پاسخ سازمان سنجش به داوطلبان معترض دکتری 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش گفت: اطلاعات آماری لازم به دانشگاه ها داده شده است و سازمان سنجش تنها در صورت درخواست کتبی دانشگاه ها در مورد حدنصاب علمی کنکور دکتری آن را بررسی می کند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر درباره اعتراض برخی از داوطلبان کنکور دکتری سال ۹۸ در خصوص اعلام نتایج انتخاب رشته و حدنصاب علمی اعلام شده گفت: اطلاعات آماری لازم در خصوص حد نصاب و تعداد داوطلبان واجد شرایط و نمره‌های داوطلبان از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و پس از آن یک حد نصاب به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود.

پافشاری دانشگاه تهران به حدنصاب علمی پیشنهادی خود

وی با اشاره به معترضان رشته‌های دکتری دانشگاه تهران و پاسخ معاون این دانشگاه افزود: در مورد دانشگاه تهران، سازمان سنجش حد نصابی را به دانشگاه تهران پیشنهاد کرد اما دانشگاه تهران آن را نپذیرفت و حد نصاب خود را اعلام کرد. علیرغم اینکه کارشناسان سازمان سنجش به دانشگاه تهران اعلام کرده بودند که با حد نصاب دانشگاه ممکن است برخی از ظرفیت‌های پذیرش خالی بماند، اما دانشگاه تهران بر حد نصاب خود پافشاری کرده است.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: از معاون آموزشی دانشگاه تهران تعجب می‌کنم که این موضوع را به این شکل اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه رایزنی با سازمان سنجش توسط دانشگاه‌ها سازوکار خود را دارد و تنها اعلام رسانه‌ای آن کافی نیست و باید به صورت رسمی و کتبی به سازمان سنجش اعلام شود.

خدایی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش سازمانی داوطلب محور است و در صورت درخواست کتبی دانشگاه تهران، سازمان سنجش حتماً با داوطلبان مساعدت لازم را به عمل می‌آورد.

اشتباه دانشگاه دلیل عدم معرفی برای مصاحبه

وی همچنین این موضوع که رتبه‌های بالاتر برای مصاحبه معرفی نشده اند را اشتباه دانشگاه تهران اعلام کرد و گفت: بررسی‌های سازمان سنجش نشان داده است که رتبه‌های بالاتر معرفی شده اند و این گونه نیست که رتبه‌های بالاتر معرفی نشده باشند. اما تعدادی از رتبه‌های پایین‌تر که سال گذشته می‌توانستند با این رتبه معرفی شوند امسال معرفی نشدهاند که این موضوع به همان حد نصاب علمی دانشگاه تهران بر می‌گردد.

به گزارش مهر، از زمان اعلام نتیجه اولیه کنکوری دکتری بسیاری از داوطلبان نسبت به معرفی نشدن خود به مصاحبه علیرغم داشتن رتبه بالا اعتراض دارند بسیاری از این داوطلبان که متقاضی ورود به دانشگاه تهران هستند اعلام می‌کنند با داشتن رتبه‌های بالا برای مصاحبه به دانشگاه دعوت نشده ایم.

در پاسخ به این اعتراض معاون دانشگاه تهران در گفتگویی با مهر عنوان کرده است که: صحبت‌هایی با سازمان سنجش شده است تا برخی رشته‌ها که تعداد داوطلبان معرفی شده در آنها کم هستند را اعلام کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

374 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۸:۰۸ ب٫ظ

دوستان لطفا فردا پیگیری ها را انجام دهید تا انشالله سازمان سنجش جواب اعتراضات را بدهد . لطفا با خبرگزاری فارس به شماره ۴۲۰۸۲۰۰۰ تماس بگیرید وسپس شماره ۲ را بگیرید و بگویید با بخش اخبار دانشگاه می خواهید صحبت کنید. حتما تاکید کنید که خبر “ضایع شدن حق شرکت کنندگان آزمون دکتری با اعلام حدنصاب تراز دانشگاه ها” که در فارس من به بالای ۵۰۰ حمایت رسیده را شنبه در صفحه اول خبر فارس قرار دهد و از مسئولین برای پاسخگویی پیگیری کند. لطفا به شماره ۱۰۰۰۱۹۱۵ اس ام اس (باشگاه خبرنگاران جوان ) بزنید تا خبری که چند روز پیش از سیما اعلام شد را پیگیری نمایند. خبرگزاری مهر طی روزهای گذشته این موضوع را پیگیری کرده است لطفا با این خبرگزاری هم صحبت کنید. فردا باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا انشالله به نتیجه برسیم.
پ.ن.
دوستانی که تراز خوبی دارید انشالله که همگی شما در مصاحبه موفق باشید . ما فقط می خواهیم از حقمان مبنی بر ۵۰ درصد نمره آزمون دفاع کنیم. الان در خیلی از رشته ها در دانشگاه های برتر کمتر از ظرفیت اعلام شده دعوت به مصاحبه شده اند و نمره مصاحبه در این رشته ها به صفر تقریبا رسیده است. ما دنبال ضایع کردن حق شماها نیستیم.

مطهره
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۷:۱۷ ق٫ظ

چرا سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد بسته؟ نتایج انتخاب رشته سال ۹۷ رو میخوام ولی نمیتونم پیدا کنم؟ دانشگاه آزاد آرشیو نتایج نداره؟؟؟
کسی میدونه چجوری میتونم نتایج سال قبل رو ببینم؟

صدرا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مطهره

azmoon.net

صدف
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۳:۵۷ ب٫ظ

دانشگاه ارومیه هم ترازش رو تغییر نداده لطفا پیگیری کنید.
از سالهای قبل ۱۵۸۷ تراز قبولی برای مصاحبه هست، بیارین پایین این ترازا رو خب

محمد
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۳۹ ق٫ظ

ما بی عرضه ایم که حقمان را نمی توانیم بگیریم…

مطهره
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی ترازهای قبولی رشته روانشناسی تربیتی۹۷ دانشگاها رو داره به اشتراک بذاره؟

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

دوستان کسایی که میتونن امروز ساعت ۱۱-۱۲ بیان درب سازمان سنجش اونی که داخل کوچه هست

مردم شناسی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ

دوستان بای فشار هایمان بیشتر کنیم، از هر راهی که به نظر می رسد استفاده کنیم، مخصوصا با معاونت های دانشکده و دانشگاه تماس بگیریم یا حضوری مراجعه کنیم، به امید خدا جواب می گیریم و خواسته های ما بر حق هستند.
مصاحبه ها برگزار بشه دیگه فایده نداره و تمام زحمات بر باد خواهد رفت.

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مردم شناسی

دوستان به نظر من پیگیری ها را ادامه بدیم چون سازمان سنجش در بین حرفهایی که میزنه یه چیزی گفته و اینکه امسال سهمیه ای خالی نمیمونه … احتمال زیاد اینکه دوباره دعوت به مصاحبه کنند هست

مردم شناسی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۱۳ ق٫ظ

دوستان امروز خبری نشد؟ پیام برای من آمده که مدیریت صنعتی مصاحبه اش فردا برگزار نمیشه

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

۵۰۰ تا شدیم

ناشناس
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

خدایا شکرت
کاش فردی که برای ادامه بررسی میره خیلی با اراده باشه و با هر جواب الکی قانع نشه.
باید خبرگزاری ها مصمم و با اطلاع از تمامی قوانین جلو برن
آخه واقعا وقتی ۵۰۰ نفر ازش خواهش میکنن که بررسی کنه نباید زود کوتاه بیاد
یا امام علی خودت یه نگاهی به این حل مسئله بیانداز………..

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۸ ب٫ظ

دوستان فقط ۱۰ نفر مونده لطفا حمایت کنید
https://my.farsnews.com/c/7959

مریم
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۵۹ ب٫ظ

دوستان دو تا کانال تلگرامی موضوع را زده لطفا برای بقیه فورارد کنید تا پخش شود

لطفا حمایت کنید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ
مهسا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۹ ب٫ظ

یا حسین

تو رو خدا عقب ننشینید.
باور کنید داره به نتیجه میرسه.
همین که دارند پاسخ میدن و توجیه میکنند یعنی یک قدم جلو رفتید.
بچه ها از پا ننشینید. شدنی است به امید خدا
حتی به تکمیل ظرفیت هم رضا بدن، باز هم برد با شماست.

باران
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خوب الان میگی چیکار کنیم ؟ من به سنجش و کمیسیون آموزش اعتراض کردم .

مریم
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

عزیز من بهترین کار جمع شدن جلوی سازمان سنجش هست اون موقع باید وزارت علوم جواب بده و دانشگاه ها مجبورن کوتاه بیان بچه ها شرایط را در نظر بگیریم نردیک انتخابات مجلس هست حداقل دوتا نماینده مجلس برای انتخابات بعدی میاد پیگیر کار ما میشه

عرفان. تبدیل
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من فردا سر کارم ولی اگه واقعا جمع شن مرخصی میگیرم میام. لطفا هر کی رفت خبر رسانی کنه ما هم بریم

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان. تبدیل

من امروز رفتم فردا هم حاضرم بیام منم باید مرخصی بگیرم ولی تعداد ۱۰-۱۵ تا حداق بشیم

دانشجو
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ب٫ظ

دوستان لطفا تو کانالها و گروهای هم رشته ای هاتون لینکه خبر phdtest و فارسو به اشتراک بزارید
https://my.farsnews.com/c/7959

مریم
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

دوتا کانال موضوع افزایش ترازها را نوشته

زهرا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

عزیزم میشه آدرسشو بفرمایید؟

امیر کاوه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان…من امروز با استاد راهنمای ارشدم صحبت میکردم که ببینم برای دکتری ایا حاضر به برداشتن من هستن یا نه…گفتن که امسال قانونش عوض شده همه چی دست استادها نیست و خود دانشگاه به صورت جداگانه سوابق رو بررسی میکنن و از روی رزومه ها انتخاب میکنن….این خیلی خوبه دیگه سلیقه ای و نورچشمی بودن از بین میره

A
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر کاوه

به طرز “استادانه ای” دست به سرت کرده!

کامران
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر کاوه

اون دیده شاید شما رزومه ای نداری دست به سرت کرده
چقد شما ساده هستید

امیر کاوه
تیر ۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

ساده نیستم! حرف استادم هم خیلی بیراه نبود…الان هم قبول شدم و خلاص! دیگه تا شهریور هم لازم نیست نگران باشم…خدا قسمت همه کنه

قاسمی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام

سنجش جواب اعتراض داده که ما به دانشگاهها هشدار دادیم که خالی می مونه ولی دانشگاهها روی نظر خودشون اصرار دارن!!

سهیل
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

بله، این دقیقا چیزیه که دانشگاهها میخوان!

که ظرفیت رو با روش بدون آزمون پر کنند!

ح۱
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ

از طریق سیستم ارسال درخواست سنجش اعتراض کنید

http://request.sanjesh.org

دانشجو
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ح۱

دوستان بسیار راحته این سیستم.فقط ثبت نام میکنید.بقیه مراحله اعتراض به نتیجه به صورت پیش فرض وجود داره و فقط گزینه “اعتراض به نتیجه معرفی” به مصاحبه رو کلیک میکنید.درخواستتون برای کارشناسان سنجش فرستاده میشه

ح۱
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ

من نمیدونم چرا بعضی افراد قضیه به این سادگی رو متوجه نمیشن یا اینکه کتمان می کنن.
قاعده این هست که ۵۰ درصد مصاحبه ۵۰ درصد آزمون.
با این وضع قانون مختل شده. یعنی ۵۰ درصد مصاحبه مختل شده. تاثیرش ۵۰ درصد نیست دیگه.

ح۱
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ

اینم امسال و بازی امسال

دانشجو
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ

دوستان از طریق خبرگذاری فارس پیگییری کنیم.خیلی از بچه ها شهرهای دیگه ای هستن.بزارید خبر رسانه ای بشه اونوقت تعداد افراد برای تجمع تو تهران هم بالا میره
۴۶۸ نفر شد ۳۲ تا دیگه مونده تا پیگیری مرحله دوم…لطفا حمایت کنید

https://my.farsnews.com/c/7959

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

منم موافقم که اگر توسط یک خبرگزاری مخصوصا فارس یا الف این موضوع متکعس بشه حتما مجبور میشن پاسخ درستی بدن
۲۹ نفر مونده

Z.za
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

آره راهش همینه باید این خبر حتما تو اخبار پخش بشه
ولی از یه چیزی خیلی در تعجبم.
در رشته خودم که رتبه ام ۷۷ شده تا رتبه ۱۰۰ قطعا مثلا به دانشگاه صنعتی اصفهان دعوت به مصاحبه نشدند. اما انگاری هیچ کدومشونم عین خیالشون نیست!!!!
این در حالیه که پارسال رتبه ۱۲۰ داره اونجا درس میخونه

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

شما هم مهندسی شیمی هستید؟
امسال ظرفیت پذیرش رشته مهندسی شیمی ۳۰ درصد در تهران افزایش یافته جالب اینجاست دوست من با رتبه ۱۱۰ پارسال مصاحبه امیرکبیر رفته بود الان تو رشته مهندسی شیمی کتر از ظرفیت به مصاحبه روزانه دعوت شدن تو تهران

z.za
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

بله مهندسی شیمی هستم.
از وقتی نتایج اومده یه لحظه هم آروم نیستم.:(((((

دانشجو
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

خیلیا از خبر مطلع نیستن که در حال پیگیریه… بعضی ها کمی تردید دارن که بشه پیگیری کرد و بعضیا هم احتمالا محافظه کارن
در هرصورت هرکسی از عدالت دفاع کنه وجدانش راحتره

نازنین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۱ ب٫ظ

دوستان برای سال بعد تلاش کنیم

متاسف
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

واقعا جای تاسف داره برای دوستانی که اینجا ذکر کردن که به اعتراض امروز برویم و نیامدن؛ وقتی که ما خودمان برای گرفتن حقمون حاضر نیستیم زحمت رفتن تا سازمان سنجش را بکشیم از بقیه چه انتظار؛ تاسف اصلی را به حال خودمون بخوریم؛ دانشگاه ها و سازمان سنجش به کنار؛

مه لقا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  متاسف

من که شهرستان بودم وگرنه قطعا میامدم. رفتید شما؟ چی گفتن؟ شلوغ شده بود.

متاسف
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مه لقا

اصلا کسی نیامد؛ فقط سه نفر؛

صبا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  متاسف

میشه بگید چه پاسخی دادن؟

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

ما اصلا با کسی صحبتی نکردیم بیرون ایستادیم تا ببینیم بچه ها میان یا نه
البته در گروه دکتری علوم سیاسی بچه ها گفتن چون از شهرستان میخوان بیان چهارشنبه میرن
اگر بچه ها واقعا بیان من فردا هم میرم

صبا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

چرا تا اونجا رفتین صحبت نکردین؟ من اعتراضم هم همچنان در صف بررسی هست. با دانشگاه تهران صحبت کردم گفتن هنوز به ما چیزی اعلام نشده

ناشناس
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

دقیقا همینه ولی من رفتم و بسیار محترمانه باهام رفتار شد و اعلام کردن تعداد به حد نصاب برسه یعنی افرادی که فرم پر کنن

ناشناس
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

گفتن تعداد به حد نصاب برسه ی بازبینی کلی انجام میشه باید برید و فرم درخواست پر کنین

اکبر
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
آیا عنوان نوبت دوم در مدرک دکتری می آید یانه؟چون در برخی از سایت ها خوندم نمی آید ولی در سوالی که از سازمان سنجش کردم گفت باید از دانشگاه یا وزارت علوم سوال شود و ما فقط مجری برگزاری آزمون هستیم.با آموزش یکی از دانشگاه ها تماس گرفتم،گفت بله ما ذکر می کنیم.بالاخره من متوجه نشدم با عنایت به اینکه در برخی از سایت ها گفتند عنوان نوبت دوم ذکر نمی شود این موضوع بستگی به هر دانشگاه دارد یا خیر؟اگر کسی از دوستان اطلاع دقیقی دارد لطفا راهنمایی کنه ممنون میشم.

جعفرزاده
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان. وقت بخیر. خب دانشگاه شهید بهشتی آب پاکی رو روی دست همه داوطلبان عزیز ریخت و گلیم خودش رو از آب کشید. حالا موند دانشگاه های دیگه که احتمال بسیار قوی اونا هم همین رویه را پیش ببرند. اگر به دیوان عدالت هم شکایت کنیم در نهایت با احتمال ۹۹ درصد رای را به نفع اونا صادر می کنه. این وسط حق ما بدبخت بیچاره داره ضایع می شه که اونم اشکالی نداره ضایع میشه که میشه. مگه عمر و وقت ما برا کسی مهم بوده و هست که این دفعه هم مهم باشه. دو سه سال وقت و عمر تلف کردن برا دکتری که چیزی نیست. یعنی کی ما دهه شصتی ها اهمیت داشتیم که این سری دوم باشه. خیلی از دوستان هم دوره امثال من ول کردند و به هر طریقی شده رفتند خارج از کشور.
تو کامنتهای پایین دیدم که دوستان گفتند که چرا اعتراض می کنید و فلانی با رتبه ۲۰ همه دانشگاههای تهران پذیرش مصاحبه گرفته. راست می گه چون از بقیه رشته ها خبر نداره که وقتی طرف میگه با رتبه ۷ یا ۱۲ پذیرش مصاحبه نگرفته یعنی چی؟

Z.za
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  جعفرزاده

آقا چه خبر شده؟!!!!
مگه شهید بهشتی چی گفته؟

صبا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  جعفرزاده

میشه بگید بهشتی چی گفته؟

بهزاد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

سلام دوستان از نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد کسی اطلاع داره کی اعلام میشه

تجمع جلوی سازمان سنجش
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

مگه امروز تجمع نبود؟ پس کجاییییدددد؟؟؟؟؟

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

من و یک خانم دیگه تا ساعت ۱۱ ایستادیم اول سه نفر بودیم که یکی ۱۰:۳۰ رفت … دو نفر دیگه هم اخر اومدن … اگر قرار به نیومدن بود پس چرا هی میگید تجمع

باران
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

من به این نتیجه رسیدم این که بگیم فقط تقصیره سنجشه درست نیست . دانشگاه ها هم دخیلن تو این افتضاح . تو رشته ما بهشتی و تهران و خواجه نصیر و پژوهشگاه ها و شیراز وصنعتی شیراز ونوشیروانی افزایش تراز شدید داشتن ولی شبانه علم وصنعت یا روزانه شاهرود کاهش شدید داشتن. واقعا مرزهای هرج ومرج و بلبشو رو یه تنه جابه جا کردن اینا

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  باران

رشته شما چیه؟

باران
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

مکانیک

eng
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

برخی دانشگاهها ظرفیتشون رو کم کردن و بتبع ترازشون هم باید بره بالا تا تعداد مصاحبه کنند متناسب با تعداد جذب باشد….افزایش تراز بطور چشمگیر در حد ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یا حتی بیشتر رخ داده و قابل اعتراض است و یا برخی که شما نوشتید مثل شبانه و پردیس علم و صنعت کاهش تراز داشته و بحد پایتر از شهرستان است که واقعا جای بحث است!!…دانشگاههایی که ترازشون در حد ۲۰۰ یا ۵۰۰ تا ترازشون افزایش یافته نمیتوان ایراد گرفت. شایدم بهتر شده و اثر مصاحبه کمتر شده و به ۵۰ درصد رسید….

سیما
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۳ ق٫ظ

من نمی دونم چرا یه عده فکر میکنند خودشون و رشتشون فقط تو این عالم هست طرف اصلا خبر نداره تو رشته های دیگه چه اتفاقی افتاده میاد رشته خودشو به همه ربط میده ، این همه ادم دارن اعتراض میکنن بعد میگن چه خبر رشته ما که درسته …. بابا بی خیال

داریوش الف
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ق٫ظ

سلام
این مدارکی که از سوابق تحصیلی و… به هر دانشگاه حضورن میدیم، آخرش چی میشه؟ میگن دوباره میره سازمان سنجش یا وزارت علوم تا اونا هم مدارکو خودشون بررسی کنن، درسته؟

پ
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  داریوش الف

نه وزارت علومذو سازمان سنجش مگه بیکاره که بررسی کنه.پیش خودشون می مونه اگه قبول شدید که دانشگاه مدارک را یه مدت نگه میداره.اگه قبول نشدید اگر مدارکتون دست اونا باشه و پس نداده باشه چک نویس می کنه

...
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  پ

عجب! یعنی گواهی پذیرش مقاله رو هم باید بدیم دانشگاه پیش خودشون بمونه؟!!

پ
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ...

کپی مدارک

فرشاد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

نه اینطوری نیست. پیششون نمی مونه. در نهایت یه کپی از اون بگیرند اما فقط اصلش رو با کپی چک می کنند

صادقی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۳۳ ق٫ظ

نمی دونم چرا اینقدر جنجال هست برای تراز بالا من در رشته ریاضی محض با رتبه ۲۰ همه جا دعوت شدم حتی تهران مگه بقیه رشته ها غیر این هست؟اتفاقا تراز بالاتر باشه اعمال سلیقه اساتید کمتر هست این به نفع دانشجوهاست یعنی بهتر هست بگیم عادلانه تر هست
اینطور نیست

.....
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  صادقی

عذر میخاما همش الکیه…یه عده کافیه جو راه بندازن بقیه هم همسوش میرن…..رشته ماهم تا بیست وخورده ای همه جا دعوت شدن ……دیگه خیلی ضایعس تا چهل پنجاه هم برای هف هشت ظرفیت دعوت بشن مث سال قبل..بنظرم امسال بهتر شده

سعید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  .....

یعنی باید فقط تا ۲۰ دعوت بشن؟پس بقیه چی؟پس سهم ۵۰% مصاحبه چی میشه؟

صادقی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

سعید جان نمی دونم تا رتبه چند دعوت شدفقط عرض کردم بنده با رتبه ۲۰ که خیلی هم تاپ نیست همه جا دعوت شدم .

ناشناس
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  صادقی

من با ۱۵ دعوت نشدم

ع
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  .....

من رتبم ۲۸ شده اما دعوت نشدم
فکر نمیکنم ۲۸ رتبه پرتی باشه

حنانه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  صادقی

رشته شما یعنی کل رشته ها
یا للعجب از این قدرت تحلیل!!
یه نگاهی به بقیه کامنتا بندازین ببینید بقیه رشته ها چه خبره.
طرف با رتبه ۸ روانشناسی از بین ۱۲ هزار داوطلب به تهران و بهشتی دعوت نشده

امید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  حنانه

رشته فیزیک هم ترازها نصف پارسال شده و تعداد شرکت کنندگان هم نصف شده و ظرفیت دانشگاه ها امسال بیشتر شده است ولی دانشگاه ها ترازهایشان را نسبت به پارسال تغییر نداده اند و کسانی که رتبه شان زیر ۱۰۰ است می توانند برای مصاحبه دانشگاه های سطح اول مثل تهران و شیراز و اصفهان بروند در صورتی که پارسال تا رتبه ۳۰۰ هم دعوت می شدند. رشته شما اینطوری نیست دلیلی ندارد که سایر رشته ها هم مشکلی نداشته باشند. شما که ریاضی محض هستید باید منطق را بیشتر درک کنید.

صادقی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  حنانه

من رشته خودم رو به همه ی رشته ها تعمیم ندادم بلکه شرایط رشته ی خودم رو عرض کردم

حنانه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

کامنتتونو یه بار دیگ بخونید. مگید نمیدونم چرا اینقدر اعتراض هست به تراز بالا. دعوت شدید همه جا مبارکتون باشه ولی نمک رو زخم بقیه نباشید.
اونایی که حتی تک رقمی شدن فک نکنن که الان قبول میشن و… پارسال بهشتی ۴ نفر روانشناسی عمومی میگرفت که از این ظرفیت فقط یه دونه رو پر کرد بعد یکی از استاداشون سر کلاس گفته که هیچ کس نبود که لیاقت داشته باشه ما استادیشو بکنیم!!! خیلی از رتبه های تک رقمی رو نپذیرفت

یه بدبخت بی چاره
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

تو رشته خودتونم، نسبت به پارسال داره حق کشی میشه، همه دانشگاه های تهران یه جوری دعوت کردن که نصف سال های گذشته نیستن، چرا الکی رشته خودم رشته خودم می کنید، چون رتبه ۲۰ بوده توی سه تا گرایش در واقع حدود ۷ می شید، تو این رشته هم خیلی داره حق کشی میشه.

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  صادقی

رشته خودتونو با بعضی رشته ها قیاس نکنید تراز ۷۱۰۰ ،با رتبه ۶ دانشگاه تهران دعوت به مصاحبه نشده …..چی میگی داداش

...
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  صادقی

رشته ما هم تا رتبه ۳۵ همه جا دعوت شدن ولی واقعا هستن یه عده که تو رشتشون کمتر از ظرفیت یه دانشگاه به مصاحبه دعوت کردن به نظرم این رشته ها باید یه تجدیدنظر براشون بکنن و واقعا حقشونه بعضیا با رتبه تک رقمی دعوت نشدن که این به نظرم کمال بی انصافیه اما حرف شما درسته اینجوری دست اساتید از اعمال سلیقه کوتاه میشه خیلی از دوستان احتمالا نمیدونن چقدر تو انتخاب دانشجو اساتید مختارن حتی اگه ترازم عوض کنن باز بعد از کلی منفعت اقتصادی اوناییو انتخاب میکنن که مدنظرشونه…

صادقی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  ...

دقیقا همین دوسال قبل تبریز ۸ تا ظرفیت اعلام کرد بالای ۱۰۰ نفر اومده بودن مصاحبه بعدش حتی یکی ازظرفیت هاش رو هم پر نکرد همه ۸ تا رو گذاشت واسه تکمیل ظرفیت بعدش نمی دونم تو تکمیل ظرفیت کسی رو گرفتن یا نه ؟
انصافا همه چی دست اساتید هست حتی اگه رتبه ۱ هم که باشی کافیه شما رو زیر حد نصاب بدهند دستت از همه جا کوتاهه
کدوم ۵۰ درصد همش دست اساتید هست من دو سال قبل رفتم یزد سوالات مصاحبه رو هم جواب دادم از ۵۰ نمره بهم دادن ۲٫۵ حتی اگه نمره رزومه من رو فقط میدادن ۱۷ میشدم حالا مصاحبه تخصصی هیچ

امیر
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

چرا اینو نمیگین که رشته شما رو تمام دانشگاههای ایران دارن. همشون هم یک لشکر پذیرش دارن. بعضی رشته ها رو فقط بعضی دانشگاه ها با ظرفیت محدود دارن.

یه بدبخت بی چاره
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

دوست عزیز معلوم تو ریاضی محض رتبه ۲۰ دعوت شدی، به این نگاه کن با همون تعداد پذیرش پارسال، امسال تو تهران تا رتبه ۱۵۰ دعوت شدن، سال های گذشته ۲۵۰، هر کسی نسبت به قانونی که پارسال بوده و می بایست امسال همون قانون باشه داره اعتراض می کنه، یه ذره به جز خودتون به دیگران فکر کنید، این قدر خودخواهانه نسبت به موضوع نگاه نکنید.

eng
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

برخی رشته ها تراز دانشگاه تهران بشدت تغییر کرده نه در حد کمی….مثلا تراز مجاز پارسال ۳۲۰۰ بوده امسال شده ۶۱۳۰٫٫٫٫٫حالا این تراز واقعا قابل اعتراض نیست…چند نفر چنین تراز بالایی دارند؟

دامپزشک
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۳۱ ق٫ظ

دوستان گرامی نظر همتون قابل احترامه. اگه اعتراضاتون به نتیجه رسید که چه عالی. ولی حواستون باشه اینقد درگیر این قضیه نکنین خودتونو که غافل بشید. خودتون و واسه مصاحبه هایی ک دعوت شدین اماده کنین

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ق٫ظ

دوستان سلام
. تنها مرجعی که در حال حاضر میتونه به این مسئله رسیدگی کنه دیوان عدالت اداری هستش.
باید بریم شکایت کنیم. نه فقط از دانشگاه تهران بلکه از تمام دانشگاهها چون تمام دانشگاهها
ترازهارو غیر معقول افزایش دادند.

کشاورزی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۵۷ ق٫ظ

بچه ها سال ۹۶ فارغ تحصیل شدم فقط یه isi و ی کنفرانس دارم الان نمیگن چقد کم فعالیت بودی؟ واقعا وقت نکردم مقاله بیشتر کار کنم!

سعید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  کشاورزی

نه.اتفاقا مقالاتتون عالیه

مسعود
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۳۹ ق٫ظ

امسال دانشجو ضعیف هم باشه باید ظرفیت را پر کننند؟ یکی لطفا جواب بده

S
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

نه اصلا اینطور نیست.

Y
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

بله دقیقا همینطوره..ظرفیتها رو با پردیس و شبانه پر میکنن

قاسم جلالی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ

توصیه نامه واقعا اجباریه ؟حتی اگر دانشگاه در مدارک ارسالی گفته باشه توصیه نامه می خواد ؟
آیا توصیه نامه بر خلاف اصول قانون اساسی نیست ؟ دانشجو در دوره ارشد تحصیل کرده حالا می خواد دکتری بخونه یک سری مشکلات با استادهاش داشته حالا نمی تونه توصیه نامه بگیرد مگر توی مصاحبه هومن اساتید تشخیص نمی دن که این فرد صلاحیت دکتری داره ؟ یا نه ؟

محسن الف
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  قاسم جلالی

اجباری نیست، حتی اگر گفته باشن لازمه. در واقع فقط ممکنه یه امتیاز کمی داشته باشه. اگر هم خواستید بگیرید فقط از استاد راهنمای خودتون بگیرید، چون بالاخره به یک‌ معنا به شما مدیونه، اما در هر حال، توصیه نامه امر واجب فوق العاده ضروری نیست

میو
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  قاسم جلالی

کاملا موافقم خیلی بی معنیه کیه دوباره بره رو بزنه توصیع نامه نمیفهمم سیستمشون

نیل
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

چقدر همه چیز پوچ و خالی از معنا بنظر میاد رفتن یا نرفتن دکتری چقدر همه چیز خفقان آوره واقعا هیچی بدون تردید هیچ کدوم از این قیل و قال ها برام اهمیتی نداره دیگه نه دانشگاه نه امثال خودم که دارن اینجا بال بال میزنند نه دکتری نه هیچی برام ذره ای اهمیت ندارند . مثل نفس کشیدن زیر خروارها آب میمونه تمام این مسائل . گنگ و بی معنا ….

فائزه به نیل
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  نیل

سلام دقیقا حس بنده رو دارید ، من رتبم خوب نشده ولی کلی متفاوت شده از ۵ سالی که کنکور دادم اعتراض کردم چون می ترسم امسال مجددا تلاش کنم رتبه عالی هم پیدا کنم مرتبه ششم با همین بهانه های واهی مردودم کنن ! یک عده هم که جریان به نفعشون بوده و دارن بدون رقیب می رن مصاحبه، چنان تیز و تند با آدم جدال می کنن که انگار این دکتری ارث پدریشون بوده ، بعد چند سال از تو مشت ما در آوردن ، حالا به هیچ ترتیبی حاضر نیستن این ارث گرانقدر رو با ما شریک بشن !!! من میگم به بچه ها، ولش کنن ! آش دهن سوزی هم نیست، آخرش که چی؟! پیر و کور و کر هم شدیم ، دکترا هم گرفتیم ، چه فایده داره ؟!

کامران
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه به نیل

از ته دلم براتون دعا میکنم که امسال قبول بشید یعنی امشب از خدا میخوام که قبول بشید
شاید دوستان و بقیه که این کامنتو میخونند فکر دیگه ای بکنن ولی بخدا درکتون میکنم
منم ۶ ساله دارم کنکور میدم رزومه بسیار عالی دارم یعنی تعداد مقالات پژوهشیم از ۱۰ تا گذشته ۳ طرح پژوهشی نوشتم، ۶ ساله شرکت میکنم ولی هرسال تو مصاحبه ردم میکنن نمیدونم چرا
هر۶ سالم رتبه بدی نیاوردم:۲۵،۳۷،۵۱،۲۰،۴۲، امسالم که ۵۸ اوردم بس که سخت بود دعوت به مصاحبه شدم ولی امیدی ندارم
۵ ساله دلم شکسته، ۵ ساله جلو دوست و اشنا و فامیل تحقیر شدم
نه اینکه برا پز دادن باشه ن
باور کنید دوست دارم محیط دانشگاه، کلاس و درس خوندن رو
دعا میکنم که خانم فائزه امسال حتما قبول شه

فائزه به کامران
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

سلام زنده باشید ، ان شاءالله که شما هم سلامت و موفق باشید .

م
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

دوستان سلام. تنها مرجعی که در حال حاضر میتونه به این مسئله رسیدگی کنه دیوان عدالت اداری هستش.
باید بریم شکایت کنیم. نه فقط از دانشگاه تهران بلکه از تمام دانشگاهها چون تمام دانشگاهها ترازهارو غیر معقول افزایش دادند.

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  م

منم موافقم دیوان عدالت حکم توقف فوری هم داره

سیمین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

واقعا جای بسی تعجب است. برخی اظهار نظرات در جهت مخالفت از اعتراض شرکت کنندگان آزمون بیشتر شبیه حرفهای کودکانه دوره دبستان است. هنوز برخی افراد متوجه نمی باشند که تحصیل در مقطع دکتری نیاز به یک سری پیش زمینه هایی مانند پژوهش، مقاله نویسی، قدرت تجزیه و تحلیل و … دارد. جالی اینجاست دوستان حتی نمی دونن دلیل اعتراض بچه ها برای چه امری وقتی در یک رشته حتی به تعداد ظرفیت اعلام شده در دفترچه دعوت به مصاحبه نشده اند ، کجایش استاندارد است؟ فقط علاقه دارند بگویند مقالات داده سازی است و …. به احتمال زیاد خود این دوستان از جمله افرادی هستن که در هر زمینه ای دنبال تقلب و داده سازی بودند که اینطور صحبت می کنند. الان تراز شبانه دانشگاه ها از تراز روزانه بالاتر است حتما امری استاندارد می باشد که ما خبر نداریم

مرتضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

و فراموش کردن که توی ارشد ، یک سال رو آموزش دیدن و حداقل یک سال رو پژوهش انجام دادن و این یعنی ۵۰-۵۰ و در دوره دکتری قراره یک سال رو آموزش ببینن و نزدیک به ۳ سال رو پژوهش انجام بدن. پر واضح هست که کسی شایسته هست که هر دو ویژگی رو داشته باشه ، هم محقق خوبی باشه و هم تسلط کافی روی دروس رشته خودش. دیگه موضوع از این بدیهی تر چی داریم که مورد اتفاق جامعه علمی باشه.

فائزه به سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین

سلام سیمین جان شما اگر زحمت کشیدی و مثل من بدبخت بدون همکاری اساتید با هزینه خودت با هزار مکافات ، بعد ۳ سال، یک مقاله مفید و علمی از خودت به چاپ رسونده باشی، خودت می دونی و دل خودت و خدای خودت! بگذار بقیه هرچی میخوان بگن ! کافر همه را به کیش خود پندارد ! لابد اونا خودشون همه کاراشون دوز و دغله! والا اگه اساتید رو وقف خود کرده باشن ، با استفاده از بند پ میتونن صدتا مقاله بی در و پیکر بنویسن ،حتی میتونن سوالات کنکور رو چند هفته قبلش داشته باش نه مث من و شما که اگر زیاد هم کار پژوهشی داریم با خون دل خود دست آوردیم و تو کنکور هم دائم تنمون میلرزه و بردباری میکنیم به امیدی ….

سیمین
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

دقیقا الان اینا فکر میکنن ما شب خوابیدیم صبح مقاله دادیم دقیقا یک و سال و نیم برای من کار برد. من دو تا setup ساختم تا ساعت ۹ شب دانشگاه بودم که بتونم داده بگیرم بعدا الان میگن مقاله های اینایی که اعتراض می کنن داده سازی هست اینا خودشون زحمت نکشیدن برای مقاله نمیدونن چقدر سخته تو این امکانات کشور کار آزمایشگاهی کردن و خروجی خوب داشتن

A
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

واقعا در حیرتم که چطور میشه به راحتی این همه “کارشناس ارشد!” رو فریب داد ؟!!

کاری که دانشگاهها امسال به راحتی انجام دادن و تقصیر رو گردن سازمان سنجش انداختن!

دوستان! لطفا کمی تاریخ خیلی معاصر آموزش عالی رو مرور بفرمایید!

از سالی که سازمان سنجش آزمون نیمه متمرکز رو برای پذیرش دانشجوی دکتری در ایران ابداع کرد، دانشگاهها سر ناسازگاری داشتند!

چرا که تا قبل این آزمون، راسا آزمون اختصاصی برگزار میکردند و مصاحبه میکردند و در نهایت هر فردی رو که اساتید میپسندیدند انتخاب میکردند!

اما با این آزمون و اعمال رویه های استاندارد برای بررسی امتیازات و همینطور نظارت سازمان سنجش، دست و پاس اساتید در انتخاب دانشجوهای خودشون تا حدی بسته شد!

اما ترفند امسال دانشگاههای سطح الف در دور زدن آزمون دکتری و سازمان سنجش این بود که با بالا اعلام کردن نمره تراز، عملا تعداد بسیار کمی به مصاحبه دعوت بشند و اساتید بتونن بیشتر ظرفیت رو با دانشجویان خودشون رو از طریق روش پذیرش بدون آزمون فارغ التحصیلان رتبه برتر جذب کنند!

آخر سرهم انگشت اتهام رو به سمت سازمان سنجش بگیرند و کسی هم متوجه این بازی نشه!

مرتضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  A

سلام. بنده موافق نظر ایشون هستم. تمام اتفاقات و تغییرات بهنگام و نابهنگامی که برای کنکور دکتری افتاده طی این ۸ دوره، اکثرا تحت فشار و نظر دانشگاه ها بوده که انتظار استقلال کامل دارن مثل تمام دانشگاه های دنیا که البته اینجا ایران است. دوستانی که اواخر دهه هشتاد رو بخاطر دارن میدونن که ازمون نیمه متمرکز چرا شکل گرفت. بخاطر اعتراض وسیع و سراسری داوطلبان این مقطع به نحوه گزینش دانشگاه ها بود که در اخبار و رسانه ها انعکاس پیدا کرده بود. ولی حالا طی این چند سال همه نوع اقدامی کردند تا نظر خودشون رو دوباره عملیاتی کنن، از تاثیر آزمون ۵۰ درصد گرفته تا ۳۰ درصد و صفر درصد و امتیازات دعوت به مصاحبه و همچنین محشر روز مصاحبه که در انتظار عموم دوستان خواهد بود تا به عمق نگرش دانشگاه ها پی ببرند. توی این چند ماه هم مسئولین مختلف دانشگاهی و وزارت علوم گفتن که باید پذیرش به دانشگاه ها واگذار بشه، که همون انعکاس حافظه بسیار کوتاه و فراموشی زود هنگام بسیاری از ما مردم هست گویا.

حنانه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

الان تقریبا با حدنصاب دومی ک دانشگاهها گذاشتن همه چیز به دانشگاهها واگذار شده . در واقع دانشگاهها با وضع غیرقانونی حد نصاب دوم هرکسی رو ک بخواد میگیره. من خودم پارسال با رتبه ۲۰ قبول نشدم و دوستم با ۱۲۰ بهشتی قبول شد با رزومه یکسانی ک داشتیم

محسن الف
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  A

ضمناً برای اینکه این امر واضحو رفو کنن، اسمشو گذاشتن ظرفیت مازاد. هیچ موقع به شکل رسمی و واضح، میزان دقیق این مثلاً ظرفیت مازادو اعلام‌ نمی کنن.‌ از اون طرف هم، چون دانشگاههای دولتی روزانه، نیازی به شهریه دانشجو ندارن، و از مالیات عمومی اداره میشن، هیچ تضمینی برای پر کردن ظرفیت روزانه از طریق کنکور که اعلام کردن، نمیدن، و در صورت خوشایند، تمام یا بخشی از این ظرفیتو خالی نگه می دارن تا بعداً این ظرفیتو به همون به اصطلاح ظرفیت مازاد اضافه کنن

مسعود
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۴۱ ب٫ظ

امسال دانشجو ضعیف هم باشه باید ظرفیت را پر کننند؟

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۷:۴۶ ب٫ظ

من در مورد رشته های دیگه نظری ندارم. ولی واسه رشته خودم میگم آزمون و تراز مهمه. زمانی ک من علم نداشته باشم فلان بیماری چه علایمی داره درمانش چیه و نتونم تو آزمون جواب بدم پس عملی هم نمیتونم کاری انجام بدم. واسه رشته من واقعا تراز زیر ۵۰۰۰ یعنی هیچی.

م
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کاملا با شما موافقم. حالا افرادی هم وجود داره که اصلا اهل مطالعه نیستن، هیچی از تشخیص و درمان هم نمیدونن ولی با داده سازی و تقلب و یا هر ترفند دیگه ای بیست تا مقاله هم دادن، خب اینا برای مشاوره و درمان یه مراجع چه حرفی برای گفتن دارن؟؟؟؟؟؟؟؟

.....
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  م

که اکثرا هم اینه……بالای ۸۰ درصد مقالات قابل استناد نیستن..چون داده سازی شدس… خیلی از مقالات حتی در isi هم چاپ میشن با داده سازیه…خیلی ها اینطوری رزومه میسازن….و اینو اساتید بهش واقفن و برای همین تنها ملاک در دکترای فقط مقاله نمیدونن…پارامترهای دیگه ای هم نگاه میکنن

ساحل
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  .....

همین چیزاییی که میگین از برکات وجود همین اساتیدیه که این افتضاحو ب بار آوردن

ساحل
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

استادی که دانشجوشو ول میکنه میره ب مون خدا نتیجه میشه همین.دانشجوها بهترین کارو میکنن

مسعود
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ب٫ظ

امساا دانشجو ضعیف هم باشه باید ظرفیت را پر کننند؟

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۷ ب٫ظ

https://my.farsnews.com/c/7959
دوستان ۴۳۳ تا شد. لطفا همتون حمایت کنید

محسن الف
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۰۳ ب٫ظ

دوستان گرامی،
مشکل اصلی، رقابت، و تضاد، و نه همکاری، بین دانشگاهها و سنجشه. به عنوان‌ نمونه، من الان یک‌ هفته میشه هر روز مجبورم به سایت دانشگاه خوارزمی که یکی از محلهای مصاحبه منه، سر بزنم، تا شاید حضرات مسئولان اونجا بالاخره اطلاعیه مصاحبه رو بزنن.‌ امروز بالاخره یه اطلاعیه زدن که عین اونو اینجا کپی میکنم:

به اطلاع متقاضیان مصاحبه دکتری سال۹۹-۹۸ می­رساند که برنامه زمابندی مصاحبه از طریق صفحه مدیریت تحصیلات تکمیلی سایت دانشگاه خوارزمی طی هفته آینده اعلام می­شود. لطفا از تماس با بخش­های متفاوت دانشگاه خودداری فرمایید. در ضمن تاریخ های ذکر شده در سایت سنجش معتبر نمی باشد. با تشکر

یعنی تا آخر هفته بعد هم‌ هنوز چیزی معلوم نیست. اختلاف تاریخ اعلامی بین دانشگاهها و سنجش، اختلاف تراز مورد نظر بین سنجش و دانشگاه، و اختلاف دانشگاه و سنجش بر سر ضرورت یا کفایت آزمون سنجش، همگی نشانه تضاد دانشگاه و سنجشه، و این وسط، داوطلبها قربانی اتلاف وقت و انرژی و تخریب قوا و اعصاب و روان میشن. هر قدر فرصتهای شغلی و اعتبار اجتماعی مدرک دکتری کمتر میشه، این تضاد بین دانشگاه و سنجش هم‌ بیشتر میشه، یعنی هر قدر مدرک دکتری عملاً اعتبار و مزایای شغلی و اقتصادی کمتری پیدا میکنه، دوره دکتری برای دانشگاهها مهمتر و عظیمتر و مستلزم فیلترها و مکانیزمهای بیشتر و پیچیده تری برای جذب دانشجوی دکتری میشه، و همینه که همه رو بهت زده میکنه

سدان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن الف

تو فایل پی دی اف زمان مصاحبه که سازمان سنجش گذاشته زمان مصاحبه همه ی رشته ها و همه ی دانشگاه ها هست، زمان مصاحبه دانشگاه خوارزمی رم میتونین اونجا ببینین

عمران
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سدان

خب اطلاعیه دانشگاه خوارزمی گفته اعتبار نداره.
شما هم به اون زمانها اعتماد نکنید، به سایت دانشگاه ها و دانشکده ها مراجعه کنید

محسن الف
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سدان

منظور من، در اصل، بخش آخر کامنتم بود، یعنی در شرایط فعلی که اینقدر بازار کار برای فارغ التحصیل دکتری تنگ شده، حیرت آور اینه که ورود به این دوره، اینقدر پیچیده تر و دردسر سازتر شده.

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ

با توجه به اینکه در دکتری دوره پژوهش محور نمره آزمون فقط ۳۰% و ۷۰% طرح واره و مصاحبه و آزمون عملی اختصاص دارد . چگونه دانشگاه علامه طباطبایی تهران در دکتری دوره پژوهش محور در رشته گرایش های علوم سیاسی – جامعه شناسی سیاسی ( کد رشته ۲۰۰۸ ) حد نصاب ۸۷۹۱ و علوم سیاسی – اندیشه های سیاسی ( کد رشته ۲۰۰۱ ) حد نصاب ۷۱۹۵ و روابط بین الملل ( کد رشته ۲۰۲۵ ) حد نصاب ۷۰۴۹ تعیین کرده است ؟! در حالی که در همین رشته-گرایش ها در دکتری دوره آموزش و پژوهش محور که نمره آزمون تاثیر بیشتر و ۵۰% دارد نصف این حد نصاب ها را تعیین کرده است ؟! اگر انگشت شماری از داوطلبان این حد نصاب ها را کسب کرده باشند حق بقیه داوطلبانی که برای ۷۰% طرح واره و مصاحبه و آزمون عملی حرفی برای گفتن داشتند تضییع نمی شود ؟!

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۵ ب٫ظ

تو حقوق جزا هم تراز ۷۹۰۰ اعلام کرده درحالیکه تراز رتبه یک امسال جزا ۷۵۰۰ هست کلا وضع نظام آموزشیه ما اینه. فقط حرص خوردناش واسه ماست

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

به زودی سلطان پذیرش دانشجوی دروه دکترا در دانشگاههای دولتی پیدا می شود؟

عمران
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ

باور بفرمایید این پروسه تغییر تراز پیشنهادی دانشگاه ها ، اگه بخوان لحاظ کنن، دو سه روزه قابل انجام هست، کافیه نامه ای به دانشگاه ها زده بشه، اونا هم طی یک دو روز جلسه ای برگزار کنن و نظرشون رو ارسال کنن مجدد یا در سایتشون اطلاع رسانی کنن و بعد مراحل اداری اش رو چند روزه طی کنن، خللی هم در پروسه مصاحبه که حدود ۳ هفته دیگه شروع میشه، ایجاد نخواهد شد. ولی کو پیگیر، کیه که واسش مهم باشه. اگه اختلافی بین سازمان سنجش و دانشگاه ها وجود داشت هر دو طرف پیگیر مسئله میشدن ولی چیزی که شنیده نمیشه.

حقوق خصوصی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۴۲ ب٫ظ

دوستان از حقوق خصوصی کسی هست که از دانشگاه تهران بهشون پیام داده باشند که برای مصاحبه بیایید ولو تراز اولیه رو نداشتند؟!

امیر
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی

بلی به من پیام دادن البته حقوق عمومی هستم من.

ناراضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی

واقعا؟ به شماها پیام دادن

حقوق خصوصی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناراضی

به دوستای من که رشته فقه و مبانی حقوق بودن قبلا گفته بودن تهران قبول نشدید ولی دیروز از دانشگاه تهران پیام دادن که فلان تاریخ بیایید برای مصاحبه. یکی رتبه ۹۰ شده بود و یکی آزاد ۱۵۰ و با سهمیه ۱۹. گفتم شاید رشته حقوق رو هم همین کار کرده باشند. که یکی از دوستان حقوق عمومی گفتند ظاهراً به ایشان پیام دادن
متن پیام اول دانشگاه تهران:
داوطلب گرامی، معرفی شما را به مرحله دوم (مصاحبه) آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال ٩٨ دانشگاه تهران تبریک عرض نموده و به اطلاع می رساند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام و انجام مراحل بعدی به اطلاعیه‌های مندرج در سایت معاونت آموزشی دانشگاه به آدرس: Academics.ut.ac.ir مراجعه نمائید. معاونت آموزشی دانشگاه تهران

متن پیام دوم دانشگاه تهران:
داوطلب گرامی، پیرو ارسال پیامک مورخ ٠۵/‏٠٣/‏٩٨‬ به اطلاع می‌رساند ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز مطابق با اطلاعیه های شماره (١) و (٢) از روز سه شنبه مورخ ٠٧/‏٠٣/‏٩٨‬ شروع خواهد شد.معاونت آموزشی دانشگاه تهران

امیر
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی

دیروز ساعتای ۳ بعدازظهر پیام اومد. برای یکی از دوستان حقوق جزا هم پیام اومده.

داوطلب دکتری
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

برای بنده هم این پیامک حدود ساعت ۳ اومد منتها من از بین تقریبا ۸ کدرشته محل انتخابی ام از دانشگاه تهران آخرین کد رو که شبانه بود مجاز شده ام به همون خاطر گفتم شاید برای اون شبانه دعوت کرده که اعتنایی نکرده ام. آیا شما هم کد شبانه ای انتخاب کرده اید از دانشگاه تهران که مجاز شده باشید. ضمناً در ۵ خرداد هم که در پیامک دوم به اون ارجاع داده بود هم برای من پیامکی نیومده بود؟

امیر
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناراضی

بله پیام امده که مدرکتون رو بارگذاری کنید

علیرضا تقدیسیان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۲۱ ب٫ظ

دوستانی که اعتراض دارند برن سایت سنجش قسمت ارسال درخواست و به نتایج اعتراض کنند.
request.sanjesh.org/noetrequest/login/Default.aspx

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ

دوستان
دانشگاه تهران وسایر دانشگاههای دولتی در کاهش حد نصاب من در آوردی خود فقط در مقابل دیوان عدالت اداری کوتاه می آیند، ما سه نفر تصمیم گرفتیم برای ابطال حد نصاب دانشگاه تهران که مانع اجرای قانون و عدالت آموزشی است به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم .

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کی میروید دیوان؟ باید از دیوان خواست که دستور موقت صادر کرد تا حکم اصلی بیاید

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خوبه ولی حدود ۲-۳ سال دیگه شاید نتیجه بگیرید .

نازنین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام
دعوت به مصاحبه چند برابر ظرفیت می باشد ؟ سه برابر ؟ ده برابر ؟ به چه صورته ؟
جایی که یک نفر برای روزانه پذیرش داره به چه صورته ؟

مهدی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

اطلاعات لازم برای جواب قطعی به این سوال وجود نداره،
شاید سه برابر، پنج برابر، یا رقم های دیگه.

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سنجش به دانشگاه ها گفته ۱۵ برابر ولی دانشگاه تهران روی ۵ برابر مصر بود و در نهایت چیزی که اتفاق افتاد به علت اشتباه فقط در حد همون ظرفیت و حداکثر دو برابر ظرفیت دعوت شده اند!!!

ناشناس
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

رشته مارو ۴ برابر زدن نامردا یعنی فک کنین تا ۱۲

دانشجو
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ب٫ظ

با در نظر گرفتن درصد ۵۰ ۵۰ برای سنجش مرحله اول(کنکور دکتری) و سنجش مرحله دوم(مصاحبه علمی و ارائه مستندات علمی پژوهشی)،
“سازمان سنجش” و دانشگاه ها، جلوی ادامه روندِ سنجشِ تقریبا نیمی از داوطلبانِ مُحق رو گرفته!!! درواقع تضییع حق صورت گرفته!!!

nori
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ب٫ظ

با این جو و شرایط چه تراز بالا باشه چه پایین هیچ کدوم دلیل بر عدالت آموزشی نمیشه، دوستان همگی علاف و سرکاریم. اساتید! دارن کار خودشون رو میکنن. به جون خودم آزمون و تراز و غیره همه ش چرته. تنها چیزی که مشخص هست این است که چه دانشگاه ها و چه سازمان سنجش برنامه مشخص و قابل استنادی ندارند و به نوعی آموزش، علم، پژوهش و علی الخصوص دانشجو رو نابود کردن. این نهایت بی احترامی به نیروی جوان و جویای پیشرفت و علم هست

شیمیست
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ب٫ظ

سلام.ببخشید سوالی داشتم برای روز مصاحبه باید یک فرم رزومه بنویسیم؟ یعنی تایپ شده خودمان باشد ؟ اطلاعاتی از قبیل سابقه پژوهشی، پایان نامه و… ممنون میشم راهنمایی کنین.

ماییم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست

سلام بله. معمولا خود دانشگاه یک فرم خام در اختیارتون میذاره. میتونید بگیرید و پر کنید (فایل ورد)

میثم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست

سلام
دانشگاهها خودشون فرم مخصوص دارن
مراجعه کنید به سایت دانشگاه مربوطه.

روانشناسی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ب٫ظ

سلام
دوستانی که از نتیجه کارنامه انتخاب رشته دکتری متعجب شدند و اعتراض دارند.
برای پیگیری این اقدام غیرکارشناسی سازمان سنجش در افزایش خارج از عرف حدنصاب دانشگاه ها برای مصاحبه دکتری در صفحه خبرگزاری فارس کمپین ایجاد شده، برویدحمایت کنید تا خود خبرگزاری بیشتر پیگیری کنه. چون پیگیری اولیه کرده و آقای کدخدایی جواب داده ولی جوابی که نشون میده عمق فاجعه را نمیدونند
https://my.farsnews.com/c/7959
تعدادش ۴۱۳ تا شده باید به ۵۰۰ برسه
حتما دوستان وارد لینک فارس بشید و حمایت کنید به دوستان هم اطلاع بدید

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

با کمپین درست کردن مشکل حل نمی شود ْ باید از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری اقدام کرد.

رضا.خصوصی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۴ ب٫ظ

شنیده ام که دانشگاهها تمایل کمتری به پذیرش با آزمون دارند و ظرفیت خالی خودشون میخوان با استعداد درخشانها (بدون ازمون با شرط معدل ) پر کنن. اینکه میگن ظرفیت خالی نمیمونه منظورشون همینه.

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا.خصوصی

ظرفیت استعداد درخشان فرق دارد باور کنید اصلا به این صورت نیست .

استاد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

استعداد درخشان یک ظرفیت مازاد هستنش. ینی دانشگاه علاوه بر ظرفیتی به طورعادی اعلام میکنه چندتا ظرفیت استعداد درخشان هم اضافه میکنه. یعنی در حالت عادی اگر ۱۰ تا با ازمون پذیرش میکنه ۲ تا استعداد درخشان پذیزش میکنه.

نیلی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا.خصوصی

تعداد بسیار کمی چه در دانشگاه آزاد چه سراسری شرایط کامل پذیرش بدون آزمون ( استعداد های درخشان ) را دارا هستند . به طور میانگین ۱٫۵ نفر برای هر رشته …

پ
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا.خصوصی

منظورشون از خالی نموندن ظرفیت اینه که مثلا زنگ می زنند به اشناهای سفارش شدشون که کنکور دادن و اونا می آیند ظرفیت را پر می کنند.کی بر کیه مثلا می گن به نفر پنجم تا دهم زنگ زدیم میومد ولی نفر یازدهم که سفارش شدست اومد.به همین سادگی. این حالا یک مسیرش هست. ..

پ
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پ

اصلاح می کنم خط چهارم زنگ زدیم نیومد هست

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پ

دقیقا

Sa
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ

لطفا راهنمایی کنید. شبانه دانشگاه تبریز ارزش داره برای مصاحبه بریم?

سعید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  Sa

اگه پولشو داری عالیه

s
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

برای فرم صلاحیت عمومی، فقط صفحه اول شناسنامه رو میخواد یا همه صفحات شناسنامه رو باید ارسال کنیم؟

لیلی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  s

صفحه اول

دانشجو
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

دوستان لطفا توجه کنید همانطور که تنها با افزایش تراز جلوی هیچ رانت و فسادی گرفته نمی شود و چه بسا رتبه های برتر سال های قبل هم تو پذیرش نهایی مردود شده اند.پس این اعتراض حق هیچ کس را ضایع نخواهد کرد.اتفاقا اعتراض و حساس شدن افکار عمومی باعث ایجاد چارچوب قانونی تر در بحث پذیرش خواهد بود. باور کنید این اشتباه محاسباتی سنجش فرصت تکرار نشدنی رو برای احیا حق رتبه ۱۰۰۰ تا ۱ ایجاد کرده. لطفا فردا تشریف بیارید برای حق گیری دیگر هم قشرهای خودتون.

دلاور پلیشافه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

دوستان در صورت امکان در قسمت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست و گزارش جهت پیگیری ثبت نمایید.
https://www.parliran.ir

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ب٫ظ

من الان پر می کنم ممنون

صبا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۳۵ ب٫ظ

من انجام دادم.

جعفرزاده
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۴۰ ب٫ظ

من هم ثبت کردم.

عرفان. تبدیل
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ

من ثبت کردم

beigi
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

از دیدگاه بنده هم آزمون و هم پژوهش مهم هستند و ما برای ورود به مقطع دکتری هم به آزمون نیاز داریم و هم به مصاحبه. حال اینکه کسی چطور آزمون قبول شده و چطور رزومه جور کرده بحث دیگری هست. ما باید بر فرض را بر صحت و درستی آزمون و جمع کردن روزمه برای هر فرد بذاریم. به این معنی که کار نداشته باشیم یک فرد چطور رزومه جمع کرده و یا چطور در آزمون رتبه شده. بیایید ببینیم آیا منطقی است رتبه ۱۰ مثلا دانشگاه تهران روزانه دعوت بشه اما رتبه ۳۰ نه؟ بنظر بنده چند برابر ظرفیت باید دعوت بشوند به دانشگاه، حال اگر رزومه رتبه ۱۰ یه مقدار از رتبه ۳۰ قوی تر باشد طبیعی است که رتبه ۱۰ قبول میشود (با فرض صحت مصاحبه و علمی بودن آن) و این فرد نباید ترسی از رتبه ۳۰ داشته باشد، چون در مجموع آزمون و مصاحبه قبولی فرد مشخص میشود. اگر هم رتبه ۳۰ در مجموع نمره بالاتری کسب کند طبیعتا حقش هست. گرچه در رشته بنده (بازرگانی و راهبردی) با ترازی که دانشگاه تهران برای مدیریت راهبردی و بازاریابی اعلام کرده رتبه ۶ نتوانسته به روزانه این رشته ها در دانشگاه تهران دعوت بشه!!!! (هر کسی خواست مستندات ارائه خواهم کرد). در حالیکه این دانشگاه ۱۲ نفر در مجموع بازرگانی میخواهد که فقط تا نفر ۷ ام شانس دعوت به این دانشگاه را دارند. نباید به نظر شما حداقل تا رتبه ۳۶ دعوت میکرد؟ همچنین دانشگاه سمنان با ترازی که اعلام کرده (۵۴۲۰) فقط تا… ادامه نظر»

ماییم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  beigi

شما خیلی به اساتید مصاحبه کننده خوش بین هستید!

ماییم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

دوستان من رتبه یک شدم. کل ایران هم دو نفر پذیرش بیشتر نداره. ممکنه منو پذیرش نکنن؟ یک طرح ملی، سه مقاله ای اس ای، یک علمی پژوهشی، یک همایشی، یک کتاب ترجمه شده در دست چاپ؟ والا همه چی به سلیقه اساتید هست من فکر نمیکنم به پیشینه رزومه و رتبه کاری داشته باشن

مه لقا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ماییم

چه رشته ای هستی که کلا ۲ نفر پذیرش داره

ماییم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مه لقا

سوال من چیز دیگه ای بود

لیلی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ماییم

برای اینکه به سوالتون بشه جواب داد رشته تون مهمه. چون نحوه اعمال نظر و پذیرش اساتید رشته ها با هم فرق داره.

ویکتاریون
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ماییم

اگه سوالتون اینه که به طور کلی ممکنه رتبه یک رو قبول نکنن، آره ممکنه. خیلی هم اتفاق نادری نیست. بعضی وقت ها دلیلش اینه که رتبه یک ها تازه فارغ التحصیل هستن و رزومه ندارن. سه تا آی اس آی شما برای خیلی از رشته ها رزومه ی خوبیه. مخصوصا با توجه به رتبه تون. ولی قبولی هیچکس تضمین شده نیست. به علاقه ی اساتید نسبت به موضوعاتی که کار کردین و می خواین توی دکترا کار کنین بستگی داره و شناختی که توی همون مدت مصاحبه از شخصیتتون پیدا می کنن هم مربوطه. البته اگه همون دانشگاه ارشدتونه، احتمال قبولیتون خیلی بالا میره.

شیمی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ماییم

چند نفر شرکت کننده داره

شیراوان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

مسال ظرفیت رو هر جور هست پر میکنند؟ یک‌ کد رشته برای یک دانشگاه ۱۷ نفر پذیرش داره. ینی اون ۱۷ نفر حتما باید پر بشند جه دانشجو ضعیف باشه چه قوی باشه

شیراوان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیراوان

‌کسی نیست جواب بده

لیلی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیراوان

پارسال دانشگاه ها به راحتی اجازه داشتم ظرفیت هارو خالی بذارن. امسال گفتن سخت گیری میشه اما به نظر میرسه بازم زور دانشگاه ها به سنجش بچربه.

پ
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیراوان

نه اگه اون ۱۷ نفر اشناهاشون باشند و سفارش شده برمی دارند اونا را.ولی اگه سفارش شده نباشند از طریق تلفن زنگ می،زنن می گن بیاید مصاحبه. می تون به بعضی ها اصلا زنگ نزنن و بگن زنگ زدیم نیومد.کی بر کی هست

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
صبا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بسته شده ظاهرا

کامران
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

بنده با ۱۲ مقاله که ۸ تای اون پژوهشی بود رفتم دانشگاهی برای مصاحبه که یکی از اعضای هیئت علمی اون ۴ تا پژوهشی داشت اما باز هم من رو پذیرش نکردند. این نشان از اعمال سلیقه شدید اساتید دارد و سوابق مورد سنجش ضعیف قرار میگیرد.

ماییم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

بله دقیقا.. یک عده فکر میکنن دعوت به مصاحبه شوند کار تمام است…. زهر سلیقه اساتید رو نچشیدین دوستان

.........
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

به تعداد نیست به کیفیت هست ممکنه یه مقاله با سالها پژوهش و دهها مقاله برابری بکنه
و مقالات شما رو قضاوت نمیکنم چون ندیدم

کامران
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  .........

دوست عزیز، بنده حائز شرایط استعداد درخشان و بدون آزمون مصاحبه شدم و به اون سطح رسیده ام که در مقایسه مقالات علمی پژوهشی در مجلات یک رشته خاص، شاخص ها را مد نظر قرار بدم. ضمنا جهت اطلاع امتیاز علمی پژوهشی داخلی طبق امتیاز ارتقا و جدول امتیازات پژوهشی در همه دانشگاهها ۶ است و isi امتیاز ۷ دارد. خدارو شکر که جنابعالی پاسخ همه مشکلات این حوزه رو دادید و دیگه ما با وجود امثال جنابعالی مشکل خاصی نداریم. موفق باشید

.........
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

گفتین من ۸ تا دارم اون ۴ تا داره گفتم به کیفیت نه کمیت
اساتید نگاه کیفیت مقالات میکنن تعداد رو که نمی شمارن

موفق باشید

کامران
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

دقیقآ بدنبال برداشتن کنکور هستند تا در انتخاب دانشجو بیش از گذشته دستشون باز باشه و هرجور و هر مدلی که اساتید دوست دارند دانشجو بردارند. امتیازات آموزشی و پژوهشی رو بدلخواه بدن و نمرات رو سلیقه ای اعمال کنند تا هرکس رو که دوست دارند پذیرش کنند. دوستان و مسئولان محترم، سیستم استاد سالاری برای دکتری در ایران جواب نمی دهد و موجب فساد میشود. لطفا واقعیت را بپذیرید

سعید
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

بنظر من دانشگاهها حتی در صورت کاهش ترازها باز هم کار خودشونو میکنن و هر کسی رو که مد نظرشونه برمیدارن

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام دوستان. من تو سایت سنجش به نتایج دعوت به مصاحبه دکتری اعتراض زده ام. لطفا همه سریعا اعتراض بزنید.

تجمع سه شنبه ساعت 10-11 روبروی درب شیشه ای سازمان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اینطوری جواب نمی دهد باید جلوی درب سازمان سنجش جمع شویم . سال ۹۵ بچه ها انقدر پیگیری کردند که مجبور شدن درست کنند

تجمع سه شنبه ساعت 10-11 روبروی درب شیشه ای سازمان
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ق٫ظ

سلام بچه ها امروز باید تمام تلاشمون را انجام دهیم و صدایمان را از طریق صفحات مجازی به گوش مسدولین برسانیم
و فردا با تجمع جلوی درب سازمان سنجش باید خواستار پاسخگویی سریع مسئولین باشیم

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ب٫ظ

چند نفر جمع شویم بریم مجلس و دیوان عدالت اداری شکایت کنیم . اکثرظرفیت دانشگاه ها با پذیزش استعداد درخشان پر می شود، دواطبان آزمون دکتری سر کار اند ؟ من نمی دانم ماشالله مملکت ما همه استعداد درخشان هستند ؟؟؟؟

محدث
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بابا اصن استعداد درخشان در کار نیس اون ظرفیتش ینفر حداکثر دونفر. این چیزا رو گفتن که فعلا اعتراضات بخوابه اگه استعداد میخواستن که مستقیم اشارع میکرد چون ی پیش فرض تعیین شده بوده اینا تصمیم دگع دارن تابلوئه

مینا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۴۴ ق٫ظ

سلام.بچه ها کسی اطلاع داره.اگر من نخوام به مصاحبه ها برم و میخوام تکمیل ظرفیت شرکت کنم آیا بازم نیازه که فرم صلاحیت و پر کنم؟منظرم برای شرکت در تکمیل ظرفیت نیازه الان فرم صلاحیت پر کنم؟

سیما
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

تکمیل ظرفیتی وجود ندارد سازمان الان این حرف رو زده که صدای همه را خاموش کند.

مرتضی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام. تکمیل ظرفیتی وجود نخواهد داشت. چون ۲ سال هست که اعلام نمی شود

سعید
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

خیر اما تکمیل ظرفیتی هم نیست

ف
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۱۱ ق٫ظ

انتقالی و مهمان تو دکترا اصلا نیست یا شاید انجام بشه؟

سعید
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ف

خیر

محسن میم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۳ ق٫ظ

دوستان گرامی،
دانشگاه تهران با این کارش در واقع میخواد بگه کنکور سنجشو حذف کنید و خودم مجزا دانشجو بگیرم. این کارش و کارهای دیگه مثل گرفتن آزمون تشریحی جداگانه در مرحله مصاحبه، همگی برای رسیدن‌ به این هدفه.
به نظر من، برای به راه آوردن این جور دانشگاهها، یه راه خیلی خوب وجود داره، و اون هم اینکه داوطلبانی که به دانشگاه تهران دعوت شدن، مصاحبه اونو تحریم کنن و هیچ کدوم به مصاحبه نرن. البته نه فقط به خاطر تراز بالای اون، بلکه به خاطر خنثی کردن روح تکروی و خود مختاری این دانشگاه که میخواد از زیر بار عدالت فرار کنه و آزاد آزاد باشه.‌
لااقل در رشته های فنی، دانشگاههای هم تراز و بلکه بهتری مثل شریف و امیر کبیر و تربیت مدرس و علم و صنعت هستن، و به اینها امید داشته باشن و نه تهران. اگر تهران موفق بشه با این بدعتهای خودش، بالاخره خودشو از دست سنجش رها کنه، باقی دانشگاهها هم همون راهو خواهند رفت.
ضمناً برای پیشگیری از سوء‌تفاهم برخی دوستان، این مطلبو بگم که با وجود رتبه ۲، از همون ابتدا، اصلاً دانشگاه تهرانو انتخاب نکردم

سیما
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن میم

فقط مختص دانشگاه تهران نیست الن ترازهای تربیت مدرس و امیرکبیر در برخی رشته ها بدتره

محدث
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن میم

سلام دیدگاه شمارا خییییلی کم متاسفانه اجرا میکنن شما ی درصد فک کن مردم ما نرن مصاحبه . ی عده بال بال میزنن برن که رقیباشون کم شدن این ایده ها متاسفانه بدلیل عدم اتحاد غیرممکنه . شک نکن میرن

حسن علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محدث

سلام محدثه خانم هنوز اطلاعیه ای از طرف دانشگاه گیلان نزدند؟
من خیلی نگرانم که نکنهمث پارسال رد بشم

محدث
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن علی

سلام میزنن نگران نباشید فقط اگه زدن باز هم حتی تا روز قبل مصاحبه سایتشون چک کنید. منم پارسال رد شدم !اصن مهم نیس امسال تمام انرژیتون تا روز مصاحبه رو تسلط به مطالبتون و زبان بذارید با اون رزومه ای ک فرمودین شانس بشدت بالایی دارین حتما قبولیدایشاله

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محدث

الان زدن از ۱۱ خرداد شروع میشه
من زبانم صفره
حالا این دانشگاش از شهر کندس؟
یا سرویس چیزی داره که از ترمینال ببره؟

محدث
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

رشته تون چیه ی دانشکده ش تو شهر بود ولی وقتی وارد شدم ی دانشگاه دگه هم دیدم که اون چسبیده ب شهر بود شما جهت حصول اطمینان زنگ بزنید ادرس دقیق از خودشون بپرسین

***
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

منم صفرم بستگی ب رقبا هم داره

jk
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محسن میم

من موافقم.من با رتبه ای خوب ک سال پیش براحتی تراز تهران میاوردم، امسال رو نیاوردم.برای مدیریت برای ۹ نفر ۳ گرایش فقط ۶ تا دعوت ب مصاحبه کردن.من شبانه اش اوردم اما نمیرم.ازمون کتبی جداگانه و اینجور کارا فقط برای اینکه دانشجوهای خودش بگیره یا بقول دوستمون تک روی کنه.واقعا بدعت بدی داره میزاره.حتی جلو سنجش هم‌وامیسته.سالای پیشم که رتبه ۱ رو رد کردن تا کار ب دیوان عدالت کشید و محکوم کرد دانشگاه رو.برای رشته پرمتقاضی مدیریت از تراز ۵۴۰۰ بکشه رو ۷۱۰۰ آیا این انصافانه است؟

سهیل
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۲ ق٫ظ

دوستان یه سوال دانشگاه ازاد واحد شهریار برای ارشد دانشگاه سطح چند حساب میشه

سعید
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

دانشگاه آزاد در سطح بندی ها نیست.فقط دانشگاههای دولتی

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ

دوستان سه شنبه ساعت ۱۰-۱۱ روبروی درب سازمان سنجش
سه شنبه اخرین مهلت اعتراض هست ، به تمام معترضین اطلاع دهید

عمران
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله اخرین فرصت هست، دوستان همراهی کنن

ارین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۳ ق٫ظ

با سلام این مساله فقط مربوط به دانشگاه تهران نیست مثلا در رشته روانشناسی کودکان استثنایی تراز شبانه دانشگاه اصفهان اعلام کرده که از دانشگاه تهران بالاتر است یا پردیس علامه

زهرا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی مصاحبه شیراز ثبت نام کرده؟ شماره حساب بانک ملت برای چی میخواد؟ شماره حساب بانک ملت ندارم، یعنی میشه شماره بیخودی زد؟

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

اره منم شرکت کردم مصاحبه شیراز. شماره حساب الکی چنتا یک زدم

Sahar
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ممنون
وقتی فرایند را ذخیره میکنیم ثبت نام تموم میشه؟ آخه هیچ پیام خاصی نداد که مثلا ثبت نام شما انجام شد، فقط برای وضعیت فرایند نوشته کامل شده

محمد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

این اتفاق فقط در دانشگاه تهران نبوده و در تمام دانشگاه های بوده
برادران و خواهران نباید کوتاه آمد حرف یکسال عمر است از هر ظرفیتی دارید برای احقاق حق استفاده کنید…

کاوه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

به نظر من کار خیلی خوبی کردند و باعث افزایش اهمیت کنکور شدند سالهای گذشته خیلی هادرس میخوندن و ربته هم میاوردن وای در کمال تعجب رتبه های ۱۵۰ تا ۱۰۰ با پارتی خیلی راحت میرفتن و حق رتبه های برتر تک رقمی کاملا ضایع میشد .حالا هم که ترازشون و دانش علمیشون در حد دانشگاه نشده تحدید به شکایت میکنن که باز حقو ناحق کنن.

مینا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

دقیقا

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

برادر شما ملاک قبولی در مقطع دکتری، فقط ازمون و رتبه زیر ۲۰ میدونید؟ یعنی اون نفری که رتبه ۱،الی تا ۱۰ اورده ولی هنوز سرش از پژوهش و تحقیق در نمیاد حقش قبول بشه ولی اونی که رتبه۳۰ الی ۱۵۰ حالا بسته به رشته ها متفاوته رد بشه؟ باورتون نمیشه افرادی هستند که در مقطع دکتری دارن تحصیل میکنند هنوز تازه دنبال یاد گرفتن کار پژوهشی هستن هنوز تازه میخوان برن سراغ روش تحقیق که یاد بگیرند چطور مقاله بدن چطور سوال و فرضیه طرح کنند چطور تحلیل کنند باورتون میشه؟ این افرادی که ذکر کردم لذا چون ارشد را در همان دانشگاه های برتر درس خوندن و از طریق رابطه استاد و دانشجویی بالا امدن حالا اونی که در دانشگاه های سطح دو ارشد خونده و از نظر پژوهشی و رزومه بسیار قوی است ولی بنا به دلایلی نتونسته کنکور خوب تست بزنه و رتبه اش شده ۳۰ الی بالا تر باید نتونه بیاد به مصاحبه چرا چون دانشجویی که دانشگاه تهران ارشد خونده وبه تمام جزوه های اساتید خبره و طراحان سوال دسترسی داره با یکی دوماه خوندن امده رتبه ۱ الی تا ۲۰ اورد فقط اون حق دانشگاه برتر رو داره بره بقیه گلابین بخدا دانشجویان دانشگاه درجه دو از نظر رزومه و سطح علمی بسار بالاتر از همین دانشجویان ارشد دانشگاه های تهران هستن چرا که در دانشگاه های سطح دو استاد خودش بخاطر بالارفتن تعداد مقالات و گرفتن امتیاز دانشیاری با دانشجو درگیر میکنه و ایقد با دانشجو کار میکنه که خود دانشجو بره… ادامه نظر»

کاوه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

مقاله و پژوهی که هرکسی با دریافت مبلغی اسامی رو میزنه پای مقاله و نتیاج شبیه سازی هم همگی غلطو داده سازی هیچوقت معیار سنجش خوبی نسیت همه میتونن پول بدن مقاله بخرن به اسم خودشون خود شما با کنکور وارد دانشگاه شدی حالا کنکور بد شد؟

فرشاد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

آفرین دقیقا حرف درستو زدی.

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

در پاسخ شما دوست عزیز بایدکاوه بگم: من در پایین گفته هام هم گفتم مثلا رتبه یک یا ۳۰ یا هر رتبه ای میتونه با پول مقاله بخره ولی اگر رتبه ۳۰ هم یک سال دعوت بشه یکسال نه ایا این قانون درسته به نظر شما؟ از کجا معلوم که رتبه ۳۰ امسال بار علمیش از رتبه یک امسال بیشتر نباشه. پس رتبه ۳۰ هم باید دعوت به دانشگاه برتر بشه از اون هم مصاحبه به عمل بیاد اگر صلاحیتشو نداشت خذف بشه ولی این که یک سال بشه یک سال نشه حقش ضایع میشه قبول دارید اینو؟ در پاسخ به دوست عزیز ۱۴۰۴: من دانشگاه تهران رو نگفتم قبول ندارم نگفتم همه دانشجوهاش نگفتم همه رشته هاش. اگر بخایم میانگین بگیریم شاید از هر ۵ نفر ۳ نفرش اینجورین چون وقتی استاد به دنبال دانشجو نباشه برای کار پژوهشی دانشجو تا بیاد سرشو تکون بده دوسالش تموم شده و هیچی یاد نگرفته. قربونش برم تمام استاد تمام ها، پروفسورها هم در همین دانشگاه های تهران هستند. هستند افرادی در دانشگاه تهران که در مقطع دکتری خیلی پربارن بله قبول دارم و اگر به شما توهین شده عذرخواهی میکنم ببخشید در پاسخ به دوست گران قدر و عزیز اقا فرشاد گل: مگر دانشگاه به دانشجو پشتوانه علمی میده؟چون اسم دانشگاه تهرانه یعنی همه خوبا در اونجا وجود دارند یعنی در دانشگاه های دیگه خوبی وجود ندارند نتیجه گیری: ببینید من تمام هدفم از گفته هام اینه که بگم برادر خواهر گرامی تنها رتبه ۱ الی تا ۱۰ نباید به دانشگاه… ادامه نظر»

۱۴۰۴
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

شما کلا دانشگاه های تهرانو از بیخ قبول نداری. والله الان هرچی کامنت میخونم ترکشش میره به چش امثال من، دوستان تو زمینه رتبه برتر هرچی خواستن گفتن فقط مونده بود دانشگاه ما رو هم زیر سوال ببرن که شما زحمتشو کشیدین.
شما یه چیزی در مورد دانشگاههای تهران شنیدین که اصلا حقیقت نداره.
اعتراض کنین، حقتونه. ولی الکی حرف نزنین.
دوستان یجوری حتم به یقین دارن قضاوت میکنن که من به شخصه حس بی سوادی بهم دس داده.
رتبم که الکی خوب شده، دانشگامم که اصلا دانشگاه نبود!!!!!!!!

فرشاد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ببخشید یه سوال پژوهش بدون پشتوانه علمی ارزشی داره آیا؟ همچین میگید پژوهش پژوهش آدم خنده ش میگیره. در ضمن از کجا میدونی رتبه های برتر مقاله خوب ندارند؟

رامین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

چنان میگن کار پژوهشی انگار اپولو هوا کردن بابا طرف تو دانشگاههای تهران اونقدر از نظر علمی بالاست که قابل مقایسه با دانشگاههای درجه ۲ نیست

حسن علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

شما چه رشته ای هستید؟
حالا شماها نمی خواد ایقد با هم کل کل کنید
چون که ایقد گرونی و بی پولی هست که دیگه وقتی برای این کارا نمی مونه
به نظر من کار پیدا کردن خیلی بهتراز دکتری خوندنه البته برای اقایون چرا که تا ابد قرار نیست خرج ماها رو پدرامون بدند
پس ایقد سطح علمی سطح علمی نکنید اقا رامین و محمد
بچسبید به کار که اگر فردا رفتید خواستگاری بگن اقازاده چکارن نگید دانشجوی دکتری هستن
خب اینم دکتری ، میخوان باد هوا بخورن
خب اینم یکی دو سال خرجتون رو پدر و مادر دادن بعد چی تاکی
استقلاتون چی
طرف میره دکتری بخونه بعد ۵ سال میشه ۳۳ الی ۳۴ هنوز خدمت نرفته دو سالم اون میشه ۳۶ فک کردید به این مسائل
تو سن ۴۰ ازدواج میکنه تازه مث دختر پسرای ۱۷ الی ۲۰ دست همو میگیرن
زندگی کنید ایقد دنبال ای مسائل نباشید
عمرتون تموم شد وقت برا دکتری خوندن زیاده زیاد

رامین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن علی

برادر عزیز من رشتم مکانیکه رتبم شده ۵ از دانشگاه درجه دو هستم و ده ساله که استخدام هستم ولی کسی که لیسانس دانشگاه درجه یک بوده از نظر علمی خیلی بالاتره دیدم که میگم البته خوب این قانون کلی نیست اصولا کسی که میخواد دکترا بخونه باید دید علمیش قوی باشه

محمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

به نظر شما چند برابر ظرفیت رو باید دعوت به مصاحبه کنن؟

دانشجو
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

ای هم اسم من،دوست من،
این آزمون دکتری هست.شما می خواهی پژوهشگر بشی بعدش.
می خوای دکتر بشی بعدش!!!!
با ۵ تا تست آخه؟؟
اون رانت و پارتی بازی همیشه هست.دست اون کوتاه شدنی بود که الان اقتصاد کشور سالم شده بود!!!!!!
اگر سازمان سنجش می تونست سال ها پیش دکتری رو مثل لیسانس فقط کنکوری می کرد…کمی تامل بیشتر کن کاوه جان.با ۱ بار تراز اوردن هیچ دانشگاهی دانشجو دکتری نمی گیره..و بارها بدون دانشجو هم دانشکده های فنی تهران سال رو شروع کردن..باکی هم ندارن.پس این اعتراضیه برای جلوگیری از سوخت فرصته

مریم
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

دقیقا من پارسال با رتبه ۸ هیچجا قبول نشدم. امسال رتبم یک هس. ولی یه جوری شده که امسال هم از قبول شدنم مطمئن نیستم

رامین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

احتمالا مشکل از خودتونه که با رتبه تک رقمی نتونستی قبول بشی یا رزومه ضعیف داشتی یا تو مصاحبه خوب نبودی

A
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

گل گفتی …

رضا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۷:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

کاملا موافقم… با بالا بردن تراز ها از پارتی بازی جلوگیری میشه

رامین
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

کاملا موافقم باهاتون

عرفان. تبدیل
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

انقدر دانشگاه سطح ۱ و ۲ نکنین. من شهید بهشتی و علم و صنعت درس خوندم. هیچ خبری نیست. الان تو رتبه های برتر تعداد کسایی که هنوز دفاع نکردن از پایان نامشون یا هر دو مقطع قبلی دانشگاه آزاد بودن یا اینکه سر جلسه آزمون از روش های غیر متعارف استفاده کردن و… کم نیستن. اعتراض به حقی که میشه اینه که چند برابر ظرفیت نه ولی دو برابر دعوت کنین که تو مرحله مصاحبه هم رقابت باشه. این نه بی احترامی به رتبه های برتر و نه دانشگاه های سطح ۱ هست.

تجمع سه شنبه ساعت 10-11 روبروی درب شیشه ای سازمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

حمایت کنید
https://my.farsnews.com/c/7959

محمد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

لطفا لینک زیر در رابطه با تراز دکتری را حمایت کنید
https://my.farsnews.com/c/7959

دانشجو
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

عزیز حرکت مجازی کافیه. سازمان سنجشم دو تا مصاحبه بی در پیکر جواب داد رفت.همون حضور فیزیکی جلو سنجش ضروریه.مرسی

jj
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان برای رشته فیزیک هم اعتراض کنید لطفا. ترازها نسبت به پارسال تقریبا نصف شده است تعداد هم نصف شده است ولی حد نصاب دانشگاه ها تغییر نکرده است. کسی که رتبه ۱۸۰ گرفته است برای گرایش ماده چگال دانشگاههای تهران و شیراز و اصفهان و … دعوت به مصاحبه نشده است.

سعید
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  jj

۱۸۰ رتبه خوبیه لان؟

سعید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

منم مصاحبه رد شدم حتی با داشتن سهمیه ایثارگران
نمیدونم چه اتفاقی افتاه هر بلایی هست زیر سر همین سنجشه
امیدوارم بررسی بشه وگرنه کار به مراجع قضایی کشیده میشه

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

از سایت زیر حمایت کنید تا به ۵۰۰ برسد
https://my.farsnews.com/c/7959

سیما
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

دوستان از کسانی که اینجا نیستند هم درخواست کنید حمایت کنند از
دوستان لطفا برای دکتر شریعتی، معاون وزیر علوم ایمیل بزنید (mshariat@ut.ac.ir)

شیراوان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

امسال ظرفیت رو هر جور هست پر میکنند؟ یک‌ کد رشته برای یک دانشگاه ۱۷ نفر پذیرش داره. ینی اون ۱۷ نفر حتما باید پر بشند جه دانشجو ضعیف باشه چه قوی باشه

م
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

من امروز از مدیر گروهمون (دانشگاه قزوین ) سوال کردم کاملا اظهار بی اطلاعی کرد.
گفت ترازهارو سنجش خودش داده و خیلی ترازها بالاس

احمد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  م

با سلام. منم از استادم دانشگاه هنر تبریز پرسیدم که عضو کمیته مصاحبه هست گفت نمی دونم کی ترازها رو برده بالا. !!!!!

م
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۹ ب٫ظ

من که اصلا متوجه نشدم چی میگه.
دوستانی که متوجه شدن لطفا توضیح بدن

توجه ....توجه .....
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۴ ب٫ظ

دوستان حتما این موضوع تجمع در روز سه شنبه و نارضایتی از نتایج رو با برنامه نبض دانشجو شبکه خبر که چهارشنبه ها از شبکه ۶ تلویزیون پخش میشه اطلاع بدیم تا از رسانه عمومی پخش بشه و همینطور اخبار ۲۰:۳۰
نباید به یکی دوتا خبرگزاری اکتفا کرد اینطوری چراغ خاموش به کار خودشون ادامه میدن
باید به وزیر علوم هم ایمیل بدیم

قوبیلای
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ

توجه به توان توجه : اعتراض به حد نصاب من درآوردی دانشگاه ها در مرحله دویم مصاحبه ها که برای گزینش داوطلبان مورد نظرشان است و باعث حق کشی داوطلبان با رتبه برتر می شه، فراموش نشه یادتون نره

مهسا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ب٫ظ

سلام
ریزنمرات رو باید از کجا بگیریم؟
آموزش گفت ما نمیدیم
باید در سیستم گلستان درخواست بدهم؟

۱۴۰۴
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

همون آموزش میده، من امروز گرفتم

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان
این حد نصاب من درآوردی دانشگاه ها یک سلیقه ای است که عملا مانع از اجرای قانون سنجش و پذیرش است دوستان جمع شوند و بصورت گروهی برای ابطال حد نصاب مسخره دانشگاه ها به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

قوبیلای
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۲ ب٫ظ

ضمن تشکر از داوطلبان گرامی به دلیل پیگیری اعتراضات بحق خود خواهشمندم همگی به حد نصاب مرحله دوم مصاحبه که با نادیده گرفتن نمره آزمون، حق بسیاری از داوطلبان با رتبه های بالاتر را به طرز ناجوانمردانه ای ضایع می کنند به شدت اعتراض کنید. حال آنکه این حد نصاب فقط برای از دور خارج کردن داوطلبانی که مورد نظرشان نیست ساخته اند.

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  قوبیلای

حذ نصاب مرحله دومی وجود نداره … اون حد نصاب را اگر ما الان پیگیری نکنیم با سهمیه های خاص پر می کنند

حنانه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  قوبیلای

منم پارسال با رتبه عالی به خاطر حد نصاب دوم قبول نشدم.

امین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ

دانشگاه های شهرستان ها هم همین وضعیت را دارند فقط دانشگاه تهران نیست. لطفا اگر می توانید دوستان اعتراض کنید. یعنی بی برنامگی از کل این سازمان سنجش و دانشگاه ها می بارد.

علی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  امین

دوستان این بدعت حد نصاب مسخره دانشگاه ها مانع از اجرای عدالت آموزشی است ْ عملا با اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مغایرت دارد، نیازمند است دوستان از طریق دیون عدالت اداری برای ابطال حد نصاب اقدام کنند.

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۳ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
خوشبختانه امروز که به دانشکده خودم در دانشگاه تهران برای مطرح کردن مشکل بوجود آمده رفتم، اساتید دانشکده و معاونت آموزشی نامه ای مبنی بر تعیین تراز از سوی سازمان سنجش بهشون ارسال نشده بود و از این مساله اظهار بی اطلاعی می کردند و برای تعیین تراز اصلا جلسه ای در دانشکده ها تشکیل نشده است. ضمنا اساتید دانشکده های دانشگاه تهران از این که سازمان سنجش خودمختار برای تعیین تراز اقدام کرده بود ناراحت بودند و می گفتند افزایش ۱۰۰۰ -۲۰۰۰ تایی ترازها نسبت به پارسال اصلا معقولانه نیست و اینطوری ما در انتخاب دانشجو با محدودیت مواجه ایم. نهایت باید ۵۰۰-۶۰۰ تا افزایش داشته باشه!!!
خبر خوش اینکه سه شنبه این هفته قرار هست در شورای آموزشی دانشگاه تهران درباره ترازها جلسه ای تشکیل و درباره اش صحبت بشه.
معاونت آموزشی دانشکده ما گفت، متاسفانه مشکل تراز در همه دانشگاه های تهران بوجود آمده و قرار هست در این زمینه دانشگاه ها تصمیم گیری شود.
دوستانی که در این اعتراض ها ناامیدی رو تزریق می کردند، دیدید که صدای ما شنیده شد!!!!!

در ناامیدی بسی امید است…

علی ر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۷ ب٫ظ

کلیه دانشگاه های تهران همین وضعیت رو دارن و فقط خود دانشگاه تهران نیست!

Anonymous
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی ر

دقیقا ! مثلا پارسال در رشته ما دانشگاه شهید بهشتی تا تراز دو هزارو پونصد پذیرش می کرد امسال تا سه هزارو پونصد می گیره با وجودی که در رشته ما تعداد نفرات کمتر از سال قبل شده و همینطور دانشگاه خوارزمی و سایر دانشگاهها

eng
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  Anonymous

۲۵۰۰ که تراز بسیار پایینیه…اگر شده ۳۵۰۰ پس زیاد نشده بلکه مناسب شده….اگر برخی اعتراض دارن تراز دانشگاه در گرایششون خیلی بالا رفته و حتی بالاتر از ۶۰۰۰ هستش….

مستر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۴ ب٫ظ

یعنی چی!!! الان میخوان تراز رو پایین بیارن؟
امیدوار باشیم؟
من که چشم آب نمیخوره.
سنجش میگه دانشگاه تراز رو اعلام کرده
دانشگاه میگه سنجش اعلام کرده
با مدیر گروه رشتمون صحبت کردم گفت کار سنجشه

حسن
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۱ ب٫ظ

بیایید همه باهم یک کمپین راه بیانداریم و توماری بنویسیم ، که به صورت مکتوب باشد و امضاء کنیم و از سازمان سنجش بخواهیم که از دانشگاه ها بخواهد که جوابگوی ما دانشجویان که یک سال حداقل برای خواندن با مشکلاتی که هر کداممان داشتیم صرف کردیم و در نهایت با این اعلام تراز ناعادلانه زندگی و آینده مان تحت تاثیر قرار گرفت باشند. حداقل یک جواب قانع کنندهای بدهند که زمانی که ترازها را خودشان کم می کنند چرا باید دانشگاه ها تراز را اینقدر بالا اعلام کنند که رتبه دعوت شده به مصاحبه امسال ، نصف رتبه سال قبل هم نباشد. این بی عدالتی است در حق ما

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

لطفا سه شنبه جلوی درب سازمان سنجش ساعت ۱۰-۱۱ جمع بشیم . اونجا یک اعتراض نامه جمعی می نویسم

saman
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ

ولی اینجوری بهتره من رتبه ۱۱ اگروتکنولوژی با تراز ۵۶۵۲ ترازی که دانشگاه تهران اعلام کرده۵۴۱۳ یعنی حداکثر رتبه ای که معرفی شده ممکنه بین ۱۵تا۲۰ باشه خوب دیگه ۴نفر هم میخوادیعنی نهایت ۴تا ۵ برابر ظرفیت نه ۵۰برابر اگه اینجوری باشه اینو که بهش نمیگن دکتری تخصصی میشه مصاحبه سر کاری

سعید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  saman

مشکل اینجاست برای همون رتبه ها ۲۰ تا دانشگاه هست و حساب کنی هر رتبه ای یه دانشگاه می افته.

رسول-دانشجوی دکتری بدون آزمون نرم‌افزار قزوین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  saman

ممکنه همون نفر ۵۰ انقدر مصاحبه اش و رزومه اش عالی باشه قبول بشه ولی رتبه تک رقمی رد بشه به دلیل مصاحبه ضعیف.

مینا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ب٫ظ

سلام
شما دانشگاه آزاد قزوین هستین؟

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  saman

دقیقا درست میفرمایید….

محمد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۲۲ ب٫ظ

من پارسال با رتبه ۲۴۰ و تراز ۱۸۵۰ برق گرایش کنترل ، شبانه دانشگاه فردوسی و روزانه دانشگاه صنعتی شیراز دعوتم شدم، پارسال روزانه فردوسی ۲۲۰۰ بود. اما امسال …؟!
امسال با تراز ۲۵۰۰ ، رتبه ام شده ۹۲ ، در حالی که رتبه ۲۳۰ ، ترازش امسال حدود ۱۳۰۰ بوده ، نمی دونم چه اتفاقی افتاده که تراز های آزمون اومدن پایین ، اما تراز دانشگاه ها افزایش پیدا کردن ، مثلان روزانه فردوسی تراز رو ۲۸۰۰ اعلام کرده ، بابل ۳۰۰۰ ، اصفهان ۲۶۰۰ ، یعنی اغلب دانشگاه ها نسبت به پارسال بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ واحد ترازش رو بالا بردن ، تکمیل ضرفیت هم که منتفی شده. واقعا میشه باور کرد بدون دلیل این همه تغییر اتفاق افتاده؟!!!!

eng
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

کاهش تراز افراد با رتبه ای مثل رتبه شما احتمالا بخاطر درصدهای بالای رتبه برتر در امسال است که اختلافشان با بقیه بیشتر از پارسال است….

محمد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۷ ب٫ظ

#مهم #دکتری #معاون_آموزشی #دانشگاه_تهران از رایزنی با #سازمان_سنجش درباره معرفی شدگان به #مصاحبه_دکتری در برخی رشته ها خبر داد. دکتر سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر #حد_نصاب #علمی برای #مصاحبه_دکتری سال ۹۸ گفت: این موضوع مقداری به سازمان سنجش آموزش کشور باز می‌گردد. وی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند باید با #همه پذیرفته شدگان مصاحبه شود، یعنی اگر ما در رشته‌ای نصاب سنجش را بپذیریم و ۳ نفر در رشته‌ای بخواهیم، سازمان سنجش ۱۰۰ نفر به ما معرفی می‌کند که باید با همه مصاحبه شود. #معاون_آموزشی #دانشگاه_تهران افزود: بنابراین با انبوهی از متقاضیان روبرو هستیم از طرفی نیز سازمان سنجش اجازه می‌دهد حد نصابی را خود دانشگاه اعلام کند. وی خاطرنشان کرد: بنابراین #نصابی که #دانشگاه_تهران به سازمان سنجش اعلام کرد این است که سازمان به ازای هر نفر پذیرش ۵ داوطلب به دانشگاه معرفی کند، یعنی اگر در رشته‌ای ۵ نفر پذیرش داریم به ما ۲۵ نفر ظرفیت معرفی کنند. #معاون_آموزشی #دانشگاه_تهران افزود: منتهی اکنون یک ایرادی ممکن است در برخی رشته‌ها ایجاد شود و آن اینکه برخی از اسامی #تکرار می‌شوند، یعنی در #دو رشته که نزدیک بهم هستند، داوطلبانی که معرفی می‌شوند از یک لیست در #دو جا هستند. وی افزود: این مساله در برخی از رشته‌های #مدیریت اتفاق افتاده که در حال رایزنی با #سازمان_سنجش هستیم که در این رشته‌ها لیست افراد را #افزایش دهیم. حسینی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با سازمان سنجش شده است تا برخی رشته‌ها که تعداد داوطلبان معرفی شده در آنها کم هستند را اعلام کند.… ادامه نظر»

شیراوان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۴ ب٫ظ

امسال ظرفیت رو هر جور هست پر میکنند؟ یک‌ کد رشته برای یک دانشگاه ۱۷ نفر پذیرش داره. ینی اون ۱۷ نفر حتما باید پر بشند جه دانشجو ضعیف باشه چه قوی باشه؟

A
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیراوان

کی گفته؟ اگه حد نصاب مصاحبه رو کسب نکنی بازم قبول میشی؟

شیراوان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  A

اره دیگه چیزی که خدایی گفته که ظرفیت باید پر بشه

eng
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیراوان

نظارتی وجود ندارد …پس دانشگاهها میتوانند از این عدم نظارت استفاده کرده و دانشجویان ضعیف را رد کنند…

.....
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیراوان

اگه حدنصاب مصاحبه برداشته شده باشه ظرفیت باید پر بشه قاعدتا

فریدا کالو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۶ ب٫ظ

سلام
دوستان برای پیگیری این ظلم در صفحه خبرگزاری فارس کمپین ایجاد شده، برویدحمایت کنید تا خود خبرگزاری پیگیری کنه
https://my.farsnews.com/c/7959
تعدادش به حدنصاب برسه خود خبرگزاری پیگیری میکنه
لطفا حمایت کنید