موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره افزایش تراز دعوت به مصاحبه دکتری ۹۸

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال دانشگاه‌ها بر مبنای کیفی‌سازی پذیرش دانشجو، حدنصاب پذیرش را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس با گلایه از نحوه پذیرش داوطلبان دکتری در مرحله مصاحبه از سوی دانشگاه‌ها، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان سازمان سنجش آموزش کشور شدند.

در این زمینه، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: دانشگاه‌ها امسال سطح حد نصاب را افزایش داده‌اند و از ما خواستند که حد نصاب‌های بالاتر را به آنها معرفی کنیم اما ظرفیت ما تفاوتی نسبت به سال گذشته نداشته است.

وی افزود: دانشگاه‌ها به دلیل کیفی شدن سطح دانشجویان حد نصاب را افزایش داده‌اند اما داوطلبان نباید نگران باشند چرا که ظرفیت خالی نمی‌ماند و اگر ظرفیتی خالی بماند دوباره دانشجو پذیرش می‌‌شود.

 

همچنین مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرگزاری مهر، در خصوص بالا رفتن نمره تراز دعوت به مصاحبه دکتری ۹۸ گفت: اعلام حد نصاب علمی در اختیار دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است و آنها مختار هستند که در هر سال بنا بر شرایط دانشگاه، حدنصاب علمی خود را اعلام کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

434 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتر
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۴۴ ب٫ظ

یه سوال که جوابش کاملا واضحه!
چرا باید تراز شبانه بیوانفورماتیک دانشگاه تهران از روزانه بالاتر باشه؟
این یعنی اشتباه کامل
آخه مگه میشه که یکی برای روزانه دعوت به مصاحبه بشه برای شبانه نشه؟
اگه شده که شده پس حتما اشتباهی پیش اومده

جواد
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ

بعیده دانشگاه ها حد نصاب رو تغییر بدن

علی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

درسته امکانش ضعیف

ناشناس
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

چرا بعیده روی چه حسابی اینو میگید؟اخبار ۴ شنبه اعلام کرد اگه درخواستا ادامه داشته باشه تجدید نظر صورت میگیره

علی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اخبار گفت اگه دانشکاه بخواد اضافه میکنیم دانشگاه ها هم که دنبال دردسر نیستند

حامد
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

قابل توجه دلواپسان.. موفق شدیم حقمونو گرفتیم. پس هیچی بعید نیست

ناشناس
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

واقعا دستشون درد کنه و واقعا دیدیم که تلاشی که به ظاهر بیهوده بود عملی شد

مهدی.س
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

به احمد
آقای احمد قبول کنید که کنکور تستی اصلا برای پذیرش دوره دکتری مناسب نیست.. من میتونم در مورد یک رویداد توی رشته خودم ده صفحه تو امتحان بنویسم..من و خیلیای مثل من مشکل داریم توی تستی خوندن و با روش تفهمی مطالب رو میخونیم.. توی رشته من که تاریخ ایرانه بیشتر سوالات اینجوری بود که چهارتا گزینه درست بود یکیش یه ذره درست تر بود.. من با تخصصی ۲۲ بین ۴۰ تا ۵۰ شدم. تفاوت من با رتبه ۲۰ شاید دو سه تا سوال درست باشه.. به نظرم کنکور تستی برای غربال یک عده روش بدی نیست به این شرط که ترازها جوری نباشه که فقط رتبه های تاپ شانس داشته باشن.. شاید اونی که رتبه ۱۰ شده فقط تستی خونده و حفظ کرده و نتونه ۱ ساعت در مورد مثلا احزاب دوره قاجار حرف بزنه ولی رتبه ۱۰۰ خیلی بهتر بتونه و مطالعه اش بیشتر باشه و توی مصاحبه میشه به این تشخیص رسید که سواد کدوم بیشتره. ولی با این وضع ترازها عملا شانس عده زیادی میسوزه

لیلا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی.س

سلام
حرف شما هم کاملا درسته و هیچ روشی کاملا و مطلقا درست نیست اما متاسفانه در روش بدون آزمون و اعتماد به فقط مصاحبه واقعا اصلا رعایت عدالت نمیشه و اساتید همیشه اعمال نفوذ و حقکشی میکنن.
درسته که نباید فقط رتبه های خیلی بالا برن مصاحبه چون بقول شما بین کسانی که کمی تست کمتری زدن افراد شایسته زیادی وجود داره که باید حتما بررسی بشن.
از طرفی برای دوستان شایسته ای چون شما هم روش بدون آزمون وجود داره که به راحتی و بدون آزمون و تست در تمام دانشگاهها پذیرش میشه.

،
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ

سلام بچه ها
یه سوال
احتمال داره دوباره دعوت به مصاحبه تو دانشگاه های دیگه بشیم؟
عزیزی اطلاع داره جواب بده، ممنون میشم

و اینکه تو کارنامه این اصلاحات درج میشه یا نه؟

سیمین
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ،

بله شما تا یکشنبه صبر کن ممکنه درست بشه

نا شناس
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ،

شبکه ۳ چهارشنبه شب از اخبار پخش شد اگر درخواستا ادامه داشته باشه ظرفیت پذیرش مصاحبه زیاد میشه لطفا از طریق سنجش درخواست بدین اگه شهرستانین با روابط عمومی سنجش تماس بگیر یا ایمیل بزنین

مصطفی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

در جواب به اقای روحی
اینکه می فرمایید مقالات علمی پژوهشی به قول شما پولی معیاری خوبی برای سازمان سنجش برای ورود به مصاحبه دکترا و در نهایت پذیرش در مقطع دکترا نمی باشد ایا شما مشخص می کنید??
لطفا اینقد حق به جانب به این موضوع نگاه نکنید و یکبار دیگر به دفترچه ای که سازمان سنجش برای پذیرش دکترا قرار داده است مطالعه بفرمایید. دلیل این همه اعتراضات برای شما مشخص شود. تشکر

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ

دوستان به نظر من پیگیری ها را ادامه بدیم چون سازمان سنجش در بین حرفهایی که میزنه یه چیزی گفته و اینکه امسال سهمیه ای خالی نمیمونه … احتمال زیاد اینکه دوباره دعوت به مصاحبه کنند هست

ناشناس
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

الان اخبار اعلام کرد که اگه درخواستا زیاد بشه مجبور به افزایش دعوت به مصاحبه میشن بلاخره صدامون شنیده شد

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

میگن امروز تو اخبار شبکه ۳ اعلام شده تراز هارو میخوان کم کنن

منصور
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

با سلام من اللن یکی از دوستام این خبر رو بهم دادن ولی نمیدونم چقدر واقعیت داره؟دوستان من خودم برای سومین باره که قربانی این سیستم ازمون گرفتن شدم و واقعا معترضم به این شرایط

م
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۱۹ ب٫ظ

این رایی بودش که قبلا دیوان عدالت اداری برای دانشگاه تهران صادر کرده بود.
http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=17720

قاسمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۰۱ ب٫ظ

این ظلم در حق دانشجویانی هست که قدرت و توانایی پژوهشی و تحلیلی و کاربردی دارن.
دکتری فقط تست زدن نیست. خود دانشگاه ضررش رو متوجه خواهد شد. وقتی سوابق پژوهشی و آموزشی قابل رقابت نباشه. مگر اینکه ظرفیتشو خالی بذاره!

نگین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

کاملا با شما موافقم.

احمد
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

کسی که اهل تحقیق و پژوهش باشد چرا نمی تواند سوالات آزمون دکتری را پاسخ دهد و با رتبه ی خوب پذیرفته شود؟
این برمیگردد به کپی پیست بودن پژوهش ها، و بیانگر این است که پژوهش، پژوهشی واقعی نیست..

بنظر می رسد کلا این مقوله ی در بسیاری جاها پژوهش رانتی و پولی برداشته شود بهتر است.. بسیاری از مقالات پولی هستند و بسیاری نیز نوشته شده ی صاحب مقاله نیستند..
اما آزمونی علمی را شما تنها تست زدن ببینید و پشتوانه علمی در پس آن متصور نباشید جای بحث بسیار دارد.

رامین روحی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

فرمایش احمد آقا کاملا متین و صحیح است. نیازی به گول زدن خودمون و اساتید و … نیست، این نکته رو نیز باید اضافه کرد که درواقع چند درصد از مقالات و پژوهش های به ظاهر علمی با انگیزه و قصد پژوهشی و معطوف به دغدغه پژوهشی صاحب اثر نگاشته شده است و عاری از اغراض سودجویی، کسب شهرت و اعتبار پژوهشمندی، اخذ امتیاز مصاحبه دکتری و … می باشد. البته دوستانی نیز هستند که با نیت پژوهشی به امر نگارش مقاله همت گماشته اند که اینان از این قضاوت مستثنی بوده و شایسته تمجید و تحسین نیز هستند.

به نظر شخص بنده، اصولا دانشجوی کارشناسی، مبتدی و ناآشنا با روش پژوهش و تحقیق علمی بوده و فاقد صلاحیت علمی لازم برای نگارش مقاله علمی و اصولی می باشد. دانشجوی ارشد نیز با فرصت اندک ۲ ساله و حجم عظیم واحدهای درسی و تحریر رساله نمی تواند در اصل نمی تواند فرصت آن چنانی برای نگارش مقاله و پژوهش(البته از نوع علمی، هدفمند و بدون درنظر گرفتن مقاله مستخرج از رساله) داشته باشد.

از همه این ها هم که بگذریم، بر همگان آشکار است که رونویسی از تعدادی مقالات موجود و سرهم نمودن آنها در یک مقاله خرق عادت نیست و معیار معتبری برای سنجش سواد، دانش و مهارت در حوزه خاصی نمی باشد.

بی نام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ

دوستان من امروز رفتم سازمان سنجش
سازمان سنجش فقط از دیوان عدالت میترسه وقتی گفتم به دیوان شکایت میکنین عصبانی شد شروع کرد داد و بیداد کردن

بی نام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

بچه ها اگر میتونید امروز ساعت ۱۱-۱۲ بیاید حلوی درب سازمان سنجش دربی که در کوچه هست

داوطلب دکتری۹۸
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۵۲ ب٫ظ

دوستان فردا چه ساعتی سازمان سنجش هستید؟

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ق٫ظ

من میام اگر تعداد ۱۰ نفر باشه ساعت ۱۱ خوبه فکر کنم بازم هر ساعتی بگید برام فرقی نداره مرخصی میگیرم میام ولی مثل امروز نشه

حمید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

چرا اینجا همه حق و حقوق گم کردن ، به نظر بنده بهترین کارو کردن چه معنی میده مردم الاف کنی ۲ نفر ظرفیت داری ۱۲۰ نفر دعوت به مصاحبه کنی ، خواستن هزینه های اضافی تون تو جیبتون بمونه و خودتون متل این ور انور نکنید هرکی خوب درس خونده نتیجشو گرفته ف شما برین میانگین درصد های شرکت کنندگان کنکور دکتری رو ببینید واقعا تاسف باره ، میانگیا کسانی که میخان تو مقطع دکترا درس بخونن از ۱۰ درصد پایین تره میانگین زبان ۲ درصده ف همه بلدیم الکی های و هوی کنیم ، یکم کلاهتونو قاضی کنین میبینید که کار بسیار پسندیده ای کردن، مقطع دکتراست نه دیپلم یا کاردانی

معترض
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دوست عزیز…کار پسندیده با این وضع که یک نفر با درصد بالای زبان و متوسط رو به پایین اختصاصی رتبه خوبی بدست بیاره انجام نمیشه…توقع این نبود که رتبه ۱۰۰ دانشگاههای تهران دعوت به مصاحبه بشه. اما توقع می رفت که دانشگاه های تهران با ۲۴ نفر ظرفیت روزانه حداقل تا رتبه ۵۰ رو دعوت کنن نه اینکه ۲۳ نفر رو برای مصاحبه دعوت کنن…

حمید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  معترض

مطمئنا اونطور که میگین نیست بنده خودم رتبه ۴۰ آوردم و تو گرایش ما دانشگاه های تهران جمع هفت دانشگاه ۲۰ نفر ورمیداره یعنی هر دانشگاهی ۱ الی ۲ نفر بنده فقط شبانه بعضی رو آوردم ولی خداوکیلیش هم حساب کنیم شاید میرفتم هم انتخاب نمیشدم چون رتبه های بهتر از من حتما اونجاها قبول می شن تعارف که نداریم پس زیاد غصه نخورید

حمید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

البته ۲۰ نفر مجموع شبانه و روزانه بود که حدود ۱۲ نفر روزانه و ۶ تا ۷ شبانه

ژنتیک 98
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

همیشه هم اینطور نیست… من سال گذشته با رتبه ۱۱۵ در حالی شبانه تبریز قبول شدم که رتبه ۳۸ همون دانشگاه شبانه قبول نشد. به دلایلی نتونستم ثبت نام کنم و برم اما گاهی رزومه برگ برنده ست. امسال با رتبه ۵۴ اصلا دعوت نشدم برای روزانه!!!!!

حمید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ژنتیک 98

من حالا نمیدونم امثال قضیه چطور شد من درصدام از رتبه ۳۰ سال قبل بهتر بود یعنی با احتصاب تراز سال قبل من امثال باید زیر ۲۰ رتبه می آوردم جالبه درصدام از رتبه ۳۰ بیشتر بود ولی ترازم نسبت به سال قبل ایشون کمتر

حمید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ژنتیک 98

ولی در کل بنظر بنده بهتره که زیاد دعوت نکنن برا مصاحبه چون سال پیش چند جا رفتم خیلیاشون دانشجوشونو انتخاب کردن و فرمالیته یه ۱۰۰ تومن پول مصاحبه میگیرن بعد میگن بهت خبر میدیم و الاف می کنن به خاطر این میگم

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

دوستان ببینید اگر واقعا قرار هست تجمعی رخ دهد در اعتراض به اقدام سازمان سنجش بچه هایی که میان باید اعلام کنند تعادا مشخص شود واقعا امروز عجیب بود

رضا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

من میام فردا چهارشنبه ساعت ۱۱ اونجا هستم تو سالن ورودی تا ساعت ۱۲ منتظر بقیه می مونم

مدیر
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ق٫ظ

چرا کسی نیست؟؟

معترض
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

چرا کسی نمیاد؟ مگه اعتراض نداشتید؟؟

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  معترض

ما اومدیم تا ساعت ۱۱ هم بودیم ۳ تا خانم … اخرم یک خانم و آقا اومدن ولی کسی نبود

ناشناس
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

منم ساعت ۱۰:۵۰ رسیدم کسی نبود

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

من و یک خانم دیگه ۱۰:۵۰ از جلوی دربی که تو کوچه بود رفتیم روبروی درب زیر پل کریمخان ببینم اونجا کسی هست ولی نبود من میتونم فردا هم بیام ولی اول مشخص بشه چند نفر هستیم و آیا بچه ها میان واقعا یا نه اگر ۱۰ تا ۱۵ نفر بشیم هم خوبه

ناشناس
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

نمیدونم چرا بقیه فقط اعتراض دارن ولی نمیان من امروز پرسیدم چقدر امکانش هست این وضعیت درست شه گفت باید درخواستا به حد نصب برسه اگه دوستان زحمت بکشن و زود اقدام کنن

تجمع جلوی سازمان سنجش
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

کجایید؟ چرا کسی نیست؟؟

بیولوژیست
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۲ ق٫ظ

دوستان به جای مدرک کارشناسی ارشد فقط ریز نمرات ارائه بدیم کافیه؟ من مدرکم تا روز مصاحبه اماده نمیشه باید چیکار کنم واقعا استرس دارم

فرشاد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  بیولوژیست

مدرک موقتو بدین

خانم دکتر
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

مدرک موقت هم ندارم

1404
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیولوژیست

منم مشکل شما رو داشتم که امروز با یکی از مسئولین دانشگاه حرف زدم گفت فعلا ریز نمراتو بفرس بعدش برای مصاحبه مردکتو ببر مشکلی نیس. منم فکر نکنم مشکلی باشه

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ب٫ظ

دوستانی که بعضاً ادعا میکنن ک یک رتبه تک رقمی دعوت به مصاحبه نشده خوب دوستان عزیز بحث رتبه و تراز کاملا جداست. من پارسال رتبه ۸ بودم و ترازم حدود ۶۰۰ تا از رتبه ۹ کمتر بود. پس رتبه اصلا ملاک خوب بودن نیس

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سرکار خانم الان برای ظرفیت پذیرش ۱۲ وقتی رتبه ۸ دعوت نشده است بدین معنی می باشد که رتبه خوب نبوده؟

میم شیمی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

شما هنوز آروم نشدی؟:)

زهرا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

رتبه ۸ ترازش۶۰۰ تا از رتبه ۹ کمتره؟؟؟

سعید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

بله.ممکنه.حتی ۱ نمره هم ممکنه فرق داشته باشن

سونیا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

غیر ممکنه.اشتباه میکنید.رتبه ها از روزی تراز تعیین میشه.مگر این که در دو سهمیه مجزا بوده باشید

مهسا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۱۲ ب٫ظ

با سلام
کسی میدونه که قانون ابطال حد نصاب مصاحبه برداشته شده یا خیر؟

مهدی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۴ ب٫ظ

فردا حتما میتونید ترازها رو بیارید پایین. حتما!!!!!!!!
خیلی جالبه به جای این کار باید تلاش میکردید درصد بالاتر بزنید تا تراز بالاتر بگیرید. وقتی تفاوت رتبه و تراز رو نمیدونید، نتیجش اینطور میشه. به جای راحت طلبی و توقع داشتن، سعی میکردید بیشتر بخونید. رتبه ۱۰ ممکنه اختلاف ترازش با رتبه ۹، ۱۰۰۰ باشه. ۱۰۰۰ تا اختلاف تراز خیلی معنی داره.

دانشجو
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

اقا قبول ما اعتراض نمی‌کنیم اصلا.اشتباه از ما.شرمنده!!!!
ولی سوال بعدی اینکه بعضیا کلا چطوری حتی مدرک ارشدشون رو گرفتن!!
جواب: با درک‌کامل از تراز و رتبه ازمون تستی!!!

ناراضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

دمت گرم. خیلی باحالی. خخخخخخخخخخ

مهدی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

دوست عزیز، تو آزمون ارشد رتبه مطرحه. واقعا مثالی که زدم درکش سخت بود؟؟ شما برای دکتری هم باید نمره آزمونت رو بالا بگیری (منظورم ترازه)، هم رزومه قوی. اگه یه طرفش میلنگه، مشکل از دانشگاهها و سنجشه؟

دانشجو
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

باور کن منم کاملا حساب شده و رعایت فرق بین تراز و رتبه پاسخ شما رو دادم. ولی برای بار هزارم عرض می کنم که؛
تراز حد‌نصاب مثلا مهندسی مقداری مشخص بوده همیشه که به سبب افزایش داوطلب و حتی تکرار ازمون هر سال کمی رشد داشته(رشدی معادل تاثیر ۵۰ درصد) امسال این نسبت نتنها رعایت نشده بلکه در دعوت مصاحبه هم گاف دادن(یکی ۱۰ جا می ره یکی هیچ جا!!) جالب تر اینکه بهت قول می دم امسال حتی تراز بالاها هم جایی قبولشون نمی کنن و اون به اصطلاح رانت و پارتی بازی بیشتر از قبل خواهد شد

نگین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

جواب خوبی بود

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

حرف شما کاملا اشتباهه. حالا ببین برای چی؟
هرسال سطح دشواری سوالات آزمون کم و زیاد میشه، زمانیکه سطح سوالات دشوار است تراز شما پایین میاد. یکسال رتبه یک با تراز ۶۰۰۰ میشه و یک سال با تراز ۷۳۰۰ رتبه یک میشه. درضمن احتمالا امسال تراز ها توسط سنجش اشتباه حساب شده. و اینکه شما برای چی اینقدر ناراحت هستی!!!!؟؟؟؟ شما دعا کن برای بچه ها که به نتیجه برسن. آره عزیزجان

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جواب من به آقا مهدی هست که گفته حتما نتیجه میگیرین حتما!!!!!

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

داوطلب هایی که اعتراض دارن؛ تلاششونو میکنن که بتونن نتیجه بگیرن
تو چرا ناراحتی
برای تو و امثال تو متاسفم که فقط به فکر خودتون هستید و به این بلوغ فکری نرسیدید که مشکل دیگران؛ میتونه مشکل شماام باشه
بخدا من هم رتبم خوبه هم رزومم و اون دانشگاهی رو که آرزشو داشتم برای مصاحبه پذیرفته شدم
ولی به بیشتر خبرگزاری ها که داوطلبای معترض آدرسشو توی همین صفحات گذاشته بودن؛ به خاطر این حرکت غیر منصفانه سازمان سنجش اعتراض کردم

سعید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

خواهی دید که نتیجه میگیرن و انشاالله از شما هم در مجموع پیش میفتن

مهدی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست عزیز، انشالله هر کسی حقشه قبول بشه. در دعا یا نفرین شما در زندگی من تاثیری نداره. اینقدر از بالا صحبت نکنید

سونیا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

کسی دعا و نفرین نمیکنه مثل شما
اتفاقا شما از بالا صحبت میکنید که فکر میکنید که چون یکی دو تا تست رو بیشتر زدید ارزشش از کلی رزومه و تلاش بالاتره.
وقتی پنجاه درصد نمره طبق قانون مربوط به رزومه هست اصلا دانشگاه حق نداره کسی رو بویژه کسانی رو که با گرفتن نمره کامل ۵۰ دصد رزومه ممکنه شانس قبولی رو داشته باشن حذف کنه.
شما هم اینقدر حق به جانب صحبت نکنید.این مشکل ممکن بود برای شما هم رخ بده.
عدالت یعنی شرایط مساوی برای همه

باید از اول میگفتند که همه چیز با تراز تعیین میشه تا اونوقت معلوم بشه که رشته کار دست کیه.
خودخواه نباشیم

توجه....توجه.....
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۲ ب٫ظ

دوستان فردا بهتره که کارنامه انتخاب رشته و کارنامه اولیه رو به عنوان مدرک با خود بهمراه داشته باشیم

سونیا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۱ ق٫ظ

بله

روانشناسی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ب٫ظ

سلام
دوستانی که از نتیجه کارنامه انتخاب رشته دکتری متعجب شدند و اعتراض دارند.
برای پیگیری این اقدام غیرکارشناسی سازمان سنجش در افزایش خارج از عرف حدنصاب دانشگاه ها برای مصاحبه دکتری در صفحه خبرگزاری فارس کمپین ایجاد شده، برویدحمایت کنید تا خود خبرگزاری بیشتر پیگیری کنه. چون پیگیری اولیه کرده و آقای کدخدایی جواب داده ولی جوابی که نشون میده عمق فاجعه را نمیدونند
https://my.farsnews.com/c/7959
تعدادش ۴۱۳ تا شده باید به ۵۰۰ برسه
حتما دوستان وارد لینک فارس بشید و حمایت کنید به دوستان هم اطلاع بدید

رضا.خصوصی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ

من شنیدم که دانشگاهها کمتر به پدیرش با آزمون دارند و ظرفیت خالی خودشون میخوان با استعداد درخشانها (بدون ازمون با شرط معدل ) پر کنن.

سونیا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا.خصوصی

خیر.ظرفیت بدون آزمون طبق قانون تنها ۲۰% از ظرفیت با آزمونه که البته به سمت بالا گرد میشه.نمیتونن هر مقداری که خواستن بگیرن

beigi
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ب٫ظ

به نظر بنده هم آزمون و هم پژوهش مهم هستند، ما برای ورود به مقطع دکتری هم به آزمون نیاز داریم و هم به مصاحبه. حال اینکه کسی چطور قبول شده و چطور رزومه جور کرده بحث دیگری هست. ما باید بر فرض را بر صحت و درستی آزمون و جمع کردن روزمه برای هر فرد بذاریم. به این معنی که کار نداشته باشیم یک فرد چطور رزومه جمع کرده و یا چطور آزمون رتبه شده. بیایید ببینیم آیا منطقی است رتبه ۱۰ مثلا دانشگاه تهران روزانه دعوت بشه اما رتبه ۳۰ نه؟ بنظر من باید چند برابر ظرفیت باید دعوت بشوند به دانشگاه، حال اگر رزومه رتبه ۱۰ یه مقدار از رتبه ۳۰ قوی تر باشد طبیعی است که رتبه ۱۰ قبول میشود (با فرض صحت مصاحبه و علمی بودن آن) و این فرد نباید ترسی از رتبه ۳۰ داشته باشد، چون در مجموع آزمون و مصاحبه قبولی فرد مشخص میشود. اگر هم رتبه ۳۰ در مجموع نمره بالاتری کسب کند طبیعتا حقش هست. گرچه در رشته بنده (بازرگانی و راهبردی) با ترازی که دانشگاه تهران برای مدیریت راهبردی و بازاریابی اعلام کرده رتبه ۶ نتوانسته به روزانه این رشته ها در دانشگاه تهران دعوت بشه!!!! هر کسی خواست مستندات ارائه خواهم کرد. در حالیکه این دانشگاه ۱۲ نفر در مجموع بازرگانی میخواهد که فقط تا نفر ۷ ام شانس دعوت به این دانشگاه را دارند. نباید به نظر شما حداقل تا رتبه ۳۶ دعوت میکرد؟ همچنین دانشگاه سمنان با ترازی که اعلام کرده (۵۴۲۰) فقط تا رتبه ۳۳… ادامه نظر»

شیراوان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

مسال ظرفیت رو هر جور هست پر میکنند؟ یک‌ کد رشته برای یک دانشگاه ۱۷ نفر پذیرش داره. ینی اون ۱۷ نفر حتما باید پر بشند جه دانشجو ضعیف باشه چه قوی باشه

سونیا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیراوان

خیر.دانشگاه میتونه حتی یک نفر رو نگیره

دلاور پلیشافه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

دوستان در صورت امکان در قسمت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست و گزارش جهت پیگیری ثبت نمایید.
https://www.parliran.ir

مهسا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

من متوجه نشدم مشکل چیه و چرا اینجا همه عصبانی هستن؟ یعنی با رتبهء خوب دعوت به مصاحبه نشدید؟ مگه ممکنه کسی رتبهء خوبی داشته باشه اما ترازش پایین باشه؟

ناراضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ترازها رو بیخود و بی جهت انقدر بردن بالا که خیلیا دعوت نشدن. طرف رتبه ۶ دعوت نشده

تجمع سه شنبه ساعت 10-11 روبروی درب شیشه ای سازمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

حمایت کنید
https://my.farsnews.com/c/7959

فائزه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۲ ق٫ظ

ما شهرستان هستیم تمایلی هم به تجمع و شلوغکاری نداریم . بنده خودم اعتراض خودم رو کتبا برای وزارت علوم و سازمان سنجش و دیوان عدالت اداری کشور نوشتم . منطقا انتظار بررسی و تغییر دارم ولی، پیداست که هیچ وقت قرار نیست رسیدگی کنن ، چون این آزمون و طریقه مبهم و تو در تویی که داره ، بیشتر شبیه یک چشم بندی و تقلب وسیع هست تا یک آزمون منظم و قاعده مند. هر زمان که مردم بتونن خود خواهی رو کنار بگذارن و اونهایی که تصادفا از یک مرحله رد میشن جلودار احقاق حق کنندگان نشن ، اون موقع ، می تونیم حرف از عدالت انتخاب در آموزش کشور به میان بیاریم.
موید باشید

تجمع سه شنبه ساعت 10-11 روبروی درب شیشه ای سازمان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه

شلوغ کاری نیست سال ۹۵ هم بچه ها با تجمع جلوی درب سازمان سنجش تواستن از حقشون دفاع کنند

تجمع سه شنبه ساعت 10-11 روبروی درب شیشه ای سازمان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه

سازمان سنجش این کار را کرده است حتی امسال ترازها را به خود دانشگاه ها اعلام نکرده و فقط گفته شما حداقل تراز را بگویید بدون اینکه اطلاعای درباره رتبه ها ، تراکم ترازها ، افزایش یا کاهش ترازها نسبت به سال قبل بدهد و گفته خودم حساب کتاب می کنم
الان هم فقط خود سازمان سنجش باید جوابگوی ما باشد

نگین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

انجام شد :)
امیدوارم به حقتون برسید

تجمع جلوی سازمان سنجش
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

چرا کسی نیست پس؟

جواد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۵ ب٫ظ

این شخص نامعلوم که میگه اعتراض ممنوع، از خود همین هاست. به امید رسیدن به حقمون

عرفان. تبدیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

آره.حدس میزنم اکثر اینایی که میگن اعتراض نکنین کسایین که دلشون رو صابون زدن از این شرایط بوجود آمده استفاده کنن و می ترسن جاشون رو بگیرن

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان. تبدیل

کسی جای دیگری رو نمیگیره… هر کسی لایق باشه و حقش باشه بهش میرسه…

فائزه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  A

اتفاقا رقابت یعنی همین. یعنی یک نفر به جای یک نفر دیگه. یعنی همه داوطلبان نمی تونن پیروز نهایی باشن مگر اون کسی که تو این رقابت بالاتر بره . حالا این کسب مقام بالاتر ، عادلانه یا غیر عادلانه بودنش بسیار مهمتر هست از سایر مسائل.

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان. تبدیل

اونا جای خودشون هستن…و اعتراض شما وارد نیست….

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

اینم یکی مثل جمال هست

سونیا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شایدم خود جماله

نگین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

بله. هستن داوطلبانی که رزومه ندارند فقط رتبه آوردن. و این شرایط کاملا ب نفعشون هست چون دانشگاه برا تکمیل ظرفیت مجبوره از برخی داوطلبها ک رزومه ندارن ولی تراز بالا دارن پذیرش کنه. من امیدوارم دوستان به حقشون برسن و کساییکه رزومه قوی دارن وارد دکترا بشن نه کسایی دلشون فقط به رتبه و بی عدالت سنجش خوشه. موفق باشید.

فائزه سادات به نگین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
درود بر شما، متاسفم برای دانشکده هایی که درمبارزه با کمیت عددی، فقط کم کردن تعداد افراد حاضر در رقابت رو مد نظر قرار میدن و در عوض ، کمیتی که از یک آزمون تستی که کمترین میزان معلومات یک داوطلب دکتری رو نشون میده براشون الویت داره ، کمیت مقالات و کارهای پژوهشی یک نفر رو میبینند و نه کیفیتش تک تک اونها رو. و متاسف تر برای نظام آموزش عالی که تمام معدل های بالا رو نشانه درخشش استعداد می دونن و به این وسیله عملا وزن ۵۰ درصد آزمون کتبی رو بی ارزش میکنن ، چرا اگر کنکور انقدر مهمه که ما رو دفعتا از رقابت بیرون می ندازه اون معدل دار ها باید بدون کنکور فرصت رقابت پیدا کنن؟!

شیمی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۰۲ ب٫ظ

این همون آزمون تستی هستش که با تمام وجودت تلاش کردی اما حدنصاب رو نیاوردی ایراد از ازمون و حدنصاب نیست ایراد از تراز پایینه که اوردی……
و اینکه خودت قبول داری شما با نفر اخر ازمون هیچ تفاوتی ندارین؟ چون ازمون غیر استاندارده و اون هم باید به مصاحبه دعوت بشه شاید رزومه قوی داشت؟

فائزه سادات به شیمی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

این الان فرمول هاش ۲ او بود یا جملات منسجم معنادار؟! اصلا متوجه صحبت من و خودتون شدید شما؟! جل الخالق !

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۰۹ ب٫ظ

از منبعی شنیدم که امسال به خصوص دانشگاه تهران دستور گرفته که دانشجوهاط نخبه جذب کنن برای وپرورش بدن برای آینده مدیریت ایران

ناراضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوستان سازمان سنجش سعی میکنه با دلایل الکی از پاسخگویی به این اجحاف صورت گرفته طفره بره. باید هم به دانشگاه هم به سازمان سنجش فشار بیارن تا سعی نکنن با دلایل سطحی این بی عدالتی رو توجیح کنند. با مجازی نمیشه یه حقمون برسیم باید تجمع کنیم. راه دیگه ای نمونده. قطعا تجمع کنیم مجبور به پاسخگویی و حل مشکلی که خودشون بوجود اوردن میشن.

تجمع جلوی سازمان سنجش
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ناراضی

نیومدین شما هم؟

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عجب …. خوبه معنی نخبه رو فهمیدیم

وای عجبا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خب منبعت رو هم میگفتی

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۰۶ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
خوشبختانه امروز که به دانشکده خودم در دانشگاه تهران برای مطرح کردن مشکل بوجود آمده رفتم، اساتید دانشکده و معاونت آموزشی نامه ای مبنی بر تعیین تراز از سوی سازمان سنجش بهشون ارسال نشده بود و از این مساله اظهار بی اطلاعی می کردند و برای تعیین تراز اصلا جلسه ای در دانشکده ها تشکیل نشده است. ضمنا اساتید دانشکده های دانشگاه تهران از این که سازمان سنجش خودمختار برای تعیین تراز اقدام کرده بود ناراحت بودند و می گفتند افزایش ۱۰۰۰ -۲۰۰۰ تایی ترازها نسبت به پارسال اصلا معقولانه نیست. نهایت باید ۵۰۰-۶۰۰ تا افزایش داشته باشه!!!
خبر خوش اینکه سه شنبه این هفته قرار هست در شورای آموزشی دانشگاه تهران درباره ترازها جلسه ای تشکیل و درباره اش صحبت بشه.
معاونت آموزشی دانشکده ما گفت، متاسفانه مشکل تراز در همه دانشگاه های تهران بوجود آمده و قرار هست در این زمینه دانشگاه ها تصمیم گیری شود.
دوستانی که در این اعتراض ها ناامیدی رو تزریق می کردند، دیدید که صدای ما شنیده شد!!!!!

در ناامیدی بسی امید است…

ناراضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ایشالا که چهارشنبه خبرهای خوبی از شورای آموزشی برسه. لاتقنطوا من رحمه الله

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناراضی

انشاالله به همین وقت عزیز هممون جوابای خوب بشنویم

مرتضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

انشالله…

مرتضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ناراضی

انشالله…

عرفان. تبدیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

خداروشکر. ایشالله خوش خبر باشی. با نهایت نگرانی خبرها رو دنبال می کنم

مرتضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان. تبدیل

سلام. خواهش می کنم
نهایت تلاش مان را بایستی کنیم تا جواب بگیریم. من دیروز صبح تا ساعت ۳ بعدازظهر در دانشکده پیگیر ترازها بودم. خود معا.ن آموزش دانشکده هم با ترازهای اعلام شده مخالف بود و می گفت نباید اینطور باشه…
توکلت علی الله…

مرداد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بله شما درست میگه اساتید ناراحت هستن چون اونا دیگه کمتر میتونن افراد با رتبه های بی خود رو با لابی گری وارد چرحه آموزشی دانشگاه تهران بکنند مثل کاری که سال قبل کردن جالب اینه که فردی با رتبه ۷ قبول نشد ولی دانشجوی خودشون با رتبه ۴۴ رو قبول کردن و این اصلا منصفانه نیست و عین ظلمه…… به اعتقادم اگه رشته شهری ۳ نفر میخواد نهایتا بایستی ۶ نفر دعوت بشن چون ظلم مثل سالهای قبلی پیش خواهد آمد…

اول
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرداد

موافقم

قاسمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرداد

دانشجوی خوب کسی نیست که فقط تست خوب میزنه. پس ممکنه رتبه پایینتر توانایی و قدرت عقلی و منطقی و پژوهشی و تحلیلی بیشتری داشته ولی تست کمتری بزنه. چرا اینقدر عجیبه براتون!!

پوران
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

ببخشید دوستان سنجش یکسری از رشته ها رو تغییر داده بنظرتون همینان یا بقیه رو هم تغییر میده من ترازم تا بهشتی صدتا کم دارم ونمیدونم چیکار کنم بنظرتون میتونن درخواست بدن بیارن پایین

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۳ ب٫ظ

آب پاکی رو دستتون بریزم…با توجه به مشکلات ارزی که هست اینا دارن دانشجویان خارج کشور رو که به مشکل خوردن را میارن ظرفیت های دانشگاه های برتر رو پر می کنن… دقیقا دانشجویان پزشکی ازمون سراسری سال گذشته این مشکل رو داشتند طوری که خواهرزاده من با رتبه خوب نتونست پزشکی قبول بشه….هر چه قدرم پیگیری کردن و تحسن کردن اما کاری از پیش نبردن…
میخام بگم خودتون رو خسته نکنیدکاری از پیش نمیبرید …تمرکزتون رو بزارین رو جاهایی که دعوت شدین…

مرضیه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۰ ب٫ظ

به نظرم امسال رتبه ها و ترازهایی که توی کارنامه زدن خیلی غیر منطقی هستن من امسال درصدام خیلی از پارسال بهتر بود یعنی دوبرابر شدن درصدام ولی رتبه و ترازم هم افتضاح خیلی برام سواله

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

بستگی به نفر اول رشتتون داره …

فائزه سادات به مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

سلام
من که می گم بی عدالتی هست اما تقصیر خود داوطلب هاست که هرکی به فکر منفعت خودشه ،حالا هرجور و ازهر راهی که شد! ببین حالا اومدیم از حرف حق دفاع کنیم چجوری یه عده صاحب ادعا لغز بارونمون می کنن! من یکی که تو این ۵ سال، پشت کنکور دکتری م رو گرفتم ! واقعا همه نیت ها پاک شده ، جنسها شریف !!!

فریدا کالو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام
دوستان برای پیگیری این ظلم در صفحه خبرگزاری فارس کمپین ایجاد شده، برویدحمایت کنید تا خود خبرگزاری پیگیری کنه
https://my.farsnews.com/c/7959
تعدادش به حدنصاب برسه خود خبرگزاری پیگیری میکنه
لطفا حمایت کنید

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ

اغتشاش و احتراز ممنوع‌…. مگه همین خود شما ها نبودیم که میگفتین دانشگاها باید تر از هارو بابا ببرن تا هر کد رشته برای ظرفیت ۶ نفر ۶۰ نفر به مصاحبه دعوت نشه خب الانم همین کارو کردن …

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  A

اره ولی دیگه کمتر از ظرفیت که دعوت نکنه!

Z.za
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۴ ب٫ظ

دوستان عزیز
من امروز به دیوان عدالت اداری رفتم و شکایت خودم رو ثبت کردم
این راه خیلی زود جواب میده
شما هم به دیوان عدالت اداری در شهرتون مراجعه کنید و حق خودتون رو بگیرین.

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

عالی، انشالله ما هم سه شنبه می رویم روبروی سازمان سنجش من با چند خبرگزاری صحبت کردم انشالله پیگیری ها جواب می دهد

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۴ ب٫ظ

دوستان با توجه به زمان دعوت به مصاحبه قرارمون سه شنبه ساعت ۱۰ الی ۱۱ حداکثر، جلو درب ورودی سنجش به آدرس: خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، کوچه شهید امانی، واحد ارتباطات مردمی جلو درب شیشه ای سازمان.
لطفا به دوستانتان هم اطلاع رسانی کنید

عرفان. تبدیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

سلام. من کامنت ها رو که پیگیری می کنم می بینم خانوما حضور موثر تری دارن تو این اعتراض ها. ولی برعکس آقایون منفعل تر عمل می کنن. صرف نظر از هر نتیجه ایی عمیقا به این حس مطالبه گری خانوم های این مملکت احترام میزارم.

اکبر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان،بر اساس بررسی هایی که اینجانب انجام دادم بر خلاف مقطع ارشد که کلمه نوبت دوم در مدر ک فارغ التحصیلی(دانشنامه) ذکر نمی شود، در مقطع دکتری تخصصی ناپوسته کلمه نوبت دوم بسته به نوع دوره ذکر می گردد مثلا اگر آموزشی پژوهشی باشد در دانشنامه آموزشی پژوهشی نوبت دوم ذکر می گردد.

سارا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام
بنظرتون از بین دانشگاه شاهد روزانه،صنعتی اصفهان روزانه و شهید بهشتی شبانه
رشته برق قدرت
کدومو برم بهتره؟
کارشناسی و کارشناسی ارشد هم علم و صنعت بودم

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام منم رشته برق قدرتم…
شبانه دانشگاه بهشتی بسیار ارزشمنده
منم شبانه شهید بهشتی و علم صنعت دعوت شدم…
شاهد روزانه و شبانه…
صنعتی اصفهانم روزانه…
سه شنبه ۷ خرداد چمران اهواز مصاحبه دارم…

سمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

دانشگاههای تهران بهتره. اما در بین شهرستانها هم اصفهان جز دانشگاههای خوبه.

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب. موضوع فقط دانشگاه تهران نیست. دانشگاه های شهید بهشتی تربیت مدرس علامه خوارزمی الزهرا و … هم همین مشکل پیش آمده است. امسال رتبه های یک رقمی و دو رقمی بعضی رشته ها به اکثر دانشگاه مطرح تهران دعوت به مصاحبه نشده اند.(رتبه ۶ روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی دعوت نشده یا رتبه های ۴۰ و ۷۲ هیچ دانشگاهی دعوت نشدند!)
اینطور که به نظر می رسد اشکال از طرف سازمان سنجش است وگرنه چرا باید ۶ ۷ دانشگاه باید به مشکل بخورند؟!
با سپاس

بینام
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دوستان به خبرگزاری مهر زنگ بزنید و مشکل را بگویید ، این خبرگزاری از دیروز داره کارو پیگیری میکنه

مرضیه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام. شاید ظرفیتش کمه و دانشجوهای خودشون رتبه های ۱تا۵ رو آوردن و استادا میخوان اونارو بگیرن.

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

این شایدها را برای چه مطرح می کنید نمی دانم. می توانید بررسی کنید! اولا دانشگاه تهران و بهشتی روی هم ۱۵ نفر ظرفیت دارند. دوما قرار است ۵ برابر ظرفیت دعوت کنند که صالحین بروند و استفاده کنند. ضمنا چطور می شود ۵ نفر مورد انتظار را جذب کنند که هر ۵ نفر رتبه ۱ تا ۵ را کسب کنند. نظریه پردازان آمار و احتمال در گور لرزیدند!
ضمنا با فرض شما هزار نفر هم دعوت شوند فرقی به حال اساتید نمی کند و اگر بخواهند ان ۵ نفر را از دل هزار نفر جذب می کنند. البته این فرض کمی دور از انصاف است.
موفق باشید

مرضیه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

چه رشته و گرایشی؟

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

در نظر اول نوشته بود خدمت دوستان روانشناسی. روانشناسی برای گرایش های سلامت و بالینی و عمومی یک کد کنکور دارد و گرایش مهم نیست برای این مسئله.

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

:))))قسمت نظریه پردازان آمار واحتمال رو خوب اومدین:)

باران
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

یکی نیست جواب مارو بده آخه.ظرفیت روزانه دانشگاه های تهران تو رشته ما ۷۵ نفره . اگه بخوان تو مصاحبه از بین ۲ نفر یکی رو انتخاب کنن باید حداقل تا رتبه ۱۵۰ رو دعوت کنن واسه مصاحبه . لطفا نگین چند نفر ممکنه نمره ترازشون یکی باشه چون یه سری هم هستن که با رتبه های خوب نمی تونن تهران ادامه تحصیل بدن و دانشگا ه های تهران رو انتخاب نکردن در نتیجه این ظرفیت ها خالی میمونه . اگه شبانه های تهران رو هم به این اضافه کنین ۹۵ نفر ظرفیته روزانه و شبانه تهرانه . من نمی گم ۴ برابر یا ۳ برابر حداقل ۲ برابر ظرفیت هم اعلام می کردن با ید تا رتبه ۱۹۰ رو دعوت می کردن ولی اکثر دانشگاه های تهران حد نصابشون بالای ۴۰۰۰ هست یعنی رتبه های زیر ۸۰

eng
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

۷۵ نفر برای دکترا؟؟؟؟؟؟؟؟؟….چه رشته و گرایشه؟؟؟؟

باران
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  eng

مکانیک . تبدیل انرژی

توحید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

چقدر تبعیض در رشته ها داریم رشته ما در کل کشور روزانه و شبانه مجموعا ۹ نفر .. آزاد مجموعا ۲۱ نفر.. پیام نور و پردیس و … هم که نداریم بیشترین تعداد شرکت کننده هم در تخصص خودمون در مقطع ارشد داریم در سطح کشور .. اونوقت رشته شما ۹۵ نفر فقط تهران دولتی شبانه و روزانه .. فقط تهران !!

R.S
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  توحید

سلام. خب فارغ التحصیل کمتر که شانس پیدا کردن کارش بیشتره

دانشجو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

این اختلافات ریشه در ساختار اشتباه سنجش و پذیرش داره.ما باید از عدالت دفاع کنیم تا امکان تبعیض اونهم از نوع قانونیش کم بشه. چنتا موردی که تو کامنتا مطرح شد دلایلی داره که سعی میکنم به اختصار توضیح بدم -تعداد زیاد متقاضیان در دانشگاهایی خاص ۱٫این به علت مرتب نبودن (sort نبودن) مناسب تراز دانشگاهاست که علل زیادی داره و یکیش مشخص نبودن رتبه دانشگاهاست که جای بحث زیادی داره که واردش نمیشم. ۲٫این تعداد زیاد متقاضیان در دانشگاهای روزانه و بعضا شبانه به علت برگشت به عقب داوطلبینی با تراز بالاتر به ترازهای پایینتره چون تراز های بالاتر ترازهای پایینتر رو پوشش میدن مثال: مثلا دانشجویی که میتونه رشته ای رو با تراز بالای ۵۰۰۰ (شریف یا تهران یا امیرکبیر)بره برگشت به عقب میکنه برای اطمینان بیشتر دانشگاهایی با تراز ۴۸۰۰(مثلا علم و صنعت و یا تربیت مدرس) یا پایینتر ۴۵۰۰ (خوارزمی و یا خواجه نصیر) و یا حتی پایینتر میره (صنعتی اصفهان و یا فردوسی مشهد)و ۴۰۰۰ رو هم امتحان میکنه و این روند همینجور ادامه پیدا میکنه تا الویت حدود پنجم یا ششم و… به همین دلیل هم شما روز مصاحبه تو دانشگاها داوطلبینی با ترازهای متفاوت و با ترافیک زیادی میبینین(چیزی حدود ۱۰ برابر ظرفیت) و تعجب میکین!!! -بحث سنجش و پذیرش در تمام دانشگاهای دنیا انجام میشه ولی این اعتراضاتی که ما اینجا میبینیم بیشتر بخاطره نبود قانونی قرصو محکم و البته توان خیلی پایین سخت افزاری (و متاسفانه نرم افزاری) سنجش و دانشگاهاست که البته ضررش فقط برای داوطلبان هست .اگه یک نگاه… ادامه نظر»

eng
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

اون مورد که درباره تراز شبانه و روزانه نوشتید…اینست که احتمالاتعداد جذب شبانه در اون دانشگاه کمتر از روزانه است و تعداد کمتری به مصاحبه دعوت باید بشن و بتبع ترازش بالا میره…

مینا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

همین!!!! دیدین با یه جمله به همه اعتراض به همین راحتی جواب دادن! بریم کنار بیایم با این بدبختی تازه فایده ای نداشت این همه اعتراض نه ترازو بالا میبرن نه چیزی خیالتون راحت

بینام
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

شما چرا نگران اعتراض بقیه هستید و من متوجه نمیشم اگر اعتراضی ندارید اخه چرا به کار بقیه کار دارید

مینا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

من خودم از افردای هستم که اعتراض دارم به این ترازهای سلیقه ای و بدون قاعده و قانون، ولی انگار نمیذارم اعتراضمون راهی به جایی ببره و بیشتر سرخوردمون میکنن من واقعا نمیدونم برای سال آینده باید چه کنم اگه رتبه خوب میخوان که آوردیم و دعوت نشدیم حتما که نباید زیر ۵ شد، شاید اصلا سال دیگه این رتبه و تراز را به دست نیاریم شاید اصلا کنکور نباشه و هزار احتمال دیگه، من خودم معترضم ولی گمون نمیکنم راه به جایی ببره انشاالله که با کمک دوستانی که واقعا بهشون ظلم شده حقمون را بگیریم

فائزه سادات به مینا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

مینا جان سلام . کاش میشد کسی کنکور سال آینده رو.ثبت نام نکنه تا مجبور بشن یک قانون مدون و مرتب به جای این کلاف سر در گم و بلای عمر جوونهای مظلوم ، جایگزین کنن !

مینا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ب٫ظ

باز هم یه سال از عمرمون تلف میشه

دکتر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر،دوستان من رد شدم تو نتایج سراسری دعوت ب مصاحبه نشدم. نتایج دانشگاه آزاد خبر ندارید کی میان؟ آیا دانشگاه آزاد امکانش هس دعوت ب مصاحبه کنه؟ خیلیی برام مهمه فقط دعوت بشم حداقلچون اولین بارمه شرکت میکنم میخوام با مصاحبه آشنا بشم ک برا سال دیگه آماده باشم. چون من متولد ۷۴ هستم و تازه فصل دوم پایان نامه م دارم مینویسم

محدث
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

حدود اخر خرداد

ن.دکتر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محدث

ببخشید دانشگاه آزاد هم مثل سراسری رد میکنن؟

حسین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

چه رشته ای؟

ن.دکتر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

نرم افزار…. اما رتبه م خیلی خوووب نیس ولی مجاز ب انتخاب رشته شدم.

بهزاد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام وقتی بدون هماهنگی میان یک رویه ای را خودسرانه تغییر میدن این میشه نتیجه اش زیبنده تر این بود که حداقل از یکسال قبل صادقانه و شفاف به اطلاع کل داوطلبان میرساندن که ما قصد داریم رویه را تغییر دهیم حالا هی بندازین گردن همدیگه احتمالا برای دانشگاه آزاد هم به مشکلات عدیده داوطلبان برخورد میکنیم واقعا جای تأسف است

.
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

یعنی باید انقد ترازو ببرن بالا رتبه ۱۰ مصاحبه دانشگاه تهران دعوت نشه مگه قرار نیس چهار برابر ظرفیت دعوت کنن خب رشته ما ۴ نفر میگیره حداقل باید تا ۱۵ دعوت میشد یانه

صبا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  .

منم همین شرایط رو دارم و خودم فارغ التحصیل تهران بودم و شکه شدم از عدم دعوت

.
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

منم دقیقا از کارشناسی دانشگاه تهران بودم رزومه من تمام با استادی اونجاس اخه چرا قبل ازمون نگفتن ما میخایم ترازو ببریم بالا که ما بیشتر دقت کنیم

کیوان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

هر روز یه طرحی، یه برنامه ای، یه قانونی؛ یکی میاد ظرفیت ها را میاره پایین، یکی میاد می بره بالا

المیرا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

اعتراض خنده دار به جای درس خوندن اعتراض می کنید اگه راحته رتبه اوردن می آوردید اگه سخته لطف کنید راه رو برای اونایی که تلاش کردن باز بذارید

مهسا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

چ خودخواه و از خود راضی ایشالله که هیچ جا …….

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

خبرگزاری مهر امروز خبر ذیل را در سایت قرار داده سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر حد نصاب علمی برای مصاحبه دکتری سال ۹۸ گفت: این موضوع مقداری به سازمان سنجش آموزش کشور باز می‌گردد. وی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند باید با همه پذیرفته شدگان مصاحبه شود، یعنی اگر ما در رشته‌ای نصاب سنجش را بپذیریم و ۳ نفر در رشته‌ای بخواهیم، سازمان سنجش ۱۰۰ نفر به ما معرفی می‌کند که باید با همه مصاحبه شود. معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بنابراین با انبوهی از متقاضیان روبرو هستیم از طرفی نیز سازمان سنجش اجازه می‌دهد حد نصابی را خود دانشگاه اعلام کند. وی خاطرنشان کرد: بنابراین نصابی که دانشگاه تهران به سازمان سنجش اعلام کرد این است که سازمان به ازای هر نفر پذیرش ۵ داوطلب به دانشگاه معرفی کند، یعنی اگر در رشته‌ای ۵ نفر پذیرش داریم به ما ۲۵ نفر ظرفیت معرفی کنند. معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: منتهی اکنون یک ایرادی ممکن است در برخی رشته‌ها ایجاد شود و آن اینکه برخی از اسامی تکرار می‌شوند، یعنی در دو رشته که نزدیک بهم هستند، داوطلبانی که معرفی می‌شوند از یک لیست در دو جا هستند. وی افزود: این مساله در برخی از رشته‌های مدیریت اتفاق افتاده که در حال رایزنی با سازمان سنجش هستیم که در این رشته‌ها لیست افراد را افزایش دهیم. حسینی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با سازمان سنجش شده است تا برخی رشته‌ها که تعداد داوطلبان معرفی شده در آنها کم هستند را اعلام کند. وی ادامه… ادامه نظر»

عمران
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

هر دانشگاه که نباید مستقلا بگه من ۵ نفر ظرفیت دارم پس از رتبه ۱ تا ۱۵ دعوت میکنم. باید دانشگاه های سطح اول تهران مجموعا در نظر بگیرن، مثلا رشته من ، تهران، شریف، امیرکبیر، علم وصنعت و تربیت مدرس روی هم ۲۸ نفر میگیرن خب باید قاعدتا حداقل تا رتبه ۶۰ یا ۷۰ دعوت کنن، نه اینکه کمترین ترازشون رتبه حدود ۴۰ باشه، بقیه هم زیر ۳۰ باشن

فهیمه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

دقیقا این اصلا حرف درستی نیست
به کجا میشه اعتراض کرد

پژمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

امسال خیلی نامردی شد . من بارتبه ۴۴ وتراز ۳۷۵۲ ،به مصاحبه دانشگاه تهران دعوت نشدم درصورتی که سایر دانشگاه های دیگه رودیدم از دوستان ،ترازهای دانشگاشون درحد ۲۸۰۰تا۳۵۰۰ بوده مثل شریف وشهیدبهشتی من پارسال ترازم ۴۲۹۶ بود ودعوت به مصاحبه دانشگاه تهران شدم ولی امسال نه متاسفانه بااینکه رتبم نسبت به پارسال بهتربود.

.
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  پژمان

داداش بخدا من با رتبه ۱۰ تراز ۶۱۶۰ دعوت نشدم بدبختمون کردن

پژمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  .

جدی میگی !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

.
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

بخدا قسم

محدث
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

جمع شید برید درب سازمان سنجش دس رو دست نذار

.
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محدث

اخه من مشکلم اینه شهرستانم

مرضیه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

سال گذشته دوستم با تراز ۲۰۰۰قبول شده دانشگاه تهران !!

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

دوست عزیز تراز ۳۷۵۲ تراز بالایی نیست اصلا.

حنانه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

منم به تراز ۶۴۰۰ توی شهر تهران فقط شاهد و خوارزمی رو اورم!

سعیده
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

من با رتبه ١۵ تراز ۵٧۴٧ تهران دعوت نشدم
پارسال با رتبه ۶١ تراز ٣٣۶۴ تهران دعوت شدم
کلا معلوم نیست دارن چیکار میکنن!!!!!

رشته مدیریت
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

برخی رشته ها گویا کوتاهی شده ولی اکثر رشته ها کاملا منطقی شده. با اینکه من دعوت به مصاحبه نشدم ولی رشته ما کاملا منطقی شده. ظرفته رشته ما در دانشگاه های تهران ۲۵ نفر است و دانشگاه های تهران تا رتبه ۴۵ را به مصاحبه دعوت کردند. پارسال رتبه ۶۶ که دانشجوی خودش بوده را دانشگاه شریف قبول کرده!!!! پارسال دست دانشگاه ها کاملا باز بوده که هر کسو بخوان بگیرن حال با سفارش شده، دانشجو بودن خودشون یا با وجدانشون. من متوجه نمی شم چجوری میگیم پارسال بهتر بوده و فلان سال بدتر شده. باید منطقی صحبت و فکر کنیم.

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رشته مدیریت

درسته

رجا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

وقتی گفتند امسال در صورتی تکمیل نشدن ظرفیت پذیرش دوباره میکنند. یعنی تکمیل ظزفیت میگیرند؟

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رجا

نه عزیزم من تکمیل ظرفیت کجا بود فقط باید اعتراض کرد تا ترازها درست شود

نیلا / حقوق خصوصی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

دوستان کسی پارسال مصاحبه علم و فرهنگ رفته ؟ خوارزمی چطور ؟ میشه یکم از تجربیاتتون بگید ؟!

سعید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ق٫ظ

من هر دو رو پارسال رفتم
مصاحبه علم و فرهنگ آسونه وچندان تخصصی نبود و بیشتر در مورد خودت و وضعیت اشتغال و تاهل و کمی هم از اساتید و پایان نامه ام پرسیدن و اینکه هزینه رو چطوری تهیه میکنم
اما خوارزمی خیلی جدی و تخصصی و اذیت کن بود

سعید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

از همه جا دارن بهمون ظلم می کنن
انشاءالله جلوی سازمان سنجش هم دیگه رو می بینیم.

المیرا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

متاسفانه ملت ایران فقط اعتراض کردن بی منطق و دلیل رو یاد گرفتن به جای تلاش برای نیل به هدف، به جای اعتراض به بالارفتن تراز دو ماه وقت عزیزتون رو صرف می کردید می خوندید تا رتبه بهتری بیارید که روزمه پربارتون هم در کنارش شما رو به هدفتون می رسوند

الی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

اون زمان که ما رتبه تک رقمی داشتیم تراز رو اینقدر پایین اعلام میکردن که با رتبه ۱۰۰۰هم می اومدن مصاحبه.واقعا رتبه اوردن تو کنکور سخت نیست با چند تا تست رتبه ها چند صدتا این ور اون ور میشه عزیزم.چند تا تست بیشتر دلیل بر سواد آنچنانی نیست.

المیرا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  الی

عرض کردم رتبه با رزومه هر دو نه اینکه چون رتبه تون خوب نشده و دعوت نشدید بهانه بیارید هم رتبه هم روزمه هر دو با هم

Z.za
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

خانم منطق در هر صورت اگر همه هم درس میخوندن رتبه بندی بود. همه که نمی تونن ۱ باشن
واقعا که!!!
خدمت دوستانی هم که میگن مقاله رو بارانت بازی و پول میشه چاپ کرد بگم که معلومه تا الان مراحل چاپ مقالات isiرو نرفتن
مقالات ژورنال های isi اصلا هم رانت بازی نداره
و بر همگان هم واضح هست با حداکثر یک ماه خوندن میشه رتبه های خیلی خوب هم آورد
این نشون دهنده بی کیفیت بودن کنکور دکتری هست. کنکوری که با دوره چندسال اخیر بشه رتبه آورد اصلا استاندارد نیست.
یکم هم کلاهتون رو قاضی کنید. اینقدر بی انصاف نباشید

المیرا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Z.za

اگه راحت بود می آوردید :)

مهندسی مالی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

دوست عزیز مقطع دکترا مثل لیسانس نیست:) شما خیلی خوب تست میتونین برین ۵ تا لیسانس دگ ام بگیرین. این مقطع نیاز به ادمایی ک داره که تو کار تحقیقاتی حرفه ای هستند.

سلمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  Z.za

اینکه بگیم مقاله همه با رانت خواریه درست نیست. همینطور اینکه بگیم با یک ماه درس خوندن میشع رتبه اورد و ازمون استاندارد نیس. شاید کسی که یک ماه خونده مسلط بوده و مرور کرده و چه بسا خیلی دنیامون عالی میشد وقتی که در یک مرحله ناکام می ماندیم اول نقاط ضعف خود را بشماریم نه اینکه فورا بقیه عوامل را مقصر بدانیم. چرا که میشود برمبنای گفته شما: برای مقاله نوشتن که خیلی وقت هست اساتیدم کمک میکنن این ملاک خوبی نیس استرس انچنانی هم نداره. نه : من بدلیل مدیریت ناکافی نتونستم مقاله داشته باشم و این چیزی از ارزش داشتن مقاله بقیه کم نمیکنه.
پس بهتره یکم منصف باشیم.

دانشجو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

خدارو شکر که ما رو ملت ایران خطاب کردی و خدارو شکر شما خیلی خارجی هستی و دو ماه بیشتر تست زدید. خارجی ها هم با تست زدت دکتر می شن؟

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

آفرین

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

منظورم این بود خیلی خوب جوابشونو دادید

دانشجو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ایشون که تازه یکی از داوطلبا بود و از نگاه خودش نظر داد و جوابش رو هم گرفتن. باور کنین خیلی راحت می شه کلمه به کلمه جواب خود جناب خدایی عزیز که مسول شماره ۱ این پیشامده رو هم داد. امیدوارم بشه !!!

محدث
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

سازمان سنجش و ریس دانشگاه تهران به اشتباهشون اعتراف کردن اونوقت شما اشتباه اونا را داری تصحیح میکنی؟! دوستان حقشونه باااید پای حقشون وایستن من ک اصلا رتبه م در حد تهران نیس ولی لذت بردم از اراده اعتراضیشون

دانشجو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

گویا این دوستان به راحتی دارند وقت کشی می کنند تا مصاحبه ها شروع شود تا راه بازگشت سخت تر هم بشود
ما اعتراض کردیم. خبرگزاری فارس هم تا به حال همچین حجمی از حمایت از موضوعی را نداشته.وقتی دوستان جوابگو نیستند چه کنیم؟ باز حقی دیگر پایمال شود و هیچ…. ؟؟ دوستانی که امروز معترض نیستید فردا صدای اعتراض شما هم شنیده نخواهد شد

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

دوستان باید به اعتراضاتمون ادامه بدیم الان داریم جواب می گیریم حتی شده امروز بریم جلوی درب سازمان سنجش
این خبری هست که امروز در خبر مهر اعلام شده
جزئیات حد نصاب علمی برای کنکور دکتری/ بررسی مجدد برخی رشته ها

هوافضا پیشرانش
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام کسی هست هوافضا پیشرانش شریف دعوت به مصاحبه شده باشه؟

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ق٫ظ

دوستان چهارشنبه ساعت ۱۰ الی ۱۱ حداکثر، جلو درب ورودی سنجش به آدرس: خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، کوچه شهید امانی، واحد ارتباطات مردمی جلو درب شیشه ای سازمان.
فقط بازم تو این صفحه اطلاع رسانی کنید ساعت و تاریخ و اعلام کنید و آمار تعداد نفرات و داشته باشین . به امید حصول نتیجه

اسیر جو زدگی نباشید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین

پیشنهاد می کنیم شلوغ بازی نفرمایید.
هیچ کار غیرقاونی ای صورت نپذیرفته.
به کدام بند و ماده و اصل سنجش اعتراض دارید.

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

فعلا که دانشگاه تهران خودش داره بررسی میکنه

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

به صفحه اول دفترچه انتخاب رشته
۵۰ درصد نمره آزمون- ۵۰ درصد نمره مصاحبه
دیگه نمیشه فقط به تعداد ظرفیت پذیرش دعوت به مصاحبه شوند و حتی در برخی رشته ها به تعداد کمتر

اسیر جو زدگی نباشید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ممکنه تو یکی دو رشته این اتفاق بیافته. که بایستی بررسی شن که الحمداالله تهران بررسی می کنه رشته هاشو.
متاسفانه بحث رو بعضی ها به بیراهه میکشن. کسی با رتبه ۵ می خواهد بره تهران مصاحبه که حق شه و با بررسی درست میشه.. کسی هم با ۴۵ و ۸۰ و رتبه ۱۲۰ . تنها با این علت که سال فلان دانشجوی ۵۰۰ ام رفته مصاحبه فلان دانشگاه ..

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

من از روز اول که مطالب اینجا را می خونم کسی نگفته با ۱۰۰ بره دانشگاه تهران، بچه ها منظورشان مجموعه دانشگاه های قرار گرفته شده در شهر تهران بود

محدث
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین

بچه هایی ک حقتونه برید اینجا ی عالمه رقیب ریخته معلومه که دوس ندارن برید. برییید حقتونو بگیرید پس فردا تا سالیان حسرتش رو دلتون نمونه

ناراضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محدث

مرسی محدث، خدا خیر دنیا و آخرت بهت بده. تو آدم موفقی میشی چون طرفدار حقی. آفرین

فرصت رو از دست ندهید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۹ ق٫ظ

۲ روز دیگر مصاحبه آغاز می شود بروید پایان نامه تان رو مرور کنین و برای مصاحبه آماده شوید. الکی وقت خود رو نگذرونید که دانشگاههای غیر تهران از دست تان نرود . که رتبه های زیر شما با کمی تلاش در مصاحبه نتیجه بگیرند.
سال بعد معلوم نیست ازمون باشد ، نباشد ، رشته محور باشند یا گرایش محور و …

پارسا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۵ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان. با اینکه دعوت به مصاحبه نشدم اما اینکه ترازها را بالا اوردند خوشحالم چون اونطوری یه تعداد زیادی الکی پول و هزینه صرف دعوت به مصاحبه میکردند علاوه بر این وقتشان را صرف رفتن به مصاحبه میکردند و بعد از ۵ ماه مردود میشدند به نظر من باید فقط تا ۴ برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه بشوند نه بیشتر نه کمتر واین رویه برای تمام سالها باشه نه فقط امسال

بی نام
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

۴ برابر ظرفیت که عالیه الان در یک سری رشته ها به اندازه ظرفیت دعوت به مصاحبه نشده اند

saba
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۶ ق٫ظ

دوستان در مورد مصاحبه دانشگاه خوارزمی اطلاعیه ای منتشر شده؟ من توی سایتش چیزی پیدا نمیکنم

sama
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ق٫ظ

در عجبم دوستان بر چه اساسی به ایم نتیجه رسیدن که دانشگاه ها کمتر از ظرفیت به مصاحبه دعوت کردن،
این اطلاعاتو از کجا میارین؟
مکه کاارنامه همه دم دستتونه یا آمار همه رو دارین؟
صرفا براساس یه حدس و گمان ذهن خوئتونو درگیر کردین که چی بشه؟ رو مصاحبه هاتون نتونین تمرکز کنین؟!!!!!!!!!!دقت داشته باشین وقتتونو رو چی دارین میذارین؟ اگه اعتراض دارین، اعتراض کنین ولی دیگه حرف بی اساس میون نیارین

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  sama

در عجب نباشید در اطراف همه دوستانشان که در کنکور شرکت کردند هستند رتبه ها و ظرفیتهای پارسال هم هستند دیگه اگر در دانشگاه خوبی هم درس خوانده باشید مطمن باشید رتبه های خوب هم زیاد می بینید
والا ما داریم اعتراض می کنیم نمیدونم چرا امثال شما هی در عجب می مانند

پشت پرده ماجرای ترازها
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۷ ق٫ظ

تمام ماجرا از این قرار بود:

دور زدن کنکور دکتری توسط دانشگاهها و پذیرش صرفا با بررسی پرونده سوابق تحصیلی (آیین نامه استعداد درخشان)!

روش کار:

۱ – اعلام ظرفیت در کنکور دکتری حتی بیش از حد نیاز (تا ۴۰ درصد ظرفیت رو میشه برای آزمون رو اجازه دارن از طریق آیین نامه استعداد درخشان جذب کنند!)

۲- نادیده گرفتن داوطلبان آزمون و پرکردن تمام ظرفیت مورد نیاز واقعی از بین داوطلبان استعداد درخشان که بخش قابل توجهی هم دانشجوی خود اساتید هستند!

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۵ ق٫ظ

کنکور دکتری طبق دفترچه نباید فقط بر اساس ازمون باشد لطفا دفترچه را ملاحظه کنید بعد این حرفها را بزنید سنجش بر چه اساسی قانون مجلس را دور زده است

مهدی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

احسنت…..
منم چند روز دارم به این قضیه فکر میکنم و حرف اینه….. ولی دوستانی که هی دم از اعتراض میزنن متوجه نشدن از کجا خوردیم…..
دقیقا با این کار خواستن به روش جذب از طریق استعداد درخشان مانور بدن که هیچ نظارتی روش نیست تا بتونن دانشجو های خودشون رو بگیرن….. همه سر کاریم….

سونیا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۰۳ ق٫ظ

عزیزم بدون آزمون ۲۰ درصده.حداقل یه تحقیق بکن بعد بگو

فائزه سادات به en
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۹ ق٫ظ

سلام
بزرگوار ! اگر تراز همه شهرستان ها بسیار پایین بود ، بنده بیکار نبودم اعتراض کنم در رشته علوم اجتماعی همه ترازها بسیار بالاست . مثلا یزد ۵۰۰ تا اومده بالاتر . جمعیت داوطلبان امسال کمتر شده بود گفتن مبادا کسی مثل من که ۲۵۰ تا اومده جلوتر به نفعش بشه بیاد مصاحبه . کلا فرصت ۵۰ درصد بقیه کار رو همیشه از من و امثال من می گیرن . کار باید حساب داشته باشه ، صبوری کردم ، مرتبه ششم باز دوباره کلی خوندم ، رتبم رفته بالا ، آقایون ترازم رو پذیرش نکردن ! خدا می دونه چند نفر مشکل منو دارن امسال ولی اینم کار درستی نبوده کردن.

بی نام
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ق٫ظ

سلام از دوسایت زیر حمایت کنید تا خبرگزاری فارس موضوع را پیگیری کند
به دوستانتان هم بگویید
https://my.farsnews.com/c/7945
https://my.farsnews.com/c/7959

روان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۲۸ ق٫ظ

سلام
دوستان برای پیگیری وضعیت ترازها در صفحه خبرگزاری فارس کمپین ایجاد شده، برید حمایت کنید تا خود خبرگزاری پیگیری کنه
https://my.farsnews.com/c/7959
تعدادش به حدنصاب برسه خود خبرگزاری پیگیری میکنه
لطفا حمایت کنید

عمران
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ق٫ظ

دوستانی که رتبه بهتر اوردید و دعوت به مصاحبه دانشگاههای خوب شدید, نقد دوستان رو به عملکرد سنجش و دانشگاهها رو از روی حسادت نبینید، نگید نتونستن رتبه بیارن ، عصبانی هستن، این افراد بر اساس پارسال به راحتی دعوت به مصاحبه میشدن و الان محاسباتشون به هم خورده، همه ماها هنگام درس خوندن کارنامه افراد سالهای قبل رو میبینیم تا عیار کار دستمون بیاد . تلاشمون بر اون اساس بنا میشه.
به دعوت به مصاحبه هم اکتفا نکنید، مونده برید مصاحبه از ما بهترون رو ببنید.
دوستانی که به رتبه معترض هستن میدونن که این رتبه و کنکور استثناعا ارزشمند شده و به مویی هم بنده، ممکنه سال دیگه نباشه و کامل مثل قبل سال ۹۱ ازمون سراسری نداشته باشه. یا مثل سال ۹۲ و ۹۳ فقط ۳۰ درصد سهم داشته باشه یا مثل سال ۹۴ ، صفر درصد داشته باشه و صرفا برای تعیین محل مصاحبه باشه. یا مثل سال ۹۵ گرایش به گرایش نباشه و رشته ای باشه. و مثل سال ۹۶ پایین ترین تراز ها برای دعوت به مصاحبه تعیین بشه. خلاصه کارنامه برکزاری ازمون دکتری هیچ جای دفاع نداره، و سراسر تناقض و ایراد است باعث رنجش بیشتر دوستان زحمت کش متضرر نشید. والسلام

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ق٫ظ

رای قبلی دیوان عدالت اداری برای دانشگاه تهران
http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=17720

ریزبین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۷ ق٫ظ

اتفاقا به نظر من باید این کار رو سالها پیش میکردن. چرا باید هر دانشگاهی چندین برابر برای مصاحبه دعوت کنه؟ پارسال وقتی میرفتی مصاحبه میدیدی صد نفر اومدن صف کشیدن. طرف میومد با رتبه بسیار بد فقط چون رابطه داشت قبول میشد.
دوستان مطمئن باشید که دانشگاه ها خالی نمیمونه. پس نگران چی هستید؟

۱۴۰۴
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ق٫ظ

الان داشتم کامنتا رو میخوندم بازم خیلی ها بحثشون منطقی نیس، طرف میاد میگه طرف درسش خوب نیس فقط بخاطر پول و کلاسای کنکور رتبش خوب شده. والله من به شخصه رتبم خوب شده و فقط ۲ ماه درس خوندم و این باعث میشه فکر کنم خیلی ها اصلا زحمتی برای کنکور نکشیدن و الان فقط بی جهت حرف میزنن. البته اینم میدونم تو رشته های دیگه شاید وضع فرق داشته باشه.
با این حال سعی میکنم هیچکسو قضاوت نکنم و دوست ندارم کسی هم منو قضاوت کنه پس شمام سعی کنین اگه اعتراضی دارین رتبه های برترو نفی نکنین، کاری نکنین که آدم حس کنه زحمتش بی ارزشه.
اعتراض کنین ولی دیگه نگین اگه شماها دعوت نشین یه عده بی سواد کرسی دکتری رو دست میگیرن.
مثلا اعتراض تو رشته هایی مثل شیمی که (اگه راست باشه) ظرفیت دانشگاههای تهران ۵۲ نفره ولی ۵۰ نفر بر میدارن برحقه.

شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۴

مهندسی شیمی

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

چه ترکیب خوبی. اسم و کامنت رو میگم، معلوم میشه تفاوت ها درک میشه:) البته ببخشید وسط این بلبشو این رو عنوان کردم.

شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

خواهش میکنم
به ما میگن شیمیست به شما میگن مهندس شیمی
تفاوت دارن:)))

PhD97
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

دقیقا به ما میگن شیمیست ،و شما مهندس شیمی ما کجا و شما کجا.ما رشته علوم پایه از اساس شیمی هستیم و این رو بگم که اصلا این دو قابل قیاس نیستن ،چون واقعا علوم پایه سخته همونجور که میگن علوم پایه دارای پایه های محکمی از علم اون رشته ست.و بسیار عمق داره

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  PhD97

!!!!!!!!!!واقعاااا نگنجید!!

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۴

جالب اینجاست که ظرفیت مهندسی شیمی روزانه تهران نسبت به پارسال بالای ۳۰ درصد افزایش یافته یعنی در مقایسه با پارسال خیلی بیشتر باید به مصاحبه دعوت میشدن که الان برعکس شده

فائزه سادات به ۱۴۰۴
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۴

سلام
بر فرض هزینه ای هم کردیم ، جزواتی هم تهیه کردیم، دلیل نمیشه در مورد ما اینجور قضاوت کنن، چون اگر همون جزوات رو کسی فقط بخره ، یا فقط بشینه سر کلاس و بیاد بیرون که قرار نیست فیلسوف بشه ! ما هم نشستیم خوندیم این جزوات رو ! تازه افراد خاصی هستن من می شناسم بدون هزینه خاص و سنگینی مستقیما سوالات کنکور رو در اختیارشون قرار میدن بدون اینکه کسی بفهمه.
موفق باشید .

مرتضی 2
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ق٫ظ

خانم ها و آقایان
چنانچه کمی به صورت عمیق دفترچه آزمون رو مورد مطالعه قرار می دادید متوجه می شدیدکه رتبه های برتر برای دانشگاه ها دارای اهمیت هستند به نحوی که دانشگاههای تهران تربیت مدرس بهشتی به رتبه های ۱تا۳ پذیرش شده پاداش نیز اعطا خواهند کرد.
این قضیه که رتبه های برتر در مصاحبه ها رد شده وافراد دارای لابی پذیرفته می شوند زاییده تصورات عده ایی قلیل است که به دلیل داشتن رتبه ورزومه متوسط نتوانستند ماراتن سخت دکترا را به پایان ببرند.
البته موارد استثنا از رد شدن رتبه های برتر دررشته های مختلف به دلایل خاص موجود می باشد که در سالهای ۹۶و۹۷ انگشت شمارند.
پند متن :
۱٫سطحی نگر نباشیم.
۲٫اسیر جو مسموم عده ایی که خود را شایسته می دانند ولی به حق نیستند نشویم.
۳٫با تمرین وتلاش فراوان خود را برای ماراتن سخت دکتراآماده کنیم.

ازیاد خدا غافل نشوید

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

درود بر شما، اما آیا مگر دکتری باید مثل کارشناسی و ارشد باید باشه؟ هنوز که چیزی معلوم نشده که دانشگاه ها بیان و به رتبه‌های برتر پاداش بدن پس سهم مصاحبه چی؟ این یعنی مصاحبه‌ای وجود ندارد و یعنی تخلف و خلاف قانون مجلس. شما یک درصد به رتبه ۶ مدیریت بازرگانی و راهبردی فکر کنید با ترازی که داره نمیتونه به دانشگاه تهران روزانه فکر کنه و خودش رو باید برای شبانه تهران و یا روزانه جاهای دیگه آماده کنه؟ مگر چقدر فرق هست بین رتبه ۵ و ۶، اگر قراره مصاحبه حذف بشه باید و باید ظرفیت بره بالاتر تا حداقل رتبه ١٠ امید به دانشگاه تهران داشته باشه.

مرتضی 2
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به متن توجه نکردبد گفتم در صورت پذیرش پاداش تعلق می گیردو در ضمن در مورد رتبه ۶ مدیریت بنظرم غیر واقعی است مستند و با ادله آمار بدههید.

خواهان علم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

دوست عزیز قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس
وقتی ادمهایی میبینیم که رتبه ۱-۱۱ نگرفتن و رتبه ۱۲ گرفتن
یا رتبه ۵ نگرفتن ولی رتبه حدود۳۰ و حدود۱۰۰ رو گرفتن
الان با این اوضاع واوصاف کدومش قبول میکنید.
همیشه یادمون باشه دیگران بهتر از ما میبینن …

مرتضی 2
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  خواهان علم

رتبه های برتری که حد نصاب نمی آورند هم خودشان وهم اساتیدی که مصاحبه گر بوده اند میدانند که چرا نمره پژوهشی مورد قبول نمی باشد این افراد برای فرار از واقعیت شروع به سیاهه نمایی می کنند و همه اساتید دانشگاه را به باند مافیایی متهم می کنند اندکی تفکر کنبد.

خواهان علم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

سیاه نمایی کدومه
برادرمن خیلی مسایل دیگه هم هست که مجال نوشتن نیست
فقط وفقط دلیلش…. همونه که همه میدونند

نیکو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

سلام. ببخشید دانشگاه شهید بهشتی در همه رشته ها به رتبه های برتر پاداش میده؟! من دفترچه رو خوندم چیزی پیدا نکردم. اگه اطلاعات دقیقی دارید ممنون میشم بگید.

عرفان. تبدیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۵ ق٫ظ

بچه ها من از وقتی سنجش تراز هارو اعلام کرده شب ها از خواب می پرم جیغ می کشم تا خوابم ببره. توی این افزایش تراز های دانشگاه های تهران تو رشته ما، علم و صنعت بیچاره تراز شبانشو تا ۲۰۴۸ کم کرده. برای اینکه حدود تراز دستتون بیاد باید بگم تراز پردیس خودگردان شهید بهشتی یا همون عباس پور سابق امسال ۲۷۵۰ شده و یا تراز شبانه دانشگاه تهران ۴۲۰۰ شده. من فکر می کنم یا سنجش یادش رفته تراز این رو بکشه بالا یا به این بنده خدا خبر نداده بودن امسال فازشون افزایش ترازه این جا مونده.

تارا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

از بی فکری گیج بازی سازمان سنجش و آموزش دانشکده ها دودش فقط تو چشم دانشجو بد بخت میره این چ وضعشه به خدا رتبه ۱۴ دعوت به مصاحبه نشدم دانشگاه تهران پارسال و سالهای پیش تا رتبه ۳۰ دعوت میشدند امسال اصلا دعوت نشدم همین دیدم دعوت نشدم فکم باز موند و شک شدم . امیدوارم درست کنند اعتراض کنیم همگی پشت هم باشیم والا امسال هممون قربانی میشیم ولی سال بعد درست میشه چ فایده ای داره مگه عمرمون را از سر راه اوردیم مدام درس بخونیم برای کنکور . کنکور کارشناسی دهه ۶۰ برامون کافی نبود چ استرسی داشتیم برای کنکور خسته شدیم به خدا از گیج بازیاشون

ژنتیک98
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  تارا

واقعا درسته…. هر سال یه چیز جدید کشف میکنن! برای بازی دادن روان ما

پژمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  تارا

منم امسال بارتبه ۴۴ وتراز ۳۷۵۲ ،دانشگاه تهران دعوت به مصاحبه نشدم ولی پارسال رتبم بااینکه بدبود ،دعوت شدم

مردم شناسی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

بنده در رشته علوم اجتماعی رتبه ۴۵ و تراز ۵۶۴۳را کسب کرده ام با توجه به اینکه تمام سوالات آزمون دکتری از رشته جامعه شناسی طرح می شود به گرایش های دیگر مانند مردم شناسی ظلم می شود و در حال حاضر با اعلام این حد نصاب های نجومی دیگر هیچ دانش آموخته مردم شناسی نمی تواند در آزمون مصاحبه شرکت کند و ظلم دو چندان شده است، خواهشمندم پیگیری بفرماید پار سال حد نصاب مردم شناسی ۴۷۰۰ بوده ولی امسال ۶۲۶۶ شده یعنی رتبه ۱۷ هم نمی تواند برای گرایش مردم شناسی دعوت شود.

دانشجو
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

سلام.این ترازهای اعلام شده باید حداقل، ۲ یا ۳ برابر ظرفیت رو پوشش بدن(بسته به تجربه پذیرش سالهای قبل) تا حداقلِ عدالت، رعایت بشه! یا حتما مرحله تکمیل ظرفیت انجام بشه که ظرفیتی خالی نمونه.
درهر صورت کاملا مشخصه که فرمول سنجش و دانشگاها برای پذیرش ایراد اساسی داره!

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

لطفا از سایت زیر هم حمایت کنید که خبر فارس این موضوع را هم پیگیری کند
https://my.farsnews.com/c/7945

دانشجو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

بله.اعتراض زدم

خواهان علم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیقا باید چکار کرد؟
لینکش باز کردیم بعدش چکار کنیم؟؟
جای خاصی هست اعتراض نوشت یا کار خاصی هست انجام داد یا کامنت گذاشتن کافیه ؟؟

دانشجو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  خواهان علم

ابتدا شماره موبایل و رمز عبور رو تعیین کنید و کمی منتظر بمونید تااس ام اس رمز ثبتنام براتون بیاد.
بعد که رمز ورود رو دریافت کردین در قسمت بالا سمت چپ آیکون حمایت می کنم را بزنید و اگر خواستید نظرتون رو هم درج بفرمایید.
این دو لینک هست:
https://my.farsnews.com/c/7959
https://my.farsnews.com/c/7945

دانشجو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

با سلام مجدد!
در کامنت بالا چرا گفتم ۲ برابر ظرفیت: چون باید برای هر صندلی امکان رقابت ۲ نفر وجود داشته باشه تا شانس ۵۰ درصد آزمون و مصاحبه حفظ بشه.
چرا گفتم ۳ برابر ظرفیت: چون با توجه به الویت انتخابی داوطلبان امکان داره بعضی از صندلی ها در دانشگاهایی که در الویت پایینتر قرار گرفتند، خالی بمونن.
و چرا گفتم “حداقل” ۳ برابر ظرفیت: چون باید جلوی بعضی اعمال سلیقه اساتید در الویت انتخاب دانشگاها گرفته بشه،( و این سوال که انتخاب چندمت مارو زدی؟؟؟!!!)، باید کمی بیشتر از ۳ برابر ظرفیت اعلام بشه و یا به اساتید اجازه اعمال سلیقه در فرم انتخاب رشته داوطلبان داده نشه!(یعنی یجوری فرم انتخاب رشته داوطلبان تو سنجش محفوظ بمونه)
با این اوصاف تازه میشه گفت تقریبا عدالت تو “رویه” پذیرش از سوی سنجش! داره اعمال میشه!

مرتضی 2
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

خانم ها و آقایان
جوسازی ها و شایعه پراکنی ها شما را از واقعیت دور میکند ونسخه های بی اعتبار برای هم تجوبز نکنید.
بدبخت وبیچاره باشید یا دلاور پولیش باشید یا دارای خواهر هیات علمی باشید هیچکدام گره گشای کارتان نخواهد بود
عجز ناله را کنار بگذارید وبزرگ فکر کنیدوبه سوی موفقیت یورش ببرید.

سیما
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

خودتونم میدونید امسال چه اتفاقی برای ازمون دکتری افتاده، من نمی دونم شما رتبه خوب، رزومه خوب، مقاله از دور میدون انقلاب نخریده شما چرا دارید خودتونو میکشید که ما پیگیری نکنیم.
جهت اطلاعتون بنده نیازی به دروغ ندارم که بگم الکی خواهرم هیت علمی است. چون در واقعیت خواهرم هیت علمی امیرکبیر هست و امروز هم در شوراشون نحوه دعوت به مصاحبه ازمون دکتری مطرح شده بود. جهت اطلاعتون بچه ها با دکتر ذاکری مسئول آموزش پردیس فارابی هم صحبت کردن.
دیدید که پیگیری ها داره جواب میده و خبر مهر و فارس فعلا موضوع را منعکس کردن

مرتضی 2
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

من نگفتم شما دروغ میگویید منظورم ابن بود که وقت آن رسیده که از خواب خرگوشی بیدار شوید وبه جای چنگ زدن به در ودیوار ومحکوم کردن دیگران روی توانایی های خودتان بازی را جلو ببرید.

مرتضی 2
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

بنده نگفتم شما دروغ میگویید منظورم ابن بود که وقت آن رسیده که از خواب خرگوشی بیدار شوید وبه جای چنگ زدن به در ودیوار ومحکوم کردن دیگران روی توانایی های خودتان بازی را جلو ببرید.

حنانه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

من نمیدونم شما چرا هی میای نظر میدی … از چی می ترسی دقیقا؟؟شما که دعوت شدی برو به فکر مصاحبه ها باش هی میایی اینجا گیر میدی به بقیه.

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

دوست عزیزی که می فرمودی این همه تلاش و اعتراض بی فایده است و برید برای سال بعد خودتون رو آماده کنید. خوشبختانه امروز که به دانشکده خودم در دانشگاه تهران برای مطرح کردن مشکل بوجود آمده رفتم، اساتید دانشکده و معاونت آموزشی نامه ای مبنی بر تعیین تراز بهشون ارسال نشده بود و از این مساله اظهار بی اطلاعی می کردند و ضمنا اساتید دانشکده های دانشگاه تهران از این که سازمان سنجش خودمختار برای تعیین تراز اقدام کرده بود ناراحت بودند و می گفتند افزایش ۱۰۰۰ -۲۰۰۰ تایی ترازها نسبت به پارسال اصلا معقولانه نیست. نهایت باید ۵۰۰-۶۰۰ تا افزایش داشته باشه!!!

مرتضی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
با مشکلی که از سوی سازمان سنجش در اعلام نتایج رخ داده، به طور قطع از سال بعد این مساله پیش نخواهد آمد آن هم به دلیل اعتراضی که دانشگاه ها خواهند داشت. به عبارت دیگر، از سال بعد سازمان سنجش در جهت رفع مشکل پیش آمده ترازها را پایین اعلام خواهد نمود. از این رو ما امسال قربانی سیاست بد سازمان سنجش می شویم. لطفا از حق مان کوتاه نیاییم و نگذاریم که پایمال شود. سعی کنیم صدای مان را به خبرگزاری ها و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات برسانیم تا حداقل احقاق حق شود. و در صورت امکان به دانشگاه ها مراجعه و همراه با معاونت اموزشی به این روند اعتراض مسالمت آمیز داشته باشیم.

مریم
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

حتما با خبرگزاری الف و مهر فردا صحبت کنید.

پژمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

پارسال هم من قربانی عدم تکمیل ظرفیت سازمان سنجش شدم وبارتبه ۴ (آخرین نفرقبولی ۳)،نتونستم موفق شم ..هرسال باید قربانی موارد بیخود بشیم

مرتضی 2
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

خانم ها و آقایان
جوسازی ها و شایعه پراکنی ها شما را از واقعیت دور میکند ونسخه های بی اعتبار برای هم تجوبز نکنید.
بدبخت وبیچاره باشید یا دلاور پولیش باشید یا دارای خواهر هیات علمی باشید هیچکدام گره گشای کارتان نخواهد بود
عجز وناله را کنار بگذارید وبزرگ فکر کنیدوبه سوی موفقیت یورش ببرید.

.....
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

در رشته من بدترین ترازها دعوت شدن مصاحبه فقط برای پول جمع کردن هست واقعیت اینه کسی ترازش بده شانسش کمه مگه اساتید پشتش باشن
پس چرا کنکور میگیرید وقتی رتبه مهم نیست ؟؟

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  .....

اینم اونور قضیه مریم…

مهدی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

مگه خود شماها نبودید میگفتید دانشگاهها واسه درآمد بیشتر، خیلیها رو دعوت میکنن مصاحبه؟؟؟ حالا چرا اعتراض دارید؟؟؟
حالا دیگه بحث درآمد نیست؟؟؟ چرا هی رنگ عوض میکنید؟؟

یوسف
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

:’)

میم شیمی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

موافقم. تازه همه این حرف و حدیث ها و بالارفتن تراز برای مجموعه دانشگاه های کشوره که تاپ ترین دانشگاه ها رو داره. طبیعیه که تمام رتبه برترها هدفشون این دانشگاه هاست و بازم طبیعیه که همشون قبول نمیشن….پس بهتره اگر بیست نفر دانشگاه تاپی ظرفیت داره، نهایت سی تا دعوت کنه. و دانشگاه های دیگه تا چند برابر ظرفیت دعوت کنن، مثل همین فردوسی. ی چیز دیگه به هر حال سهم آزمون و مصاحبه ۵۰-۵۰ هست. دوستانی که الان این همه اعتراض دارن میکنن، دارن سهم مصاحبه رو از دید خودشون بالا و سهم آزمون رو پایین میارن. نمیشه که. اول آزمون ورودی هست، بعد مصاحبه شکل میگیره. خب وقتی سهم ۵۰ درصدی آزمون رو نیاورده باشیم، چطور میشه به سهم مصاحبه معترض باشیم. باید اول از فیلتر آزمون رد شد تا در فیلتر مصاحبه هم گزینش بشه. در ضمن من علی رغم دعوت شدنم به دانشگاه هدفم، در خبرگزاری فارس، حمایت کردم….اما باید قبول کنیم این نسبت « مساوی» ست. پنجاه پنجاه. دانشگاه تهران مثلا ۱۰ نفر پذیرش داره، ۵۰ نفر دعوت کنه شما راضی هستین ینی؟ به نظرم این ادعا هم بی منطقه. عوضش دانشگاه فردوسی با ۱۰ نفر ظرفیت میاد ۵۰ نفر دعوت میکنه، چرا؟ چون میدونه رتبه های برتر دانشگاه های تهران رو انتخاب میکنن.

میم شیمی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

ببخشید مجموعه دانشگاه های تهران در خط اول منظورم بود.

مریم
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

واقعا متاسفم اصلا موضوع ربطی به دانشگاه تهران ندارد مجموع دانشگاه های تهران، شما که خودتون الان مهندسی شیمی هستید چه جوری خبر ندارید که امسال ۵۲ نفر روزانه های تهران می گیرد و ۵۰ نفر هم به مصاحبه دعوت نشده اند!!! درک این موضوع سخت نیست واقعا که برای ظرفیت ۵۰ نفر حداکثر ۱۰۰ نفر باید دعوت شوند.

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

آره تو کامنت ها دیدم، ۵۲ تا ظرفیت داره گفتین. از کجا میدونی مریم جان؟ که ۵۰ نفر هم دعوت نشدن؟ درک و دید درست نه اصلا سخت نیست. فک کن تو رتبه مثلا ۸۰ بودی و در یکی از دانشگاه های تهران روزانه دعوت میشدی، رزومه تم خیلی خوب بود..استاد مصاحبه کننده بین تو و کسی که رتبه خوب داره و رزومه متوسط..به نظرت کدوم رو انتخاب میکنه؟ الان اصلا قصد جهت گیری ندارم. میخوام بگم هر دو طرف میتونن درست بگن، چون این نسبت مساوی هست، همین…فقط دلم میخواد حرفم دوز از عصبانیت و تعصب باشه…

عرفان. تبدیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

واقعا فهمش انقدر سخت نیست. طبق قانون خودشون برای رشته ما که ۷۵ تا ظرفیت دانشگاه های تهرانه باید تا ۱۵۰ نفر دعوت به مصاحبه بشن که یه رقابتی باشه نه اینکه با این تراز اعلامیشون تا همون رتبه ۷۵ دعوت به مصاحبه بشن. یعنی از هر دو نفر یکی رو بردارن. نمیگم از هر ۶ نفر از هر ۲ نفر یکی رو بردارن.

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان. تبدیل

اوهوم، حق داری. از هر دونفر یک نفر. درست میگی. اما اینکه تا ۷۵ ینی همون تعداد ظرفیت دعوت کردن، نه درست نیست. راستی یک چیزی بگم. دوستان دارای سهمیه، باید ۷۰ درصد تراز رو بیارن، یعنی رتبه ای که شما خبر نداری هم دعوت شده. پس نمیتونی دقیق بگی همون ۷۵ نفر، چون مثلا رتبه ۷۶ دعوت نشده.

عرفان. تبدیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

مسلما از این ۷۵ نفر یه سری نمی تونن تهران بخونن و نمیرن مصاحبه و این ظرفیت ها خالی میمونه

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

شما حتی نشستید ظرفیتهای دانشگاه های تهران رو بررسی کنید که متوجه بشید در هر دانشگاه تازه به جز تربیت مدرس یکی با سهمیه بیشتر نمی تونه وارد بشه، حرفهایی که می زنید بیشتر خنده داره ، نمی دونم چرا نگران پیگیری ما هستید و مهمتر از همه درباره چیزی که نمی دونید و حتی پیگیری هم نکردید اظهار نظر می کنید. شما امارهای سالهای ۹۰ تا ۹۷ را بررسی می کردید بعدش می امدید اظهار فضل می کردین، سازمان سنجش هم مطمننا از ادمهای مثل شما پر شده است

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

گفتم منم حمایت کردم؟! متاسفانه حاضر نیستی نظرات مخالف رو حتی اگر باهاش موافق نیستی، بپذیری! در ضمن بهتون پیشنهاد میکنم یکبار دیگه کامنتهای منو بخونید، من نه موافق این قضیه بودم نه مخالفش، فقط حفظ اعتدال رو مهم دونستم و تعیین کننده..همین. چند بار بگم؟؟نمیشه که با همه بجنگی! ی چیزی رو هم بگم مطمئنم اگر خودت تهران رو آورده بودی یک درصد، تاکید میکنم، یک درصد هم حاضر نبودی در جرگه معترضین قرار بگیری. وقتی اینقد از جایگاه و موضعی که خودت درونش قرار گرفتی، بیشتر مورد حمله قرار میدی افراد رو، تا اینکه دفاع کنی از خودت و موقعیت مذکور.

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

به نقل از مهسا که زیبا گفت:بیایید در سطح یک داوطلب دکتری فکر کنیم و تحلیل کنیم. چرا همه چیز را صفر یا صد میبینیم؟
چرا تعادل رعایت نمیشه!؟
نه اونقدر تراز پایین که ۱۰۰ نفر به مصاحبه دعوت بشن و نه اونقدر بالا که در رشته ای با ۸ نفر ظرفیت فقط ۴ نفر به مصاحبه دعوت بشن؟!
لطفا واقع بین باشید. هر دو اشتباه است.
در ضمن بالا بردن اینگونه ترازها باید به اطلاع دانشجو رسانده میشد. خیلیها به امید تهران اصلا شهرستان نزدند با رتبه های ۱۰تا ۱۶
لطفا انصاف داشته باشید در قضاوت هاتون!
از طرفی تراز تهران ها بالا رفته و خیلیها به دانشگاههای شهرستان ها هجوم بردند و باز هم پذیرش های بی حساب کتاب و تولید دکتر در سطح کلان.
خواهش میکنم دقیق و به دور از تعصب اعتراض کنید. به هر جایی که احتمال دارد جواب دهد.
درباره تعیین حد نصاب مرحله دوم هم کمی فکر کنید!
یک راه بزرگ برای تقلب و اعمال سلیقه.

آنیتا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ب٫ظ

سلام کسی اطلاعی داره روند تکمیل ظرفیت به چه نحویه؟ مثلا من تهران تبریز انتخاب کردم ولی با توجه به ترازهای اعلام شده دعوت به مصاحبه تهران و تبریز نشدم . فرض محال اگر این دو دانشگاه تکمیل ظرفیت اعلام کنند من شانسی خواهم داشت؟

مریم
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آنیتا

تکمیل طرفیتی وجود ندارد دو سال است که تکمیل ظرفیت حذف شده است

شیمی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  آنیتا

باید از هم باید منتظر تراز دانشگاهها باشین که حد نصابش اعلام بشه

پ
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آنیتا

طبق تجربه ای که من دارم حتی شبانه هم پر نشه تکمیل ظرفیت نمی گیرند.دلت را خوش نکن. اگر الان رفتیم مصاحبه رفتیم اگه نه که دیگه هیچی

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  پ

دقیقا ،اتفاقی که پارسال افتاد …گفتن تکمیل ظرفیتی وجودنداره کرسی خالی میونه که بمونه

یک عدد رتبه 4
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۶ ب٫ظ

سلام به همگی
من رتبه ۴ ام و دو سال تجربه مصاحبه رو دارم.و مثل همه تون زیاد ازمون سنجش دادم . ازمون مدارس نمونه و تیزهوشان تا دکترا .
ببینید اولا باید پیگیری کرد که چرا دانشگاه های مطرح اعلام ظرفیت میکنند و بعد ظرفیت رو خالی می ذارن. خب اگه فک میکنند دانشجو هاشون نمی تونن دستگاه مقاله نویسی راه بندازن براشون اعلام ظرفیت نکنند. مطمئن باشید دانشگاه هایی هستند که یهو میگن هیچکس رو قبول نمیکنیم!
دوم اینکه واقعا انتظار نداشته باشن دانشگاه تهران که مثلا ۴ نفر میگیره تا رتبه ۳۰ دعوت کنه بعد موقع مصاحبه انقدر خسته بشن بدون هیچ نگاهی نفرات اخر مصاحبه رو بهشون فکر نکنند.
فک کنید از صبح تا دقیقا ۴ بعد از ظهر یک ریز سوال میپرسیدن و حرف های رنگارنگ می شنیدن!
سوم قبول کنید اینطوری برای بچه هایی که پارتی داشتند بد شد .ادم می شناسم اموزش محور بوده دکترا قبول شده!

و در کلام اخر بگم تا به حال نشده که سنجش عقب نشینی کنه خود سنجش رو نمیشه ازش انتقاد کنید هرچه داد دارید بر سر دانشگاه هایی بزنید که کمتر از ظرفیتشون دعوت کردند و قانون سه برابر رو رعایت نکردند

سیما
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  یک عدد رتبه 4

امسال کار سنجش بوده نه کار دانشگاه ها، حتی سنجش تراز و رتبه ها را به دانشکده ها اعلام نکرده فقط پرسیده تراز نفر اخر از تراز اولین نفر چقدر کمتر باشد و گفته خودش حساب کتاب می کند

یک عدد رتبه 4
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

ببین من میگم شما بیا بچه ها رو براساس تراز رده بندی کن نه براساس رتبه. وقتی تعداد کمی افراد برای کنکور خوندن نباید انتظار داشت که مثلا دانشگاه ها برتر دو نفر یکی با تراز ۷۵۰۰ و دیگری تراز ۴۵۰۰ دعوت کنند.
قطعا به نظر من باید اختلاف تراز ها رو مدنظر قرار بدید.
رتبه ز۲۵ ما با افتخار میگه من نخوندم. بعد ایشون دعوت بشه کنار رتبه ۱؟
چقدر انرژی از استادا گرفته میشه؟ اصلا حال دارن برن خوب تجزیه تحلیل کنن؟ به نظرم باید طبق نرم که هر سال پر میشه دعوت کنند
تهران ۴ نفر خب تا ۱۲ الی ۱۵
مدرس ۴ نفر فوقش تا ۲۵ الی ۳۰
بهشتی ۴ تا ۳۵-۴۰

این اعداد الکی هست باید کار بشه.اما در مورد کسانی که میگن اصلا دعوت نشدن به اندازه ظرفیت من حرفی ندارم

خواهان علم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  یک عدد رتبه 4

دوست عزیز اصلا بحث خوندن یا نخوندن نیست
دوره دکتریه قرار نیست تمام وقتت صرف خوندن وتست زدن کنی باید زمینه های مطالعاتی و ایده پردازی خوب در این دوره داشته باشی پس باید وقتت بیشتر صرف مطالعات علمی بشه نه ۴ تا تست وجزوه وو….
از کجا معلوم کسی که رتبه ۷۰شده کمتر از رتبه ۷ میدونه؟؟یا دیدگاههای علمی کمتری داره؟ یا هر یا منطقی دیگه

رتبه ۴
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  خواهان علم

اول بگم که قبول ندارم که شما میگید شاید رتبه فلان بهتر از فلان باشه اینطور باشه منم میگم شاید یکی مثل مریم میرزاخانی با یک مقاله درست و حسابی(از قصد غلو کردم تا منظورم رو برسونم) از این مقاله چمدونی ها بهتر باشه.
طرف کتاب نوشته!! خب آخه تو چی میفهمی که جرات کردی کتاب بنویسی؟ طرف ترجمه بلد نیست کتاب ترجمه کرده!نمیشه دیگه.
والا پارسال رتبه ۷۰ رو دانشگاهی قبول کرد که رتبه ۱۱ و خیلی ها رو قبول نکردن همین رتبه ۷۰ تو دانشگاه های دیگه اصلا نتونست مجاز مصاحبه بشه(یعنی خود مصاحبه هم نمره مجاز داره بعداً باهاش آشنا میشوید.)
خب این رتبه ۷۰ چطور اینجا اینقدر داغون شد اونور از همه زد جلو؟یا جلو من رتبه ۵ رو با خاک یکسان کردن طرف اومد بیرون میخواست گریه کنه!)
مصاحبه بستگی فقط به نگاه های اول داره
اگه یک هیئتی مستقل مصاحبه می‌گرفتند و خب قبول ولی میدونیم اینطور نیست.
بین خودمون بمونه من توصیه شده یک آقایی بودم رفتم مصاحبه چنان ازم تعریف کرد طرف خودم رو باختم!! و قبول نشدم

یوسف
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یک عدد رتبه 4

ببینم تنهایی این همه فکر کردی؟

خواهان علم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  یک عدد رتبه 4

احسنت رتبه ۴ بهت تبریک میگم
ولی منطقی اینه که حداقل طبق تراز سالهای قبل دعوت کنن یا قبلش اطلاع میدادن نه اینکه اینهمه ادم وقتش تنظیم کرده و بر مینای حرفای اینا و ترازهای سالهای قبل و… درس خونده الان همه چیش برباد بره
وچون تعداد نفرات میره بالا پس تعداد روزهای مصاحبه بیشتر کنن
مثلا در رشته ای ۲۰نفر میخان امدن و طبق تراز ۷۰ نفر دعوت شدن طبیعتا ۷۰نفر مصاحبه در یک روز سخته پس منطقی اینه که به س روز ۲۵نفری تقسیم کنن تا مشکل خستگی و… پیش نیاد این مدل بارها در جاهای مختلف دیدم تجربه خیلی خوبی هم هست

امیر
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۸ ب٫ظ

توی این چند روز با خوندن کامنت های دوستان، اشخاص مشخص می شوند چه جور شخصیتی دارند. یک سری افراد به دنبال ماهی گیری از آب گل آلود. یک سری به دنبال منفعت فقط و فقط شخصی خود. یک سری افراد فقط کارشناسی ارشد دریافت کرده اند و اصلا فکر، منطق، تحلیل و اندیشه شان در حد و اندازه مدرسه است. سازمان سنجش متاسفانه هرساله برای تمامی کنکورهای علی الخصوص کنکور دکتری رویه ثابتی نداشته و نخواهد داشت. من درباره رشته خودمون که مدیریت هست صحبت می کنم. تا پارسال دانشگاه های اعلام تراز های بدون منطق می کردن و رتبه ۶۰ هم دعوت به مصاحبه دانشگاه تهران می شد و یک سری افراد اعتراض که حق رتبه های برتر ضایع شده، دانشگاه های دنبال درآمد از پول مصاحبه هستن و دنبال انتخاب دانشجویان خود می باشند. امسال هم تراز ها رو بردن بالا و … در رشته ما مجموعا ۲۷ نفر پذیرش کل دانشگاه های تهران هست که دانشگاه تهران با پذیرش ۶ نفر تا رتبه ۲۰، دانشگاه بهشتی با پذیرش ۳ نفر تا حول ۲۵،دانشگاه تربیت مدرس با پذیرش ۵ نفر تا رتبه حول ۴۰، دانشگاه علامه تا حول ۵۰ و دانشگاه شریف با پذیرش ۴ نفر تا حول ۷۰٫ به نظرتون در حال حاضر باید انتقاد به کدوم دانشگاه باشد؟؟؟ اگر منطقی باشیم همین امسال که انقدر ترازها رو بالا گرفتن (البته نسبت به سال پیش) باید پذیرفت که حداقل توی رشته مدیریت همه دانشگاه های تهران به جز شریف رتبه های معقولی رو به مصاحبه دعوت… ادامه نظر»

مریم
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

الان برای رشته شما خوبه ولی برای رشته خود من که مجموع ۵۲ نفر پذیرش روزانه داره و اخرین رتبه دعوت شده ۴۷ بوده این اتفاق مسخره هست و باید پپیگیری شود. اینکه الان از حقمون دفاع کنیم ماهی گرفتن از آب گل آلود است؟ اگر شما طی روزهای گذشته مظالب اینجا را می خواندید متوجه می شدید که همه رشته هت این مشکل را ندارند

eng
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

برخی افراد دارای رتبه یکسان هستند یعنی ۴۷ نفر شما درست نیست…

عرفان. تبدیل
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

اول اینکه شما که کارشناسی ارشد خوندین و تحلیل بلدین باید بفهمین که اگه رشته شما ظاهرا مشکل نداشته باشه دلیل نمیشه که تو باقیه رشته ها مشکلی وجود نداشته باشه. ثانیا انتقاد اصلی به نبود یه وحدت رویه در جذب دانشجو بعد از گذشت سال ها از برگزاری کنکور دکتری و سلیقه ایی و جزیره ایی عمل کردن هر واحد دانشگاهی و شفاف نبودن فرآیند تصمیم گیری و از همه بدتر عدم پاسخگویی صحیح و اقناع معترضان در بالاترین سطح آموزشیه. ثالثا اگر قراره دانشجوی با کیفیت از بی کیفیت تمایز داده بشه تو مصاحبه هست نه اینکه رقابت رو از مرحله مصاحبه حذف کنن که اگر قرار به این کار بشه بهتره مثل کنکور ارشد و کارشناسی به ترتیب رتبه برن ثبت نام و چیزی به نام مصاحبه نداشته باشیم.

میم شیمی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

منم موافقم دقیقا همین هست. به قول گفتنی، این ور برم یار گله داره، اونور برم یار گله داره. دقیقا همینه اگر برعکس بود وضعیت، الان رتبه برترها میگفتن حق ما ضایع شده و یکسری افراد میتونن با مقاله های به قول خودتون چهارراه انقلابی و توصیه ی اساتید دیگه..بتونن برنده ی مصاحبه بشن بدون اینکه لیاقتشو داشته باشن. باید قبول کنیم دوستان« سهم ۵۰-۵۰ آزمون- مصاحبه» خیلی مهمه که درکش کنید…چون ادعای محالفین و هم موافقین منتفی میشه. حتی اگه ۴۹-۵۱ بود باز میشد بهش استدلال کرد.

میم شیمی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

ی سوال: این تعداد ها و حدود رتبه های دعوت به مصاحبه شده رو از کجا میفهمین؟ منم میخوام راجع به رشته و دانشگاه خودم این ارقام رو بدونم…که بتونم منم با دلیل کمی معترضین رو قانع کنم…

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

چه جالب شما اصلا خودتون خبر ندارید الان یکی از رشته های مشکل دار مهندسی شیمی هست بعدا میاد می گویید چرا کسی اعتراض میکنه چه جالب

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خبر دارم که یکی از رشته های مشکل دار مهندسی شیمی هست در مجموعه دانشگاه های تهران…خیلی فرق داره با چیزی که شما نوشتی…بقیه دانشگاه ها مثه فردوسی و اون دوست دیگمون که باهنر کرمان بود، پااایین اومده ترازها. نمیدونم تهران و دانشگاه هاش چه سیاستی رو در پیش گرفتن امسال. هیچ وقت نه علاقه ای به تهران داشتم و نه به دانشگاه هاش. من نگفتم چرا اعتراض میکنین، اگه هنوز خاطرت باشه! گفتم خودمم ازون متن ها، حمایت کردم..گفتم یک نفر هم یک نفره اگه قراره استحقاق حقی صورت بگیره. من حرفم عین دوستان دیگه، این بود با سند و مدرک پیش برید..همین. خیلیای دیگه هم همینو گفتن.

بی نام
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

سند و مدرک اینکه رتبه ۶۰ هم به مصاحبه روزانه دانشگاه های تهران دعوت نشده است. طبق روال سالهای گذشته باید تا رتبه ۱۲۰ دعوت میشد.

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

رتبه ۶۰ چرا خودش اینجا نمیاد نظر بده؟؟

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خبر دارم که یکی از رشته های مشکل دار مهندسی شیمی هست در مجموعه دانشگاه های تهران…خیلی فرق داره با چیزی که شما نوشتی…بقیه دانشگاه ها مثه فردوسی و اون دوست دیگمون که باهنر کرمان بود، پااایین اومده ترازها. نمیدونم تهران و دانشگاه هاش چه سیاستی رو در پیش گرفتن امسال. هیچ وقت نه علاقه ای به تهران داشتم و نه به دانشگاه هاش. من نگفتم چرا اعتراض میکنین، اگه هنوز خاطرت باشه! گفتم خودمم ازون متن ها، حمایت کردم..گفتم یک نفر هم یک نفره اگه قراره استحقاق حقی صورت بگیره. من حرفم عین دوستان دیگه، این بود با سند و مدرک پیش برید..همین. خیلیای دیگه هم همینو گفتن.

خانم دکتر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  میم شیمی

این سوال منم هست لطفا اگر فهمیدین به منم بگین. ممنونم

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  خانم دکتر

دوستان الان اینقدر عصبی ان، که هیچی نمیشه پرسید ازشون.

خواهان علم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

اقای مدیر دوست عزیز شما که مدیریت خوندی دیگه چرا؟
خواهشا کمی به موضوع بیشتر دقت کنید
فقط یک سوال وقتی درباره یک موضوع وحدت رویه وجود نداره ایا هرج ومرج پیش نمیاد؟ یا اصلا خارج از وحدت رویه وقتی یک تصمیمی گرفته شده واعلام شده ولی چندوقت بعدش بدول هیچ توضیح ودلیلی وبدون هیچ اعلام قبلی این مصوبه نادیده گرفته میشه ایا مشکل ساز نیست؟؟
شما که مدیریت خوندی با علم مدیریتی که واقعا خوندی بهش فکر کن ………..

دکتری ۹۸
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

منم رشتم مدیریت هست و با نظر شما موافقم. سال گذشته مثلا یکی با رتبه بالاتر به دلیل آشنایی با اساتید روزانه قبول شد و شخص دیگه ای با رتبه تک رقمی شبانه حداقلش در این شرایط همه فرصت دارن بهترین باشن نه اینکه یکی با فلان استاد آشناست با رتبه بدتر روزانه قبول شه.

سازه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام . منصفانه این ست که تراز ها طوری اعلام میشد که حالت پله ای ترازها از دانشگاه های خوب به پایین تغییر کنه. رشته سازه، ۵ دانشگاه اول تهران که اولویت اول همه است با حدود ۳۰ نفر ظرفیت قاعدتا باید حداقل تا رتبه ۶۰، ۷۰ دعوت به مصاحبه بشوند ولی تراز اعلام شده برای همه این دانشگاه ها تقریبا برابر با همون ۳۰ نفر اول است. فکر میکنم تراز معقولی هم میبود. تفاوت تراز بین نفر ۳۰ و ۴۰ واقعا در حد یک یا دو تست هست، اما ممکنه نفر ۴۰ خیلی بیشتر کار تحقیقاتی انجام شده باشه. وقتی ترازها در ۵۰ نفر نمره حساب میشوند واقعا اختلاف ها ناچیز میشه و مقاله به راحتی جایگاه افراد در مجموع جابه جا میکنه

محمد
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

سطح تفاوت بین رتبه ۳۰ و ۴۰ از رو تست چرا میگی از رو نمره علمی کسب شدشون بگو که خیلی زیاده و میتونه تا بالای ۱۰۰۰ هم برسه. یعده علاف که پول مفت زیاد دارن ولی درسشون خوب نیست و هیچی از مفاهیم درسایی که خوندن سرشون نمیشه مدام مقاله های بی ارزش چاپ میکنن.اگه درس خون بود و بلد بود تستای استاندارد و مفهومی دکتری که اصلا نیاز به راه حل تستی مثه کنکور سراسری ندارن حل میکرد. طراز باید بالا بره تا اون بیسواد ها با مقالات بی ارزششون نتونن استاد دانشگاه بشن .از این حد هم باید بالاتر ببرن.

سیما
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما احتمالا مقالتونو از دور میدون انقلاب خریدید و فکر می کنید همه مانند خودتون مقاله ننوشتن ، خوب کار نکردن، داده سازی کردن
مقاله های خوب در مجلات خوب و تحت نظر اساتید خوب کاملا مشخصه

سازه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

رشته سازه رو بنده گفتم ، از جمله رشته هایی که بیشترین داوطلب رو داره و رشته اول عمران، امسال حدود ۲۴۰۰ نفر داوطلب، با حدود ۱۲۰ نفر پذیرش روزانه، تفاوت رتبه ۴۰ با ۵۰ کمتر از ۳۰۰ امتیاز تراز هست، همون حدود یک یا دو تست از دروس تخصصی

سهیلا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

سلام ، لطفا در صورت امکان رتبه اخرین نفر دعوت به مصاحبه با اخرین تراز را به خبرگزاری الف اطلاع دهید یا اگر براتون امکان داره یک عکس از اخرین تراز و رتبه برای من ارسال کندی چون من دارم مدارک را جمع می کنم
دانشکده ها گفتند امسال خود سازمان سنجش ترازها را اعلام کرده لذا باید پیگیری کنیم حداقل ۲٫۵ برابر تعداد پذیرش تهران باید به مصاحبه دعوت شوند

مورچه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

بله بین دو نفر تقریبا مساوی میشه گفت حالا ببینیم کی پژوهش بیشتر کرده نه بین رتبه ۲ و ۱۰۰٫ کنکور دکترا محاله کسی با حفظ کردن و کلاس کنکور خالی و غیره بتونه رتبه بالا بیاره حتما ذهن پرباری خواهد داشت چه بسا خیلی هارو شاهد بودیم که چقدر صبح تا شب میخوندند رتبه بد میگرفتند و سال بعد بدتر از سال قبل میشدند. سوالات دکترا طوری طراحی میشه کسی که قوه تحلیل نداشته باشه اصلا نخواهد توانست به موفقیتی دست پیدا کنه. شما ۴۰ درصد بزنی تک رقمی میشی . این یعنی چی؟ یعنی سوالات ابدوخیاری (البته از نظر سهل بودن) نیست.

مردم شناسی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۵۸ ب٫ظ

https://my.farsnews.com/c/7959
دعوت برای حمایت از کمپین ضایع شدن حق شرکت کنندگان آزمون دکتری با اعلام حدنصاب تراز دانشگاه ها

مردم شناسی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ب٫ظ

#دکتری_۹۸ #دعوت_به_مصاحبه#شیوه_اعتراض شیوۀ اعتراض به نتایج دعوت به مصاحبۀ دکتریدوستانی که به نتایج انتخاب رشته و دعوت به مصاحبۀ خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق لینک زیر در سایت سازمان سنجش، اعتراض خود را ثبت کنند.http://request.sanjesh.org/noetrequest/login/

مهسا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ب٫ظ

بیایید در سطح یک داوطلب دکتری فکر کنیم و تحلیل کنیم. چرا همه چیز را صفر یا صد میبینیم؟
چرا تعادل رعایت نمیشه!؟
نه اونقدر تراز پایین که ۱۰۰ نفر به مصاحبه دعوت بشن و نه اونقدر بالا که در رشته ای با ۸ نفر ظرفیت فقط ۴ نفر به مصاحبه دعوت بشن؟!
لطفا واقع بین باشید. هر دو اشتباه است.
در ضمن بالا بردن اینگونه ترازها باید به اطلاع دانشجو رسانده میشد. خیلیها به امید تهران اصلا شهرستان نزدند با رتبه های ۱۰تا ۱۶
لطفا انصاف داشته باشید در قضاوت هاتون!
از طرفی تراز تهران ها بالا رفته و خیلیها به دانشگاههای شهرستان ها هجوم بردند و باز هم پذیرش های بی حساب کتاب و تولید دکتر در سطح کلان.
خواهش میکنم دقیق و به دور از تعصب اعتراض کنید. به هر جایی که احتمال دارد جواب دهد.
درباره تعیین حد نصاب مرحله دوم هم کمی فکر کنید!
یک راه بزرگ برای تقلب و اعمال سلیقه.

میم شیمی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

موافقم و در واقع عقیده ی بنده هم همینه. کاملا درستهههه

حنانه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

وای نگو حد نصای دومی… چیزی که بتعث شد پارسال من با تک رقمی بودن قبول نشم

سهیلا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ب٫ظ

با سلام و احترام به تمامی دوستان

من این موضوع را از طریق آموزش دانشکده مان پیگیری کردم و گفتن امسال سازمان سنجش ترازها و رتبه ها را به دانشکده ها نداده است و همه این اتفاقات به خاطر تصمیم گیری غلط خود سازمان سنجش است.
من با خبرگزاری الف الان صحبت کردم و گفتند مستندات را به آن خبرگزاری ایمیل کنم
دوستانی که در رشته آنها کمتر از تعداد ظرفیت اعلام شده در دفترچه ، دعوت به مصاحبه شده اند لطفا رشته و اخرین ظرفیت دعوت به مصاحبه در دانشگاه های مجموع تهران یا یک دانشگاه خاص را بگویند تا به صورت کامل جمع آوری شود و برای خبرگزاری الف فرستاده گردد.
با تشکر
پ.ن.
با کمال احترام به دوستانی که آزمونشان را خوب داده اند باید بگویم افرادی مانند من هم ازمونش را بد نداده وقتی ۵۲ نفر پذیرش در گرایش من در تهران هست پس رتبه ۵۰ من رتبه خوبی می باشد ولی من دعوت به مصاحبه نشده ام و حق دارم پیگیری کنم. واقعا باعث تاسف کسی که نمیدونه مقاله نوشتن چقدر سخته با حالت طنز می گوید این مقالات در از میدان انقلاب خریده اند و نمره مصاحبه را زیر سوال می برند.

۱۴۰۴
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

الان جنگه اینه که اونا به اینا میگن تست زن و اینام به اونا میگن مقاله انقلاب.شما اعتراض بکنین حق با شماست

سهیلا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۴

من از استادم پرسیدم گفت امسال سنجش گفته شما بگید فقط از تراز اولین رتبه چندتا کمتر باشه ، اصلا اطلاعی درباره ترازها و رتبه ها سنجش به دانشکده ها نداده

eng
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

نه مثل پارسال انقدر تراز پایین باشد نه مثل امسال ترازها انقدر باشد تا اثر ۵۰- ۵۰ ازمون- مصاحبه حفظ گردد…..

سروش الوندی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۰۷ ب٫ظ

دوستان یعنی امسال تکمیل ظرفیت داریم؟ اخه یبار گفتن نداریم باز اگر ظرفیت پر نشد دوباره دانشجو میگیرند این یعنی تکمیل ظرفبت میگیرند؟ اخه واقعا عجیبه! مگه کنکور کارشتاسی یا ارشد هست! دکتری باید کسی واقعا شایستش باشه نه با پارتی یا شرکت کننده کم

عمران
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سروش الوندی

میخوان اتیش که الان بوجود اومده ور به نحوری خاموش کنن دو پهلو حرف میزنن، چند صباح دیگه میگن منظور ما تکمیل ظرفیت نبوده، اونموقع هم که دیگه ۲، ۳ ماه مونده به کنکور جدید و کسی واسش اهمیت نداره

سروش الوندی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

ب نظرم حدنصاب مرحله دوم کار خوبیه، باید باشه

سیما
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سروش الوندی

تکمیل ظرفیتی وجود نداره . همش الکی خواهرم گفت تو شوراشون مطح شده گفتن کاریه که خود سنجش کرده و بایدپاسخگو باشه دیگه پذیرش جداگانه ای ندارن

سروش الوندی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

یعنی ممکنه بازم ظزفیت پر نشه.؟

سهیلا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سروش الوندی

این اتفاق به خاطر بی دانشی سازمان سنجش هست حتما قرار بوده در پردیس فارابی دانشگاه تهران بعدظهر جلسه باشد سنجش خودش تراز داده و دانشگاه ها دیگه زیر بار تکمیل ظرفیت نمی رن

سیما
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۰۴ ب٫ظ

خواهر من گفت امروز جلسه شوراشون بوده (دانشگاه امیرکبیر) اتفاق افتاده شده زیر سر سازمان سنجش هست سازمان سنجش ترازها را اعلام کرده ، بچه امسال سازمان سنجش رتبه ها را به دانشگاه نداده فقط ازشون پرسیده از بالاترین تراز چقدر کتر باشه گفته خودم حساب کتاب می کنم، تمام این اتفاقات زیر سر خود سازمان سنجش می باشد.

روانشناسی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۰۲ ب٫ظ

دوستان من لینک را از دیشب گذاشتم از ۲۰ رسیده ۲۲۰
و پیگیری اولیه کردند و این خبر هم بابت همون پیگیری هست
گفتند اگر دوستان حمایت بیشتری کنند و تعداد بره بالا بیشتر پیگیری میکنند

https://my.farsnews.com/c/7959
حتما دوستان وارد لینک فارس بشید و حمایت کنید به دوستان هم اطلاع بدید
از بقیه لینک ها هم حمایت کنید ولی این لینک بیشترین رای را داره تاکید روی اینه ولی به بقیه هم رای بدید

الهام
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

ممنون از اطلاع رسانیتون. یعنی ممکنه ترازا رو عوض کنن؟

سهیلا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

اگر به اعتراض ادامه بدهیم بله حتما
چون اشتباه از خود سازمان سنجش بوده

سهیلا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

سلام در صورت امکان مستندات خودتون را برای من میفرستید یا به طور مستقبم برای خبرگزاری الف ? گفتن حتما پیگیری میکنن

روانشناسی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

بله براشون میفرستم
من از رتبه ۲ و ۱۰ و ۱۱ خبر دارم

حنانه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

سلام بنده هم داوطلب روانشناسی هستم. این سه رتبه به تهران و بهشتی دعوت نشدن؟؟ترازشون چند بود؟ ممنون میشم پاسخ بدین

امیر
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان. من ب۰ ۱۰ دانشگاه دعوت به مصاحبه شدم. میتوانم در همه مصاحبه ها شرکت کنم؟

سازه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بله، محدودیتی وجود نداره، فقط باید توی سایت اون دانشگاه ثبت نام کنید و هزینه مصاحبه رو پرداخت کنید

سیما
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۵۰ ب٫ظ

عینا در دفترچه کنکور سراسری قید شده نمره آزمون ۵۰ درصد نمره کل هست. الان برای رشته ای که کمتر از ظرفیت دعوت به مصاحبه شده اند کدام نمره مصاحبه لحاظ می شود؟

کیمیا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۴۸ ب٫ظ

سلام
برای ارسال مدارک دانشگاه می تونیم توصیه نامه و مدارک دیگه ارسال کنیم؟؟ یا فقط موارد خواسته شده دانشگاه باید ارسال بشه؟؟

محدث
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

ارع میتونی

حجت
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۴۷ ب٫ظ

بچه ها برین تو قسمت فارس من از سایت خبرگزاری فارس و سوژه با عنوان “ضایع شدن حق شرکت کنندگان آزمون دکتری با اعلام حدنصاب تراز دانشگاه ها” را حمایت کنید.

علی
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۴۳ ب٫ظ

ب) پذیرش نهایی داوطلبان: گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محلهای آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۸ از بین داوطلبانی که واجد شرایط ذیل باشند: ۱ -براساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند. ۲ -نسبت به انتخاب کدرشته محلهای تحصیلی در زمـان مقـرر اقـدام نماینـد. ۳ -حدنصاب نمره علمی لازم را در کدرشته محلهای انتخابی دارا و برای مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) آزمـون توسـط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده باشند. ۴ -در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در یک یا چنـد دانشـگاه شرکت نمایند. ۵ -پذیرش نهایی در هر کدرشته محل مطابق ظرفیت در هر یک از سهمیههای مصوب و پـس از تأییـد صـلاحیتهـای عمـومی انجام میشود. براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلـی در دانشـگاههـا و مراکـز آمـوزش عـالی کشـور» مصـوب ۱۸/۱۲/۹۴ مجلس محترم شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پـذیرش دانشـجو در دورههـای تحصـیلات تکمیلـی» سـنجش و پـذیرش در مقطـع دکتری ناپیوسته، بر حسب هر یک از شیوههای: «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح جدول زیر انجام میشود: شیوه پذیرش آزمون متمرکز سوابق آموزشی، پژوهشی و فنّاوری مصاحبه علمی و سنجش عملی تهیه طرح واره آموزشی ـ پژوهشی ۵۰ درصد ۲۰ درصد ۳۰ درصد – پژوهش محور ۳۰ درصد ۲۰ درصد ۳۰ درصد ۲۰ درصد داوطلبان معرفی شده میبایست براساس دستورالعمل مربوطه و همچنین برنامه زمانبندی که طی اطلاعیهای در دهه آخر اردیبهشت مـاه بـرای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعلام میشود، مدارک و… ادامه نظر»

مرتضی 2
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ

در خصوص کیفی شدن سطح دانشگاه ها براساس تراز جناب فردوسی می فرماید:
سیاهی لشگر نیاید به کار
یکی مرد جنگی به از صدهزار

دلاور پلیشافه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

مرد جنگی نمیبینم ولی ترسو فراوان

برنده خوش شانس قرعه کشی سازمان سنجش
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

آقا مواظب باش ترورت نکنن:))))
یه تنه رفتی به جنگ :))))))

محدث
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی 2

جمال سلام

مینا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۳ ب٫ظ

به نظرم اعتراضتون بی منطقه به جای این حرفا برای ازمون تلاش میکردید ک تراز بهتری بیارید نه اینکه رزومه مهم نباشه نه ولی کسایی ک تلاش کردن برای ازمون به همراه رزومه خوب حقشونه ک وارد این مقطع شن

برنده خوش شانس قرعه کشی سازمان سنجش
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

کاملا درست میگین
طرف حداقل نمره دانشگاههای تهران رو نیاورده بعد به بقیه میگه تست زن و خودش نخبه حساب میکنه که حق شو خوردن
رقابت همینه وقتی حداقل هایی لیگ برتر رو نداشته باشی باید بری لیگ یک اونجا هم نداشتی بری لیگ ۳ و اگه اون حداقل های لیگ ۳ رو نداشتی بری تو زیرگروهها رقابت کنی مثل این دانشگاههای غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و….

عمران
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۳ ب٫ظ

پارسال رشته ما دانشگاه تهران ترازش ۴۱۰۰ بود امسال ۵۲۰۰، به نظرت کسی که امسال ترازش به ۵۲۰۰ نرسیده ولی از تراز اعلامی پارسال خیلی بیشتره و با تکمیل رزومه به امید تهران قبول شدن یک سال رو تلاش کرده ، نباید معترض باشه. نباید معترض باشه که پارسال بهش گفتن رزومه ات ضعیفه، رتبه خیلی اهمیت نداره، امسال برعکس بشه.

برنده خوش شانس قرعه کشی سازمان سنجش
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

دوست من کاملا حق دارید معترض باشید ولی حق ندارید به اونایی که دعوت شدن بگید امسال سازمان سنجش تست زن های قهار دعوت کرده و نخبه ها رد شدن

سازه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ب٫ظ

نه اینکه حرف مناسبی نیست، همه ما با همین کنکور وارد مقطع ارشد شدیم و اتفاقا قسمت منصفانه کنکور دکتری هم تا حد زیادی همین آزمون هست، کسانی که سالهای گذشته رفتن به مصاحبه میدونن که هیچ قاعده و قانونی برای ۵۰ نمره مصاحبه وجود نداره، یک دانشگاه به من ۲۵ داد از ۵۰، یک دانشگاه ۳ داد از ۵۰٫
با این وجود این اقدامی که بر خلاف سالهای گذشته انجام شده برای خیلی از رشته ها، نظم فکری و برنامه ریزی افراد رو بهم زده، اعتراض روی عدم احترام به مخاطب هست به نظر من.

برنده خوش شانس قرعه کشی سازمان سنجش
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

کاملا درست میگید و من هم موافق اعتراض بقیه هستم و ای کاش مصاحبه هم بدون اعمال سلیقه باشه
از نظر من بین رتبه ۱۰ که دعوت شده با رتبه ۳۰ که رد شده از نظر علمی تفاوتی نیست
و ای کاش دانشگاهها هر سال اینقد تراز جابجا نکنن که افراد بهتر برنامه ریزی کنن
ما که الان معترض نیستم مطمئن باش شهریور ماه معترضیم به خاطر مصاحبه و اینکه باب سلیقه اساتید نبودیم…
ولی تست زن حرفه ای رو قبول ندارم

مریم
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب٫ظ

واقعا متاسفم برای این سطح تفکر الان به تعدادظرفیت دعوت به مصاحبه نشدن بعد لیگ سه هستن ?
فکر کنم امثال شما مدرکشون از دانشگاه غیرانتفاعی یه شهر دور افتادا گرفتید که نگران افزایش رقیب برای مصاحبه هستید
تو جامعه ما انگار عادت نیست کسی از حقش دفاع کنه

برنده خوش شانس قرعه کشی سازمان سنجش
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

متاسف نباش
حق تو بگیر اعتراض بکن ولی به اونایی که دعوت شدن نگین تست زن

برنده خوش شانس قرعه کشی سازمان سنجش
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من برام مهم نیست پذیرفته بشم یا نه که بخوام به رقیب فک کنم
پذیرفته نشم میرم کشور دیگه اصلن مدرک برام ارزش نداره به رشته م علاقه دارم میخوام ادامه بدم

برنده خوش شانس قرعه کشی سازمان سنجش
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من طرفدار بالا بردن ترازم ولی از وقتی دیدم یه عده نخبه پندار که نمره نیاوردن بقیه رو که دعوت شدن یه سری تست زن و بدون هیچ خط علمی میفهمن تصمیم گرفتم بهشون بگم وقتی توانایی رقابت ندارین و از مرحله اول رقابت نتونستین رد بشین به بقیه توهین نکنین و الا من موافقم اعتراضم و موافق رقیب بیشتر که بتونم تواناییم به اساتید نشون بدم نه با چند نفر رقابت کنم

کلافه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

با منطق، پارسال با رتبه و ترازی دعوت به مصاحبه شدن چند برابر ظرفیت، بر اون اساس امسال انتخاب کرده اند، اونوقت امسال ترازها رفته بالا به نحوه چشمگیری و غافلگیر کننده بوده.
کسایی که رفتن مصاحبه میدونن که نزد عموم اساتید رتبه اهمیت خاصی نداره و تاکید بر مقاله هست. حالا امیدوارم دو سه هفته دیگه شما از جمله داوطلبهایی نباشی که به نحوه مصاحبه اعتراض میکنی که این چه وضعیه.

.........
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

داشتن مقاله خیلی توی قبولی نهایی تاثیر داره. خیلی زیاد

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۰ ب٫ظ

اگر مثل پارساله که من شخصا در آخرین مرحله یعنی در مجموع مصاحبه و کنکور ظرفیت دوتا دانشگاه رو کسب کردم ولی چون نصاب اون دانشگاه ها رو کسب نکردم قبول نشدم و ظرفیت خالی موند دانشجو هم گرفته نشد. تنها توجیه شون هم این بود که ما حداکثر ظرفیت رو اعلام کرویم اما نگفتیم تمام اون حداکثر باید پر بشه.

پ
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۶ ب٫ظ

ما دهه شصت ها توی خونه نشستیم هزار جور منبع می خونیم اما دهه هفتاد های دانشگاه های تهران استادها چون طراح سوالات هستند به اون ها سوالات و منابع را معرفی کردن و رتبه های خوب آوردند به خاطر همین همین استادها ترازها را بالا بردن تا همین دهه هفتاد های دانشجوی دانشگاه های تهران در تهران قبول شند اعتراض کنید

کیمیا
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  پ

دقیقا

مرتضی 2
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پ

شابعه وجوسازی نکنید.

ایمان
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پ

با این دیدگاه ها به هیچ نتیجه ای نمیرسید. من خودم به قول شما دهه شصتی هستم ولی اینکه شما میگی هیج ربطی نداره! مگه بازنشسته شدی؟!

بامیه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  پ

شما رشتتون چی هست؟

فائزه سادات
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۳ ب٫ظ

بسیار بیجا کردند دانشگاه ها! اصلا هم اینطور نیست و تراز بالا لزوما نشانه کیفیت دانشگاه نیست ! مخصوصا دانشگاه های برخی شهرستانها توهم خود بزرگ بینی دارن ، وقتی افتضاح شدن و دانشجوی سطح بالا براشون تره هم خورد نکرد مجبور میشن دست از پا دراز تر تراز رو ببرن بالا.

فائزه سادات
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه سادات

بیارن پایین یعنی. از بس عصبی هستم اشتباه نوشتم.

eng
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه سادات

دانشگاه های شهرستان که ترازشون بسیار پایینه….

خواهان علم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه سادات

حرفتون حقه
متاسفانه دانشگاههای شهرستان چنان خودشون بالا میگیرن که از دماغ فیل افتادن چنان شرایطی میذارن که نگو ونپرس