلط زده تم بااین کلید

کیمیا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امسال

سوال ۱۱۶ هم غلطه

حسین ر.محض
اسفند ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  امسال

اونارونمیدونم ولی نیست تیست نیست!

آقوی دوکتور
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

کسی میدونه رابطه بین درصد و تراز چجوریاس؟؟ یعنی میشه از طریق درصدهایی که زدیم ترازمون مشخص کنیم؟؟

..........
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آقوی دوکتور

احتمالا تراز بر اساس نمره همه داوطلبان به دست میارن نمره شما رو تقسیم بر میانگین درصد داوطلبان میکنن در یه عددی مثل ۸۰۰۰ ضرب میکنن

..........
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ..........

حالا هر چی درصد شما بالاتر باشه و میانگین داوطلبان کمتر باشه تراز شما بالاتر میاد

صنایع
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آقوی دوکتور

تراز در واقع میاد نمره ها رو استاندارد میکنه، یعنی مثلا میانگین و انحراف معیار نمرات زبان تمام دانشجویان تو رشتت محاسبه میشه بعد نمره شما از نمره میانگین کم میشه و نتیجه بر انحراف معیار جامعه تقسیم میشه, عدد بدست اومده در هزار ضرب میشه و با پنج هزار جمع میشه
برای هر درس تراز جداگانه و با همین روال محاسبه میشه
بعد با توجه به ضریب هر درس از همه شون میانگین میگیری این میشه تراز
کل
چون شما نمیدونی بقیه چند زدن(میانگین نمرات و انحراف معیار نمرات تو هر درس چنده) نمیتونی ترازتو محاسبه کنی
یعنی اگه سازمان سنجش همین ۶ تا عدد رو بهت بده( میانگین و انحراف معیار واسه زبان، استعداد وتخصصی) هرکس خوش میتونه ترازشو حساب کنه
اگر بده

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

انصافا چه فرمول پیچ در پیچی! این فرمول، نهایتا به این‌ معناست که سوای یک مقدار ثابت عددی، کمیت اصلی، همون نمره داوطلب تقسیم بر انحراف معیاره. یعنی این کمیت، برای تخصصی و استعداد و زبان، محاسبه میشه تا سه مقدار الف و ب و ج به دست بیاد.‌ بعد ۴ برابر الف به علاوه ب به علاوه ج، محاسبه میشه تا عدد آلفا به دست بیاد. و آلفا در حد یک ضریب ثابت، و یک اضافه ثابت، همون ترازه. اما اگر واقعا فرمول سنجش این باشه، عملاً ممکنه تاثیر ضریب ۴، به کلی از بین بره، مثلا اگر انحراف معیار در تخصصی، مقدار بزرگی بشه، ولی انحراف معیار در استعداد، مقدار کمی باشه، در اون صورت، الف و ۴ برابر الف، هر دو اعداد کوچیکی میشن، به حدی که هر دو از ب کوچکتر میشن. بنابراین دیگه فرقی نمیکنه تخصصی ۹۰ درصد یا ۸۰ درصد زده باشی یا ۱۰ درصد، بلکه درصد استعداده که رتبه و تراز تو رو معلوم میکنه. یعنی واقعا فرمول سازمان سنجش اینه؟ و آیا واقعا این فجایع احتمالی که گفتم، ممکن نیست ظاهر بشن؟ پس دو حالت داریم: یا فرمول سنجش، این نیست و همون فرمول ساده محاسبه میانگین معمولی درصدها در هر سه بخش آزمون استفاده میشه، یا اینکه فرمول، چیزی شبیه فرمول پیچیده مذکوره، که در این صورت، سرنوشت هر داوطلب به نحوه عملکرد هزاران داوطلب دیگه وابسته میشه، و نقش ضریب دروس هم تابعی میشه از شانس و تصادف این فرمول منو یاد آزمون تولیموی سنجش انداخت. تولیمو هم یه فرمول… ادامه نظر»

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

فرمول منصفانه فرمولیه که داوطلب بدونه دقیقا و مستقل از بقیه داوطلبها، باید چی کار کنه تا از بقیه جلوتر بیفته. مثلا اگر ۴ برابر درصد تخصصی با درصد استعداد و درصد زبان جمع و حاصل بر ۶ تقسیم بشه، داوطلب به روشنی میدونه که اگر مثلا ۴ تا استعداد، بیشتر بزنه، جبران ۱ تخصصی میشه که نزده. ولی با فرمولهای اجتماعی نرمال سازی، داوطلب به هیچ وجه نمیفهمه اگر ۱ تخصصی نزنه، باید به جاش چند تا استعداد بزنه که جبران اون شده باشه، و اینو فقط بعد از آزمون میفهمه، که صد البته اون موقع هم براش فایده نخواهد داشت. یعنی باید صبر کنه که خیل عظیم هم رشته هاش، آزمون بدن، بعد انحراف معیار یا در واقع میزان خرابکاری این خیل در آزمون، که امری کاملا بختکی و شانسیه، معلوم بشه، تا بالاخره معلوم بشه ارزش ۱ تخصصی، با ارزش چند استعداد برابر میشه. خب این داوطلب بدبخت چه گناهی کرده که باید در عملکرد جمعی هزاران نفر دیگه مستحیل بشه؟ شما یه آمار از داوطلبها بگیرید و ببینید تصور اونها از نمره آزمون‌چیه؟ مگر نه اینکه تقریبا همه، فکر میکنن نمره بر اساس میانگین وزنی ساده محاسبه میشه و ارزش هر تخصصی به نسبت استعداد، از اول کاملا روشنه و ربطی به بقیه نداره؟

صنایع
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

دوست من
این یه توزیع معروف آماریه،
مقدار مشاهده شده منهای میانگین تقسیم بر انحراف معیار میشه توزیع نرمال استاندارد(برای تعداد مشاهدات به اندازه کافی بزرک)،
فجعه هم نیست،
یک روش منطقیه برای اینکه اثر سختی سوالات یا آسونی سوالات بر نتیجه نهایی به حداقل برسه
توضیح دقیق تر مستلزم یه زیر ساخت حداقل صوتیه نه تایپی

حسین ر.محض
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

به نظرتون ریاض محض تخصصی۱۷/۷۷واستعدادهم همین درصدباشه رتبم چندمیشه ؟ممنونم

حسین ر.محض
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

پیش خداکاری نداره

روانشناسی تربیتی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سلام با تربیتی ۳۰ ویادگیری وانگیزش ۴۶ وسنجش ۱۳ وامار۱ میانگین تخصصی ام چندمیشه ؟ بنظرتون چه رتبه ای میارم مجاز میشم کلا

روانشناسی تربیتی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

سلام رشته روانشناسی تربیتی هستم درصد دروس تخصصی ام به این صورته تربیتی ۳۰ یادگیری وانگیزش ۴۶ امار۱٫۶ سنجش ۱۳ زبان واستعدادصفر بنظرتون رتبه ام چند میشه مجاز میشم کلا؟خواهش میکنم راهنمایی کنید سال اولی هست که امتحان دادم

روانشناسی تربیتی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

سلام خواهشمندم راهنمایی بفرمایید رشته روانشناسی تربیتی هستم درصد دروس تخصصی ام به این صورته تربیتی ۳۰ یادگیری وانگیزش ۴۶ امار۱٫۶ سنجش ۱۳ زبان واستعدادصفر بنظرتون رتبه ام چند میشه مجاز میشم کلا؟ سال اولم هست امتحان میدم

م
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

سلام درصد کل تخصصیها را میدهن نه جزیی

تبدیل
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ق٫ظ

سلام
دوستان مکانیک تبدیل بنظرتون سوال ۲۲ سیالات گزینه ۴ نمیشه؟

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  تبدیل

سلام. خیر گزینه ۳ درسته. وقتی گرادیان فشار معکوس داریم…نهایتا “می تواند” به جدایی جریان ختم میشه. در واقع بطور کلی در صفحه تخت بدون دمش یا با سرعت جریان یکنواخت خارج از لابه مرزی هرگز جدایش نداریم. ولی گه این دو شرط رعایت نشن میتونیم شاهد بروز جدایش باشیم.

سوال ۱۹ بطور قطع اشتباهه جوابش. هرگز نمیتونه جوابش عدم انتقال حرارت باشه. ۲۰ هم در صورتی که در بالا نقطه عطف در پروفیل نباشه گزینه صحیح ۴ هست. نظری ندارین؟

تبدیل
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سوال ۱۹ بنظر منم اشتباهه
سوال ۲۲ چون سرعت نقطه عطف نداره و همچنین تخت هیچ شرایطی سرعت منفی نمیشه بنظر من میشه ۴

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل

در مورد ۲۲: به این موضوع دقت کردین که سرعتی که داده برای خارج از لایه مرزی هست؟ و عطف داشتن برای خود لایه مرزی؟……روی دیواره (u=0, v=0 اگه فرض کنیم) داریم:
۰=ue due/dx + d(du/dy)/dy
بنابراین اگه یکبار از پروفیل سرعت خارج از لایه مرزی مشتق بگیرید due/dx منفی بدست میاد تحت هر x و با توجه به اینکه ue کلا مثبت هست، اگه کل عبارت ue due/dx به سمت راست تساوی منتقل کنیم، d(du/dy)/dy کاملا مثبت در میاد روی دیواره که این به معنی وجود نقطه عطف در نقطه ای بین دیواره (میتونه خود دیواره باشه) و لایه مرزی هست. بنابراین امکان جدایش جریان وجود دارد.

تبدیل
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۳۲ ب٫ظ

امروز با دکتر کیوان صادقی هم مطرح کردم گفتن گزینه ۴ قطعنه درسته

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل

در این مورد اشتباه کردن…یا توجه نکردن!…….اگه متن قبلیم رو بخونین، کاملا مشخصه. اگه نقدی دارین بفرمایید. بهرحال استدلال منطقی و درست شرطه و نه صرفا نظر فرد یا افراد باتجربه و خاص!

مهندسی شییییییمی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ق٫ظ

دوستان مهندسی شیمی، لطفا روی سوال ۴۴ و ۲۰ که قطعا جوابشون گزینه ۴ هست اعتراض کنیییییید.

لیلا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

۴۴ ، جوابش همون دوئه! تراکم ناپذیره خب!!

مهندسی شیمی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سوال ۲۰ همون گزینه ۲ درسته من چند بار حل کردم ولی سوال ۴۴ قطعا گزینه ۴ درسته..خیلی لز سوال های دیگه به نظر من اشتباس..۳۰ ۳۱ ۳۵ و ۴۱ لطفا بچه های مهندسی شیمی نظرشون رو راجع به این سوالا بدن

آرزو
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۱۳ ق٫ظ

سلام
بچه ها خواهشا هر کسی میدونه سوال منو جواب بده
یه سوال آمار که گفته بود با توزیع پواسون‌ تعداد تصادفات در هفته برابر ۴ هست
حالا واریانس چند هست
مگر نمیشد ۴ ؟؟؟
چرا کلید گفته ۲۰
تو توزیع پواسون میانگین و واریانس، یکسان هست دیگه
اکثر کلید اشتباه هست بخدا
یه سوال خیلی روی رتبه تاثیر داره

مورچه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام. نه عزیزم همون ۲۰ میشه. دقت کنید محاسبه کنید متوجه میشید.

آرزو
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مورچه

عه؟ واقعا؟
چه بد
میشه بگین چطوری به ۲۰ میرسید؟

مورچه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

توضیح دادم پایین

مورچه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

E(x^2 – E(X)^2 = 4 چی منهای ۱۶ میشه ۴: ۲۰

مهدی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۵۲ ق٫ظ

سلام . من رشته کشاورزی هستم . با یقین میگم کلید عمومی ها به ویژه سئوال ۱۰۱ تا ۱۱۵ ایراد کلی داره نه یکیش بلکه بیشتر از ۱۰ تاش

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام. دقیقا منم همین نظر را دارم. متاسفانه اصلا کلید ها صحیح نبود و انگار جواب درست رو با سلیقه ی خودشون انتخاب کردند!

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام به نظر منم اشتباهه سوال۱۰۷ مث اینکه تو دفترچه وجود ندارد بوده

سعید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام آقا مهدی حتما اعتراض بزن من هم کشاورزی گرایش بیوتکنلوژی هستم. سوالات عمومی کلیدهاش مشکل داره .

آقوی دوکتور
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

فک نکنم اشتباه باشه، من که همشون درست زدم

علی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

رشته من هم محیط زیسته این ایراد بر کلید سئوالات عمومی به ویژه ۱۵ سئوال اول کاملا وجود داره

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

از نظر منم ۱۵ سوال اول استعداد اصلا کلیدهاش درست نیست. ای کاش امیدی باشه که تصحیح بشه

علی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

رشته من هم محیط زیسته این ایراد بر کلید سئوالات عمومی کاملا وارده و وجود داره

علوم دام
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ولی من اشکالی ندیدم …من برا این درس امسال وقت گذاشتم و با امادگی رفتم و خوب زدم…کتاب مسیح خواه خیلی بهم کمک کرد…تا قبلش منم مثل شما فکر میکردم یعنی پارسال فکر میکردم کلیدا اشتباست و من غلط زدم ولی استدلالم برای پاسخ سوالات استعداد مخصوصا بخش منطقیش غلط بود و متوجه نبودم….باید اصولشو یاد بگیریم ..متاسفانه فکر میکنیم برا استعداد فقط هوش کافیه و نیاز به مطالعه نداره ولی این درس هم مانند بقیه دروس نیاز به مطالعه داره…..

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علوم دام

دوست عزیز بنده کنکور ۹۶ و ۹۷ استعداد رو در هر دو سال حدود ۳۰ درصد زدم. همین دو بخش اول سوالات ۱۰۱ تا ۱۱۵. ولی اینکه امسال سوالاتش ایراد داره ربطی به پاسخ صحیح یا غلط ما نداره. منظور اینه حتی اگر تمام پاسخ های منم غلط باشه ولی گزینه ی صحیح اونی نیست که توی کلید اومده.

سعید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

حتما اعتراض بزارید . من خودم با دلیل و توضیح روی فایل JPG هم عمومی هم تخصصی از صبح دارم اعتراض می زارم بعضی از سوالات اصلا جواب ندارند .

آموزش زبان انگلیسی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۸ ق٫ظ

https://phdtest.ir/1394/05/منابع-ضرایب-دروس-دکتری-زبان-انگلیسی-۹۵-۹۶/
گروه اموزش زبان انگلیسی برای بررسی درصدها و ترازهای سال گذشته ب انحمنی ک لینکشو فرستادم مراجعه کنید. با تشکر

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۴۹ ق٫ظ

لینک باز نمیشه، دقیقا چی بود؟

آموزش زبان انگلیسی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

از پایین صفحه وارد انجمن زبان انگلیسی بشید. پایین گوشه سمت چپ

رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۲ ق٫ظ

دورستان مدیریت بازرگانی کسی نیست؟
به نظرتون با درصدهای تخصصی ۸ استعداد ۱۸ و زبان ۴۰ برای دانشگاه آزاد امیدی هست؟

محمد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۳۳ ق٫ظ

بچه ها سوال ۱۰۷ استعداد فنی مهندسی رو اعتراض بذارید.
غلطه ، ۴ میشه درستش

صنایع
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بین قیاس و مقایسه تفاوت وجود داره، مقایسه شباهت ها و تفاوت ها رو بررسی میکنه ولی قیاس فقط تفاوت ها، نه عزیزم جواب درسته

لیلا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  صنایع

اره، جواب کلید درسته!

حامد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

شباهت ها و تفاوت هارو کجا استفاده؟حداقل درست توجیه کن جوابتو.وقتی میگیم مقرون به صرفه تر یعنی از قیاس استفاده شده.پس گزینه ۴ درسته نه ۱٫

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

۴ درسته….قیاس که در حوالی خط ۳۰ وجود داره. وقتی میگه یکی نسبت به دیگری اقتصادی تره…..

صنایع
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۱۵ ب٫ظ

حتما اعتراض بزنید، حتی بعد از توضیح هم نگرفتین چی شد

حامد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

شما درست توضیح ندادی تا ما بگیریم چی شد.حرف ما اینه.وقتی پسوند تر استفاده میشه یعنی قیاس.مثلا فلانی نسبت به فلانی زرنگ تره.این میشه قیاس.شما توضیحت مبهمه جناب.

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

منم موافقم. اعتراض میزنیم

مهرداد
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۷:۲۷ ق٫ظ

سلام
دوستان بنظرتون با درصدای زیر رتبم حدود چند میشه واسه تبدیل انرژی
تخصصی ۲۰
استعداد ۴۰
زبان صفر

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

فکر میکنم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰

محمدرضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۶:۰۴ ق٫ظ

۴۱ تخصصی، ۲۵/۵۶ استعداد و ۲۶/۶۷ زبان، برق قدرت، رتبم چند میشه به نظرتون و اینکه کجاها قبول میشم؟
ولی سوال اول ریاضی هنوز نمیدونم چرا شده sinh2pi

نیما
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ق٫ظ

تو عمران گرایش سازه هیدرولیکی کسی هست؟
تخصصی حدود ۳۷ درصد زدم و زبان حدود ۶۷ درصد….
استعداد یه سوال زدم اونم سوال ۱۲۵ بود که غلط از آب در اومده و منفی ۱٫۱۱ درصد شده! اعصابم فقط به خاطر این درصد منفی خرده!
رتبمون چند میشه؟

رشید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام من ۳۵ تخصصی و ۲۵ استعداد. رتبت زیر ۵۰ میشه.

حمید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۲۲ ق٫ظ

علوم قران وحدیث نیز حداقل سه سوال در کلید علط داره…سوال ۵۵و۵۶و۷۳

رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۰:۵۲ ق٫ظ

من که خیلی نا امید شدم همه تلاشم کردم ولی هیچ….

سعید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

من هم مثل تو آقا رضا … خیلی تلاش کردم با این کلید سوالات کمرم خم شد

درس و منابع و سوالات به کنار کلیدا رو دریابید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۳:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

باور بفرمایید من هم با تخصصی ۴۵ درصد و استعداد ۲۰ درصد همچین حالی دارم متنفر شدم از هر چی آزمونه

سعید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۰:۳۰ ق٫ظ

سلام . من کشاورزی گرایش بیوتکنولوژی هستم به کلید سوالات عمومی کشاورزی نگاه کردم شوکه شدم از سوال ۱۰۱تا ۱۰۶ و ۱۰۹ الی ۱۱۱مطمئنم کلیدها مشکل داره . اگر امکانش هست داخل سایت سنجش بچه های بیوتکنولوژی و کشاورزی اعتراض بزنند . استعداد تحصیلی کشاورزی واقعا کلیدها مشکل داره .
۱۰۱:۳
۱۰۲:۱
۱۰۳:۴
۱۰۴:۴
۱۰۵:۱
۱۰۶:۲
۱۰۹:۴
۱۱۰:۳
۱۱۱:۴

آقوی دوکتور
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

امکان نداره اینهمه اشتباه.

مکانیک. تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۰:۱۷ ق٫ظ

با سلام. تخصصی ۴۲. استعداد ۴۵. زبان صفر. مکانیک تبدیل انرژی. بنظرتون رتبه چند میشه؟

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

زیر ۷۰ احتمالا

زهرا
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

دوستان واسه استعداد و زبان انسانی کلید یه دفترچه اعلام شده دفترچه ما نیس. چیکار باید کرد؟

منتظر بی صبر
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

دوستان گرامی، علت اینکه سنجش کلیدهای اعلام شده رو قطعی اعلام نکرده و جای اعتراضی باز گذاشته، اینه که خود طراحان سوالها هم همه جوابهای قطعی رو نمیدونن. این امر برای خود من هم محال به نظر می اومد، تا اینکه قبل کنکور یه کتاب تشریح کنکورهای دکتری قبلی رو خریدم و حین مطالعه متوجه شدم که نویسنده، بعضی جاها که سنجش، یه سوال استعداد با هر ۴ گزینه غلط طرح کرده، نسخه انگلیسی اون سوالو که در مثلا جی آر ای آمریکا اومده، عینا آورده، و دلیل آورده که اصولا سوال رو غلط ترجمه کردن! و همین باعث شده همه گزینه ها غلط بشن. یعنی طراحان سوالات استعداد، هیچ زحمتی برای طرح سوال به خودشون نمیدن، فقط سوالهای هوش حاضر و آماده رو از طراحان آمریکایی کپی و ترجمه میکنن. بنابراین به خاطر اغلاط ترجمه، کلید رو قطعی اعلام نمیکنن! و جای اعتراض میذارن. اگر سوالات تخصصی هم ترجمه غلط از طراحان خارجی باشه، مشکل سوالات استعداد در مورد اونها هم ممکنه اتفاق بیفته. به همین خاطره که باید مدتها منتظر موند که تازه، کلید نهایی معلوم و اعلام بشه. آیا مضحک نیست که کلید نهایی رو نه سنجش می دونه و نه داوطلبها، و باید به شورای عمومی سنجش و داوطلبها واگذار بشه؟ انگار قراره جواب درست هر سوال با انتخابات عمومی مشخص بشه. ما به این چیزهای باورنکردنی معترضیم و برای ما قابل قبول نیست که گزینه درست از ابتدا به شکل قطعی معلوم نمیشه.

منتظر بی صبر
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

چرا ما باید اینقدر صبور باشیم که تا آخر اسفند صبر کنیم که تازه معلوم بشه کلید نهایی چیه؟

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

سنجش قبل کلیدها نوشته که کلید نهایی بعد از اعلام نظر داوطلبان و صاحب نظران، اعلام خواهد شد.‌خب این صاحب نظران چه کسانی هستن؟ مگر همون طراحان نیستن؟ پس چطور سوالو طرح کردن در حالی که خودشون هم جواب قطعی رو نمیدونستن؟ آیا قبلا چک نکردن که باید دقیقا یکی از گزینه ها درست باشه و لاغیر؟ و حالا میخوان چک کنن؟ یا از داوطلبها واهمه دارن و مثلا اگر ۱۰۰ داوطلب معتقد بودن که گزینه درست، چیز دیگه ایه، با اینکه میدونن داوطلبها اعتقاد درستی ندارن، تسلیم اونها میشن؟

ویکتاریون
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

خب جواب غلط چه به دلیلی که شما گفتین و چه هر دلیل دیگه ای ممکنه پیش بیاد. اعتراض می کنین و اگه اعتراضتون مستند باشه رسیدگی می کنن. ولی اگه مثلا منبع سوال خودش ایراد داشته باشه، از تصحیح خبری نیست. روند همه ی کنکورا هم همین بوده. صبر کردن برای کلید نهایی هم فایده ای نداره. چون کلید دیگه ای منتشر نمیشه. فقط همزمان با اعلام نتایج یه کلید نهایی همراه با پاسخنامه ی خودتون می ذارن تو کارنامه. که اون موقع دیگه به هیچ دردی نمی خوره. مخصوصا اگه کد دفترچه ی شما با دفترچه ی منتشر شده فرق داشته باشه که هیچ. نمیشه تشخیص داد کدوم سوال تصحیح شده و کدوم نه.

منتظر بی صبر
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام و ممنون از توضیحتون، ولی منظور من اینه که چرا ما داوطلبها باید مجبور باشیم که تا آخر اسفند منتظر بمونیم که تازه به سنجش (دقت کنید، به خود سازمان سنجش، و نه به خود داوطلبها) معلوم بشه که گزینه درست کدومه، و تازه اون موقع شروع کنن به تصحیح پاسخنامه ها بر اساس این معلوم شدن گزینه درست؟ و اون موقع هم میخوان ۲ هفته برن تعطیلات عید. خب می اومدن کنکورو یه هفته زودتر میگرفتن و تهیه کلید نهایی رو هم یه هفته ای انجام میدادن و نتایج اولیه رو قبل عید اعلام میکردن تا یکماه پروسه عقب نیفته. در حالی که میخوان آخر فروردین بگن.‌و بعدش تا آخر تیر مصاحبه ها رو کشدار کنن. اعتراض من به اینه که چرا با وجود اینکه میشه تکلیف نتیجه اولیه رو تا قبل عید، و تکلیف نتایج نهایی رو تا آخر مرداد اعلام کنن، اینقدر وقفه های طولانی و عمر هدر کن به وجود آوردن؟ مشکل کلید به تنهایی قابل اغماضه، ولی نه موقعی که بهانه میشه تا نتایج اولیه یکماه دیرتر اعلام بشن

ویکتاریون
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

در اینکه زیادی لفتش میدن که شکی نیست. کلا سنجش کنده. از همون زمان چهل روزه ی تولیمو معلومه. حالا یه هفته رو نمی دونم واقعا مشکلی حل می کنه یا نه. قبلا کنکور ارشد اواخر بهمن بود اگه یادتون باشه. یه سال خورد به برف و بارون و بسته شدن راه ها. یه هفته مجبور شدن عقب بندازن. حالا بعدش به همون دلیل یا دلیل دیگه ای انداختنش توی اردیبهشت و از اون مشکل خلاص شدن. منطقیه که به همین دلیل هم کنکور دکترا رو نندازن توی بهمن. مخصوصا که فقط توی مراکز استان و شهرهای بزرگ تر برگزار میشه و دغدغه ی راه بندون همیشه هست اون موقع. یعنی فکر کنم همین اسفند هم از سر مجبوریه و اگه اینم جا داشت می نداختنش نیمه ی اول سال.

گلسا
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

مهندسی مواد هیشکه نیست؟ چجو بود درصدا تون نسبت ب انتطار خودتون

دکتری جغرافیا
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام بر همگی . به نظر شما با ۳۲ درصد تخصصی و حدود ۲۰ درصد استعداد تحصیلی برای روزانه امیدی هست . ؟؟؟ رشته جغرافیا گرایش اقلیم شناسی

سعید
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

روزانه دعوت میشید حتما با رتبه خوب چون سوالات سخت بود ولی مصاحبه مهمه مقاله نظریات اساتید

مورچه
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

درمورد نمره منفی هایی که شک داشته زدیم هیچ حرفی نیست. از همه دردآور تر اون نمره منفی هایی هست که جوابو میدونستی اما بی دقتی کردی و سوالو خوب متوجه نشده بودی. من سه ۴ سوال رو بدون اینکه به منبعی مراجعه کنم همون بعد امتحان خودبخود فهمیدم گزینه درست کدومه اما مخم تو سرجلسه نکشید.

ملیکا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

من نیز هم

مراد
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

مهندسی برق کنترل
تخصصی ۱۸
استعداد ۳۰
زبان ۶
به نظرتون رتبم چن میشه؟
معدل هم ۱۷٫۸ دانشگاه سطح ۱

Lb
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مراد

به دانشگاه آزاد فکر کنید. اگر رزومه‌تون خوب باشه شاید شبانه…

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سوال ۲۰ تخصصی “احتمالا” با کلید اشتباه (بخش سیالات مربوط علامت مشتق تنش برشی): (لطفا نظرتان را بیان نمایید)

*نکته مهم: اگر قرار باشد سنجش ترم های مشتق نسبت به y سنجیده شود، باید جهت مثبت y به یک سمت انتخاب گردد. چون در سوال جهت +y را نداده، بنابراین بنابرقاعده کلی به سمت بالا سوی مثبت محور yها انتخاب می شود.

در این سوال علامت مشتق تنش برشی (d(Ta)/dy) در نقطه پایین (B)و نقطه بالا (A) مورد سوال است.

در نقطه پایین واضح است که پروفیل سرعت دارای نقطه عطف بوده و اتفاقا تنش برشی صفر نیز است و جدایش جریان به وقوع پیوسته است. و بنابراین باید d(du/dy)/dy یا همان (d(Ta)/dy) مثبت باشد باشد. درنقطه بالا اما نقطه ی عطفی در پروفیل مشاهده نمی شود (حداقل من نمی توانم ببینم…آیا کسی نقطه عطف می بیند؟؟)، بنابراین وقتی پروفیل نقطه عطف ندارد پس احتمال جدایش اساسا در بالا وجود ندارد. یعنی باید روی دیواره بالا تنش برشی بیشتر از نقاط پایین تر باشد، و در این صورت یعنی با افزایش y باید تنش برشی افزایش یابد، که در این صورت (d(Ta)/dy) در دیوار بالا (حول نقطه A) نیز مثبت خواهد شد.

نکته مهم دیگر: چنانچه در سوال مشتق ها نسبت به محور عمود بر دیوار به سمت داخل در پایین و بالا مورد سوال بود، گزینه ۲ درست بود، اما چون نسبت به y گفته شده، بنابراین گزینه صحیح ۴ است.

نازنین
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۱ ق٫ظ

سلام،سوال یک و دو ریاضی مهندسی هم بدون شک گزینه ها اشتباه زده شده

هیلا
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۲:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

سوال دوم ریاضی مهندسی کاملا درسته.

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

سوال دو درسته. یک رو نمیتونم اظهار نظری کنم.

تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

سوال یک درسته از حل دالامبر معادله موج باید استفاده کرد. جواب سوال میشه (۱/۷۵-۱٫۸) که میشه ۱٫۷۸۶ و تقریبا ۱٫۷۹ خود سوالم اشاره کرده تقریبا کدام است؟
دوستان با تخصصی ۴۲ و استعداد ۴۵ و زبان ۰ رتبه چند میشه؟

ترانه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

راستش با این درصد قطعا زیر ۱۰۰ ولی بیشتر از اون نمیتونم اظهار نظر کنم

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

زیر ۷۰

ایمان
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

سلام. به نظرم تست های ۱۶ ۲۴ ۲۷ ۳۸ و۳۹ ساخت و تولید مشکوک هستم من اعتراض می زنم. از دوستان ساختی کسی نظر نداره؟

.....
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

سلام دوست عزیز… ۱۶ که خیلی راحته و مشخصه گزینه یک میشه یه بار دیگ بررسی کنید متوجه میشید.واینکه دقت کنید کشش سیم است…..۳۷ هم که عینا تست چند سال قبل کنکور ارشد بود اینم بررسی کنید تستهای سال قبل رو متوجه میشد….۳۹ هم چون گفت لغزشی و اینکه اصطکاک لغزشی هست یه مقدار زبری ایجاد میکنن که روانکار را روی خودش نگه داره ..دقیقا اینکار رو روی سیلندر و پیستون خودور انجام میدن یکم زیربی سطح میدن برای روغنکاری بهتر و اینکه در عین حال باید استحکام و سختی رو هم بالا برد تا مقاومت خستگی بالا بره….این سه تا مشکلی نداره بنظر من البته…..اما ۲۴ باید گزینه ۲ بشه نه ۱ خیلی عجیبه این یکم

دکتری جغرافیا
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

سلام. دوستان من با ۳۱ درصد تخصصی و ۲۰ درصد استعداد و زبان سفید چه رتبه ای میارم .پارسال با ۲۸ درصد تخصصی و ۸ درصد استعداد و زبان سفید شبانه قبول نهایی شدم نرفتم ..امسال امیدی به روزانه هست

سجاد
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

پارسال رتبه ات چند شد مگه؟

...
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

چه گرایشی هستید

امین.
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

سلام،کیا صنایع سیستم بودن سوال ۳ باید گزینه ۴درست باشه، چرا ۳ رو درست زده

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

سوال ۱۹ تخصصی با کلید اشتباه (بخش سیالات – سوال مربوط به نقض شرط برنولی):
این سوال ۹۹٫۹۹% جواب درست گزینه ۲ هست. و دستکم به هیچ وجه انتقال حرارت به محیط نمیتونه جواب این سوال باشه. زیرا:
اگر فرض کنیم این لوله عایق باشد، باید افت فشار وجود نداشته باشد. در حالیکه در جریان توسعه یافته داخل کانال فشار در هر مقطع عرضی مقدار ثابتی دارد (فقط تفاوت فشار ناشی از تفاوت در فشار هیدرواستاتیکی هست که تاثیر خاصی ندارد)، بنابراین از انجا که در جریان توسعه یافته فشار بصورت خطی در راستای جریان (در لوله) تغییر می کند، باز هم افت فشار خواهیم داشت (در خط مرکزی یا هر خط دیگری). پس انتقال حرارت نمی تواند عدم افت فشار را توجیح کند. بلکه این غیر لزج بودن جریان (نه سیال) یا همان غیر چرخشی بودن جریان است که در نظر گرفته نشده، و باعث نقض برنولی شده است. زیرا با وجود اینکه ورتیسیتی (چرخش – پیچش) در خط مرکزی صفر است، اما در سایر نقاط صفر نیست و باعث افت فشار می گردد از مقطعی تا مقطعی دیگر و همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، چون فشار در هر مقطع یکسان است، بنابراین بطور واضح مشخص است که چرخشی بودن جریان در نظر گرفته نشده. بایدتوجه کرد که در گزینه ۳ “سیال” غیر لزج گفته شده و نه “جریان غیر لزج”.

ترانه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۲ ق٫ظ

سیال اگه غیرلزج باشه جریانم غیر لزجه اما اگه سیال لزج باشه جریان میتونه لزج یا غیر لزج باشه در هر صورت منم این سوالو اشتباه زدم و اینکه واسه جریان لزج نمیتونیم معادله برنولی بکار ببریم مگه اینکه جت ازاد باشه که نیست … در کل سوال مسخره ای بود تمام غلطام توی سیالات بوده که کلی درصدمو اورد پایین

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ترانه

سیال غیر لزج اصلا وجود خارجی نداره. و در شروط برنولی هم جریان غیر لزج هست. کتابهای مرجعی مثل وایت – فاکس – نبهانی و ….هم همین رو گفتن.
در واقع اگه اینو بپذیریم که سیال غیر لزج شرط برنولی هست، اونوقت نباید برای یک سیال لزج ازش استفاده کنیم (حتی اگر جریان غیر لزج باشه)….به نوعی بین غیر چرخشی بودن و سیال غیر لزج بودن..غیر چرخشی بودن درست تره.
اما با این حال به هیچ وجه انتقال حرارت با محیط جواب این سوال نیست. چون در صورت عدم انتقال حرارت با محیط هم ما قطعا افت فشار در راستای خط مرکزی (و هر خط دیگری) خواهیم داشت.

ترانه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

خب شما اعتراض بزنید انشالا ککه درست میشه …من سوالات خیلی راحتو اشتباه زدم که خودم وقتی یه بار دیگه سوالات خوندم متوجه شدم چقد گیج بازی دراوردم این سوال که توش گمه

آرمین - تبدیل انرژی
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

من سر ارشد هم اعتراض زدم…هیچ سودی نداشت…ایندفعه هم با مستندات ارائه میدم ولی بازهم میدونم تا افراد زیادی مثل ما اعتراض نزنن درست نمیشه….مگه اینکه مثلا ۱-۲ تا از اعضای هیئت علمی که سیالاتی باشن بخوان بگن که اشتباهه که اونها هم معمولا براشون نمیصرفه همچنین کاری!! ولی باز هم تیری در تاریکی میزنیم ببنیم چی میشه.

من هم ۱-۲ تا سوتی خیلی بد دادم…..در کل الان وضعیتم ۵۰-۵۰ هست. ۳۰تخصصی – ۲۵ استعداد – زبان ۰ …….

ترانه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۰ ب٫ظ

این سوتیا بیشتر اعصاب ادمو بهم میریزه گاهی میگم کاش زمان به عقب بر میگذشت واقعا تلاش کردم و میتونستم و میشد که بشه… کم کمش ۵ درصد سر بی دقتی و عجله از دست دادم که خودش خیلیه… من میتونم رو درصداتون یه تخمینی بزنم با کنکور ۹۵ که خودم دادم من با ۳۴٫۸۸ تخصصی و ۵٫۵۶ استعداد و زبان صفر رتبم ۱۸۴ شد که اگه درصد تخصصیو در ۴ ضرب کنیم و با استعداد جمع کنیم تقریبا مثل شما میشه … من خودم خیلی اهل حسرت خوردنم ولی به شما توصیه میکنم زیاد در قیدش نباشید انشالا هر چی خیره براتون اتفاق میفته چیزای مهمتر از درسم هست…